Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kaffe från Kapsel

424 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nespresso Lattissima F310/F311/F315/F316 (Espressomaskiner) 5 8,57 (6) Inga priser
Bosch Tassimo Fidelia T40 (Espressomaskiner) 9 7,75 (23) Inga priser
Nespresso Citiz C110/D110 (Espressomaskiner) 2 8,5 (21) Inga priser
Nespresso Citiz&Milk C120/D120 (Espressomaskiner) 3 9,15 (40) Inga priser
Francis Francis X7 (Espressomaskiner) 1 (0) Inga priser
OBH Nordica 2450/2451/2452/2453 Martello Capsule Espresso (Espressomaskiner) 8 6,14 (6) 1 495:-
Nespresso Pixie C60/D60 (Espressomaskiner) 3 8,62 (20) 1 490:-
C3 Caffitaly M1 (Espressomaskiner) 3 7,17 (5) Inga priser
C3 Caffitaly M2 (Espressomaskiner) 5 5,67 (8) Inga priser
Nescafé Dolce Gusto Melody 3 FS Play & Select (Espressomaskiner) 9 5,33 (2) Inga priser
Nescafé Dolce Gusto Piccolo (Espressomaskiner) 7 8,56 (24) 940:-
Nescafé Dolce Gusto Circolo Flow Stop (Espressomaskiner) 7 7,67 (26) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 28 oktober 2010 - 17:48

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Men för att överleva en längre tid måste väl även alla kunna köpa kapslar? Tro mej jag försöker inte trycka ner detta med kaplsar, tycker själv att kaffet blir kanon.

Men vid 12kr koppen, man måste ju väga in det ekonomiska i det hela, så blir detju mkt dyrare än att köpa kaffe i kaffepaket.

Så först måste man köpa en maskin för 1500-3000kr för att få en vettig. Sen ska man köp kaffekapslar.

Ni som köpt maskiner, har ni ersatt hela ert kaffekokande med maskinen? Jag dricker ca 8-15koppar kaffe om dagen och det skulle ju reslutera i ca 96kr om dagen.

#52

Postad 28 oktober 2010 - 19:18

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
@Ekaa
Förutom kapselmaskinen har vi även en perkulator. Dessutom dricker varken jag eller sambon kaffe hemma på vardagarna...förutom till frukost. Kapselmaskinen inköptes i syfte att ersätta den manuella espressomaskinen och kvarnen så man kan ha en schysst espresso som bas i helgens cappu eller latte. Visst, det blir fortfarande dyrare med kapslar, men med vår förbrukning lär det inte handla om någon förmögenhet...

Edit: med dolce gusto så kostar en kapsel espresso drygt 3 spänn. Skummar man sen mjölken själv så landar koppen/glaset på kanske 3,50...vilket inte är nåt att bråka över. Kör man kapslarna med cappu eller latte med mjölkpulver så kostar varje kopp/glas drygt 6 kr.

//P

Redigerat av peppelito, 28 oktober 2010 - 19:21.


#53

Postad 28 oktober 2010 - 20:37

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Edit: med dolce gusto så kostar en kapsel espresso drygt 3 spänn. Skummar man sen mjölken själv så landar koppen/glaset på kanske 3,50...vilket inte är nåt att bråka över. Kör man kapslarna med cappu eller latte med mjölkpulver så kostar varje kopp/glas drygt 6 kr.

//P

Ja de där lät ju verkligen som ett mer humant pris. Skulle lätt kunna tänka mej att ha en sån maskin men endast för annat än vanligt svart kaffe. Får väl våldgästa cloudrabbit någon gång när jag e hos svärmor och pröva helt enkelt :P

#54

Postad 28 oktober 2010 - 21:52

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

Får väl våldgästa cloudrabbit någon gång när jag e hos svärmor och pröva helt enkelt :P

:P

Ska hämta ut min maskin imorgon så jag kommer med ett utlåtande under helgen.

