Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *

431 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 februari 2009 - 18:55

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
När det här nu har blivit officiell w715 tråd så tänkte jag skriva lite om den...

Bifogad fil  W715_stor.jpg   74,82K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Exclusive_Sony_Ericsson_W715__Walkman_for_Vodafone.jpg   86,95K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  sony_ericsson_w705.jpg   15,45K   0 Antal nerladdningar
Sony Ericsson w715 kom ut vecka 12 och är en slidemobil med flera grymma funktioner.

W715 specifikationer:
Skärmstorlek och upplösning samt antal färger: 2,4" med 240x320 pixlar, 262 144 färger
Gps och aGps
Standby/taltid: 400timmar/10h
3,5 mm hörlursutgång finns på kabeln
En lampa
Kamera på 3,2 Megapixlar
En videosamtalskamera
ingen Autofokus
Videoinspelning: 15fps
3G/Turbo 3G: Ja/Ja
Blåtand: Ja
MMS: Ja
Wlan samt DLNA
Plats för minneskort: Ja
maximal minnesmängd: 32GB
Minneskort: Memory Stick Micro
Medföljande minneskort 8GB



Tja!
Jag har fått upp ögonen för nya Sony Ericsson w715i
Det r en, enligt mig, en riktigt bra mobil(på pappret). Om jag har förstått rätt så finns den inte än att köpas, bara att förhandbokas. Då ligger priset på cirka 3 290 kr(det billigaste på prisjakt just nu)
.

För några månader sen hade tidningen Mobil en artikel om vad namnet på Sony Ericssons mobiler betydde, där framgick det att första siffran beskriver mobilens prisklass. Alltså mobiler med 1-3 är lågbudgetsmobiler, 5-7 är medelprismobiler och 8-9 dyra mobiler. För mig är det också självklart att varje klass delas in i billigaste mobilerna, medel och dyraste i själva klassen, alltså:
1=billigast av de billigaste, 2=medeldyrt bland de billigaste och 3=dyraste bland de billigaste. Detta är bara ett antagande från min sida så jag har inga som helst bevis för det.

Men nu till min fråga: om min teori stämmer borde inte då w715 kosta ungefär lika mycket som w760? De har ju samma första siffra så... och även om min teori inte stämmer men Mobils gör, så borde de vara i ungefär samma prisklass, inte med 1 000 kronors skillnad?

Nu kan detta bero på att mobilen inte har lanserats än, varför den är så dyr. Om man kollar på w760 prishistorik låg den på samma prisnivå som w715 ligger nu när den lanserades. Men kan jag då förvänta mig en likadan prissänkning som på w760?


För det är det jag hoppas på. Jag har väldig lust att köpa w715 men plånboken tillåter inte det och vet jag att det kommer en prissänkning snart blir jag genast gladare. ;)

Tack på förhand, och förlåt för livshistorian bara för en kort fråga :)

Så egentligen är frågan: brukar mobilers pris rasa precis efter lansering?

Redigerat av noname93, 22 mars 2009 - 14:34.


#2

Postad 23 februari 2009 - 08:46

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Jag kan inte säga att den är dyr jämfört med andra liknande mobiler, fast när du jämför med W760 så känns den dyr. Dom enda skillnaderna mellan dom två är att W715 har WLAN och kanske ett lite nyare gränssnitt.
Om du vill ha en ännu bättre mobil än W760 och inte behöver WLAN så är Nokia 6220 Classic bra. Programutbudet är också större till den eftersom den använder sig av operativsystemet Symbian S60.

Redigerat av SoundsLikeNoise, 23 februari 2009 - 22:41.


#3

Postad 23 februari 2009 - 16:47

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag kan inte säga att den är dyr jämfört med andra liknande mobiler, fast när du jämför med W760 så känns den dyr. Dom enda skillnaderna mellan dom två är att W715 har WLAN och kanske ett lite nyare gränssnitt.
Om du vill ha en ännu bättre mobil än W760 och inte behöver WLAN så är Nokia 6220 Classic bra.

