Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

QRS-klubben

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
QRS 500 (Golvhögtalare) 1 8,5 (9) Inga priser
QRS Mercurius (Golvhögtalare) 2 9,11 (8) Inga priser
QRS Callisto (Surroundhögtalare) 1 8,54 (12) Inga priser
QRS Luna (Surroundhögtalare) Rapporterad 1 7,6 (4) Inga priser
QRS Tellus (Golvhögtalare) 0 8,57 (6) Inga priser
QRS Saturnus (Surroundhögtalare) 1 8 (3) Inga priser
QRS 200 (Surroundhögtalare) 0 7 (1) Inga priser
QRS NOVA (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
QRS Merkurius MK2 (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
QRS Cirrus (Golvhögtalare) 3 8,83 (5) Inga priser
QRS Supernova Elite (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
QRS Neptunus (Golvhögtalare) 0 8,2 (4) Inga priser
QRS Jupiter (Golvhögtalare) 0 7 (1) Inga priser
QRS Jupiter MK2 (Golvhögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
QRS Venus (Golvhögtalare) 2 7,5 (1) Inga priser
QRS Luna Audiofil (Surroundhögtalare) 0 8 (2) Inga priser
QRS Supernova Evo3 (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
QRS Supernova Evo3 LE (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
QRS Luna MKIII (st) (Surroundhögtalare) 0 (0) Inga priser
QRS Mist (Golvhögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
QRS 500 MK2 (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
QRS Sky High 988 (Golvhögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
QRS Nebulosa (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
9 relaterade trådar

#1

Postad 15 augusti 2005 - 01:45

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Tjoo hej dela med er om QRS högtalare vet jag..!!!! ;)
Ägt Qrs Tellus
ägt Qrs Merurius I
ägt till Qrs Nova
Och nu Qrs Cirrus !

Redigerat av nikkeg, 11 september 2011 - 20:37.


#2

Postad 18 augusti 2005 - 19:53

Unregisteredb3471759
  • Unregisteredb3471759
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 1
Jag hänger på i klubben med mina Qrs Mercurius. :) ;) ;)
Tycker Mercurius spelar väldigt luftigt och detaljrikt men en lite varm toning i ljudet som inte har en tendens att bli för vass.
Basen låter mkt kontrollerad och klarar även att återge låga frekvenser mkt bra.
Jag tycker inte det är så lätt att beskriva hur en högtalare låter, alla har ju olika uppfattningar vad som e luftigt, detaljrikt, varmt etc, men det är så här jag upplever dom.

mvh Henke

Redigerat av Unregisteredb3471759, 18 augusti 2005 - 20:40.


#3

Postad 05 september 2005 - 12:37

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Trevligt Henke !!!

Hoppas vi blir flera nu dåå!!

Mvh.NIKKE

#4

Postad 20 november 2005 - 01:47

Unregistered371e6d08
  • Unregistered371e6d08
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Att man har missat detta med en QRS klubb!!!

Kan bara hålla med er. QRS låter väldigt bra för vad dom kostar.
Äger själv Mercurius och Callisto.
Funderar på att uppgradera mina signalkablar till TRANSPARENT så att man kan få ut
lite mer från Mercurius högtalarna. Hade lite vass diskant med mina gamla högtalarkablar så
jag bytte ut dom till Transparent MusicWave Biwire. Det blev OTROLIGT bra!!!
Kan bara säga, testa Transparent till era QRS högtalare, det kan bli ett lyft.

Mvh Joacim.

#5

Postad 24 november 2005 - 13:12

DJ Berndt
  • DJ Berndt
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
hejhej.. är ny användare här på siten, och så hittade jag denna klubben! :P
är lycklig ägare till ett par QRS500 och ska köpa ny förstärkare. Någon som har tips om förstärkare som passar bra tillsammans med dem?

edit: okej, pga det svala intresset och ändrade levnadsförhållanden, så ändrar jag frågan;
har nyss köpt ny förstärkare och dvd (pioneer ax5 + dv-868). finns det någon som har provat de lite vassare qrs-modellerna tillsammans med denna (el. liknande) pioneerförstärkare?

Redigerat av DJ Berndt, 03 december 2005 - 14:53.


#6

Postad 19 februari 2006 - 12:57

Unregistered371e6d08
  • Unregistered371e6d08
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jaha, då har man uppgraderat högtalarna igen. Var bara ett år sen man skaffade QRS Mercurius.

