Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fire Emblem: Awakening + Fates [3DS]

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fire Emblem: Awakening (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 1 8,4 (4) 531:-
Fire Emblem Fates: Birthright (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 5 (0) 727:-
Fire Emblem Fates: Conquest (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 6 6,5 (1) Inga priser
Fire Emblem Fates - Limited Edition (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 7 (0) Inga priser
Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 7 7,67 (2) 599:-
Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia - Limited Edition (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 7 (0) Inga priser

#1

Postad 28 april 2013 - 22:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Postad bild


När jag hörde att ett nytt Fire Emblem skulle komma till 3DS visste jag att jag skulle bli tvungen att köpa en 3DS förr eller senare. För ett tag sedan skickade Nintendo Lego City till mig och i lådan låg även Luigis Mansion. Men jag hade ju ingen 3DS så de var schyssta nog att skicka en sådan också. Dock hade de inte något Fire Emblem.

Det har jag nu köpt dock och jäklar vad kul det är. Jag har inte kommit jättelångt än men den nya funktionen att kunna para ihop två karaktärer så de får bonusar och kan slåss ihop, och till slut kan gifta sig med varandra och skaffa barn som då får en blandning av föräldrarnas stats är smått fantastisk. Verkar som vanligt vara ganska långt också, grymt med sidouppdrag och challenges på kartan. Sen är FMV-sekvenserna underbara! Just nu spelar jag classic mode och hard (om en karaktär dör så försvinner de för alltid) och försöker få alla att överleva till slutet :ph34r:

Helt klart ett måste om man har en 3DS eller om man är någorlunda intresserad av SRPG-genren. Värt att köpa en 3DS enbart för detta skulle jag säga, men det finns och kommer ju så mycket annat dessutom.

#2

Postad 29 april 2013 - 20:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Bytte in min 360 mot 3DS idag på Gamestop. De hade dock inte Fire Emblem så det fick bli Ocarina of TIme istället, men Fire Emblem är nog härnäst. Har du spelar Final Fantasy Tactics och Tactics Ogre?

#3

Postad 29 april 2013 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Av någon anledning gillar jag varken Tactics eller Ogre :blink: . Men det säger ju inte så mycket, du gillar Jeanne D'Arc och det gör ju jag med. Du kommer digga FE.

Fire Emblem är ett av de få spel jag önskar aldrig tar slut. Vill bara ha mer hela tiden.

#4

Postad 29 april 2013 - 23:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lirade en del Fire Emblem på Gamecube. Underbara spel. Får nog bli en 3DS sen i höst eller så.

#5

Postad 01 maj 2013 - 01:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
En grym grej med 3DS är hur snabbt man kan stänga av ett spel och starta det igen. Fire Emblem var ett h-vete att starta om på Wii, tog aslång tid. Men på 3DS tar det typ 15 sekunder att stänga av, starta om och spela ifrån där man slutade. Helt sjukt stor skillnad mot Wii U.

Och det behövs i FE eftersom man måste starta om varje gång en gubbe dör om man vill rädda alla. Dvs, ett misstag, starta om hela kartan, kan förlora timmars speltid. På gott och ont =P.

#6

Postad 01 maj 2013 - 06:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

En grym grej med 3DS är hur snabbt man kan stänga av ett spel och starta det igen. Fire Emblem var ett h-vete att starta om på Wii, tog aslång tid. Men på 3DS tar det typ 15 sekunder att stänga av, starta om och spela ifrån där man slutade. Helt sjukt stor skillnad mot Wii U.

Och det behövs i FE eftersom man måste starta om varje gång en gubbe dör om man vill rädda alla. Dvs, ett misstag, starta om hela kartan, kan förlora timmars speltid. På gott och ont =P.

Är det inte lättare med casual mode då, om man ändå ska ladda om menar jag?

#7

Postad 01 maj 2013 - 12:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jo, för nybörjare är det ju bra, jag förstår varför de lagt in det :)

How did you play the fantastic 3DS tactical RPG Fire Emblem: Awakening? Did you leave permadeath on, playing the game's classic mode? Or were you more than happy to switch on the game's casual mode, which has your dead characters coming back to life each battle? If you are a CHEATER (kidding -- you just suck) you can thank the members of the development team at Intelligent Systems that were for the addition of a casual mode, as not all were on board.


http://www.destructo...de-250731.phtml


Men jag är van vid classic mode sedan tidigare FE, så att spela med karaktärer som är odödliga hade blivit tråkigt. Utmaningen ligger i att spela så gott som perfekt så att ingen dör. Hade alla kommit tillbaka efteråt så hade det inte funnits någon poäng med spelet, alla skulle ju kunna dö utan någon som man gör OP och man klarar ändå banan.

