Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#501

Postad 04 januari 2012 - 21:48

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Men sluta för guds skull och tacka Boxer hit o dit för att dom har gjort vaddå? Tagit tag i ett problem dom själva skapat? Orsakat ve å förbannelse hos alla dom som trodde på den här fina Pace boxen? Läs ironi.
Det är ju bara deras skyldighet att fixa det dom är upphov till. Dessutom tycker jag att det inte är jag som skall behöva sitta i en lång telefonkö för att försöka få tillbaka mina utlagda pengar för returfrakten när nu läget är som det är. Man skall få ett brev eller telefonsamtal åer automatik och utan tjafs få pengarna tillbaka. Jag vill gå "skadeslös" ut den här affären.

Jag har en så lång historia när jag sa upp mitt abb, så det kommer jag aldrig orka skriva ned här. Men iom detta så har Boxer som företag förbrukat mitt förtroende för dom.

Redigerat av nissetib, 04 januari 2012 - 21:51.


#502

Postad 04 januari 2012 - 22:39

Unregistered2117
  • Unregistered2117
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Boxer teknik ljuger att dom har tagit bort Pace skiten .Den finns fortvarande kvar på deras hemsida att köpa! .Klickar man på köp på exempelvis humaxboxen så dyker Pace skiten upp. Idag har dom tagit bort Pace från hemsidan

Redigerat av Unregistered2117, 05 januari 2012 - 13:37.


#503

Postad 04 januari 2012 - 22:57

mblom
  • mblom
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jag har tidigare funderat på Humax BXR-HD+ boxen, men ratade den ganska tidigt när jag insåg att man måste
sätta in smartcard kortet på baksidan, den som tänkte ut det måste ju ha hål i huvudet. Jag som flyttar mitt kort emellan mina boxar/tv måste då dra ut hela boxen från min egenhändigt snickrad tv-bänk. Det är mot mina principer att betala för ett kort till och då betala för samma sak en gång till. Själv håller jag på med programvaruutveckling och häpnar över hur lite man har testade Pacen, de kan ju inte ha testat någonting!!?? Egentligen skulle jag ha skickat tillbaka boxen, men efter ha meckat in den i min tv-bänk etc. samt att jag inte har tid just nu så har det inte blivit av. Det som jag stör mig mest på är:

1. Boxen hänger sig om man stänger av den, inte har något nätverkskontakt (Internet).
2. Timeshift slutar fungerar, det går inte att starta den m.m.
3. Ljudet strular, man startar upp och har jättehög volym.
4. Boxen är inte testad....Boxen är inte testad...
5. Gör om gör rätt... Det är så mycket som måste testas, så det går inte att räkna upp här. Jag som utvecklare skulle aldrig skicka ut något sådant här till kunder, inte ens basic funktionerna fungerar, starta boxen --> titta på tv --> stänga av. I dag så är det, starta boxen --> titta på tv(segt) --> stänga av == krasch...

Det är ju ett stort skämt.. Vem är det som utvecklar mjukvaran? Som jag har förstått så finns det ett API för att i det här fallet boxer ska kunna skapa sitt eget GUI.

Nää nu ska jag fortsätta titt på TV4, eftersom hela boxen har hängt sig, kan inte göra någoting med fjärren, dags för booooootttttttttt

#504

Postad 05 januari 2012 - 06:31

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Men då jag fått 2 månader gratis pga Pace problem kan jag kanske svälja en månad och ta in Telia som jag ändå har som bredbandsleverantör.



Ha, hahaha, du har förstås inte läst 18500+ inläggs tråden om deras IP-Tv ... :P

https://www.minhembi...showtopic=87235

#505

Postad 05 januari 2012 - 09:46

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Men sluta för guds skull och tacka Boxer hit o dit för att dom har gjort vaddå? Tagit tag i ett problem dom själva skapat? Orsakat ve å förbannelse hos alla dom som trodde på den här fina Pace boxen? Läs ironi.
Det är ju bara deras skyldighet att fixa det dom är upphov till. Dessutom tycker jag att det inte är jag som skall behöva sitta i en lång telefonkö för att försöka få tillbaka mina utlagda pengar för returfrakten när nu läget är som det är. Man skall få ett brev eller telefonsamtal åer automatik och utan tjafs få pengarna tillbaka. Jag vill gå "skadeslös" ut den här affären.


Word! För lite för sent och på fel sätt, Boxer.

