Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3651

Postad 02 januari 2021 - 14:58

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Fel M015 på två inspelningar, misslyckade sådana givetvis.

No happy.. /:


Se från början så blir det bara en svart bild?
Boxen startar inte automatiskt längre när man sätter på tv'n?

Se från början har jag noterat verkar vara lynnig om programmet man vill se ligger nära i tiden, väntar man en timme eller så brukar det starta.



#3652

Postad 02 januari 2021 - 19:11

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Det trikset virket ikke på min tuner, prøvde både P og I.


Mulig det bare virker på opptak gjort etter att ny oppløsning er valgt ?

#3653

Postad 02 januari 2021 - 21:17

kallec
  • kallec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu saknas bild vid start ibland. Guiden uppdaterar inte visar fel.

#3654

Postad 02 januari 2021 - 22:23

Unregistered8c8160b6
  • Unregistered8c8160b6
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Måste säga att boxen ha fungerat väldigt mkt bättre sedan uppdateringen till Android 9.

Inte haft ett problem på flera veckor.
Mkt snabbare och hänger sig inte.

#3655

Postad 03 januari 2021 - 10:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Måste säga att boxen ha fungerat väldigt mkt bättre sedan uppdateringen till Android 9.

Inte haft ett problem på flera veckor.
Mkt snabbare och hänger sig inte.

:lol: :lol: :lol:



#3656

Postad 03 januari 2021 - 12:20

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0

Chromecast problem!

Kan tycka att boxen är mycket bättre, 9:an är stabilare o känns lovande. Men... Chromecasten är fortfarande under all kritik... mycket lagg o går knappast att använda. När kommer den fixas?

#3657

Postad 03 januari 2021 - 16:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Chromecast problem!

Kan tycka att boxen är mycket bättre, 9:an är stabilare o känns lovande. Men... Chromecasten är fortfarande under all kritik... mycket lagg o går knappast att använda. När kommer den fixas?

 

Chromecast funktionen är samma på alla AndroidTV boxar och det är Google som måste fixa dom problem som finns.



#3658

Postad 04 januari 2021 - 00:06

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Leatherface, köper tyvärr inte det alls... jag har både Xiaomi Mibox 3 4k o även vanlig Chromecast, dessa har åkt åttor runt Oneplacen nu i ca 2 år... Miboxen är samma typ av "extern" produkt. Har varit hur stabil som helst hela tiden. Det är något generalknas med implementationen i Oneplace. Man blir så trött på den, den laggar hela tiden från alla olika tjänster, från småryck till helt oanvändbar. Så det är något med Oneplace... jag tycker boxen börjar likna nåt på många områden, men detta är under all kritik.

#3659

Postad 04 januari 2021 - 07:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Leatherface, köper tyvärr inte det alls... jag har både Xiaomi Mibox 3 4k o även vanlig Chromecast, dessa har åkt åttor runt Oneplacen nu i ca 2 år... Miboxen är samma typ av "extern" produkt. Har varit hur stabil som helst hela tiden. Det är något generalknas med implementationen i Oneplace. Man blir så trött på den, den laggar hela tiden från alla olika tjänster, från småryck till helt oanvändbar. Så det är något med Oneplace... jag tycker boxen börjar likna nåt på många områden, men detta är under all kritik.

Jag har också en Xiaomi Mi Box 3 och Chromecast funktionen fungerar inte riktigt lika bra som på den vanliga Chromecasten jag har.
Det har blivit bättre under åren däremot än då boxen kom för ett antal år sedan. 
Största problemet som jag ser det är att alla företag inte stöder AndroidTV med appar.
Ännu en gång det är Google som är ansvarig för Chromecast appen och ingen annan och är en del i AndroidTV systemet.
Om det är nåt som är knas så är det isf nåt annat som spökar dålig Wifi mottagning eller liknande.


Redigerat av Leatherface, 04 januari 2021 - 07:52.