#55

Postad 29 oktober 2010 - 06:23

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Spontant tror jag det blir nespresso för min del med mjölkskummaren (citiz + milk). Jag är inte mycket för skummjölkspulver i vanliga fall, men hela familjen är känsliga för laktos i mer eller mindre grad. då är det nog bäst att skumma laktosfri mjölk. Men circolo maskinen är skitsnygg.

#56

Postad 30 oktober 2010 - 11:06

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Jag sitter just nu och smuttar på en Latte Macchiato som min Circolo spottade ur sig. En mycket god kaffedryck som jag aldrig provat tidigare, men som absolut har blivit en av favoriterna. :(
Efter att jag fått hem min kaffebryggare igår kväll blev cappuccino den första drycken jag provade och också den föll mig i smaken, så än så länge känner jag mig nöjd. Det är ju främst lattedrycker maskinen ska producera hemma hos mig. Vanligt kaffe kör jag i min gamla kaffebryggare.
Jag måste dock påpeka att jag absolut inte är någon finsmakare av kaffedrycker, så bilda er inte en uppfattning över vad jag tycker. ;)

Själva maskinen tycker jag är fantastiskt läcker och den röda modell jag har smälter in fint bredvid min gamla kaffebryggare. Jag gillar speciellt LED-ljuset som lyser upp koppen när man startar maskinen. Perfekt när det är lite halvmörkt och man inte vill tända upp hela köket!
Att den är barnsligt enkel att använda är ju inte heller en nackdel. Tryck in en valfri kapsel, välj om du vill ha en kall eller varm dryck och dra igång. Klart!

Den enda nackdelen är priset på kapslarna. För mig som bor ensam och som inte kommer förbruka en massa kapslar dagligen blir det nog inte så farligt dyrt, men är man ett par eller en familj som vill ha lattedrycker och cappuccinons morgon och kväll så blir det nog väldigt dyrt...

För mig och för mina behov passar den dock utmärkt och jag är riktigt nöjd!

#57

Postad 03 november 2010 - 23:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
hur bra är en bosch Tassimo? den är ju ganska billig.

http://www.elgigante...xxxxx?scid=1698

#58

Postad 05 november 2010 - 22:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Jag sitter just nu och smuttar på en Latte Macchiato som min Circolo spottade ur sig. En mycket god kaffedryck som jag aldrig provat tidigare, men som absolut har blivit en av favoriterna. :)
Efter att jag fått hem min kaffebryggare igår kväll blev cappuccino den första drycken jag provade och också den föll mig i smaken, så än så länge känner jag mig nöjd. Det är ju främst lattedrycker maskinen ska producera hemma hos mig. Vanligt kaffe kör jag i min gamla kaffebryggare.
Jag måste dock påpeka att jag absolut inte är någon finsmakare av kaffedrycker, så bilda er inte en uppfattning över vad jag tycker. :unsure:

Själva maskinen tycker jag är fantastiskt läcker och den röda modell jag har smälter in fint bredvid min gamla kaffebryggare. Jag gillar speciellt LED-ljuset som lyser upp koppen när man startar maskinen. Perfekt när det är lite halvmörkt och man inte vill tända upp hela köket!
Att den är barnsligt enkel att använda är ju inte heller en nackdel. Tryck in en valfri kapsel, välj om du vill ha en kall eller varm dryck och dra igång. Klart!

Den enda nackdelen är priset på kapslarna. För mig som bor ensam och som inte kommer förbruka en massa kapslar dagligen blir det nog inte så farligt dyrt, men är man ett par eller en familj som vill ha lattedrycker och cappuccinons morgon och kväll så blir det nog väldigt dyrt...

För mig och för mina behov passar den dock utmärkt och jag är riktigt nöjd!


Låter trevligt, är själv riktigt pepp på en sån här maskin. Blir till att sätta denna högst upp på önskelistan i år ;)

Jag kollade också priset på kapslarna som var lite högre än jag trodde men precis som du kommer jag troligtvis i så fall att fortsätta brygga vanligt kaffe i nuvarande bryggare och sen använda Circolon till andra drycker. Då lär det ju inte bli så farligt dyrt ändå, hoppas jag..

