Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tysklands-special

259 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 13 december 2008 - 18:21

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Angående elektrowelt24:

Se särskilt forumtråd om detta ... kallad ... elektrowelt24.de.

Jag håller på att handla därifrån just nu. Hittills jättebra kontakt och fantastiska priser. Jag återkommer när jag (förhoppningsvis) fått mina varor (det är ju rätt viktigt för helhetsbetyget - att varorna dyker upp).

#152

Postad 18 december 2008 - 13:49

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Sådär! Då har de fått mina pengar och skickar varorna. Det är ju fortfarande en del som kan bli strul - inte minst om leveransen inte dyker upp innan julafton - men so far so good! Återkommer efter leverans!

#153

Postad 22 december 2008 - 19:11

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Grejjerna dök upp vid lunch idag. Det tog i och för sig 4 dygn för betalningen att nå fram men transporten var galet snabb. Skickades på torsdagen och anlände alltså 4 dagar senare med helgen inräknad.

Elektrowelt24.de måste få högsta betyg!

#154

Postad 11 januari 2009 - 14:41

Unregistered04bbd7b5
  • Unregistered04bbd7b5
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Elektrowelt24.de verkar bara ha leverans inom tyskland?

Eller missar jag något?

#155

Postad 11 januari 2009 - 15:02

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Elektrowelt24.de verkar bara ha leverans inom tyskland?

Eller missar jag något?


Jag kommer inte ihåg vad det står på deras hemsida. Hur som helst skickar de utan problem till Sverige. Du får nog skicka ett mail och fråga om fraktkostnaden på en specifik vara. Som referens kan jag berätta att det var ca 80 euro på 45 kg högtalare.

Tveka för övrigt inte att skicka mail dit och fråga om priser för de priser jag fick i mailet var lägre än det jag kunde läsa om på hemsidan!!!

#156

Postad 14 januari 2009 - 13:29

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Funderar på att beställa en Onkyo 876 från tyskland men jag fattar knappt någonting på de sidor jag varit inne på..
Tänkte ev. beställa från HifiFabrik.de pga. lågt pris samt bra rykte, även digital-versand.de var ju riktigt billiga men det verkar vara ett oseriöst företag?

Nån som skulle kunna guida mig igenom ett köp?
Vill helst betala med VISA för det är väl smidigast, men annars går väl banköverföring oxå...

Tacksam för hjälp! :(

#157

Postad 14 januari 2009 - 18:24

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Funderar på att beställa en Onkyo 876 från tyskland men jag fattar knappt någonting på de sidor jag varit inne på..
Tänkte ev. beställa från HifiFabrik.de pga. lågt pris samt bra rykte, även digital-versand.de var ju riktigt billiga men det verkar vara ett oseriöst företag?

Nån som skulle kunna guida mig igenom ett köp?
Vill helst betala med VISA för det är väl smidigast, men annars går väl banköverföring oxå...

Tacksam för hjälp! :(


Jag har erfarenhet även om den är begränsad. Vad jag förstår är förskottsbetalning vanligast i Tyskland och det är ju rätt otäckt om man inte har bra referenser på företaget. Tror man sig kunna lite på företaget (vilket inte borde vara något problem med hifi-fabrik eller elektrowelt24) så är det bara att ta reda på företagens internationella bankuppgifter vid betaning. Sedan tar det 4-5 dagar innan de har pengarna och skickar grejjerna.

Det finns annars en massa bra info i början av denna tråd samt i en tråd som rör Canton Ergo RC-L. Den senare tror jag heter något med "Konsten att beställa" eller om det var "köpa" Ergo RC-L. Även om det i det fallet rör högtalare så vill jag minnas att den innehöll en mycket utförlig steg för steg beskrivning. Om du inte kan hitta den får du skriva igen så ska jag lägga lite tid på att söka upp den.

Överlag skulle jag rekommendera att skriva ett mail till företaget du är intresserad av på engelska. Döp rubriken till typ "I am interested in Onkyo 876 (english please!)" och be sedan om information om pris, leveranskostnad till din stad i Sverige samt vilka betalningsalternativ de har. På elektrowelt24 tex svarar de snabbt (1-2 ggr/dag) och utförligt på engelska. Sedan när du får ditt första mail och har etablerat kontakt är det bara att fortsätta ställa frågor t.ex. om banknummer, leveranstid, mm. Alla större tyska firmor skickar frekvent internationellt och troligen även till Sverige så de bör ha lätt att ge dig alla de uppgifter du behöver.

