Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox RATT Fanatec

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fanatec Clubsport Pedals (Rattar & pedaler) 3 7,5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 28 september 2010 - 16:21

Unregisteredb0ecbc1a
  • Unregisteredb0ecbc1a
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Som tråden vart kan jag köpa denna ratten Porsche 911 Turbo S wheel – Ultimate Edition hellst i sverige

#2

Postad 28 september 2010 - 16:53

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Som tråden vart kan jag köpa denna ratten Porsche 911 Turbo S wheel – Ultimate Edition hellst i sverige

Det är bara Fanatec som har den till försäljning (Fanatec.de). Har precis fått min Ultimate Edition, grymma pedaler!!!
Fungerar väldigt smidigt med betalning och frakt så det är inget att oroas över. Du får klara och snabba besked hela tiden från Fanatec. Dom skickar med UPS snabb leverans och du kan följa paketet hela vägen med Trackingnr du får.

#3

Postad 28 september 2010 - 21:31

Unregisteredb0ecbc1a
  • Unregisteredb0ecbc1a
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
När jag går in på Fanatec.de finns det bara 2 rattar att välja mellan Carrera och GT3 och ingen av dom stödjer xbox360, och jag vill ha en ratt som funkar till boxen och datan för Forza o lite Race07.

#4

Postad 29 september 2010 - 07:23

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

När jag går in på Fanatec.de finns det bara 2 rattar att välja mellan Carrera och GT3 och ingen av dom stödjer xbox360, och jag vill ha en ratt som funkar till boxen och datan för Forza o lite Race07.

Det finns fler, och Porsche 911 Turbo S Wheel är den som passar till xbox/ps3/pc.

Edit: Fel av mig, den kanske är slutsåld, det skulle ju vara en limited edition? Eller så är det något problem med sidan. Maila dom och fråga.

Redigerat av BuTTuS, 29 september 2010 - 07:28.


#5

Postad 29 september 2010 - 17:56

Unregisteredb0ecbc1a
  • Unregisteredb0ecbc1a
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag provade att använda deras formulär och frågade dom om ratten men inte fått något svar.

På den Amerikanska sidan finns ratten att välja.

Bara att vänta någon dag till annars får jag väl fråga igen, men det är ju limited edition så dom kanske är slut men borde ju få ett svar tycker jag.

#6

Postad 30 september 2010 - 07:43

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Den är slutsåld. När jag beställde så var det från deras sista sändning.

#7

Postad 30 september 2010 - 22:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Hehe, jag hann också beställa. Enligt UPS är ratten här imorgon. Tyvärr dröjer wheelstand, det är restnoterat.

De skulle tillverka och sälja 10 000 exemplar av ratten, vare sig mer eller mindre. Vet inte varför. Och slutsåld verkar den vara, tyvärr. Vilket ju gör att det inte finns någon premiumratt alls att välja på till 360:n nu. Finns väl knappt någon alls, för MS-ratten finns väl inte heller att köpa längre?

Här går att läsa att ratten är slutsåld i EU: http://www.911wheel.de/?q=node/4030

Redigerat av SC-Zap, 30 september 2010 - 22:45.


#8

Postad 30 september 2010 - 23:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Hehe, jag hann också beställa. Enligt UPS är ratten här imorgon. Tyvärr dröjer wheelstand, det är restnoterat.

De skulle tillverka och sälja 10 000 exemplar av ratten, vare sig mer eller mindre. Vet inte varför. Och slutsåld verkar den vara, tyvärr. Vilket ju gör att det inte finns någon premiumratt alls att välja på till 360:n nu. Finns väl knappt någon alls, för MS-ratten finns väl inte heller att köpa längre?

Här går att läsa att ratten är slutsåld i EU: http://www.911wheel.de/?q=node/4030


Lät MS dem tillverka så många som 10000... Anledningen är ju ganska solklar. MS vill sälja så många kopior av MS FFB ratten men också Forza 3. Så genom att släppa in de riktiga entusiasterna med Fanatec ratten så säljer de fler kopior av Forza 3.

Om MS slutar tillverka MS ratten så förstår jag inte varför de inte skulle släppa marknaden för FFB rattar fri för tredjepartstillverkare dock.