#506

Postad 05 januari 2012 - 10:07

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag fick Humax boxen igår, och vilken skillnad. Nu har jag förvisso bara haft den en dag, men hittills har det inte varit några problem alls. Den är väldigt snabb i menyer och EPG, inspelningarna har fungerat och den går inte ner i boot-läge.

#507

Postad 05 januari 2012 - 10:42

swedpost
  • swedpost
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag fick Humax boxen igår, och vilken skillnad. Nu har jag förvisso bara haft den en dag, men hittills har det inte varit några problem alls. Den är väldigt snabb i menyer och EPG, inspelningarna har fungerat och den går inte ner i boot-läge.

Hur lyckades du få Humax?
Jag har ringt två ggr och endast blivit erbjuden Sagem.

#508

Postad 05 januari 2012 - 11:54

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hur lyckades du få Humax?
Jag har ringt två ggr och endast blivit erbjuden Sagem.


Jag sa bara att jag inte ville ha sagem då jag hört att den också krånglade. Enligt en rapport hon hade så var Humaxen slut men sedan kollade hon i datorn och då fanns ett annat lager på 600 st så hon bad dom skicka en till mig. Ringde in måndags och fick boxen igår och hittills är jag riktigt nöjd, den fungerar som man förväntar sig, dock tycker jag att bildkvaliteten på icke HD kanaler är sämre än när jag kör på tvns inbyggda box, men det kanske blir sämre när det ska gå via hdmikablar, vad vet jag. Nöjd är jag i alla fall!

Redigerat av PKO76, 05 januari 2012 - 11:55.


#509

Postad 05 januari 2012 - 12:09

fragge
  • fragge
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Jag har tidigare funderat på Humax BXR-HD+ boxen, men ratade den ganska tidigt när jag insåg att man måste
sätta in smartcard kortet på baksidan, den som tänkte ut det måste ju ha hål i huvudet.


Det är perfekt att ha kortet på baksidan för alla som kör SmartWii eftersom det kortet sticker ut en del.

#510

Postad 05 januari 2012 - 12:47

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Pratade precis med Boxers kundtjänst med anledning av kompensationen för dem som behållt Pace-boxen.
Vi andra då? Vi som haft problem och tvingats skicka tillbaks boxen och strula och som i mitt fall fått punga ut 205kr för en kass box?
Kan inte vi få någon kompensation exempelvis i form utav en billigare box osv?

Efter att ha gått iväg en stund kom personen tillbaks och förklarade att NEJ, det går inte.


Fick följande "erbjudanden" (jag poängterade att jag i dagsläget inte har bunden till boxer och kan avsluta abonnemanget när som, vilket jag även funderat på att göra efter strulet med Pace-boxen):

1. Köpa Humax BXR-HD+ (inspelningsbar) för 2495kr och binda upp mig i 12 månader. Gick inte att få den för 1995kr heller tydligen vilket är priset för nya kunder med 24 mån bindningtid.

2. Köpa Sagemcom RT90-HD för 1495kr (nya kunder betalar 995kr och binder upp sig i 24 månader). ca 500kr dyrare än vad nya kunder får betala alltså. Försökte förhandla ner priset iaf till de 995kr som nya kunder betalar, men icke.


Jag förklarade att jag inte har några problem att binda upp mig så länge jag får en bra box till bättre pris...


Det fanns tydligen inte på Boxers karta att vi andra skulle kunna få något bättre erbjudande som kompensation tydligen. Kunde ju inte ens få samma deal som nya kunder får via hemsidan, fast jag är obunden..

Förresten. Att jag skulle få tillbaks de 205kr som jag lagt ut fanns givetvis ännu mindre på kartan. Med den nyvunna informationen tackade jag för mig och lade på luren.



Nej. Nu får det räcka. Nu är det Goodbye Boxer. Hoppas Boxer som är här inne ibland läser detta.

Förstår Ni inte att Ni kommer tappa alla Era kunder när Ni beter Er såhär?

Har varit trogen boxer-kund i många många många år. Faktiskt i 6 år. Vad har man för det? Nada tydligen!

Nu blir det Viasat eller Canal Digital.


Redigerat av twebbas, 05 januari 2012 - 13:22.


#511

Postad 05 januari 2012 - 12:55

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Word!!!! Har också varit kund länge. Tror tom det är längre än 6 år, men tydligen är man inte vatten värd ändå. Lycka till i framtiden Boxer.

Redigerat av nissetib, 05 januari 2012 - 12:57.