#3660

Postad 04 januari 2021 - 17:18

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Leatherface: All respekt för ditt kunnande, självklart kan olikheter i hårdvaror, drivrutiner o Oneplace olika nivåer av mjukvara ställa till det. Att bara lägga helheten i Castfunktionen på Google funkar inte. Då hade den funkat bättre för länge sen. Det var länge sen min Mibox hade tillstymmelse till problem. Det är inget att snacka om att Google äger Chromecasten, men att inte andra saker kan spöka är inte sant. Jag har kört både trådat, wifi, jag har ca 1m till min Router. Alla vanliga playtjänster har funkat bra med få undantag, men aldrig CC, så att det är generalknas är inget snack!

Redigerat av Kanelbulle, 04 januari 2021 - 18:40.


#3661

Postad 04 januari 2021 - 20:15

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Ja,allt blev bättre efter senaste stora uppdatering !!!!! Eller ?????

Nej,knappast ! Så här dålig har boxen inte varit någonsin tidigare.

Fjärrkontrollen tappar kontakt med boxen hela tiden (10-20 ggr./dygn.
Kan oftast inte se tidigare program i programarkivet (endast svart ruta).
Omstarter 4-5 ggr./dygn med de fyra färgglada bollarna.
Mosaikmönster som blinkar från/till så got som hela tiden i inspelningar.
Oftast inget ljud när man till slut fått igång boxen första gången på dygnet.
Långa väntetider vid byte av kanal.
m.m. m.m ............

Försökte häromdagen säga upp avtalet men blev bortkopplad av personen i kundtjänst efter att jag stått i kö först i drygt 1 timme.
Går ej att skicka mail med uppsägning. Kontaktformuläret borttaget m.a.a covid-19 ??????
CD räknar nu med att de får behålla många lurade kunder så länge som covid-19 pågår och kundtjänsten vägrar svara !

#3662

Postad 04 januari 2021 - 20:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ja,allt blev bättre efter senaste stora uppdatering !!!!! Eller ?????

Nej,knappast ! Så här dålig har boxen inte varit någonsin tidigare.

Fjärrkontrollen tappar kontakt med boxen hela tiden (10-20 ggr./dygn.
Kan oftast inte se tidigare program i programarkivet (endast svart ruta).
Omstarter 4-5 ggr./dygn med de fyra färgglada bollarna.
Mosaikmönster som blinkar från/till så got som hela tiden i inspelningar.
Oftast inget ljud när man till slut fått igång boxen första gången på dygnet.
Långa väntetider vid byte av kanal.
m.m. m.m ............

Försökte häromdagen säga upp avtalet men blev bortkopplad av personen i kundtjänst efter att jag stått i kö först i drygt 1 timme.
Går ej att skicka mail med uppsägning. Kontaktformuläret borttaget m.a.a covid-19 ??????
CD räknar nu med att de får behålla många lurade kunder så länge som covid-19 pågår och kundtjänsten vägrar svara !

Hej

Skicka PM med kundnummer och telefonnummer så ringer jag dig imorgon.

Mvh

Niklas



#3663

Postad 04 januari 2021 - 23:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Leatherface: All respekt för ditt kunnande, självklart kan olikheter i hårdvaror, drivrutiner o Oneplace olika nivåer av mjukvara ställa till det. Att bara lägga helheten i Castfunktionen på Google funkar inte. Då hade den funkat bättre för länge sen. Det var länge sen min Mibox hade tillstymmelse till problem. Det är inget att snacka om att Google äger Chromecasten, men att inte andra saker kan spöka är inte sant. Jag har kört både trådat, wifi, jag har ca 1m till min Router. Alla vanliga playtjänster har funkat bra med få undantag, men aldrig CC, så att det är generalknas är inget snack!

Som jag skrev så är det nog nåt annat som spökar om det inte funkar just på OP boxen inte själva Chromecast funktionen men faktum är att det inte har funkat helt som det ska på min Mi Box 3 heller alltid när det fungerat som det ska på min vanliga Chromecast.
Men det har blivit bättre med tiden än från i början. Kanske OP's problem helt enkelt är att den inte riktigt orkar med hårdvarumässigt.


Redigerat av Leatherface, 04 januari 2021 - 23:26.


