Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Shenmue 3

323 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Shenmue III (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 (0) 98:-
Shenmue III (PC) (PC-spel) 1 (0) 21:-

#101

Postad 18 juni 2015 - 07:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Nu ska jag inte vara någon glädjedödade men jag tror inte att sagan kommer att avslutas i trean. Om jag minns rätt så har Suzuki sagt att det skulle krävas minst en till uppföljare efter trean för att få slut på historien. Men jag tror inte att det kommer dröja ytterligare fjorton år efter trean för att den eventuella fyran skulle utannonseras. :)



#102

Postad 18 juni 2015 - 07:29

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Nu ska jag inte vara någon glädjedödade men jag tror inte att sagan kommer att avslutas i trean. Om jag minns rätt så har Suzuki sagt att det skulle krävas minst en till uppföljare efter trean för att få slut på historien. Men jag tror inte att det kommer dröja ytterligare fjorton år efter trean för att den eventuella fyran skulle utannonseras. :)

Nej, jag vet ju vad som är sagt, förut.

showImg2.gif

 

Frågan är om de vågar chansa på att Shenmue 3 blir en hit och att det därmed skulle kunna fortsätta fortsätta spelserien ytterligare. Det skulle ju, iaf av mig, betraktas som en stor flopp och besvikelse om Shenmue 3 INTE ger oss slutet, men inte säljer så bra att de tycker att det är värt att göra en del 4.



#103

Postad 18 juni 2015 - 09:46

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Nej, jag vet ju vad som är sagt, förut.

showImg2.gif

 

Frågan är om de vågar chansa på att Shenmue 3 blir en hit och att det därmed skulle kunna fortsätta fortsätta spelserien ytterligare. Det skulle ju, iaf av mig, betraktas som en stor flopp och besvikelse om Shenmue 3 INTE ger oss slutet, men inte säljer så bra att de tycker att det är värt att göra en del 4.

 

Jag kan inte tänka mig att handlingen inte avslutas i trean, oavsett vad som sagts tidigare. Med tanke på hur länge vi fått vänta (och fortfarande väntar) på del 3 skulle det kännas som ett stort svek mot fansen om vi inte fick se slutet nu. Enda orsaken till att inte göra det skulle vara om de var garanterade att få göra uppföljarna där handlingen avslutas.



#104

Postad 18 juni 2015 - 10:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Suzuki har talat öppet om hur svårt det skulle vara att få med resten av historien i den tredje delen, så det är inte omöjligt att han har fört samtal med Sony om vad han får möjlighet till. Jag tror att det spel vi kommer att få se är ännu större än tvåan och troligtvis avsevärt mycket billigare då det är lättare att utveckla visionen han har idag, jämfört med för 20 år sen, då projekt Berkley satte igång på sega Saturn.

Edit: snart 3.150.000 dollar och ett stretchgoal till som kommer uppfyllas idag! :)

Redigerat av Zartok, 18 juni 2015 - 10:04.


#105

Postad 18 juni 2015 - 10:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Kul tråd (startad maj 2014) såhär i efterhand: http://www.neogaf.co...ad.php?t=779516

#106

Postad 18 juni 2015 - 11:37

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Löjliga stretchgoals. Kommer ju göras ändå, uppenbart att de bara vill ha in mer pengar.



#107

Postad 18 juni 2015 - 11:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Löjliga stretchgoals. Kommer ju göras ändå, uppenbart att de bara vill ha in mer pengar.

Var inte så säker. Det är mycket pengar för ett spel som är på kickstarter.

#108

Postad 18 juni 2015 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

 

In an interview with Engadget, Sony's Shuhei Yoshida discussed how the announcement of Shenmue 3 and its Kickstarter came to take place at Sony's E3 press conference. Shenmue creator Yu Suzuki managed to convince SEGA to allow the project to be Kickstarted. Because Sony liked the project, their third-party relations team made the deal to launch the Kickstarter at the conference. Engadget then asked if there are any more cult titles Sony plans to help with crowdfunding. A PR representative responded, saying that "they're building a list."

 

Are there other beloved cult titles we can expect to see Sony boost in terms of crowdfunding?


I don't know. Gio Corsi [director of third-party production and developer relations] is the guy working on that.

(Sony PlayStation PR: They're building a list.)

 

 

Bäst de har med Beyond Good and Evil 2 på den listan.

 

Detta är rätt roligt dock, det innebär att vi kan få liknande E3-överraskningar nästa år.



#109

Postad 18 juni 2015 - 21:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
3.2 miljoner nu. Reachmålen har gått upp till fem miljoner med flera expansioner av det jag tror är huvudbyn i spelet.

Det är 1.8 miljoner på fyra veckor. Säkert inte omöjligt, men samtidigt så har ju majoriteten redan lagt sina pengar nu tror jag. Alla hc-fans kastade in sina pengar första dagen :D

#110

Postad 18 juni 2015 - 23:51

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

3.2 miljoner nu. Reachmålen har gått upp till fem miljoner med flera expansioner av det jag tror är huvudbyn i spelet.

