Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad händer 2019?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD T758v3 (Surroundförstärkare) 1 3 (1) Inga priser

#1

Postad 30 december 2018 - 01:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Tänkte en tråd där vi skriver vad vi planerar att köpa 2019. Både högtalare, förstärkare, UHD spelare mm. 
Har ni några planer för det nya året?



#2

Postad 30 december 2018 - 01:37

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 1

Själv så kommer det hända rätt mycket 2019.

1. Jag ska till slut bygga mitt "drömrum" för musik och film. Drömrum går alltid att ifrågasätta. Hade jag haft obegränsat med pengar så hade rummet varit än större och än värre.
Men jag köpte huset för att kunna göra detta och rummet jag utgår ifrån (när jag rivit ett par icke-bärande väggar) är trots allt ca 50 kvm stort. Ingvar Öhman har ritat upp rummet och slutresultatet blir ca 38 kvm (5,7x6,8x2,4). Det kan bli dyrt då jag behöver byta 5 st fönster som nu ska bli ljudisolerande fönster, in med en ny braskamin, etc.

2. Jag ska köpa Ino audios surroundhögtalare, 8 st a2.

3. Jag ska köpa en UHD spelare, vet inte än vilken.

4. Jag ska köpa lite nya slutsteg. Planen är 2 st Sybarite No1200 som jag kör bryggat för ca 2x1600 watt för frontarna. Sen en Emotiva XPA-DR3 som driver centern och 4 st av mina basar.

5. Sen ska jag beställa Ino audios i64s som frontar och en i32s som center. Eventuellt så kommer jag byta mina 6 basar till 8 st profundus Y basar. Det är för de ska passa ihop med de nya i64s högtalarna (samma faner). Blir det inte det så köper jag "bara" ett par Y basar till så jag får 8 st.

6. Ska köpa en ny ljudtransparent duk, antagligen Seymour retractable, 150 tum. Helst med med ett maskningssystem, men vi får se, det är inte gratis.

Det är detta som jag kommer på just nu. Så 2019 kommer bli både ett dyrt och jäkligt kul år.

 



#3

Postad 30 december 2018 - 02:04

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 956 inlägg
  • 1

Har ett gäng nya JBL element på G så sakteliga från andra sidan pölen.

Blir en avart på JBL M2/708i.

Sen ska substeget bytas ut men jag vet inte riktigt till vad.



#4

Postad 30 december 2018 - 08:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Själv så kommer det hända rätt mycket 2019.1. Jag ska till slut bygga mitt "drömrum" för musik och film. Drömrum går alltid att ifrågasätta. Hade jag haft obegränsat med pengar så hade rummet varit än större och än värre.Men jag köpte huset för att kunna göra detta och rummet jag utgår ifrån (när jag rivit ett par icke-bärande väggar) är trots allt ca 50 kvm stort. Ingvar Öhman har ritat upp rummet och slutresultatet blir ca 38 kvm (5,7x6,8x2,4). Det kan bli dyrt då jag behöver byta 5 st fönster som nu ska bli ljudisolerande fönster, in med en ny braskamin, etc.2. Jag ska köpa Ino audios surroundhögtalare, 8 st a2.3. Jag ska köpa en UHD spelare, vet inte än vilken.4. Jag ska köpa lite nya slutsteg. Planen är 2 st Sybarite No1200 som jag kör bryggat för ca 2x1600 watt för frontarna. Sen en Emotiva XPA-DR3 som driver centern och 4 st av mina basar.5. Sen ska jag beställa Ino audios i64s som frontar och en i32s som center. Eventuellt så kommer jag byta mina 6 basar till 8 st profundus Y basar. Det är för de ska passa ihop med de nya i64s högtalarna (samma faner). Blir det inte det så köper jag "bara" ett par Y basar till så jag får 8 st.6. Ska köpa en ny ljudtransparent duk, antagligen Seymour retractable, 150 tum. Helst med med ett maskningssystem, men vi får se, det är inte gratis.Det är detta som jag kommer på just nu. Så 2019 kommer bli både ett dyrt och jäkligt kul år.


Härligt att du förverkligar en dröm. Jag gjorde nästan samma som du (fast i betydligt mindre skala) för ett tiotal år sedan och jag har aldrig ångrat mig. Det vore kul att följa projektet i ett galleri eller så.