#9

Postad 30 september 2010 - 23:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
De slutar inte. De har redan slutat.

#10

Postad 01 oktober 2010 - 07:36

TheHenk
  • TheHenk
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Kommer ju en ny Madcatz Wireless Xbox360 Racing Wheel närsomhelst som verkar lovande.
Verkar vara snarlik MS ratten i specs.

//TheHenk

#11

Postad 01 oktober 2010 - 11:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Den såg ju OK ut. Tydligen med någon sorts växelspak också (förutom paddlar).

#12

Postad 01 oktober 2010 - 18:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Herre dj-r! Kvalitén på ratten känns ju bra, men pedalerna! Känns ju helt sjukt att bara använda dem till spelande. :)

Nu får det bli konstig körställning med ratten monterad på det alldeles för låga soffbordet, tills jag får mitt wheelstand.

#13

Postad 01 oktober 2010 - 18:46

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Herre dj-r! Kvalitén på ratten känns ju bra, men pedalerna! Känns ju helt sjukt att bara använda dem till spelande. :)

Nu får det bli konstig körställning med ratten monterad på det alldeles för låga soffbordet, tills jag får mitt wheelstand.

Har du beställt stativet från Fanatec?
Här finns ett bra stativ som jag använder till min Fanatec-ratt/pedaler. Köpte den till min MS-ratt, men det gick att köpa nya fästplattor som passar till Fanatec.

http://www.wheelstandpro.com/

#14

Postad 01 oktober 2010 - 19:03

Unregisteredb0ecbc1a
  • Unregisteredb0ecbc1a
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Det är ju riktigt dåligt att det inte finns några riktiga rattar att köpa fast det finns grymma bilspel.

Mad Catz ratten har ju inte FFB och är inte intresserad av den endå utan vill ha en riktig kvalitets ratt.

Så då får man vänta med att köpa bilspel.

#15

Postad 01 oktober 2010 - 19:18

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Det är ju riktigt dåligt att det inte finns några riktiga rattar att köpa fast det finns grymma bilspel.

Mad Catz ratten har ju inte FFB och är inte intresserad av den endå utan vill ha en riktig kvalitets ratt.

Så då får man vänta med att köpa bilspel.

Beställ den från USA, det måste väl gå? Går det inte via hemsidan kan du ringa och fråga dom om möjligheterna att skicka till Sverige?

#16

Postad 01 oktober 2010 - 23:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Har du beställt stativet från Fanatec?

Ja, det har jag beställt. Men det var restnoterat, så det har inte kommit än.

Imorgon flyttar jag 360:n till datorbordet, går inte att sitta vid det låga soffbordet mer än väldigt korta stunder.

#17

Postad 02 oktober 2010 - 23:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Hur är det med serienumren på era rattar, förresten, ni som har den här ratten? På min står det 96xx (kommer inte ihåg exakt nummer och just nu sitter den monterad) av 100000. Ja, just det, av 100 000. Vilket ju är fel, de skriver själva att det var 10 000, på flera ställen på hemsidan. Står det likadant på era rattar?

#18

Postad 02 oktober 2010 - 23:20

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

  • 411 inlägg
  • 0
Kan inte förstå varför det är så extremt dåligt utbud av rattar till xbox 360. Om man ska ha en ratt till PC så har man ju betydligt mer att välja på. Detta trots att det släpps väldigt många bilspel till Xboxen. Mycket tråkigt måste jag säga ;)

#19

Postad 03 oktober 2010 - 01:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Kommer en ny ratt senare i oktober. Det är Madcatz som släpper en.

#20

Postad 05 oktober 2010 - 00:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Har redan svarat varför det är så dåligt utbud. MS fjantar sig med höga licensavgifter och vill inte in konkurrens. Dessutom kör inte MS med USB standarden vilket krånglar till det med ffb implementeringen.

SC-Zap Clubsport pedalerna är riktigt bra. potentiometern som styr motståndet för bromspedalen är absolut genial.
Jag har moddad bromsen så jag får mycket kortare broms med mer motstånd direkt. Gör det mycket lättare att känna hur mycket jag bromsar och känns betydligt rejälare dessutom.

