Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 november 2021 - 17:15

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Hej på er alla där ute.

Jag behöver lite hjälp med Chromecast. Jag måste ju koppla in den via min förstärkare, en Yamaha RX-V663. Min TV en Sony som jag glömt namnet på den den var nog populär för några år sedan, Sony 855 kanske.

Jag har frågat på Telenor och jag får svar som jag tycker är konstiga.

Jag tror att chromecasten kan kopplas med kabel till min router och vidare till förstärkaren med en HDMI kabel. Så det jag ska se på kommer från routern till chromecasten via kabel. Sedan måste jag styra den via en i mobil, platta eller kanske en bärbar dator. Men på Telenor vill de göra gällande att programmet kommer till min mobil och därefter från mobilen till chroecasten.

 

Kan ni också komma med förslag på vilken Chromecast jag borde köpa. Det är troligt att jag inom en någorlunda kort framtid kommer att köpa en ny större TV.



#2

Postad 19 november 2021 - 19:12

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Tror inte riktigt att jag förstår vad du menar? Chromecasten har en HDMI-hane på sig? Den ska du kunna koppla in i förstärkaren eller TV:n. Du ska inte behöva någon extra HDMI kabel.

Med det här erbjudandet så får du med en Chromecast Ultra som klarar 4K.

 

https://store.google...ct/stadia?hl=sv

 

En Chromecast Ultra kostar mer än 250 kr och själva Stadia handkontrollen kan man ju bara se som en bonus.



#3

Postad 05 december 2021 - 14:36

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Jag fick en äldre Chromecast och den fungerar ju helt okej. Så fram tills jag kan skaffa mig en nyare TV använder jag denna Chromecast. Men jag har ett litet problem med den. Den tycks ju alltid vara igång och det tycker jag är onödigt. Den tar ju en bit av bredbandet.

Jag har också Telenor kabel TV och när jag kör TV via boxen så får jag 5.1 ljud men om jag streamar via Chromecast så tycks det bara vara två kanals ljud. Är det så. Ringde Telenor men det var så lång kö! Jag kör ju också Netflix via Chromecast och där får jag 5.1 ljud.

 

Som svar till Hassepower, så tackar jag för hjälp. Den Chromecast jag har nu kan bara koppla upp sig trådlöst men vad jag sett så kan de nyare koppla upp sig med kabel till routern. Jag vet nu också att själva Chromecasten har en fast liten bit HDMI kabel. Jag fick ju lite konstig info från min dotter och Telenor, men nu vet jag att TV signalen går till Chromecast från routern och därifrån vidare till TV/förstärkare. Plattan används bara för att styra den.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.