Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kaffe från Kapsel

424 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nespresso Lattissima F310/F311/F315/F316 (Espressomaskiner) 5 8,57 (6) Inga priser
Bosch Tassimo Fidelia T40 (Espressomaskiner) 9 7,75 (23) Inga priser
Nespresso Citiz C110/D110 (Espressomaskiner) 2 8,5 (21) Inga priser
Nespresso Citiz&Milk C120/D120 (Espressomaskiner) 3 9,15 (40) Inga priser
Francis Francis X7 (Espressomaskiner) 1 (0) Inga priser
OBH Nordica 2450/2451/2452/2453 Martello Capsule Espresso (Espressomaskiner) 8 6,14 (6) 1 495:-
Nespresso Pixie C60/D60 (Espressomaskiner) 3 8,62 (20) 1 490:-
C3 Caffitaly M1 (Espressomaskiner) 3 7,17 (5) Inga priser
C3 Caffitaly M2 (Espressomaskiner) 5 5,67 (8) Inga priser
Nescafé Dolce Gusto Melody 3 FS Play & Select (Espressomaskiner) 9 5,33 (2) Inga priser
Nescafé Dolce Gusto Piccolo (Espressomaskiner) 7 8,56 (24) 940:-
Nescafé Dolce Gusto Circolo Flow Stop (Espressomaskiner) 7 7,67 (26) Inga priser
2 relaterade trådar

#101

Postad 27 november 2010 - 16:47

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Tyvärr följer inget med från start.

Jo, jag fick en kopp och ett glas med min D120.

#102

Postad 27 november 2010 - 17:38

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Provade Tassimon idag och provade dels cappucinon och chokladen men vet inte riktigt om det är värt det.
Smaken är lite bättre än automaten på jobbet men böket med 2 kapslar för en kopp gör att det inte känns lika attraktivt.

#103

Postad 27 november 2010 - 18:51

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Jo, jag fick en kopp och ett glas med min D120.


Konstigt, vi köpte 2st inget i någon :o

#104

Postad 27 november 2010 - 19:44

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Konstigt, vi köpte 2st inget i någon :o


Fick inget med min D120. Men f-n vad nöjd jag är med maskinen! Gott och enkelt...

#105

Postad 29 november 2010 - 13:33

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Är riktigt nöjd med min Tassimo T65, utbudet på kapslar är stort om man söker sig utanför landet och den kostnadsfria kapselinsamlingen är ett plus.
Postad bild

#106

Postad 29 november 2010 - 13:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Vill ha en sån där vägghängd kapselhållare i alu. men den är ju jättedyr. Finns inget liknande nån annanstans?

Antar att du menar denna:
Bifogad fil  hq.jpg   424,89K   13 Antal nerladdningar
Men SÅ dyr tyckte inte jag den var, har för mig den kostade max 700:- och då är den i solid alu. Sen är den ju förbaskat snygg och praktisk också :)

#107

Postad 29 november 2010 - 16:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
mmh, antennkontakt OCH telekontakt ovanför köksbänk? Kompakt boende?

Jupp, snygg hållare för kapslarna.

#108

Postad 29 november 2010 - 17:37

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Är riktigt nöjd med min Tassimo T65, utbudet på kapslar är stort om man söker sig utanför landet och den kostnadsfria kapselinsamlingen är ett plus.


Är det samma pris överallt på dessa kapslar eller finns det någon som är markant billigare och bättre av alla sidor?
Lite länkar hade inte skadat. :)

#109

Postad 29 november 2010 - 19:04

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Antar att du menar denna:
Bifogad fil  hq.jpg   424,89K   13 Antal nerladdningar
Men SÅ dyr tyckte inte jag den var, har för mig den kostade max 700:- och då är den i solid alu. Sen är den ju förbaskat snygg och praktisk också :)

Precis den är det, och det är i ditt galleri jag såg det första gången.
Sen dess har jag drömt om en Nespresso :)
Men en sån blir det. Har ännu inte hunnit smaka så många sorter. Men gott kaffe gör den.
Lite snygga muggar ska också inhandlas.

#110

Postad 29 november 2010 - 19:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

mmh, antennkontakt OCH telekontakt ovanför köksbänk? Kompakt boende?