Att klara hela spelet utan att någon dör någon gång (aldrig behöva starta om) går inte. De kan få critical hits eller spawna bakom dig (nu verkar de iaf förvarna en om spawns/förstärkningar till skillnad från i tidigare spel). Och jag som aldrig kör med A-laget för att jag gillar att expa alla karaktärer så gott det går får ännu mer problem.

Faktum är att planeringen innan striderna tar nästan lika lång tid som striderna öht. Om någon dör så måste du göra om och komma på en lösning till problemet som gjorde att den enheten dog. Och då kanske nån annan dör istället, så det är problemlösning det handlar om.

Sen är det ine alls svårt på hard om du toppar laget. Det finns en svårighetsgrad till så man skulle kunna köra på den och toppa laget istället för att köra på hard och köra med B/C-laget. Försöker satsa på att para ihop tjejer med killar så de gillar varandra mer, även om de inte är bästa alternativet. Mitt första par gifte sig igår :) . Ställde också in Internet och laddade ner gratis-DLC för ännu fler fighter ^_^

#8

Postad 01 maj 2013 - 16:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Låter som Tactics Ogre. Fast jag tror inte att karaktärerna kunde gifta sig där. Jag hör att FE är must buy iaf.

PS: jäklar vad dyra ds-spel är trots att de släpptes för fem år sedan. De flesta ligger över 300 kr/st!?

#9

Postad 01 maj 2013 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
DS-spelen också? 3DS-spelen verkar inte heller sjunka i pris nämnvärt. Aja, finns ju många bra DS-spel att slå till på.

Edit: En annan grej i FE är att statsen när man går upp är helt random. Så om du har haft tur och fått många stats som går upp under en runda och någon dör så du måste börja om, så kan du ju ha otur och få skitstats nästa gång den gubben lvlar upp (typ +1 magic istället för +1 på nästan allt).

Det ligger även två grejer på kartan varje gång (priser) som man måste stå på för att få, de är också random. Kan vara vapen, exp, ökad vapenfärdighet etc.

Redigerat av Zoiler, 01 maj 2013 - 16:12.


#10

Postad 01 maj 2013 - 16:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Låter som Tactics Ogre. Fast jag tror inte att karaktärerna kunde gifta sig där. Jag hör att FE är must buy iaf.

PS: jäklar vad dyra ds-spel är trots att de släpptes för fem år sedan. De flesta ligger över 300 kr/st!?


Antagligen för att de är svåra att få tag i. Jag var tex tvungen att betala fullpris dvs 600 spänn för Metroid Prime Trilogy till Wii när jag köpte det slutet på förra året.

#11

Postad 01 maj 2013 - 17:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ja, det brukar vara orsaken, men varför är det så? Vad skiljer Nintendospel från PS och XBOX?

#12

Postad 06 maj 2013 - 11:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Man har verkligen att göra med Fire Emblem, det spawnas nytt motstånd på världskartan efter hur lång tid som gått, så man har alltid fiender att slåss mot. Sen kommer nya legendariska karaktärer att utmana ju längre man kommer i spelet också. Lägg till main storyn, sidouppdragen och att det kommer ett nytt uppdrag varje gång ett gift par får barn.

Har fått reda på ett smartare sätt att starta om också om någon dör, L + R + Start. Går ännu snabbare.

#13

Postad 10 maj 2013 - 15:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ligger på runt 40 timmar nu. Igår dog min första karaktär :( . Spelade någon jobbig bana som säkert tagit en timme och så dog en av mina gubbar när 4 fiender spawnade random precis bredvid henne. Så jäkla orättvist, orkade inte göra om eftersom jag aldrig provat henne innan och bara tänkte testa.

Random spawns är fortfarande det sämsta med Fire Emblem-serien.

#14

Postad 15 maj 2013 - 21:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
60 timmar. Jag är nog ganska overpowered med flera av mina karaktärer. Har kört sido- och bonusuppdrag och när jag återvände till huvuduppdraget så var det inte ens i närheten att någon dog. Jag har massa powerhouses nu som kan gå igenom banorna helt själva =P.

#15

Postad 16 maj 2013 - 09:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har beställt det här nu. Får se om jag ska spela klart Ocarina of Time först innan jag sätter igång.