Och håller med dig om Latte Macchiato, den är verkligen supergod.

Redigerat av Mentos, 05 november 2010 - 22:16.


#59

Postad 06 november 2010 - 22:20

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Är nybörjare på kaffe och dricker inga större mängder kaffe och är sugen på någon sån där kapsel maskin eller liknande.

Funkar det bra att skumma laktosfrimjölk då min mage är lite känslig för vanlig... ?

och ändå få en god Latte eller liknande från en t ex Nespresso Citiz & Milk D120WHITE eller vad rek. ni ??

Samt hur är tillgången på kapslar, till Nespresso måste men beställa till den ??

Redigerat av Unregistered03303df7, 06 november 2010 - 23:14.


#60

Postad 07 november 2010 - 17:52

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Samt hur är tillgången på kapslar, till Nespresso måste men beställa till den ??

Det beror på vad du bor någonstans. Bor du i Stockholm kan du köpa i butik men annars så får du beställa på nätet. Det brukar ta runt två dagar att få hem kapslarna.

#61

Postad 07 november 2010 - 18:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

hur bra är en bosch Tassimo? den är ju ganska billig.


Jämförde Tassimo mot en Dolce Gusto bredvid varandra och beställde omgående en Tassimo!

Och efter att ha snurrat runt lite på nätet och kollat hur mycket olika kapslar man kan beställa till Tassimo så... :)

#62

Postad 09 november 2010 - 15:28

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Jämförde Tassimo mot en Dolce Gusto bredvid varandra och beställde omgående en Tassimo!

Och efter att ha snurrat runt lite på nätet och kollat hur mycket olika kapslar man kan beställa till Tassimo så... :rolleyes:

Japp, Tassimo systemet har en klar fördel där jämfört med Dolce Gusto. Däremot är jag tveksam till den klena pumpen på "endast" 3,3 bar i Tassimon. Förutsättningarna för en riktig espresso är, om jag inte minns fel, 15 bar. Sen kan man ju iofs ifrågasätta om det går att få en riktig espresso ur kapsel, men har man bra pumptryck ökar iaf förutsättningarna till att få riktig crema på espresson. Sen är ju Docle Gusto Circolo rejält mycket snyggare än Tassimo... :(

//P

#63

Postad 09 november 2010 - 15:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Japp, Tassimo systemet har en klar fördel där jämfört med Dolce Gusto. Däremot är jag tveksam till den klena pumpen på "endast" 3,3 bar i Tassimon. Förutsättningarna för en riktig espresso är, om jag inte minns fel, 15 bar. Sen kan man ju iofs ifrågasätta om det går att få en riktig espresso ur kapsel, men har man bra pumptryck ökar iaf förutsättningarna till att få riktig crema på espresson. Sen är ju Docle Gusto Circolo rejält mycket snyggare än Tassimo... :(

//P


För mig var det "smakupplevelsen" mellan två olika kaffesorter och en latte från vardera som avgjorde mitt val. Och att det sedan fanns så pass mycket fler typer av kapslar att beställa gjorde inte valet sämre.

Tror inte man skaffar en maskin med kapslar om man är ute efter en riktig espresso. Allt från kapsel ser jag som substitut.

#64

Postad 09 november 2010 - 20:33

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Tror inte man skaffar en maskin med kapslar om man är ute efter en riktig espresso. Allt från kapsel ser jag som substitut.

Precis det har vi gjort. Alltså skaffat en kapselmaskin för att kunna få en hygglig espresso. Sålde kvarnen samt den manuella maskinen på blocket eftersom det liksom inte finns tid med två småungar hemma att finlira med bönor, malningsgrad, tampning osv, men jag vill fortfarande ha en hygglig espresso och jag tror iaf chanserna ökar om de flesta grundförutsättningar finns, bla pumptrycket.

