Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hdmi-kabel genom 12mm rör

4 svar till detta ämne hdmi micro-hdmi rör supra arc
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 juli 2015 - 10:02

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Hej

 

Jag försöker hjälpa föräldrarna att uppgradera till en ny tv (samt möjlig förstärkare) och de vill gärna dölja kablarna och återanvända de rör som finns i väggen som användes för äldre kablar, ca 2 meter längd per rör med ok vinklar samt 12 mm i diameter på "hålet"

Jag har även bifogat en bild på ett rör för att vara på den säkra sidan.

Problemet är att jag behöver föra igenom en hdmi-kabel och kontakterna är precis för breda. Min första tanke var en HDMI-HDMI MET-S/B HD A/V från Supra, men då kontakten sitter kvar när man har skruvat av höljet så hjälper inte det, har ni några fler förslag?

 

Alternativt verkar vara hdmi-microhdmi men jag är osäker på om de klarar arc och high-speed, eller om de ens är gjorda för tv till förstärkare? Vad har ni för erfarenheter?

 

Vad har jag annars för alternativ? Har lite dålig koll på detta.

 

Planerad förstärkare är en Marantz NR1506 samt en UE40H6400 från Samsung (ja de bor i Frankrike.

 

 

Bifogad fil(er)



#2

Postad 11 juli 2015 - 10:13

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Det finns även en variant där man använder två TP-kablar, med övergångar till HDMI i båda ändarna. Då kan du dra kablarna utan kontakter och sedan montera dessa (RJ-45) själv.



#3

Postad 11 juli 2015 - 10:19

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Sökte lite och ser att det även finns varianter som använder en TP-kabel, vet inte om de är sämre. Hittade även en tråd i ämnet här, men den har några år på nacken så det kanske finns bättre lösningar nu.



#4

Postad 11 juli 2015 - 10:20

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Det finns även en variant där man använder två TP-kablar, med övergångar till HDMI i båda ändarna. Då kan du dra kablarna utan kontakter och sedan montera dessa (RJ-45) själv.

Ja, jag funderade på det men är orolig att det blir en för stor dosa bakom TVn, samt om arc och high-speed stöds.



#5

Postad 11 juli 2015 - 10:49

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Verkar gå med en ganska liten dosa, försöker hitta tips på moderna lösningar.

dubbla Cat6/7 ca två meter samt stöd för arc samt high-speed, har ni några tips?






Även taggad med hdmi, micro-hdmi, rör, supra, arc

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.