Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro Link-2 Streamer med Google Cast & Airplay 2

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audio Pro Link 2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 (0) 2 495:-

#1

Postad 21 oktober 2022 - 12:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Ny spännande streamer med multiroom för Google Cast, Airplay 2 och Audio Pros egna system. https://www.ljudfoku...-airplay-2.html



#2

Postad 25 oktober 2022 - 07:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Nu kom infon på deras egen hemsida också 

https://www.audiopro...product/link-2/



#3

Postad 25 oktober 2022 - 07:26

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0
Spännande.
Just Re-stream funktionen ser spännande ut, men kan inte riktigt läsa mig till om den fungerar med andra protokoll än AudioPros egna.

#4

Postad 25 oktober 2022 - 07:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Spännande.
Just Re-stream funktionen ser spännande ut, men kan inte riktigt läsa mig till om den fungerar med andra protokoll än AudioPros egna.

Vad hade du tänkt ansluta för att re-streama?



#5

Postad 25 oktober 2022 - 07:49

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Vad hade du tänkt ansluta för att re-streama?

Har lite blandade enheter som kör Google Cast, hade varit trevligt att kunna spela t.ex. vinyl i hela huset.

Google Home Max-högtalarna har vad jag förstått stöd för att streama sin line-in till andra enheter, så funktionen existerar iallafall.

#6

Postad 28 december 2022 - 12:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Har lite blandade enheter som kör Google Cast, hade varit trevligt att kunna spela t.ex. vinyl i hela huset.

Google Home Max-högtalarna har vad jag förstått stöd för att streama sin line-in till andra enheter, så funktionen existerar iallafall.

Det går bara att köra multiroom google cast via appar som stödjer detta (t.ex.spotify) till icke audio pro-högtalare. Det går ej att köra nåt från line in på link 2 och få ut det i multiroom annat än på audio pros egna högtalare


Redigerat av Buddypresley, 28 december 2022 - 12:57.


#7

Postad 19 september 2023 - 13:19

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Någon som har använt Link-2 och vet om den har samma oönskade och ofrånkomliga basförstärkande färgning av ljudet som gjorde Link-1 oanvändbar i seriösa sammanhang? Eller kan det mata ut ljudet rent utan påverkning?

Eller om Link-2 kanske kommer få riktigt AppleMusic-stöd med gapless playback motsvarande SpotifyConnect osv?

Offtopic, finns det några produkter som stödjer AppleMusic med gapless Playback? Apples receiver till Cast-protokollet gör det inte vad jag vet, åtminstone inte till ChromecastAudio(trots att det skulle gå om Apple bytte till MSE-protokollet, då CCA och Cast faktiskt stödjer gapless).

AirPlay och AirPlay2 är rent trams i jämförelse, inget annat än ett förskönande namn på DLNA, kräver att en kontrollenhet är aktiv hela tiden och skickar datan, varför skulle man vilja spela musik från streamingtjänster på det sättet, när Connect(plus motsvarande från andra tjänster) är så överlägset sedan 10år tillbaka nu. Jag vill kunna stänga av/starta om datorn/mobilen/surfplattan utan att musiken ska dö, och jag vill kunna styra uppspelningen från olika enheter medan ljudet kommer i samma högtalare. Inget av det är möjligt med AirPlay-skämtet.



#8

Postad 20 september 2023 - 08:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Någon som har använt Link-2 och vet om den har samma oönskade och ofrånkomliga basförstärkande färgning av ljudet som gjorde Link-1 oanvändbar i seriösa sammanhang? Eller kan det mata ut ljudet rent utan påverkning?
 

Jag har en Link-2 och har inget att anmärka på ljudet





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.