Har nu köpt QRS Saturnus. Är väldigt nöjd med ljudet.

Mvh Joacim.

#7

Postad 08 augusti 2006 - 21:45

niklaper
  • niklaper
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nybliven ägare till QRS Luna Au, grymt nöjd än så länge. Mina första "riktiga" högtalare. Hade ingen aning att att en stativare kunde spela så djupt. Märker nu att de börjar spelas in och lossna rejält. Kör dem på en Arcam A 65+, någon som har tips på andra förstärkare som skulle passa bra. Killen som sålde dem föreslog en Thor mk II, vilket säkert är skitbra, men 25 000 spänn är en bit över min budget. Någon som har provat dem med Primare I 21? Eller den Lilla Integrerade Naimen?

#8

Postad 09 augusti 2006 - 11:12

Unregistered371e6d08
  • Unregistered371e6d08
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
niklaper: Själv kör jag med S.A.T Amplifix till mina QRS Saturnus. Låter faktiskt helt okej.
Skulle egentligen också behöva en Thor MK II, men det fattas lite pengar.

Men jag tror att dina QRS Luna skulle spela väldigt bra med en S.A.T Amplifix.
S.A.T Amplifix är modellen innan Thor MK I.
Kolla på hifimagasinet.com, där borde du hitta någon till salu.

#9

Postad 05 september 2006 - 21:35

niklaper
  • niklaper
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Jag hittade ett arcam p80 slutsteg billigt. Tänkte Biwirea dem. Tyvärr, så gick det sönder:(. Men men, det betyder bara att man får vänta lite längre. De låter bara bättre & bättre för varje dag som går. Nu är jag på jakt efter en signalkälla. Jag har hittat en Audionet ART v2 billigt (nåja:S), är det att gå för långt? Jag menar om signalen är dålig så kan det ju aldrig låta helt bra.

#10

Postad 05 september 2006 - 22:07

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
hej alla QRS diggare

har inte själv några men var och lyssnade på QRS supernova på hifi-Consult och jag blev imponerad verkligen av ljudet mycket klart o fint ljud verkligen och detaljerna var väldigt tydliga och för att vara dubbla 8" så låter det mycket mer än man tror ,så ni som har dessa högtalare har verklingen inget att skämmas över. Bara att lyfta på hatten till er :) .

Dom drev dom med en Burmaister, spelare var Bladelius, jag ska säga oxå att kablar var Transparent rakt igenom allt och dom är stora som fasen.

//Golfen

#11

Postad 06 september 2006 - 16:40

Unregisteredbe72e9af
  • Unregisteredbe72e9af
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
tja!
var å lyssnade på ett par merkurius som drevs med sat cdfix o primare a30.1, o tyckte det lät bra, jag kommer att driva dom med primare elektronoik, men är sugen på en naim cx5 lr en linn majik vad tror ni kommer att passa bäst, vill inte ha för vasst ljud då jag lyssnar på all sorts musik.jag vill att ska vara med ryckande om nån förstår vad jag menar ( är dålig på att formulera mig skriftligt så jag hoppas att ni förstår vad jag menar)

#12

Postad 31 januari 2007 - 11:39

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
:P Tycker Primare är ett riktigt bra val till QRS så varför byta Möjligen till Bladelius ThorMkII den är helt enorm,<körde själv med S.A.T Amlifix o cd Fixen lät hur bra som helst!! :D

tja!
var å lyssnade på ett par merkurius som drevs med sat cdfix o primare a30.1, o tyckte det lät bra, jag kommer att driva dom med primare elektronoik, men är sugen på en naim cx5 lr en linn majik vad tror ni kommer att passa bäst, vill inte ha för vasst ljud då jag lyssnar på all sorts musik.jag vill att ska vara med ryckande om nån förstår vad jag menar ( är dålig på att formulera mig skriftligt så jag hoppas att ni förstår vad jag menar)

<{POST_SNAPBACK}>


Redigerat av nikkeg, 31 januari 2007 - 11:40.


#13

Postad 20 februari 2007 - 00:35

HQSoundman
  • HQSoundman
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag likadan uppställning som Nikke, dvs. Tellus som Frontar, Callisto som Center, samt Surround.
Nikke du skrev aldrig vad du har för Surround-högtalare...?
Jag e mkt nöjd med ljudet. Driver frontarna med Amplifix, de övriga med Yamaha RX-V657. Supra som kablage. Amplifixen går ju som slutsteg då, smidigt. ;)
Jag borde väl ha en bättre Yamaha, får bli senare när man har råd...

