Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3006 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2801

Postad 23 november 2018 - 16:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Kan man stänga av HDR på Shield eller i Kod i?

Ja men den konverterar inte till sdr,
Kodi har väl någon experimentell sdr konvertering i pc versionen som ser ut sådär vet inte om den finns till shielden än..

Redigerat av jimjans, 23 november 2018 - 16:51.


#2802

Postad 02 december 2018 - 22:49

tummen1989
  • tummen1989
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag har beställt en Shield v2 och undrar över en sak. Jag tänker att jag ska koppla in min externa hårddisk med serier och filmer till den. Denna hårddisk sitter idag i en HTPC men jag vill ju använda Shielden till detta istället. Jag vill kunna ha uTorrent (eller annan klient) på Shielden och ladda ner filer via deras fjärrstyrning från min PC. Jag vill sedan kunna komma åt den externa hårddisken som är kopplad till Shielden via min PC för att flytta filer osv. Vad bör jag tänka på för att detta ska fungera? Finns det något annat sätt som är bättre?

 

Tacksam för svar!



#2803

Postad 09 december 2018 - 00:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Är själv väldigt sugen på denna nu efter att ha sett massa youtube klipp med emulatorer.
Måste man köpa spelkontrollen eller kan jag plugga in en Xbox One kontroll lika gärna, eller min Switch Pro kontroll ??



#2804

Postad 09 december 2018 - 11:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Är själv väldigt sugen på denna nu efter att ha sett massa youtube klipp med emulatorer.
Måste man köpa spelkontrollen eller kan jag plugga in en Xbox One kontroll lika gärna, eller min Switch Pro kontroll ??

du kan använda Xbox one kontrollen om den har bluetooth men du skall tänka på att android inte är någon bra plattform när det gäller emulatorer.

Men du får mycket input lag i android helst om du använder bluetooth kontrollers, spel som super mario tycker jag blir ospelbara, du kan sätta in runahead men kan bli lite krävande för shielden i bland..

Vet att skaparna bakom retroarch själva klagar på android som plattform.,

Redigerat av jimjans, 09 december 2018 - 12:00.


#2805

Postad 11 december 2018 - 08:34

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Hej, 

Min shield beter sig märkligt. Vet inte när det började, då jag använder den sporadiskt. Jag gissar på att den antingen är sönder, eller så är det nåt skumt med att den inte klarar av Mesh nätverk. 

Ibland funkar wifi, ibland inte. Nästan varje gång man sätter på den så kommer meddelande upp att Wifi saknas. men trots detta går det ibland att streama och ibland inte. 

Jag har testat att glömma nätverket, och ansluta på nytt. Tror att jag provat att ansluta direkt till Telia routern, men minns knappt pm jag testade eller ej. 

 

Plockade bort all lagring igår och testa igen, men med liknande dumma resultat. Kan Mesh enheten vara "för nära"? Inbillar mig att det inte är att de är bredvid varandra som är problemet. Någon annan som haft problem med wifi och och Shield?

Jag har inte helt lyckats para om handkontrollen heller. 



#2806

Postad 11 december 2018 - 13:57

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

eftersom Shielden endast skickar ut 16 bits LPCM i 5.1 ljud om man låter kodi avkoda.... Så funderar jag på hur den gör om man låter den bitstreama LPCM istället, kanske blir det 24 bits då?

 

Finns de något sätt att bekräfta om ljudet är 16 eller 24 bits när de kommer ut från Hdmi???

 

Man kan ej se det i receivern

 

Vill använda Shielden för just filer med LPCM 24 bits jag har, men tycker det är kasst om den ska nedsampla..



#2807

Postad 13 december 2018 - 04:47

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0

https://www.droid-li...security-patch/

 

Ny uppdatering ute!
bland annat 5.1 ljud från Youtube och HBO app för oss i Sverige 


Redigerat av Scrapanatchi, 13 december 2018 - 04:48.


#2808

Postad 13 december 2018 - 12:59

jpahlstrom
  • jpahlstrom
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej.

 

Skapade en petition för atmos i netflix appen på Nvidia Shield. Skriv gärna upp er om ni också vill ha atmos likt Win10. :)
 

https://www.change.o...e-nvidia-shield



#2809

Postad 15 december 2018 - 17:41

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hoppas på en c more app under våren 2019. :wub:



#2810

Postad 17 december 2018 - 10:15

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Någon som har fått shielden att fungerar med Alexa?



