Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PUBG @ Xbox One 12/12

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
PlayerUnknown's Battlegrounds (PC) (PC-spel) 3 7 (8) Inga priser
PlayerUnknown's Battlegrounds (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 7,67 (2) 61:-

#151

Postad 19 december 2017 - 14:04

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Ja det patchades idag en minimal förbättring i fps och även bild kvaliten höjdes en del fick känslan det var lättare att spota fiender ,texturer laddas lite fortare och mindre pop in. Det jag tycker är värst är input lagen vet inte hur många gånger man fyrat av eller lootat och inget händer. Nu gå man på Julledigt så kommer bli många timmar Pubg :)


Tyckte dock dem första 10minuterna så var fps sämre. Men det blev bättre.
Kommer nog bli bra till slut.

#152

Postad 19 december 2017 - 14:20

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Stäng av game dvr med om du inte gjort det ger ytterligare en liten boost :)

#153

Postad 19 december 2017 - 15:32

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Stäng av game dvr med om du inte gjort det ger ytterligare en liten boost :)


Jo, det har jag gjort sen innan 😀 kört en till match o det flöt bättre.

Har iallafall fattat lite bättre om taktik i detta spel.

Jag är en run' n gun spelare sen COD tiden, så det är en helt annan inlärningskurva.

Och jag antar att man spela detta spel på hur många sätt som helst.
MEN det hela handlar ju om att överleva längst, och då kommer det väl till smartness i dem flesta avslut på matcherna. Att försöka få en så bra position som möjligt. Men sen kan ju ett avslut hamna mitt ute på ett öppet fält, och mer än hälften som är kvar kör runt med bil av ngt slag. Då är man relativt chanslös som fotgängare.

Men jag gillar detta spel mer och mer. Har bara sett lite streams innan av spelet av PClirare.

Men jag gillar helt klart uppläget. Har bara kört solo än så länge . Hoppas kunna tajma in o köra team med någon annan sen 😀

#154

Postad 19 december 2017 - 16:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

"som är kvar kör runt med bil av ngt slag. Då är man relativt chanslös som fotgängare. "

 

Konstigt... på PC är det mer eller mindre idiotiskt att köra omkring med bil när ringen är liten, man får fort massa kulhål i sig från höger och vänster... :D :P 

Kanske för att det är så svårt att sikta med HK utan aimassist..?  :ph34r: 



#155

Postad 19 december 2017 - 16:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

"som är kvar kör runt med bil av ngt slag. Då är man relativt chanslös som fotgängare. "

Konstigt... på PC är det mer eller mindre idiotiskt att köra omkring med bil när ringen är liten, man får fort massa kulhål i sig från höger och vänster... :D :P
Kanske för att det är så svårt att sikta med HK utan aimassist..? :ph34r:


Hamnade själv i en liknande sits när det var runt 5-7 pers kvar. Jag låg och tryckte på en åker med två bilar cirkulerandes runt. Ingen vågade skjuta på bilarna vad jag märkte...jag ville inte heller röja min position genom att börjar skjuta på bilarna. Dålig taktik eller inte, ingen aning vad som var bäst i det läget. En fotgängare fick ändå syn på mig efter ett tag.

Har bara kört solo än så länge . Hoppas kunna tajma in o köra team med någon annan sen 😀


Trista med squad är att det flyter mycket sämre. Vet inte hur stor skillnad det är efter patchen men att spela solo och squad är ganska ordentlig skillnad i mina ögon.

#156

Postad 19 december 2017 - 16:46

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

"som är kvar kör runt med bil av ngt slag. Då är man relativt chanslös som fotgängare. "

 

Konstigt... på PC är det mer eller mindre idiotiskt att köra omkring med bil när ringen är liten, man får fort massa kulhål i sig från höger och vänster... :D :P 

Kanske för att det är så svårt att sikta med HK utan aimassist..?  :ph34r: 

 

Är nog inte avsaknaden av aim assist utan accelerationen på siktet som är helt sjukt felinställt i grund och botten en liten tryckning på spaken och man är 10 meter off target hur tusan man än ställer in siktet i känslighet. 