Annars har jag ett par Luna åxå. Har haft ett par 500 MKII och ett par 200 åxå. mkt QRS blire. :blink:

#14

Postad 10 september 2007 - 19:25

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Jag har nu moddat mina Tellusar så som Lunas uppgradering fast lite annorlunda och det låter mycker bättre !!"! ;)i diskanten, den har mjuknat rejält och är mera luftig !"!"!

Redigerat av nikkeg, 29 september 2007 - 17:13.


#15

Postad 16 oktober 2007 - 03:41

HQSoundman
  • HQSoundman
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag har nu moddat mina Tellusar så som Lunas uppgradering fast lite annorlunda och det låter mycker bättre !!"! ;)i diskanten, den har mjuknat rejält och är mera luftig !"!"!

<{POST_SNAPBACK}>



aha, intressant. De vore kul om du kan beskriva mer exakt vad du ändrat.
Jag är inne på att modda mina Tellus åxå, men i filtret, så de låter lika öppet som Callisto/Merkurius.

#16

Postad 02 mars 2008 - 11:44

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Afton alla glada QRS diggare!!!

Nu har jag köpt ett par QRS NOVA och kör det med NAD M15 M25..

Lycklig!!"!

#17

Postad 14 mars 2008 - 12:46

Mics
  • Mics
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har Qrs Merkurius II och är mycket nöjd !

ljudet är luftigt och stort och basen är mycket bra för ett par högtalare för 35k.., de kräver dock bra utrustning i övrigt och bra kablage för att få ut maximalt av dem. jag har dem stående mer än en meter från sidovägg och 70 cm ut från bakre vägg. jag har inte hört nåt bättre för under 50k.
jag kör med marantz försteg SC 11s1 och marantz slutsteg SMs1 och en cd SA 11 S2 ,transparent super XLR och Super högtalarkabel. visserligen dyrt fast låter outstanding ! Nästa par högtalare blir ett par QRS supernova elite,,, utan tvekan. kringutrustningen är ordnad ,, nu väntar supernova elite. fast det tar ett bra tag att spara ihop till nästa uppgradering B)

#18

Postad 29 juni 2008 - 23:00

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej Hej!
Nu har man haft sina QRS Merkurius II i ett par månader.
Använder dessa tillsammans med Bladelius Tyr och Syn.
Detta låter mycket bra, men bättre blir det senare tillsammans med högtalarkablarna,
jag funderar över.
Just nu är det Clou-Cable som gäller men senare skall det bli Purist Audio är det tänkt.
Har test kört dessa i 4veckor och det lät riktigt bra.
Med rätt kringutrustning spelar dom mycket bra.
Så jag är mycket nöjd med dessa högtalare.

Redigerat av Unregistered2141, 11 februari 2012 - 17:08.


#19

Postad 11 november 2008 - 20:32

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Nu uppgraderar jag min stereo snart,
det blir ett par nya golvare.
Kanske inte den bästa men bra mycket bättre än mina Merkurius!
Resten får ni lista ut själva. :D

Redigerat av Unregistered2141, 11 februari 2012 - 17:08.


#20

Postad 12 november 2008 - 14:01

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Lyssnade lite i går på anläggningen,
och jag tyckte den lät så bra att jag behåller den istället :)

Redigerat av Unregistered2141, 11 februari 2012 - 17:08.


#21

Postad 14 november 2008 - 02:20

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Det är kul att spela i elitserien,
och det kommer jag göra i fortsättningen,
mer om detta senare :)

#22

Postad 16 november 2008 - 22:05

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Det jag menade var att jag snart får hem mina nya golvare.
Ett par QRS Supernova Elite!
Och slutsteget Bladelius Balder.
Dessutom beställde jag en signalkabel från Purist Audio.
Det lär dyka upp bilder på detta ca: om en vecka skulle jag tro.