#2811

Postad 18 december 2018 - 13:39

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Hoppas på en c more app under våren 2019. :wub:

 

Jag blev förvånad att det inte fanns en C more app, trodde det var givet men jag har redan C more via Samsung TVn.



#2812

Postad 21 december 2018 - 15:21

SpooZ
  • SpooZ
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

C more är helt värdelösa på ny teknik. Dom har fortfarande ingen IP TV. Hur skulle dom då klara av att göra en app för android. TV.

Viaplay funkar kanon bra och har funnits i 2 år på Android TV.


Jag blev förvånad att det inte fanns en C more app, trodde det var givet men jag har redan C more via Samsung TVn.

  • 0

C more är helt värdelösa på ny teknik. Dom har fortfarande ingen IP TV. Hur skulle dom då klara av att göra en app för android. TV.

Viaplay funkar kanon bra och har funnits i 2 år på Android TV.



#2813

Postad 21 december 2018 - 18:11

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

C more är helt värdelösa på ny teknik. Dom har fortfarande ingen IP TV. Hur skulle dom då klara av att göra en app för android. TV.

Viaplay funkar kanon bra och har funnits i 2 år på Android TV.

 

Vad menar du med att de inte har någon IPTV? De är ju ingen operatör utan ett programbolag.



#2814

Postad 23 december 2018 - 22:54

dileno
  • dileno
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Är det en Nvidia Shield som gäller för att få trubbelfri 4k HDR-streaming via t ex Plex eller DLNA?

Provat Plex, xplay, DLNA via plex på min LG-tv, kör AiMesh mellan mina routrar och lyckas inte få bufferfri streaming. Samma resultat över WIFI & AiMesh som trådat till huvudroutern.



#2815

Postad 23 december 2018 - 23:19

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Är det en Nvidia Shield som gäller för att få trubbelfri 4k HDR-streaming via t ex Plex eller DLNA?

Provat Plex, xplay, DLNA via plex på min LG-tv, kör AiMesh mellan mina routrar och lyckas inte få bufferfri streaming. Samma resultat över WIFI & AiMesh som trådat till huvudroutern.

 

Vet inte hur det är med shielden, sålde den innan jag började konstra med 4k hdr… men på apple TV så kör jag infuse med Plex, då infuse transcodar streamingen istället för stället där filmerna ligger på, mediadatorn, för märkte när jag körde vanliga Plex, så gick processorn i taket, och började buffra efter typ 5 min... och prollen låg på 100%... men genom infuse märks det ingenting...

Kanske är samma om man kör kodi med shielden, att kodi transcodar..? 

 

Edit: sen ser jag mer fördelar med apple tvn f.ö.. men sånt får man ju läsa på innan man bestämmer sig för vilken man vill ha... :P 


Redigerat av Garrett, 23 december 2018 - 23:23.


#2816

Postad 23 december 2018 - 23:20

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Fixar iaf ATV 4K med InFuse via SMB alt. NFS, trådat alltid att föredra.

#2817

Postad 24 december 2018 - 10:47

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 751 inlägg
  • 0

Vet inte hur det är med shielden, sålde den innan jag började konstra med 4k hdr… men på apple TV så kör jag infuse med Plex, då infuse transcodar streamingen istället för stället där filmerna ligger på, mediadatorn, för märkte när jag körde vanliga Plex, så gick processorn i taket, och började buffra efter typ 5 min... och prollen låg på 100%... men genom infuse märks det ingenting...
Kanske är samma om man kör kodi med shielden, att kodi transcodar..? 
 
Edit: sen ser jag mer fördelar med apple tvn f.ö.. men sånt får man ju läsa på innan man bestämmer sig för vilken man vill ha... :P


Varför skall man transcoda.

#2818

Postad 24 december 2018 - 12:36

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Varför skall man transcoda.

Finns aldrig någon anledning att transcoda, precis som att använda DLNA. Man väljer naturligtvis en fungerande mediaspelare istället från början.

#2819

Postad 24 december 2018 - 14:59

dagsorlie
  • dagsorlie
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Är det en Nvidia Shield som gäller för att få trubbelfri 4k HDR-streaming via t ex Plex eller DLNA?

