Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 55" 3D LED-TV 55LB620V sänkt 5500kr på Elgiganten

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 55LB620V (TV) 1 6,17 (5) Inga priser

#51

Postad 03 oktober 2014 - 08:39

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ja jag skrev faktiskt också på FB :). Men som sagt så får man väl vara nöjd över upplösningen, än om jag personligen tycker det luktar lite BS... Jag menar, i dagens tekniksamhälle känns det som en smal sak att ha en webshop som räknar bort en vara från lagret när den är köpt? För tar den slut så tar den slut, inget mer med den biten. Kampanjer är ju just kampanjer... Och sen att den var slut hops leverantör (i tisdags morse), till att den är postad från deras lager (torsdag) känns heller inte så rimligt, för jag tror inte LG-fabriken ligger i anslutning till CDON:S lager direkt... Men men, nu verkar den iaf. vara på väg, och det är huvudsaken!

#52

Postad 03 oktober 2014 - 13:20

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Grabbar... Kolla här :)

#53

Postad 03 oktober 2014 - 15:23

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Grabbar... Kolla här :)


Känns som att du missat något? ;).

Förresten, är det DHL som har hand om paketet? För när jag klickar på "spåra paket" hos CDON kommer jag till en sida som inte visar något om paketet...

#54

Postad 03 oktober 2014 - 17:34

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Känns som att du missat något? ;).

Förresten, är det DHL som har hand om paketet? För när jag klickar på "spåra paket" hos CDON kommer jag till en sida som inte visar något om paketet...


Hahah ja bilden möjligtvis.... Ordnar detta snart!

Ja tyvärr... Nej det har fungerat skit dåligt, men imorse fick jag det där smset där man skall bekräfta hemkörningstiden och när jag fick det så ringde jag direkt och sa att jag vill gärna ha tvn innan jul så jag kommer till er istället.. Funkade "kanon" Hahah :)

Den känns både för stor och lagom, svårt att bestämma mig för vilket hahah.

#55

Postad 03 oktober 2014 - 17:45

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Kolla din mail! Jag har fått mail om att den är skickad nu! :) Tjooohoooo... Skall jag bara få tag i DHL imorgon, åker fan personligen till Terminalen på Landvetter för o hämta tvn, orkar inte med DHLs hemkörning asså, jävla Kalle Anka fasoner hahah :)


Hahaha! :D

Fick sms tidigare idag om att skiten -äntligen!- är postad nu!
Dock kommer inte jag packa upp den då jag väntar på att få flytta in i nya lyan (tillträde 1/11).
Men jag ser gärna bilder från dig och vad du tycker om TV:n o så? :)

#56

Postad 03 oktober 2014 - 17:55

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1
Bifogad fil  20141003_184711.jpg   3,5MB   9 Antal nerladdningar

Sådär ja nu funkade det med bilden!

Sitter och inviger med MÅSTE HA 3D filmen, Swimsuit 2011. Faktiskt bara köpt den, trodde jag skulle kunna slippa köpa hem massa 3D Blurays och istället använda datorn de gångerna jag skall testa det. Inte super intresserad egentligen... Men det känns som tekniken är mer avancerad att vad jag hade kunnat ana så laptopens grafikkort klirrar förmodligen inte 3D.

Vet inte om det framgår på den mörka bilden men tvn var 10ggr snyggare IRL än på bilderna, fötterna är inget man tänker på... Ramen blir så mörk IRL att den nästan är svart...

Jag är nöjd änsålänge men lite större avstånd hade inte skadat, blev lite "för nära" för att upprätthålla en god kvalité.

Återkommer med mer spännande info :)

Hahaha! :D

Fick sms tidigare idag om att skiten -äntligen!- är postad nu!
Dock kommer inte jag packa upp den då jag väntar på att få flytta in i nya lyan (tillträde 1/11).
Men jag ser gärna bilder från dig och vad du tycker om TV:n o så? :)


Självfallet! Skrev nyss en kommentar! Hur skall du kunna hålla dig? Det tar inte lång tid att packa upp och ner denna... Hahah :)

#57

Postad 03 oktober 2014 - 18:07

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Bifogad fil  20141003_184711.jpg   3,5MB   9 Antal nerladdningar

Sådär ja nu funkade det med bilden!