#512

Postad 05 januari 2012 - 16:31

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Snacka om skillnad mot Pace...

http://m3.idg.se/2.1022/1.376019

http://www.humaxdigi...en_Hittills.pdf

http://www.prylporta...r-1.478080.html

#513

Postad 05 januari 2012 - 20:31

nicklas88
  • nicklas88
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Går det verkligen att skylla allt på Boxer? Det är ju ändå Pace som har tillverkat boxen..

#514

Postad 05 januari 2012 - 22:29

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Är det någon som vet kopplingen mellan Pace och Dilog? Är Dilog svensk återförsäljare/mellanhand för Pace? Eller är det samma företag, att Pace äger Dilog eller dylikt? Eller har de kanske inget alls med varandra att göra?? Jag läste något för ett tag sedan, kommmer inte ihåg var, som gjorde att jag kopplade ihop dem. Kanske det bara är den snarlika namngivningen på modellerna DiT-8030 och DT-655.

Edit: Svarar mig själv: Dilog är svensk distributör för Pace.

Redigerat av Zorro61, 06 januari 2012 - 10:36.


#515

Postad 06 januari 2012 - 05:42

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Går det verkligen att skylla allt på Boxer? Det är ju ändå Pace som har tillverkat boxen..

Förvisso men det är ju ändå Boxer som har huvudansvaret. Att dom sedan inte kvalitetstestar den skit dom plockar in bevisar ju bara
deras inkompetens.

#516

Postad 06 januari 2012 - 06:13

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Snacka om skillnad mot Pace...


Humax BXR-HD & HD+ har ju en egen tråd här sen den kom ut, så det där är inget nytt.
https://www.minhembi...howtopic=271390
Men även den har ju problem, även om de inte är lika grava som denna boxs problem är.


Går det verkligen att skylla allt på Boxer? Det är ju ändå Pace som har tillverkat boxen..


Ja, är det verkligen Pace, för om du läser i början av den här tråden så finns ju samma box även med Philips logga på fronten ...?

#517

Postad 06 januari 2012 - 15:00

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Gjorde lite tester.

1. Spelade in tre program i rad på samma kanal. Program 1 blev OK men 2 & 3 står listade som "korrupta"
Jag har default "lägg till 3 minuter på varje inspelning" Det borde fungera att spela in tre program i rad
utan att behöva ta bort flaggan "lägg till 3 minuter på varje inspelning" men det behöver ju inte ha varit detta
som gjorde 2&3 korrupt förvisso.
2. Spelade in 2 program (olika kanaler) där den andra inspelningen började 5 minuter efter den första. Och sedan lät jag boxen
stå på en tredje kanal. Inspelning nummer ett står listad som 1 timme lång, men dör efter 5 minuter och resten
går inte att titta på. Inspelning två är helt OK. Nu är det oklart hur detta borde fungera men borde inte de två inspelningarna
utföras, samtidigt som det som visas på TV rutan efter fem minuter växlas till en av inspelningskanalerna? Inte bara så att en av
inspelningarna blir förstörda??

Kan Boxerteknik svara på detta?

Redigerat av eralshn, 06 januari 2012 - 15:01.


#518

Postad 06 januari 2012 - 15:54

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Hur lyckades du få Humax?
Jag har ringt två ggr och endast blivit erbjuden Sagem.


Jag mejlade till Boxer och beskrive problematiken och "som plåster på såren tycker jag att ni kan erbjuda mig Humax BXR-HD till ett rabatterat pris". Och då fick jag till svar att det var okej, och så skickade Boxer ut Humax och en returavi så att jag kunde skicka tillbaka Pacen.

#519

Postad 07 januari 2012 - 18:40

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Ja, är det verkligen Pace, för om du läser i början av den här tråden så finns ju samma box även med Philips logga på fronten ...?

Pace tillverkar boxarna åt Philips.

#520

Postad 08 januari 2012 - 11:02

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Pace tillverkar boxarna åt Philips.


Stackars Philips, all renommé åt fanders ...

#521

Postad 09 januari 2012 - 13:47

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Pratade precis med Boxers kundtjänst med anledning av kompensationen för dem som behållt Pace-boxen.
Vi andra då? Vi som haft problem och tvingats skicka tillbaks boxen och strula och som i mitt fall fått punga ut 205kr för en kass box?
Kan inte vi få någon kompensation exempelvis i form utav en billigare box osv?

Efter att ha gått iväg en stund kom personen tillbaks och förklarade att NEJ, det går inte.


