Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Motorsport 5 [XB1]

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Motorsport 5 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 2 7,3 (9) 198:-

#101

Postad 08 november 2013 - 11:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Nordschliefe har ju alltid varit med.

Och man saknar många av sina favoriter bland bilarna. Var fan är Nissan 200SX (eller 240 som man måste dras med när de inte har S13 karossen) eller den bästa bilen; Mazda Furai?

Nä, det här spelet har gått från ett givet-köp till något man plockar upp GOTY versionen av med all DLC om ett år.

MMmmm... Furai....
Postad bild

#102

Postad 08 november 2013 - 13:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Men man väljer ändå att fortfarande inkludera de där förbannade SUV:arna...

Fast race med otrimmade SUV:ar och småbilar är ju bland de roligare racen att köra med polarna. Kommer ihåg ett klassiskt race med mig i en hummer och polarna i ett par något snabbare bilar så de visste att de var körda om/när jag hann ikapp dem. Stor underhållning.

#103

Postad 09 november 2013 - 10:50

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Fast race med otrimmade SUV:ar och småbilar är ju bland de roligare racen att köra med polarna. Kommer ihåg ett klassiskt race med mig i en hummer och polarna i ett par något snabbare bilar så de visste att de var körda om/när jag hann ikapp dem. Stor underhållning.


Tycker bara att man borde prioritera såna bilar som faktiskt används i vanlig banracing. (fast det kanske finns SUV-racing också som jag missat? skulle vara jäkligt kul att se i verkligheten :P )

Nä, det här spelet har gått från ett givet-köp till något man plockar upp GOTY versionen av med all DLC om ett år.

MMmmm... Furai....


Agreed. Det här var ju spelet jag såg fram emot. Det som främst vägde över när det gäller xbox/ps..

#104

Postad 11 november 2013 - 09:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Sammanfattning av hur katastrofalt lite banor / bilar det är i Forza 5.
http://www.autoblog....er-cars-tracks/

Forza 4: 500 bilar, 26 tracks
Forza 5: 200 bilar, 14 tracks

Jag har beskyllt GT för att ha för många bilar men det här är ju bedrövligt.

Season pass för 50 dollar som ger mig 60 bilar utslaget på 6 månader? Nej tack.

Hade varit bättre med PGR som launch och hållit på Forza tills de hade kunnat hålla en någorlunda standard på releasen.

#105

Postad 11 november 2013 - 10:09

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Sammanfattning av hur katastrofalt lite banor / bilar det är i Forza 5.
http://www.autoblog....er-cars-tracks/

Forza 4: 500 bilar, 26 tracks
Forza 5: 200 bilar, 14 tracks

Jag har beskyllt GT för att ha för många bilar men det här är ju bedrövligt.

Season pass för 50 dollar som ger mig 60 bilar utslaget på 6 månader? Nej tack.

Hade varit bättre med PGR som launch och hållit på Forza tills de hade kunnat hålla en någorlunda standard på releasen.


Tyvärr kan detta vara en utveckling vi får vänja oss vid, även andra spel kommer ofta med mindre innehåll och tillhörande "season pass" nuförtiden. De kan inte höja prisen på spelen för då blir det ett ramaskri. Då gör man såhär istället verkar det som.

#106

Postad 11 november 2013 - 10:48

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Ytterligare fail från MS den här generationen.
Tyvärr så verkar det som jag plus många andra (speciellt på NeoGAF) sagt bli så att Xbone är den största failen det här århundradet inom gaming.

Jag har varit Xbox-nisse tidigare och verkligen älskat Forza serien, men serien har blivit sämre och sämre för ny del (förutom 4an som var bättre än 3an) och det verkar hålla i sig när man läser reviews och ser till hur mycket de tagit bort.

Då var min Forza period över tyvärr.

#107

Postad 11 november 2013 - 13:57

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Ytterligare fail från MS den här generationen.
Tyvärr så verkar det som jag plus många andra (speciellt på NeoGAF) sagt bli så att Xbone är den största failen det här århundradet inom gaming.

Jag har varit Xbox-nisse tidigare och verkligen älskat Forza serien, men serien har blivit sämre och sämre för ny del (förutom 4an som var bättre än 3an) och det verkar hålla i sig när man läser reviews och ser till hur mycket de tagit bort.

Då var min Forza period över tyvärr.

Ja det var ju tråkiga nyheter för Forza. Jag har inte spelat forza sedan trean så jag är ganska sugen på femman nu.

