Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uncharted 4

723 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Uncharted 4: A Thief's End (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9,53 (75) 170:-

#601

Postad 21 december 2016 - 20:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Detta spel vann årets spel på Metacritic!


Förstår det. Enkel match 😉

#602

Postad 23 december 2016 - 23:02

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Härligt! Älskar man inte detta spel är det bara boka tid hos doktorn  :D



#603

Postad 24 december 2016 - 01:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Härligt! Älskar man inte detta spel är det bara boka tid hos doktorn  :D

 

Botemedlet är ju en dunk i skallen så att man får minnesförlust och glömmer av alla bättre singleplayerspel man spelat, vilket är många  :). Men som film eller "upplevelse/walkingsim" är det perfekt, jag hade gärna sett en CG-långfilm.



#604

Postad 24 december 2016 - 21:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har just börjat med det här. Sprungit runt i endel växtlighet och måste säga att det ÄR rätt snyggt. Kul att den även frågade om HDR :)

Det kan vara det snyggaste jag spelat hittills :D bra skarp bild också.

Redigerat av Zartok, 24 december 2016 - 22:26.


#605

Postad 26 december 2016 - 02:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
j*vlar vad jag har fastnat framför det här spelet. Tänkte spela en timme eller något, och smack, fyra och en halv timme senare ska jag snart i säng. Tiden har verkligen flugit iväg. Sen måste jag åter igen skriva hur otroligt j*vla snyggt det är, makalös grafik. Bättre än såhär behöver det inte bli, och skärpan är verkligen på topp :D

#606

Postad 27 december 2016 - 09:16

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Verkligen galet snyggt detta och mestadels riktigt underhållande. Har dock lite svårt att se vilka piraterna ville hålla borta med de här pusslen - efterblivna möjligtvis? Sen gillar jag dem ju lite ändå eftersom de får en att känna sig smart med måttlig tankemöda :D Och med allt resande mellan olika platser så känns det ju orimligt att saker och ting inte upptäckts under åren. Ingen har kikat i tubkikaren med plattform bakom och tänkt tanken att åka till vad den pekar mot? Vem som helst hade ju kunnat snubbla över den och således kunnat skippa 90 procent av pusslen....

 

Sen undrar jag vem som gjorde designvalet att det ska krävas 2-4 headshots för även de sämsta motståndarna att bita gräset (sniper/shotgun undantaget). Varför liksom? När det mesta annat är gjort för att vara skapligt realistiskt så får det iaf mig att bli påmind om att det är ett spel jag spelar snarare än att jag faktiskt är på äventyr...


Redigerat av letmefly, 27 december 2016 - 11:42.


#607

Postad 27 december 2016 - 23:41

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Och med allt resande mellan olika platser så känns det ju orimligt att saker och ting inte upptäckts under åren. Ingen har kikat i tubkikaren med plattform bakom och tänkt tanken att åka till vad den pekar mot? Vem som helst hade ju kunnat snubbla över den och således kunnat skippa 90 procent av pusslen....

 

Fast den statyn var väl inte synbar till en början, det var väl först efter något pussellösande som den poppade upp ur marken? :)



#608

Postad 28 december 2016 - 00:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Fast den statyn var väl inte synbar till en början, det var väl först efter något pussellösande som den poppade upp ur marken? :)

 

Japp.



#609

Postad 29 december 2016 - 09:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Fast den statyn var väl inte synbar till en början, det var väl först efter något pussellösande som den poppade upp ur marken? :)

Aha - det skulle iofs förklara den delen även om jag blir ganska nyfiken på mekanismen från 1700-talet(?) som hissar upp en staty på sådär 20-50 ton på grannön... Samma sak angående pilarna i vattnet dock- vem som helst kan snubbla över dem...



#610

Postad 31 december 2016 - 12:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Inte för att vara sån, men det fulaste är väl att det finns brinnande stearinljus på ställen där folk inte varit på 100-tals år? Ja, för att undvika spoilers så säger jag inte vart :)

#611

Postad 02 januari 2017 - 22:45

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Inte för att vara sån, men det fulaste är väl att det finns brinnande stearinljus på ställen där folk inte varit på 100-tals år? Ja, för att undvika spoilers så säger jag inte vart :)

De vart bra på stearinljus då. 



#612

Postad 02 januari 2017 - 23:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

De vart bra på stearinljus då. 