Och som sagt...Circolon kör ju i cirklar runt Tassimon när det gäller design! (där fick jag till det...) :(

//P

#65

Postad 10 november 2010 - 15:44

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Jag kör Nespresso Citiz&Milk D120
Helt underbart smidigt att få mjölken värmd och skummad utan en massa kladd.
Eftersom det är bara jag som dricker kaffe i vårt hushåll så köpte jag denna när min gamla Krups espressomaskin la av efter nästan 10 år.

Fördelen jämte att köpa malet pulver på burk är ju att fräschören i kapslarna inte avtar bara för att man öppnat ett rör.
Dricker mest kaffe hemma på helgerna, på veckodagarna har man oftast druckit klart på jobbet.

Att det sen finns en mängd olika smaker och styrkor är ju riktigt smidigt och kul.

Särskilt om man har någon gäst som kanske vill ha svagare kaffe osv.

http://www.nespresso.com

#66

Postad 11 november 2010 - 23:27

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Till er som har en Tassimo.

Vart köper ni era kapslar?
Jag har köpt mina på tassimo.se och på willy´s, men jag tycker att utbudet är sådär i Sverige! Utbudet på Tassimo är väl ok men man måste beställa för minst 300kr så det känns lite sisådär.

Utomlands så finns det sjukt mycket olika sorter och märken. Man kan t.ex. köpa Starbucks kapslar och annat gott!

Nån som har beställt kapslar från utlandet?

#67

Postad 14 november 2010 - 23:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Okej - så det finns egentligen 2 olika ej kompatibla system

Nescafé Dolce Gusto och Tassimo

Sen verkar det finnas i princip lika mycket smaker till båda, eller har jag bommat något? Funtar på att åka och köpa en imorgon.

#68

Postad 15 november 2010 - 21:26

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Okej - så det finns egentligen 2 olika ej kompatibla system

Nescafé Dolce Gusto och Tassimo

Sen verkar det finnas i princip lika mycket smaker till båda, eller har jag bommat något? Funtar på att åka och köpa en imorgon.

Jag får det till tre system, du har Nespresso också (ej att förväxla med Nescafe dolce gusto) tror jag eller har jag fått det om bakfoten? :)
Jag har satt uoo Nespresso citiz + milk på min juleklappsönskelista.
främsta anledningarna till det valet:
Dricker 99 % kaffe med mjölk. Så mjölkskummare är ett stort plus.
Känslig för laktos i familjen. går bra att använda laktosfri mjölk.
Medan circolo gör man "Cappuccino o latte" med färdigblandade skummjölkssaker om jag har förstått det rätt.
bra pumptryck,
+ många kaffesorter.

- kan bara beställa bönor på nätet, men jag handlar ändå det mycket online så det är inget hinder för mig

#69

Postad 15 november 2010 - 21:32

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Finns väl åtminstone 5-6 kapselsystem i Sverige?

Nespresso
Dolce Gusto
Tassimo
Caffitaly (osäker på stavning)
ModoMio (Lavazza tror jag...)

//P

#70

Postad 15 november 2010 - 21:39

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Medan circolo gör man "Cappuccino o latte" med färdigblandade skummjölkssaker om jag har förstått det rätt.

Vi har faktiskt en Nespresso Aerocino (mjölkskummare) till vår Dolce Gusto Circolo och kommer använda den tillsammans med nån av de espressokapslar som finns till systemet. Smidigt dock att ha möjligheten att göra cappucinos och lattes med kapslar (dvs mjölkpulver) när man har gäster hemma och många vill ha samtidigt.

//P

#71

Postad 17 november 2010 - 16:33

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Är själv lite småsugen på någon form av kapselmaskin också trots att jag inte ens dricker kaffe utan mest för att gästerna inte ska behöva trycka i sig snabbkaffe hela tiden. Har gluttat lite på Tassimon som också kan köra te och choklad som är helt klart en fördel men då är ju BAR trycket under all kritik. Har därför kollat mer på nespresson citiz+milk men som jag förstår går det inte att handla andra kapslar till den förutom deras egna? Är det någon som har provat detta? För er som missat så får man 500:- tillbaka från nespresso fram till 15/1 så bara det är ju en riktigt bra deal.

http://www.nespresso...n=yep-winter-se

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 17 november 2010 - 16:33.