Få bilar och banor gör mig inte så mycket för jag är ändå ingen racingfantast. Men vilken tur för dig Sinnes att du fick möjlighet att släppa ut lite mer Xboxhat.

#108

Postad 13 november 2013 - 11:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Ytterligare fail från MS den här generationen.
Tyvärr så verkar det som jag plus många andra (speciellt på NeoGAF) sagt bli så att Xbone är den största failen det här århundradet inom gaming.

Har du lust att backa upp det där med ett vad på ett fyr- eller femsiffrigt belopp så säg till...

Redigerat av letmefly, 13 november 2013 - 11:52.


#109

Postad 13 november 2013 - 19:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ytterligare fail från MS den här generationen.
Tyvärr så verkar det som jag plus många andra (speciellt på NeoGAF) sagt bli så att Xbone är den största failen det här århundradet inom gaming.

Jag har varit Xbox-nisse tidigare och verkligen älskat Forza serien, men serien har blivit sämre och sämre för ny del (förutom 4an som var bättre än 3an) och det verkar hålla i sig när man läser reviews och ser till hur mycket de tagit bort.

Då var min Forza period över tyvärr.

Så du är älskar serien men tycker Forza 3 var sämre än Forza 2 som var sämre än Forza? Hur tänkte du där?

Om det är en fail eller inte vet inte. Det beror på hur många som köper spelet och hur många som köper DLC/Season Pass. Det är för övrigt något vi borde ha vant oss vid det här laget. Sony pratade om det redan när man lanserade PS 3 att man ville utveckla ett Gran Turismo som bara var ett skelett och sedan fick varje spelare köpa till de banor och bilar man ville ha (gammal Super Play-artikel från 2006).

Annars är det rätt så väntat från ett launchspel, samma sak brukar det vara med EAs sportspel nedskalade versioner. En bra anledning att vänta.

#110

Postad 20 november 2013 - 15:12

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
IGN Review.

http://www.youtube.c...h?v=OnaH6YvG2PM

#111

Postad 20 november 2013 - 15:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Joystiqs recension: http://www.joystiq.c...w-cloud-strife/

The problem with these cloud people, as I've come to call them, is that they're a bunch of assholes. In fact, I'm told that my Drivatar is evil incarnate as well, even though I try to drive with some modicum of politeness, taking my corners cleanly without using other cars as brake padding. Xav, who is nice in person, has gone through the Forza 5 pod and turned into a psychopath driving a wooden Ford Fiesta. Xbox, record that:

Don't get me wrong: This makes Forza Motorsport 5 much more exciting, if occasionally infuriating. The bouts of aggressive racing stand out because most of the Drivatars are well behaved, but not robotic. There's an element of unpredictability at play when your game is hooked to Xbox Live. I've seen fellow racers drive a masterful line through one of Laguna Seca's tougher turns, and I've seen others that brake much too late in Spa Francorchamps and spin into the grass. I can't say whether the cloud people are accurate representations of their real counterparts, but they certainly inject some variety and sudden turns into what might otherwise be yet another routine trip around Silverstone.



#112

Postad 21 november 2013 - 01:08

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Grymma betyg till Forza 5!
Gamereactor 9/10
Gamespot 9/10

Underbart!

#113

Postad 21 november 2013 - 01:19

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0

Grymma betyg till Forza 5!
Gamereactor 9/10
Gamespot 9/10

Underbart!


Usch vad jag är avundsjuk på er som skaffar en Xbox One och får Forza 5 som releasespel. Jag har alltid haft en förkärlek till Playstation och jag kommer således skaffa en PS4, men jäklar vad sugen jag är på Forza 5! :)

Nåväl, jag får väl nöja mig med Need For Speed till releasen i brist på ett vettigt bilspel. :P

#114

Postad 21 november 2013 - 10:19

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
E3 och nu...

Postad bild

#115

Postad 21 november 2013 - 10:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Med den bilden vill du ha sagt vad?

Det är hu två bilder som inte alls är från samma ställe i spelet.

#116

Postad 21 november 2013 - 10:34

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Med den bilden vill du ha sagt vad?

Det är hu två bilder som inte alls är från samma ställe i spelet.


Att i trailern från E3 så var folksamlingen någorlunda bra gjord i 3D, men i den faktiskta releasen så är det 2D där samma "personer" upprepas upp till 7-8 gånger inom samma lilla område.