Det är det jag kommer på just nu. Om du undrar något mer är det bara att skiva igen och fråga så får vi se om jag eller någon annan kan hjälpa dig ytterligare.

Mitt tips är ändå att hur som helst kontakta ägaren Achim Weyrauch på elektrowelt24 och fråga vad han kan hitta på för pris. Skicka ett mail på [email protected] så återkommer han med den info du behöver.

#158

Postad 15 januari 2009 - 13:30

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar!

Har skickat lite mail till både hififabrik och elektrowelt24.de, får se vad dom svarar..

Skrev till elektrowelt24.de och frågade om de kunde matcha digital-versand.de:s pris på 844euro..
Kanske för mycket begärt att pruta från 999 till 844? hehe :)

Jag smörade en del för dom och berättade att jag blivit rekommenderad deras butik av flera goda vänner!
Så bara så du vet det Don Corleone så är du en god vän till mig nu! :)

#159

Postad 15 januari 2009 - 22:13

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar!

Har skickat lite mail till både hififabrik och elektrowelt24.de, får se vad dom svarar..

Skrev till elektrowelt24.de och frågade om de kunde matcha digital-versand.de:s pris på 844euro..
Kanske för mycket begärt att pruta från 999 till 844? hehe :blink:

Jag smörade en del för dom och berättade att jag blivit rekommenderad deras butik av flera goda vänner!
Så bara så du vet det Don Corleone så är du en god vän till mig nu! :)


Det glädjer mig mycket!!! Jag ska hjälpa dig bäst jag kan. Det skulle inte förvåna mig om elektrowelt24 kan komma med ett bra pris men vi får se. Du gjorde i alla fal helt rätt. Se till att berätta hur det går.

#160

Postad 16 januari 2009 - 12:27

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Fick ett snabbt svar från elektrowelt24.de av ovan nämnde herre Achim Weyrauch på läslig engelska, precis som du utlovade! :)

Han sa bland annat att digitalvesand.de inte är auktoriserade Onkyohandlare och därför skulle jag inte fån nån garanti därifrån (låter iofs. rätt konstigt, känner dock inte till hur det funkar i tyskland).

Ang. priset så gav han mig ett bud på 910euro ink. frakt och allt vilket måste ses som ett bra pris! :blush:
844euro var ju PLUS frakt osv. från ett tveksamt företag, så jag är mycket tacksam för tipset! :D

Nu har jag dock ett annat problem, jag börjar bli osäker på om jag ska ha 876:an eller 906:an... :D
Dock så kan dom säkert leverera vilken som till, ett för mig, godtagbart pris!

Tackar!

#161

Postad 16 januari 2009 - 12:42

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Låter väldigt konstigt att du inte skulle få någon garanti eller i varje fall en utbytesprodukt vid problem.

#162

Postad 16 januari 2009 - 18:43

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Fick ett snabbt svar från elektrowelt24.de av ovan nämnde herre Achim Weyrauch på läslig engelska, precis som du utlovade! :)

Han sa bland annat att digitalvesand.de inte är auktoriserade Onkyohandlare och därför skulle jag inte fån nån garanti därifrån (låter iofs. rätt konstigt, känner dock inte till hur det funkar i tyskland).

Ang. priset så gav han mig ett bud på 910euro ink. frakt och allt vilket måste ses som ett bra pris! :blush:
844euro var ju PLUS frakt osv. från ett tveksamt företag, så jag är mycket tacksam för tipset! :D

Nu har jag dock ett annat problem, jag börjar bli osäker på om jag ska ha 876:an eller 906:an... :D
Dock så kan dom säkert leverera vilken som till, ett för mig, godtagbart pris!

Tackar!


Kul att Achim fortsätter briljera :-) (även om också jag är osäker på hans påståenden om garantier). Har du fått någon prisuppgift på 906:an?

#163

Postad 16 januari 2009 - 19:37

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Fått pris på 906:an, 1450euro komplett...