Ja, så var det nog på den gamla goda tiden, då saker gjordes för att de skulle hålla.
Make 'murica great again! *asg*



#613

Postad 03 januari 2017 - 10:01

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Ja, så var det nog på den gamla goda tiden, då saker gjordes för att de skulle hålla.
Make 'murica great again! *asg*

Hur kunde jag missa det... :D

 

Sen är det ju lite komiskt att the bad guys egentligen hittar en hel del saker före en själv men man bara skjuter ihjäl alla så är problemet löst...



#614

Postad 24 januari 2017 - 10:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Spelade färdigt igårkväll och det blev ju ganska tydligt vad folk menade med den logiska missen på slutet :D

 

För att sätta någon form av betyg så skulle det enligt mig få följande...

 

Grafiskt - Absolut det snyggaste jag sett både grafiken i sig och troligtvis även rent stilmässigt så en klockren femma här.

 

Spelupplevelse - Grafiken hjälper ju till även här och generellt är det riktigt underhållande och bra klätterkänsla men i min mening finns det även en mängd underliga designval här. Varför krävs det så många headshots för att folk ska dö såvida man inte använder sniper rifle? AI:n får ju betraktas som väldigt snäll (eller är korkad en mer korrekt beskrivning?); väldigt styrd värld dvs du måste göra precis vad spelet vill att du ska göra även om det rent logiskt finns andra lika givna lösningar. På något ställe måste du ha ner en garderob från våningen ovanför trots att det finns massor med garderober och stolar redan i rummet man borde kunna använda istället. Sen känns ju QTE-slagsmålen helt meningslösa då det kvittar hur bra man gör ifrån sig eftersom du bara ska vidare till nästa skriptade event... Stark trea (men iom att grafiken är såpass bra blir det riktigt underhållande ändå)



#615

Postad 01 februari 2017 - 11:29

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Igår klarade jag äntligen av att få den sista stjärnan i Uncharted 4 Survival på crushing. Lite sådär lagom hektiskt. Nu blir det vila ett ar dagar innan Hardcore läget släpps på fredag. :)

 

Här är en video på hur vi klarade bana 7, Sunken ruins, vilket är en av om inte den jobbigaste att klara inom tidsgränsen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dCLpoVVKcwc&t=11s



#616

Postad 02 februari 2017 - 19:50

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1

Jag vill mest få mer info om när vi kommer att kunna spela SP-DLC:t



#617

Postad 07 februari 2017 - 22:14

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Blev färdig med spelet nu ikväll. Väldigt mycket olika känslor såhär efteråt :)

 

Äntligen är känslan från det första spelet tillbaks. Upptäckarglädjen, äventyrslustan, att bara vilja ta sig till nästa ledtråd för att lösa mysteriet som Avery har skapat. Jag tror att kombinationen av miljöerna, då tänker jag på djunglerna, och pirattemat är en starkt bidragande faktor till att jag får den här känslan. Det går tillbaks till sina rötter (Sir Francis Drake) och det är bara så rätt.

 

Jag tycker att man har gjort många designval som har fallit ut helt rätt, en del har jag förespråkat och en del visste jag inte ens att jag ville ha. Precis så som det skall vara ;) Jag tänker t.ex. på att det inte är lika mycket stängda korridorer i detta spelet, visst det är ingen öppen värld, men det lilla antal alternativa vägar som fanns skapade en bra illusion om hur öppet spelet var. Men även en så enkel sak som att svåraste svårighetsgraden är upplåst från början bidrar till en positivare spelupplevelse (det var avsaknaden av detta som tillslut fick mig att spy på 3an ;) ) Storymässigt har jag ända sedan det första spelet sagt att de

Spoiler
elementen förstör mer än vad dom tillför, och äntligen visade man att man kan göra en story som klarar sig helt utan dem. Angående svårighetsgraden på pusslen så kan jag hålla med om att dom var i enklaste laget, dock är det skönt att inte behöva fastna på något sådant allt för länge.

 

Lite lustigt hur jag reagerar när man rör sig alla gamla byggnader, för att helt plötsligt se hur allting förstörs. Jag får en klump i magen och tänker för mig själv "Nej, förstör inte alla fina kulturlämningar. Folk måste ju få se detta."  ^_^ Men så har det ju varit sedan första spelet. Det är inte mycket som står kvar när man väl är klar...