#117

Postad 21 november 2013 - 10:43

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Aha - jag hade på känn att det inte var den mer varierade reklamen samt att de lagt till flaggor i publiken som du var ute efter...

#118

Postad 21 november 2013 - 10:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
:-D

Inte utan att man undrar vad MS har gjort mot Sinnes.

Bilderna är ju som sagt inte alls från samma plats, så jämförelsen är ju bara för att få något att klaga på.

Hör inte såna inlägg till Nextgen-wars?

#119

Postad 21 november 2013 - 10:51

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Läste gamespots recension och helt plötsligt känns det långt till släppet i Sverige...

http://www.gamespot....w/1900-6415570/

#120

Postad 21 november 2013 - 11:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Fan, nu blev jag sugen på spelet igen. Trots avsaknaden av Furai och Ringen.

#121

Postad 21 november 2013 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

:-D

Inte utan att man undrar vad MS har gjort mot Sinnes.

Bilderna är ju som sagt inte alls från samma plats, så jämförelsen är ju bara för att få något att klaga på.

Hör inte såna inlägg till Nextgen-wars?

Visserligen postar ju Sinnes allt negativt han hittar men i det här fallet förstår jag inte motreaktionerna, ser för jävligt ut. Alla skrattar åt det så han är inte ensam. Vad spelar det för roll att det inte är från samma ställe när det är själva modellerna som ändrats, dvs hur publiken renderas, från 3D till 2D med kloner av samma personer.

För de kör väl inte 2D på vissa ställen och 3D på andra? Det vore ju ännu knäppare.

#122

Postad 21 november 2013 - 13:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 2
Tror ni spelar bilspel fel...

#123

Postad 21 november 2013 - 13:37

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Tror ni spelar bilspel fel...


Haha... Exakt!
Samma med bilars förstörelse, varför behöver dom överhuvudtaget gå sönder ( rent utseendemässigt alltså ) när man kraschar dom i ett spel som bygger på att köra och inte krascha?
Jaja skit i det.

Nåt måste dom ju självklart dra ned på för att boosta andra saker. Så kommer det ALLTID att vara oavsett hur kraftfull konsollerna än blir!

#124

Postad 21 november 2013 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tror ni spelar bilspel fel...

Verkar som det är väldigt många som gör det :)

Spelet är för övrigt bevisligen bra ändå men det var ju inte poängen utan snarare att kritiken mot just publiken är befogad.

Redigerat av Zoiler, 21 november 2013 - 13:53.


#125

Postad 21 november 2013 - 14:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Såg en lång tråd det där att grafiken fått sig en smäll sedan E3. Det jag tyckte var största skillnaden var ljuset som var mycket snyggare på E3, plattare nu.

Sen publiken... Ha ha välkommen tillbaka till år 2001.



#126

Postad 21 november 2013 - 14:38

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 1
Fast de som klagar på sådant där är ju knappast de som tänkt spela spelet. Kika på en video från spelet och inse hur egalt 2d / 3d är där...

Helheten avgör.

#127

Postad 21 november 2013 - 22:05

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Fast de som klagar på sådant där är ju knappast de som tänkt spela spelet. Kika på en video från spelet och inse hur egalt 2d / 3d är där...

Helheten avgör.


Som sagt, folk älskar att klaga på petitesser.

#128

Postad 22 november 2013 - 09:23

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Helheten avgör.


Exakt, helheten avgör och att göra en sådan massiv förändring förstör helheten.
Att de sedan tagit bort AA och försämrat andra effekter gör även sitt till.

E3
Postad bild

Release
Postad bild

Jag skall dock inte förneka att jag är väldigt sugen på att testa spelet och se hur själva körkänslan är.

#129

Postad 22 november 2013 - 11:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Kudos till Turn 10 för att dom står fast vid att leverera 1080/60 iaf :)
Vem vet, om det inte var en sådan fantastisk konsumtionshets så kanske dom kan optimera och släppa patch senare?

#130

Postad 22 november 2013 - 11:23

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Kudos till Turn 10 för att dom står fast vid att leverera 1080/60 iaf :)
Vem vet, om det inte var en sådan fantastisk konsumtionshets så kanske dom kan optimera och släppa patch senare?

60Hz iaf, det enda som betyder något för mig i bilspel. Och fysiken förståss!

