Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55PFL5527T

246 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 55PFL5527T (TV) 4 8,2 (9) Inga priser

#201

Postad 26 oktober 2012 - 12:11

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Så frågan är, köpa för att det är "billigt" med risk för att bli lite besviken på bleed eller vänta 1 år till o hoppas på bättre modeller o bättre priser när OLED kommer.??? Kanske tror på tomten, vill inte vänta i evigheter men har en ok 46" idag som är LCD. Hmm, girig? :)


Jag var själv i samma läge. Hade en 42" Philips 7700 Serie som jag var nöjd med och tänkte invänta OLED men jag tror det tar ett par år innan 46-50" ligger på 20k eller under så jag tog helt enkelt denna så ja har en vettig tv tills dess att OLED blir köpvärt. Först tänkte jag slagit till på någon av alla 50" Plasmor som finns för runt 5-6.000 men fastnade för bilden på denna så det fick bli den. Tyckte också att det va en extrem skillnad i skärpa på min LCD och denna 5527:an, speciellt när man kör HD-material så är det som dag och natt och det var väl det som avgjorde det för mig.
Jag är mest förbannad över att det inte spelar någon roll vilken tråd på forumet man läser, om det är LG, Samsung eller Sonys HX855 så har ju alla mer eller mindre problem. Tycker det är sjukt att det fortfarande är fel på i stort sett alla apparater. Man blir ju inte direkt köpsugen på elektronik längre.

Har du pengarna och vill uppdatera dig lite i bildkvalite samt storlek och inte planerar något byte de närmsta 2-3 åren så kör på. Är du en av de som kan tänka dig att lägga 30-40.000 på en OLED när de sjunkt lite i pris efter första året så skippa Philipsen. I mitt fall fanns ju argumentet att skaffa ny sovrumstv också så det löste ju den gamla tvn genom köpet av den nya så sådant kan ju spela in också. Verkar ju vara stora skillnader från ex till ex på denna tv också så om du känner redan nu att du inte orkar med att eventuellt byta ut den så ska du nog också avvakta.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 26 oktober 2012 - 12:17.


#202

Postad 26 oktober 2012 - 12:17

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jo, är väl sant. Jag har dålig koll på hur "kass" din tidigare var jämfört med 5527. Jag har en 3 år gammal Samsung UE46ES5505 och har ingen aning om hur skillnaden kommer vara. Jag har även en 42 gammal Hitachi 7 år plasma o där förstår jag hur kass bild jag har då jag har 2 tvs o jämföra mot. Men öppet köp är öppet köp, hatar dock att krångla.

Men nej, kommer inte köpa en OLED, tänkte mer att det pressar ner priset på vanlig LED men det tar ju tid.

Redigerat av Unregisteredc9957e76, 26 oktober 2012 - 12:20.


#203

Postad 26 oktober 2012 - 12:23

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Men är sugen på att få lite bättre kvalité o större TV samt att jag vill skrota gamla 42an genom att sätta 46an där ist om jag tar en 5527a som ersätter 46an

#204

Postad 26 oktober 2012 - 12:26

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Jo, är väl sant. Jag har dålig koll på hur "kass" sin tidigare var jämfört med 5527. Jag har en 3 år gammal Samsung UE46ES5505 och har ingen aning om hur skillnaden kommer vara. Jag har även en 42 gammal Hitachi 7 år plasma o där förstår jag hur kass bild jag har då jag har 2 tvs o jämföra mot. Men öppet köp är öppet köp, hatar dock att krångla.


Jag behövde inte denna TV och är bara veckor från en flytt, ändå köpte ja TV:n så att tänka innan man köper är inget jag är varken en förespråkare eller utövare av, men nya prylar är ju kul. I ditt fall så har du ju en stundande Julrea att överväga också. Skulle gissa på att det kommer finnas ett antal apparater i denna storlek för mellan 9-12.000 att välja mellan. Tyvärr brukar de ju rea ut mycket skräp också men det rä ju ändå något att ha i åtanke. Min gamla tv var inte dålig men den kändes matt och livlös jämfört med denna, å andra sidan tyckte ja ju inte de innan ja fick hem denna så det man inte vet har man ju inte ont av heller. Det blir ju ett helt annat ljus i en LED och jag uppfattar det som att det är mycket bättre skärpa och skarpare detaljer. Fick lite samma upplevelse som när ja gick från tjock-tv till LCD.
Det tråkiga med en sån här tråd är att köper man den inte så deppar man ihop eftersom vissa (mig inkluderad efter bytet) faktiskt fått bra ex till ett bra pris och köper man den och får mycket bleeding osv så deppar man ihop eftersom det redan omnämnts flera ggr i tråden.
Moment 22!

