Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tinitell, armbandstel. för barn

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 mars 2017 - 17:32

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Hej, har någon testat tinitell? Jag har saknat en liknande produkt och kommer helt klart testa den med 7-åringen. Bor i Stockholm så det är inte direkt standard att låta barnen springa fritt, skulle man släppa ungarna själva känns det ju som att någon skulle ringa soc typ :) Såg en tilolvåring bli gungad av mamman i parken en dag. Men med en sån här grej känns det lite bättre.

#2

Postad 20 mars 2017 - 18:57

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
https://youtu.be/5l0QLmo0OWU

#3

Postad 21 mars 2017 - 11:51

LisaTini
  • LisaTini
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
 
Lisa här från Tinitell.
 
Eftersom Tinitell är en ny produkt så kan vi erbjuda dig att prova Tinitell gratis. Det enda vi behöver från dig är feedback efter ett par veckor så att vi vet vad du tycker om Tinitell.
 
Du kan prova kvaliteten på telefonsamtal, GPS positioneringingen och hur bra täckningen är.
 
Vårt kontor ligger i Stockholm och du kan få komma hit och hämta en Tinitell om du skulle vilja prova den (ett Halebop SIM-kort är installerat och redo att aktivera).
 
Om du är intresserad så svara gärna på meddelandet vi skickat till dig.
 
MVH,
 
Lisa
Tinitell Kundtjänst


#4

Postad 21 mars 2017 - 14:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej, har någon testat tinitell? Jag har saknat en liknande produkt och kommer helt klart testa den med 7-åringen. Bor i Stockholm så det är inte direkt standard att låta barnen springa fritt, skulle man släppa ungarna själva känns det ju som att någon skulle ringa soc typ :) Såg en tilolvåring bli gungad av mamman i parken en dag. Men med en sån här grej känns det lite bättre.

Min 7-åring använder Viber, KIK mm på sin Samsung Galaxy 4. Den här produkten verkar snarare vända sig till 3-4-åringar med tanke på den mobilmognad som barnen har idag.



#5

Postad 21 mars 2017 - 14:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Håller med, grabben (6år) använder en iPhone 5S så enkelt att hålla koll på han samt att kan messa eller ringa om det är något. Spelar ju också en del

#6

Postad 21 mars 2017 - 19:33

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 1

Min 7-åring använder Viber, KIK mm på sin Samsung Galaxy 4. Den här produkten verkar snarare vända sig till 3-4-åringar med tanke på den mobilmognad som barnen har idag.


Håller inte med, bara för att man kan använda en smartphone så betyder det inte att man borde ha en.

#7

Postad 22 mars 2017 - 13:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Håller inte med, bara för att man kan använda en smartphone så betyder det inte att man borde ha en.


Nu blev det tydligen moraldebatt igen. Men barnen lär sig använda ipad från 2-3 års ålder på förskolan. De använder ipads och smartphones hemma för att spela, se film och kommunicera med familj som bor på andra håll. Vad är då skillnad mellan att göra det hemma och att göra det utomhus?

#8

Postad 26 mars 2017 - 19:55

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Ta det lugnt nu, var och en får göra som den vill! Det är jättebra att dom testar saker och lär sig. Min dotter lånar ofta min telefon och använder en gemensam surfplatta. När jag eller någon annan vuxen finns i närheten. Det räcker så vid det här laget tycker jag, om du har hittat ett sätt som funkar bra för er så är ju det bra. Men om du tror att produkten är riktad till 3-4 åringar så är du nog ute och cyklar. Vem skulle släppa ut en treåring utan uppsyn, med telefon eller inte? Ingen förälder jag känner iaf.



#9

Postad 27 mars 2017 - 08:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

 Men om du tror att produkten är riktad till 3-4 åringar så är du nog ute och cyklar. Vem skulle släppa ut en treåring utan uppsyn, med telefon eller inte? Ingen förälder jag känner iaf.

Precis, och med det vill jag mena att produktens målgrupp är väldigt begränsad. Vi pratar då åldersspannet från det att de leker ute själva (ca 5år) tills det att de går i skolan och kan läsa och därmed sköta en smartphone själva (ca 7 år).



#10

Postad 27 mars 2017 - 08:32

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Håller inte med. Som sagt, min dotter är nyss fyllda 7 och ska få en nu. Hon tycker det är jättekul. Iom att den här prylen ska hjälpa oss att hålla kontakten och att vi ska kunna hålla lite koll på var hon är så skulle inte jag tycka en smartphone var bra nog bla pga att det skulle vara extremt stor risk att hon skulle slarva bort den, eller ha sönder den. Dessutom kan barn lätt använda smartphones när allt ser bekannt ut på skärmen, men dom är oberäkneliga. Och när hon är ute vill jag inte att hon sitter och glor på nåt spel eller netflix. Då vill jag att hon rör på sig och leker.

#11

Postad 28 mars 2017 - 07:12

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 1
Tycker det finns en till målgrupp för detta som många glömmer bort.
Jag tänker på senildementa eller andra med personer med liknande eller andra handikapp som försvinner från boenden eller sina hem. Otroligt resurskrävande för samhället och denna skulle underlätta avsevärt i letandet.

#12

Postad 28 mars 2017 - 07:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Det finns tyvärr människor som inte kan skilja på mitt och ditt och robba ett litet barn på en smartphone är ju inte nån större svårighet. Mina barn är iofs vuxna men jag hade nog tyckt att ett sånt armband känts tryggare. Det är snart dags för majblommor och det läser man om varenda år att ungarna blir rånade.

Redigerat av Askungen, 28 mars 2017 - 07:40.


#13

Postad 28 mars 2017 - 07:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det finns tyvärr människor som inte kan skilja på mitt och ditt och robba ett litet barn på en smartphone är ju inte nån större svårighet. Mina barn är iofs vuxna men jag hade nog tyckt att ett sånt armband känts tryggare. Det är snart dags för majblommor och det läser man om varenda år att ungarna blir rånade.

Det händer tyvärr, ja. Men risken är ju beroende av var man är. Jag har aldrig syftat till att skicka ut 7-åringar ensamma på stan utan det som det handlar om är barn som är ute och leker nära hemmet på tex den lokala lekplatsen utanför huset eller hos kompisen på nästa gata i villaområdet.



#14

Postad 28 mars 2017 - 14:34

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jo, fast alla bor inte i ett idylliskt villaområde.Undetecknad inkluderad.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.