Tyvärr går det inte med en Nokia, framför allt för att jag redan har ett minneskort på 4GB som jag bara kan använda i SE mobiler. Sen är det också så att jag gillar Sony Ericsson mer och att jag är mer van vid det. Men allt det här betyder inte att jag helt struntar i ditt förslag.. Jag gillar iaf Nokia mer än alla Samsung och LG osv. Så jag ska ändå ta en titt och överväga saken :) Tack för ditt förslag :P

#4

Postad 24 februari 2009 - 10:00

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på denna, håller med om att den är orimligt dyr. Priset är ju i nivå med W8-serierna.

Vet någon om man kan installera ett Gratis GPS program i SE's lurar?

Gratis = Färdigladdat med kartor, så man inte behöver betala för uppkoppling. Ingen månadsavgift som med Wayfinder.

#5

Postad 25 februari 2009 - 15:13

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på denna, håller med om att den är orimligt dyr. Priset är ju i nivå med W8-serierna.

Vet någon om man kan installera ett Gratis GPS program i SE's lurar?

Gratis = Färdigladdat med kartor, så man inte behöver betala för uppkoppling. Ingen månadsavgift som med Wayfinder.

Annars finns säkert Wayfinder att ladda ner... (a)

#6

Postad 01 mars 2009 - 14:42

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på denna, håller med om att den är orimligt dyr. Priset är ju i nivå med W8-serierna.

Vet någon om man kan installera ett Gratis GPS program i SE's lurar?

Gratis = Färdigladdat med kartor, så man inte behöver betala för uppkoppling. Ingen månadsavgift som med Wayfinder.

Jag frågade Dr. Mobil på mobil.se och fick det här svaret:

noname93: Borde inte den nya w715 ligga i ungefär samma prisklas(2 000-2 500kr) som w760, med tanke på er artikel för några månader sen om vad siffrorna och bokstäverna i SE namn på mobiltelefoner... Alltså att de som har samma nummer ligger på ungefär samma prisnivå, för det känns lite för stor skillnad mellan w760 och w715(2 200 respektive 3 200kr)

Dr Mobil: För det första använder W760 Sony Ericssons gamla namnsystem och W715 det nya, men siffran sju för prisklass är detsamma med bägge systemen. För det andra får man jämföra priset vid lansering. Då kostade W760 ungefär lika mycket som W715 gör nu. Är W715 värd den extra tusenlappen? Den har litet smidigare format, wlan och fotolampa, men W760 är nog mer prisvärd som det är nu. Vänta ett halvår så kostar säkert W715 2500 kr.


Altså som jag skrev här uppe så stämmer det ändå för W760 kostade ungefär lika mkt som W715 kostar nu, vid lansering...

Redigerat av noname93, 01 mars 2009 - 14:43.


#7

Postad 07 mars 2009 - 21:20

jocke_3
  • jocke_3
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
har oxå tänkt köpa denna. jag testa den på the phone house men där var knapparna jättetröga. Är de det bara för att så många har kommit o tryckt på knapparna eller kommer den att vara så när jag köper den också?

#8

Postad 07 mars 2009 - 22:41

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

har oxå tänkt köpa denna. jag testa den på the phone house men där var knapparna jättetröga. Är de det bara för att så många har kommit o tryckt på knapparna eller kommer den att vara så när jag köper den också?