#16

Postad 16 maj 2013 - 10:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Kul att se vad du tycker om det.

Edit: Idag blev en av mina karaktärer godlike, mer eller mindre ostoppbar. Jag skickar ut henne ensam i striden och trycker på start i fiendens omgång, sen är alla döda när jag ser skärmen igen =P. Eller ja, vi får se hur hon står sig mot DLC-innehåll som Ike eller Ashnard men har svårt att se att de ska kunna göra något. Fienderna som försöker nu har 0% i hit chance.

Borde kört på insane istället för hard ;) . Nje, men jag har grindat mycket också så att main storyn är pissenkel nu är inget konstigt.

Redigerat av Zoiler, 16 maj 2013 - 16:46.


#17

Postad 16 maj 2013 - 19:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Låter som Dragon's Dogma på Hard. Väldigt utmanande i början, men klart hanterbart mot slutet. Andra varvet var skrattretande enkelt. Dödade hydran på ett par hugg.

Lite dåligt balanserat där.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 maj 2013 - 19:19.


#18

Postad 16 maj 2013 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jo men tar man en paus från huvudstoryn och grindar annat i 20 timmar så är det klart, då är det svårt att få någon utmaning där.

Dessutom finns det en svårare nivå än hard från början och ytterligare en svårare efter man klarat spelet om man så vill.

#19

Postad 18 maj 2013 - 12:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Varvades igår.. totalt runt 70 timmar (60 timmar på klockan men den räknar inte med de gånger man startat om). Blev som sagt helt OP i slutet efter all grinding, Ike var den ende av alla legendariska DLC-karaktärer som ens kunde skada henne, kudos till honom (han är med i Smash Bros och är kanske den mest kände FE-karaktären tillsammans med Marth).

Nu får jag få upp suget till Wii U-spelet, det här var precis som förväntat riktigt grymt :)

Guys, I am really unhappy with this game:
On „normal“ it is far too easy. And on „hard“ I have absolutely no chance. I mean, even “Dark Souls” was no really big deal for me. But this … HOLY SHIT! Am I doing something wrong?


=P

Redigerat av Zoiler, 18 maj 2013 - 13:07.


#20

Postad 18 maj 2013 - 19:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hur har de gjort spelet svårare på Hard?

#21

Postad 18 maj 2013 - 23:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Dunno eftersom jag inte spelat normal men jag antar att det handlar om fler och starkare fiender helt enkelt.

Ett tips förresten imo att du är nybörjare i serien är att inte använda Frederick i början eftersom han suger upp all exp. Han är high lvl och kan då lätt döda alla i början men han får i gengäld lite exp. Bättre du kör med dina svagare enheter så de får mer exp och utvecklas.

Ett annat är att trycka på översta knappen av de fyra så du ser vart det är säkert att gå och inte (lila området) när det är din tur.

Tänk också på att flygande enheter dör aslätt mot bågskyttar.

Om du vill speeda upp spelet kan du ta bort battle animations i options och lite andra grejer. Har du fått det än?

Redigerat av Zoiler, 19 maj 2013 - 00:00.


#22

Postad 19 maj 2013 - 06:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Dunno eftersom jag inte spelat normal men jag antar att det handlar om fler och starkare fiender helt enkelt.

Ett tips förresten imo att du är nybörjare i serien är att inte använda Frederick i början eftersom han suger upp all exp. Han är high lvl och kan då lätt döda alla i början men han får i gengäld lite exp. Bättre du kör med dina svagare enheter så de får mer exp och utvecklas.

Ett annat är att trycka på översta knappen av de fyra så du ser vart det är säkert att gå och inte (lila området) när det är din tur.

Tänk också på att flygande enheter dör aslätt mot bågskyttar.

Om du vill speeda upp spelet kan du ta bort battle animations i options och lite andra grejer. Har du fått det än?

Ah tack. Beställde från Amazon så leveranttiden är ganska lång. Borde få det till veckan.

#23

Postad 19 maj 2013 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa Ghost Recon Shadow Wars vid ett senare tillfälle (Super Mario 3D Land blir nästa projekt på 3DS, nyss beställt). Det liknar Fire Emblem i mångt och mycket.

#24

Postad 19 maj 2013 - 22:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har du spelat Fire Emblem på DS?

#25

Postad 20 maj 2013 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ja, jag har spelat alla mer eller mindre. De två GBA-spelen, ett på DS, ett på GC, ett på Wii och ett på 3DS.