#21

Postad 05 oktober 2010 - 01:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Har nog tyckt att bromspedalen är lite "lång", faktiskt. Kunde vara mer direkt. Men jag vågar mig inte på att modda den, är inte tillräckligt händig för sånt.

Å andra sidan inget som stör mig särskilt mycket.

Har du kollat på din ratt angående serienumret, oqvist? Om du nu har en Turbo S, du kanske istället har en GT3 RS?
Ser ju lite mysko ut när det står att ratten är ett visst nummer av 100 000, när det är/var 10 000 tillverkade.

#22

Postad 16 oktober 2010 - 11:12

Unregistered3cc453be
  • Unregistered3cc453be
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Någon som har köpt Porsche 911 Turbo S Wheel från usa ???

#23

Postad 16 oktober 2010 - 11:49

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Har du beställt stativet från Fanatec?
Här finns ett bra stativ som jag använder till min Fanatec-ratt/pedaler. Köpte den till min MS-ratt, men det gick att köpa nya fästplattor som passar till Fanatec.

http://www.wheelstandpro.com/


Karl-Johan funkade det smidigt med beställning och leverans?
Och hur tycker du den funkar med xboxratten?

#24

Postad 18 oktober 2010 - 10:13

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Karl-Johan funkade det smidigt med beställning och leverans?
Och hur tycker du den funkar med xboxratten?

Undrar detta jag också. Konstruktionen ser inte direkt stabil ut men jag antar att den ändå är det?...
Jag vill ju verkligen att ratten sitter helt stumt.

#25

Postad 18 oktober 2010 - 10:35

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Undrar detta jag också. Konstruktionen ser inte direkt stabil ut men jag antar att den ändå är det?...
Jag vill ju verkligen att ratten sitter helt stumt.

Stativet fungerar bra, enda nackdelen som jag upplever är att stativet har en förmåga att halka runt på golvet när man kör riktigt hårt.

#26

Postad 18 oktober 2010 - 10:59

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Men inget stort problem? Eller känner du att du måste hålla ner stativet på plats med fötterna eller något?

#27

Postad 18 oktober 2010 - 11:52

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Men inget stort problem? Eller känner du att du måste hålla ner stativet på plats med fötterna eller något?

Det är bara att hålla emot med vänsterfoten. Så inget större problem.

#28

Postad 21 oktober 2010 - 16:19

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
La en beställning i tisdags. Kändes som det var dags att ta upp racingen igen. Har spelat max 3 timmar med ratten pga dålig sittställning med ratten på soffbordet.

Kommer bli grymt detta.

#29

Postad 26 oktober 2010 - 06:59

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Snabb leverans. Beställde i tisdags. Fick ett mail på onsdagen att de skulle skicka paketet på fredag. Fick kollinummer i lördags och igår (måndag) var posten hemma och knackade på.

Man ser ju på bilderna att kvaliteten verkar fin och det intrycket stämde verkligen. Angående själva funktionen så var jag ju rädd att den skulle vara något vinglig men det är den verkligen inte. Jag spelade Dirt 2 och Forza 3 igår och den är sjukt stabil. Liite flex framåt och bakåt med ratten finns det om man trycker den ifrån sig, men inte det minsta störande. Kör på parkettgolv och den står absolut helt stilla med de stora gummifötterna.

Den har ju grymt bra inställningsmöjligheter. Jag hittade en skitbra körställning i soffan utan att ens bulla upp med massa kuddar bakom ryggen. Flickvänen provade också och hon tyckte att det kändes lika skönt som att köra en vanlig bil.

Jag är väldigt positivt överraskad. Nu har jag bara en MS-ratt men känslan är skitbra. Går inte att jämföra med hur det var att ha ratten i knät eller ens fastmonterad i soffbordet.

#30

Postad 26 oktober 2010 - 07:45

Benkie
  • Benkie
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej!

Kanske lite fel del av forumet eftersom jag ahr en ratt till PS 3, men jag tänkte kommentera Wheelstandpro lite ;)

Jag har en Logitech Drivingforce GT men har funderat på att köpa en G27 om intresset för bilspel håller i (synd att de inte är kompatibla med xbox, blir nog tvungen att köpa en ratt till för Forza 3).

