Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa mjukvaran för att spela upp HD DVD på datorn?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 juli 2009 - 20:51

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Har provat med PowerDVD men ljudet blir osynkat så det går inte att se på...

Vad finns det för andra alternativ?

#2

Postad 08 juli 2009 - 20:57

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Har provat med PowerDVD men ljudet blir osynkat så det går inte att se på...

Vad finns det för andra alternativ?



Kör du med LG H20L GGC eller? Då fick du med en skiva, kör med den PowerDVD:n som du fick där UTAN att uppdatera. Jag hade samma problem, du får köra på den versionen som du fick med helt enkelt.

#3

Postad 08 juli 2009 - 22:23

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Nej jag har en LG BE06LU10.

https://www.prisjakt...d&size=800&.jpg

Det följde visserligen med en skiva, kanske skulle prova den... Men jag har redan en fullversion av PowerDVD så det känns ju rätt dumt. ;)

#4

Postad 09 juli 2009 - 10:03

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Jag kör med Powerdvd 8 och det här hacket för att få fram http://www.digital-d..._DVD_page1.html HD DVD i det + Anydvd.
Det fungerar väldigt bra ;)
Har Xbox 360 HD-DVD inkopplat i datorn fram tills dess att jag har fått min lön, ska inhandla en LG H20L GGC därefter.
Windvd 9 fungerar också väldigt bra men jag föredrar PowerDVD 8 faktist.

#5

Postad 09 juli 2009 - 10:06

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Jag kör med Powerdvd 8 och det här hacket för att få fram http://www.digital-d..._DVD_page1.html HD DVD i det + Anydvd.
Det fungerar väldigt bra ;)
Har Xbox 360 HD-DVD inkopplat i datorn fram tills dess att jag har fått min lön, ska inhandla en LG H20L GGC därefter.
Windvd 9 fungerar också väldigt bra men jag föredrar PowerDVD 8 faktist.


Detta visste jag inte!

Jag kör med två olika versioner, den som man fick med spelaren och PowerDVD 9 Ultra-edition (senaste). Den förstnämnda är för HD DVD, och den andra för Blu-ray. Men den gamle får man inte tillgång till DTS HD-MA, får man det i PowerDVD 8? Och går det att re-enabla HD DVD i PowerDVD 9 också?

#6

Postad 09 juli 2009 - 12:21

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Så man kan ha olika versioner av PowerDVD installerade samtidigt?

I så fall ska jag prova med skivan de skickade med.

#7

Postad 09 juli 2009 - 14:27

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Så man kan ha olika versioner av PowerDVD installerade samtidigt?

I så fall ska jag prova med skivan de skickade med.



Japp, det kan man!

#8

Postad 09 juli 2009 - 17:09

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Jag kör med två olika versioner, den som man fick med spelaren och PowerDVD 9 Ultra-edition (senaste). Den förstnämnda är för HD DVD, och den andra för Blu-ray. Men den gamle får man inte tillgång till DTS HD-MA, får man det i PowerDVD 8? Och går det att re-enabla HD DVD i PowerDVD 9 också?


Jag som endast har min HD-E1 och har ingen aning om hur det funkar med dessa enheter undrar om det då alltså finns stöd för DD+ och DD TrueHD då även om alltså DTS-HD MA ej finns? Sen undrar jag också hur det är med HDMI-anslutning till TVn, blir bildförhållandet exakt som på datorn eller blir det små svarta kanter uppe och nere som med S-videokabel?

Har funderat på ovannämnda LG BE06LU10, vet någon om hur det är med uppspelning av HD-DVD-filmer med den medföljande programvaran? Är det bra programvara för BD-bränning för övrigt? Jag syftar då på bränning av filmprojekt.

Tusen frågor!

#9

Postad 09 juli 2009 - 17:40

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Jag som endast har min HD-E1 och har ingen aning om hur det funkar med dessa enheter undrar om det då alltså finns stöd för DD+ och DD TrueHD då även om alltså DTS-HD MA ej finns? Sen undrar jag också hur det är med HDMI-anslutning till TVn, blir bildförhållandet exakt som på datorn eller blir det små svarta kanter uppe och nere som med S-videokabel?

Har funderat på ovannämnda LG BE06LU10, vet någon om hur det är med uppspelning av HD-DVD-filmer med den medföljande programvaran? Är det bra programvara för BD-bränning för övrigt? Jag syftar då på bränning av filmprojekt.

Tusen frågor!