#26

Postad 20 maj 2013 - 11:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Är DS-spelet värt att titta närmare på?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 maj 2013 - 11:14.


#27

Postad 20 maj 2013 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ja, det är typ en åtta. Men spela detta först.

Jag tycker nog att GC och Wii-spelen är de bästa om man spelar båda efter varandra dock.

Redigerat av Zoiler, 20 maj 2013 - 12:07.


#28

Postad 21 maj 2013 - 07:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Kul att se vad du tycker om det.

Fick det igår. Kunde inte hålla mig så Link får vänta med att hitta bossnyckeln i vattentemplet...

Har spelat två uppdrag och mitt första intryck är att det är fulsnyggt. Man har gjort det väldigt pampigt fastän det bara är ett "schackbräde". Jag gillar det. Tactics Ogre gav det lite mer djup i och med det taktiska värdet i att ha höjdskillnader på terrängen. Det underlättar faktiskt med top down view till skillnad från TO "3D" isometriska vy som man hela tiden fick rotera för att bilda sig en uppfattning av läget.

De här två första uppdragen (Hard, borde jag spela om på Insane?) gav varken motstånd eller taktiskt djup. Både magiker och krigare måste gå in i närstrid. Och båda tar skada vid anfall, inte bara den som blir attackerad. Lite ovant, men jag antar att det taktiska kommer.

#29

Postad 21 maj 2013 - 12:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Både magiker och krigare måste gå in i närstrid. Och båda tar skada vid anfall, inte bara den som blir attackerad.

Stämmer inte, som magiker har du en 1-2 range och kan anfalla från en ruta ifrån din motståndare. Om din motståndare då inte har ett vapen med 1-2 range (som t.ex en krigare med kastyxa eller en annan magiker) så tar den som anfaller inte skada. Så anfall med din magiker eller bågskytt från avstånd först och gå sedan in med övriga om det behövs.

Du vet att du kan para ihop enheterna också? Ju mer speed du har på enheten ju större chans att du kan anfalla två gånger i samma runda (om du liger 5 över motståndarens speed).

Spelar du classic eller det andra?

Btw, du kan använda terrängen till din fördel här också, t.ex. skog ger dig viss fördel osv. Du ser längst upp till vänster vad du får för fördel av olika terräng eller byggnader.

Redigerat av Zoiler, 21 maj 2013 - 12:04.


#30

Postad 21 maj 2013 - 12:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Aha!
jag spelar classic och hard. Kanske ska byta till Insane?

#31

Postad 21 maj 2013 - 13:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Du kanske borde spela till bana 5 eller 6 eller nåt, tror det var där som de sa att det var make or break. Annars kan du väl byta till insane nu om du vill. Ska du satsa på att ingen dör?

#32

Postad 21 maj 2013 - 13:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Tänkte det.

#33

Postad 21 maj 2013 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Du gillar ju utmaningar så... och för mig blev det på tok för lätt efter ett tag. Men du kanske blir frustrerad och det kan ta från upplevelsen, det blir svårare än vad det är i början.

Tänk t.ex. på att du ska gifta olika karaktärer med varandra, det kan bli svårt på insane att få två att gilla varandra tillräckligt. Jag vet att jag satt och önskade ett tag att jag spelade på lättare för att det skulle vara lättare att få två svaga att bli ihop. Alla kan ju inte bli bra.

Redigerat av Zoiler, 21 maj 2013 - 13:42.


#34

Postad 21 maj 2013 - 14:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Låter som att jag fortsätter Hard/Classic då. :-)
Är DLC värt pengarna?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 21 maj 2013 - 14:26.


#35

Postad 21 maj 2013 - 14:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Inte skaffat dem, räcker med 70 timmar för mig. Vad jag hört ska de inte vara jättebra. Finns tillräckligt med innehåll ändå.

#36

Postad 21 maj 2013 - 21:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hur laddar man ner DLC? Eshop startar bara spelet åt mig....

#37

Postad 21 maj 2013 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det kommer på kartan sen efter ett tag tror jag, en röd punkt som du kan gå till och ladda ner ifrån.

Ska du inte spela huvudspelet innan du tittar åt det hållet?

Redigerat av Zoiler, 21 maj 2013 - 21:38.


#38

Postad 21 maj 2013 - 22:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jadå, jag ville bara ladda ner så det var klart. Det som är gratis alltså. Chapter 3 nu och jag är glad att jag inte valde insane. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 21 maj 2013 - 22:58.