Är nog inte avsaknaden av aim assist utan accelerationen på siktet som är helt sjukt felinställt i grund och botten en liten tryckning på spaken och man är 10 meter off target hur tusan man än ställer in siktet i känslighet.  



#157

Postad 19 december 2017 - 16:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Är nog inte avsaknaden av aim assist utan accelerationen på siktet som är helt sjukt felinställt i grund och botten en liten tryckning på spaken och man är 10 meter off target hur tusan man än ställer in siktet i känslighet.
Är nog inte avsaknaden av aim assist utan accelerationen på siktet som är helt sjukt felinställt i grund och botten en liten tryckning på spaken och man är 10 meter off target hur tusan man än ställer in siktet i känslighet.


Håller med, det är otroligt märklig känslighet på siktet och då är det ändå relativt lågt inställt från början. Ska man ha på 1:an liksom?

#158

Postad 19 december 2017 - 17:12

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Håller med, det är otroligt märklig känslighet på siktet och då är det ändå relativt lågt inställt från början. Ska man ha på 1:an liksom?

 

Jag har på 8 den första vad den nu heter och 1-2 på resten annars är jag totalt off target på en tusendels sek och missar :D

 

Eftersom dom portat spelet direkt från PC har accelerationen följt med av bara farten och skulle funka fint om man kunde använda en PC mus.  Dom lär patch bort det inom tid iaf. 



#159

Postad 19 december 2017 - 17:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Låter som det är hög inputlag?

#160

Postad 19 december 2017 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Låter som det är hög inputlag?

 

Nä men känsligheten är ju något som inte alla spel får till. För hög känslighet kan vara väldigt jobbigt. Vissa får till det perfekt... som senaste DOOM.



#161

Postad 19 december 2017 - 18:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nä men känsligheten är ju något som inte alla spel får till. För hög känslighet kan vara väldigt jobbigt. Vissa får till det perfekt... som senaste DOOM.

 

Ok... vet att jag hatade inputlaget i bf3 till plastation, och far cry 4... spelade ingen roll hur man ställde känsligheten... men bf3 löste man det genom att ställa in playstation på 720p... 

Kändes segt i början när man skulle styra, sen accade det som tusan och man vände ett halvt varv, plus man märkte att det tog alldeles för lång tid att styrningen skulle regera från det man började styra  med styrspaken... bf4 är mycket bättre styrning... doom har jag inte testat till ps4an...

Hoppas dom löser styrningen till box iaf... Ökenbanan är sjukt kul... inte fått nån kill med winchestern än... den ska vara grym enligt vissa, och värdelös enligt andra... :)

 

Edit: visst är det hög inputlag, kolla 2.18 på denna video...  :unsure:

https://www.reddit.c...ginal_xbox_one/


Redigerat av Garrett, 19 december 2017 - 18:45.


#162

Postad 19 december 2017 - 19:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Inputlag ja men det påverkar inte känsligheten på det sättet. Här sticker siktet all världens väg bara man snuddar lite (typ). Därför blir det sjukt svårt att följa någon med siktet som springer.

#163

Postad 19 december 2017 - 19:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Bf1 så kan man ställa acceleration 0-100%

Kanske något dom ska implementera? Så kan folk välja.

#164

Postad 19 december 2017 - 19:12

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

"som är kvar kör runt med bil av ngt slag. Då är man relativt chanslös som fotgängare. "

 

Konstigt... på PC är det mer eller mindre idiotiskt att köra omkring med bil när ringen är liten, man får fort massa kulhål i sig från höger och vänster... :D :P 

Kanske för att det är så svårt att sikta med HK utan aimassist..?  :ph34r: 

 

Ja det handlar mer om när det är taktiskt att överge sitt fordon för att inte alla ska veta att man kommer :)



#165

Postad 19 december 2017 - 19:20

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ja det handlar mer om när det är taktiskt att överge sitt fordon för att inte alla ska veta att man kommer :)

 

Ja, vet inte hur många ggr jag dött när jag kört fordon, eller när spelar squad, i FPP läget och man kör, så hör man nån av polarna: Vääänta, jag är knockad! Man trillar ju ur fordonet när man dör eller blir knockad.  :D  :lol:


Bf1 så kan man ställa acceleration 0-100%

Kanske något dom ska implementera? Så kan folk välja.