Provat Plex, xplay, DLNA via plex på min LG-tv, kör AiMesh mellan mina routrar och lyckas inte få bufferfri streaming. Samma resultat över WIFI & AiMesh som trådat till huvudroutern.

Nvidia Shield TV är sannsynligen den bästa Plex klienten så  långt.
Kolla: https://www.youtube....h?v=nKRGDqMi3Ss



#2820

Postad 25 december 2018 - 11:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Varför skall man transcoda.

 

Tror den gör det när den ska få med externa undertexter... men inte med Infuse då...



#2821

Postad 25 december 2018 - 15:43

dileno
  • dileno
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Plex på Nvidia Shield fixade inte spela upp 4k-material över nätverket, inte ens trådat.
Däremot fixade Kodi på Shielden det. Dock tappade den några mappar på nätverket när jag inte använde Shielden på 2 h så nu är det dags att felsöka varför.



#2822

Postad 25 december 2018 - 19:49

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

https://www.droid-li...security-patch/

Ny uppdatering ute!
bland annat 5.1 ljud från Youtube och HBO app för oss i Sverige

Den största behållningen för mig är att Kodi nu fixar 5.1-mixade album i högupplöst, innan klippte den vid 16/48.

Fortfarande ett problem med vanliga CDs, den konverterar 44.1 khz till 48 på 16 bits. Oklart om det får någon reell skillnad men det blir ju inte ”bit perfect”.

#2823

Postad 25 december 2018 - 22:01

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Den största behållningen för mig är att Kodi nu fixar 5.1-mixade album i högupplöst, innan klippte den vid 16/48.

Fortfarande ett problem med vanliga CDs, den konverterar 44.1 khz till 48 på 16 bits. Oklart om det får någon reell skillnad men det blir ju inte ”bit perfect”.

vad menar du men mixade album? vilka ljudformat pratar vi om?

shielden är ju begränsad till 16/48 i 5.1 ljud

 

spelar du upp en video med 5.1 ljud som är 24/48 i 5.1 så skickar ju shielden ut de i 16/48...



#2824

Postad 25 december 2018 - 22:33

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

vad menar du men mixade album? vilka ljudformat pratar vi om?
shielden är ju begränsad till 16/48 i 5.1 ljud

spelar du upp en video med 5.1 ljud som är 24/48 i 5.1 så skickar ju shielden ut de i 16/48...

I och med nya uppdateringen så skickar shielden ut åtminstone 96khz i 5.1-mixade album (FLAC) med hjälp av Kodi. Innan så reducerade den ALLT till 16/48.

Mina rippade SACD-skivor som jag begränsar till 88.2khz skickas också ut finfint i surround (4.0, 5.0, 5.1 etc).

Redigerat av ninecats, 25 december 2018 - 22:36.


#2825

Postad 26 december 2018 - 06:44

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Plex på Nvidia Shield fixade inte spela upp 4k-material över nätverket, inte ens trådat.
Däremot fixade Kodi på Shielden det. Dock tappade den några mappar på nätverket när jag inte använde Shielden på 2 h så nu är det dags att felsöka varför.

 

min Plex på Shield spelar upp 4k HDR Remux över nätet. jag behöver dock starta om appen efteråt då så hög bitrate verkar sega ner Plex



#2826

Postad 26 december 2018 - 08:09

Unregistered8d89e988
  • Unregistered8d89e988
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej, jag har bytt TV från Luxor till en LG UHD. Nu har det hänt något väldigt märkligt. När jag kopplar in min Shield så får jag väldigt skumma färger. Den visar grönt och lila. Ska tilläggas att den är inkopplad via min Denon receiver. Direkt till TV:n så visar den korrekt färger. Nån som stött på något liknande? 



#2827

Postad 26 december 2018 - 13:52

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

I och med nya uppdateringen så skickar shielden ut åtminstone 96khz i 5.1-mixade album (FLAC) med hjälp av Kodi. Innan så reducerade den ALLT till 16/48.