1. Finns den redan där????? Jag trodde den inte kommit ut i affärerna! ;)
2. Ang din fråga. Jag tror att det kan bero på det och jag hoppas det men ändå även om de fortfarande är tröga om man köper så gör det typ inget för man blir van snabbt...(tror jag)

#9

Postad 11 mars 2009 - 09:12

jocke_3
  • jocke_3
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

1. Finns den redan där????? Jag trodde den inte kommit ut i affärerna! ;)
2. Ang din fråga. Jag tror att det kan bero på det och jag hoppas det men ändå även om de fortfarande är tröga om man köper så gör det typ inget för man blir van snabbt...(tror jag)

1. japp, visste inte heller att den fanns i affären, den skulle väl inte komma ut för än i april?
2. jo man vänjer sig nog. tack för att du svara :)

#10

Postad 11 mars 2009 - 13:52

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

1. japp, visste inte heller att den fanns i affären, den skulle väl inte komma ut för än i april?
2. jo man vänjer sig nog. tack för att du svara :)

Fan att jag inte har råd att köpa just nu.. Men men får la köpa hos telia med operatörslåt och abonnemang så kostar den nog sisådär en krona ^^

#11

Postad 11 mars 2009 - 14:16

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på denna, håller med om att den är orimligt dyr. Priset är ju i nivå med W8-serierna.

Vet någon om man kan installera ett Gratis GPS program i SE's lurar?

Gratis = Färdigladdat med kartor, så man inte behöver betala för uppkoppling. Ingen månadsavgift som med Wayfinder.


Sådana program finns inte till W715. Är du ute efter en bra GPSmobil som det står Sony Ericsson på finns tyvärr bara en: Xperia X1 heter den.

Så det blir till att undersöka andra märken såsom Nokia och HTC t.ex för att få något bättre. Nokias program Nokia Maps är utmärkt och är gratis att använda - däremot kostar röstnavigation pengar. Men kartor och ruttplanering etc är gratis. Kartorna laddas ned och lagras på minneskortet.

Wayfinder erbjuds förövrigt till Xperia X1. Det är sann humor tycker jag.:)

#12

Postad 11 mars 2009 - 14:19

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Sådana program finns inte till W715. Är du ute efter en bra GPSmobil som det står Sony Ericsson på finns tyvärr bara en: Xperia X1 heter den.

Så det blir till att undersöka andra märken såsom Nokia och HTC t.ex för att få något bättre. Nokias program Nokia Maps är utmärkt och är gratis att använda - däremot kostar röstnavigation pengar. Men kartor och ruttplanering etc är gratis. Kartorna laddas ned och lagras på minneskortet.

Wayfinder erbjuds förövrigt till Xperia X1. Det är sann humor tycker jag.:)

Varför tycker du att Xperia är bra? För mig verkar den riktigt dålig, främst för att operativsystemet suger och är fullt med buggar, men det är bara ett intryck jag har fått, jag har aldrig testat den. Och vrf tykcer du att alla andra SE:s mobiler är dåliga för? Jag vet en hel hög med mobiler från SE som är bra och ännu en hög från Nokia som är dåliga...

#13

Postad 11 mars 2009 - 14:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Varför tycker du att Xperia är bra? För mig verkar den riktigt dålig, främst för att operativsystemet suger och är fullt med buggar, men det är bara ett intryck jag har fått, jag har aldrig testat den. Och vrf tykcer du att alla andra SE:s mobiler är dåliga för? Jag vet en hel hög med mobiler från SE som är bra och ännu en hög från Nokia som är dåliga...


Xperia X1 är en suverän mobil och den vare sig buggar eller är instabil när man använder den till sin potential. Talar vi om möjligheter så är den oslagbar i deras sortiment. Kraftfull hård- och mjukvara, mycket användarmöjligheter etc. Läs X1-tråden och besök XDA-Developers för mer information.

När det gäller Nokia så har de sin S60-plattform som är utmärkt och har bra programutbud inkl navigering. Sony Ericsson använder (förutom i X1, G700/G900, P-serien) en plattform som enbart stödjer Java. Och det innebär betydligt enklare program (med vissa undantag) samt andra begränsningar.

Är man ute efter en GPS-telefon t.ex kommer frågan om navigationsprogram in. Att då köpa en telefon som klarar Wayfinder samt Javaversionen av Google Maps för samma pris som en konkurrent (smartphone) som kan köra en optimerad Google Maps samt kraftfulla navigationsprogram - japp, det är inte så bra.:)

Dåliga Nokior? Visst finns det sådana men både E- och N-serien är bra serier. Och ja, i valet mellan en sådan och en Sony Ericsson som enbart klarar Java är valet enkelt. Nokian eller varför inte en HTC går före.

