Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Loft och kattvind

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 september 2018 - 06:54

Micro553
  • Micro553
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej

Bygger ett loft ovanpå garaget. Tanken är att ha det som musikrum och ev projektor.

Jag har problem att avgöra om jag bör sätta gips på innerväggarna eller satsa på nån form av textil (rullgardin, gardin, panelgatdin osv.)

Min initiala tanke var att bygga in kattvindarna med gips och på så sätt skapa ett riktigt rum. Tänkte även bygga in 3 byråer i väggen.

Sen kom sambon och skrek rakt ut. Hon vill ha en flexibel lösning med typ gardin längs väggarna så hon enkelt kan förvara bakom.

Jag känner att detta tar bort rymskänslan eventuell.

Men sen kom jag på. Det är förmodligen mycket bättre rent ljudmässigt att ha tyg som väggar.

Kan nån ge lite feedback i detta och gärna visa bilder. Jag vill ju få rummet mysigt och trevligt samtidigt som jag vill fö bra ljud (som det nu går) och göra sambon nöjd.

Fick idé om rullgardiner som ger en slät känsla och lite likt en vägg. Kanske är dålig idé.

I övrigt är det gips tag plus snetak samt OSB plus gips på gavlarna.

Golv är golvspån som jag ska sätta dit heltäckningsmatta på.

#2

Postad 22 oktober 2018 - 19:05

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

  • 1 836 inlägg
  • 0
Ljudmässigt kanske något överdämpat, i övrigt bra. Lite kallt på vintern kanske?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.