Mina rippade SACD-skivor som jag begränsar till 88.2khz skickas också ut finfint i surround (4.0, 5.0, 5.1 etc).

nu tror jag inte vi pratar samma, det finns ju en begränsning i Android som gör att Kodi EJ kan skicka ut något över 16 bits, 24 Bits avkodat oavsett FLAC/DTS/DOLBY i Kodi har alltid blivit 16 bits, att det är 96 khz är en annan sak, men menar du att Kodi avkodar FLAC till LPCM och skickar ut i 96khz/24 bits(vilket jag ej tror är möjligt), eller menar du att du skickar ut FLAC filerna som de är till receivern och låter receivern avkoda FLAC själv, då förstår jag att det är lossless, iomed då "bitstremar du" .....

 

Annars förklara hur du menar...

 

Jag har alltid hoppats på att Shielden någon gång ska kunna klara avkodat via Kodi i 24 bits, men tror ej det är möjligt iomed Android begränsningen...


och om du menar att Kodi själv kodar av FLAc och skickar ut i LPCM i 24 bits, hur ser du detta??



#2828

Postad 26 december 2018 - 19:33

dileno
  • dileno
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

min Plex på Shield spelar upp 4k HDR Remux över nätet. jag behöver dock starta om appen efteråt då så hög bitrate verkar sega ner Plex

Vad har du som källa? Har AiMesh trådlöst här och Shield fixar inte trådlöst från en PC-share. Får dock 500-870 Mbps hastighet på WIFI så är lite förbryllad.



#2829

Postad 26 december 2018 - 20:49

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Vad har du som källa? Har AiMesh trådlöst här och Shield fixar inte trådlöst från en PC-share. Får dock 500-870 Mbps hastighet på WIFI så är lite förbryllad.

 

Plex Media Server snurrar på en gammal trött Xeon 1240L v3.
Sen är alla filer på en ännu tröttare Zyxel NAS540.
Sen är allt trådat med gigabit nätverk.



#2830

Postad 27 december 2018 - 10:05

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

nu tror jag inte vi pratar samma, det finns ju en begränsning i Android som gör att Kodi EJ kan skicka ut något över 16 bits, 24 Bits avkodat oavsett FLAC/DTS/DOLBY i Kodi har alltid blivit 16 bits, att det är 96 khz är en annan sak, men menar du att Kodi avkodar FLAC till LPCM och skickar ut i 96khz/24 bits(vilket jag ej tror är möjligt), eller menar du att du skickar ut FLAC filerna som de är till receivern och låter receivern avkoda FLAC själv, då förstår jag att det är lossless, iomed då "bitstremar du" .....

 

Annars förklara hur du menar...

 

Jag har alltid hoppats på att Shielden någon gång ska kunna klara avkodat via Kodi i 24 bits, men tror ej det är möjligt iomed Android begränsningen...


och om du menar att Kodi själv kodar av FLAc och skickar ut i LPCM i 24 bits, hur ser du detta??

 

Ja, vi pratar nog lite om varandra. Angående bitsen vet jag inte, har inte nämnt dessa alls - sannolikt är det 16 bitar som innan. Detta verkar vara som du säger en begränsning hos Android.

 

I och med nya uppdateringen av Shielden så kan jag nu skicka ut 96 Khz i surround och detta ser jag på min receiver. Innan var det alltid max 48. Kodi är inställt på passthrough så jag utgår från att FLAC konverteras till LPCM i receivern. Men just där vet jag faktiskt inte med säkerhet, leker runt lite med Kodis inställningar.

 

Vi ska komma ihåg att detta handlar enbart om musikfiler i surroundmixade FLAC-format - det är egentligen det som jag använder Kodi till, att spela upp mitt stereo- och surroundbibliotek.



#2831

Postad 27 december 2018 - 12:43

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Ja, vi pratar nog lite om varandra. Angående bitsen vet jag inte, har inte nämnt dessa alls - sannolikt är det 16 bitar som innan. Detta verkar vara som du säger en begränsning hos Android.

 

I och med nya uppdateringen av Shielden så kan jag nu skicka ut 96 Khz i surround och detta ser jag på min receiver. Innan var det alltid max 48. Kodi är inställt på passthrough så jag utgår från att FLAC konverteras till LPCM i receivern. Men just där vet jag faktiskt inte med säkerhet, leker runt lite med Kodis inställningar.

