Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digitalbox -> Scart - S-video -> projektor

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 juli 2004 - 18:45

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en Force 320T Boxerbox som jag kör upp till projektorn via Scart till s-video kabel och in i projektorn (Hitatchi PJ-TX10).

Färgerna är väldigt fattiga så att säg. Ibland är det väldigt starka färger på vissa områden och områdena runt om blir då gråskala. Väldigt obalanserat... färger flyter ut etc. Skall prova köra Digital Video Essentials skivan när den kommer o se om det kan hjälpa. Bilden är kanon med komponent o PS.

Jag använder en noname s-video kabel och tänkte höra om det skulle kunna vara den som ställer till det? Stor skillnad mot en highend kabel?

#2

Postad 24 juli 2004 - 19:12

SlimJim
  • SlimJim
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Har liknande problem.
När jag kör direkt från Boxerboxen (Force 1144T) till projen (Z1) så blir bilden bra. Men när jag kör genom receivern så blir det kass.
Det låter på din beskrivning som det blir samma typ av dåliga bild. (Enda färgen som syns bra är rött)
Jag kör oxå scart -> s-video.
Det enda jag kan tänka mig är att det är för dålig (låg) signal från boxern, och när den går genom receivern försvagas den ytterligare.
Jag har har testat både high och low-end kablar.

Redigerat av SlimJim, 24 juli 2004 - 19:16.


#3

Postad 24 juli 2004 - 22:48

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Jag skall testa att köra direkt ut från TVn så skall vi se hur det blir... har inte tänkt på att testa det =) bara för att se om det har med boxen att göra.

#4

Postad 15 september 2004 - 12:30

tomcar
  • tomcar
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Väcker liv i detta gamla ämne igen... Jag har exakt samma problem!
Jag har en Sagem ITD64 kopplad med S-videokabel till min Pioneer VSX-908RDS via en Scart-SVideo-adapter.

Via förstärkaren är det dålig bild och dåliga färger, det röda "smetas ut" och blir svart/vitt ibland (ett ansikte blir grått mot en röd bakgrund).
Kopplar jag däremot S-videokabeln direkt till TV'n / proj'en blir det kanonbild!

Jag får samma resultat både med "low end" och "high end" SVideokabel...

Vad kan man göra åt detta?
MvH - Tomas

#5

Postad 03 mars 2005 - 11:30

brottarhunden
  • brottarhunden
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tar fram den här tråden igen, jag har samma problem från HUMAX-box till ny Hitachi PJ-TX100. Får som ni bekskriver bara färg på vissa områden på bilden. Via composit får jag färger och så, men jag vägrar fan mata projektorn med den signalen :)

Ingen som har en lösning? Var ligger svagheten? I boxen? Projektorn? Sladdarna? Scart-adaptern?

#6

Postad 03 mars 2005 - 23:20

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Tar fram den här tråden igen, jag har samma problem från HUMAX-box till ny Hitachi PJ-TX100. Får som ni bekskriver bara färg på vissa områden på bilden. Via composit får jag färger och så, men jag vägrar fan mata projektorn med den signalen :)

Ingen som har en lösning? Var ligger svagheten? I boxen? Projektorn? Sladdarna? Scart-adaptern?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har försökt lösa det men fortfarande kass bild. Har uppgraderat firmware i boxen men inget bättre resultat. Jag tror nog jag får testa byta kabel o ev. scart omvandlaren... jag vet faktiskt inte hur jag skall kunna lösa det.. funderade på att byta digitalbox o testa.

Kanske någon annan har hittat en lösning på de månader som tråden funnits?

#7

Postad 07 mars 2005 - 09:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 611 inlägg
  • 0

Tar fram den här tråden igen, jag har samma problem från HUMAX-box till ny Hitachi PJ-TX100. Får som ni bekskriver bara färg på vissa områden på bilden. Via composit får jag färger och så, men jag vägrar fan mata projektorn med den signalen :(

Ingen som har en lösning? Var ligger svagheten? I boxen? Projektorn? Sladdarna? Scart-adaptern?

<{POST_SNAPBACK}>



Varför vägra koppla något som ger bra bild???
Har själv lite funderingar på hur jag bäst ska koppla in min digitalbox som enbart har rgb/scart ut. Finns det någon RGB->komponent omvandlare ?
Jag tror helt enkelt en svideo sladd är alldeles för dålig för att mata bilden till projen, det bevisas ju uppenbarligen av era dåliga resultat.

#8

Postad 15 mars 2005 - 02:20

Mazer
  • Mazer
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Problemet är väl att era digitalboxar inte skickar ut någon s-video signal via scart, utan endast rgb och komposit

#9

Postad 17 mars 2005 - 09:37

Unregistered02e08a0e
  • Unregistered02e08a0e
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Det finns en Scart/RGB - komponentomvandlare som heter CYP2100, kolla på:

http://www.technisto...ablename=kablar

och stega till sista sidan

#10

Postad 21 mars 2005 - 23:20

Unregisteredb5c48126
  • Unregisteredb5c48126
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Det finns en Scart/RGB - komponentomvandlare som heter CYP2100, kolla på:

http://www.technisto...ablename=kablar

och stega till sista sidan

<{POST_SNAPBACK}>


Nån som testat denna? Bra, dålig?

:D

#11

Postad 22 mars 2005 - 18:30

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
jadå..den funkar utmärkt!
nu måste jag bara hitta en scartswitch som klarar RGB utan o kosta skjortan dock.. ;)
recension finns bla på: http://www.bigscreen.../ovriga/CYP.htm

Det finns en Scart/RGB - komponentomvandlare som heter CYP2100, kolla på:

http://www.technisto...ablename=kablar

och stega till sista sidan

<{POST_SNAPBACK}>


Nån som testat denna? Bra, dålig?

:)

<{POST_SNAPBACK}>



#12

Postad 29 mars 2005 - 21:40

Domaren
  • Domaren
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Jag köpte en 10 meters scartkabel på clas ohlson för 129:-. Tycker att bilden är riktigt bra. Skulle våga sticka ut näsan att säga att det är i klass med scart->konverter->komponent. (som jag också har)
Märkligt är det.
Testa om det funkar bra även för er.

#13

Postad 12 september 2005 - 16:40

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

  • 888 inlägg
  • 0
Jag vill köra scart från dig.box (Nokia 112T) som blir komponent i andra änden med 3st rca, går det el. måste man ha en YUP manick?

Anledningen är att jag kör in den & min dvd (pioneer 868) in i recivern (AX5i) vidare med komp. till en Panasonic PA-50.

/JB



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.