#3664

Postad 07 januari 2021 - 20:01

MulleMac
  • MulleMac
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nybliven innehavare av 1 st OnePlace. Det är min första erfarenhet av Android-TV, kör annars iOS/OSX rakt igenom på mobiler, datorer, plattor och Apple-TV men vill ha ett öppet sinne, det borde ju finnas något bra/välfungerande alternativ, eller hur? Jagär annars en nöjd användare av Canal Digital, tycker de levererat utmärkt kvalitet på bild, ljud och support under de ganska många år jag haft dem nu. Väldigt mycket bättre än Viasat.

 

Men jag blir inte jätteglad av att läsa om alla problem med denna box och känner igen en del redan efter ett par dagars användning: det går inte "Spela från början" med svart ruta som resultat, boxen startar om, osv.

 

Jag retar mig kraftigt på

  • att Canal Digital inte har en nedladdningsbar manual i pdf-format på hemsidan
  • att de har stängt sin e-postadress för support och kommunikation
  • att de har stängt sin chat för support och kommunikation

Letar nu efter hur jag ska kunna programmera en Logitech Harmony Touch fjärrkontroll så att den hanterar även boxen. Tacksam för tips om någon har gjort det.



#3665

Postad 08 januari 2021 - 13:46

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Ett fel jag retar mig på är att om jag pausar, som typ hockeyn igår och sedan trycker fram med högerpilen till "live" så blir det inte live utan oftast några sekunder ifrån (ibland tiotal). Man måste gå ner till knappen LIVE, vilket ger stora blaffor i bilden i flera sekunder. I hockey tar det ibland 4 sekunder från egen zon tills att det blir mål i den andra zonen, sekunder är viktigt! (vilket också är besvärande med OnePlace i övrigt, det tar för långt tid för mig som i stort bara ser på hockey)

 

OnePlace är seg, OnePlace kommer aldrig kunna bli buggfri eller snabb, 3 år har jag levt med den och snart vill jag avliva den.



#3666

Postad 10 januari 2021 - 15:37

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

 

Letar nu efter hur jag ska kunna programmera en Logitech Harmony Touch fjärrkontroll så att den hanterar även boxen. Tacksam för tips om någon har gjort det

Jag använder denna

Sven Åke

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  CD.jpg   4,14K   1 Antal nerladdningar


#3667

Postad 10 januari 2021 - 15:37

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag har en hemsk osynk mellan bild och ljud och har inte hittat någonstans att justera detta.

#3668

Postad 11 januari 2021 - 12:10

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej

Ska ju vara en ny box på gång i.o.m samgående med Viasat.
Undrar varför detta inte informerats av Canal Digital eller av alla deras representanter här på forumet🤔🤭🤔🤭🤫🤫
Kanske har inte Canal Digital uppnått det förväntade säljresultatet med One Place som de har satt.
Ytterligare nya kunder skall luras på One Place box.
Sedan en ny box och nya friska tusenlappar till Canal Digital !

JA bara Canal Digital får in nya pengar och nya kunder. Kvaliten på varorna som kunden sedan erhåller är av mindre betydelse !

#3669

Postad 11 januari 2021 - 13:11

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Vi skriver om OnePlace 2 sedan i somras i en annan tråd...

Hej

Ska ju vara en ny box på gång i.o.m samgående med Viasat.
Undrar varför detta inte informerats av Canal Digital eller av alla deras representanter här på forumet🤔🤭🤔🤭🤫🤫
Kanske har inte Canal Digital uppnått det förväntade säljresultatet med One Place som de har satt.
Ytterligare nya kunder skall luras på One Place box.
Sedan en ny box och nya friska tusenlappar till Canal Digital !

JA bara Canal Digital får in nya pengar och nya kunder. Kvaliten på varorna som kunden sedan erhåller är av mindre betydelse !

Vi skriver om OnePlace 2 sedan i somras i en annan tråd...

Redigerat av Svenna72, 11 januari 2021 - 13:11.


#3670

Postad 11 januari 2021 - 13:14

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Vi skriver om OnePlace 2 sedan i somras i en annan tråd...
Vi skriver om OnePlace 2 sedan i somras i en annan tråd...

Vad då One Place 2 ??????????

#3671

Postad 11 januari 2021 - 13:52

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 1

Vad då One Place 2 ??????????

Kolla den här tråden.


Redigerat av alfista, 11 januari 2021 - 13:54.


