Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *

431 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 19 september 2009 - 23:40

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jag har en Sony Ericsson w715 med ett vanligt Djuice GSM abonemang.
En av anledningarna till att jag valde telefonen är att den har wi-fi.

När jag väljer youtube-applikationen, google maps, Opera Mini eller vilken java-applikation som helst ombeds man välja ett datakonto och wi-fi finns ej med att välja.

Det enda som verkar funka med wi-fi är den inbyggda webbläsaren eller email.

Jag hade då ej installerat djucie egna internet/wap drivrutiner, så eftersom wi-fi ej fanns att välja fanns inget konto alls att välja och applikationerna gick därmed ej att starta.

Jag ringde Sony Ericsson support och en osäker person berättade att det i princip bara är den inbyggda webbläsaren eller email som funkar med wi-fi.

Efter en stunds pillande installerade jag djuice drivrutiner för dataöverföring, och då startade mycket riktigt alla javaapplikationer, eftersom det fanns en datauppkoppling att välja.

Min fråga är då, använder java-applikationerna wi-fi eller inte?
T.ex. när jag testade youtube, gick det alldeles för fort för att vara GPRS.

Kanske är det så att wi-fi prioriteras framför den ordinare uppkopplingen ändå?

Går det helt blockera att GPRS-dataöverföring får användas och bara köra wi-fi?


Köpte en W715 idag. Allt fungerar finfint förutom detta.
Får upp "video was interrupted please restart the video" när jag försöker spela upp ett YouTube-klipp. Jag kan surfa runt i applikationen.

Är problemet löst för dig? Har någon annan en lösning?

Tacksam för ett svar!

Redigerat av Lurvas, 21 september 2009 - 09:07.


#402

Postad 20 september 2009 - 08:19

Unregistered40651
  • Unregistered40651
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Här är en beskrivning över hur man enkelt ritar in sina träningsrunder (loggade med Tracker) i Google Maps eller Google Earth.

https://www.sonyeric...1211_2835_1.pdf

#403

Postad 10 oktober 2009 - 15:50

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta mig, orkar inte läsa igenom alla 14 sidor. Läste igenom några stycken.

Har funderat på att skaffa denna lur (eller nya Yari som såg lite intressant ut). Testade W715 lite snabbt när jag träffade min kusin i sommras.
Har nästan bara kört med nokias smartphones de senaste åren men är inte så sugen på en sådan igen utan vill ha en lite enklare.

Skulle någon kunna sammanfatta luren? Är den helt okej? Några jobbiga buggar/fel? Nöjd annars?
Eller ska jag välja en helt annan lur?

#404

Postad 13 oktober 2009 - 11:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Jag köpte en W715 till dottern igår. De första intrycken är gott. Men har en fråga som har varit upp tidigare i tråden, men verkar inte fullt besvarad och det är GPS'n. `

SE har ju i sina telefoner Google Maps och så följde det med en tre månaders licens på Wayfinder. Men båda dessa tankar kartor on-line, och med de små förflyttningar jag gjorde med inzooming och några km förflyttningar runt markören så kom det upp 150kB, 50kB, 100kB etc, det verkar ju bli väldigt dyrt................., med telenor så kostar det runt 1.50:- per ny karta! så är det verkligen en användbar funktion? Jag fick med 2 månaders fri surf, man kan hoppas att kartorna ingår i detta! Om man vill ha GPS så får man troligen teckna fri surf som kostar 59:- per månad (om nu data til kartor ingår i surf)?

Är det någon som vet vad som händer med Wayfinder efter 3 månader kan man använda programmet utan navigeringsfunktionen eller är det enbart Google maps som gäller då

Personligen så kör jag Nokia, som jag tycker har ett stort plus, att kartorna ligger på minneskortet så GPS för att se sin position och söka information är gratis att använda.

#405

Postad 07 november 2009 - 08:34

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan ladda ner ringsignaler. Gratis givetvis

#406

Postad 07 november 2009 - 13:21

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar om nån har samma problem med "uppgifter" i hjälpredormappen!
Jag får liksom ingen påminnelse när jag ställt in datum o tid och markerat den som klar!!
Har alltid funkat på mina tidigare sonys! Nån som vet om jag kan ha glömt nån inställning?