Fick följande "erbjudanden" (jag poängterade att jag i dagsläget inte har bunden till boxer och kan avsluta abonnemanget när som, vilket jag även funderat på att göra efter strulet med Pace-boxen):

1. Köpa Humax BXR-HD+ (inspelningsbar) för 2495kr och binda upp mig i 12 månader. Gick inte att få den för 1995kr heller tydligen vilket är priset för nya kunder med 24 mån bindningtid.

2. Köpa Sagemcom RT90-HD för 1495kr (nya kunder betalar 995kr och binder upp sig i 24 månader). ca 500kr dyrare än vad nya kunder får betala alltså. Försökte förhandla ner priset iaf till de 995kr som nya kunder betalar, men icke.


Jag förklarade att jag inte har några problem att binda upp mig så länge jag får en bra box till bättre pris...


Det fanns tydligen inte på Boxers karta att vi andra skulle kunna få något bättre erbjudande som kompensation tydligen. Kunde ju inte ens få samma deal som nya kunder får via hemsidan, fast jag är obunden..

Förresten. Att jag skulle få tillbaks de 205kr som jag lagt ut fanns givetvis ännu mindre på kartan. Med den nyvunna informationen tackade jag för mig och lade på luren.



Nej. Nu får det räcka. Nu är det Goodbye Boxer. Hoppas Boxer som är här inne ibland läser detta.

Förstår Ni inte att Ni kommer tappa alla Era kunder när Ni beter Er såhär?

Har varit trogen boxer-kund i många många många år. Faktiskt i 6 år. Vad har man för det? Nada tydligen!

Nu blir det Viasat eller Canal Digital.

Prova att be att få prata med boxers uppsägningsavdelning när du ringer till dem. Då går det helt plötsligt att få helt andra erbjudanden. Se BXR-HD tråden....

#522

Postad 09 januari 2012 - 17:03

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!

Vi har förstått att vissa kunder betalat returfrakten själva vid reklamation av Paceboxen med Boxer On Demand. Givetvis kommer ni kompenseras för detta. Hör av er med namn-, person- samt telefonnummer på [email protected] så kontaktar vi er.

Skriv i mailet att det rör reklamation av Paceboxen.

Vänliga hälsningar
Boxer Teknik

#523

Postad 09 januari 2012 - 17:08

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Gjorde lite tester.

1. Spelade in tre program i rad på samma kanal. Program 1 blev OK men 2 & 3 står listade som "korrupta"
Jag har default "lägg till 3 minuter på varje inspelning" Det borde fungera att spela in tre program i rad
utan att behöva ta bort flaggan "lägg till 3 minuter på varje inspelning" men det behöver ju inte ha varit detta
som gjorde 2&3 korrupt förvisso.
2. Spelade in 2 program (olika kanaler) där den andra inspelningen började 5 minuter efter den första. Och sedan lät jag boxen
stå på en tredje kanal. Inspelning nummer ett står listad som 1 timme lång, men dör efter 5 minuter och resten
går inte att titta på. Inspelning två är helt OK. Nu är det oklart hur detta borde fungera men borde inte de två inspelningarna
utföras, samtidigt som det som visas på TV rutan efter fem minuter växlas till en av inspelningskanalerna? Inte bara så att en av
inspelningarna blir förstörda??

Kan Boxerteknik svara på detta?

Hej!

1. Vi misstänker att det finns ett fel i boxens mjukvara som är relaterat till att den inte hanterar extratid i slutet och början på inspelningar som den ska. Detta är ett problem som just nu håller på att undersöka. Det bör dock fungera ok ifall man inte har flera samtidiga inspelningar eller inspelningar som ligger efter varandra.
2. Ja, det stämmer som du säger att det är en bug i boxen. Även den finns med på vår problemlista och vi jobbar på en lösning på den också.

Om du hittar fler buggar så maila oss gärna på [email protected] där vi försöker samla ihop de buggar som vi får in från er så att vi så snabbt som möjligt kan hitta en lösning.

Mvh
Boxer Teknik

#524

Postad 09 januari 2012 - 20:44

mblom
  • mblom
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om denna box har "back-record" dvs att man kan spola tillbaka och sedan spela in? Jag har inte fått det att fungera, men man vet ju inte det kanske är en bugg som alla andra. Jag tycker att man ska ha som på min gamla trotjänare Force 530T, om man kör timeshift och om man senare bestämmer sig för att stoppa så frågar den om man vill spara det som är pausat från början. Vissa boxar måste man spola tillbaka och sedan trycka record.. omständigt..

Varför måste alla boxar ha så plottrig EPG, hatar när man inte kan läsa vad det står, där tyckter jag Forcen var grym. "Keep it simple" säger jag bara.