Låter väldigt dyrt tycker jag, på deras egna hemsida tar står det 1299euro, fet fraktkostnad?? :rolleyes:

Men han ansåg att 876:an var det bättre köpet om han skulle vara ärlig, väldigt lite som skiljer, bla. nätfunktion..
Han skrev även "the power supply is the same" vilket jag fått för mig att det INTE är, dock ska jag kolla upp det, har för mig att förutom lite mer kräm så har den nån typ av isolerade trafos eller nåt i den stilen, för jag tror ju INTE att det är nätfunktionen som ligger bakom vikt skillnaden på 1-2kg?

Jaja, skit samma, kommer med 90% säkethet bli en 876 ändå... B)

Gillar att de svarar så snabbt och utförligt! :)
Hififabrik tog typ en 4-5dagar på ig, och dom ville ha 1129euro(!!!?) ink. frakt, vilket oxå är betydligt dyrare än vad det står på deras hemsida...? PLUS att dom inte hade den lager.

#164

Postad 18 januari 2009 - 14:09

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Fått pris på 906:an, 1450euro komplett...

Låter väldigt dyrt tycker jag, på deras egna hemsida tar står det 1299euro, fet fraktkostnad?? :D

Men han ansåg att 876:an var det bättre köpet om han skulle vara ärlig, väldigt lite som skiljer, bla. nätfunktion..
Han skrev även "the power supply is the same" vilket jag fått för mig att det INTE är, dock ska jag kolla upp det, har för mig att förutom lite mer kräm så har den nån typ av isolerade trafos eller nåt i den stilen, för jag tror ju INTE att det är nätfunktionen som ligger bakom vikt skillnaden på 1-2kg?

Jaja, skit samma, kommer med 90% säkethet bli en 876 ändå... :)

Gillar att de svarar så snabbt och utförligt! :)
Hififabrik tog typ en 4-5dagar på ig, och dom ville ha 1129euro(!!!?) ink. frakt, vilket oxå är betydligt dyrare än vad det står på deras hemsida...? PLUS att dom inte hade den lager.


Jag är själv på jakt efter en ny förstärkare. Jag lutar åt en 2 kanals men man får ju så mycket lull-lull för pengarna med en surroundstärkare så ... tja, hur som helst är 876:an högintressant för mig ... och med det priset !!! ... så om du köper den måste du komma med en utförlig beskrivning. Vad har du för högtalare?

#165

Postad 07 februari 2009 - 23:35

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Är det någon som brukar handla film, dvd/blu-ray från Tyskland?
Dom verkar ju va billiga på en del saker där så tänkte att det kanske går att fynda film också?

Isåfall mottages länkar gärna så man kan undersöka saken lite närmare.

#166

Postad 08 februari 2009 - 15:50

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Rekommenderar också Elektrowelt24.de, riktigt bra butik utan tvekan.

Redigerat av Unregistereda73534df, 08 februari 2009 - 15:51.


#167

Postad 08 mars 2009 - 19:05

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 894 inlägg
  • 0
-Någon som har tips på någon butik i Kieltrakten som säljer Onkyo 876 till "hyggligt" pris?

Lennart

#168

Postad 21 april 2009 - 19:22

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Ska du åka på kryssning eller?

#169

Postad 30 april 2009 - 13:48

sixsixSixten
  • sixsixSixten
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som känner till någon butik i Tyskland som säljer Scandyna PodSpeakers? Har letat lite men hittar inget.

#170

Postad 22 maj 2009 - 13:06

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
..

Redigerat av nATAL, 22 maj 2009 - 20:00.


#171

Postad 25 maj 2009 - 19:55

macke1979
  • macke1979
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Grymt bra tråd!!

Har seriösa funderingar på att shoppaloss i Tysklands nätbutiker.
Finns det nått mer land det kan vara värt att titta närmare på, tex Frankrike, Holland etc?

Ha d gött/ Mackan

#172

Postad 21 augusti 2009 - 22:34

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Electrowelt24.de får högsta betyg av mig, bra service helt klart.
nu står mina vita Canton Vento 870 och spelas in för fullt, jag sparade nästan 10000:- ink frakt gämfört med svenska butiker :lol:

#173

Postad 07 september 2009 - 16:15

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Någon somhar handlat och kan rekommendera Eurotexx (PrestigeLine24 GmbH)?