#407

Postad 15 november 2009 - 21:04

CyberT
  • CyberT
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Letar efter en mobil vars värderingar ligger i pålitlighet och mp3-lyssnade.. Har läst igenom vad folk har skrivit på prisjakt och denna W715 är många som säger att det är bra ljud i, dock inte ringsignalerna men mp3 musik i lurarna..

Dock har flera klagat på defekter... törs man köpa en begagnad W715... eller ska man se efter någon annan modell...

Gps, kamera osv är inte så viktigt.. K800i är väldigt många som pekar ut som en slitvarg fast W715 sägs vara bättre på mp3 spelandet...

#408

Postad 24 november 2009 - 19:30

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Mitt problem att den slukar batteritid avhjälps genom att ta ur batteriet. Var dock tvungen lämna in den också en gång för inte ens det hjälpte förut.

Men nu misstänker jag något som ligger o slukar ström. Gissar på GPS för har inte använt den alls på länge och nu håller batteriet över 1 vecka.

#409

Postad 25 november 2009 - 13:51

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Mitt problem att den slukar batteritid avhjälps genom att ta ur batteriet. Var dock tvungen lämna in den också en gång för inte ens det hjälpte förut.

Men nu misstänker jag något som ligger o slukar ström. Gissar på GPS för har inte använt den alls på länge och nu håller batteriet över 1 vecka.

Hade du GPS:en på konstant innan eller? Mitt batteri räcker väl 6-8 dagar på en laddning men jag surfar och använder GPS:en bara då och då.

#410

Postad 30 november 2009 - 19:58

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
inte konstant. Har undrat massa gånger varför jag köpte en mobil med gps...så jäkla onödigt. Kändes fränt just då ;)

Kan inte säga det är gps till 100% men nåt börjar ibland dra massa ström. Nu har batteriet hållt perfekt i 1 månad...kanske håller i sig även om det inte känns helt hundra.

#411

Postad 16 december 2009 - 00:39

milde
  • milde
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Jaha då kastar min w715 in handuken efter bara 5 månader. Blir bara svart skärm när jag försöker startar igång mobilen måste sedan ta ut batteriet, går ej att uppdatera mjukvaran heller. Någon som har fått samma fel?

#412

Postad 16 december 2009 - 07:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jaha då kastar min w715 in handuken efter bara 5 månader. Blir bara svart skärm när jag försöker startar igång mobilen måste sedan ta ut batteriet, går ej att uppdatera mjukvaran heller. Någon som har fått samma fel?

Du borde kunna få en ny på garantin efter så kort tid. Hur många gånger har du tappat den i betonggolvet? :)

#413

Postad 16 december 2009 - 12:36

milde
  • milde
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Provade att uppdatera mjukvaran en gång till nu på förmiddagen och helt plötsligt fungerar det. Tredje gången gillt då som man brukar säga. Lagom kul sen när man upptäcker att inga nummer är sparade på simkortet...DOH!

#414

Postad 16 december 2009 - 14:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Lite sent nu, men jag kan bara rekommendera ALLA att ta backup regelbundet eller använda sig av någon av de gratistjänster som finns för backup av telefonboken. Man kan tappa mobilen eller få den snodd vilken dag som helst, då är det rätt skönt att man vet att alla ens kontakter ligger lagrade någonstans på nätet.

Själv använder jag mig av tjänsten zyb.com. Efter att man registrerat sig synkar den ens mobil (kopierar över alla kontakter). Efter det tar det ca 10 sekunder att göra en ny synkning en gång i månaden. När man byter telefon är det sedan väldigt smidigt att bara kopiera tillbaka alla kontakter till den nya mobilen.

#415

Postad 17 december 2009 - 10:51

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Lite sent nu, men jag kan bara rekommendera ALLA att ta backup regelbundet eller använda sig av någon av de gratistjänster som finns för backup av telefonboken. Man kan tappa mobilen eller få den snodd vilken dag som helst, då är det rätt skönt att man vet att alla ens kontakter ligger lagrade någonstans på nätet.