Hade vart bra ja.



#166

Postad 20 december 2017 - 02:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Första patchen till Xbox

https://forums.playb...-patch-notes-1/

 

 

Here are the first of many Xbox-focused patch notes to come: 

Gameplay

  • Gas can now be used while on bike or bike with sidecar

UI/UX

  • Equipment icons on HUD will now be visible
  • Player icon is now more clearly visible on the world map
  • UI prompts now appear when reload and enter a vehicle options are present

Character

  • Tweaked hair color options

Animation

  • Cleaned up sidecar passenger animations in first person view
  • Fixed player camera issues while a passenger on the backseat of a Buggy
  • Addressed arm animations specific to holding some weapons
  • Character now correctly faces the proper direction when stopping while swimming

Others

  • First pass visual and performance improvements
  • Slightly improved anti-aliasing on Xbox One and Xbox One S
  • Localization updates for Vietnamese, Spanish,(Spain/Mexico)
  • Controls on motorcycle no longer inverted
  • Keyboard functionality is disabled

Bug Fixes

  • Fixed instances of player nametags not properly displaying in the lobby during Squad and Duo play
  • Fixed minor animation while crouching and prone
  • Fixed issues where curtains on windows block line of sight of players in the TPP mode
  • Fixed an issue where when Squad leader left the party, voice chat ceased to function as intended
  • Fixed issue where players could lean out of vehicles even when obstructed
  • Fixed collision of cardboard boxes in Yasnaya city
  • Fixed typo in the controller guide
  • Other minor fixes
Thank you again from all of us at the team.


#167

Postad 20 december 2017 - 15:24

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

"Tweaked hair color options"  :P



#168

Postad 20 december 2017 - 22:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Spelade en match idag, har endast lirat 1h, och kom längre än vanligt och han då notera att när man monterar ett sikte med zoom så måste jag dubbel tappa och den "fastnar" och ett vanligt tryck ger nån hip fire men ändå inte? Lite svårt att göra snabba tittar över kullar eller skydd när man måste 2x sen klicka igen för att släppa. Alla andra spel så är det hold to zoom eller så ändrar man tap to zoom..

Alltså dom måste ju fixa en button conf likt Overwatch, där har man samma kontroll som på PC.

Att man inte lootar i inventoryn med A är ju bara helt ologiskt, och att A inte är dynamisk och ändrar från swap till pick upp beroende på föremål är också wierd?

Att spring-knappen inte avbryter prone/Crouch är också störande.

Hur upplever ni allt som nöter det?

#169

Postad 21 december 2017 - 07:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Spelade en match idag, har endast lirat 1h, och kom längre än vanligt och han då notera att när man monterar ett sikte med zoom så måste jag dubbel tappa och den "fastnar" och ett vanligt tryck ger nån hip fire men ändå inte? Lite svårt att göra snabba tittar över kullar eller skydd när man måste 2x sen klicka igen för att släppa. Alla andra spel så är det hold to zoom eller så ändrar man tap to zoom..

Alltså dom måste ju fixa en button conf likt Overwatch, där har man samma kontroll som på PC.

Att man inte lootar i inventoryn med A är ju bara helt ologiskt, och att A inte är dynamisk och ändrar från swap till pick upp beroende på föremål är också wierd?

Att spring-knappen inte avbryter prone/Crouch är också störande.

Hur upplever ni allt som nöter det?