#72

Postad 17 november 2010 - 21:09

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Är själv lite småsugen på någon form av kapselmaskin också trots att jag inte ens dricker kaffe utan mest för att gästerna inte ska behöva trycka i sig snabbkaffe hela tiden. Har gluttat lite på Tassimon som också kan köra te och choklad som är helt klart en fördel men då är ju BAR trycket under all kritik. Har därför kollat mer på nespresson citiz+milk men som jag förstår går det inte att handla andra kapslar till den förutom deras egna? Är det någon som har provat detta? För er som missat så får man 500:- tillbaka från nespresso fram till 15/1 så bara det är ju en riktigt bra deal.

http://www.nespresso...n=yep-winter-se


Japp det stämmer, inga andra en de själv har tillstånd att sälja kapslarna. Angånde trycket är det självklar inte allt, Moccabryggare ligger på ca 1-3bar och pruducerar bra espresso B) Mycket bättre än min gamla helautomatiska maskin :)

#73

Postad 18 november 2010 - 13:47

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Köpte mig idag en Nespresso Citz&milk, dvs den modellen med mjölk skumare.
Mediamarkt tog 1690:- vilket var ett kanonpris!
Sen har Nespresso drive nu så man får 500:- insatt på sitt bankkonto eller att handla kaffe för när man registrerar sig.

Så 1200:-, måste vara ett fynd!

#74

Postad 18 november 2010 - 21:17

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Finns väl åtminstone 5-6 kapselsystem i Sverige?

Nespresso
Dolce Gusto
Tassimo
Caffitaly (osäker på stavning)
ModoMio (Lavazza tror jag...)

//P

Jo det är Lavazza köpte den när dom börja sälja dom i sverige nu har det kommit lite fler sorter förut fanns det 4 nu är det väll 7 tror jag och då bara Espresso . Maskinen fungerar bra fick min första utbytt . God espresso med bra crema . Gillar den mörkröda äldsta sorten den är godast .

#75

Postad 19 november 2010 - 10:37

Unregisteredc653debf
  • Unregisteredc653debf
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Köpte mig idag en Nespresso Citz&milk, dvs den modellen med mjölk skumare.
Mediamarkt tog 1690:- vilket var ett kanonpris!
Sen har Nespresso drive nu så man får 500:- insatt på sitt bankkonto eller att handla kaffe för när man registrerar sig.

Så 1200:-, måste vara ett fynd!


Vilket Mediamarkt-varuhus har det erbjudandet? (1690:-)

Redigerat av Unregisteredc653debf, 19 november 2010 - 10:38.


#76

Postad 19 november 2010 - 13:01

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Så vilket märke skall man köpa om man vill ha lite flex och kunna köra te och choklad också?

#77

Postad 19 november 2010 - 13:28

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Vilket Mediamarkt-varuhus har det erbjudandet? (1690:-)

Jag vill också veta varuhus. Skåne? Kan den kosta så lite?
Hur länge gäller 500 kr rabatt?

#78

Postad 19 november 2010 - 13:43

Unregisteredc653debf
  • Unregisteredc653debf
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Så vilket märke skall man köpa om man vill ha lite flex och kunna köra te och choklad också?

Så vitt jag kan se så (med reservation för att jag missat något):

Till Caffitaly finns espresso, lungo, bryggkaffe, te och choklad.
Till Nespresso finns espresso och lungo.
Till Tassimo finns espresso,lungo, bryggkaffe, choklad, te, samt de flesta "mjölkkaffedrycker"
Till Dolce Gusto finns espresso,lungo, choklad, iste samt de flesta "mjölkkaffedrycker".

#79

Postad 19 november 2010 - 16:24

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Köpte min I Högsbo (Göteborg).
Vet inte om priset gäller i fler Mediamarkt varuhus.