#205

Postad 26 oktober 2012 - 13:44

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Emballage ska inte behövas, det är tydligen bara önskvärt. Så va de för några år sedan i varje fall.
Angående cloudingen så kan det variera. De flesta säger väl att det ökar med värme och jag har sett trådar på Samsungapparater där folk monterat små fläktar på sidorna och ska man tro på före/efter bilderna så minskade det helt klart.


Tack BiTTeR för ett snabbt svar! Jag ska höra med Elgiganten och se vad de säger. Men du upplever alltså exemplar nr som en tydlig förbättring om jag förstått dig rätt?

Till er andra så var det inte meningen att skrämmas, det är en led-tv och lider därför också av "led-sjukdomar" som andra TV apparater.
Jag skulle för min egen del bara tycka det var surt att ha ett exemplar som har börjat få cloudingproblem om jag kan få ett exemplar med mindre problem.

Det finns många saker som jag gillar med denna TV också, men det är nog lättare (för mig iallafall...) att ta sig till datorn och skriva när det något som är dåligt och som man känner att man behöver lite hjälp med.

Om någon vill så kan jag skriva de saker som jag tycker är bra med TV:n också!

Redigerat av Hassepower, 26 oktober 2012 - 13:44.


#206

Postad 26 oktober 2012 - 13:50

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Tack BiTTeR för ett snabbt svar! Jag ska höra med Elgiganten och se vad de säger. Men du upplever alltså exemplar nr som en tydlig förbättring om jag förstått dig rätt?

Till er andra så var det inte meningen att skrämmas, det är en led-tv och lider därför också av "led-sjukdomar" som andra TV apparater.
Jag skulle för min egen del bara tycka det var surt att ha ett exemplar som har börjat få cloudingproblem om jag kan få ett exemplar med mindre problem.

Det finns många saker som jag gillar med denna TV också, men det är nog lättare (för mig iallafall...) att ta sig till datorn och skriva när det något som är dåligt och som man känner att man behöver lite hjälp med.

Om någon vill så kan jag skriva de saker som jag tycker är bra med TV:n också!


Är ledig idag så därav snabba svar :)

Mitt andra exemplar är avsevärt mycket bättre än mitt första. Du har också rätt i din tankegång när det kommer till vad man skriver för köper man en pryl som man är nöjd med så stannar det ju där. Är man missnöjd så går man online och skriver det, jag gör likadant men försöker på senare tid recensera allt ja köper oavsett bra eller dålig för att jämna ut de hela lite. Tycker denna tv är såpass bra att ja hade behållt den även om det nya exemplaret uppvisat lika mycke bleeding och clouding som den förra då de tillfällen man ser det eller ens märker av det är ruggigt få. Att jag bytte va av exakt samma anledning som du själv nämner, att vetskapen om att det finns bättre exemplar än det man har är värt strulet med att byta. i ditt fall kan du ju låta dom behålla den nya kartongen om de skulle grina om det förutsatt att du nu byter mot en likadan vill säga.

#207

Postad 26 oktober 2012 - 19:03

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Reagerade på en sak i servicemenyn på sida 2, 2.4 - 2.6 har ja RXS6 27.3.0.0 på och på 2.8-2.11 har ja none. Kan inte komma ihåg att de stod så på min förra men de låter ju som att det är två olika typer av dimming/backlight funktioner bara så det kanske är beroende på modell osv men om någon kunde kolla på sin vore det bra.


Tänkte bara meddela att det står samma i min service meny.

#208

Postad 26 oktober 2012 - 19:13

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Tänkte bara meddela att det står samma i min service meny.


ahhh tack för info.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 27 oktober 2012 - 19:40.