Alltså det tar ett tag och komma in i styrningen.
Men du behöver inte dubbeltappa knappen för 1:st person, du tycker bara en gång på LT för att gå in och en gång för att gå ur. Det är lurigt att vänja sig vid speciellt vid stress och man sitter kvar i 1:st utan att man vill.
Håller du inne LT så siktar man i 3:e person så det är inte ren hip fire, tycker det funkar i ganska många lägen men jag är också rätt kass så det är möjligt att man ska hoppa in och ur 1:st person oftare. Bara det att man blir väldigt stillastående om man möter något face 2 face och inte bara kör 3:e person istället.

Lootingen är lite krånglig, störigt när man ska droppa ett visst antal av saker osv men det kommer man också in i efter ett tag. Har fortfarande inte förstått t.ex hur man bara tar loss siktet från en bössa om man vill sätta det på ett annat vapen. Jag får alltid hålla inne X och ta bort rubbet och börja om vilket är ett par sekunders slöseri.

Tycker ändå överlag att det fungerar rätt hyfsat även om det inte är supersmidigt alla gånger.

#170

Postad 21 december 2017 - 08:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Jag hade dock gärna velat hålla inne t.ex hö på d-pad för att få upp ett hjul med olika granater samt nedåt för att få upp olika meds. Att hålla på och bläddra genom att trycka fler ggr är uselt, lätt att man råkar bläddra förbi. Sen är det även lätt hänt att när man håller inne nedåt för att t.ex använda ett first aid kit så bläddrar den vidare istället så det kan ju klart förbättras.

#171

Postad 21 december 2017 - 10:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja, allt kan såklart övas upp, men är ju en fördel om det är enkelt ifrån början. Sen att det är så låst stör mig.

Fattade att det var enklare att loota som på PC igår också 😋 dvs ist för att sikta och försöka trycka x och ALLTID få fel loot så trycker man start/inventory och lootar den vägen.

Klart kul men som fokus ligger nu och på PC versionen är ju div spelmekanik.
Medans Xboxen eg behöver ett helt eget GUI för att bli ett snabbare spel.

Hade också velat ha en roterande minimap, det gillar min hjärna så mycket bättre 😋 gärna med möjlighet till olika zoom via settings också.

Likt Diablo skulle jag vilja välja redan innan saker som jag inte vill loota automagiskt om man går X vägen (inte inventory) som att plocka aldrig kläder, viss typ av ammo osv. Sparar man tid på samt fyller inte backpacken.

Även automagiskt uppgradering av backpacken t.ex eller väst hjälm om den på marken har bättre stats/mindre skadad. Dvs plocka inte upp om den är sämre bara bättre. Inte som nu hålla inne för swap osv.

Redigerat av SKIBBE, 21 december 2017 - 10:32.


#172

Postad 21 december 2017 - 10:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ja loota via inventory är bättre om det inte är panik och det inte bara ligger enstaka prylar.

Kan hålla med om att det lite drygt att hålla reda på vad man hade för väst osv och att man kan råka byta till sämre. Det borde enbart vara möjligt att byta till en bättre/oskadad hjälm eller väst t.ex samt större ryggsäck.

#173

Postad 21 december 2017 - 11:19

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Tror jag hade gnällt mindre om det var närmare 60fps än 20fps också för då hade nog allt fått en smidigare känsla. 😉

#174

Postad 21 december 2017 - 23:26

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Verkar om de ev blivit fel på Patchen åt en del kontrollera att den är rätt installerad , Vapnen skall dyka upp direkt till vänster om kartan. 

 

Gör det inte de avinstallera och installera på nytt.

 

IMG_0338.JPG.617eba489959a056109b48f55407c368.JPG



#175

Postad 22 december 2017 - 05:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Verkar om de ev blivit fel på Patchen åt en del kontrollera att den är rätt installerad , Vapnen skall dyka upp direkt till vänster om kartan.

Gör det inte de avinstallera och installera på nytt.