Jag emailade Wheelstandpro och frågade om G27:ans ställning (stabilare) passar GT modellen också, fick svar på 3 timmar och han sade att den går bra men att jag behöver en pedalstoppare till den. Det paketet skulle kosta några euro mera, han gav en länk till ett färdigt sådant paket.

Beställde dagen därpå via den givna länken och betalade via Paypal. Nästa vardag fick jag en email att produkten skeppas nästa dag och den var i Sverige på några dagar. Paketet skickades via EMS (posten).

Den var superenkel att sätta ihop (ratten skulle fästas och pedlarna på plats) och ännu enklare att ställa in.

Jag finner den mycket stabil och extremt prisvärd!!! Rekommenderar starkt att köpa ifall ni tvekar!

#31

Postad 30 oktober 2010 - 16:58

mailmaster
  • mailmaster
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Om någon skulle vilja sälja en Fanatec ratt som passar både PC och Xbox så hör gärna av er!

#32

Postad 11 november 2010 - 15:44

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är själv sugen på en ratt till *antingen* PS3 eller till 360. Jag har inte bestämt vilken konsoll jag vill ha ännu. Till PS3 är ju det främst till GT5, och till 360 är det ju främst Forza 3. Sen har jag förrstått att rattarna naturligtvis även passar till andra spel: NFS Hot Pursuit - med flera. Korrekt?

Hade kikat lite på G25 och G27 från Logitech. Tyckte väl att rattarna från dem kändes OK, men pedalerna och växelkulissen (den där avlånga plastsaken), kändes lite väl plastig, för priset alltså.

Hur är du Fanatecs rattar? Hittade företaget vid en webbsökning. Har kollat deras sortiment, och även försökt bli klok på deras sida där de jämför rattarna. Det var ju någon ratt, tror det var "Turbo S Lim. Edition" eller så, som verkade ha det mesta man kunde önska - inklusive forcefeedback på ABS-bromsarna. Hm, intressant.

Hur är övriga rattar då? Skulle man beställa till Sverige / EU, så verkade det finnas en begränsning på 2-3 rattar, men det har ni gått förbi kanske (beställde via USA?).

Hade även tänkt mig det där smarta stativet för ex. soffan. Att man kan ha stativet framför sig verkar ju toppen!

Nåt jag borde tänka på innan jag köper (utöver att köpa konsollen då, hehe) tycker ni? Just skillnaderna på rattarna är jag ju lite sugen på att veta mer om. Trevligt om man får med REJÄLA pedaler med.

/Fredrik

#33

Postad 14 november 2010 - 02:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Pedalerna (de dyra, Clubsport) ÄR rejäla, du behöver inte vara orolig där.

Du beställer inte från USA, varför skulle du göra det, företaget är ju tyskt. Så beställ från fanatec.de, som vi andra har gjort.

Turbo S-ratten är slutsåld, finns inte längre. Och det var den som fungerade till 360. Trist. Vet inte om USA-butiken har den kvar och om de i så fall alls skickar till Europa.

Idag verkar det vara Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel som gäller, den fungerar till PS3 och PC. Den ser faktiskt skönare ut än Turbo S (skönare klädnad och tumgrepp).

#34

Postad 04 januari 2011 - 23:58

youjimbo1980
  • youjimbo1980
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jahopp då var det mycket tack vare denna tråden som man snubblade in på Fanatecs hemsida och hittade den nya 911 GT2 som fungerar på alla plattformar. Letat vidare på nätet och för den intresserade rekommenderas www.insidesimeracing.tv varmt.

Väntar nu på 911 GT2 Clubsport Edition med Club Sport-pedalerna, ett Fanatec Race Wheel Stand V2, RF dongle så jag kan köra trådlöst mot PS3:an också (både FM3 och GT5 skall avnjutas tills FM4 anländer hehe) och så var man ju bara tvungen att slå till på ett tuning kit för pedalerna. Förr eller senare blir det nog nåt av färg-kitten till pedalerna =P

Återkommer med åsikter och jämförelse mot Microsoft Wireless Wheel (som för övrigt kommer att vara till försäljning för den intresserade)

#35

Postad 18 januari 2011 - 09:14

Ackord02
  • Ackord02
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
youjimbo: Fick du tag på ett clubsportpaket eller köpte du ratten + cspedalerna löst?