Kan även tillägga att jag är grymt nöjd!
Prövade några kapslar igår och dom verkar hålla mkt god kvalitet.
Är glad att jag väntande och köpte Nespresso istället för Tassimon som jag var inne på innan.
Tassiom föll iof bort efter provsmaking, går inte att jämföra en latte på mjölkpulver och en du gör på riktigt färsk mjölk.

Redigerat av tomasgbg, 19 november 2010 - 16:27.


#80

Postad 19 november 2010 - 16:39

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

går inte att jämföra en latte på mjölkpulver och en du gör på riktigt färsk mjölk.

No sheit, Sherlock.


:unsure:

#81

Postad 19 november 2010 - 16:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Vill man ha kaffe/espresso och utan pulvermjölk anser jag att det är Nespresso som gäller med deras eminenta mjölkskummare. Vill man ha choklad eller te anser jag att man lika gärna kan nöja sig med en vanlig vattenkokare som komplement.

Dvs om man vill ha "det bästa" ur båda världarna.

Pulvermjölk går fetbort om nån frågar mig (om jag nu nån gång ev skulle vilja späda ut det goda kaffet).

Redigerat av masse70, 19 november 2010 - 16:44.


#82

Postad 19 november 2010 - 16:53

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Jag vill också veta varuhus. Skåne? Kan den kosta så lite?
Hur länge gäller 500 kr rabatt?


Media markt malmö tar 2690 ... ockerpris...

#83

Postad 19 november 2010 - 17:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Vill man ha kaffe/espresso och utan pulvermjölk anser jag att det är Nespresso som gäller med deras eminenta mjölkskummare. Vill man ha choklad eller te anser jag att man lika gärna kan nöja sig med en vanlig vattenkokare som komplement.

Dvs om man vill ha "det bästa" ur båda världarna.

Pulvermjölk går fetbort om nån frågar mig (om jag nu nån gång ev skulle vilja späda ut det goda kaffet).

Precis så resonerar jag. Står högst på önskelistan i år. Får hitta nån butik som här bra pris o där Cashbacken gäller.

#84

Postad 19 november 2010 - 17:44

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Hur länge gäller 500 kr rabatt?


till och med 15/1...tror jag håller tummarna till någon form av mellandagsrea.

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 19 november 2010 - 20:01.


#85

Postad 19 november 2010 - 21:30

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Vill man ha kaffe/espresso och utan pulvermjölk anser jag att det är Nespresso som gäller med deras eminenta mjölkskummare. Vill man ha choklad eller te anser jag att man lika gärna kan nöja sig med en vanlig vattenkokare som komplement.

Dvs om man vill ha "det bästa" ur båda världarna.

Pulvermjölk går fetbort om nån frågar mig (om jag nu nån gång ev skulle vilja späda ut det goda kaffet).

Jag föredrar också färsk skummad mjölk, men har du smakat en cappucino eller latte macchiato från Dolce Gusto systemet? Delade din inställning innan jag testade och jag vetifan vilka kemikalier Nestlé har haft i, men fanimej, det smakar bra! :unsure:

//P

#86

Postad 20 november 2010 - 09:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag föredrar också färsk skummad mjölk, men har du smakat en cappucino eller latte macchiato från Dolce Gusto systemet? Delade din inställning innan jag testade och jag vetifan vilka kemikalier Nestlé har haft i, men fanimej, det smakar bra! :)

//P

Japp fick provsmaa på Elgiganten senast härom dan när det stod en dam och demade just dessa. Gillade det inte om jag ska vara ärlig.

#87

Postad 20 november 2010 - 10:32

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Japp fick provsmaa på Elgiganten senast härom dan när det stod en dam och demade just dessa. Gillade det inte om jag ska vara ärlig.

OK, den klassiska smaken är som baken alltså!

Well, vi kommer använda våran maskin i första hand till espressokapslar och sen skumma mjölk med Aerocinon. Så ur det perspektivet hade kanske en Nespresso maskin varit det bästa valet. Fördelen med Dolce Gusto är dock att man kan producera goda (ok...inte enligt alla) lattes och cappucions på löpande band om/när man har gäster och det är faktiskt inte helt fel!