#525

Postad 10 januari 2012 - 11:02

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om denna box har "back-record" dvs att man kan spola tillbaka och sedan spela in? Jag har inte fått det att fungera, men man vet ju inte det kanske är en bugg som alla andra. Jag tycker att man ska ha som på min gamla trotjänare Force 530T, om man kör timeshift och om man senare bestämmer sig för att stoppa så frågar den om man vill spara det som är pausat från början. Vissa boxar måste man spola tillbaka och sedan trycka record.. omständigt..

Varför måste alla boxar ha så plottrig EPG, hatar när man inte kan läsa vad det står, där tyckter jag Forcen var grym. "Keep it simple" säger jag bara.


Hej!

Back record finns inte idag, men finns med i mjukvaruplanen. Tyvärr kan jag inte lova när det kommer, eftersom att vårt fokus nu är att fixa boxens grundläggande problem.

Hälsningar
Boxer Teknik

#526

Postad 10 januari 2012 - 21:59

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Fick ersättaren idag. En Sagemcom RT-90 (med Back Record ;) ). Än så länge är jag nöjd med den trots att flera härinne klagat på den. Snabb och smidig i menyerna. Får se hur det funkar sedan med inspelning. Men jag tror det här blir bra, för mig i alla fall, i väntan på bättre FW till Pacern.

#527

Postad 11 januari 2012 - 13:11

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Om jag vill hyra en film hur lång tid skall det ta för att få hem den??
det beror väl på vilken hastighet man har på sitt bredband eller!!

#528

Postad 11 januari 2012 - 13:24

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Vet inte hur lång tid det tar att ta hem en film... Men jag kan börja titta efter bara några minuter.
Boxen säger ju till när man kan börja titta. Och det går rätt fort. Och då har jag inget speciellt snabbt bredband, adsl upp till 8Mbit. Dessutom kör jag trådlöst till boxen, via en airport express.

#529

Postad 14 januari 2012 - 10:57

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Fick igår en faktura från Boxer där man debiterar mig på boxen (1490kr) samt 253kr för Boxer HD (mellan 111121 - 121231). Kostar normalt 19kr per månad vilket även står som a-pris... Hur man får det till 253kr är en gåta!

Dessutom har/hade jag varken en HD-box eller ett HD-abonnemang fram tills 121231...
Ringde precis Boxer angående den felaktiga fakturan. Samtalet kretsade dock mest kring den dyraste posten på fakturan, Pace DIT8090.

Boxer påstår att ena "Box-ärendet" inte är avslutat i deras system. (fick ju en extra Box som Boxer skickade men som jag efter samtal med Boxer ang. ångrat mig lät gå i retur, vilket Boxer själva föreslog). Vilken utav de båda boxarna som inte kommit in vet jag inte. Men någon utav de två var det iaf.

Som sagt. Boxer säger att de inte fått tillbaks Pace-boxen, medans jag vet att den är skickad. Ord står mot ord och Boxer vill att jag nu ska betala för en box jag inte har.. Fick lämna mitt mobilnr så de kan höra av sig senare i ärendet..
Suck...

Hej!

Vi har förstått att vissa kunder betalat returfrakten själva vid reklamation av Paceboxen med Boxer On Demand. Givetvis kommer ni kompenseras för detta. Hör av er med namn-, person- samt telefonnummer på [email protected] så kontaktar vi er.

Skriv i mailet att det rör reklamation av Paceboxen.

Vänliga hälsningar
Boxer Teknik

Nej Boxer. Nu har Ni fått det om bakfoten.
Fick det Du skriver i brevform häromdagen trots att jag inte har boxen kvar...

Nej. Det vi flesta här på forumet råkat ut för är att vi fått betala returfrakten på 205kr för Er undermåliga box då vi ångrat avtalet (distansavtalslagen) och alltså även den bindningstid vi fick i samband med detta. Den summan har Ni inga planer på att ersätta förmodar jag? Trots att det i slutändan är Ni som lanserat boxen som inte ens är halvfärdig i sin mjukvara som Er on-demand-lösning. Hade den bara fixat grundfunktionerna (inspelning/uppspelning) så hade man inte behövt skicka tillbaks den med allt extra-jobb och kostnader det innebar.

Redigerat av twebbas, 14 januari 2012 - 14:53.


