Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One S - helt ny men stänger av sig??

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 september 2016 - 19:33

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Hej!

Grabben körde PS3 under flera år men lyckades nu övertala sig till ett Xbox One S i födelsedagspresent.

Startade upp konsolen, uppdaterad och installerade Forza 6.

Spelar 1-2 minuter, sedan stänger skiten av sig...

Har provat att återställa, starta om, byta trådlöst nätverk etc. Ingen skillnad...

Konsolen är inte ens varm, men provade att stänga av den i en timma som test - samma sak.

Man kan ha igång konsolen länge och kika runt i menyerna och då händer inget, men så fort man börjar köra Forza stänger den av sig ganska omgående.

Vad göra, så här instabil eller tveksam kvalité borde ju inte vara möjligt?

Med vänlig hälsning,

TMC

#2

Postad 04 september 2016 - 00:12

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Lämna tillbaka där den köptes och få en ny.

#3

Postad 04 september 2016 - 05:24

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Som Zap säger, lämna tillbaka den o få en ny. Låter som någon fläkt inte gör sitt jobb och på så viss stänger konsolen av sig när den får något tungt att jobba med.
Trist som fan när sånt händer o surt för grabben. Men hoppas det löser sig snabbt 👍🏻

#4

Postad 26 september 2016 - 13:13

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Det blev en lång resa innan vi lyckades få Xboxen utbytt... bara att lyckas få prata med någon hos Microsoft per telefon och få till stånd ett utbyte var ju helt hopplöst. Första förslaget jag fick var att den skickas till Holland, felsökning skulle ta normalt 2-3 veckor och därefter får man den reparerad om det var ett garantifel. Jag kan ju säga som så att jag var milt sagt ointresserad av det upplägget... sedan kom nästa förslag; de reserverar €400 på kortet, skickar ut en helt ny Xbox direkt som jag har med UPS efter två dagar. Jag returnerar den gamla och två dagar senare får jag ett bekräftande mejl att konsolen är testad och att felet täcks av garantin. Reservationen på kortet hävdes därefter.

 

Men, Microsoft, varför göra upplägget så bökigt när lösningen till slut var så smidig?

 

 

Med vänliga hälsningar

 

TMC


Redigerat av TMC, 26 september 2016 - 13:13.


#5

Postad 26 september 2016 - 13:20

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Lättast hade ju varit att bara byta den i butiken eller var du nu köpt den? Oftast 30 dgr öppet köp!

Redigerat av vinncent, 26 september 2016 - 13:21.


#6

Postad 21 oktober 2016 - 10:49

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Tänkte jag också, men eftersom den köptes via CDON var det inte så lätt... de hänvisade stenhårt till Microsoft för all form av garantiåtgärd. Så nu är man bränd av att handla hos dem - fungerat väldigt bra under flera år, när produkterna inte strulat.



#7

Postad 21 oktober 2016 - 10:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
De gör helt fel när se hänvisar till Microsoft. Det är säljande bolag som är din kontakt. Bara att upplysa dem om Konsumentköplagen.

#8

Postad 21 oktober 2016 - 12:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

De gör helt fel när se hänvisar till Microsoft. Det är säljande bolag som är din kontakt. Bara att upplysa dem om Konsumentköplagen.


Problemet är ofta att det kan ta längre tid än att lösa allt själv. Vet inte om butiker är tvugna att ge ny produkt direkt inom 30 dagar eller om dom tillåts laga osv? Tycker just konsol kan vara smart att köpa i fysisk butik då dom oftast kan fixa problemet direkt utan krångel. Media Markt har varit bra på den punkten iaf tidigare.

#9

Postad 26 oktober 2016 - 23:01

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Stämmer bra att Konsumentköplagen gäller men eftersom CDON hälsar att man kan skicka konsolen till dem för garanti och att de har rätt att reparera fem gånger innan man kan häva köpet inser man fort att ett byte till ny enhet via MS är en snabbare process.

Självklart är det nu färdighandlat hos CDON... beställde precis en rejäl hög spel på annat ställe...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.