#3672

Postad 13 januari 2021 - 11:48

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

sen 4 dagar tryck på blå knapp ett tryck ner filmer och serier fortsätt titta det enda som händer att det blir svart ruta spelaren visar sig men svart ruta när man trycker play



#3673

Postad 13 januari 2021 - 12:24

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Har i dag varit kontakt med CD och tagit upp problemet med flerkanalsljud i boxen. Vid allt strömmande material får man 5 kanalsljud på

Yamahastärkaren. Dock är ljudet inte kanalseparerat, utan ex. tal går ut i båda fronthögtalarna. Om man ställer boxen i stereoläge får jag 2 kanalsljud som det ska vara. Om man då väljer något ljudfältsprogram i yamaha'n får man det något sånär rätt. Vad man då missar är när någon livekanal sänder DD 5.1 ljud. Då måste man byta till flerkanals inställningen på boxen. På supporten kände man inte till detta, utan

hänvisar till programmeringen av boxen som jag idag fått lära mig inte sköts av Canal Digital.

Hur löser man detta Nicklas. Jag tycker nog att detta bör ses som ett problem som ska rättas till. Apple Tv som strömmar allt har inga problem att koda ljudet rätt. Får till och med ut Dolby Atmos när det finns filmer med detta ljudspår.



#3674

Postad 13 januari 2021 - 13:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har i dag varit kontakt med CD och tagit upp problemet med flerkanalsljud i boxen. Vid allt strömmande material får man 5 kanalsljud på

Yamahastärkaren. Dock är ljudet inte kanalseparerat, utan ex. tal går ut i båda fronthögtalarna. Om man ställer boxen i stereoläge får jag 2 kanalsljud som det ska vara. Om man då väljer något ljudfältsprogram i yamaha'n får man det något sånär rätt. Vad man då missar är när någon livekanal sänder DD 5.1 ljud. Då måste man byta till flerkanals inställningen på boxen. På supporten kände man inte till detta, utan

hänvisar till programmeringen av boxen som jag idag fått lära mig inte sköts av Canal Digital.

Hur löser man detta Nicklas. Jag tycker nog att detta bör ses som ett problem som ska rättas till. Apple Tv som strömmar allt har inga problem att koda ljudet rätt. Får till och med ut Dolby Atmos när det finns filmer med detta ljudspår.

Hej

Vi har ett pågående ärende kring problemet med flerkanalsljud men har tyvärr inte så mycket mer information just nu. 

Mvh
Niklas



#3675

Postad 13 januari 2021 - 14:26

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hej

Vi har ett pågående ärende kring problemet med flerkanalsljud men har tyvärr inte så mycket mer information just nu. 

Mvh
Niklas

Tack för info Niklas. Då får vi hoppas på det bästa. Supporten kände dock inte till problemet??



#3676

Postad 13 januari 2021 - 15:07

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Hej

Vi har ett pågående ärende kring problemet med flerkanalsljud men har tyvärr inte så mycket mer information just nu.

Mvh
Niklas


JA

Ni har problem med många olika saker.
Och alltid samma svar.
Ingen lösning på gång eller ska åtgärdas i nästa uppdatrring.

Hur är målet ställd hos CD Niklas:
Hur många One Place boxar är det beräknat att ni ska lura på nya kunder innan nästa skibox lanseras ????
Och ska den verkligen heta One Place V2 ?

Om den ska heta så så skjuter ni ju er i foten redan innan lanseringen !

#3677

Postad 13 januari 2021 - 18:43

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Efter 1 månads renovering så skulle jag koppla in denna box igen, men den startar inte mer än att den visar vita "uppstartsloggan" CANAL DIGITAL

Dragit strömmen 10ggr utan resultat, någon med tips att väcka den till liv igen?

Tack

#3678

Postad 13 januari 2021 - 18:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Efter 1 månads renovering så skulle jag koppla in denna box igen, men den startar inte mer än att den visar vita "uppstartsloggan" CANAL DIGITAL

Dragit strömmen 10ggr utan resultat, någon med tips att väcka den till liv igen?

Tack

Hej

Skicka PM så kan jag hjälpa dig över telefon.