Sitter och inviger med MÅSTE HA 3D filmen, Swimsuit 2011. Faktiskt bara köpt den, trodde jag skulle kunna slippa köpa hem massa 3D Blurays och istället använda datorn de gångerna jag skall testa det. Inte super intresserad egentligen... Men det känns som tekniken är mer avancerad att vad jag hade kunnat ana så laptopens grafikkort klirrar förmodligen inte 3D.

Vet inte om det framgår på den mörka bilden men tvn var 10ggr snyggare IRL än på bilderna, fötterna är inget man tänker på... Ramen blir så mörk IRL att den nästan är svart...

Jag är nöjd änsålänge men lite större avstånd hade inte skadat, blev lite "för nära" för att upprätthålla en god kvalité.

Återkommer med mer spännande info :)



Självfallet! Skrev nyss en kommentar! Hur skall du kunna hålla dig? Det tar inte lång tid att packa upp och ner denna... Hahah :)


Tjusigt, Krikke! :)

Nja, det framgår inte så mkt på bilden - men det jag ser hittills så ser den faktiskt riktigt tjusig ut.
Och jag gillar den smala ramen! Tumme upp!
Bildkvalitén, då? Är du nöjd med den? (Förmodligen har du inte hunnit sitta och trixat så mkt ännu?).
Smart-funktion på en TV skiter jag fullständigt i (3D kan vara kul ibland) - själv hoppas jag bara att denna verkligen stödjer 24p.. :blink:

#58

Postad 03 oktober 2014 - 19:00

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Tjusigt, Krikke! :)

Nja, det framgår inte så mkt på bilden - men det jag ser hittills så ser den faktiskt riktigt tjusig ut.
Och jag gillar den smala ramen! Tumme upp!
Bildkvalitén, då? Är du nöjd med den? (Förmodligen har du inte hunnit sitta och trixat så mkt ännu?).
Smart-funktion på en TV skiter jag fullständigt i (3D kan vara kul ibland) - själv hoppas jag bara att denna verkligen stödjer 24p.. :blink:


Skall fota bättre imorgon i dagsljuset! :)

Ja varför var det alltid så feta ramar för ett par år sedan? Mer skärm åt folket hahah..

Jag hade inga höga förväntningar eftersom att det var så låg Hz på skärmen men den är godkänd för att vara en så stor skärm på bara 4m avstånd.. Klart jag hade bättre skärpa på HD på förra skärmen men jag har inte gjort kalibrationen ännu, får pilla på den imorgon helt enkelt återkommer med bildkvalitén då!

Känner det samma, vad är vitsen med SMART-tv? För mig är den helt värdelös eftersom att jag har både Dreambox och reciever som allt är kopplat till. 3D kan vara kul ibland som du säger och jag uppskattade det lika mycket som jag trodde att jag skulle göra, kommer inte köpa hem kilovis med 3D-filmer.. :)

#59

Postad 03 oktober 2014 - 19:46

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Skall fota bättre imorgon i dagsljuset! :)

Ja varför var det alltid så feta ramar för ett par år sedan? Mer skärm åt folket hahah..

Jag hade inga höga förväntningar eftersom att det var så låg Hz på skärmen men den är godkänd för att vara en så stor skärm på bara 4m avstånd.. Klart jag hade bättre skärpa på HD på förra skärmen men jag har inte gjort kalibrationen ännu, får pilla på den imorgon helt enkelt återkommer med bildkvalitén då!

Känner det samma, vad är vitsen med SMART-tv? För mig är den helt värdelös eftersom att jag har både Dreambox och reciever som allt är kopplat till. 3D kan vara kul ibland som du säger och jag uppskattade det lika mycket som jag trodde att jag skulle göra, kommer inte köpa hem kilovis med 3D-filmer.. :)


Ser fram emot att få se några bilder i ditt galleri, då ;)

Ja, den låga Hz:en skrämmer mig lite. Men man får väl se med egna ögon sen. Inte helt omöjligt att jag packar upp den och "testkör" den med en film eller två. Samtidigt förstår jag inte hur en TV för närmare 13 000kr (om man nu går efter fullpriset) kan ha så låg Hz? Hade det varit 100Hz så hade det väl varit lite mer acceptabelt - men 50Hz? :/
Nåja.. Bara bilden flyter på när man tittar på film på blåstråle så är jag nöjd.