#530

Postad 14 januari 2012 - 14:29

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Suck, numera avbryts inspelningarna utan att man gör nåt annat verkar det som ..
1. Spelade in Hinsehäxan mitt i natten, blev korrupt efter 45-46 minuter, ligger inte i listan som
korrupt, men ändå ... mna kastas ut ur visningen då.
2. Spelade in På spåret samtidigt som vi tittade på TV4, men efter 3 minuter bytte vi kanal för att
se vad som var på TV3, då verkar inspelningen ha blivit korrupt, dvs efter 3 min kastas ut ur visningen
av programmet.

#531

Postad 14 januari 2012 - 15:51

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
@twebbas. Det du skriver om att Boxer inte fått tillbaka Pace-boxen, det har jag också råkat ut för. Stångade länge med dom men till slut fick jag prata med "rätt" person som nöjde sig med att få kollinummrena så att han såg att resp. box hade anlänt. Jag hade ju fått 2 boxar varav den ena är av misstag utskickat av Boxer. Bara en av dom gick till Årsta den andra till Jönköping. Men, som sagt, efter många om och men så lyckades jag äntligen avsluta mina abbonnemang. Dock har det krävt många timmar i telefonkö samt ett, nästan, hotfullt samtal innan det löste sig. Jag är fortfarande upprörd över hur hela saken skötts, samt att det sköts illa fortfarand. Jag väntar på en uppsägningsbekräftelse som skulle skickats ut men har ännu inte kommit. Jaja...jag är inte förvånad hur illa allt sköts från Boxers sida. Det är för mig ett under att dom fortfarande lever som företag.

#532

Postad 14 januari 2012 - 21:57

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
jag blev nyfiken och kollade på Konsumentverkets hemsida ang Distans- och hemförsäljningslagen. Där står följande om att använda ångerrätten och frakt:

Om du ångrar dig vid internet- eller postorderköp får du själv betala returportot. Ångrar du dig vid telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten. Om du ångrar dig vid hemförsäljning ska du hålla varan tillgänglig så att säljaren kan hämta den hos dig. Ett undantag är om varan levererats efter själva hembesöket. Då ska du själv skicka tillbaka varan men har rätt till skälig ersättning för returfrakten.

Så för de som ringde in sin beställning kanske kan påpeka detta om Boxer börjar stöna. Ringer man till kundtjänst och beställer något så är det ju inte per definition POST-order.

#533

Postad 15 januari 2012 - 09:33

dedniz
  • dedniz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

jag blev nyfiken och kollade på Konsumentverkets hemsida ang Distans- och hemförsäljningslagen. Där står följande om att använda ångerrätten och frakt:

Om du ångrar dig vid internet- eller postorderköp får du själv betala returportot. Ångrar du dig vid telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten. Om du ångrar dig vid hemförsäljning ska du hålla varan tillgänglig så att säljaren kan hämta den hos dig. Ett undantag är om varan levererats efter själva hembesöket. Då ska du själv skicka tillbaka varan men har rätt till skälig ersättning för returfrakten.

Så för de som ringde in sin beställning kanske kan påpeka detta om Boxer börjar stöna. Ringer man till kundtjänst och beställer något så är det ju inte per definition POST-order.


Enligt de allmänna villkoren från Boxer står det:
"Om Kunden utnyttjar ångerrätten vid avtal som inte ingåtts genom telefonsamtal som kommit till stånd på Boxers initiativ (telefonförsäljning) ska Kunden själv stå för returfrakten för eventuell utrustning till Boxer. Utrustning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om utrustningen skadas eller kommer bort på grund av att Kunden inte tagit tillräckligt god hand om den får Kunden inte utnyttja ångerrätten.
Om Kunden meddelat Boxer att denne vill utnyttja sin ångerrätt under ångerfristen och returnerar eventuell utrustning behöver Kunden inte betala för
Tjänsten. Eventuell erlagd ersättning återbetalas till Kunden."


Läste lite ytterligare på konsumentverkets sida, där står det:
"
Returfrakten

När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Om du har köpt en vara efter att ha blivit uppringd via telefon ska dock säljaren stå för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för varan till den når säljaren, det vill säga även under transporten."



Alltså, om det är vi som kunden som ringer till Boxer och köper en vara/tjänst så ska vi står för returfrakten men om Boxer ringer till oss och säljer så ska de stå för den.


Redigerat av dedniz, 15 januari 2012 - 09:43.


#534

Postad 16 januari 2012 - 14:56

HeaL
  • HeaL
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag har behållit min Pace eftersom jag faktiskt tycker att den fungerar hyfsat och jag tror och hoppas att Boxer får ordning på On Demand-tjänsten så småningom.