#5

Postad 30 december 2018 - 11:00

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Bytte i dagarna receiver till en NAD 758 v3 med Dirac Live 2.0 från min Onkyo 818.

Jösses vilket lyft! Högtalarna har aldrig låtit så bra som nu och "surroundbubblan" är brutal. Manuell PEQ, XT32 osv kommer inte i närheten.

 

Nästa grej på agendan är 4st takhögtalare för att se om det är något att ha. Det blir då även 2st extra slutsteg för att driva dessa. NAD:en har tyvärr bara steg för 7 kanaler.

 

Sen är jag nog nöjd för en lång tid framöver, har inget jag känner att jag vill förändra/lägga till efter detta.



#6

Postad 30 december 2018 - 11:38

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Funderar på ett par surroundhögtalare till anläggningen i vardagsrummet. Helst vita och diskreta. Tips någon?

#7

Postad 30 december 2018 - 11:52

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Ska "flytta hemifrån" till lägenhet efter skilsmässa så mina planer att skaffa ett par nya golvhögtalare får flytta på sig ännu ett tag. Tar med mig stereoförstärkare, nuvarande stativhögtalare plus CD och Vinylspelare (plus en j*vla massa skivor). Resten får jag skaffa nytt så det blir TV, UHD-spelare och soundbar som prio ett. 



#8

Postad 30 december 2018 - 12:33

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0

Funderar på ett par surroundhögtalare till anläggningen i vardagsrummet. Helst vita och diskreta. Tips någon?


Kollat på XYZ Atmosphere S2

#9

Postad 30 december 2018 - 15:18

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Kollat på XYZ Atmosphere S2


Kan vara något för mig. Tack!

#10

Postad 30 december 2018 - 16:18

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Glöm inte flushmount kit för montering ;) på vägg

#11

Postad 31 december 2018 - 10:10

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 1

Kan komma att hända en del men det som känns mest troligt just nu är ett inköp av en dynamisk högtalare med horn i övre registret och troligen 8" eller större i basen. Blir det en klipsch så är det Forte 3 som gäller annars  blir det något från JBL Sythesis.



#12

Postad 31 december 2018 - 12:53

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Själv så kommer det hända rätt mycket 2019.

1. Jag ska till slut bygga mitt "drömrum" för musik och film. Drömrum går alltid att ifrågasätta. Hade jag haft obegränsat med pengar så hade rummet varit än större och än värre.
Men jag köpte huset för att kunna göra detta och rummet jag utgår ifrån (när jag rivit ett par icke-bärande väggar) är trots allt ca 50 kvm stort. Ingvar Öhman har ritat upp rummet och slutresultatet blir ca 38 kvm (5,7x6,8x2,4). Det kan bli dyrt då jag behöver byta 5 st fönster som nu ska bli ljudisolerande fönster, in med en ny braskamin, etc.

2. Jag ska köpa Ino audios surroundhögtalare, 8 st a2.

3. Jag ska köpa en UHD spelare, vet inte än vilken.

4. Jag ska köpa lite nya slutsteg. Planen är 2 st Sybarite No1200 som jag kör bryggat för ca 2x1600 watt för frontarna. Sen en Emotiva XPA-DR3 som driver centern och 4 st av mina basar.

5. Sen ska jag beställa Ino audios i64s som frontar och en i32s som center. Eventuellt så kommer jag byta mina 6 basar till 8 st profundus Y basar. Det är för de ska passa ihop med de nya i64s högtalarna (samma faner). Blir det inte det så köper jag "bara" ett par Y basar till så jag får 8 st.

6. Ska köpa en ny ljudtransparent duk, antagligen Seymour retractable, 150 tum. Helst med med ett maskningssystem, men vi får se, det är inte gratis.

Det är detta som jag kommer på just nu. Så 2019 kommer bli både ett dyrt och jäkligt kul år.


Sjukt avundsjuk men ett riktigt stort grattis!

Känns som något man skulle vilja uppleva.

Ontopic så är det för tillfället inga större inköp planerade. Är mer skivor samt koncerer inplanerade istället.