 

Vi ska komma ihåg att detta handlar enbart om musikfiler i surroundmixade FLAC-format - det är egentligen det som jag använder Kodi till, att spela upp mitt stereo- och surroundbibliotek.

jag hänger med :)

 

Min önskan ett tag har varit att de fixar 24 bits problemet, då jag lyssnar en del på LPCM 24bits i 5.1 och förstod snabbt efter köpt Shielden att den inte fixar det..... Så jag hoppas väl bara...

 

Men bara tanken att de med senaste uppdateringen fixar 96khz nu istället för 48 kanske pekar åt att till o med 24 bits är fixat???  ska undersökas, men problemet med detta är att det finns inget sätt att få en indikation på detta om man inte har avancerad utrustning....

 

Tror ej kodi i Shielden skiljer på ljud eller video +ljud när de gäller hur den avkodar... Nu bitsreamar ju du, vilket jag kan tycka att 96khz ALLTID skulle funkat innan också eftersom receivern sköter omkodningen, och shielden bara skickar ut strömmen som den är, därför förstår jag inte att något har "fixats" ? För som jag förstår de hela: så allt som bistremas skickas ut som det är orört....  de jag undrar är om kodi själv avkodar till LPCM om de fixat till 24 bits ljudet?

 

jaja, vi får väl se med tiden, kanske någon som vet detta upplyser oss..


Redigerat av hundrakg, 27 december 2018 - 12:43.


#2832

Postad 28 december 2018 - 21:34

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

jag hänger med :)

Min önskan ett tag har varit att de fixar 24 bits problemet, då jag lyssnar en del på LPCM 24bits i 5.1 och förstod snabbt efter köpt Shielden att den inte fixar det..... Så jag hoppas väl bara...

Men bara tanken att de med senaste uppdateringen fixar 96khz nu istället för 48 kanske pekar åt att till o med 24 bits är fixat??? ska undersökas, men problemet med detta är att det finns inget sätt att få en indikation på detta om man inte har avancerad utrustning....

Tror ej kodi i Shielden skiljer på ljud eller video +ljud när de gäller hur den avkodar... Nu bitsreamar ju du, vilket jag kan tycka att 96khz ALLTID skulle funkat innan också eftersom receivern sköter omkodningen, och shielden bara skickar ut strömmen som den är, därför förstår jag inte att något har "fixats" ? För som jag förstår de hela: så allt som bistremas skickas ut som det är orört.... de jag undrar är om kodi själv avkodar till LPCM om de fixat till 24 bits ljudet?

jaja, vi får väl se med tiden, kanske någon som vet detta upplyser oss..

Yes, jag har också en förhoppning att 24 bits blir verklighet. Lär sannolikt finnas plugin till Kodi som kan visa bitsen meb jag har inte kollat närmare.

Jag lekte med passthrough av och på och andra inställningar innan uppdateringen: det var lönnlöst att få ut mer än 48 khz i surround. I stereo däremot var höjden annorlunda (se här https://nvidia.custh...n-my-shield-tv?).

Så jag bara antog att det var 7.2:an som gjort att jag nu för ut mer, stöds om man kollar här https://www.google.s..._shield_except/

Så oavsett VAD det är som löst det så är det i alla fall ett steg i rätt riktning :)

#2833

Postad 28 december 2018 - 22:28

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

tror ej man kan se om det är 24 bits på något sätt



#2834

Postad 25 januari 2019 - 08:24

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Funderar på att byta ut min intel nuc med LibreElec i biorummet till Nvidia Shield.

Problemet är att dator å receiver står utanför bion och som jag förstår det så går fjärren på blåtand.......

Hur löser man detta?

 

Spel kontrollen kanske skulle fungera då den går på Wifi???

Går den att styra med app via wifi?

 

Skulle dock vilja använda fjärren.....



#2835

Postad 25 januari 2019 - 09:16

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Generation 1 av Shielden har IR-öga, kolla om du kan hitta den på Blocket eller Tradera. Jag har en sådan och styr den med min Harmony One-fjärr, funkar alldeles utmärkt. Förutsatt att IR löser ditt problem?



#2836

Postad 25 januari 2019 - 09:52

Mattison
  • Mattison
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag styr mina Shieldar med shield TV appen. Funkar kanon över nätverket.

Redigerat av Mattison, 25 januari 2019 - 09:54.