Själv använder jag mig av tjänsten zyb.com. Efter att man registrerat sig synkar den ens mobil (kopierar över alla kontakter). Efter det tar det ca 10 sekunder att göra en ny synkning en gång i månaden. När man byter telefon är det sedan väldigt smidigt att bara kopiera tillbaka alla kontakter till den nya mobilen.


Finns ju också möjligheten att göra det mot sin egen dator via medföljande datakabel.

#416

Postad 17 december 2009 - 13:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Finns ju också möjligheten att göra det mot sin egen dator via medföljande datakabel.

Javisst. Jag gör både och. Fördelen med tjänster som zyb är att det fungerar mellan vilka märken och modeller som helst. Om du byter mellan nokia och sony ericsson eller vad som helst så går det lika bra.

#417

Postad 17 december 2009 - 18:51

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Reggade mig på Zyb igår, riktigt bra tjänst!

Har ett problem med mobilen, kan inte komma in på Google Reader, Google Dokument och Google Kalender via webbläsaren och adressen mobile.google.com .
Funkar bara att söka via Google, komma åt Google Map och Google Nyheter. Vet inte om det är något problem med W715 eller google.
Någon som har någon aning?

Redigerat av Belgar, 17 december 2009 - 18:59.


#418

Postad 22 december 2009 - 22:10

Sandiss
  • Sandiss
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu blir jag snart galen på min W715, den har varit på lagning ända sedan jag fick den i oktober, blivit utbytt en gång men samma fel kvarstår och på verkstaden kan de inte hitta något fel. Så nu hoppas jag på att någon här kanske skulle kunna hjälpa mig!

Problemet upptäckte jag redan första dagen jag fick mobilen, jag skulle skicka ett sms till en kompis men hur jag än gjorde så ville telefonen skicka detta sms till någon annan. Då upptäckte jag att nummret till min kompis inte alls var hennes nummer, utan byttes ut till andra kontakters nummer, olika beroende på om man bläddrade upp eller ner i telefonboken. Den kontakt som har fel nummer byts varje gång som mobilen stängs av. På grund av Telias klantighet och att jag inte kände till att man kunde få en ny om man gick in med telefonen inom 7 dagar, vilket jag gjorde men de sa bara att de kunde laga den, så blev jag tvungen att skicka den på lagning. Innan jag gjorde detta uppgraderade jag programvaran, men detta hjälpte inte. Första gången mobilen var på lagning la de in ny programvara, funkade inte. Andra gången gjorde de inget och jag fick ett nytt SIM ifall det skulle vara det som var felet, men inte heller det hjälpte. Mobilen reklamerades men SE gick inte med på det så den skickades en tredje gång på lagning där den då byttes ut. Dessvärre var det exakt samma fel på denna, med tillägget att mobilen även blir svart när man kollar på den kontakt som har fel nummer. Denna mobil skickades också på lagning och jag såg precis att de inte har hittat felet på denna heller och har därför inte gjort något. Jag orkar verkligen inte bråka något mer eftersom de ändå inte verkar hitta felet, eller förstå det. Är det någon annan som har haft detta problem?

Frågan är om det ändå inte är fel på SIM-kortet. När jag fick det nya kortet kopierades mina kontakter över från det gamla kortet till det nya, problemet kanske följde med då? Någon som har någon idé om vad jag skulle kunna göra?

#419

Postad 23 december 2009 - 09:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Nu blir jag snart galen på min W715.......

Jag skulle prova att radera kontakten som krånglar och sedan lägga in den på nytt.

#420

Postad 23 december 2009 - 11:02

Sandiss
  • Sandiss
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag skulle prova att radera kontakten som krånglar och sedan lägga in den på nytt.


Har provat det och det hjälper inte. Jag har tömt SIM-kortet och lagt in alla kontakter på nytt men det har inte hjälp heller. Det känns som att jag har provat det mesta men inget verkar fungera.