#174

Postad 21 oktober 2009 - 18:11

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
är det nån som har koll på ungefär hur mycket billigare elektroniken är i tyskland nu för tiden med tanke på valutan o så.
Tänkte införskaffa en 22 alt 26" sovrums tv och har ev tänkt vänta tilll nästa resa går till Flensburg för att handla "måltidsdryck" o svänga in på mediamarchkt där o handla men det kanske inte skiljer så mycket på en ca 4500kr produkt?

mvh
gurra

#175

Postad 23 oktober 2009 - 09:43

Unregistereda79cbddb
  • Unregistereda79cbddb
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag beställde en Onkyo 607 från Tyskland häromdan, någon som vet om DHL levererar även på helger eller om man får vänta till på måndag?

#176

Postad 28 oktober 2009 - 19:34

Unregistereda79cbddb
  • Unregistereda79cbddb
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Fått min Onkyo nu.
Beställde från http://www.hifisound.de/ funkade bra, beställde onsdag kväll och hämtade ut paketet onsdag veckan efter. 25 euro i frakt.

#177

Postad 25 januari 2010 - 17:25

Dodds
  • Dodds
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hur hanteras i regel garanti-ärenden när man handlar från Tyskland? Brukar de ha något kontrakt med t ex. DHL för smidigare och billigare frakt, eller hur gör de?

#178

Postad 26 juli 2010 - 19:29

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Hmm Har beställt från elektrowelt24.de men dom säger att det tar ca 14-15 dagar innan jag får grejorna :rolleyes:
Lite dåligt tycker jag. Har mailat till dom , får se vad dom skriver.

#179

Postad 04 augusti 2010 - 10:01

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Hmm Har beställt från elektrowelt24.de men dom säger att det tar ca 14-15 dagar innan jag får grejorna :)
Lite dåligt tycker jag. Har mailat till dom , får se vad dom skriver.


Har du fått dina grejer? Tänkte beställa ett gäng Canton högtalare från Elektrowelt24, dock ville Achim att dom skulle levereras till mitt jobb (vilket iofs går bra) men ni andra som har beställt därifrån har ni fått hemleverans eller hur har det gått till?

#180

Postad 04 augusti 2010 - 18:05

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag köpte min förstärkare på Amazon.de. Det måste vara deras egen vara för att skicka utomlands, frakt gick på 15 € med 2 hdmi-kablar och 2 filmer. 6,50 €+0,50 per kilo så att köpa lite annat smått och gott är nästan fraktfritt

#181

Postad 04 augusti 2010 - 20:49

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Har du fått dina grejer? Tänkte beställa ett gäng Canton högtalare från Elektrowelt24, dock ville Achim att dom skulle levereras till mitt jobb (vilket iofs går bra) men ni andra som har beställt därifrån har ni fått hemleverans eller hur har det gått till?


Nope har ej fått dom ännu. Har skrivit till dom att jag vill ha ett tracking nummer/kolinummer men det verkar väldigt
besvärligt för dom. Om jag fatter det rätt så hämtar en firma grejorna (Trans o Flex) sen körs väll dom till ett
ställe där Bring hämtar dom (tror det är Kastrup) sen vidare till kund. Men dom borde vara hos mitt jobb senast imorgon
tycker jag. Vet ej om Elektrowelt24 vill samla ihop ett antal kollin innan dom skickar dom till SWE.
Vi får se i morgon. Annars har dom bra service , svarar på mina mail snabbt.

#182

Postad 04 augusti 2010 - 21:03

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Hittade denna på amazon.de, transport vikt 20 kg, och om jag förstår deras porto tabeller så tar de 6€ + 0,5€/kg, dvs 16€ för transport till Sverige, det låter väldigt billigt!?

Btw, de skickat med tre BD filmer, givetvis dubbade till tyska, lol. (såg dock att versionen även innehåller ljudspår på ENG och svensk subtitle).

Hur funkar det med garanti åtagande hos amazon.de när det gäller elektronik?

EK

EDIT: Kom att tänka på det där med moms för leverantörer som har stor exponering mot annan EU marknad, mycket riktigt, 25% för Sverige, jmfrt med 19% i Tyskland, Amazon debiterar svensk moms, dvs. bör man på Amazon.de ta sitt pris x 1,06 för att få sitt "svenska" pris?