Mvh
Niklas



#3679

Postad 13 januari 2021 - 20:17

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Efter 1 månads renovering så skulle jag koppla in denna box igen, men den startar inte mer än att den visar vita "uppstartsloggan" CANAL DIGITAL

Dragit strömmen 10ggr utan resultat, någon med tips att väcka den till liv igen?

Tack

Kommer att åtgärdas på nästa uppdatering !🤥🤫🤥

#3680

Postad 13 januari 2021 - 21:03

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Hej

Skicka PM så kan jag hjälpa dig över telefon.

Mvh
Niklas


Inte hemma just nu, skickar pm imorrn 😀

#3681

Postad 18 januari 2021 - 23:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Någon som vill köpa 2 st oneplace och en HD smartbox?

Har även en vit box


Redigerat av MalcomX, 18 januari 2021 - 23:26.


#3682

Postad 22 januari 2021 - 21:39

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Felkod m023 ?



#3683

Postad 23 januari 2021 - 10:48

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Jag la boxen på hyllan för ett halvår sen och förvånas över att det fortfarande inte verkar mycket bättre....

#3684

Postad 23 januari 2021 - 14:45

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Lurar !

Det räcker inte för CD att de blåser nya och även gamla kunder på pengar genom att sälja värdelös hårdvara.
De påstår att man får bl.a Viaplay för halva priset när man låter sig luras att abonnera på Underhållning.
Viaplay kostar 109kr/mån. när man abonnerar det direkt från dem.

Hur kan då halva priset bli 69kr/ mån. ???????
Jo genom CD:s sätt att ta betalt blir den visst det !

#3685

Postad 23 januari 2021 - 18:34

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Lurar !

Det räcker inte för CD att de blåser nya och även gamla kunder på pengar genom att sälja värdelös hårdvara.
De påstår att man får bl.a Viaplay för halva priset när man låter sig luras att abonnera på Underhållning.
Viaplay kostar 109kr/mån. när man abonnerar det direkt från dem.

Hur kan då halva priset bli 69kr/ mån. ???????
Jo genom CD:s sätt att ta betalt blir den visst det !


Men för dom 109kr på viaplay får du inte viasat kanalerna linärt på tv oxå. Man kan inte jämföra äpplen och päron. :) kolla vad viasat tillval kostar så ser du nog att det blir mer rättvist.

#3686

Postad 23 januari 2021 - 19:22

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Men för dom 109kr på viaplay får du inte viasat kanalerna linärt på tv oxå. Man kan inte jämföra äpplen och päron. :) kolla vad viasat tillval kostar så ser du nog att det blir mer rättvist.


Men det står ju”Viaplay för halvapriset” och det stämmer ju inte så som mycket annat hos CD !

#3687

Postad 23 januari 2021 - 19:30

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Men det står ju”Viaplay för halvapriset” och det stämmer ju inte så som mycket annat hos CD !

Tittade på första sidan samt under kanalpaket och där står V series och film med viaplay. Varav på första sidan stog det även halva priset med underhållning. Sen om dom kanske missat ta med V film p series oxå i texten är väl inget att gnälla över. Framfår ganska tydligt vad som ingår.

EDIT. Hittar inte ens var det står bara viaplay på CD hemsida

Redigerat av Turbo-Danne, 23 januari 2021 - 19:34.


#3688

Postad 23 januari 2021 - 21:13

Unregistered29903ce5
  • Unregistered29903ce5
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nå har kunder med Oneplace blitt rævkjørt såpass lenge at jeg synest

et passende navn til et nytt selskap må bli Anal Digital.

kutt ut C så får du riktig navn på idiotien.

Det er på tide å levere ut en ny og mye bedre boks til kundene. Gratis selfølgelig!!!

 

Jeg forstår at Analdigital liker å selge søppel til trofaste kunder

men det finnes grenser.

 

Og selfølgelig er min egen boks verre en noen gang før.

Jeg kan nevne alle feil, men da må jeg skrive en tykk bok som er ferdig om et par år.



#3689

Postad 26 januari 2021 - 12:52

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Det är roligt när Cd ringer och undrar om man är nöjd med Cd? 😱.....Nu känns det lite bättre iallafall 😂

#3690

Postad 27 januari 2021 - 08:45

kallec
  • kallec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Boxen startar mer eller mindre regelbundet utan ljud och ibland utan bild. En eller ev. två omstart/omstarter har hittills hjälpt.