Jupp, snygg hållare för kapslarna.

Kan tyvärr inte tolka ditt inlägg som mer än ett sådant av rent avund.....

Eller var det nåt anat du ville ha sagt?
Kanske bör tillägga att jag har ett antal "3 hål i väggen" spritt i uttag över lägenheten för de som tycks vilja snacka skit.

Redigerat av masse70, 29 november 2010 - 19:21.


#111

Postad 29 november 2010 - 23:13

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Kan tyvärr inte tolka ditt inlägg som mer än ett sådant av rent avund.....

Eller var det nåt anat du ville ha sagt?
Kanske bör tillägga att jag har ett antal "3 hål i väggen" spritt i uttag över lägenheten för de som tycks vilja snacka skit.


Hahaha, varför snetända ..? Han menar nog inge ont.

#112

Postad 29 november 2010 - 23:16

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Kan tyvärr inte tolka ditt inlägg som mer än ett sådant av rent avund.....

hmm, kan inte förstå hur du kan tolka det som en "avundsjuk kommentar"?
På vad? Det är ju inte så att det är direkt jätte snyggt med en hel drös med uttag ända in i kaklet....just det där ser riktigt fult ut om du frågar mig.

Men ta inte illa upp, ditt hem är förtjusande i övrigt! :)

#113

Postad 30 november 2010 - 15:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Kan tyvärr inte tolka ditt inlägg som mer än ett sådant av rent avund.....

Eller var det nåt anat du ville ha sagt?
Kanske bör tillägga att jag har ett antal "3 hål i väggen" spritt i uttag över lägenheten för de som tycks vilja snacka skit.


Tolka det som du vill, det bjuder jag på. (dock mystisk placering av de två uttagen)

Som sagt, snygg kapselhållare. Bra mycket snyggare än de vanligast kaffemaskinerna men så har du också satsat nästan lika mycket på hållaren som många av kaffemaskinerna kostar.
Det var det jag ville ha sagt främst.

Smaka gott :)


(snyggt galleri du har förresten, modernt och stilrent)
back on topic

#114

Postad 03 december 2010 - 15:46

ACID_KING
  • ACID_KING
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!
Vad har ni gett för era Nespresso D120?
Jag bor i Helsingborg och det billigaste verkar vara för mig att köpa från el-giganten.
Mediamarkt i Lund skulle ta hela 2690kr för den och det verkar vara lite i det saftigaste laget.

Vad får man i paketet när man köper bryggaren? Ingår det några kapslar?
Vad kostar kapslarna på nätet och finns det bara en sida som säljer eller det går att köpa ifrån mer än ett ställe?

Vore tacksam för svar för det är nämligen så att jag har tänkt mig en sådan i julklapp till min flickvän

#115

Postad 03 december 2010 - 16:25

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Hej!
Vad har ni gett för era Nespresso D120?
Jag bor i Helsingborg och det billigaste verkar vara för mig att köpa från el-giganten.
Mediamarkt i Lund skulle ta hela 2690kr för den och det verkar vara lite i det saftigaste laget.

Vad får man i paketet när man köper bryggaren? Ingår det några kapslar?
Vad kostar kapslarna på nätet och finns det bara en sida som säljer eller det går att köpa ifrån mer än ett ställe?

Vore tacksam för svar för det är nämligen så att jag har tänkt mig en sådan i julklapp till min flickvän


Jag gav 2175kr (D120 Citiz&Milk )på tretti.se minus kampanjen som gäller nu (500kr tillbaka), så 1675kr totalt.
Det följer med några kapslar men inget annat, folk som har köpt tidigare har fått med koppar och annat men detta ingår ej längre troligtvis pga pengar tillbaka-kampanjen.

Kapslar går endast att köpa via Nespressos hemsida och kostar mellan 3kr-4kr. Att det bara går att handla via deras hemsida är väl det enda minuset som jag ser det, i övrigt kan jag starkt rekommendera Nespresso! Bra kvalitet, snygg och inte minst väldigt gott kaffe!

#116

Postad 04 december 2010 - 13:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
På något viss tycker jag nog att den gamla tråden duger bra, du behöver ingen egen för din Nespresso
Kaffe från kapsel

#117

Postad 04 december 2010 - 15:56

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Någon som testat starbucks för tassimon? Hur var den isåfall?