#23

Postad 11 december 2008 - 12:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Är stolt ägare av ett par QRS500 och det e sjukt bra högtalare för pengarna, nu gäller ju detat alla deras högtalare enligt min mening så det va ju inget nytt.. men jag e verkligen imponerad av vad denna högtalare klarar att prestera med tanke på priset :)
Nu är ju minna moddade så dom är klart vassare i diskant/mellanregister nu än vad dom va original, men redan då va dom löjligt prisvärda och dessutom köpte jag mina för 500kr beggat... :)

Jag har lyssnat på alla deras modeller (förutom Venus..) och tjänner en som har ett par QRS supernova elit så har lyssnat ganska mycket på dom och det e grymma högtlalare allihopp :)

#24

Postad 03 februari 2009 - 00:39

andreas_r
  • andreas_r
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag får väl då ge mitt bidrag till denna eminenta klubb. Jag spelar på QRS senaste skapelse, Cirrus, och jag kan inte vara nöjdare; dessa byter jag inte bort!

Givetvis lockar Nova, SuperNova och den övre skalan av QRS produkter men budgeten har tyvärr sina gränser :). För pengen tror jag dock inte man kan få ett öppnare och varmare mellanregister samt en så högupplöst diskant som på dessa. Eftersom jag spelar i ett lite mindre rum med knepig akustik så räcker basen mer än väl till också, korrekt och djupt så det förslår. Basen i Cirrus ger även ett fint understöd till de grymma röster som den presterar. Jag hade dock gärna sett en gnutta mer tryck i de lägsta frekvenserna; om det beror på Cirrus, mitt rum eller att jag lite orättvist jämför mot Nova låter jag vara osagt :D. Hur basen spelar i ett större rum vet jag inte, men de lät ju väldigt kapabla på Arken.

REDIGERING. Jag dämpade upp rummet med några akustikplattor (bullerskiva 1379) och basen är nu klockren med bra djup och fasthet samt med bra driv. REDIGERING.

Att jag valde QRS är rätt självklart eftersom de spelar så otroligt musikaliskt och med stort driv ihop med Bladelius elektronik. För tillfället spelar de ihop med supertrevliga Bladelius Embla/Balder. Letar man högtalare i den här prisklassen så är Cirrus ett givet alternativ! Att de sen även har hög WAF gör ju inte saken sämre.

Redigerat av andreas_r, 03 februari 2009 - 20:50.


#25

Postad 10 september 2011 - 08:53

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Uppdaterar min status nu ägare till Qrs Cirrus

#26

Postad 23 september 2011 - 23:39

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Grattis! Blev det rosewood highgloss? :D

#27

Postad 11 februari 2012 - 17:05

Zoskia
  • Zoskia
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Vi kör sedan många år med Qrs Tellus. Både till musik och hembio. Svårslagen till kombinationen om man även tar hänsyn till priset.

#28

Postad 11 februari 2012 - 17:06

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Trevligt! :D Själv hoppas jag på att köra QRS i framtiden :) Blir troligtvis efter att QRS visar sina nya modeller :)


Vi kör sedan många år med Qrs Tellus. Både till musik och hembio. Svårslagen till kombinationen om man även tar hänsyn till priset.



#29

Postad 14 april 2012 - 21:50

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej QRS klubben,

Visste inte det fanns någon sådan klubb jättekul att ta vara på vad andra tycker, är själv ägare till ett par venus som jag har haft ett år ca nu och är väldigt nöjd med, spelar fantastiskt till både blues, rock, klassiskt. Tack för denna sida . :) :) !!!!

#30

Postad 14 april 2012 - 21:52

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Kan du inte lägga ut ett par bilder på dessa skönheter? :) Skulle vara kul att se för dom som inte kan lägga 250k på ett par högtalare :P

Hej QRS klubben,

Visste inte det fanns någon sådan klubb jättekul att ta vara på vad andra tycker, är själv ägare till ett par venus som jag har haft ett år ca nu och är väldigt nöjd med, spelar fantastiskt till både blues, rock, klassiskt. Tack för denna sida . :) :) !!!!



#31

Postad 14 april 2012 - 21:59

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jodå det ska jag göra, ska bara ta några bilder först.

He en fin kväll, !!

#32

Postad 14 april 2012 - 22:00

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Trevligt! Det här kommer MatsE att gilla :D

#33

Postad 17 april 2012 - 16:17

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1
Hejsan igen,

Här kommer några bilder, jag lyssnar nästan uteslutande på vinyl, det hör väl till åldern kan jag tänka, :)
Och jag köpte dessa beg, så några 250 tsk har jag inte betalt för dom.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredbc7c30df, 17 april 2012 - 16:19.


#34

Postad 17 april 2012 - 16:36

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Hur gör man för att lägga bilderna under medlemsbilden galleriet som ni andra har gjort.