#60

Postad 03 oktober 2014 - 22:23

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Ser fram emot att få se några bilder i ditt galleri, då ;)

Ja, den låga Hz:en skrämmer mig lite. Men man får väl se med egna ögon sen. Inte helt omöjligt att jag packar upp den och "testkör" den med en film eller två. Samtidigt förstår jag inte hur en TV för närmare 13 000kr (om man nu går efter fullpriset) kan ha så låg Hz? Hade det varit 100Hz så hade det väl varit lite mer acceptabelt - men 50Hz? :/
Nåja.. Bara bilden flyter på när man tittar på film på blåstråle så är jag nöjd.


Ja jag lägger la upp både där och här hahah :)

Jaaa asså det är ju ändå en extremt j*vla dyr tv egentligen så 50Hz känns sådär asså... Nu ligger ju dock mjukvaran på 100 eller vad det var, men vad hjälper det? Hade 60Hz på min förra så ja.... Men någonstans sparar dom alltid in på resurserna på varje vara :)

Jag har kört vanligt tv titt, spolat igenom ett par Blurays varav den ena var T2, tittat en 3D och nu börjar jag vänja mig vid storleken varav skärpan blir bättre och bättre. Har spelat Gran Turismo 5 också ett lopp och testat 3Dn vilken jag inte märkte nån skillnad på?
2D-3D funktionen är uppriktigt sagt bedrövlig, men som sagt Tvn blir bättre och bättre ju mer jag tittar på den... Imorgon letar jag fram en sida som har "bästa" calibration settings!

Du kommer helt klart att bli nöjd, jag märkte ingen större skillnad på den förra tvn och denna när jag spelade GT5 vad gäller FPS men jag kanske är för okräsen :)

Men på tal om Hz, jag menar en Bluray ligger la på 24? Så om skärmen pungar ut 50 så är det ju ingen "fara"? Jag är dålig på det där med Hz men jag är nöjd om man skall se till det jag BETALT för tvn, hahahah.. :)

#61

Postad 04 oktober 2014 - 08:12

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Ja jag lägger la upp både där och här hahah :)

Jaaa asså det är ju ändå en extremt j*vla dyr tv egentligen så 50Hz känns sådär asså... Nu ligger ju dock mjukvaran på 100 eller vad det var, men vad hjälper det? Hade 60Hz på min förra så ja.... Men någonstans sparar dom alltid in på resurserna på varje vara :)

Jag har kört vanligt tv titt, spolat igenom ett par Blurays varav den ena var T2, tittat en 3D och nu börjar jag vänja mig vid storleken varav skärpan blir bättre och bättre. Har spelat Gran Turismo 5 också ett lopp och testat 3Dn vilken jag inte märkte nån skillnad på?
2D-3D funktionen är uppriktigt sagt bedrövlig, men som sagt Tvn blir bättre och bättre ju mer jag tittar på den... Imorgon letar jag fram en sida som har "bästa" calibration settings!

Du kommer helt klart att bli nöjd, jag märkte ingen större skillnad på den förra tvn och denna när jag spelade GT5 vad gäller FPS men jag kanske är för okräsen :)

Men på tal om Hz, jag menar en Bluray ligger la på 24? Så om skärmen pungar ut 50 så är det ju ingen "fara"? Jag är dålig på det där med Hz men jag är nöjd om man skall se till det jag BETALT för tvn, hahahah.. :)


Precis - det fanns väl nån inställning så man kunde "kräma ur" TV:n till 100Hz? Varför inte låta TV:n vara en 100Hz från det att den tillverkas, isf?

Du märkte ingen skillnad gällande 3D:n i Gran Turismo 5, eller?
Jag har bara provspelat ett spel i 3D och det var Uncharted 3 och det var ingen höjdare, faktiskt.
3D-filmer så har jag bara sett två som VERKLIGEN stuckit ut: Final Destination 5 på blåstråle och Transformers: Dark of the Moon på bio.
Den sistnämnda har jag varit sugen på att införskaffa på blåstråle länge nu men aldrig blivit av. Men dessa två är de bästa 3D-filmer (som verkligen utnyttjar den funktionen!) jag sett.

Och att omvandla 2D till 3D? Löjligt onödigt tillval, om du frågar mig.

Det blir nog till att packa upp den ändå när den kommer så jag får se bilden och ev ändra på inställningarna :)

#62

Postad 05 oktober 2014 - 02:00

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Precis - det fanns väl nån inställning så man kunde "kräma ur" TV:n till 100Hz? Varför inte låta TV:n vara en 100Hz från det att den tillverkas, isf?