IMG_0338.JPG.617eba489959a056109b48f55407c368.JPG


Hmmm tror inte mitt är rätt isåfall :(

#176

Postad 22 december 2017 - 08:13

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Hmmm tror inte mitt är rätt isåfall :(

 

Ser det annorlunda ut än bilden ovan är det fel  :D  Du kan vänta för det kommer en ny patch idag med fler optimeringar och fixar runt ca 10 kommer den. Dom kör på bra med patchar redan två denna vecka mycket bra  :)

 

This patch will be live at 1AM PST / 10AM CET / 6PM KST.
Please restart your Xbox after the patch goes live to get the update.

               

Optimization

  • Continued performance optimizations

      

In-game

  • The tuning range for the general sensitivity option has been expanded
  • Weapon recoil reduced across the board (Xbox Only)
  • Team UI will now correctly display voice chat status
  • Additional Localization updates

 

Bug

  • A variety of crash fixes
  • Fixed an issue where casting bar UI remains onscreen when spectating a target who died while using an item from their inventory

Redigerat av Unregisteredc3576a3e, 22 december 2017 - 08:14.


#177

Postad 22 december 2017 - 08:14

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ok nice. Då behöver man inte installera om då :)

#178

Postad 22 december 2017 - 10:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vet inte om det är sensitivity acceleration eller brist på fps (säkert en kombo) men så fort man kör 4x eller mer (kör sens 3+1) på alla scopes så är det allt annat än mjukt att försöka sikta. Och det upplevs väldigt ryckigt, och det och avsaknaden av aim-assist gör ju det väldigt svårt att landa några stiliga distans-träffar på mål som rör sig.

Men annars kul, märkligt att X verkade tappa nån fps mot S i senaste(den innan denna som DF testade) patchen? De måste väl ändå ge X stabila 30 jämfört med S, ska ju vara en fördel med X inte tvärt om.

Redigerat av SKIBBE, 22 december 2017 - 10:26.


#179

Postad 22 december 2017 - 11:39

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Vet inte om det är sensitivity acceleration eller brist på fps (säkert en kombo) men så fort man kör 4x eller mer (kör sens 3+1) på alla scopes så är det allt annat än mjukt att försöka sikta. Och det upplevs väldigt ryckigt, och det och avsaknaden av aim-assist gör ju det väldigt svårt att landa några stiliga distans-träffar på mål som rör sig.

Men annars kul, märkligt att X verkade tappa nån fps mot S i senaste(den innan denna som DF testade) patchen? De måste väl ändå ge X stabila 30 jämfört med S, ska ju vara en fördel med X inte tvärt om.

Bättre drawdistance och texturer på X dock är FPS bättre på OG och S än X efter senaste patchen.  Kommer komma ytterligare patch strax vid/runt nyår. 



#180

Postad 22 december 2017 - 11:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Drawdistans är inte alltid en fördel, om X ritar gräs där S inte gör det, så kan den med S lätt se en fast man tror sig vara omringad av gräs 😋

#181

Postad 22 december 2017 - 11:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Drawdistans är inte alltid en fördel, om X ritar gräs där S inte gör det, så kan den med S lätt se en fast man tror sig vara omringad av gräs 😋


Fast du slipper till 99% hoppa fallskärm in i objekt som inte hunnit ladda och dö på X iaf. :D

#182

Postad 22 december 2017 - 12:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vet inte om det är sensitivity acceleration eller brist på fps (säkert en kombo) men så fort man kör 4x eller mer (kör sens 3+1) på alla scopes så är det allt annat än mjukt att försöka sikta. Och det upplevs väldigt ryckigt, och det och avsaknaden av aim-assist gör ju det väldigt svårt att landa några stiliga distans-träffar på mål som rör sig.

Men annars kul, märkligt att X verkade tappa nån fps mot S i senaste(den innan denna som DF testade) patchen? De måste väl ändå ge X stabila 30 jämfört med S, ska ju vara en fördel med X inte tvärt om.