//P

#88

Postad 20 november 2010 - 20:26

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

Är glad att jag väntande och köpte Nespresso istället för Tassimon som jag var inne på innan.
Tassiom föll iof bort efter provsmaking, går inte att jämföra en latte på mjölkpulver och en du gör på riktigt färsk mjölk.


Vet inte hur det är med Dulce Gusto men Tassimo använder INTE mjölkpulver! Det är flytande UF mjölk.

Jag känner ingen skillnad mellan en Tassimo latte och en latte gjort på färskmjölk och mjölkskummare.

Redigerat av ROCA, 20 november 2010 - 20:28.


#89

Postad 20 november 2010 - 20:57

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Ok, för vi provade nämligen Tassimo och sedan gick vi bort till Nespresso och fick en kopp gjord på mjölk ifrån skumaren.
En i varje hand, och det var stor skillnad!
Tassimon var inte god jämförelsevis.. Och jag är ingen kräsen person men det passande inte mig alls iaf.
Att det var mjölk visste jag inte men det borde ju vara en stor fördel gentemot andra kapselmaskiner.
Men kapseln är ju rätt liten, kan ju inte vara mkt mjölk i väl?

#90

Postad 20 november 2010 - 21:10

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
okej.. Smakskillnaden kan iofs vara kaffet och inte mjölken. Jag testade med likadana espresso kapslar när jag gjorde mitt latte test. Var nog därför jag inte märkte någon skillnad.
Latte kapslarna är mycket större än exempelvis cappuccino kapslarna.

Redigerat av ROCA, 20 november 2010 - 21:11.


#91

Postad 21 november 2010 - 12:44

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
En fråga till, hur står sig t ex Nespresso mot en helautomatisk kaffebryggare med inbyggd kvarn osv från till exempel siemens o bosch? sådana där man har hela bönor som den maler själv vid starten. och sedan gör espresso eller vanligt kaffe? mitt vanliga kaffe brygger jag i Moccamaster. Jag gillar inte kaffe från billigare maskiner så det är väl där min "smakribba" är.

Kan man med en citiz o milk brygga större koppar än små espresso? skulle vilja ha den lite som "vanlig kaffekoppsstorlek" med mjölk. Den kanske inte kan ersätta min moccamaster helt och hållet?

#92

Postad 21 november 2010 - 12:57

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

En fråga till, hur står sig t ex Nespresso mot en helautomatisk kaffebryggare med inbyggd kvarn osv från till exempel siemens o bosch? sådana där man har hela bönor som den maler själv vid starten. och sedan gör espresso eller vanligt kaffe? mitt vanliga kaffe brygger jag i Moccamaster. Jag gillar inte kaffe från billigare maskiner så det är väl där min "smakribba" är.

På min helautomatiska Saeco kan man justera bl.a vattenmängd. Hurvida man kan detta på kapselmaskinerna vet jag inte, men kaffet torde bli aningen svagt om man bara justerar mängden vatten utan att tillföra mer kaffe.

Sen anser ju jag att det krävs en kvarn för den riktiga "kaffekänslan" :)

#93

Postad 21 november 2010 - 15:12

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

På min helautomatiska Saeco kan man justera bl.a vattenmängd. Hurvida man kan detta på kapselmaskinerna vet jag inte, men kaffet torde bli aningen svagt om man bara justerar mängden vatten utan att tillföra mer kaffe.

Sen anser ju jag att det krävs en kvarn för den riktiga "kaffekänslan" :)

var o provsmakade kaffe från Citiz maskinen, helt klart imponerande. . Vattenmängden går att justera, vi tog en av de riktigt starka sorterna och tog stor kopp som tur var, annars hade det varit jäkligt starkt.