#13

Postad 31 december 2018 - 13:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 1
Oj vad roligt projekt Karlsson! Apropå punkt 5, känns det verkligen värt att köpa 8 st kompletta basar för det? Kan man köpa faneren löst av iö och lämna in dina befintliga till någon lokal förmåga tex alternativ ta med dem till hans snickare och fanera om dem där? Men stort grattis och lycka till. Skall bli roligt att följa.

#14

Postad 01 januari 2019 - 06:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Härligt att du förverkligar en dröm. Jag gjorde nästan samma som du (fast i betydligt mindre skala) för ett tiotal år sedan och jag har aldrig ångrat mig. Det vore kul att följa projektet i ett galleri eller så.

Det är nog inte omöjligt att det kommer lite bilder på det. 


Oj vad roligt projekt Karlsson! Apropå punkt 5, känns det verkligen värt att köpa 8 st kompletta basar för det? Kan man köpa faneren löst av iö och lämna in dina befintliga till någon lokal förmåga tex alternativ ta med dem till hans snickare och fanera om dem där? Men stort grattis och lycka till. Skall bli roligt att följa.

Grejen är att det är "fel" form på de y-lådorna då jag vill ha (om de ska synas) den modellen med tyg för elementet. 
Sen beror det på vad jag får för mina y-lådor. 



#15

Postad 01 januari 2019 - 14:01

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Själv så kommer det hända rätt mycket 2019.1. Jag ska till slut bygga mitt "drömrum" för musik och film. Drömrum går alltid att ifrågasätta. Hade jag haft obegränsat med pengar så hade rummet varit än större och än värre.Men jag köpte huset för att kunna göra detta och rummet jag utgår ifrån (när jag rivit ett par icke-bärande väggar) är trots allt ca 50 kvm stort. Ingvar Öhman har ritat upp rummet och slutresultatet blir ca 38 kvm (5,7x6,8x2,4). Det kan bli dyrt då jag behöver byta 5 st fönster som nu ska bli ljudisolerande fönster, in med en ny braskamin, etc.2. Jag ska köpa Ino audios surroundhögtalare, 8 st a2.3. Jag ska köpa en UHD spelare, vet inte än vilken.4. Jag ska köpa lite nya slutsteg. Planen är 2 st Sybarite No1200 som jag kör bryggat för ca 2x1600 watt för frontarna. Sen en Emotiva XPA-DR3 som driver centern och 4 st av mina basar.5. Sen ska jag beställa Ino audios i64s som frontar och en i32s som center. Eventuellt så kommer jag byta mina 6 basar till 8 st profundus Y basar. Det är för de ska passa ihop med de nya i64s högtalarna (samma faner). Blir det inte det så köper jag "bara" ett par Y basar till så jag får 8 st.6. Ska köpa en ny ljudtransparent duk, antagligen Seymour retractable, 150 tum. Helst med med ett maskningssystem, men vi får se, det är inte gratis.Det är detta som jag kommer på just nu. Så 2019 kommer bli både ett dyrt och jäkligt kul år.

Håller Hassesolo att det skulle vara kul att följa, är alltid kul när man får följa en dröm som blir verklighet 👍
För egen del har jag en tv på ingång så vi får flytta om lite bland tvapparaterna och att alla funkar igen. Annars blir det nog ett lungt år som det ser ut nu, men jävulen har knackat på axeln tidigare

Redigerat av MikaelJ, 01 januari 2019 - 14:02.


#16

Postad 02 januari 2019 - 17:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Funderar på Rotel eller Emotiva slutsteg, helst 3 kanal.

Kanske blir det även att investera i en Atmos lösning.



#17

Postad 02 januari 2019 - 18:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ny projektor på ingång. Sony VPL-VW360ES
Det lär väl bli en ny receiver också tyvärr. Annars kommer inte 4K funka ordentligt...

#18

Postad 02 januari 2019 - 20:43

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Sitter faktiskt nöjd för tillfället. Skulle vilja bygga en baffelvägg och investera i en AT duk. Men det skulle kräva för stora ingrepp i rummet som jag inte känner att jag orkar just nu.

#19

Postad 02 januari 2019 - 20:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har varit nöjd med min proj i 6,5 år men nu börjar den ge upp dessvärre...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.