Du märkte ingen skillnad gällande 3D:n i Gran Turismo 5, eller?
Jag har bara provspelat ett spel i 3D och det var Uncharted 3 och det var ingen höjdare, faktiskt.
3D-filmer så har jag bara sett två som VERKLIGEN stuckit ut: Final Destination 5 på blåstråle och Transformers: Dark of the Moon på bio.
Den sistnämnda har jag varit sugen på att införskaffa på blåstråle länge nu men aldrig blivit av. Men dessa två är de bästa 3D-filmer (som verkligen utnyttjar den funktionen!) jag sett.

Och att omvandla 2D till 3D? Löjligt onödigt tillval, om du frågar mig.

Det blir nog till att packa upp den ändå när den kommer så jag får se bilden och ev ändra på inställningarna :)


Njaa vette fasiken... Jag har inte hittat den inställningen iaf, men PS3an matar ju ut 60Hz och det stod just detta på Tvn när man tryckte på info :)

Inte ett förbannade dugg, bilen gick från att vara suddig till att vara klar när jag satte på mig glasögonen det var allt... Möjligtvis att den låg lite lite lite lite liiiiteeeee granna på en egen dimension :)

Jag tycker att du skall införskaffa den om det är den bästa 3D filmen du sett! Helt värdelöst är det ju ändå inte med 3D.

Jaaa omvandlingen är ju inte ens en omvandling... säljtrick utan dess like!!

Jaaa du ser! Har tyvärr inte hitta någon bra hemsida med bra inställningar än... Den sidan jag brukar utgå ifrån har inte med denna skärmen :(

#63

Postad 05 oktober 2014 - 10:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Info visar frekvensen på insignalen så givetvis står det 60 Hz när PS3 skickar en dylik signal.

Mkt fokus på Hz förövrigt, vad tror ni en högre siffra på nått klistermärke skulle medföra? "100hz" i sig ger inte bättre flyt om det var det ni fundera på.

#64

Postad 05 oktober 2014 - 15:23

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Njaå; Hz:en i sig kvittar väl mer eller mindre. Jag reagerade på det mest för att jag själv inte sett så många nya TV-apparater som har 50Hz utan det har varit från 100Hz och uppåt.
Sak samma: Det jag hoppas på som denna TV kan leverera är att den stödjer 24p och att filmerna flyter på.

#65

Postad 05 oktober 2014 - 22:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Absolut ett rimligt önskemål :)

#66

Postad 06 oktober 2014 - 19:03

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har ni fått hem era skärmar än? :)

#67

Postad 07 oktober 2014 - 06:54

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Japp, fick hem den igår! Har inte hunnit kolla så mycket på den, men jag måste säga att bilden på analog signal var över förväntan, iaf jämfört mot min 42" ZEPTO. Nu är den 6 år gammal, men ytan på den här blir ju mycket större så jag trodde det skulle bli likvärdigt eller sämre, men jag blev glatt överraskad :). Sen är det väl en del clouding på den. Har inte haft LED förut, så jag kan ej bedöma om det är mycket eller lite, men jag antar att på en LED i så får man utstå lite? Och sen kan man, vad jag förstår, få bort lite genom att justera in tv:n bra?

I övrigt kan jag inte svara på om bilden flyter osv., jag körde 15 minuter UC3 igår, men det är väl för lite för att bilda sig en uppfattning.

Än så länge är jag nöjd med tanke på priset, men vete katten om jag anser den vara värd 12500... I den prisklassen finns det säkert bättre apparater? EG hade ju en SONY 60" häromveckan för 10K som verkar riktigt bra, iaf om man läser recensionerna.

Utseendemässigt tycker jag väl att den inte var så ful ändå, den mörka kanten gjorde sig rätt bra tyckte jag. Sen så var ju skärmen lite vickig, men det känns tämligen oundvikligt med såpass hög skärm och så små fötter.

Men som sagt, jag har haft en ZEPTO 42" i 5 år, och jag är ingen större Hembionörd, så jag är iaf nöjd för pengen :).

Redigerat av SamuelA, 07 oktober 2014 - 06:58.


#68

Postad 07 oktober 2014 - 08:35

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Min kommer med DHL idag mellan kl 11 och kl 13.
Blir till att packa upp den så fort den kommer för att inspektera samt ställa in bilden och kolla bildkvalitén på film och spel.
Återkommer när det väl är gjort :)

#69

Postad 07 oktober 2014 - 15:13

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Okej, nu har jag testat TV:n och ändrat lite i bildinställningarna.
Hittar ingenstans i menyerna om att man kan ändra om till 24p (trots att det står att TV:n stödjer det).
I handboken så hittade jag rubriken:

"Använda TruMotion

Settings -> Bild -> TruMotion
[Beroende på modell]"

Och finns TruMotion på denna? Nej. Naturligtvis inte.