#131

Postad 22 november 2013 - 11:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Såg en lång tråd det där att grafiken fått sig en smäll sedan E3. Det jag tyckte var största skillnaden var ljuset som var mycket snyggare på E3, plattare nu.

Sen publiken... Ha ha välkommen tillbaka till år 2001.

Ja det är väldigt stor skillnad i overall look nu mot reveal. Även om mkt har förbättrats så är helheten en helt annan, reveal hade mer "next gen look". Undra om det ens kördes på One egentligen...

Fast det är egentligen en parantes, spelet ser (och är) bra ut ändå och är faktiskt det next-gen launch spel jag helst skulle vilja spela en längre tid.

#132

Postad 22 november 2013 - 12:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 1
ouch

de verkar ha bytt ut RPG-elementen mot pay2win

http://www.eurogamer...rsport-5-review

All that's left is the grind, and it's not a particularly pleasant one. Unlike previous outings, cars don't unlock upon levelling up. Everything must be bought in Forza Motorsport 5, and all transactions take place in a slightly misshapen economy. A series will, on average, net the player in excess of 110,000 credits for just under an hour's effort - but with some of the premium racecars costing well over a million, it's a somewhat brutal grind. Good job, then, that there are tokens purchasable on the Xbox One's marketplace for you to attain the car you're after, or to temporarily boost the rate at which you gain XP. When you've already paid £429.99 for a new console, £44.99 for the game and maybe even £349.99 for the only steering wheel that the game supports at launch, such tricks appear a little unsavoury, and in Forza 5, mechanics greedily smuggled from free-to-play games trample over the elegant RPG elements the series once embraced so effectively.

#133

Postad 22 november 2013 - 14:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Fast du har ju alltid behövt köra en hel del i Forza för att kunna köpa värstingbilarna? Gör de någon jämförelse med tidigare iterationer av spelet?

Sen vet jag inte om du kan använda din dravatar för att dra in en del credits även när du själv är avloggad...

Kul att se att du fått upp intresse för Forza 5 iaf.

#134

Postad 22 november 2013 - 15:36

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
Forza var den enda intressanta nextgenracern i launch window

#135

Postad 22 november 2013 - 16:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 1
Hehe - du menar Forza 5 ÄR den enda intressanta nextgenracern på överskådlig framtid... :P

#136

Postad 22 november 2013 - 16:27

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Hehe - du menar Forza 5 ÄR den enda intressanta nextgenracern på överskådlig framtid... :P

ser fram emot The Crew, men det är en annan stil

Driveclub är jag halvskeptisk till, men får ju det gratis iaf

#137

Postad 23 november 2013 - 19:37

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Forza 5 E3
Postad bild

Forza 5 Release
Postad bild

#138

Postad 23 november 2013 - 21:12

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Oavsett hur man väljer att spela (köra) ett bilspel så påverkas helheten. Håller med Sinnes och tycker det är lite ruttet. Vem vet, de kanske hastade ihop spelet till release och om någon månad kommer en patch som gör allt till 3d ;)

#139

Postad 24 november 2013 - 01:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Det är stor kontrast skillnad mellan bilderna men är det någon mer skillnad än så?


#140

Postad 24 november 2013 - 11:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 1
så jävla äcklad av detta spel nu....
Turn 10 är giriga jävlar


http://www.neogaf.co...ad.php?t=721448

Det är stor kontrast skillnad mellan bilderna men är det någon mer skillnad än så?

antal objekt
kvaliteten på objekten
kvaliteten på objektens skuggor
m.m.

#141

Postad 24 november 2013 - 11:29

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

så jävla äcklad av detta spel nu....
Turn 10 är giriga jävlar


http://www.neogaf.co...ad.php?t=721448


antal objekt
kvaliteten på objekten
kvaliteten på objektens skuggor
m.m.


Fy fan vad vidrigt, T10 har visserligen alltid varit skitstövlar men detta tar priset.

#142

Postad 24 november 2013 - 11:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Fy fan vad vidrigt, T10 har visserligen alltid varit skitstövlar men detta tar priset.

Tro inte att T10 är/kommer vara ensamma om detta. F2P och P2W microtransactions kommer vara vanligt denna generation.

Och det är valfritt!

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 november 2013 - 11:42.


#143

Postad 24 november 2013 - 11:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Det var dyrt, men det går fortfarande att köpa med in-game credits, även om det tar tid att tjäna in ( något de flesta i Neogaf-tråden inte verkade förstå).