Redigerat av monkie79, 04 december 2010 - 15:56.


#118

Postad 04 december 2010 - 17:22

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
tjejen vill gärna ha en Bosch tassmo. jag funderar på att överraska henned med en till jul. "snäll tomte som man är"
men har sett nu att den billiga varrianten inte är nån mjölkskummare på utan den dyrare
http://www.pixmania....tassimo-ta.html

men den bruna färgen är inte speciellt fin, vill ha en röd så passa den in bland dom andra grejerna i köket. ingen som sett den röda på en annan sida eller det kanske bara finns brun.

eller rekommenderar ni nån annan maskin med mjölkskummare på till ett rimligt pris då man inte är rik nu inför julen.
själv dricker inte jag kaffe så en tassimo skulle va bra för mig också då man kan dricka choklad. =)

#119

Postad 04 december 2010 - 19:05

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

tjejen vill gärna ha en Bosch tassmo. jag funderar på att överraska henned med en till jul. "snäll tomte som man är"
men har sett nu att den billiga varrianten inte är nån mjölkskummare på utan den dyrare

eller rekommenderar ni nån annan maskin med mjölkskummare på till ett rimligt pris då man inte är rik nu inför julen.
själv dricker inte jag kaffe så en tassimo skulle va bra för mig också då man kan dricka choklad. =)


Vet inte om T65 finns i rött, det har jag inte sett men det är ingen skillnad mellan Tassimo T65 och T40 vad gäller mjölkskummande. Vill du inte lägga extra pengar på "T65ans lull lull = ljus, LCD display mm" kan du köpa T40 och få den i rött och spara några hundralappar. Kaffet blir det samma. Själv har jag T65 och är nöjd, stort plus att den gör god choklad, finns fyra fem sorter att välja mellan.
Postad bild
Postad bild

#120

Postad 04 december 2010 - 19:32

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Vet inte om T65 finns i rött, det har jag inte sett men det är ingen skillnad mellan Tassimo T65 och T40 vad gäller mjölkskummande. Vill du inte lägga extra pengar på "T65ans lull lull = ljus, LCD display mm" kan du köpa T40 och få den i rött och spara några hundralappar. Kaffet blir det samma. Själv har jag T65 och är nöjd, stort plus att den gör god choklad, finns fyra fem sorter att välja mellan.


Vad visas på LCD displayen? Har själv en T40 och kan inte komma på något vettigt som man skulle vilja ha på en extra display.

Någon som har testat lite olika T-kapslar? Har en beställning på väg från från Tassimo.se med bl.a. Cote D'Or choklad, någon espresso, Twinnings morning tea, cappuchion och en del mjölk. Läste lite snabb recensioner och såg att det finns gott om andra T-disks som vi inte ser på den svenska Tassimo sidan. Tänkte att det skulle vara värt att grotta ner sig lite, inte bara för variation men även för att det antagligen blir billigare.

Har googlat lite och hittat andra butiker med aningen annorlunda sortiment och priser, någon som har erfarenheter av nedanstående eller andra?

http://www.kaffeedis...skca0riu6mh2lm7

#121

Postad 04 december 2010 - 20:02

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
En display är aldrig fel! :) Displayen på T65 säger åt dig vad du ska göra, lägg i T-disc, trycka för påfyllning, rengörning mm och visar grafiskt hur långt bryggtiden hunnit, inget nödvändigt men jag gillar det. Men det är ju inte enda skillnaden mot T40, du har även koppbelysning och vattenfilter. Den kostar obetydligt mer än T40. Jag såg att det utomlands även finns en T85 i aluminium.

Cote D'Or chokladen är god, lite mer vuxen i smaken än Marabou och Milka.
Amazon.de säljer en hel del olika sorter men jag har ännu inte provat. Tipsa gärna!

Redigerat av cinemax, 04 december 2010 - 20:06.


#122

Postad 04 december 2010 - 20:37

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Någon som testat "returkapslarna" som passar till Nespressomaskiner? Har man en egen kvarn vore väl det ett bra alternativ då man kan köpa relativt billigt kaffe och mala själv.