#36

Postad 20 januari 2011 - 22:31

Unregistered188deb62
  • Unregistered188deb62
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har haft en Fanatec GT2 i en vecka eller så nu. Har dock bara standardpedalerna än så länge...ska nog uppdatera till clubsport-pedalerna tids nog. Standardpedalerna är OK och ett steg upp från microsofts pedaler men det är bara plast och vanliga fjäder/potentiometer-pedaler. Inga load cells där inte.

Köpte ratten mest för att kunna spela Forza egentligen och också för att kunna provköra lite Race07/STCC (PC) och se hur det förhåller sig till Forza. STCC äger dock Forza för min del. Har lagt ner Forza helt och hållet sen jag fick möjlighet att köra STCC med nya ratten. Så den främsta fördelen med ratten är kanske att STCC är roligare än Forza :-)

Ratten är iaf bra. Den är något högljudd (sitter fläktar i den) men förutom det är den mycket bättre än MS-ratten. Men annat var ju inte att vänta.

Köpte till trådlös-stickan också så man kan köra ratten till PC utan kabel. Efter lite problem vid första användningen (det fattas en massa info om det i manualen till GT2 men det går att göra som det står i manualen till Turbo S) så funkar det kalas.

För övrigt har tydligen Playseats kvar några ex av "gamla" Turbo S till ett bra pris för den intresserade.

#37

Postad 23 januari 2011 - 17:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Apropå fläktljudet: Jag har uppdaterat med Turbo S med senaste firmware och fläkten går bara igång ibland och då på den hastighet som behövs. Tycker inte min är högljudd alls, sedan jag öppnat den och dragit till skruvarna som håller den stora fläkten lite + flyttat en kabel något (den låg emot när fläkten drog igång, vilket ju skapade ordentligt ljud).

#38

Postad 24 januari 2011 - 08:14

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Var hittar man ny firmware? Har letat som tusan.

#39

Postad 24 januari 2011 - 13:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Förstår det, inte helt lätthittat.
Här står det lite om den:
http://www.fanatecwh...-porsche-wheels

Här finns den, version 6.81:
http://www.911wheel.de/?q=node/4349

Det här är den senaste. Sedan får man hålla lite koll på den hemsidan. Jag har gjort en liten textfil som beskriver vad de olika firmware-uppdateringarna gjort. Fick leta upp de olika uppdateringarna på den här sidan och klistra in i filen. Intresserad av den?

Med den här firmwaren kan man ställa in mer noggrant (mindre steg), bl.a. och ställa in lite fler saker (bl.a. om fläkten ska gå hela tiden, eller bara när det behövs). Jag har installerat den och har inte haft några problem med den.

#40

Postad 12 mars 2011 - 22:06

youjimbo1980
  • youjimbo1980
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

youjimbo: Fick du tag på ett clubsportpaket eller köpte du ratten + cspedalerna löst?


Blev Club Sport-paketet för min del. Tog ju ett tag innan man fick det. Köpte Clubsport och deras rattställ. I'm loving it

En kommentar om stället dock. Har nog inte lyckats få ihop det helt perfekt. Efter c:a 4-5 timmar spelande så måste jag dra åt ställets "huvudknopp" igen eftersom det blir lite spel. Märks inte i "stridens hetta" men efter ett race upptäcker jag ibland att det är dags att dra åt.
Ratten är kanon och pedalerna är fullständigt sagolika. De stjäl showen faktiskt. Kan starkt rekommendera CS-pedalerna för dem som köper.

Har tidigare haft en Microsoft Wireless. Det var inte riktigt samma sak att köra Forza nu
Lagt en del tid på GT5 senaste veckan där allt också fungerar klockrent. Pedaler, ratt och växelspakar.

För den som inte har Xbox är det bättre att köpa GT3 RSv2. Samma ratt - xbox-stöd ju...
Webhallen har börjat sälja Fanatec-prylar. Har man tur kanske de sätter upp demo-anläggning någon gång snart.

