Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW50ES

594 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 oktober 2012 - 19:44

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Har också hört detta ljud,
övertyga mig ännu mer att välja epson


#52

Postad 21 oktober 2012 - 06:34

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Jag var och titta idag Sonys nya HW50 idag och vart ganska impad av den så jag tänkte köpa en. Men sen kolla jag på lite 3d på den som tur var och då var det ett sjukt störande ganska högfrekvent ljud från den. Ska det vara så när man kollar på 3D? Är de fler som har uppmärksammat detta?

MVH Andreas


Jag hörde också detta ljud när jag var och tittade på Hembiobutiken och som du säger var det sjukt störande. Jag var inställd på att köpa en Sony för att den är just tyst. Jag försökte jämföra hur mycket skillnad i fläkt ljud och annat ljud det var imellan sony HW50 och panasonic AT6000 och i låga lampläget var det inte någon större skillnad tyckte jag vilket förvånade. Men det är svårt när man inte har dom hemma och kan jämföra.

Thomas

#53

Postad 21 oktober 2012 - 13:04

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Ja, helt sjukt att släppa en proje i den prisklassen och som man går ut med är en 3d proje i hög klass , att konkurrera med övriga i samma klass, den produktutvecklaren borde kallas in till chefen o stå till svars , alltså vill ni se 3D, varning för HW50 !!!

#54

Postad 21 oktober 2012 - 13:23

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Är det fläkten som låter eller ngt annat? är det fläkt som går i en speciell hastighet så kanske dom kan fixa genom firmware.....förstör inte mitt nästa projköp nu sony :unsure:

#55

Postad 21 oktober 2012 - 13:28

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Nej inget fläktljud, ett högfrekvent jobbigt ljud som antagligen inte alla kan höra , förmågan försvinner med åldern... kan komma från vad som helst av elektroniken, känner igen ljudet lite från en äldre DLP jag haft där färghjulet låt så innan det blivit varmt, men på Sony håller det på hela tiden, om dom inte går ut med detta o fixar detta kommer dom till att tappa enormt, ny stor projektor test nästa nr av hemmabiotidningen, blir dom sågade där är det kört för dem i sverige

#56

Postad 21 oktober 2012 - 13:39

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Konding då, som med vissa grafikkort när den går i vissa frekvenser.....

#57

Postad 21 oktober 2012 - 14:16

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0

Konding då, som med vissa grafikkort när den går i vissa frekvenser.....


ja, fast högre volym, inte högre frekvens, helt enkelt en slump sådant kan uppstå vid vissa spännningar.frekvenser , men nu när många hört samma så är det inte bara på en eller 2 projar utan antagligen på alla.... glad att jag som gilar 3d inte lagt nån beställning. fortsätter vänta på TW9100, redan deras 9000 var en hit på 3d så någar barnsjukdomar är inte att vänta på 9100

#58

Postad 21 oktober 2012 - 16:09

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jaha det blir bara svårare och svårare att hitta "rätt" proj.
Sonyn går ju helt bort om den har ett störande ljud (förutom fläkten).

JVCna verkar ha superbra 2D bild men kassa på 3D.. Dessutom sjukt dyra 3Dbrillor... Jag behöver 9st.. 1750kr/st + Sändare

Hur är det med Panasonicen då?? Någon som vet något om den..

Har hört Epson är skaplig på allt, men inte riktigt bra?? Ingen aning om detta stämmer..

Vad finns det kvar att välja på??
Kravet är såklart bra bild även i 3D. Linsminne eftersom jag kommer köra med dukformat 2.40:1.
Bra ljustryck kan väl vara bra då duken är ca 160" bildbredd 3.6m x 1.5m.
Rummet helt ljuskontrollerat..
Postad bild

Så frågan är vad finns det att köpa då??
Första raden på typ 5meter andra på 7m.
mvh Biobygget.se

#59

Postad 21 oktober 2012 - 16:14

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Epson är ju bra men saknar tyvärr linsminne :( Men Panna kanske är rätt ok för din bio? Du får helt enkelt ta dig en titt på lite olika när det beger sig och avgöra vad som blir bra enligt dig :) Alla har vi ju olika krav och budgetar. Hade Epson haft linsminne så hade jag gott rekomenderat dem men när du behöver den funktionen så går de ju bort. Och att skaffa anamorfisk lins är ju inte heller billigt precis...

#60

Postad 21 oktober 2012 - 16:39

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0

Jaha det blir bara svårare och svårare att hitta "rätt" proj.
Sonyn går ju helt bort om den har ett störande ljud (förutom fläkten).

JVCna verkar ha superbra 2D bild men kassa på 3D.. Dessutom sjukt dyra 3Dbrillor... Jag behöver 9st.. 1750kr/st + Sändare

Hur är det med Panasonicen då?? Någon som vet något om den..