#2837

Postad 12 februari 2019 - 12:01

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Är på jakt efter en bra mediaspelare som kan spela framförallt innehåll från Plex.

Skall klara 4K - HDR, alla ljudformat osv.

Använder idag en Chromecast Ultra samt Samsung TVns inbyggda.
Den första stödjer inte DTS alls och den senare stödjer inte de nyare formaten varken från Dolby eller DTS.

 

Har jag tolkat det rätt att man även kan ha den som Plex-Server? Hur pass bra fungerar detta?

 

 

Hur pass framtidssäker är Shielden? Är inte sugen på att behöva byta enhet om 2 år bara för att den inte går att uppdatera mer eller liknande.

 

 

/Jocce
 



#2838

Postad 14 februari 2019 - 14:41

dagsorlie
  • dagsorlie
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Nvidia Shield TV stöder 4K - HDR, alla ljudformat osv. och är troligen den bästa mediaspelare i sin klass på marknaden i dag. Android TV OS är nog minst lika framtidssäkert som något annat. Shield funkar dessutom mycket bra både som Plex Server och klient.

Titta gärna på denna testen:

https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss


Redigerat av dagsorlie, 14 februari 2019 - 14:57.


#2839

Postad 16 februari 2019 - 10:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Haft problem sista veckan med att shielden inte går att väcka efter att den varit avstängt. Spelar ingen roll vart jag trycker på kontrollen eller enheten. Det enda som hjälpt är att rycka strömsladden. Märkligt.

Läste i någon tråd att man kunde prova att stänga av internet, stänga av location, starta om, sätta på internet för att avhjälpa problemet. Provade igår och det verkar fungera hittills i alla fall.

Någon som haft liknande problem?

#2840

Postad 18 februari 2019 - 11:38

armfelt
  • armfelt
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Jag har en Nvidia Shield som är kopplad till min Integra 70.2 förstärkare.

 

När jag spelar upp en film i från "Kodi" så kodas filen/filmen  i förstärkaren som PCM .. trots att den ska vara  kodad i något annat format (typ DTS HDmaster)

 

Likadant är det är jag Streamar en film via Netflix.. så spelas den upp i PCM.

 

Är det någon som har något tips så vore jag väldigt tacksam.

 

 



#2841

Postad 18 februari 2019 - 14:54

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0

Har du aktiverat genomströmning (bitstream) i menyn för ljud?



#2842

Postad 16 mars 2019 - 18:53

Unregisteredb8d4516b
  • Unregisteredb8d4516b
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
Har precis inhandlat NS V2, allt funkar bra förutom att den vägrar spela upp innehåll från Netflix,HBO, Prime, Viaplay den startar sedan kommer det upp att något gått fel, dessa appar är installerade på NS. Det fungerar heller inte att CC innehållet från dessa appar från telefonen. Dock fungerar det att casta från SVT appen. Är det någon som varit med om detta problemet.
Kan nämna att det fungerar att casta till mina andra CC.
Tacksam om någon har en lösning för detta problem.

Edit:Det var något fel på NS, har skaffat ny och den fungerar perfekt 👍

Redigerat av Unregisteredb8d4516b, 17 mars 2019 - 14:52.


#2843

Postad 17 mars 2019 - 20:18

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Jag har en Nvidia Shield som är kopplad till min Integra 70.2 förstärkare.

 

När jag spelar upp en film i från "Kodi" så kodas filen/filmen  i förstärkaren som PCM .. trots att den ska vara  kodad i något annat format (typ DTS HDmaster)

 

Likadant är det är jag Streamar en film via Netflix.. så spelas den upp i PCM.

 

Är det någon som har något tips så vore jag väldigt tacksam.

 

Jag har samma problem. Har Shielden kopplad till min LG C7 som sedan via arc skickar ljudet till förstärkaren. Tidigare så omvandlade TV:n ljudet till Dolby Digital + när jag spelade upp HD-ljud. Nu blir det bara 2-kanaligt PCM-ljud. Dessutom försvinner alternativen för passthrough av HD-ljud i Kodi i  inställningar. Om jag kopplar Shielden direkt till förstärkaren så kommer HD-ljudalternativen upp i inställningar och det funkar utmärkt att skicka ljudet i rätt format till förstärkaren men då förlorar jag möjligheten till 4K HDR i TV:n. Vet inte riktigt vad som hänt och om det går att lösa på något sätt. 