 

Sedan har man ju allt det vanliga tjafset om hur bra grafiken, storyn, röstskådisarna är, men det vet ni ju redan. Och här kommer den obligatoriska "hur-jag-rangordnar-spelen-i-serien": 

1. A Thiefs End
2. Drake's Fortune

3. Among Thiefs

4. ...

5. Drake's Deception (överlägset sist i rangordningen)

 

Spelade färdigt igårkväll och det blev ju ganska tydligt vad folk menade med den logiska missen på slutet :D

Vilken?



#618

Postad 08 februari 2017 - 13:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Blev färdig med spelet nu ikväll. Väldigt mycket olika känslor såhär efteråt :)

 

Äntligen är känslan från det första spelet tillbaks. Upptäckarglädjen, äventyrslustan, att bara vilja ta sig till nästa ledtråd för att lösa mysteriet som Avery har skapat. Jag tror att kombinationen av miljöerna, då tänker jag på djunglerna, och pirattemat är en starkt bidragande faktor till att jag får den här känslan. Det går tillbaks till sina rötter (Sir Francis Drake) och det är bara så rätt.

 

Jag tycker att man har gjort många designval som har fallit ut helt rätt, en del har jag förespråkat och en del visste jag inte ens att jag ville ha. Precis så som det skall vara ;) Jag tänker t.ex. på att det inte är lika mycket stängda korridorer i detta spelet, visst det är ingen öppen värld, men det lilla antal alternativa vägar som fanns skapade en bra illusion om hur öppet spelet var. Men även en så enkel sak som att svåraste svårighetsgraden är upplåst från början bidrar till en positivare spelupplevelse (det var avsaknaden av detta som tillslut fick mig att spy på 3an ;) ) Storymässigt har jag ända sedan det första spelet sagt att de

Spoiler
elementen förstör mer än vad dom tillför, och äntligen visade man att man kan göra en story som klarar sig helt utan dem. Angående svårighetsgraden på pusslen så kan jag hålla med om att dom var i enklaste laget, dock är det skönt att inte behöva fastna på något sådant allt för länge.

 

Lite lustigt hur jag reagerar när man rör sig alla gamla byggnader, för att helt plötsligt se hur allting förstörs. Jag får en klump i magen och tänker för mig själv "Nej, förstör inte alla fina kulturlämningar. Folk måste ju få se detta."  ^_^ Men så har det ju varit sedan första spelet. Det är inte mycket som står kvar när man väl är klar...

 

Sedan har man ju allt det vanliga tjafset om hur bra grafiken, storyn, röstskådisarna är, men det vet ni ju redan. Och här kommer den obligatoriska "hur-jag-rangordnar-spelen-i-serien": 

1. A Thiefs End
2. Drake's Fortune

3. Among Thiefs

4. ...

5. Drake's Deception (överlägset sist i rangordningen)

 

Vilken?

 

 

Håller helt med dig och rangordnar spelen som du förutom att jag nog tycker Drakes Deception hamnar på en fjärde plats före ... ;)



#619

Postad 08 februari 2017 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Intressant att ni tycker fyran är bättre än tvåan. Det bör vara bättre om man jämför dem mot varandra idag iom att det har gått en del tid, men tycker ni alltså det även om ni jämför upplevelsen då, jämfört med upplevelsen nu?

 

Tycker UC2 var mycket mer wow när det släpptes men så spelade jag det före ettan också.

 

Vänta, ettan före tvåan också? Då är det alltså inte jämförelser direkt mot varandra. Och ändå går fyran före tvåan och ettan. Nu blev det virrigt :)



#620

Postad 08 februari 2017 - 14:20

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Bilkörningen i fyran var bara för tråkigt. Sen var transportsträckorna utan att möta nån fiende tråkigt. Klart det sämsta i serien enligt mig.

#621

Postad 08 februari 2017 - 14:50

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Bilkörningen i fyran var bara för tråkigt. Sen var transportsträckorna utan att möta nån fiende tråkigt. Klart det sämsta i serien enligt mig.

 

Vill du skjuta konstant kan jag rekommendera dig att anta utmaningen och plocka alla 30 stjärnor i Uncharted 4 Survival på crushing ;)



#622

Postad 08 februari 2017 - 14:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Intressant att ni tycker fyran är bättre än tvåan. Det bör vara bättre om man jämför dem mot varandra idag iom att det har gått en del tid, men tycker ni alltså det även om ni jämför upplevelsen då, jämfört med upplevelsen nu?