Edit: Xperia X1 är mitt bästa mobilköp sedan Nokia E90. Jag är sjukt nöjd med den. Roligaste mobilen jag avverkat hittills...

Redigerat av Unregistered43b822d3, 11 mars 2009 - 14:47.


#14

Postad 11 mars 2009 - 14:56

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Xperia X1 är en suverän mobil och den vare sig buggar eller är instabil när man använder den till sin potential. Talar vi om möjligheter så är den oslagbar i deras sortiment. Kraftfull hård- och mjukvara, mycket användarmöjligheter etc. Läs X1-tråden och besök XDA-Developers för mer information.

När det gäller Nokia så har de sin S60-plattform som är utmärkt och har bra programutbud inkl navigering. Sony Ericsson använder (förutom i X1, G700/G900, P-serien) en plattform som enbart stödjer Java. Och det innebär betydligt enklare program (med vissa undantag) samt andra begränsningar.

Är man ute efter en GPS-telefon t.ex kommer frågan om navigationsprogram in. Att då köpa en telefon som klarar Wayfinder samt Javaversionen av Google Maps för samma pris som en konkurrent (smartphone) som kan köra en optimerad Google Maps samt kraftfulla navigationsprogram - japp, det är inte så bra.:)

Dåliga Nokior? Visst finns det sådana men både E- och N-serien är bra serier. Och ja, i valet mellan en sådan och en Sony Ericsson som enbart klarar Java är valet enkelt. Nokian eller varför inte en HTC går före.

Edit: Xperia X1 är mitt bästa mobilköp sedan Nokia E90. Jag är sjukt nöjd med den. Roligaste mobilen jag avverkat hittills...

Okej, som sagt har jag inte testat X1 men jag höre i tex PhoneHouse, när den precis kommit ut, att den hade massor buggar och läste det på många ställen också...

Jag vet inte vad det innebär att kunna köra enklare program bara men jag har sett många "oenkla" program till SE... Sen finns det andra saker som tex gränssnittet på SE är mkt bättre, mindre rörigt än på Nokia. Då menar jag i tex viloläget. Jag tkr så iaf.

Att Sony Ericssons mobiler är mkt billigare än nokias är också en stor fördel för mig, som inte har ngt jobb... Jag tror att Nokia främst riktar sig mot affärsmän osv medan SE har ungdomar och folk som inte är så intresserade av teknik som sina kunder. Men samtidigt försöker båda företagen att släppa några mobiler till den andra målgruppen...

Hoppas du fattar vad jag menar, tror texten blev lite flummig nu men men...

#15

Postad 11 mars 2009 - 15:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag förstår vad du menar. Dock gäller det som sagt att för bra GPS-användning finns bättre modeller. D.v.s om GPS är en egenskap man väljer telefon efter så bör man ta något som kan köra med bra navigationsprogram. Och då räcker det tyvärr inte långt med Java.

W715 har hyfsad hårdvara men stryps mjukvarumässigt. Därför finns det bättre modeller för GPS och HSDPA m.m. Och vill man ha bra kartor på minneskortet så är en Nokia med Nokia Maps ett bra val eftersom kartorna både är bra och kostar gratis. Dessa kartor kommer från TeleAtlas och är samma som iGO 08s (också TeleAtlas).

#16

Postad 11 mars 2009 - 16:47

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar. Dock gäller det som sagt att för bra GPS-användning finns bättre modeller. D.v.s om GPS är en egenskap man väljer telefon efter så bör man ta något som kan köra med bra navigationsprogram. Och då räcker det tyvärr inte långt med Java.