Den här TV:n stödjer INTE 24p, vilket jag blev besviken över. I övrigt så är det en TV som klart är värd de 5990kr jag betalade för.
Relativt fin och klar bild. Nu blir det till att snåla ihop till en av märket Sony istället..

Och något som jag märkte nu först (har aldrig tänkt att kolla på andra TV-apparater?) så står det 60Hz på inforutan när jag är ute på PS4:ans meny,
men när jag startar en film så står det 24Hz. Vet egentligen inte vad detta betyder och/eller varför, dock.

Blir till att leka mer med inställningarna när jag väl flyttat till nya lyan.

#70

Postad 07 oktober 2014 - 22:10

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Japp, fick hem den igår! Har inte hunnit kolla så mycket på den, men jag måste säga att bilden på analog signal var över förväntan, iaf jämfört mot min 42" ZEPTO. Nu är den 6 år gammal, men ytan på den här blir ju mycket större så jag trodde det skulle bli likvärdigt eller sämre, men jag blev glatt överraskad :). Sen är det väl en del clouding på den. Har inte haft LED förut, så jag kan ej bedöma om det är mycket eller lite, men jag antar att på en LED i så får man utstå lite? Och sen kan man, vad jag förstår, få bort lite genom att justera in tv:n bra?

I övrigt kan jag inte svara på om bilden flyter osv., jag körde 15 minuter UC3 igår, men det är väl för lite för att bilda sig en uppfattning.

Än så länge är jag nöjd med tanke på priset, men vete katten om jag anser den vara värd 12500... I den prisklassen finns det säkert bättre apparater? EG hade ju en SONY 60" häromveckan för 10K som verkar riktigt bra, iaf om man läser recensionerna.

Utseendemässigt tycker jag väl att den inte var så ful ändå, den mörka kanten gjorde sig rätt bra tyckte jag. Sen så var ju skärmen lite vickig, men det känns tämligen oundvikligt med såpass hög skärm och så små fötter.

Men som sagt, jag har haft en ZEPTO 42" i 5 år, och jag är ingen större Hembionörd, så jag är iaf nöjd för pengen :).


Jag har lite lite clouding en liten bit i övre kant från höger, på min förra lcd hade jag i två hörn men detta är ingen större att bråka om.
3Dn gör mycket med priset vet du, de uppfattningen har jag fått när jag letat runt i tv-djungeln genom åren. Extrema pengar man betalar för 3Dn egentligen :)

Nej utseendet tycker jag var klockrent, hade gärna haft den helt i svart men detta mörk mörk gråa diggar jag också! :)

#71

Postad 07 oktober 2014 - 22:14

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Okej, nu har jag testat TV:n och ändrat lite i bildinställningarna.
Hittar ingenstans i menyerna om att man kan ändra om till 24p (trots att det står att TV:n stödjer det).
I handboken så hittade jag rubriken:

"Använda TruMotion

Settings -> Bild -> TruMotion
[Beroende på modell]"

Och finns TruMotion på denna? Nej. Naturligtvis inte.

Den här TV:n stödjer INTE 24p, vilket jag blev besviken över. I övrigt så är det en TV som klart är värd de 5990kr jag betalade för.
Relativt fin och klar bild. Nu blir det till att snåla ihop till en av märket Sony istället..

Och något som jag märkte nu först (har aldrig tänkt att kolla på andra TV-apparater?) så står det 60Hz på inforutan när jag är ute på PS4:ans meny,
men när jag startar en film så står det 24Hz. Vet egentligen inte vad detta betyder och/eller varför, dock.

Blir till att leka mer med inställningarna när jag väl flyttat till nya lyan.


Nu är inte jag helt 150 på tv-tekniken men du tror inte det kan vara så att tvn "switchar" till 24P själv? För jag menar 24 bildrutor i sekunden bör den ju ändå kunna punga fram? :)

Tror faktiskt Playstation spel ligger på 60 medans Bluray filmer väll ligger på 24? Måste vara därför det står 24Hz i inforutan när du startar en film! :)

Kul o se att du laddat upp lite bilder, fina bilder dessutom. Var det en 3D version på Avatar du hade där eller bara vanlig Bluray? Vilka 3D filmer har du testat? :)

Skall snart? testa Gran Turismo 6 i 3D istället för 5an som jag inte märkte någon skillnad på, om bara uppdateringarna vill bli klara vill säga... Herregud har någon utav er 6an? Att installera alla 12-13 uppdateringar var ingen barnlek...