Har hört Epson är skaplig på allt, men inte riktigt bra?? Ingen aning om detta stämmer..

Vad finns det kvar att välja på??
Kravet är såklart bra bild även i 3D. Linsminne eftersom jag kommer köra med dukformat 2.40:1.
Bra ljustryck kan väl vara bra då duken är ca 160" bildbredd 3.6m x 1.5m.
Rummet helt ljuskontrollerat..
Postad bild

Så frågan är vad finns det att köpa då??
Första raden på typ 5meter andra på 7m.
mvh Biobygget.se


jäklar vilket bygge :D vild gissning ... du är utbildad byggnadsingenjör ? eller i alla fall i den branchen ?
"Efter att ha läst en massa om den kommande oppon 103" kanske fel tråd , men vad har du läst om 103 som gör att du väljer 95

#61

Postad 21 oktober 2012 - 16:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Jaha det blir bara svårare och svårare att hitta "rätt" proj.
Sonyn går ju helt bort om den har ett störande ljud (förutom fläkten).

JVCna verkar ha superbra 2D bild men kassa på 3D.. Dessutom sjukt dyra 3Dbrillor... Jag behöver 9st.. 1750kr/st + Sändare

Hur är det med Panasonicen då?? Någon som vet något om den..

Har hört Epson är skaplig på allt, men inte riktigt bra?? Ingen aning om detta stämmer..

Vad finns det kvar att välja på??
Kravet är såklart bra bild även i 3D. Linsminne eftersom jag kommer köra med dukformat 2.40:1.
Bra ljustryck kan väl vara bra då duken är ca 160" bildbredd 3.6m x 1.5m.
Rummet helt ljuskontrollerat..
Postad bild

Så frågan är vad finns det att köpa då??
Första raden på typ 5meter andra på 7m.
mvh Biobygget.se


HW50 har inte linsminne heller. Försök få tag på en demo Sony VW95 (som jag gjorde). Linsminne och inga störande ljud vid 3D.

#62

Postad 21 oktober 2012 - 17:05

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Vad finns det kvar att välja på??
Kravet är såklart bra bild även i 3D. Linsminne eftersom jag kommer köra med dukformat 2.40:1.
Bra ljustryck kan väl vara bra då duken är ca 160" bildbredd 3.6m x 1.5m.
Rummet helt ljuskontrollerat..


Så frågan är vad finns det att köpa då??
Första raden på typ 5meter andra på 7m.
mvh Biobygget.se


Nu är ju inte jag någon projektorexpert - men i en biograf där man visar 3D ligger man tydligen på ca 1000 ansilumen/dukmeter. Din duk blir ju ca 3.5 m så då bör du ju ha en projektor som kan skjuta strax över 3000 ansilumen i de fall du kör 3D och ungefär hälften när du kör 2D-film för att få den bild du vill ha.
Jag hade kollat projektorer som uppfyllde ljusparametrarna först och främst (tillsammans med övriga videofila egenskaper) och mer eller mindre struntat irriterande ljud/fläktljud (speciellt i din stora och läckra lokal) -dessa går ju att bygga bort i de flesta fall.
Detta är min personliga uppfatting och det finns säkert någon expert som kan rätta mig om jag har fel.

#63

Postad 21 oktober 2012 - 18:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Fruktansvärt irriterande ljud om det är som i detta inspelade ljudklippet, http://soundcloud.co...te/hw50-buzzing

#64

Postad 21 oktober 2012 - 18:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Lite closeup bilder av Reality Creation + Darbee effekten på HW50, http://www.avsforum....3#post_22511263

#65

Postad 21 oktober 2012 - 18:27

Gonk
  • Gonk
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Gissar att ljudet kommer från pulseringarna av lampan som dom gör vid 3D, strömändringarna kan få lampan eller spolar i spänningsaggregatet att låta så där. Bilden från Cine4Home där man ser hur de pulsar lampans effekt för att få effekt då det behövs när glasögonen är öppna för att öka den upplevda medeleffekten:

Postad bild

Tänkte låna hem en HW50 snart till Holodeck. Få se hur det går, nu är inte 3D det viktigaste...

#66

Postad 21 oktober 2012 - 18:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Verkar inte komma från lampan utan den interna ir sändaren för 3D kopplar man in den externa försvinner det...

#67

Postad 21 oktober 2012 - 19:27

Gonk
  • Gonk
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Där ser man, effektpulserna i IR-sändaren räcker tydligen för att få oljud, klantigt av Sony, men lär inte vara svårt att lösa i senare tillverkningsbatcher.

#68

Postad 21 oktober 2012 - 19:54

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Eller kör RF som nya epson


Eller kör RF som nya epson


#69

Postad 22 oktober 2012 - 03:25

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Sony, lyssna på Biomax å kör på RF :) ......kan tänka mig att ge en 5hundring extra för det

#70

Postad 22 oktober 2012 - 12:50

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Verkar inte komma från lampan utan den interna ir sändaren för 3D kopplar man in den externa försvinner det...