Jag gick play för att installera uppdateringar. Fick meddelande att inte nog minne fanns. Obs jag har väldigt få nedladdade appar. Jag tömde cache och data för CD appen. Det hjälpte och alla uppdateringar åkte in. Obs, tömde enbart för CD appen.

#3691

Postad 30 januari 2021 - 22:25

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Var ett bra tag vi använde boxen här hemma, har mestadels tittade genom ATV. Live gick det bra att se, men Catchup ville sig inte. Ljudet fanns där men det var extremt lågt, fick nästan maxa volymen på förstärkaren för att få någorlunda volym. Testade med flera olika program, samma resultat.

Någon som stött på samma problem?

#3692

Postad 01 februari 2021 - 14:49

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

På tisdag börjar ju en ny säsong av Nascar

finns det några nya sätt att spela in "hela program, som en fil" ?

 

Sven Åke



#3693

Postad 01 februari 2021 - 18:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

På tisdag börjar ju en ny säsong av Nascar

finns det några nya sätt att spela in "hela program, som en fil" ?

 

Sven Åke

Hej

Du kan endast spela in de program som finns i tv-guiden. Finns inga andra sätt att spela in på tyvärr.

 

Mvh

Niklas



#3694

Postad 02 februari 2021 - 05:13

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Ble lovet fix på pixelering ved avspilling fra harddisk i Januar, har ikke merket noen forskjell.

#3695

Postad 02 februari 2021 - 12:04

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

 

Du kan endast spela in de program som finns i tv-guiden. Finns inga andra sätt att spela in på tyvärr.

Ni har titta från början

borde det inte finna även se slutet ?

 

Sven Åke



#3696

Postad 02 februari 2021 - 14:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ble lovet fix på pixelering ved avspilling fra harddisk i Januar, har ikke merket noen forskjell.

Hej

Vi väntar på en ny mjukvara som ska lösa det problemet Alfalfalfa. Så fort jag har ett datum kommer jag uppdatera er här på forumet.

Mvh

Niklas


Ni har titta från början

borde det inte finna även se slutet ?

 

Sven Åke

Du kan programmera inspelning på Nascar och även programmet som startar direkt efter för att täcka upp om det skulle dra ut på tiden.

Mvh

Niklas


Var ett bra tag vi använde boxen här hemma, har mestadels tittade genom ATV. Live gick det bra att se, men Catchup ville sig inte. Ljudet fanns där men det var extremt lågt, fick nästan maxa volymen på förstärkaren för att få någorlunda volym. Testade med flera olika program, samma resultat.

Någon som stött på samma problem?

Hej

 

Har du kontrollerat så volymen på boxen är på max?

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 02 februari 2021 - 14:43.


#3697

Postad 02 februari 2021 - 14:59

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

I mars släpps i Sverige Canal Digitals nya satellitbox med Android TV och stöd för 4K och HDR.
Den är nyligen lanserad i Norge och Danmark.
Läs mer:
http://www.flatpanel...l&id=1519106736

Tyvärr!

20 Feb 2018 | Rasmus Larsen |



#3698

Postad 02 februari 2021 - 17:22

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tyvärr!

20 Feb 2018 | Rasmus Larsen |

Märk att artikeln i länken är TVÅ år gammal och avser kritik mot innevarande PO-box, INTE att den nya boxen släppts i Danmark och Norge. Lätt att missa om man väntar på den nya boxen... ;)



#3699

Postad 02 februari 2021 - 19:19

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Märk att artikeln i länken är TVÅ år gammal och avser kritik mot innevarande PO-box, INTE att den nya boxen släppts i Danmark och Norge. Lätt att missa om man väntar på den nya boxen... ;)


Till och med tre år....

#3700

Postad 03 februari 2021 - 13:29

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag har en HD PVR 5720-SX 500GB on demand som bara står till ingen nytta. Detta är en av de bästa och stabilaste boxarna från CD.
Nyskick, väldigt lite använd komplett i box med alla tillbehör inkl. adapter för att även kunna ta emot marksända kanaler.

PM vid intresse, finns mer godis för den som gillar boxar med fullstora programkort😀



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.