Coffe Duck

#123

Postad 04 december 2010 - 21:13

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

En display är aldrig fel! :) Displayen på T65 säger åt dig vad du ska göra, lägg i T-disc, trycka för påfyllning, rengörning mm och visar grafiskt hur långt bryggtiden hunnit, inget nödvändigt men jag gillar det. Men det är ju inte enda skillnaden mot T40, du har även koppbelysning och vattenfilter. Den kostar obetydligt mer än T40. Jag såg att det utomlands även finns en T85 i aluminium.

Cote D'Or chokladen är god, lite mer vuxen i smaken än Marabou och Milka.
Amazon.de säljer en hel del olika sorter men jag har ännu inte provat. Tipsa gärna!


Min Tassimo var en gåva så hade inte mycket att säga till om rörande modell. Men om jag hade valet så skulle den ha både display, högtalare och timer så att kaffet står färdigt när jag går upp ;)

Funderar på att köpa in en hållare av typen nedan, har du sett någon annan eller samma till bättre pris?

http://www.bosch-esh...l-se-468496.htm

Ska kika på amazon.de. Skriver av mig lite här när jag fått min beställning från Tassimo.

Amazon.de hade överlag rätt höga priser men sortimentet var en aning större, tur att Bosch verkligen pressar för Tassimo nu. Hoppas att fler tillverkare börjar släppa T-discs, framförallt vill jag ha ett bryggkaffe som är starkare än Gevalia mörkrost.

Hittade Tiramisu på Amazon.de, läste igenom lite recensioner med min skoltyska och det ser inte ut som om tyskarna är särskilt nöjda med den. Dock är sötsaker alltid kul att testa.

http://www.amazon.de...b...979&sr=1-37

Redigerat av Smith, 04 december 2010 - 21:24.


#124

Postad 04 december 2010 - 22:24

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa in en hållare av typen nedan, har du sett någon annan eller samma till bättre pris?

http://www.bosch-esh...l-se-468496.htm

http://www.amazon.de...b...979&sr=1-37


Här hittar du den hållaren tillsamans med Milka för 29,90 Euro
Amazon-milka+hållare

#125

Postad 05 december 2010 - 08:09

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Vet inte om T65 finns i rött, det har jag inte sett men det är ingen skillnad mellan Tassimo T65 och T40 vad gäller mjölkskummande. Vill du inte lägga extra pengar på "T65ans lull lull = ljus, LCD display mm" kan du köpa T40 och få den i rött och spara några hundralappar. Kaffet blir det samma. Själv har jag T65 och är nöjd, stort plus att den gör god choklad, finns fyra fem sorter att välja mellan.
Postad bild
Postad bild


men kollar man specifikationerna mellan dom så finns det ju inte mjölkskummande på t40 mot t65. eller har jag missuppfattat det då? så man kan göra precis lika dana kaffe i dom bägge maskinerna? isåfall lutar det nog åt en t40

#126

Postad 05 december 2010 - 09:00

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Jag kan ha fel men jag tror att T40 och T65 är identiska vad gäller mjölkskummande.

Detta är skillnaden mot T40:
Förutom alla standardfunktioner har TASSIMO T65 också en flerspråkig display, koppbelysning och ett BRITA MAXTRA vattenfiltreringssystem.

#127

Postad 05 december 2010 - 09:10

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Jag kan ha fel men jag tror att T40 och T65 är identiska vad gäller mjölkskummande.

Detta är skillnaden mot T40:
Förutom alla standardfunktioner har TASSIMO T65 också en flerspråkig display, koppbelysning och ett BRITA MAXTRA vattenfiltreringssystem.


ja det står ju t.o.m. på sidan som egen rad förstår inte hur jag kan ha missat det.
http://www.elgigante...xxxxxxxxxxxxxxx

men då stämmer det nog. då får det nog bli en sån till tjejen te jul.
tack för hjälpen =)

#128

Postad 05 december 2010 - 21:51

Unregisteredc653debf
  • Unregisteredc653debf
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Kaffevärldens svar på minhembio.com, det vill säga riktigtkaffe.se har testad några kapselmaskiner:

http://www.riktigtka...s-största-test

#129

Postad 05 december 2010 - 23:11

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Kaffevärldens svar på minhembio.com, det vill säga riktigtkaffe.se har testad några kapselmaskiner:

http://www.riktigtka...1...örsta-test


Som Tassimo ägare känner jag att testet var lite skevt. Jag bryggde min första kopp kaffe 15 min efter att jag började öppna förpackningen, det var då min första kapselmaskin någonsin. Att det skulle v ara så pass bökigt att rengöra med vattendisken som de påstår känns också främmande.