Får man med en extern ir sändare också?

Thomas

#71

Postad 22 oktober 2012 - 13:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Nej går att köpa lös för några hundringar...

#72

Postad 22 oktober 2012 - 13:44

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 3
Trist o fel att köpa en ny dyr produkt och samtidigt behöva komplettera och "rädda" produkten genom att köpa externa produkter, har man problem med ljud från den interna får man
1. lösa detta !
2. låta en extern ingå

#73

Postad 22 oktober 2012 - 15:13

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Trist o fel att köpa en ny dyr produkt och samtidigt behöva komplettera och "rädda" produkten genom att köpa externa produkter, har man problem med ljud från den interna får man
1. lösa detta !
2. låta en extern ingå


+1 på det

#74

Postad 22 oktober 2012 - 18:42

turboadde
  • turboadde
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Är det fler som kan konstatera att det är 3d sändaren som gör detta ljud?
Vad är det för glasögon man kan använda till den och hur många kan man ha på den inbyggda sändaren?
Tycker dom har jätte dålig info om 3d glasögonen och e de deras egna TDG-PJ1 så verkar dom ju halvsvåra att få tag på :P.

MVH Andreas

#75

Postad 22 oktober 2012 - 22:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Det är visst två kondingar som vibrerar och dom vet visst om det och det är inte alla som är berörda går visst att sänka ir styrkan i service menyn man kan visst även få en gratis extern sändare....

#76

Postad 23 oktober 2012 - 16:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Från AVS forum ang. buzzing ljudet,

"I posted this earlier today in the other two Sony threads:
Okay, here is the scoop on the buzzing. The noise is caused by the vibrating of two capacitors. There are two solutions. You can reduce the IR output strength in the service mode or use an external IR emitter. Sony will furnish an external IR emitter to those that have this issue once Sony verifies the serial number on your projector. Not all units will have this problem and that is why Sony will need to verify the serial number. Customers that have purchased from us that have this issue, please get in touch with us."


http://www.avsforum....0#post_22517767

#77

Postad 23 oktober 2012 - 18:16

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 1
Ok, men ändå riktigt dåligt att släppa projen.. har dom inte testat en rejäl serie innan man släpper.. men man har som vanligt jäkligt brådis, annars köper kunden en annan proje.... vilket man kanske iofs gör ändå när man hör detta ... ett "fel" är alltid ett fel oavsett hur man åtgärdar det elller kallar det

#78

Postad 28 oktober 2012 - 14:07

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Grymt irriterande detta! Jag va helt inne på att åka o hämta en HW50 i veckan men nu vet jag inte, vill ju inte lägga 30k på en defekt produkt.

Va göra nu då, X35 känns stor som ett hus även om den inte är så mycket större än Sonyn.
Epson lät för mycket när jag kolla den. . o den är lite för ljus stark för min smak o duk, får ont i ögon o skalle efter ett tag.

Skall men kanske köpa HW30 då? 10k billigare o verka funka utan defekter.

#79

Postad 30 oktober 2012 - 12:56

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Sony VPL-HW50 har nu testats hos projector reviews med ca 50 millisekunder i inputlag,vilket ju är hyffsat?
http://www.projector...st-results.html

#80

Postad 30 oktober 2012 - 13:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Zombie10k som testat projektorn på avsforum 30ms i inputlag samma som hw30...

#81

Postad 30 oktober 2012 - 13:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Sony VPL-HW50 har nu testats hos projector reviews med ca 50 millisekunder i inputlag,vilket ju är hyffsat?
http://www.projector...st-results.html


Sony-projektorerna brukar vara betydligt snabbare i Game Mode...

#82

Postad 30 oktober 2012 - 17:40

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
50ms är ganska mycket när man står öga mot öga mot någon beväpnad terrorist i Battlefield 3.

#83

Postad 31 oktober 2012 - 14:36

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 1
Sony har löst problemet med buzzing. Det var en batch som hade problemet varav en stor andel av dem hittade hit till Sverige. De maskiner som säljs nu har inte problemet. De kunder som har fått en maskin med buzzing får den utbytt till en ny av Prime Support.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#84

Postad 31 oktober 2012 - 19:46

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Länk till Sonys prime support: http://www.sony.se/p...b/prime-support

#85

Postad 01 november 2012 - 07:45

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Väldigt trevligt att problemet löstes så snabbt, blev man sugen igen :wub:

Ganska korkat av mig att köpa redan när man snart skall flytta, men vänta är man ju inte direkt bra på :P

#86

Postad 01 november 2012 - 23:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Kontaktade primesupporten för en dag sen och skall visst ha den nya hw50 här innan helgen ..