 

Sjukt låg tickrate på servrarna i pubg tyvärr, det spelar också in när man försöker träffa, helst rörliga mål... 12-16 har jag läst att den ligger på i medel... i csgo har man ofta 64 eller 128 i tickrate... bf 30 eller 60...  :unsure:


Redigerat av Garrett, 22 december 2017 - 12:23.


#183

Postad 22 december 2017 - 12:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Oj så lågt, ja bf1 på konsol har 30hz på allt utom mindre saker som tdm och liknande där dom erbjuder 60hz.

Känns som att det är svaga länkar överallt i mp spel så fort det är 40+ spelare. Det kompromissas till höger och vänster.

Sitter ju ändå på 100mbit, borde väl räcka?

#184

Postad 22 december 2017 - 12:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Oj så lågt, ja bf1 på konsol har 30hz på allt utom mindre saker som tdm och liknande där dom erbjuder 60hz.

Känns som att det är svaga länkar överallt i mp spel så fort det är 40+ spelare. Det kompromissas till höger och vänster.

Sitter ju ändå på 100mbit, borde väl räcka?

 

Oh ja... du kan ha 10mbit utan problem... :P 



#185

Postad 22 december 2017 - 12:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Fast du slipper till 99% hoppa fallskärm in i objekt som inte hunnit ladda och dö på X iaf. :D


Haha,ja det har jag inte råkat ut för, eller hörde man kunde falla igenom kartan om husgolven ej laddats?

Borde gå lösa med extern disk som är snabbare än den interna.

Oh ja... du kan ha 10mbit utan problem... :P


Är det MS servrar som är för klena? Eller är det pga "alla" andra, vet ju sen tidigare ms har extremt hårda krav på hur mycket nätverket får dra i ett spel, är det samma på ett spel för 8 spelare som för ett med 100 spelare så förstår jag att det är svårt att få det att funka, dock så verkar ju PC versionen också lida av olika typer av lägg, där brukar dom glädja på annars.

#186

Postad 22 december 2017 - 12:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Haha,ja det har jag inte råkat ut för, eller hörde man kunde falla igenom kartan om husgolven ej laddats?

Borde gå lösa med extern disk som är snabbare än den interna.

Är det MS servrar som är för klena? Eller är det pga "alla" andra, vet ju sen tidigare ms har extremt hårda krav på hur mycket nätverket får dra i ett spel, är det samma på ett spel för 8 spelare som för ett med 100 spelare så förstår jag att det är svårt att få det att funka, dock så verkar ju PC versionen också lida av olika typer av lägg, där brukar dom glädja på annars.

 

Det är låg tickrate på PC med... är jobbigt att pendla mellan cs, bf och sen till pubg...  :ph34r: 



#187

Postad 24 december 2017 - 11:29

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Ryktas om att det är 4 miljoner spelare på Xbox och 25 miljoner på PC skapliga siffror får man säga och hyfsat av Microsoft att köpa in exklusiviteten ett tag ?



#188

Postad 26 december 2017 - 23:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har försökt fundera ut hur jag skall loota snabbare och smidigare, som det är nu är det himmla bökigt att släppa Höger styrspak och trycka på MENY. Och för att krångla till det ytterligare så kör jag ju Kontrollfreaks vita påbyggnad, så kan inte bara dra tummen frammåt utan måste krångla med den åt sidan, sen föra in den mot MENY knappen...

 

Så jag tänkte att varför inte mappa om det i appen, så dubblerade MENY till höger styrspak KLICK. det fungerade mycket bra.... tills jag hamnade i en fight och fick panik och klickade av misstag, ja där kom inventoryn fram och jag stendog :P

 

Att jag råkar klicka den är ju något som jag alltid råkar göra, därför jag i alla spel har crouch på den och melee på B då man nästan alltid dör om man råkar meleea av misstag, men duckar man så kan det bli "dropshoot" av misstag :P

 

Sen så kan man tydligen inte mappa om något annat till MENY och BACK* så tappar funktionen att markera på kartan.. och leana höger...

 

Någon som har något trix så man kan få till lootningen utan att behöva släppa höger tummen? Saknar verkligen en mer avancerad knapp config meny i det här spelet.