W715 har hyfsad hårdvara men stryps mjukvarumässigt. Därför finns det bättre modeller för GPS och HSDPA m.m. Och vill man ha bra kartor på minneskortet så är en Nokia med Nokia Maps ett bra val eftersom kartorna både är bra och kostar gratis. Dessa kartor kommer från TeleAtlas och är samma som iGO 08s (också TeleAtlas).

ajaj... det sista du sa låter riktigt bra...! Gratis navigationsprogram med gratis kartor och allt... Synd att SE inte har den möjligheten... :)

#17

Postad 20 mars 2009 - 21:10

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Då har man fått hem telefonen och knappat igenom den. Mycket är sig likt från W910i som jag hade innan. Nytt är GPS menyn som kan komma till användning. Telefonen känns gedigen, inte Nokia plastig ;) Helt OK in-ear lurar följer med, men med ett par externa Sony MDR-EX85 lurar får ljudet en ny dimension. Ett 8 GB minnes kort sitter redan monterat i telefonen som rymmer en hel del musik mm...

Redigerat av bpl, 20 mars 2009 - 21:11.


#18

Postad 20 mars 2009 - 23:36

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Då har man fått hem telefonen och knappat igenom den. Mycket är sig likt från W910i som jag hade innan. Nytt är GPS menyn som kan komma till användning. Telefonen känns gedigen, inte Nokia plastig ;) Helt OK in-ear lurar följer med, men med ett par externa Sony MDR-EX85 lurar får ljudet en ny dimension. Ett 8 GB minnes kort sitter redan monterat i telefonen som rymmer en hel del musik mm...

Allt det här låter riktigt lovande! Kan du också svara på frågan om knapparna, hur är de? Och varifrån beställde du den, för hos elgiganten står det att det är ett minneskort på "bara" 4 GB som följer med! :)

#19

Postad 21 mars 2009 - 10:50

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Allt det här låter riktigt lovande! Kan du också svara på frågan om knapparna, hur är de? Och varifrån beställde du den, för hos elgiganten står det att det är ett minneskort på "bara" 4 GB som följer med! ;)


Knapparna känns som bra, samma känsla som på min gamla W910i, lite små kanske men det är en vanesak.

Jag köpte från Katshing. Det står att det följer med 4 GB på Sony Ericsson's hemsida också så det måste va fel info från dom, i min telefon sitter det iaf ett 8 GB kort.

#20

Postad 21 mars 2009 - 12:30

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Knapparna känns som bra, samma känsla som på min gamla W910i, lite små kanske men det är en vanesak.

Jag köpte från Katshing. Det står att det följer med 4 GB på Sony Ericsson's hemsida också så det måste va fel info från dom, i min telefon sitter det iaf ett 8 GB kort.

Jaha.. men det låter bra. Kan du skriva en kort recension om mobilen, tex hur är Ljudet! för det är jag verkligen nyfiken på! Och kameran samt lampan.. Jag är verkligen sugen på den här snygga och, iaf på papper, grymma mobil! Men som sagt, berätta lite om dina första intryck.

Sen så undrar jag, jag ska ju köpa från Elgiganten och då står det att ett 4GB minneskort medföljer, istället för 8GB, tror du då att det räcker att jag visar de den här sidan:
http://www.sonyerics...efinal-20090108
för att de ska slänga in ett 8GB minneskort??? För 4GB är lite för litet för mg, samtidigt är plånboken för liten för att köpa till nytt.. ;)

Nu märkte jag att Sony Ericsson har bytt till 4GB, vad tycker du jag ska göra för att de ska ge mig 8GB istället för 4GB??

Redigerat av noname93, 21 mars 2009 - 12:32.


#21

Postad 21 mars 2009 - 16:54

peppe80
  • peppe80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag köpte min på Mediamarkt. Även jag fick med ett 8 gb kort till min.

#22

Postad 21 mars 2009 - 18:32

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag köpte min på Mediamarkt. Även jag fick med ett 8 gb kort till min.

Ja, där har jag också tänkt köpa, hur mkt kostade den, och var köpte du den(vilken stad)?

