Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Motordriven ridå

3 svar till detta ämne Ridå
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 februari 2021 - 22:42

SandmanNet
  • SandmanNet
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Min nuvarande ridå är två gardiner på varsin sida duken. De är dock korta så de täcker inte duken helt när dom är ”stängda”. Anledningen är att jag helt enkelt inte har tillräckligt med utrymme på sidan av duken att få undan så pass mycket tyg.

Så en tanke var ju en ridå som rullas upp ovanför duken. Där har jag visserligen bara 10-15 cm men tänker att om det rullas så tar det mindre plats/blir prydligare än om den bara ska samlas på sidan.

Så hur bygger man en motordriven ridå som rullas upp som en rullgardin? Av vad? Vilken hårdvara behövs? Hur styr man den? Vem har gjort något sådant innan?

#2

Postad 24 februari 2021 - 00:22

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

När jag köpte duk med ram av Morgan Film screen här inne så var det med övre ridå.

En batteridriven (laddbar) historia med fjärr sp man kan programmera hur långt upp/ner den ska gå.

Den sitter fast i framkanten av ramen för jag har inte plats på höjden.

Så den rullar inåt så den slickar duken precis.

 

Se bilder i mitt galleri, obs på att mina sidostycken inte är monterade på bilderna.



#3

Postad 24 februari 2021 - 15:24

SandmanNet
  • SandmanNet
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

När jag köpte duk med ram av Morgan Film screen här inne så var det med övre ridå.

En batteridriven (laddbar) historia med fjärr sp man kan programmera hur långt upp/ner den ska gå.

Den sitter fast i framkanten av ramen för jag har inte plats på höjden.

Så den rullar inåt så den slickar duken precis.

 

Se bilder i mitt galleri, obs på att mina sidostycken inte är monterade på bilderna.

 

Tack, men den funktionen är ju mer för maskning, jag vill ju ha en tygridå i rött tyg. Plus att den där lösningen hörde ihop med duken, eller hur? Inget man kunde köpa separat eller?



#4

Postad 24 februari 2021 - 15:36

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Tack, men den funktionen är ju mer för maskning, jag vill ju ha en tygridå i rött tyg. Plus att den där lösningen hörde ihop med duken, eller hur? Inget man kunde köpa separat eller?

Den ska inte vara så svår att få tag i, men jag minns inte vad den heter.

Samma lösning används i automatiserade system för gardiner.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.