Jag är ingen "fanboy" men visst vill jag att min maskin ska få bra och rättvisa betyg så att den säljer bra och för med sig fler intressanta kapslar.

#130

Postad 06 december 2010 - 09:48

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Där ser man hur olika man kan tycka.
Hur man lyckas med konststycket att ta 40 min på sig att få igång Tassimo maskinen är beundransvärt..
Jag hade aldrig provat någon kaffemaskin förut och för mig tog det endast några minuter att få den att brygga första koppen. Rengörningen är också löjligt simpel. Jag har ingen erfarenhet av andra maskiner och det finns säkert både bättre och sämre än Tassimo, men jag är nöjd i det stora hela. Kapsel utbudet kunde vara större. Varför inte lite fler Te och kaffe sorter i Sverige? Kanske någon julblandning nu tex?
Sen är det ju en kapselmaskin, har man kaffe som intresse skaffar man ändå inte en sådan. Men för oss som vill kunna varva kaffe, choklad och te på ett enkelt sätt funkar den bra.

#131

Postad 06 december 2010 - 09:57

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Det Tassimon har på pluskontot är ju tillgången till kända svenska varumärken som tex Gevalia och Marabou (nåja...Marabou har ju iaf varit svenskt...). Så jag misstänker att den försäljningsmässigt kommer funka ganska bra i sverige. Sen tycker jag också det är lustigt att de ansåg sig behöva 40 minuter för att kunna brygga en kopp. Om det mot förmodan stämmer så är det väl tjänstefel av den som skapat kommaigång instruktionerna till Tassimon?
Sen är jag självklart lite glad att de ansåg Dolce Gusto som den bästa maskinen i sitt test eftersom vi har en sån hemma... :)

//P

#132

Postad 06 december 2010 - 10:58

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Några detaljer till,

Från Dolce Gusto stycket "stjäl väldigt lite av utrymme i köket och dess platta utförande gör att den kan placeras även i mitten av en diskbänk och ändå lämna plats för arbete framför maskinen"

I Tassimo stycket står inget om storleken.

Mått från prisjakt på Dolce Gusto (258 × 408 × 386 mm) och på Tassimo (204 × 273 × 334 mm).

På de sammanfattande +/- delarna får Dolce Gusto + för "+ Kapslar finns att köpa i dagligvaruhandeln, dvs Coop, Ica, Willy´s m.fl." medan dom glömmer ge Tassimo ett + för det, nämns dock i den löpande texten.

I texten för Dolce Gusto står även "Detta är även den maskin som är lättast att arbeta med. Alla i familjen kan själva göra sin favoritdryck!". Nu har jag inte testat någon annan maskin än Tassimo men hur mycket lättare kan det bli än en maskin där du har en switch (on/off) och en knapp (brygg)? Du ser till att det finns vatten där bak, stoppar i en kapsel och kör igång. Allt Tassimo fick för sitt streckkodssystem var en plattityd om att det skulle vara bra för den bekväme och dåligt för den som vill styra själv.

Jag försöker inte påstå att testet skulle vara biased men det är absolut ojämnt skrivet och det tycks sakna klara ramar för vad det är dom betygsätter på.

#133

Postad 06 december 2010 - 14:56

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Har också en Tassimo(T40)sedan en tid tillbaka och tycker att den är smidig att använda.
Enda nackdelen är väl att kapslarna så fort tar slut... ;)
Har kollat lite och det verkar som det är på gång med Starbuckskapslar.
Pratade med en tjej på kundinformationen som sa att det skulle komma till Sverige men hon visste
inte när.
Det verkar finnas en hel del sådana kapslar på Amazon (USA sidan).
Vet inte om jag missuppfattat men det verkar vara bra dyrt att beställa därifrån.
Någon som har testat?