#209

Postad 26 oktober 2012 - 20:15

FBGKimpan
  • FBGKimpan
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Sitter och funderar på om jag ska beställa denna.. men kan fan inte bestämma mig!

Har samsung telefon och funderar på att köpa en samsung surfplatta också. Frågan är då om det kanske inte vore smart att ha en samsung tv också för att kunna koppla ihop sakerna?

Eller går det kanske koppla samsung telefonen till denne tvn ocks?Å

#210

Postad 31 oktober 2012 - 09:11

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Är den någon som vet vad som krävs för att spela 3D-filmer från USB-sticka direkt in i TV:n?
Krävs det något stöd/standard av datorn och/eller USB-stickan för att kunna hantera filen på vägen?

#211

Postad 31 oktober 2012 - 09:55

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Är den någon som vet vad som krävs för att spela 3D-filmer från USB-sticka direkt in i TV:n?
Krävs det något stöd/standard av datorn och/eller USB-stickan för att kunna hantera filen på vägen?


Jag har kört via boxee box men om du vill kan ja föra över en film till ett usbminne och testa när jag kommer hem från jobbet.

#212

Postad 31 oktober 2012 - 11:50

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag har kört via boxee box men om du vill kan ja föra över en film till ett usbminne och testa när jag kommer hem från jobbet.


Tack, det vore kanon. Har dock ingen brådska då jag inte fått hem tv:n ännu..

Om man inte vill använda blu-ray spelare eller USB, kan man då överföra filmen via DLNA, eller är filformaten begränsade..?
(Jag vill försöka förbereda allt så jag kan börja njuta av 3D-filmer direkt..)

#213

Postad 31 oktober 2012 - 11:56

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Tack, det vore kanon. Har dock ingen brådska då jag inte fått hem tv:n ännu..

Om man inte vill använda blu-ray spelare eller USB, kan man då överföra filmen via DLNA, eller är filformaten begränsade..?
(Jag vill försöka förbereda allt så jag kan börja njuta av 3D-filmer direkt..)


dlna funkar men jag testade bara snabbt för att se om de funkade men ja minns att något format inte funkade av de ja testade men kommer inte ihåg vilket
en nackdel med bleeding och 3d är att den maxar 3d bakbelysning vilket är en helt ny meny som endast dyker upp i 3d-läge och det är för att kompensera för ljustappet med aktiva glasögon och jag minns att det syntes rätt väl i någon film. tror det var en av pirates of the carribean filmerna.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 31 oktober 2012 - 11:57.


#214

Postad 31 oktober 2012 - 13:05

gameover
  • gameover
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

dlna funkar men jag testade bara snabbt för att se om de funkade men ja minns att något format inte funkade av de ja testade men kommer inte ihåg vilket
en nackdel med bleeding och 3d är att den maxar 3d bakbelysning vilket är en helt ny meny som endast dyker upp i 3d-läge och det är för att kompensera för ljustappet med aktiva glasögon och jag minns att det syntes rätt väl i någon film. tror det var en av pirates of the carribean filmerna.


MKV fungerade inte riktigt för mig, inget ljud. Testade iof bara snabbt.

Vad kör ni för glasögon till denna TV?
Det känns smått omöjligt att hitta rätt, speciellt att hitta en återförsäljare...

#215

Postad 31 oktober 2012 - 16:15

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Har kollat MPEG4 side by side via USB och 3D-läget är gråmarkerat och går inte aktivera. Via PS3 eller mediaspelare funkar de.

#216

Postad 31 oktober 2012 - 20:53

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

MKV fungerade inte riktigt för mig, inget ljud. Testade iof bara snabbt.

Vad kör ni för glasögon till denna TV?
Det känns smått omöjligt att hitta rätt, speciellt att hitta en återförsäljare...


Enligt Philips som jag hade kontakt med igår så ska Philips glasögon fungera; modell PTA02, -16, -17
Kolla prisjakt.se

#217

Postad 01 november 2012 - 10:36

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Enligt Philips som jag hade kontakt med igår så ska Philips glasögon fungera; modell PTA02, -16, -17
Kolla prisjakt.se


Jag fick fel information, det ska vara PTA 507, 516, 517 som fungerar (aktiva) !