#41

Postad 12 mars 2011 - 22:21

youjimbo1980
  • youjimbo1980
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Glömde säga lite saker. Kom på att jag kan skriva en liten rapport på allt jag har så får folk använda det de vill och kommentera sina åsikter.

Porsche 911 GT2 ratt
Kanonbra kvalitetsintryck. Läste en test på nätet som sade att det luktar ny bil när man öppnar paketet. Bara att instämma. Man får intrycket att man köpt nåt dyrt och exklusivt, som en dyr bil, och inte en leksak. Intrycket håller i sig då ratten osar exklusivitet och kvalitet.
Det pratas om högt fläktljud på nätet och att senare batch skall ha tystare fläkt. Har antagligen fått den tysta batchen då jag visserligen hör läkten när ljudet är av men hör inte ett smack medan jag kör. Har visserligen lite större hemmabio än medel-anläggningen för tv-spel, men jag tycker den är tyst nog. MS-ratten är tystare då den saknar fläktar, men kuggarna i MS-ratten lät betydligt mer. FFB är tystare.
Hur funkar ratten? Kanonfint!! Supernöjd i både Forza och GT5. Sätt deadzone till 10 i GT5 dock. Rekommenderas starkt.
Ej testat på STCC the game ännu men det kommer väl.
Kort och gott. Helmöjd med ratten.

Club Sport Pedals
Ojojoj... Hade mina MS-pedaler förr... Det är vekligen dag och natt. Har ni råd så köpt dessa pedaler! Kvalitetsintryck är på allra högsta nivå.
Jag skruvade om potentiometern på bromsen en aning mot det som kom ur paket för att det skulle stämma för mig. Inte flyttat runt pedalerna ännu men kommer nog fixa och trixa lite. Ett ord beskriver pedalerna bra. Faktastiska!

Växelspakar
Plastigt värre. De funkar finfint. Har mest använt H-spaken, men vi pratar inte alls samma kvalitetskänsla som pedaler och ratt. Har haft kommentarer från kompisar som tycker att både ratt och pedaler ser "ap-dyrt" (inte mitt ordval) ut medan växelspaken var i plastigaste laget och klickande ljudet vid växling verkligen låter som en leksak.
Invätar Club Sport Shifter och det rekommenderas. Dessa spakar matchar nog mer Carrera-ratten bättre än GT3 RS eller GT2.

Rennsport Wheel Stand v2
Satt som berget i c:a 4 timmar. Kändes hur gediget som helst. Insåg då plötsligt att det var spel i stoplen som höll ratten uppe. Har skruat åt det och sedan dess har jag fått göra det en gång till. Uppe c:a 30timmar speltid nu. Håller än. Så mitt betyg är fortfarande gott.
MEN, jag kommer inte vika ihop det sådär snyggt som de gjort på sin hemsida. Känns inte som om CSP är konstruerade med detta i åtanke.
Sitter pedalerna bra? Ja!! Det skickas med en skena som skruvas fast mellan fötterna på stället och det ser till att pedalerna inte kan glida bort. Jag har pressat på bromsen för kung och fosterland (gött motstånd i bromspedalen) och varken ställ eller pedaler rör sig överhuvudtaget.
Kan rekommendera detta för den som vill sitta i soffan och spela (min race position)

USB RF dongle
Hm... Funkar väl... oftast. Har haft strul med borttappd koppling mellan ratt och PS3 ett par gånger. HAr c:a 4m från PS3 till ratt (kör mot projje). Är inte helnöjd med denna ännu. Vet ej om det är dosan eller PS3:an som krånglar. Oftast funkar det men hittils har jag haft c:a 5 bortappade uppkopplingar på 30 timmars speltid. Störande. Kan du så används USB istället.

CSP Tuning kit
Ej nödvändigt, men lite små coolt. Är inne på att byta till lite styvare gaspedal. Gillar mer motstånd. Sen är det bra att ha reservdelar ifall fjädrar slits i CSP pedalerna. Man får ju med en uppsättning orginalfjäder till koppling samt gaspedal och dessutom orginal-skumgummi eller vad det nu är för något på bromsen.