#134

Postad 06 december 2010 - 15:18

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Har inte hittat någon Starbucksvariant som faktiskt går att beställa från Amazon.com till Sverige. Sen är det som du säger väldigt dyrt.

http://www.amazon.co...a...4685&sr=8-6

Latte Primo kostar 145kr, nu förstår jag inte om "Pack of 2" innebär att man får två ingredienser (8x kaffe + 8x mjölk) eller två uppsättningar av båda (16x kaffe + 16x mjölk). Priset per färdig dryck skulle i vilket fall ligga på 18kr / 9kr. Det förstnämnda känns helt orimligt dyrt och det andra bara lite dyrt. Ska vara en bra latte för att vara värt 9kr i hemmet.

Edit: Dock tycks alla Starbucks varianter få väldigt bra betyg på Amazon.com, dyrt men lovande!

Redigerat av Smith, 06 december 2010 - 15:20.


#135

Postad 06 december 2010 - 16:11

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Har inte hittat någon Starbucksvariant som faktiskt går att beställa från Amazon.com till Sverige. Sen är det som du säger väldigt dyrt.

http://www.amazon.co...a...4685&sr=8-6

Latte Primo kostar 145kr, nu förstår jag inte om "Pack of 2" innebär att man får två ingredienser (8x kaffe + 8x mjölk) eller två uppsättningar av båda (16x kaffe + 16x mjölk). Priset per färdig dryck skulle i vilket fall ligga på 18kr / 9kr. Det förstnämnda känns helt orimligt dyrt och det andra bara lite dyrt. Ska vara en bra latte för att vara värt 9kr i hemmet.

Edit: Dock tycks alla Starbucks varianter få väldigt bra betyg på Amazon.com, dyrt men lovande!


Precis!
Kaffet verkar ju vara riktigt gott. MEN dyrt!
Med andra ord är det ingen större mening att beställa över nätet...ännu ialla fall.
Ska man bara ha den vanliga Gevalian så är den ju klart billigast på ICA Maxi och Willys.

#136

Postad 06 december 2010 - 16:53

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Precis!
Kaffet verkar ju vara riktigt gott. MEN dyrt!
Med andra ord är det ingen större mening att beställa över nätet...ännu ialla fall.
Ska man bara ha den vanliga Gevalian så är den ju klart billigast på ICA Maxi och Willys.


Har precis skickat iväg ett mail till Tassimo i GB och frågat om dom levererar till Sverige. Deras sortiment är inte lika stort som US men dom har en del kul sorter som inte vi har.

#137

Postad 06 december 2010 - 17:43

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Det finns en del Tassimo Starbucks kaffe på amazon.de-Starbucks

Här e lite till!

#138

Postad 06 december 2010 - 22:14

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Till våren kommer det Zoega kapslar till Dolce Gusto systemet. Enligt den info jag lyckats hitta så blir det tre olika kapslar med Zoega kaffe.

//P

#139

Postad 07 december 2010 - 10:16

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Fick precis svar från svenska Tassimo, dom har inget datum men kundtjänst "vet att Stackbucks kommer in i det svenska sortimentet inom kort". Vad inom kort innebär är alltid ett mysterium men saker och ting rör på sig.

#140

Postad 09 december 2010 - 01:47

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Själv köpte jag Lavzza Amodomio och espresson är god men tyvärr är sortimentet kasst och svårt att får tag på kapslar ibland var utan i nästan en mån förut och det gapar allt som oftast tomt på Ica maxi här i västerås Media markt har men man är ju inte där jämt .
Så jag har tröttnat och funderar på att köpa en halvautomatisk maskin och börja mixtra med det istället för bönor det finns ju alltid och det blir billigare .

#141

Postad 09 december 2010 - 02:15

Unregisteredc653debf
  • Unregisteredc653debf
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Caffitaly, som inte diskuterats så mycket i tråden, kan jag varmt rekommendera som Nespresso-utmanare. Underbart god Espresso och det är dessutom ett öppet system så det finns ett flertal tillverkare av kapslar (Caffitaly och Cafissimo är samma system). Kapslar finns i butik hos Willys, Mediamarkt, Netonnet samt hos vissa Coop Forum och såklart på nätet både från svenska och utländska webshopar. finns ett flertal kapselmaskiner för Caffitalysystemet .tex.