#23

Postad 21 mars 2009 - 18:45

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Så det verkar som att 8Gb ingår? Eller iaf i första sändningen. SE kanske ändrar detta framöver eftersom det står 4Gb i alla specar?

Är det nån som har den svarta? Ser att den är köpbar hos Katshing (det står Köp och inte Boka), men i Telenor-butikerna i Gbg finns bara den silvriga. Om nån har den svarta; är det svart eller röd knappsats?

/P

#24

Postad 21 mars 2009 - 18:45

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Jag läste att telefonen inte hade någon autofokus. Hur påverkar det bilderna ? dom måste väl bli suddiga.
Ni som har telefonen kan gärna lägga ut en test bild.

#25

Postad 21 mars 2009 - 18:47

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag läste att telefonen inte hade någon autofokus. Hur påverkar det bilderna ? dom måste väl bli suddiga.
Ni som har telefonen kan gärna lägga ut en test bild.

bra ide! Ni som har en, lägg upp en bild utomhus och inomhus ;)

#26

Postad 21 mars 2009 - 18:54

peppe80
  • peppe80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Ja, där har jag också tänkt köpa, hur mkt kostade den, och var köpte du den(vilken stad)?

Jag köpte min i Sundsvall, fick betala 3300:-

#27

Postad 21 mars 2009 - 18:56

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag köpte min i Sundsvall, fick betala 3300:-

Okej... det var ju inte mkt dyrare än i Elgiganten(30 kr)... hmm låter bra.. nu måste jag bara vinna lite pengar..

#28

Postad 21 mars 2009 - 19:07

peppe80
  • peppe80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Så det verkar som att 8Gb ingår? Eller iaf i första sändningen. SE kanske ändrar detta framöver eftersom det står 4Gb i alla specar?

Är det nån som har den svarta? Ser att den är köpbar hos Katshing (det står Köp och inte Boka), men i Telenor-butikerna i Gbg finns bara den silvriga. Om nån har den svarta; är det svart eller röd knappsats?

/P


Den svarta har röd knappsatts tyvärr. Verkar som det bara är Vodafone som säljer svart/svart

#29

Postad 21 mars 2009 - 19:08

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Den svarta har röd knappsatts tyvärr. Verkar som det bara är Vodafone som säljer svart/svart

Men det är ju snyggare med röd knappsats, annars är det så tråkigt ;)

#30

Postad 21 mars 2009 - 19:34

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Hitta ett test på GP´s hem sida med några utomhus bilder och dom ser riktigt bra ut.
http://www.gp.se/gp/...?d=444&a=483585

#31

Postad 21 mars 2009 - 19:44

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Köpte min på NetOnNet, den silvriga, och det följde med 8GB minne....blev positivt överaskad =))

Suveränt snygg mobil, det var därför jag nappade på denna, men jag kommer att köpa mig W995 så fort den kommer ut. MÅSTE bara ha den...

#32

Postad 22 mars 2009 - 02:19

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Köpte min på NetOnNet, den silvriga, och det följde med 8GB minne....blev positivt överaskad =))

Suveränt snygg mobil, det var därför jag nappade på denna, men jag kommer att köpa mig W995 så fort den kommer ut. MÅSTE bara ha den...

Men det är väl inte så stor skillnad på de två, kameran och kanske nåt mer? Kan jag få din w715 dåå ? (A) ;)

#33

Postad 22 mars 2009 - 10:10

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag har den svart/vinröda (knapp sats), grymt snygg... ;)

Ljudet är mycket bra om man använder ett par bättre hörlurar än dom som följer med.

Om man jämför ljudet med en iPhone 3G/iPod så är ljudet i W715 minst dubbelt så bra... Jag sålde precis min iPhone 3G då jag tyckte att ljudet var kasst plus att batteritiden var ett skämt!

Jag tror att alla som säljer W715 levererar med ett 8 GB minnes kort, det skiljer inte många kronor i pris mot ett 4 GB...