Om du ska kunna se på HD DVD så måste du ju ha den äldre versionen, som inte stödjer DTS-HD MA, men dom andra stöds. Bildförhållandet blir exakt som på datorn, fast beror ju på vad du har för upplösning vald. Du får svarta kanter uppe och nere självklart. Om du inte har en 2.35:1-TV.

#10

Postad 10 juli 2009 - 09:27

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Om du ska kunna se på HD DVD så måste du ju ha den äldre versionen, som inte stödjer DTS-HD MA, men dom andra stöds. Bildförhållandet blir exakt som på datorn, fast beror ju på vad du har för upplösning vald. Du får svarta kanter uppe och nere självklart. Om du inte har en 2.35:1-TV.


Ok, nice. Då borde det ju bara vara å köra HDMIn genom AV-systemet så får man ut HD-ljudet därigenom.

Jag vet inte exakt hur det är funkar riktigt, men jag har en widescreen-skärm på datorn och jag har en 16:9-TV. Både med min förra bildrörs-16:9 och med min nya LCD så trycktes bilden ihop något av TVn. Det är alltså inte fråga om att bildförhållandet är annorlunda å att den därför maskar av utan bilden är verkligen lite ihoptryckt (jobbar mkt med video annars så jag ser sånt direkt) och jag kan inte riktigt förstå varför den gör det. Har försökt fippla med inställningar men inte lyckats få till det. Jag har hursomhelst bara testat med S-video, aldrig med något annat.

#11

Postad 17 januari 2010 - 19:07

Kriller
  • Kriller
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Några updates här, eller är det fortfarande powerdvd7 eller en moddad 8 som gäller för HDDVD?

#12

Postad 18 januari 2010 - 10:21

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Några updates här, eller är det fortfarande powerdvd7 eller en moddad 8 som gäller för HDDVD?


Skit i PowerDVD - det suger! Jag kör med Arcsoft TotalMedia Theatre 3 Platinum Edition och har aldrig haft ett problem med uppspelningen av HD DVD!

#13

Postad 19 januari 2010 - 19:23

Kriller
  • Kriller
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Skit i PowerDVD - det suger! Jag kör med Arcsoft TotalMedia Theatre 3 Platinum Edition och har aldrig haft ett problem med uppspelningen av HD DVD!


Jäklar! Tack, detta löste alla mina problem jag har haft det senaste halvåret med olika powerdvd osv i Win 7 för att spela upp blu-ray och hd-dvd.

#14

Postad 19 januari 2010 - 19:49

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Jäklar! Tack, detta löste alla mina problem jag har haft det senaste halvåret med olika powerdvd osv i Win 7 för att spela upp blu-ray och hd-dvd.



det bästa med detta program (TMT 3) är inte att det spelar varenda hd-dvd manufactured eller att det är typ det enda program som inte är utdatterat som stödjer hd-dvd uat det faktum att det via rätt ljudkort (ngt asus vill jag minnas, programmet följer med när man köper ljudkortet om jag inte minns fel) stödjer allla ljud bitstreamat........dts MA även

Sedan vet jag att grabbarna på avsforums dividerar hurvida saker samplas upp eller ner eller framåt men det får de intresserade läsa mer om...........

just nu grejjar arcsoft iof med att lösa att mkv plötsligt inte stödjs längre..........sedan senaste uppdateringen som kom precis före jul..............
men det finns det ju andra program som kan lösa......

#15

Postad 25 januari 2010 - 21:30

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Tmt3 klarar inte alla HD-DVD´s har Blood Diamond på hd-dvd och den senaste tmt3 kan inte spela upp allt extramaterial som finns på skivan ex om man startar trailern så får man bara en grön ruta med ljud. Och ljudet till pip videon (kommentarerna) funkar inte som de ska.

#16

Postad 26 januari 2010 - 22:57

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
haha.........du har rätt........min blood diamond krånglar med....

mmmmm ela TPC rejjen känns lite osäker till hd-dvd tycker jag med tanke på detta, inte heller xboxen e klockren....


jag har sedan bara en A1 tyvärr....skulle vilja ha tag i en som tog PAL och gärna 1080p ut..........men det börjar bli svårare ooch svårare att hitta .......

såå HTPCen får duga ett tag till eller tills ngn vänlig donerar en spelare till mig.....

VA kör du med jare????

#17

Postad 18 februari 2010 - 08:20

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag spelar upp filmer med en htpc och TotalMedia Theatre 3 v.3.0.1.140. Där funkar HD-DVD någurlunda bra. Även extramaterialet på Blood Diamond. Men inte pip varken på blu-ray eller hd-dvd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.