#72

Postad 08 oktober 2014 - 17:18

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Nu är inte jag helt 150 på tv-tekniken men du tror inte det kan vara så att tvn "switchar" till 24P själv? För jag menar 24 bildrutor i sekunden bör den ju ändå kunna punga fram? :)

Tror faktiskt Playstation spel ligger på 60 medans Bluray filmer väll ligger på 24? Måste vara därför det står 24Hz i inforutan när du startar en film! :)

Kul o se att du laddat upp lite bilder, fina bilder dessutom. Var det en 3D version på Avatar du hade där eller bara vanlig Bluray? Vilka 3D filmer har du testat? :)

Skall snart? testa Gran Turismo 6 i 3D istället för 5an som jag inte märkte någon skillnad på, om bara uppdateringarna vill bli klara vill säga... Herregud har någon utav er 6an? Att installera alla 12-13 uppdateringar var ingen barnlek...


Mkt möjligt att den gör det - men jag såg ingen skillnad alls jämfört med våran gamla TV.

Nej, det var inte 3D-versionen av Avatar som jag hade där utan den vanliga blåstråleutgåvan.
Den enda 3D-filmen jag testade att köra var Metallica: Through the Never. Helt okej 3D-bild denna TV levererade.

Nåja: En 3D-TV för denna summa (5990kr) får ju anses som lågbudget och man får ju vad man betalar för därefter.
Det blir till att snåla ihop till en ny TV under nästa år och då sälja denna - alt förpassa den in till sovrummet :D

#73

Postad 08 oktober 2014 - 20:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Okej, nu har jag testat TV:n och ändrat lite i bildinställningarna.
Hittar ingenstans i menyerna om att man kan ändra om till 24p (trots att det står att TV:n stödjer det).
I handboken så hittade jag rubriken:

"Använda TruMotion

Settings -> Bild -> TruMotion
[Beroende på modell]"

Och finns TruMotion på denna? Nej. Naturligtvis inte.

Den här TV:n stödjer INTE 24p, vilket jag blev besviken över. I övrigt så är det en TV som klart är värd de 5990kr jag betalade för.
Relativt fin och klar bild. Nu blir det till att snåla ihop till en av märket Sony istället..

Och något som jag märkte nu först (har aldrig tänkt att kolla på andra TV-apparater?) så står det 60Hz på inforutan när jag är ute på PS4:ans meny,
men när jag startar en film så står det 24Hz. Vet egentligen inte vad detta betyder och/eller varför, dock.

Blir till att leka mer med inställningarna när jag väl flyttat till nya lyan.

Inforutan visar frekvensen på insignalen ja. Precis som jag skrev i inlägget ovan som du t.o.m. svara på...

Något 24 Hz val finns nog inte i nån tv så det behöver du inte bry dig om.

Enklaste sättet att se om tvn hanterar 24 Hz rätt är att vid Blu-ray uppspelning ändra från 24 till 60 Hz i KÄLLAN (PS3 mao) och se om man märker nån skillnad i tex panoreringar.

Redigerat av pacman, 08 oktober 2014 - 20:55.


#74

Postad 11 oktober 2014 - 01:29

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Fyfan den börjar redan "krympa".... Helt sjukt att ögonen kan vänja sig vid något såpass mycket. Försat helgen var det wow-effekt till tusen, denna helgen är det redan mellanmjölk, lustigt hur man kan vänja sig vid något hahahah...

#75

Postad 11 oktober 2014 - 01:32

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Såg btw Jurassic i 3D i Onsdags och jävlar vad positivt överraskad jag var över hur de kan konvertera en såpass gammal film, nästan så jag vill beställa hem Titanic också för o se hur det ser ut, även om jag står fast vid att film ses bäst i 2D hahah...

Vet inte om ni sett Jurassic Park i 3D men de två mest effektfulla scenerna jag la märke till var fossilen i början utav filmen och bilen i trädet scenen.. Filmen fick helt klart nytt liv men jag gillar inte hur 3D glasögonen "dark smokar" bilden, jag vill ha färg och lyster!

#76

Postad 18 februari 2017 - 15:52

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
2.5 år höll den.. Hur har det gått med era?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.