#34

Postad 22 mars 2009 - 10:31

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har den svart/vinröda (knapp sats), grymt snygg... ;)

Ljudet är mycket bra om man använder ett par bättre hörlurar än dom som följer med.

Om man jämför ljudet med en iPhone 3G/iPod så är ljudet i W715 minst dubbelt så bra... Jag sålde precis min iPhone 3G då jag tyckte att ljudet var kasst plus att batteritiden var ett skämt!

Jag tror att alla som säljer W715 levererar med ett 8 GB minnes kort, det skiljer inte många kronor i pris mot ett 4 GB...

Okej, men jag syftade mer på ljudet utan hörlurar, alltså högtalaren.. det skulle jag vilja veta vad du tkr om det. Och att svart/röd är snygg kan jag tänka mig, jag kmr köpa svart/röd om jag nu köper, den silvirga är ful enligt mig ;)

#35

Postad 22 mars 2009 - 10:39

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jorå, ljudet via högtalaren är väl ok. Det är ju ingen boombox om man säger så ;) Det är en funktion som jag aldrig använder ;)

#36

Postad 22 mars 2009 - 10:42

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Ingen som kan lägga upp lite schyssta bilder på fånen ? ;)

#37

Postad 22 mars 2009 - 10:48

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja ha bilder som är tagna inomhus respektive utomhus för att se hur dessa ser ut.

#38

Postad 22 mars 2009 - 13:17

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jorå, ljudet via högtalaren är väl ok. Det är ju ingen boombox om man säger så :( Det är en funktion som jag aldrig använder :P

Joo men det är alltid kul att kunna äga kompisars mobiler på det sättet. Denn har ju likadana högtalare som den prisbelönta w902 har eller?

Jag skulle gärna vilja ha bilder som är tagna inomhus respektive utomhus för att se hur dessa ser ut.

Samma här.

#39

Postad 22 mars 2009 - 15:40

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Varsågoda!

Bifogad fil  CIMG1060.JPG   611,94K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1061.JPG   612,59K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1062.JPG   639,41K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1063.JPG   624,07K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1064.JPG   599,54K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1065.JPG   602,83K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1066.JPG   630,01K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1067.JPG   619,92K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  CIMG1068.JPG   629,19K   0 Antal nerladdningar

#40

Postad 22 mars 2009 - 18:20

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Köpte den silverfärgade idag. Hade velat ha den helsvarta, men den kommer ju tydligen inte. Dock blev jag glatt överraskad av färgsättningen på den silvriga. Mycket exklusiv känsla.

8Gb ingick. Mycket behändigare jämfört med min W960 som jag hade innan. Mycket smidigt med GPS och Google Earth.
Det enda jag inte är så förtjust i är att det känns som den ska glida ur handen när man öppnar och stänger den. Annars känns den gedigen.

Den har mest legat på laddning så jag har inte hunnit pilla så mycket med den än.

#41

Postad 22 mars 2009 - 18:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Tack för bilderna bpl :P

#42

Postad 22 mars 2009 - 19:28

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Varsågoda!

åååh.. va fin den är... nu blir jag ju bara mer köpsugen... :P
men kan du inte lägga upp bilder som är tagna med mobilens kamera också eller? det skulle va grymt!

#43

Postad 22 mars 2009 - 22:02

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Nu har jag skrivit ett brev till Elgiganten och frågat varför det är som det är med minneskorten, så här skrev jag, när jag fått ett svar lägger jag upp det här:

"Hej, jag är sugen på att köpa Sony Ericsson w715 hos er men jag har märkt att det medföljer ett minneskort på 4GB medan alla andra affärer säljer den med 8GB, hur kommer det sig.

Elgiganten är billigast just nu(av de affärer jag är intresserad att köpa i) men när man har möjligheten att betala 100 kr men samtidigt få ett dubbelt så stort minneskort så börjar man tveka.. Hos er kostar w715 med 8GB minneskort 3 599 kr medan hos till exempel Katshing.se kostar samma mobil 3 285kr(vilket är 6kr mer än w715 4GB hos er) och då medföljer alltså 8GB minneskort...