Men visst en helautomatisk vanlig espressomaskin tål att funderas på. Mjölkskummaren är jag imponerad av då den är helöautomatisk också och desutom kan göra kall mjölk så att det bli islatte...
Kapslarna blir ju dyra om man dricker många koppar per dag.

hur står sig finare hela bönor som man toppar i en helautomatisk maskin? blir inte de rätt snabbt dåliga?

beslutsångest. ;)

mjölkskummarna i vanliga maskinerna är int edet rör som man måste hålla på o rensa mm? fördelen som jag såg med citiz var just att det verkar kräva minimalt underhåll...

#94

Postad 22 november 2010 - 16:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
då blir det kasnek en Citiz o milk fr tomten trots allt.:P

Testade aldrig Tassimo och cirkolo, men säljarna som hade alla gillade inte de två så mycket, de menade att det ar mer "chokladmaskiner" än Espresso maskiner. Kan hålla med om nån av dem som har lågt bartryck.
en sak jag inte visste med dolce gusto modellerna att det verkar som man måste själv reglera vattenmängden varje gång genom en spak? vad är det ? bara en sån sak hade gjort att jag valt bort det om ja hade vetat nåt om det. (nu kanske det inte stämmer, men jag lyssnade på säljaren.) Ofta kunde man få precis för mycket vatten om man stängde av för sent och då blev det inte så gott med chokladdryckerna.

Redigerat av Bulldog76, 22 november 2010 - 20:53.


#95

Postad 23 november 2010 - 14:01

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

en sak jag inte visste med dolce gusto modellerna att det verkar som man måste själv reglera vattenmängden varje gång genom en spak? vad är det ? bara en sån sak hade gjort att jag valt bort det om ja hade vetat nåt om det. (nu kanske det inte stämmer, men jag lyssnade på säljaren.) Ofta kunde man få precis för mycket vatten om man stängde av för sent och då blev det inte så gott med chokladdryckerna.

Säljaren hade rätt, man reglerar själv vattenmängden. Det är ett klart minus för Dolce Gusto, men samtidigt lär man sig ganska snabbt.

//P

#96

Postad 24 november 2010 - 00:38

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Testade Nespresso idag, nån india Espresso. Helt ok, inget mer. Dock verkar det nått skummt med creman.. Den är som ett tjockt skumm som ligger längs kanterna när man druckigt upp. Lite skeptisk emot detta, säker nått special bara för att få mer Creama för att det ska se snyggt ut.

#97

Postad 25 november 2010 - 07:46

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Har precis beställt en Nespresso Citiz&Milk D120, skall bli riktigt skönt att kunna få en god Espresso/cappuccino enkelt och lätt ;)

Är det någon som vet om man får med några Espressokoppar eller liknande i paketet?

#98

Postad 25 november 2010 - 09:15

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Har precis beställt en Nespresso Citiz&Milk D120, skall bli riktigt skönt att kunna få en god Espresso/cappuccino enkelt och lätt :D

Är det någon som vet om man får med några Espressokoppar eller liknande i paketet?


Tyvärr följer inget med från start.

#99

Postad 27 november 2010 - 09:41

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Fått min Citiz & Milk Titan. Snygg.
Och det blir riktigt gott. (får snart packa ner den igen då det är min julklapp. :) fast jag kanske pakcar ner den på julafton för att öppna paketet igen :D)
enda nackdelen är väl att eftersom jag inte är van espressodrickare så ser det fnuttigt ut med den lilla mängden kaffe, (jämfört med temuggarna jag brukar dricka bryggkaffe ur :) ) Var synd att det inte följde med en beskrivning av kaffesorterna i nåt häfte i kartongen. Jag har slarvat bort reklamen som jag tog i butiken. Kunde varit lätt att betygsätta och läsa om kaffesorterna.

Vill ha en sån där vägghängd kapselhållare i alu. men den är ju jättedyr. Finns inget liknande nån annanstans?

Redigerat av Bulldog76, 27 november 2010 - 09:42.


#100

Postad 27 november 2010 - 16:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Skrev lite på hemsidan angånde lite olika kapselmaskiner. Har testa de tre vanligaste sorterna,
Klicka här!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.