Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Installera fungerade back och frontend MythUbuntu 12.04 med CD och DVB S2 Q

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 maj 2012 - 11:48

Erik-NA
  • Erik-NA
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har äntligen fått tummen ur och har nu installerat MythUbuntu 12.04 64 bit med:
  • 1 st TBS 6984 PCI-E DVB-S2 Quad Tuner TV Card
  • 1 stTBS3102 5 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader
Tanken är att få detta att fungera med Canal Digital SD och HD-kanaler. Skall försöka få detta att fungera på servern som då agerar både back- och frontend

Eftersom jag är en total newbee i dessa frågor är jag väldigt tacksam för hjälp. :blink:

Det som jag har gjort är att mythUbuntu 12.04 desktop 64-bit är installerat, både som back och front-end. Vidare har jag installerat drivrutinerna till TV-kortet enligt del 1, http://www.youtube.c...?v=2oWQwvGB150.

Frågan är vad nästa steg är? Hjälp...

Jag är dock ingen newbee på Linux. På samma server avser jag att köra en NAS (Samba), KVM med Convirtue som adminverktyg och virtuella instanser för mail och webbserver samt Astaro Security Linux (brandvägg m.m.). Håller på att migrera från en Ubuntu 8.04 server med vmware server. Dock inget MythTv. Har därmed dålig koll gällande detta med HTPC och dess "busswords".

Redigerat av Erik-NA, 20 maj 2012 - 12:06.


#2

Postad 22 maj 2012 - 10:32

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
O

Jag har äntligen fått tummen ur och har nu installerat MythUbuntu 12.04 64 bit med:

  • 1 st TBS 6984 PCI-E DVB-S2 Quad Tuner TV Card
  • 1 stTBS3102 5 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader
Tanken är att få detta att fungera med Canal Digital SD och HD-kanaler. Skall försöka få detta att fungera på servern som då agerar både back- och frontend

Eftersom jag är en total newbee i dessa frågor är jag väldigt tacksam för hjälp. :blink:

Det som jag har gjort är att mythUbuntu 12.04 desktop 64-bit är installerat, både som back och front-end. Vidare har jag installerat drivrutinerna till TV-kortet enligt del 1, http://www.youtube.c...?v=2oWQwvGB150.

Frågan är vad nästa steg är? Hjälp...

Jag är dock ingen newbee på Linux. På samma server avser jag att köra en NAS (Samba), KVM med Convirtue som adminverktyg och virtuella instanser för mail och webbserver samt Astaro Security Linux (brandvägg m.m.). Håller på att migrera från en Ubuntu 8.04 server med vmware server. Dock inget MythTv. Har därmed dålig koll gällande detta med HTPC och dess "busswords".

Om korten hittas är väl nästa steg mythtv-setup ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.