Jag föredrar att handla hos elgiganten på grund av att ni har fysiska butiker var jag lätt kan lämna in produkten när den krånglar, men priset går ändå före. Jag har alltid handlat hos elgiganten men när sådant märkligt händer börjar man tveka...

Tack på förhand och jag vill också tillägga att jag än så länge har varit nöjd med alla mina inköp hos er. :P"

Redigerat av noname93, 22 mars 2009 - 22:05.


#44

Postad 22 mars 2009 - 23:37

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Trevlig lur MEN att SE aldrig kan sluta med jäkla anslutningen på sidan. Och inte ha vanlig 3,5 mm hörlursuttag. Fattar inte hur dom tänker. Uttaget på sidan är ett no go för många.

#45

Postad 23 mars 2009 - 08:33

linerback
  • linerback
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Någon säger att Nokia har gratis GPS, menar ni då att man måste pröjsa för att anända GPS på w715???

#46

Postad 23 mars 2009 - 09:04

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
@NisseGurra, jag tycker det är kanon med hands-free/hörlurs uttag på sidan och jag saknar inte ett 3,5 mm uttag då det ändå sitter på hands-free sladden som gör att man kan använda sina favorit hörlurar. Däremot om det skulle finnas ett 3,5 mm uttag då är du ju knuten till tillverkarens sk*t lurar, eller hur?

@linerback, det kostar inget att använda "bas" GPS funktionen i W715, Wayfinder kostar däremot efter prövotiden men då tycker jag det är bättre att köpa en "riktig" GPS istället.

Hur bra ser det här ut igentligen? Som gjort för att man ska bryta av 3,5 mm stickproppen eller bryta sönder något i 3,5 mm uttaget...
Bifogad fil  71788_nokia5800.gif   17,64K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av bpl, 23 mars 2009 - 09:08.


#47

Postad 23 mars 2009 - 09:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

@NisseGurra, jag tycker det är kanon med hands-free/hörlurs uttag på sidan och jag saknar inte ett 3,5 mm uttag då det ändå sitter på hands-free sladden som gör att man kan använda sina favorit hörlurar. Däremot om det skulle finnas ett 3,5 mm uttag då är du ju knuten till tillverkarens sk*t lurar, eller hur?


Om du tittar på bilden så ser du att det går att ansluta valfria lurar efter fjärrkontrollen. En klart smidigare lösning är klumpiga kontakten SE kör med. Men dom har lärt sig, nya 995-an kommer med 3,5mm kontakt. Varför inte då på 715?

#48

Postad 23 mars 2009 - 09:22

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Om du tittar på bilden så ser du att det går att ansluta valfria lurar efter fjärrkontrollen. En klart smidigare lösning är klumpiga kontakten SE kör med. Men dom har lärt sig, nya 995-an kommer med 3,5mm kontakt. Varför inte då på 715?


Ok. Ja det är en bra fråga, kostnads besparing kanske... Det är inget som stör mig iaf :)

#49

Postad 23 mars 2009 - 09:28

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Däremot om det skulle finnas ett 3,5 mm uttag då är du ju knuten till tillverkarens sk*t lurar, eller hur?


Hur menar du nu? Om det sitter ett 3,5 mm uttag direkt i luren så kan du väl plugga i valfria lurar?

Jag köpte W715 som ett tidsfördriv tills W995 dyker upp. Ser verkligen fram emot att SE äntligen fattat att man vill använda egna lurar och slippa en halvmeter extra sladd pga handsfreen. Men vis av erfarenhet från SEs tidigare produktsläpp så lär vi väl tidigast få se W995 på marknade kring jul 2009.

#50

Postad 23 mars 2009 - 09:29

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
skulle vilja se lite bilder som är tagna med mobiltelefonens kamera. Om nån kunde lägga upp några så vore jag mycket tacksam :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.