 

Tycker UC2 var mycket mer wow när det släpptes men så spelade jag det före ettan också.

 

Vänta, ettan före tvåan också? Då är det alltså inte jämförelser direkt mot varandra. Och ändå går fyran före tvåan och ettan. Nu blev det virrigt :)

 

Jag har spelat spelen i sin kronologiska ordning. Dessutom spelade jag ettan innan tvåan ens var utannonserad. Älskade både ettan och tvåan. trean var bra men kändes mer som en upprepning av tvåan men med sämre styrning/vapenhantering och endel onödigt jobbiga fiender som bara gjorde upplevelsen frustrerande.

 

När jag spelade tvåan första gången så tyckte jag det var bättre än ettan men sedan spelade jag igenom alla spelen innan UC4 skulle släppas och då tyckte jag att ettan hade ett bättre tempo och inte lika överdrivet som tvåan... därför listar jag dem som jag gör.

 

UC4 innehåller allt jag vil lfrån denna serie och dessutom förbättrat och tagit bort element som stört mig i tidigare serier. Högsta betyg från mig och nog den bästa singleplayern jag någonsin spelat (ifs inte så många men ändå hahaha)



#623

Postad 08 februari 2017 - 16:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

När jag spelade tvåan första gången så tyckte jag det var bättre än ettan men sedan spelade jag igenom alla spelen innan UC4 skulle släppas och då tyckte jag att ettan hade ett bättre tempo och inte lika överdrivet som tvåan...

 

Okej, jag spelade tvåan först, sedan ettan direkt efter, men tyckte tvåan var rätt överlägsen. Fyran, klart bäst presentation, men för mycket klättring/bilåkning för min smak. Sen har jag svårt att komma ifrån såna saker som att de infört repet eller en bror som de inte nämnt eller använt under något av tidigare spel :)

 

Jag tycker UC2 gjorde nästan allt rätt, sedan är det svårt mellan UC4 och UC3, för mycket klättring vs för mycket fiendevågor. Och UC1 lite för utdaterat helt enkelt. Så min rank:

 

UC2 >>>>>>>>>>>>>>>>> UC4/UC3 >>> UC1


Redigerat av Zoiler, 08 februari 2017 - 16:51.


#624

Postad 08 februari 2017 - 17:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag tycker också tvåan har varit bäst hittils. Men det är nog ettan jag spelat mest, sen har antalet genomspelningar minskat med varje version. Körde en del MP i tvåan också men inget i trean eller fyran. Fyran har jag bara spelat igenom en gång, men har väl tänkt att köra det till platinum också.

 

Platinum i alla spel till PS3 och collection på PS4...

 

Ettan körde jag igenom 2-3 gånger, sen 2-3 gånger efter trophy patchen och sen några gånger (2?) för platinum på PS4.

På PS3 var ju inte crushing upplåst förrän man spelat igenom på hard. Har för mig att jag spelade igenom på normal av misstag både före och efter trophy patchen innan.... så blev minst 2 genomspelningar i onödan. 

 

Var gött med Crushing upplåst direkt på fyran!



#625

Postad 08 februari 2017 - 17:47

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
4e spelat är det enda som jag har spelat igenom, då jag tröttnade på allt fjantigt övernaturligt i slutet på de andra. 4e är alltså bäst! 😀

#626

Postad 08 februari 2017 - 23:12

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Håller helt med dig och rangordnar spelen som du förutom att jag nog tycker Drakes Deception hamnar på en fjärde plats före ... ;)

Haha ja 3an är ju egentligen inget dåligt spel, men förväntningarna infriades inte och i min jakt på platina blev jag så väldigt trött på spelet och storyn. Det höll absolut inte för att spelas om.

 

Intressant att ni tycker fyran är bättre än tvåan. Det bör vara bättre om man jämför dem mot varandra idag iom att det har gått en del tid, men tycker ni alltså det även om ni jämför upplevelsen då, jämfört med upplevelsen nu?

 

Tycker UC2 var mycket mer wow när det släpptes men så spelade jag det före ettan också.