#421

Postad 23 december 2009 - 14:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Har provat det och det hjälper inte. Jag har tömt SIM-kortet och lagt in alla kontakter på nytt men det har inte hjälp heller. Det känns som att jag har provat det mesta men inget verkar fungera.

Och det är alltid samma kontakt som strular? Låter konstigt.

#422

Postad 23 december 2009 - 18:31

Sandiss
  • Sandiss
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Och det är alltid samma kontakt som strular? Låter konstigt.


Till att börja med var det samma, men efter att jag tagit bort kontakten eller lägger till fler kontakter flyttar problemet till en annan kontakt. Porblemet är väldigt svårt att förklara och det verkar nästan inte som att någon annan har sett det tidigare. SE verkar inte känna till det och verkstaden verkar inte heller förstå det.

#423

Postad 01 februari 2010 - 21:52

Smajgfice
  • Smajgfice
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har en router hemma som är ställd på WEP 198-bitars kryptering, vilket inte funkar ihop med w715. 64-bitars eller vad det är fungerar, men inte 198-bitars. Funderar på att ändra till wpa2 eller wpa. Vad stödjer egentligen w715 för kryptering? Har sökt runt lite men det står ju ingenstans. Någon som vet eller har testat om man kan använda wpa2 och/eller wpa?

Tack på förhand!

#424

Postad 01 februari 2010 - 22:27

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
osäker men jag kör med wpa alla fall utan problem.

Redigerat av swebarb, 01 februari 2010 - 22:28.


#425

Postad 26 februari 2010 - 19:07

Sandiss
  • Sandiss
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Okej då ska jag försöka göra ett nytt försök och se om någon har samma problem som mig!

Jag har nu fått min mobil utbytt 3 gånger och det är exakt samma fel på alla. Felet är att en kontakt kopierar numret från en annan kontakt, antingen från kontakten ovan eller under. Vi trodde att det kunde vara sim-kortet eller virus på telefonen. Men när jag fick min fjärde mobil köpte jag ett helt nytt sim och kopplade aldrig telefonen till datorn. Kontakterna lägger jag in manuellt och efter att ha startat om telefonen är felet där igen som vanligt. Kollar man simkontakterna på telefonen är det inget fel där utan det lägger sig i telefonminnet. Är det verkligen ingen annan som har varit med om detta felet? Eller är det helt enkelt så knäppt att de kontakter jag har får telefonen att bli helt knäpp?

#426

Postad 04 mars 2011 - 19:28

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Har en w715 om jag vill säkerkopiera kontakter till usb-minne eller liknade. Problemet är att skärm är svart, och när jag sätter in mobilen i usb i datorn kommer den bara att det ansluts som masslagring, hur ska jag göra för att ändra det till telefonläge?

#427

Postad 04 mars 2011 - 21:02

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Mathias 15 vet inte om detta hjälper, när jag ansluter min 715 så står det att jag kan välja fyra olika alternativ

Telefonläge, Mediaöverföring, Skriv ut & Masslagring.

Prova att trycka den runda knappen neråt en gång och bekräfta med mittenknappen. Hoppas att det funkar.

#428

Postad 04 mars 2011 - 21:07

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Men det är så att när jag ansluter mobilen till datorn kommer det direkt till masslagring och då funkar bilden, men inte annars!

#429

Postad 04 mars 2011 - 22:09

stefanlil
  • stefanlil
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Gå till Inställningar -> Kommunikation -> USB. Där kan du ändra detta.
http://www.sonyerics...o...cc=se&lc=sv kan användas till säkerhetskopiering.

Redigerat av stefanlil, 04 mars 2011 - 22:14.


#430

Postad 04 mars 2011 - 22:18

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Men jag kan inte ändra något för kommer inte in på mobilen, skärmen är bara svart!

#431

Postad 04 mars 2011 - 22:20

stefanlil
  • stefanlil
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Aha, då var det mer problematiskt :)

#432

Postad 04 mars 2011 - 22:28

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Yes det är lite svårt! Letar på google men hittar bara hur man säkerhetskopierar, letar efter program men alla program säger att mobilen ska vara i telefonläge!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.