#87

Postad 03 november 2012 - 09:48

mugen
  • mugen
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Har en Sony VPL-HW30ES och jag undrar om det är någon som jämfört kontrasten mot HW50 om det är sådan skillnad som det står i spec om man märker detta markant och om det är värt att byta upp sig ?

#88

Postad 04 november 2012 - 20:20

turboadde
  • turboadde
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Det vart en sony hw-50 för mig i alla fall eftersom panasonikarna varit lite försenade och den nya batchen med sonys kom in. Kan bara säga wow vilken projj. Tyckte den var lite klurigare att ställa in än panasoniken när de gällde linsen, fick ingen ordning riktigt på keystonen eller vad den heter. Fick justera allt manuellt men de e kanske så man gör på sonyn. Men jag har ju inte öppnat manualen än heller :). Som sagt har inte ställt in nånting förutom linsen och tycker den gör sig otroligt bra. Bråttom bråttom så klart. Kollade på Journey 2 i 3D och rekomenderar starkt denna film för just 3D. Vi var alla imponerade av kvaliteten. Visst fanst the lite crosstalk på vissa ställen fast det bara var jag som såg det. Bilden var lika klar som vilken tv som helst. Och man kunde även kolla på dan när de va molnigt ute och se vad som hände på skärmen.
Rekomenderar denna projektor starkt då det både e bra 3D och bra kvalitet i bilden.

Aa just det. Var knäpptyst även i 3D nu ;)

Redigerat av turboadde, 04 november 2012 - 20:21.


#89

Postad 04 november 2012 - 21:09

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Det vart en sony hw-50 för mig i alla fall eftersom panasonikarna varit lite försenade och den nya batchen med sonys kom in. Kan bara säga wow vilken projj. Tyckte den var lite klurigare att ställa in än panasoniken när de gällde linsen, fick ingen ordning riktigt på keystonen eller vad den heter. Fick justera allt manuellt men de e kanske så man gör på sonyn. Men jag har ju inte öppnat manualen än heller :). Som sagt har inte ställt in nånting förutom linsen och tycker den gör sig otroligt bra. Bråttom bråttom så klart. Kollade på Journey 2 i 3D och rekomenderar starkt denna film för just 3D. Vi var alla imponerade av kvaliteten. Visst fanst the lite crosstalk på vissa ställen fast det bara var jag som såg det. Bilden var lika klar som vilken tv som helst. Och man kunde även kolla på dan när de va molnigt ute och se vad som hände på skärmen.
Rekomenderar denna projektor starkt då det både e bra 3D och bra kvalitet i bilden.

Aa just det. Var knäpptyst även i 3D nu ;)


Vilken duk använder du?

Redigerat av tony97, 04 november 2012 - 21:09.


#90

Postad 04 november 2012 - 21:29

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Undvik keystone


#91

Postad 04 november 2012 - 22:48

turboadde
  • turboadde
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag kör med euroscreen Frame Vision ReAct v http://www.hembiobut...p?pgrpnr=143280
Så den är grå men inget som märks även om man har det mörkt. Vist med tränat öga ser du säkert men har man ingen referens så ser vitt fortfarande vitt ut. 99tum e den.

Biomax: Menar du att ställa in det i menyerna? förstör det bilden?

MVH Andreas

#92

Postad 05 november 2012 - 07:00

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Du ska aldrig använda keystone. Man ska ställa projektorn rak med vattenpass, sedan använda lensshift för att förflytta bilden horisontellt och vertikalt.

#93

Postad 05 november 2012 - 23:26

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Undvik keystone


Förbjud Keystone!

#94

Postad 06 november 2012 - 08:31

turboadde
  • turboadde
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Tack

Någon som kan förklara varför med?

Mvh Andreas

#95

Postad 06 november 2012 - 08:37

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Bilden på din nya dyra projektor blir kass så fort du slår på funktionen, enkelt förklarat :)

#96

Postad 06 november 2012 - 16:47

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Kass är väl att överdriva du förlorar upplösning eftersom du skalar om bilden detta gäller både nya och gammla projektorer..

#97

Postad 06 november 2012 - 16:49

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Förstår inte varför funktionen ens finns kvar. Med lensshift och vattenpass så fixar man jobbet utan att tumma på bildkvalitén.

#98

Postad 11 november 2012 - 17:04

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
AVForums har testat HW50:
http://www.avforums....413/Review.html

#99

Postad 11 november 2012 - 19:08

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
I-lands problem..... TW9100 eller HW50 ??? när 3D är viktigt ?

#100

Postad 11 november 2012 - 19:28

turboadde
  • turboadde
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Vet inte vilken som är bäst men jag är grymt imponerad av sonys hw50 i 3D utan att gjort en enda inställning. Bilden ser sjukt levande ut. Tror inte du blir besviken om du köper den.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.