#35

Postad 27 april 2012 - 20:47

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Tjena,
Idag ställde jag in ett par QRS Cirrus hemma, blir inspelning ett tag nu sen är jag helt säker på att de blir riktigt trevligt.
Gillar verkligen QRS ljud och vi får väl se om de kanske flyttar in ett par av större modell sen när det blir dags att byta.

#36

Postad 14 maj 2012 - 16:10

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Snygga bilder. Du går in i ditt galleri när du är inloggad och väljer "skapa nytt album". Sen tar du "lägg till ny bild eller film", "välj fil" och "ladda upp". Sen tar du "lägg till produkt" och då kommer den att gå att söka på via prisjakt. Sen tar du "redigera denna bild" och gör som det står. Sen tar du ändra album egenskaper och välj "hifi-anläggning" osv.

Mvh

Hej,

Hur gör man för att lägga bilderna under medlemsbilden galleriet som ni andra har gjort.



#37

Postad 12 juli 2012 - 13:43

riand1
  • riand1
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej

Ansluter mig också till denna eminenta församling. :)

Är nu inne på mitt andra par QRS. Tidigare hade jag ett par QRS Supernova (första generationen) som jag var oerhört nöjd med. Dessa är nu sålda och jag har istället bytt upp mig till ett par Venus.
Här är mitt galleri .

//Richard

#38

Postad 10 november 2012 - 15:32

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
För tillfället finns både Cirrus och Supernova Evo 3 LE med på Höstrean hos Hificonsult. Bara att fynda ;)

#39

Postad 15 mars 2013 - 20:00

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 1
Ja, då är man snart inom ett par dagar QRS ägare igen efter ett uppehåll på 4 år :) Dessa säljer jag aldrig, förmodligen stannar dom längre än mina Guarneris :D QRS är speciellt och kommer alltid att vara så också :) Inget man gör sig av med. Jag minns fortfarande vad jag sa den där dagen jag läste testet i Hifi & Musik om Merkurius 2. " Dom där ska jag bara ha! " och så blev det :D Har tänkt på dom rätt länge efter att jag bytte in dom, till och från. En dag skulle man ha ett par igen men det har aldrig blivit av men nu har jag iaf beställt ett par Cirrus i samma träslag, körsbär :)

#40

Postad 14 september 2013 - 20:38

Unregistered267d7080
  • Unregistered267d7080
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 1
Hej alla glada QRS ägare har en fråga. Jag har möjlighet å köpa ett par QRS tellus så till frågan hur är ljudbilden å klangen å djupet i dom just nu har jag ett par Octab 100 från 70-talet med vifa element tror ni jag kommer bli nöjd för har aldrig hört dom å har ingen möjlighet å lyssna på dom inna jag bestämer mej om jag ska frakta dom från jönköping till sundsvall å man vill ju inte köpa grisen i säcken

#41

Postad 13 november 2013 - 05:36

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Lite sent svar men QRS har aldrig varit grisen i säcken oavsett modell. QRS är QRS även om det inte är samma som förr längre. Mina förra QRS Merkurius 2 jag hade mellan 2008 och 2009 spelade stort för sitt pris. Mina Cirrus som jag har idag är kanske inte vad jag hade hoppats på iom att min smak har förändrats på senare tid men för priset är dom iaf prisvärda även om jag föredrar Audio Physic och Sonus Faber istället numera. QRS har ju en del exklusivare modeller i sortimentet numera och enligt dom själva ska dom endast satsa på dom dyra modellerna då det inte går runt med dom billiga. Håller just nu på att renovera mina Cirrus. Ska slipa ner dom och behålla träets färg med eventuellt någon inoljning av något slag och enligt vad jag kan bedöma är det äkta trä och ingen spånskiva alltså. Har börjat lite smått nu. Får hem en liten slip i helgen tror jag :)

Hej alla glada QRS ägare har en fråga. Jag har möjlighet å köpa ett par QRS tellus så till frågan hur är ljudbilden å klangen å djupet i dom just nu har jag ett par Octab 100 från 70-talet med vifa element tror ni jag kommer bli nöjd för har aldrig hört dom å har ingen möjlighet å lyssna på dom inna jag bestämer mej om jag ska frakta dom från jönköping till sundsvall å man vill ju inte köpa grisen i säcken


Redigerat av Unregistered2222, 13 november 2013 - 05:38.