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 04 augusti 2010 - 21:18.


#183

Postad 04 augusti 2010 - 21:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Svensk moms tar dom så 1,06 funkar rätt bra som riktmärke och frakten är som du skriver, förvånande billig. Köper man en BD-film är frakten 6,50€ men för större grejer blir det inte mycket mer-
Har du ett Amazon-konto någonstans är det att logga in med samma login så ser du priset med moms och frakt

#184

Postad 04 augusti 2010 - 21:35

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Svensk moms tar dom så 1,06 funkar rätt bra som riktmärke och frakten är som du skriver, förvånande billig. Köper man en BD-film är frakten 6,50€ men för större grejer blir det inte mycket mer-
Har du ett Amazon-konto någonstans är det att logga in med samma login så ser du priset med moms och frakt


Så det funkar med mitt Amazon.com log in, sweet, bäst att ändra min leveransaddress innan jag beställer då, annars hamnar paketet i USA, lol.

Synd bara att det paket jag vill beställa har följande status; Derzeit nicht auf Lager.
Bestellen Sie jetzt und wir liefern, sobald der Artikel verfügbar ist. Sie erhalten von uns eine E-Mail mit dem voraussichtlichen Lieferdatum, sobald uns diese Information vorliegt. Ihr Konto wird erst dann belastet, wenn wir den Artikel verschicken."

Annars har dom bra service , svarar på mina mail snabbt.


Mailade om pris inkl. frakt till Sverige nu ikväll via deras hemsida klockan 22:39, precis nu kl. 22:53 fick jag svar, så de svara väldigt snabbt.

EK

EDIT: Jag mailade Pioneer Tyskland med frågor ang garanti och de svarar följande;

Frage:
If I order a receiver from a German authorized Pioneer store, how will warranty be handled, can I turn to Pioneer in Sweden for warranty issues?

Thank you for the e-mail.

In this case you have one
year warranty in europe. After this year the product must send to Germany for a
warranty rapair.

Best Regards
PIONEER Contact Centre


Redigerat av Unregisteredcec18524, 06 augusti 2010 - 19:02.


#185

Postad 14 augusti 2010 - 08:00

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Kan verkligen rekommendera elektrowelt24.de för Tysklandsimport. Beställde ett Canton GLE system och förstärkare därifrån förra fredagen, satte in pengarna sen eftermiddag och dom skickar först när dom fått pengarna. Fick allt levererat igår så det tog 2 dagar från Tyskland, och jag sparade 8k mot om jag köpt det i Sverige. Mycket nöjd med deras service.

#186

Postad 19 augusti 2010 - 20:35

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Kan verkligen rekommendera elektrowelt24.de för Tysklandsimport. Beställde ett Canton GLE system och förstärkare därifrån förra fredagen, satte in pengarna sen eftermiddag och dom skickar först när dom fått pengarna. Fick allt levererat igår så det tog 2 dagar från Tyskland, och jag sparade 8k mot om jag köpt det i Sverige. Mycket nöjd med deras service.

Vilka högatalare ?? Hur mycket fick du ge?? (För högtalarna)

#187

Postad 20 augusti 2010 - 08:05

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Vilka högatalare ?? Hur mycket fick du ge?? (För högtalarna)


2 st 490, 2 st 410, 455 CM, ASF 75 C (den platta subben) samt Onkyo 608 för 17k inkl frakt o försäkring.
Alla högtalare i vitt. Vilket var rätt svårt att hitta i Sverige öht...

#188

Postad 07 september 2010 - 09:56

spicata
  • spicata
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hej på er

Har beställt 20kg högtalare från electroWelt24 och ser nu på postens hemsida att de ligger i örebro, men nu till det märkliga, vikten enligt posten är bara 7kg!

Hur göra? Skriva på och hämta ut, för att kolla vad som finns, eller ta kontakt med speditionsfirmor/ electroWelt24?

Med vänliga hälsningar
/ Björn

#189

Postad 07 september 2010 - 13:26

spicata
  • spicata
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Hej på er

Har beställt 20kg högtalare från electroWelt24 och ser nu på postens hemsida att de ligger i örebro, men nu till det märkliga, vikten enligt posten är bara 7kg!