#189

Postad 27 december 2017 - 10:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Hela systemet är ju sååå gjort efter PC så det kommer nog bli svårt att få det vettigt. Kan du inte mappa inventory på nån av extrapaddlarna du har på Eliten?

#190

Postad 27 december 2017 - 10:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hela systemet är ju sååå gjort efter PC så det kommer nog bli svårt att få det vettigt. Kan du inte mappa inventory på nån av extrapaddlarna du har på Eliten?

Paddlarna är inte extra. Man har lika många knappar som en vanlig kontroll. Men kan dubblera valfri knapp till nån av paddlarna. (jag kör x-a-b-y) för att inte behöva släppa höger styrspak. Kan absolut sätta inventory på en av paddlarna men då måste jag använda en av de vanliga knapparna för funktionen som jag flyttar. Möjligtvis att (B)crouch knappen kan offras, det är fegt att croucha/prona hela tiden ändå :P

 

Update: provade en testrunda med Inventory ist för B på en av paddlarna, kändes smidigare att lota, krångligare att croucha, men det är ju något man får väga in i det.

 

Dog dock pga att jag alltid skall engaga fienden, varför väntade jag inte bara i huset och var tyst som en mus... :P :P :P


Redigerat av SKIBBE, 27 december 2017 - 11:10.


#191

Postad 27 december 2017 - 14:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Det är kul att gå aggressivt emellanåt. Jag är likadan, hatar att sitta och vänta osv :D
Resulterar till 90% att jag själv stryker med. Problemet är nästan alltid att framedropsen blir helt sjuka vid ”närstrid” och jag vet inte hur man ska hantera det.
Än värre när man kör duo eller squad. Så fort det blir typ mer än 2-3 pers i ett mindre område blir det ett lotteri. Nästan alla mina kills kommer på längre avstånd då man inte märker av fps alls.

#192

Postad 29 december 2017 - 10:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 2
Måste nästan skryta lite om min första solo-vinst igår! Lyckades helt enkelt komma från rätt håll in i cirkeln och slapp kriga mig in. Fegade sönder sista gubben så han tillslut lämnade sitt gömställe bakom ett träd. Då fick han smaka DP-28 :D

#193

Postad 30 december 2017 - 13:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Äntligen! Winner, Winner, fu***** chicken dinner!  :D (på PC, men va tvungen att skryta lite här med  :ph34r:  :lol:  :P )

I Duo med, med en polare, spelade tight, och höll ihop hela tiden, inga onödiga skottdueller, utan bara när vi va tvungna, och lootade inte ihjäl oss heller, utan typ 120 i ammo till bössorna var sammanlagt, och nån granat, och lite medikament! Tror man går in för att loota för mycket ibland, och går in i onödiga eldstrider, vi såg flera duogrupper som tog ut varandra utan att vi gjorde nåt, bara kollade på när dom hade kol på varandra, dödade 4st sammanlagt ändå, och polaren 3! :)


Måste nästan skryta lite om min första solo-vinst igår! Lyckades helt enkelt komma från rätt håll in i cirkeln och slapp kriga mig in. Fegade sönder sista gubben så han tillslut lämnade sitt gömställe bakom ett träd. Då fick han smaka DP-28 :D

 

Grattis! Spelar du duo eller squad nån gång, det är tom roligare... men squad är så sjukt svårt, alltid några grupper som är sjukt samspelta...  :ph34r:  :D 



#194

Postad 30 december 2017 - 17:43

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Har spelat några rundor solo, jäklar vad kul det är trots alla bristerna. Äntligen ett multiplayerspel som inte bara är en variant av alla tidigare. Svårt och oförlåtande, dör alldeles för ofta men skam den som ger sig. Har lyckats komma topp tio i alla fall...😂

#195

Postad 30 december 2017 - 18:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0


Äntligen! Winner, Winner, fu***** chicken dinner! :D (på PC, men va tvungen att skryta lite här med :ph34r: :lol: :P )