#2844

Postad 17 mars 2019 - 21:48

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
rojo_98

Jag har en ny C8 77" den har inte heller uppdaterat till earc.

Och har köpt precis en ny receiver och sedan
eventuellt Nivida Shielden för kunna få till
äkta Dolby Atmos ljud och få 4k ultra hd via
hdmi via den nya receiver.

Tyvärr ett dyrt och besvärlig sätt att få både ljud och bild.

Får hoppas att LG uppdaterar hdmi eftersom vissa Sony Tv skärmar har uppdaterat sina

Har läst om det här via datorn utomlands och fortfarande inget svar om earc.

Glömde skriva att jag vill ha ljudet Atmos från Netflix.
Men går inte få via LG eftersom dom inte kan skicka har inte earc.

Redigerat av cobra-427, 17 mars 2019 - 21:57.


#2845

Postad 18 mars 2019 - 07:25

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Jag vet att jag inte kommer att få HD-ljud i förstärkaren om jag går via TV:n. Problemet är att det blir 2-kanaligt PCM ljud. Tidigare så mixades det ner till Dolby Digital + (så blir det även om jag kör SPMC). Så något är fel i Kodi är min gissning. 



#2846

Postad 18 mars 2019 - 18:55

Unregistered36f986c3
  • Unregistered36f986c3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag vet att jag inte kommer att få HD-ljud i förstärkaren om jag går via TV:n. Problemet är att det blir 2-kanaligt PCM ljud. Tidigare så mixades det ner till Dolby Digital + (så blir det även om jag kör SPMC). Så något är fel i Kodi är min gissning. 

hade samma problem, men det va bara en inställning på TVn (LG Oled B8) , sen va det fixat. säkert samma för dej på nån av dina leksaker.



#2847

Postad 18 mars 2019 - 20:53

phira600
  • phira600
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag undrar om någon annan har problem med att casta Cmore till Shielden? För mig funkar YouTube, Viaplay, Tv4, SVT etc men inte Cmore. När jag försöker så kopplar den upp men fastnar i buffring. Efter detta funkar det inte med någon app, utan jag måste boota om shileden för att kunna casta... 

 

Intressant detalj är att felet ser lite annorlunda ut om det är live sport eller film. Om det är live så får jag 1 sekund bild... annars samma.

 

Någon annan med samma problem (innan jag går o gnäller hos CMore)?



#2848

Postad 19 mars 2019 - 09:51

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag undrar om någon annan har problem med att casta Cmore till Shielden? För mig funkar YouTube, Viaplay, Tv4, SVT etc men inte Cmore. När jag försöker så kopplar den upp men fastnar i buffring. Efter detta funkar det inte med någon app, utan jag måste boota om shileden för att kunna casta... 

 

Intressant detalj är att felet ser lite annorlunda ut om det är live sport eller film. Om det är live så får jag 1 sekund bild... annars samma.

 

Någon annan med samma problem (innan jag går o gnäller hos CMore)?

 

Ja, jag har också problem med Cmore (på samma sätt som du), löste det (lite osmidigt) genom att sideloada Cmore-appen, sen får jag styra genom en kombination av fjärr/Shield-appen. Önskar att Cmore fixade "riktigt" stöd för Android-TV



#2849

Postad 20 mars 2019 - 15:02

phira600
  • phira600
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Ja, jag har också problem med Cmore (på samma sätt som du), löste det (lite osmidigt) genom att sideloada Cmore-appen, sen får jag styra genom en kombination av fjärr/Shield-appen. Önskar att Cmore fixade "riktigt" stöd för Android-TV

 

Tack! Nu är det igång igen.



#2850

Postad 21 mars 2019 - 12:24

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Jag vet att jag inte kommer att få HD-ljud i förstärkaren om jag går via TV:n. Problemet är att det blir 2-kanaligt PCM ljud. Tidigare så mixades det ner till Dolby Digital + (så blir det även om jag kör SPMC). Så något är fel i Kodi är min gissning. 

 Jag hittade felet! Shielden var inställd på automatiskt surroundljud. När jag ändrade det till alltid så funkar det som det är tänkt.  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.