#144

Postad 24 november 2013 - 12:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Det är ju ändå tur i oturen att de som stör sig mest på det hittills bästa nextgen-spelet är de som sedan länge är idoga anhängare till konkurrerande konsol och aldrig haft för avsikt att spela det... Känns heeeeeelt normalt ;)

#145

Postad 24 november 2013 - 13:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Tro inte att T10 är/kommer vara ensamma om detta. F2P och P2W microtransactions kommer vara vanligt denna generation.

Och det är valfritt!


problemet är att gameplaydesignen ändras till det sämre, inte bara att man kan låta bli att köpa microtransaktioner och fortsätta spela som vanligt.

det enda valet man kan (och ska göra) i dessa fall är att inte köpa spelet överhuvudtaget

#146

Postad 24 november 2013 - 13:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det var dyrt, men det går fortfarande att köpa med in-game credits, även om det tar tid att tjäna in ( något de flesta i Neogaf-tråden inte verkade förstå).

De förstår det, men som någon svarade på samma punkt du tar upp, så är problemet att de bygger spelet kring det. De köper din tid så att säga. Eller som en som spelar säger det:

It is an amazing game loving it but they really fucked it with the way you get cars in this game.... I have played for quite a lot and it feels so slow to get new cars I loved in old forza how easy was to get a big garage and try more wacky cars you are not really interested. Now why would you waste 35k on small model to try how it is when that is quite a lot of time of play....

It is a shame...



#147

Postad 24 november 2013 - 15:27

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Låt idioterna som vill lägga flera hundra kronor på en tvspelsbil göra det.

Vi andra får väl nöta på som vanligt. Jag har aldrig orkat spela mig till de värsta bilarna i något annat Forza heller. Bara för att möjligheten nu finns att köpa bilar så kommer jag inte använda det.

Men om dom i femman gjort det ännu mycket långsammare att ta sig fram genom spelet och Samtidigt lagt till dyra bilköp så känns det lurigt. Och irriterande! Jag kommer aldrig lägga extra pengar på att låsa upp något i förväg och om spelet dessutom med flit är segt för att locka till köp så kommer jag inte köpa det spelet.

Men jag är skeptisk till att det är så illa som det låter.

#148

Postad 24 november 2013 - 15:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

De förstår det, men som någon svarade på samma punkt du tar upp, så är problemet att de bygger spelet kring det. De köper din tid så att säga. Eller som en som spelar säger det:

Om du kollar kommentarerna så är det många där som inte förstår att man kan spela sig till bilarna.

Jag har aldrig låst upp en bil med riktiga pengar, vare sig i Forza 2, 3 eller 4.

Jag tycker det riktigt trista är att det är så få banor. Det är ju relativt få bilar också, men jag har inte kollat vilka bilar som finns (fanns ju många i fyran som bara var utfyllnad).

#149

Postad 24 november 2013 - 15:41

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Låt idioterna som vill lägga flera hundra kronor på en tvspelsbil göra det.

Vi andra får väl nöta på som vanligt. Jag har aldrig orkat spela mig till de värsta bilarna i något annat Forza heller. Bara för att möjligheten nu finns att köpa bilar så kommer jag inte använda det.

Men om dom i femman gjort det ännu mycket långsammare att ta sig fram genom spelet och Samtidigt lagt till dyra bilköp så känns det lurigt. Och irriterande! Jag kommer aldrig lägga extra pengar på att låsa upp något i förväg och om spelet dessutom med flit är segt för att locka till köp så kommer jag inte köpa det spelet.

Men jag är skeptisk till att det är så illa som det låter.

det är det som alla klagar på

Om du kollar kommentarerna så är det många där som inte förstår att man kan spela sig till bilarna.

Jag har aldrig låst upp en bil med riktiga pengar, vare sig i Forza 2, 3 eller 4.

Jag tycker det riktigt trista är att det är så få banor. Det är ju relativt få bilar också, men jag har inte kollat vilka bilar som finns (fanns ju många i fyran som bara var utfyllnad).

de banor och bilar som du saknar från 4an kan du köpa till senare

#150

Postad 24 november 2013 - 15:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Eventuellt. Vi vet ju inte vilka banor som kommer.

At exempelvis Nord-schleife inte är med från start är inget annat än fail.

Du skriver att det kommer att ta längre tid att spela till sig bilar än tidigare, källa på det (nu menar jag inte någon användare på Neogaf, utan en källa som även icke-PS-fans kan lita på).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.