Mitt förslag till forumet, i all välmening, är att vi behåller den här tråden som en teknisk diskussion kring funktioner, buggar och uppdateringar tillsammans med Boxer Teknik.
Diskussionen kring reklamationer osv. kanske kan fortgå i en annan tråd?

#535

Postad 16 januari 2012 - 17:21

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Mitt förslag till forumet, i all välmening, är att vi behåller den här tråden som en teknisk diskussion kring funktioner, buggar och uppdateringar tillsammans med Boxer Teknik. Diskussionen kring reklamationer osv. kanske kan fortgå i en annan tråd?


Jag håller med!

Boxerteknik: Hur ser tidsplaneringen ut för att släppa nästa FW?

#536

Postad 16 januari 2012 - 21:18

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Enligt de allmänna villkoren från Boxer står det:
"Om Kunden utnyttjar ångerrätten vid avtal som inte ingåtts genom telefonsamtal som kommit till stånd på Boxers initiativ (telefonförsäljning) ska Kunden själv stå för returfrakten för eventuell utrustning till Boxer. Utrustning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om utrustningen skadas eller kommer bort på grund av att Kunden inte tagit tillräckligt god hand om den får Kunden inte utnyttja ångerrätten.
Om Kunden meddelat Boxer att denne vill utnyttja sin ångerrätt under ångerfristen och returnerar eventuell utrustning behöver Kunden inte betala för
Tjänsten. Eventuell erlagd ersättning återbetalas till Kunden."


Läste lite ytterligare på konsumentverkets sida, där står det:
"
Returfrakten

När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Om du har köpt en vara efter att ha blivit uppringd via telefon ska dock säljaren stå för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för varan till den når säljaren, det vill säga även under transporten."



Alltså, om det är vi som kunden som ringer till Boxer och köper en vara/tjänst så ska vi står för returfrakten men om Boxer ringer till oss och säljer så ska de stå för den.


Hej!

Det är inte helt enkelt att följa detta forum och förstå vad ni egentligen vill. Som jag skriver ovan så ersätter vi er alla för returfrakten om ni kontaktar vår kundservice oavsett om ni beställt via vår webb eller telefon.

Om ni har ytterligare frågor kring detta går det bra att maila oss direkt på [email protected], så kan vi hålla denna tråd till tekniska frågor.

Mvh
Boxer Teknik

#537

Postad 17 januari 2012 - 08:20

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Man kan ju undra när då kundtjänst hör av sig? Mailade för flera dagar sedan....

#538

Postad 17 januari 2012 - 09:30

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
2 gjorda inspelningar efter en fabriksåterställning som ej verkar korrupta .. verkar redigt instabilt, problem med minnesallokeringar/rensningar och
liknande kan man tro. Nu kom sagemboxen på posten. man hade behövt ett tvilllingkort under tiden problemen kvarstår om man skall
kunna testa PACE boxen samtidigt som man använder sagemboxen dagligdags för att det skall fungera.

#539

Postad 17 januari 2012 - 12:44

Fsod
  • Fsod
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Även jag har kontaktat kundservice gällande ersättning för returkostnaden. Mailade dem 10/1 och hade inte fått någon respons igår 16/1. Har nu skickat ett påminnelsemail. Bedrövligt att de inte återkommit inom en vecka.
Har även kontaktat dem och meddelat att jag vore intresserad av det erbjudande som de som behålligt Pace-boxen fick, dvs behålla Pace men samtidigt få en ny annan bättre fungerande box. Ingen respons på det heller.
Skärpning Boxer!

#540

Postad 17 januari 2012 - 19:47

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Boxer Teknik: När jag beställde Sagemcom-boxen nämnde killen på kundtjänst (bredband&telefoni-supporten) att preliminärt släpp för ny firmware till Pace-boxen skulle vara den 19/1. Nu var ju detta ett tag sedan jag snackade med honom, men hur går planerna? Siktar ni fortfarande på den 19/1 eller behövs det mer tid? (Bara nyfiken för att koppla in Pace-boxen igen och testa).

#541

Postad 19 januari 2012 - 16:21

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Boxer Teknik: När jag beställde Sagemcom-boxen nämnde killen på kundtjänst (bredband&telefoni-supporten) att preliminärt släpp för ny firmware till Pace-boxen skulle vara den 19/1. Nu var ju detta ett tag sedan jag snackade med honom, men hur går planerna? Siktar ni fortfarande på den 19/1 eller behövs det mer tid? (Bara nyfiken för att koppla in Pace-boxen igen och testa).