I Duo med, med en polare, spelade tight, och höll ihop hela tiden, inga onödiga skottdueller, utan bara när vi va tvungna, och lootade inte ihjäl oss heller, utan typ 120 i ammo till bössorna var sammanlagt, och nån granat, och lite medikament! Tror man går in för att loota för mycket ibland, och går in i onödiga eldstrider, vi såg flera duogrupper som tog ut varandra utan att vi gjorde nåt, bara kollade på när dom hade kol på varandra, dödade 4st sammanlagt ändå, och polaren 3! :)




Grattis! Spelar du duo eller squad nån gång, det är tom roligare... men squad är så sjukt svårt, alltid några grupper som är sjukt samspelta... :ph34r: :D

Grattis själv!

Spelar rätt blandat solo, duo och squad.
Det beror på vilka som är online. Har en vinst i varje spelsätt än så länge. Squad har ju en tendens till kraftiga framedrops om man hamnar nära en annan trupp så det är lite lotto emellanåt om man klarar sig eller inte.
Det är alltid svårt att loota lagom, man vill gärna spana igenom dödas lådor lite för ofta. Glömmer ofta ringen i det läget också vilket har lett till ett antal onödiga deaths.

#196

Postad 09 januari 2018 - 00:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tänkte testa pubg idag då jag precis fått hem en usb>sata kabel till min nya ssd som jag tänkte köra till xboxen för att få lite bättre prestanda/laddtider och tänkte att detta är ju ett bra spel att testa det i.

 

Till min lycka såg jag att det fanns FPV läget som jag väntat på (knappt rört pubg, pga horribel prestanda samt 3:e person hjälper ju inte till)

 

Men startar upp min första match lootar ett vapen, vad märker jag, det är _fortfarande_ samma kontroll schema, dvs dubbeltryck för ADS... ja det blir att vänta att spela tills dom släpper en update så man kan ändra och få upp iron/red/scope med ett knapptryck.

 

man kan inaktivera acceleration nu iaf, men inte confa knapparna...

 

#besviken



#197

Postad 09 januari 2018 - 11:19

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Tänkte testa pubg idag då jag precis fått hem en usb>sata kabel till min nya ssd som jag tänkte köra till xboxen för att få lite bättre prestanda/laddtider och tänkte att detta är ju ett bra spel att testa det i.

 

Till min lycka såg jag att det fanns FPV läget som jag väntat på (knappt rört pubg, pga horribel prestanda samt 3:e person hjälper ju inte till)

 

Men startar upp min första match lootar ett vapen, vad märker jag, det är _fortfarande_ samma kontroll schema, dvs dubbeltryck för ADS... ja det blir att vänta att spela tills dom släpper en update så man kan ändra och få upp iron/red/scope med ett knapptryck.

 

man kan inaktivera acceleration nu iaf, men inte confa knapparna...

 

#besviken

 

Nä räcker om du trycker till lite lätt på LT för ADS , fast du kanske menar att du vill ha Hold ?



#198

Postad 09 januari 2018 - 11:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nä räcker om du trycker till lite lätt på LT för ADS , fast du kanske menar att du vill ha Hold ?


Ja hold vill man ju såklart ha, som i alla andra fps?

Men när jag gjorde hold nu så blev det samma typ av aim som i tredje person, något mitt emellan hipfire och ads

#199

Postad 09 januari 2018 - 14:06

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Bra uppdatering ändå, testade ett par rundor igår och upplevde frame-raten som betydligt stabilare, speciellt när man körde bil eller när det var mycket på kartan samtidigt. 

Fortfarande lika jäkla svårt ändå, har lyckats vinna en runda solo på över 20 timmars spelande...För det mesta dör jag inom fem-tio minuter... :)



#200

Postad 11 januari 2018 - 22:56

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Officiellt över 3 miljoner spelare på Xboxen inte alls dåligt på 1 månad.

https://news.xbox.co...ayers-xbox-one/



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.