 

Vänta, ettan före tvåan också? Då är det alltså inte jämförelser direkt mot varandra. Och ändå går fyran före tvåan och ettan. Nu blev det virrigt :)

Har bara spelat spelen när dom kom ut. 4an med några månaders fördröjning och 1an spelade jag om när trophy-patchen kom. Första spelet, som morlock säger, är det som hållit för flest genomspelningar. Tror jag spelade igenom det 5 gånger. 3an bara 1,5 gång... Min, helt ovetenskapliga, undersökning av hur många gånger Drake ramlar av att golvet spricker, stegen går sönder, bron brister, en RPG sprängs framför skorna har kommit fram till att detta blev som mest uttjatat i 2an och 3an (vad tror ni?) och det var något jag blev så jäkla trött på. Det användes helt enkelt för ofta i dom spelen. Självklart används det i både 1an och 4an oxå. Men jag får känslan att det tonats ner något.

Spoiler

 

Sen kan det nog vara så, Zoiler, att jag helt enkelt är svag för temat i första och sista spelet. Den storyn träffar på något speciellt ställe för mig. 2an var absolut Wow, men jag kanske hade för höga förväntningar. 

 

Bilkörningen i fyran var bara för tråkigt. Sen var transportsträckorna utan att möta nån fiende tråkigt. Klart det sämsta i serien enligt mig.

Lustigt, den absolut största kritiken mot serien har ju alltid varit att det är för mycket fiender och skjutande. Något som jag håller med om, speciellt i 3e spelet. Men du vill alltså ha mer av det? Bilåkandet gillade jag verkligen, lugnt och avslappnat med lite sightseeing, utforskande av grottor, ta in naturen. Sen var det kanske bra att dom höll sig till den mängden, det räckte.

 

4e spelat är det enda som jag har spelat igenom, då jag tröttnade på allt fjantigt övernaturligt i slutet på de andra. 4e är alltså bäst!

Agreed, det var en viktig del även för mig. Dock så förstörde det inte de andra spelen lika mycket för mig som det verkar gjort för dig :)


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 08 februari 2017 - 23:13.


#627

Postad 08 februari 2017 - 23:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Spelade igenom Nathan Drake Collection kort före UC4, och för mig är det ingen tvekan om att fyran är det bästa spelet, även om det har sina brister (lite segt ibland, och sämre gameplay än t ex TLoU).

 

Tvåan är bäst av de äldre. Tycker inte heller att trean är så dålig som en del påstår.



#628

Postad 08 februari 2017 - 23:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Lustigt, den absolut största kritiken mot serien har ju alltid varit att det är för mycket fiender och skjutande. Något som jag håller med om, speciellt i 3e spelet. Men du vill alltså ha mer av det?

 

Det behöver ju inte nödvändigtvis bli mer skjutande för att de drar ner på klättringen. De kan börja med att korta ner tiden för det behöver inte vara 15-16 timmar långt. De andra spelen var 60 % av den tiden liksom. Klättring och episka vyer behövs i ett Uncharted, men de borde försöka utveckla det ännu mer så att det inte blir så enkelt. Mer som plattforming hade varit intressant.

 

Sen kan de lägga in fler pussel istället, eller ännu hellre, mer story. Jag skulle kunna se en film med den grafiken.

 

Dessutom var skjutandet rätt okej nu, inte som i trean där det bara var vågor med fiender. De kan förbättra det ännu mer dock, smygandet får de gärna förbättra också. I UC har man så mycket ammo och därmed kommer många fiender, men i TLoU är det mer balanserat.



#629

Postad 09 februari 2017 - 13:17

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Det behöver ju inte nödvändigtvis bli mer skjutande för att de drar ner på klättringen. De kan börja med att korta ner tiden för det behöver inte vara 15-16 timmar långt. De andra spelen var 60 % av den tiden liksom. Klättring och episka vyer behövs i ett Uncharted, men de borde försöka utveckla det ännu mer så att det inte blir så enkelt. Mer som plattforming hade varit intressant.

 

Sen kan de lägga in fler pussel istället, eller ännu hellre, mer story. Jag skulle kunna se en film med den grafiken.

 

Dessutom var skjutandet rätt okej nu, inte som i trean där det bara var vågor med fiender. De kan förbättra det ännu mer dock, smygandet får de gärna förbättra också. I UC har man så mycket ammo och därmed kommer många fiender, men i TLoU är det mer balanserat.

Jaha, du tolkade det så. Det var inget jag reflekterade över faktiskt. Jag spenderade dom flesta klättringssektioner till att leta efter skatter och journalanteckningar, så det blev inte utdraget för mig. 