#42

Postad 13 november 2013 - 05:43

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Här kan den som känner för läsa en del om märket :)

http://qrs-speaker.s...?menuid=001,004

#43

Postad 30 december 2013 - 17:46

Zoskia
  • Zoskia
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Tellus kräver en hel del ström i förstärkaren för att få ut full potential. Vi har just beställt till en Bladelius Thor mkIII. Låter störtskönt tycker vi. Alltså billig högtalare som med rätt förstärkare låter underbart och vill man ha riktigt bra bas så går det mig veterligen inte att slå om man inte går upp på HELT andra pengar!

#44

Postad 09 augusti 2014 - 16:01

Unregistered113306fa
  • Unregistered113306fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
har ett par Qrs nova hemma för prov och blir troligtvis att de får stanna kvar. men hittar inte mycket info om dem finns massor om supernova och elit men inte om novan. gjordes de inte så länge? är det bättre att satsa på supernova som begagnade? ska sägas också att jag inte är något kunnig och driver dessa med helt fel saker men tycker det låter bra.

#45

Postad 08 september 2014 - 22:46

Unregistered113306fa
  • Unregistered113306fa
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
varför hittar jag så lite om nova? finns massor om supernova och elit och om de andra Qrs modellerna men inte mycket om nova, har funderingar på att köpa ett par som jag tycker låter bra men har inte så mycket att jämföra med och har inte rätt grejer till att driva dessa med men har haft kunnigt folk här som tycker att det låter över förväntan och faktiskt väldigt bra.
men nu till frågan är det värt att köpa ett par nova som knappt är inspelade och som jag först tyckte var grymt fula men nu när de står här hemma och stått här ett tag så tycker jag de är otroligt snygga och passar in fint. 15000 vill jag ge och tycker det värkar vara ett bra pris även fast de har några år på nacken

#46

Postad 08 september 2014 - 23:16

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Jag har varit ägare till både Merkurius 2 och Cirrus där Cirrus ska ha samma mellanregister element som den större Novan. Tjaa, om du gillar ljudet så är det väl bara å köra på. 15k är väl lite av ett rån om man kan hitta dom för dessa pengar som jag nästan är övertygad om att man kan. Jag tror att du kan bli lycklig även om du inte gillar designen. Dom kostade ju ändå 55k nya och då var det väl inte så stora kompromisser rent ljudmässigt för dom pengarna skulle jag gissa på. Har inte hört Novan själv men skulle inte tacka nej till ett par för 15k men men bäst är ju att lyssna innan givetvis så det stämmer överens med ens förväntningar. Gör det det så är det bara att Gratulera! ;)

varför hittar jag så lite om nova? finns massor om supernova och elit och om de andra Qrs modellerna men inte mycket om nova, har funderingar på att köpa ett par som jag tycker låter bra men har inte så mycket att jämföra med och har inte rätt grejer till att driva dessa med men har haft kunnigt folk här som tycker att det låter över förväntan och faktiskt väldigt bra.
men nu till frågan är det värt att köpa ett par nova som knappt är inspelade och som jag först tyckte var grymt fula men nu när de står här hemma och stått här ett tag så tycker jag de är otroligt snygga och passar in fint. 15000 vill jag ge och tycker det värkar vara ett bra pris även fast de har några år på nacken



#47

Postad 23 april 2015 - 13:10

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Nån som läst testen av nya Mist i senaste Hifi & Musik?

 

 



#48

Postad 16 maj 2015 - 13:52

Unregisteredd4346659
  • Unregisteredd4346659
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 1

Själv köpte jag ett par Qrs 500 för skoj skulle måste säga att de låter riktigt bra ändå, köpte nu i vintras ett par Dali Rubicon 6 som jag bara ägde i 2 veckor innan jag sålde dem igen, tyckte faktiskt 500 lådorna lät bättre :) Hade vart kul att få höra ett par Supernova igen för mig att de lät bra vad jag mins från en mässa en gång.

 

Mvh Pierre



#49

Postad 07 juni 2015 - 12:40

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej! Ska nu sälja mina QRS Venus!
Finns det intresse på denna sida.
Högtalarna är i mint skick och dom enda i päron trä,
Samt all intern kablage är från Transparent!

#50

Postad 05 augusti 2015 - 18:48

Unregisteredd4346659
  • Unregisteredd4346659
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Någon med erfarenhet sv QRS supernova? 

 

Mvh Pierre





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.