Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allmän fråge/infotråd om DLS högtalare.

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 december 2018 - 11:46

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Känns som många är nyfikna på dem men det är sparsamt med info, svårt att hitta bra info eller tom ställen att lyssna på dem.

 

Jag har iaf bestämt mig för att satsa på dem men har lite saker jag skulle vilja få svar på, gärna från någon av er som har erfarenhet av dem.

 

Surroundhögtalare har jag redan bra som sitter på väggen bak, har skeppat iväg mina frontar (som inkl sub) och center.

 

Rummet där vi kollar på film är ca 25kvm, jag tänkte satsa på ett par flatbox xl som frontar, och en flatbox large som center och så är första frågan vilken sub man ska satsa på? Flatsub stereo one har ju som jag förstått en aktiv 7tum och en passiv 7tum, vet inte alls hur den presterar till film och musik, men den är både snygg och har ett attraktivt pris, fram tills dagens dato har jag haft 2 st 10tummare men det är absolut inget som behövs i det här rummet, dessutom är basen sådär ärligt talat (blue diamond v3)

 

Eller ska man satsa på någon av deras 8tumsbasar, finns ju 2 olika varianter där med.

 

Sen en annan fråga är vad som skiljer till XL mot XL v2 till exempel? Är det någon skillnad ljudmässigt, ska man satsa på v2 om möjligheten finns?

 

Det kommer mestadels användas till filmtittande men även en del musiklyssning.

 

Tacksam för input.



#2

Postad 27 december 2018 - 15:12

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Kan ju börja med att läsa denna tråd om du missat den.

 

https://www.minhembi...howtopic=321902

 

Sedan vad gäller bas så finns det ingen större anledning att välja samma fabrikat om du skulle få mer för pengarna om du köper annat.
Förutom möjligen utseendet då...men vita och svarta subbar finns av de flesta fabrikat.



#3

Postad 27 december 2018 - 18:42

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Ja den har jag läst, men kände att jag ville ha en mer specifikt tråd.

Ok, jag har inte låst mig vid deras subbar, undrar mest om dom är bra, snygga är dom iaf.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.