Det var nog allt jag köpte i alla fall. För denna gången :)

#42

Postad 14 mars 2011 - 09:51

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Hej.

Toppen recension!

Några funderingar jag har inför köp angående pedaler. Visst vill man ha clubsport pedalerna men dom kostar ju så in i sjutton. Ska man köpa standard pedalerna å sedan uppgradera eller ska man försöka hitta nån billig MS/G25/G27 ratt och använda pedalerna från dom innan man köper clubsport pedalerna. Kanske någon här som har ett par standard pedaler till salu?

/Roger

#43

Postad 20 mars 2011 - 11:02

Unregistered188deb62
  • Unregistered188deb62
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag har ett par standardpedaler men jag kan tyvärr inte rekommendera dem eftersom de helt enkelt inte fungerar som de ska. De är "instabila" och efter ett par minuters användning tappar de kalibreringen eller nånting så att full gas bara ger ~80% gas i spelen vilket natuligtvis i princip leder till auto-loss. Lite sökande på nätet ger att det verkar vara fler som har samma problem med standardpedalerna.

Om vi bortser från att mina pedaler beter sig konstigt så är dock känslan i dem rätt bra. Åtminstone tycker jag de är ett klart steg upp från MS-pedalerna. Förutsatt att de skulle ha fungerat förstås :-)

Har kontaktat deras support om det men de har varit lite söliga på att svara och eftersom jag vill spela NU (heh :-)) så har jag precis beställt ett par clubsport-pedaler istället. Hoppas på att få dem i nästa vecka.

#44

Postad 20 mars 2011 - 11:14

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0

Hej.

Toppen recension!

Några funderingar jag har inför köp angående pedaler. Visst vill man ha clubsport pedalerna men dom kostar ju så in i sjutton. Ska man köpa standard pedalerna å sedan uppgradera eller ska man försöka hitta nån billig MS/G25/G27 ratt och använda pedalerna från dom innan man köper clubsport pedalerna. Kanske någon här som har ett par standard pedaler till salu?

/Roger


Jag tycker standard pedalerna är riktigt sköna om man jämför med ms, vid en jämförelse med g25/27 tycker jag bromsen är mycket bättre på fanatecs övriga pedaler har jag ingen uppfattning om.
Jag har inte haft problem med mina men har å andra sidan inte haft dom mer än 2 veckor.

#45

Postad 20 mars 2011 - 12:57

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

USB RF dongle
Hm... Funkar väl... oftast. Har haft strul med borttappd koppling mellan ratt och PS3 ett par gånger. HAr c:a 4m från PS3 till ratt (kör mot projje). Är inte helnöjd med denna ännu. Vet ej om det är dosan eller PS3:an som krånglar. Oftast funkar det men hittils har jag haft c:a 5 bortappade uppkopplingar på 30 timmars speltid. Störande. Kan du så används USB istället.


Har du provat med en usb-förlängningssladd så att du kan få fram dongeln lite bättre kanske? Tänkte om signalen "störs" av möbler eller nåt annat.

#46

Postad 14 juni 2011 - 22:20

Ackord02
  • Ackord02
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
lite nytt från fanatec;
http://www.engadget....edals-hands-on/

#47

Postad 15 september 2011 - 15:49

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Finns det någon som har en Fanatec ratt som kan komma med lite inputs?

#48

Postad 15 september 2011 - 20:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Vad menar du, Loud? Vi som har Fanatec-rattar har ju skrivit massor av dem i den här tråden.

#49

Postad 15 september 2011 - 22:15

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Kul att du är intresserad Loud men att söka information verkar inte vara din starka sida. :(

#50

Postad 16 september 2011 - 10:31

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

  • 411 inlägg
  • 0
Har funderat lite på det där med att fanatec säljer delar av rattar för sig. Hur fungerar det? Måste man inte köpa fanatecs pedaler oavsett? Blir ju ganska värdelöst utan pedaler om man säger så :( Eller är det så att man kan kombinera olika pedaler med ratten? T.ex att man kombinerar en porsche 911 GT2 med ett par pedaler från en MS ratt?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.