#142

Postad 11 december 2010 - 13:56

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Såg att min lokala ICA butik (Signalen, Linköping) sålde Dolce Gusto kapslar för 43.90/frp. Det är 4 kr mindre än vad bla Willys tar. Såg dock att de även säljer maskinerna i butiken nu med ganska mycket skyltning så det lägre priset på kapslarna kan ju vara en drive i samband med maskinkampanjen. Circolo sålde de f.ö för 1790...

//P

#143

Postad 13 december 2010 - 18:02

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
nån med tassimo här inne som testat brygga en latte macchiato.
dom stora mjölkkapslarna vill den inte trycka ut allt mjölt från den lämnar nästan 1/3 del kvar i t-kapseln. någon som får samma resultat eller ska man vända sig till kundtjänst om nåt är fel på produkten?

#144

Postad 14 december 2010 - 00:49

Unregistered8a98105d
  • Unregistered8a98105d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en site jag kan rekommendera.

Har precis provat http://www.kaffeediscount-online.com/
Dom har både lite annorlunda kaffesorter, inklusive starbucks, och lite tillbehör, tex. engångs pappmuggar med lock...
Det tog några dagar att få sakerna, men det fungerade

#145

Postad 14 december 2010 - 15:26

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Har haft min Dolce Gusto ett litet tag nu och måste säja att jag är så nöjd :)
/Mats

#146

Postad 14 december 2010 - 16:41

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

nån med tassimo här inne som testat brygga en latte macchiato.
dom stora mjölkkapslarna vill den inte trycka ut allt mjölt från den lämnar nästan 1/3 del kvar i t-kapseln. någon som får samma resultat eller ska man vända sig till kundtjänst om nåt är fel på produkten?


Min maskin trycker ut all mjölk!
Det du kan göra är att manuellt tömma kapseln. Det gör du genom att hålla inne knappen efter att koppen med + tecken börjar blinka.

Är det så på alla macchiato kapslar du testat eller bara på nån??
Jag vet att min maskin får fnatt ibland. Har hänt att den doserar alldeles för mycket vatten på enstaka kapslar. Kan vara att det är nå skit på streckkoden på kapseln.

#147

Postad 14 december 2010 - 17:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Kanske inte alla här läser tråden Me and My Espresso i Off Topic-avdelning, därmed att jag postar denna fina länk även här
http://www.kjell.com...00000,421000000
Flergångskapslar till Nespresso. Har tydligen gått åt som smör men Kjell&Co får säkert in fler..

#148

Postad 14 december 2010 - 17:30

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Kanske inte alla här läser tråden Me and My Espresso i Off Topic-avdelning, därmed att jag postar denna fina länk även här
http://www.kjell.com...00000,421000000
Flergångskapslar till Nespresso. Har tydligen gått åt som smör men Kjell&Co får säkert in fler..

Köpte en idag, ska ta hem den fr jobb imorgon o testa

#149

Postad 14 december 2010 - 17:59

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Min maskin trycker ut all mjölk!
Det du kan göra är att manuellt tömma kapseln. Det gör du genom att hålla inne knappen efter att koppen med + tecken börjar blinka.

Är det så på alla macchiato kapslar du testat eller bara på nån??
Jag vet att min maskin får fnatt ibland. Har hänt att den doserar alldeles för mycket vatten på enstaka kapslar. Kan vara att det är nå skit på streckkoden på kapseln.



Japp testat på 5 av 8 nu och alla har blivit så på. känns som något inte är rätt. maskinen är ju bara 1 vecka och 1 dag gammal idag. får nog kontakta kundservice elle ska man gå dit man köpte den?

#150

Postad 14 december 2010 - 20:01

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Frugan har fått dille om en sån här Tassimo, det skal vara på plats till jul säger hon men jag är skeptisk.

Ni som har en sådan, hur snabbt brygger den en kopp? Vad kostar en sådan kapsell? Är det ekonomiskt försvarsbart att köpa en sådan i stället för en vanlig el bryggare där ett paket kostar 50kr och du får ut jag vet inte hur många koppar kaffe. Utbudet på just kaffet låter jag vara osagt. Men jag skulle uppskatta om ni som äger maskinen skulle vilja svara :)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.