Hur göra? Skriva på och hämta ut, för att kolla vad som finns, eller ta kontakt med speditionsfirmor/ electroWelt24?

Med vänliga hälsningar
/ Björn


Glöm det , posten har delat ut två avier i lådan, så nu stämmer vikten i alla fall!
Hade ju vart bra när jag ringde posten och frågade om försändelsen, att de inte bara lämnade ett nummer för att spåra..trodde att allt skulle komma i ett paket, därav min fundering.

Nu ska jag hämta paketen och provlyssna, ska bli riktigt kul!

#190

Postad 27 september 2010 - 18:13

JimmieH
  • JimmieH
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kan verkligen rekommendera elektrowelt24.de för Tysklandsimport. Beställde ett Canton GLE system och förstärkare därifrån förra fredagen, satte in pengarna sen eftermiddag och dom skickar först när dom fått pengarna. Fick allt levererat igår så det tog 2 dagar från Tyskland, och jag sparade 8k mot om jag köpt det i Sverige. Mycket nöjd med deras service.


Hur kunde du beställa Canton högtalarna? Jag fick till svar att de har slutat att exportera canton högtalare till Sverige pga att canton förbjuder detta och att de inte vill hamna i trubbel.

Det kanske finns någon annan försäljare som man kan beställa av?

#191

Postad 12 oktober 2010 - 19:45

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av www.hifisound.de ? De har grymt bra pris på dynaudio!

#192

Postad 12 oktober 2010 - 19:50

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

  • 417 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av www.hifisound.de ? De har grymt bra pris på dynaudio!


Njaa inte jätte bra eller, 550 Euro mot 5490kr i Sverige på DM 2/6 tex.

#193

Postad 13 oktober 2010 - 05:05

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Njaa inte jätte bra eller, 550 Euro mot 5490kr i Sverige på DM 2/6 tex.


Hm såg nu att det var per st ;) läste för snabbt och trodde det var för paret. Skit oxå, blir ingen beställning därifrån då :blush: men annars hade det varit billigt!

#194

Postad 25 december 2010 - 22:57

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Hur kunde du beställa Canton högtalarna? Jag fick till svar att de har slutat att exportera canton högtalare till Sverige pga att canton förbjuder detta och att de inte vill hamna i trubbel.

Det kanske finns någon annan försäljare som man kan beställa av?



Beställde canton högtalare från elektrowelt24 under nov, dec så det skall nog vara fina fisken nu =)

#195

Postad 27 februari 2011 - 17:52

Unregistered646d6779
  • Unregistered646d6779
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fråga till er som köpt högtalare från elektrowelt24.de i Tyskland.

Jag har själv varit i mailkontant med dom angående pris och leverans till Sverige.
Vad dom även också lovar är försäkring, men vad täcker försäkringen? Någon som vet?

Kanske någon som varit med om det och som kan dela med sig av hur det gått, ifall det var mycket strul
eller om det löste sig någorlunda smärtfritt.

Mvh
Simon

#196

Postad 07 mars 2011 - 17:47

Unregisterede35efb45
  • Unregisterede35efb45
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Den här trådens första inlägg behöver uppdateras. Bland annat: mediacheckpoint.de säljer inte längre hifi-prylar. Betydligt begränsat utbud. Lite ipod pryttlar och micro-stereos.

De verkar ha sålt/konkat sidan är helt annorlunda.

Vilka tyska butiker gäller idag t.e.x.?

#197

Postad 08 april 2011 - 21:28

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Är det hemmabio prylar man är ute efter så är väl bland annat Heimkino Macher högintressant.

Heimkino Macher.de

#198

Postad 17 april 2011 - 22:34

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Även projektor portalen Cine4home.de är ju intressant: http://translate.goo.....cine4home.de/

#199

Postad 01 juni 2011 - 14:40

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Shoppingmall by Cine4home.de ett 30 tal dedikerade hemmabiobutiker.Shoppingmall

#200

Postad 15 juni 2011 - 20:15

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Att Importera högtalare ifrån Tyskland kan man spara tusenlappar på! Många olika märken som är billigare där än vad det är i Sverige, ta tex Canton... Men varför går de inte att hitta billigare Elac??? Samma pris där som här juh blink.gif Eller är det jag som inte hittar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.