#218

Postad 01 november 2012 - 10:39

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Jag köpte pta 507 på mediamarkt för 390kr styck.

#219

Postad 01 november 2012 - 11:17

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Hur är 3D:n ni som har testat?
Är det värt att investera i ett par 3D-glassögon?

Någon som vet varför PTA 517 är nästan 250 kr dyrare än PTA 507?

#220

Postad 01 november 2012 - 11:20

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Hur är 3D:n ni som har testat?
är det värt att investera i ett par 3D-glassögon?

Någon som vet varför PTA 517 är nästan 250 kr dyrare än PTA 507?


helt klart värt det. riktigt bra 3d och i mitt fall minimalt med crosstalk. hade problem i början via boxeebox då jag råkat ändra lite inställningar som hade med skalning att göra men när ja resettade dessa så funkade det kalas. skillnaden på brillorna är utseende och vikt tror ja. vissa går justera men de vet ja inte säkert att det går på philips brillor. jämfört med 3d-bio här i stan så är det bra mycket bättre på tvn

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 01 november 2012 - 11:21.


#221

Postad 01 november 2012 - 11:37

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Som vanligt tack för snabbt svar BiTTeR!
Då kanske jag också skulle ta och beställa ett par och testa själv .

#222

Postad 07 november 2012 - 09:02

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om jag inte har hittat något bra svar på i manualen till TV:n, så jag tänkte att jag provar att få svar här istället.
Fungerar inspelningsfunktionen på TV om man har en digitalbox eller måste man köra med en modul i TV:n för att det ska fungera?

Jag funderar på att skaffa ett riktigt TV abonnemang och inte bara skogstv och det vore ju smidigt om man kunde spela in sport från USA som går mitt i natten.

#223

Postad 07 november 2012 - 09:11

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Går ej med digitalbox om jag förstått rätt utan kortet måste sitta i TVn, dvs de som passar

#224

Postad 07 november 2012 - 09:52

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Okej, bra att veta! Tack för ett snabbt svar!

#225

Postad 08 november 2012 - 12:57

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Pimpade tvn lite idag. Hittade billiga Ledlister på Rusta. 99:- för transformator + 2 ledlister. Hittade dock inga skarvkablar så fick köra 2 separata transformatorer till de 4 listerna. Dessa är kopplade till fjärrstyrda strömbrytare.
Ljuset är gult på bilden men det är kamerans fel, de lyser riktigt vitt.
Ska iväg igen och köpa fler så ja kan sätta 2st i tvbänken som lyser ner mot ps3:an, mediaspelaren osv.

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 08 november 2012 - 13:09.


#226

Postad 16 november 2012 - 08:53

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Hej alla, köpte denna TV igår för 9990:- väldigt nöjd med priset med tanke på tv man får.
Men inställningar är jag inget vidare på =( så har en fråga... är det bättre att ha lägre backlight och högre ljussättning? samt dynamiska kontraster och sånt. vet att det varierar men några generella tips =)
OBS den används mest till spel och film via PS3.

Väldigt tacksam för hjälp.

Edit- Någon som vet något om PTA508 glasögonen? bara siba som har dom och kostar endast 199:- är glasögon olika bra? eller är det bara utseende och vikt som spelar roll?

Redigerat av Fiddey, 16 november 2012 - 10:44.


#227

Postad 19 november 2012 - 12:46

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Det finns nog andra som bättre kan besvara dina fråga, men personligen så har jag stängt av alla bildförbättrare utom dynamiskbakgrundsbelysning som jag satt på standard.

Angående glasögonen, vet du om PTA508 fungerar på denna TV? På Philips hemsida om TV:n står "Extra tillbehör: 3D-glasögon PTA517, 3D-glasögon PTA516, 3D-glasögon PTA507"

Men skulle de fungera så verkar de ju vara ett fynd då jag betaldade 399:- för mina PTA507 glassögon.