 

Sen att man har mycket ammo...nädu, spelade på svåraste svårighetsgraden och ammon tog slut mest hela tiden ;)



#630

Postad 09 februari 2017 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sen att man har mycket ammo...nädu, spelade på svåraste svårighetsgraden och ammon tog slut mest hela tiden ;)

 

Amen du får väl för fa-an sätta headshots :D



#631

Postad 09 februari 2017 - 17:32

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Amen du får väl för fa-an sätta headshots :D

och det säger du nu, hade varit lättare om du kunde klämt ur dig det innan jag var klar. Pfff ;)



#632

Postad 11 februari 2017 - 12:33

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Jag vill mest få mer info om när vi kommer att kunna spela SP-DLC:t

 

 

Ja kommer det överhuvudtaget komma?



#633

Postad 11 februari 2017 - 13:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja kommer det överhuvudtaget komma?

 

Vad menar du? Det är klart både info och DLC:t med Chloe kommer.



#634

Postad 11 februari 2017 - 15:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Ja kommer det överhuvudtaget komma?

 

Que?

Denna trailern hade inte varit så lön annars ;) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=msvVO2g33Hg



#635

Postad 12 februari 2017 - 12:19

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Blev färdig med spelet nu ikväll. Väldigt mycket olika känslor såhär efteråt :)

 

Äntligen är känslan från det första spelet tillbaks. Upptäckarglädjen, äventyrslustan, att bara vilja ta sig till nästa ledtråd för att lösa mysteriet som Avery har skapat. Jag tror att kombinationen av miljöerna, då tänker jag på djunglerna, och pirattemat är en starkt bidragande faktor till att jag får den här känslan. Det går tillbaks till sina rötter (Sir Francis Drake) och det är bara så rätt.

 

Jag tycker att man har gjort många designval som har fallit ut helt rätt, en del har jag förespråkat och en del visste jag inte ens att jag ville ha. Precis så som det skall vara ;) Jag tänker t.ex. på att det inte är lika mycket stängda korridorer i detta spelet, visst det är ingen öppen värld, men det lilla antal alternativa vägar som fanns skapade en bra illusion om hur öppet spelet var. Men även en så enkel sak som att svåraste svårighetsgraden är upplåst från början bidrar till en positivare spelupplevelse (det var avsaknaden av detta som tillslut fick mig att spy på 3an ;) ) Storymässigt har jag ända sedan det första spelet sagt att de

Spoiler
elementen förstör mer än vad dom tillför, och äntligen visade man att man kan göra en story som klarar sig helt utan dem. Angående svårighetsgraden på pusslen så kan jag hålla med om att dom var i enklaste laget, dock är det skönt att inte behöva fastna på något sådant allt för länge.

 

Lite lustigt hur jag reagerar när man rör sig alla gamla byggnader, för att helt plötsligt se hur allting förstörs. Jag får en klump i magen och tänker för mig själv "Nej, förstör inte alla fina kulturlämningar. Folk måste ju få se detta."  ^_^ Men så har det ju varit sedan första spelet. Det är inte mycket som står kvar när man väl är klar...

 

Sedan har man ju allt det vanliga tjafset om hur bra grafiken, storyn, röstskådisarna är, men det vet ni ju redan. Och här kommer den obligatoriska "hur-jag-rangordnar-spelen-i-serien": 

1. A Thiefs End
2. Drake's Fortune

3. Among Thiefs

4. ...

5. Drake's Deception (överlägset sist i rangordningen)

 

Vilken?

Den logiska missen på slutet där

Spoiler



#636

Postad 18 februari 2017 - 11:59

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

haha ja absolut. Man borde kunnat lösa det på något bättre sätt :)



#637

Postad 18 februari 2017 - 12:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Jag spelade klart det här för någon vecka sen och måste säga att jag verkligen uppskattat upplevelsen! Det har varit en riktigt spännande äventyr och det fanns många riktigt spännande delar. Typ... Jättemånga!

Det enda problemet som jag har (som även pratats om) är just de logiska missarna. Ibland kan Jake göra vad som helst med sitt rep, medan han i andra situationer inte ens kan be en kompanjon hålla i det eller fästa det i något för att kunna klättra upp för en liten avsats på tre meter.

Jo, en annan sak också. Hur kommer det sig att, även om hemligheten varit dold i hundratals år, så ligger badguysen precis framför eller precis bakom? Finns ingen förklaring på detta, vilket är fult. Ja, det behövs för att det skulle bli ett spel med action, men fortfarande...

