Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vanlig RCA som coaxkabel?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 augusti 2015 - 07:37

Unregisteredc00fb978
  • Unregisteredc00fb978
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hej,

 

Då min optiska ingång på min förstärkare är upptagen behöver jag använda en coaxkabel. Sedan tidigare har jag köpt Chord Chrimson Vee3 RCA-kablar för sändning av analog signal. Kan jag återanvända ett av dessa snören som coax eller behöver man köpa en kabel märkt för coax?

 

Om jag måste köpa en kabel tycker jag denna verkar prisvärd. http://www.head-fi.o...-rca-rca-75-ohm

 

För musik

 

 



#2

Postad 21 augusti 2015 - 09:31

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
En koaxialkabel innebär att kablen har en lite annan konsstruktion - en koaxial konstruktion inte som en vanlig sladd. Den består av en ledare i mitten som är innesluten i ett isolerande hölje, detta i sin tur är omslutet av en mantel och denns är i sin tur omsluten av ett isolerande hölje. Googla för bild...
Den karaktaristiska impendansen ska också vara 75 ohm.
Trots att kablen du funderar på att använda inte uppfyller dessa kriterier så kommer den sannolikt ändå fungera som digitalkabel.

Redigerat av hampestampe, 21 augusti 2015 - 09:36.


#3

Postad 21 augusti 2015 - 09:36

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Hej,

 

Då min optiska ingång på min förstärkare är upptagen behöver jag använda en coaxkabel. Sedan tidigare har jag köpt Chord Chrimson Vee3 RCA-kablar för sändning av analog signal. Kan jag återanvända ett av dessa snören som coax eller behöver man köpa en kabel märkt för coax?

 

Om jag måste köpa en kabel tycker jag denna verkar prisvärd. http://www.head-fi.o...-rca-rca-75-ohm

 

För musik

Ingen ide att du frågar om kablar i detta forum.

Alla kablar låter lika.......:-)

du kan köpa billigast möjligt på macken.......

över 4 kr/metern så är du lurad.



#4

Postad 21 augusti 2015 - 13:23

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Ingen ide att du frågar om kablar i detta forum.
Alla kablar låter lika.......:-)
du kan köpa billigast möjligt på macken.......
över 4 kr/metern så är du lurad.


Lura av den där gubben med utmaningen lite pengar då? Eller rekommenderar du kablar som låter olika bara så där? :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.