#228

Postad 23 november 2012 - 10:25

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Det finns nog andra som bättre kan besvara dina fråga, men personligen så har jag stängt av alla bildförbättrare utom dynamiskbakgrundsbelysning som jag satt på standard.

Angående glasögonen, vet du om PTA508 fungerar på denna TV? På Philips hemsida om TV:n står "Extra tillbehör: 3D-glasögon PTA517, 3D-glasögon PTA516, 3D-glasögon PTA507"

Men skulle de fungera så verkar de ju vara ett fynd då jag betaldade 399:- för mina PTA507 glassögon.


Jag har frågat Philips, och enligt deras produkttestare så fungerar PTA508 till denna, finns för 199:- på SIBA! (ca 2 veckors leveranstid)

#229

Postad 23 november 2012 - 10:30

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tv:n hittar inte min router (D-link Dir-655), nån som vet om det är någon inställning som behöver göras på routern?
Det fungerar när jag sammankopplar med nätkabel.. (de står bara ett par meter ifrån varandra)
Jag har prövat både med och utan "WPS"..
Det finns ju manuell anslutning också, men vad ska man skriva i alla fälten då (nätmask, IP, MAC-adress m.m.) ?



Ok, dagen efter fungerade det.. kanske var omstart av båda enheterna som krävdes....

Redigerat av Maax01, 26 november 2012 - 14:55.


#230

Postad 02 december 2012 - 00:35

IwantaTV
  • IwantaTV
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ni som har Tv`n. Är ni fortfarande nöjda?
Hur tycker ni att 2d >> 3d funkar?

#231

Postad 02 december 2012 - 13:37

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Ni som har Tv`n. Är ni fortfarande nöjda?
Hur tycker ni att 2d >> 3d funkar?


Jag är nöjd.
2d till 3d är ingen höjdare, däremot fungerar 3D riktigt bra.

#232

Postad 18 december 2012 - 22:18

Maax01
  • Maax01
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hur kan man hitta fler appar? (förutom de som finns förinstallerade/listas vid sökning..
Jag saknar en massa appar som jag trodde var självklara, såsom SVTplay, TV4play, Aftonbladet m.m
Uppdateras tv:n med nya appar efterhand, eller kan man ladda ner dem på nåt sätt?

Nu är det ju endast Facebook och Youtube som används, medan resten är utländska ointressanta appar..

#233

Postad 21 december 2012 - 10:21

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Det verkar inte som att de uppdateras tyvärr. Jag letade efter Netflix när det släpptes i Sverige men det var ingen som kom upp.
Så det verkar som att man får hålla tillgod med de som kommer med TV:n.

Ska för säkerhets skull säga att det var ett tag sen jag använde smart-tv, men senast jag kollade var de inget nytt.

#234

Postad 21 december 2012 - 10:33

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Det är faktiskt så illa att vissa appar inte stöds förän man kommer upp i 6-serien. kommer inte ihåg om de va netflix eller viaplay jag frågade om men något av dessa va de.

#235

Postad 22 december 2012 - 20:20

IwantaTV
  • IwantaTV
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
En Philips 55" 5527 blev införskaffad idag till ett pris om 9 990 kr. Det kändes för aptitligt för att avstå :)

#236

Postad 28 december 2012 - 18:08

Bensp
  • Bensp
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har nu också införskaffat en.
Har inga problem med "bleeding" och dylika ting.
Upgraderar från en ca 3 år gammal Samsung 46" LE46B657

Kan tycka Motion+funktionen är lite väl bra om man kan uttrycka det så
Visst funkar den bra men bakgrunden är egentligen skarpare än vad den bör vara och på nåt sätt ger detta ett 3d djup som egentligen inte ska vara där.
Kan hända jag ska vänja mig bara

Halvtaskiga SD-kanaler är inte speciellt bra men storleken kan säkert spela in där (sitter på 3 meters avstånd ca)
Det går inte att döpa om ingångarna och det saknar jag.
Menyerna är, precis som andra har nämnt, lite sega ibland
Vad gäller "smart" tv funktionerna så verkar det inte ha hänt så mkt på 3 år och en PC kopplad till tvn är fortfarande ljusår före.

PS3 occh BF3 funkar helt ok

Är totalt sett nöjd.