Kunde vara bra om ni på Boxer teknik inte bara talar om datum för släpp av firmware utan också vad den innehåller. Då vet vi vad som är noterat och kommer att ändras på, kan ju annars bli tjatigt här på tråden.

#542

Postad 20 januari 2012 - 10:48

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej!

Det finns i dagsläget inget datum satt för nästa mjukvarurelease. Vi kommer att meddela er via detta forum och på vår hemsida när det kommer ny mjukvara. Vi kommer också att beskriva vad mjukvarsläppet innehåller, precis som vi gjorde förra gången.

Mvh
Boxer Teknik

#543

Postad 24 januari 2012 - 10:40

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej.
Min box har blivit stabilare efter senaste uppdateringen men fortfarande finns många problem.
Den har blivit snabbare i menyerna och att stega med fjärrkontrollen flyter på bättre nu men den är fortfarande
för seg. Det går för sakta att stega i menyerna och ibland händer inget och ibland flyttar den flera steg på en kort knapptryckning.
Den slår fortfarande AV sig då och då helt utan anledning. Flera gånger i veckan.
Den slår fortfarande PÅ sig helt utan anledning även det flera gånger i veckan.
Den hänger sig inte när man tittar
Att man inte kan bestämma ordningen på kanalerna är VÄLDIGT dåligt. Man ska kunna lägga kanalerna på vilken programplats som helst och sen ska det fungera att hamna på programplats 7 om man trycker på 7:an oavsett vilken kanal som är sparad på den platsen. Det fungerar inte nu!! Det border inte vara för svårt att lösa.
Har inte provat att spela in program med text och sedan titta och pausa i programmet och se om texten laggar som den gjorde tidigare. Får bli att prova det snart.


// Erik

#544

Postad 24 januari 2012 - 10:48

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Noterar att ibland när den slår av sig så slår den av sig såpass att antennsignalen inte loopar igenom så då går det inte att titta på TV
längre genom DVD-T mottagaren som sitter i TV apparaten. Dessutom så skall väl inte bildskärmen bli svart utan tid och datum borde väl synas när dekodern är avslagen?

#545

Postad 24 januari 2012 - 12:03

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Att man inte kan bestämma ordningen på kanalerna är VÄLDIGT dåligt. Man ska kunna lägga kanalerna på vilken programplats som helst och sen ska det fungera att hamna på programplats 7 om man trycker på 7:an oavsett vilken kanal som är sparad på den platsen.
// Erik


Det går att bestämma ORDNINGEN på kanalerna genom att skapa en egen programlista och lägga in programen i rätt ordning själv. Däremot funkar det inte att trycka på t.ex 7 för att få fram program 7, vilket jag också saknar.

#546

Postad 24 januari 2012 - 19:32

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Det går att bestämma ORDNINGEN på kanalerna genom att skapa en egen programlista och lägga in programen i rätt ordning själv. Däremot funkar det inte att trycka på t.ex 7 för att få fram program 7, vilket jag också saknar.


Ja det vet jag men det räknas knappt då man inte kan använta sifferknapparna på fjärren och att man inte ser vilken ordning kanalerna ligger i utan måste hålla koll på det när man lägger till dom. Ofattbart omständigt. Back to the future...

#547

Postad 24 januari 2012 - 19:38

Jodda
  • Jodda
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Men jag tror och hoppas att boxern kommer att bli mycket bättre! Så jag kör på med den tillsvidare. Men jag tycker att de som är "försökskaniner" skulle få bättre kompensation. Kanske inte behöva betala boxern helt förrän funktionerna är som dom är tänkt att vara. Och extra kanaler och tillval fritt ett tag. Det skulle ju kännas som att man fick nåt ut av att vara försökskanin då.

#548

Postad 25 januari 2012 - 07:31

Fsod
  • Fsod
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Är det någon här som kontaktat kundsupporten enligt Boxer Tekniks rekommendation ovan och fått svar? Gällande ersättning för returkostnaden av Paceboxen.
Jag mailade dem för 15 dagar sedan. Inte ett ljud...

Boxen Teknik: Ni kan väl prata med era kollegor på kundsupport och se till att de kollar upp sin mailbox gällande dessa ärenden.

#549

Postad 25 januari 2012 - 09:37

Unregistered2117
  • Unregistered2117
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
17 dagar inget svar här heller.

#550

Postad 25 januari 2012 - 13:24

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

17 dagar inget svar här heller.


Hej!

Det var illa. Jag ska genast kontakta dem och se till att ni får svar.

Mvh
Boxer Teknik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.