#638

Postad 18 februari 2017 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 2

Ibland kan Jake göra vad som helst med sitt rep

 

Hängde du med bra i storyn då? Fastnade för karaktärerna och så? 



#639

Postad 18 februari 2017 - 13:41

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Hahaha :)



#640

Postad 18 februari 2017 - 15:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Vem är Jake?

#641

Postad 18 februari 2017 - 16:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
hahaha, jag måste haft tankarna någon annanstans, det var ju någon vecka sedan :D men för att svara på den ironiska frågan seriöst så tycker jag definitivt att det var bra karaktärer. ett par av dem iaf. eller bra och bra, jag tycker att ND har lyckats göra dem väldigt levande med alla dialoger. de flesta upplevs som väldigt mänskliga, vilket jag tycker är lite ovanligt i ett spel. gillade dessutom slutet väldigt mycket. ska nog köpa trilogin till ps4 och spela genom den =)

(Drake är ju iaf nära Jake :D)

Redigerat av Zartok, 18 februari 2017 - 16:38.


#642

Postad 18 februari 2017 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vem är Jake?

 

Jake Drake är ju huvudpersonen. I en perfekt värld.



#643

Postad 18 februari 2017 - 19:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

#kränktochnätmobbad



#644

Postad 19 februari 2017 - 16:27

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Jo, en annan sak också. Hur kommer det sig att, även om hemligheten varit dold i hundratals år, så ligger badguysen precis framför eller precis bakom? Finns ingen förklaring på detta, vilket är fult. Ja, det behövs för att det skulle bli ett spel med action, men fortfarande...

Och eftersom man aldrig få någon förklaring till varför de hela tiden dyker upp så tar det onekligen bort hela spänningsmomentet dvs varje gång man kommer ett steg framåt så väntar man bara på cut-scenen för att the bad guys ska dyka upp. För att inte nämna de gånger de är framför en och man skjuter ihjäl alla för att själv komma framåt...

 

Läste en del kommentarer om att U4 skulle hålla som film vilket jag har svårt att hålla med om då storyn är bra just till ett äventyrsspel men skulle i min mening aldrig hålla som film då upprepningarna i storyn är alldeles för många.



#645

Postad 19 februari 2017 - 19:26

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Och eftersom man aldrig få någon förklaring till varför de hela tiden dyker upp så tar det onekligen bort hela spänningsmomentet dvs varje gång man kommer ett steg framåt så väntar man bara på cut-scenen för att the bad guys ska dyka upp. För att inte nämna de gånger de är framför en och man skjuter ihjäl alla för att själv komma framåt...

 

Läste en del kommentarer om att U4 skulle hålla som film vilket jag har svårt att hålla med om då storyn är bra just till ett äventyrsspel men skulle i min mening aldrig hålla som film då upprepningarna i storyn är alldeles för många.

Nja, men en film på 2 timmar skulle ju inte innehålla alla sekvenser som bara går ut på att döda badguys. Storyn, skattletandet och mysteriet skulle ju få hamna ännu mer i fokus och Rafe & co skulle ju snarare bli ett "skynda-på-dom-är-oss-hack-i-häl-moment". Så skulle jag se det iaf :)

 

EDIT: Kanske blandade ihop ditt första och andra stycke lite insåg jag nu...


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 19 februari 2017 - 19:29.


#646

Postad 20 februari 2017 - 16:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Alltså, skulle det bli en film så skulle de nog satsa mer på de sekvenser som innehåller just story och bara ha ett eller två moment i filmen där badguysen kommer ikapp. Kanske bara ett mot slutet. Det skulle ju kunna förklaras genom gps-spårning i mobilen, att någon blivit mutad att sätta spårsändare på flygplanet eller något sånt. Att man gång på gång skulle stöta på skurkar i obygden skulle absolut inte hålla :D

#647

Postad 20 februari 2017 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

skulle det bli en film

 

 

Det blir det ju :)



#648

Postad 20 februari 2017 - 23:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Blir det? :o

#649

Postad 21 februari 2017 - 07:29

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Filmen/filmerna är ju klara redan

http://www.imdb.com/title/tt3232806/

http://www.imdb.com/title/tt5305100/

http://www.imdb.com/title/tt2635426/

#650

Postad 21 februari 2017 - 15:06

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Blir det? :o

 

Projektet, ja det officiella alltså, har kantats av avhopp hit och dit så ingen vet väl när och om det blir en film





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.