#237

Postad 29 december 2012 - 00:10

gameover
  • gameover
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Det går inte att döpa om ingångarna och det saknar jag.


Fast det stämmer ju inte. Jag har döpt om alla mina efter AppleTV, PS3 osv

#238

Postad 29 december 2012 - 02:40

Bensp
  • Bensp
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Fast det stämmer ju inte. Jag har döpt om alla mina efter AppleTV, PS3 osv


Oki visst kan man döpa om dom men det är bara i Home läget man kan se dom ändrade namnen.
Trycker man på Sourceknappen så står det fortfarande bara hdmi1, hdmi2 etc

#239

Postad 29 december 2012 - 11:51

Borked
  • Borked
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0
Hur är bildkvallen? Sitter i valet o kvalet mellan Ue46ES7005 och denna. 46 vs 55.

#240

Postad 02 januari 2013 - 17:49

attefall
  • attefall
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Det fungerar inte att spela up MKV-filer genom mitt, trådbundna, nätverk. :(
AVI-filer fungerar. Fler som har detta problem?

Redigerat av attefall, 02 januari 2013 - 17:49.


#241

Postad 02 januari 2013 - 19:13

Borked
  • Borked
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Det fungerar inte att spela up MKV-filer genom mitt, trådbundna, nätverk. :(
AVI-filer fungerar. Fler som har detta problem?

Bara döp om .mkv till .avi

#242

Postad 10 januari 2013 - 03:31

Unregisteredf2a4792e
  • Unregisteredf2a4792e
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej,

Kan man få in netflix i smart tv?

Kan man gå in på en hemsida via inbyggda browsern och streama direkt a la svtplay eller andra liknande tjänster.



#243

Postad 11 januari 2013 - 14:04

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Kan man få in netflix i smart tv?

Kan man gå in på en hemsida via inbyggda browsern och streama direkt a la svtplay eller andra liknande tjänster.


Nej, Netflix finns inte bland apparna , men jag tror att det finns på 6000-serien och uppåt.

Nej, SVT-play fungerar inte direkt i TV:s webbläsare.

#244

Postad 11 januari 2013 - 15:03

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 1

Nej, Netflix finns inte bland apparna , men jag tror att det finns på 6000-serien och uppåt.

Nej, SVT-play fungerar inte direkt i TV:s webbläsare.


Stämmer bra. De valde att endast göra netflix och liknande tillgängligt på 6-serien och uppåt vilket är rätt sjukt för att smart-tv`s är ju värdelösa redan som de är idag men att sedan plocka bort de så saker som faktiskt gör det lite vettigt gör ju det hela rätt patetiskt.
Själv kör jag en PC in i datorn för att slippa problem. Vill man ändå köra smartgrejen så köp en blu-ray spelare som har detta och hitta en med goda recensioner angående smartdelen.

#245

Postad 25 januari 2013 - 11:43

Henkan76
  • Henkan76
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Fick hem min 40pfl5537t i veckan och den har inga problem med bleeding. 4995:- på Dustin var ett bra pris. Dock har jag en inte helt fungerande pixel till vänster på skärmen som skiftar i vitt/svart. Men det får ju vara 8! döda pixlar på en philips och den syns inte längre bort än 1 meter från tvn... Bilden är lite bättre än min 3 år gamla samsung c653.


Jag har ett problem. När jag tittar på film genom hemmabion och sen stänger av HBSystemet och tittar på tv box så kopplar inte tvn på ljudet. Måste då gå in i menyerna för att få igång det igen. Varför??????

#246

Postad 30 januari 2013 - 10:47

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Jag har ett problem. När jag tittar på film genom hemmabion och sen stänger av HBSystemet och tittar på tv box så kopplar inte tvn på ljudet. Måste då gå in i menyerna för att få igång det igen. Varför??????


Har du ställt in ARC så att det är påslaget? Både på förstärkaren och TV:n.

Redigerat av Hassepower, 30 januari 2013 - 16:10.


#247

Postad 03 februari 2013 - 11:31

Henkan76
  • Henkan76
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hittade någon auto inställning på tvn som löste problemet.

Tack



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.