#39

Postad 26 maj 2013 - 07:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kapitel fem och jag har redan kanonmat i mitt lag lvl 1-3 dör så fort de får chansen och A.I.n verkar skriven för att ta de svaga först.

Det verkar inte gå att grinda de ännu heller. Den enda fienden på kartan ligger dubbelt så högt i level.

#40

Postad 26 maj 2013 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
AI:n tar de svaga först ja. Du får vänta med att grinda dem. Men en healer får ju t.ex. exp av att hela andra.

Ett tips om fienden står stilla är att kolla vart de kan gå och sedan sätta en stark enhet på första rutan där de kan gå så att de attackerar den, sedan kan de svaga stå bakom och anfalla det som blir över.

Antingen gör man ju så att man expar ett par starka enheter eller försöker fördela expen över laget. Vilka är kanonmat i nuläget, vilka är dina starka?

#41

Postad 26 maj 2013 - 14:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kanonmaten är helarna, Stahl, Stella, Pegasusbruttan och barden. Sedan har vi mittemellan i yxmannen, magikerna, skytten och svärdkillen från grannlandet. Starka är jag, chrom, frederick (som jag inte använder) och killiam.

Precis, jag måste fega in mina svaga bakom de starka precis som du säger, men ett misstag och ain plockar de.

Tactics Ogre hade också permadeath, men man fick tre rundor på sig att reviva så det var mycket mer förlåtande där. Det var snyggare också, men jag anar ett större djup i Fire Emblem.

#42

Postad 26 maj 2013 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Vem f-n är Stella?? Vilken bard? I'm lost :D . Du får ju lära dig namnen på karaktärerna ;)

Har du provat att teama upp de svaga med de starkare?

#43

Postad 26 maj 2013 - 15:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Vem f-n är Stella?? Vilken bard? I'm lost :D . Du får ju lära dig namnen på karaktärerna ;)

Har du provat att teama upp de svaga med de starkare?

De är ju så många! :P
Barden är hon på hästen som Ricken räddar i kap 5.
Japp, jag parar starka med svaga, men det blir lite nervöst när den svaga gör det dödande slaget eftersom jag inte kan switcha förrän rundan efter.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 maj 2013 - 15:19.


#44

Postad 26 maj 2013 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Maribelle alltså (kanske är "Stella"?).

Postad bild

Ja det är många men spenderar man mycket tid och läser konversationer och sånt så lär man ju sig (Kellam t.ex.) :)

Ricken spelade jag inte med alls. Ville inte gifta honom med någon, han är väl sju år eller nåt =/.

Tänk på att den som Chrom är närmast (bäst support av tjejerna) gifter han sig med senare. Om du vill para honom med någon speciell. Jag gifte honom med just Maribelle.

#45

Postad 26 maj 2013 - 16:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ok, nej Maribelle är barden. Stella är den feminina varianten Stahl. Om jag hade nintendot här skulle jag kolla upp namnen.

Fråga mig inte varför M är bard. Jag har för mig att det stod i hennes details.

"Stella"

#46

Postad 26 maj 2013 - 16:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ok, nej Maribelle är barden. Stella är den feminina varianten Stahl.

Fråga mig inte varför M är bard. Jag har för mig att det stod i hennes details.

Trubadur är hon, är väl något liknande.

Stella är den feminina varianten av Stahl?? Hur då? Har du fått tvillingar? Det hände inte mig. Däremot har jag hört om feminina/maskulina varianter av andra karaktärer så det är säkert möjligt.

#47

Postad 26 maj 2013 - 17:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Trubadur är hon, är väl något liknande.

Stella är den feminina varianten av Stahl?? Hur då? Har du fått tvillingar? Det hände inte mig. Däremot har jag hört om feminina/maskulina varianter av andra karaktärer så det är säkert möjligt.

Gör det någon skillnad om jag meddelar att Stella egentligen heter Sully? :D

#48

Postad 26 maj 2013 - 19:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Lol

#49

Postad 31 maj 2013 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Hur går det :) ?

#50

Postad 31 maj 2013 - 11:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Spelar upp till en timme om dagen. Bara kommit till (sido)uppdraget där några busar anfaller en by och några köpmän. Det är en rödhårig tjej som springer runt och gör hacksylta av de. Har klarat uppdraget men inte utan att förlora en karaktär. Inte kommit så långt med andra ord. :)

Det som slår mig är att jag tycker spelet känns mer som Advanced Wars än Tactics Ogre. Jag tror att det är sten/sax/påse-känslan jag får av klassernas weakness som gör det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.