Det är 1.8 miljoner på fyra veckor. Säkert inte omöjligt, men samtidigt så har ju majoriteten redan lagt sina pengar nu tror jag. Alla hc-fans kastade in sina pengar första dagen :D


De la in en ny $3000-nivå nyss som ger en replika av Ryos jacka. 4 st på den redan ^^

#111

Postad 19 juni 2015 - 11:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hoppas att 3.5, skill tree nås idag! Vi är på 3.3 just nu.

Dom har sagt att hade dom bara fått två miljoner så skulle spelet ha gjorts, men bara fokuserat på story. Ju mer dom får in desto mer tror jag också att Sony kommer satsa. Såna kontrakt blir väl offentliga någon gång dom också?

#112

Postad 19 juni 2015 - 19:58

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag undrar lite hur mycket dette igentligen betyder för försäljningen sen. Som sagt så har jo dom flesta HC-fans redan köpt spelet. Det kommer bero på tidspunkt och marknadsföring tror jag.



#113

Postad 19 juni 2015 - 20:20

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Ska nog köpa det digital till PS4 och fysisk utgåva till PC.



#114

Postad 19 juni 2015 - 20:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

fy fan vad segt det går nu. för snart 10 timmar sen så var den på 3.300.000, nu har den bara gått upp 40.000, eller typ 4000 dollar i timmen. i den takten så hinner vi iofs upp i 5 miljoner, men jag är ju orolig att det är en dalande kurva rakt av...



#115

Postad 20 juni 2015 - 10:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

fy fan vad segt det går nu. för snart 10 timmar sen så var den på 3.300.000, nu har den bara gått upp 40.000, eller typ 4000 dollar i timmen. i den takten så hinner vi iofs upp i 5 miljoner, men jag är ju orolig att det är en dalande kurva rakt av...

Klart att det är, de flesta stora projekt på kickstarter har haft det. Mycket i början och sedan dalar det. Ett uppsving brukar komma i slutet. 

 

Så här så Mighty No. 9 ut: https://www.kicktraq...o9/mighty-no-9/

 

och Bloodstained: https://www.kicktraq...l-of-the-night/



#116

Postad 20 juni 2015 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Utvecklaren sa att majoriteten kommer komma från kickstarterbackers. Om det når 5 mille så kan han göra något han velat göra öh, men om det når 10 mille så blir det en äkta open world.

 

Vilket känns som ett ganska svårt mål.



#117

Postad 20 juni 2015 - 15:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fem miljoner tror jag på, men när jag läste om önskningen 10 miljoner så var det jo tjena. Är väl hittills inget spel som varit i närheten av det på 30 dagar?

3.4 miljoner nu. Plus att fler belöningar är på g för supporters.

Redigerat av Zartok, 20 juni 2015 - 15:44.


#118

Postad 20 juni 2015 - 17:40

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
http://www.reddit.co...ki_new_posting/ Där är reddit-tråden där Suzuki svarar på frågor från fansen.

Där framgår att man kanske kommer kunna rida, att han inte är nöjd med Ryos ansikte i S3, att det tillkommer mer stretchgoals senare och lite mer saker.

Följer Shenmue de andra kurvorna tror jag att det slutar runt $6 miljoner. Hoppas han öppnar upp för donationer via paypal sen, då kan de säkert dra in några kronor till.

#119

Postad 20 juni 2015 - 18:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hette det star citizen som drog in kopiösa mängder pengar efter att kickstartern hade utspelat sig? Hoppas att det dyker upp fler belöningsnivåer snart, det behövs. Sen så hade det egentligen behövs fler lägre steg också, mellan 300 och 3000 finns ju bara 500. Plus att något för 5000 borde gå att ordna. Och någon typ jättebelöning, typ få med sitt ansikte i spelet :D

3.425.000 nu.
Går så segt! Fan, tror det är en bra bit under 50.000 per dag just nu.

Redigerat av Zartok, 20 juni 2015 - 18:13.


#120

Postad 20 juni 2015 - 18:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis blir det ett uppsving till löningen, men jag hoppas det når 5 miljoner iaf. Jag har inte gett mitt bidrag på 90 dollar ännu :-)



#121

Postad 20 juni 2015 - 19:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag är osäker om det fungerar så överallt att det är löning i slutet av månaden faktiskt :D

men jag känner till så väldigt lite utöver skandinavien, så det kan säkert vara så på många andra ställen också. jag har inte slängt in mina pengar ännu, men det är såklart bara en tidsfråga. ska vänta och se om det kommer något sweet erbjudande.

 

det har även startats en "funding" som kallas 30$ on july 3rd på en av facebooksidorna som jag är med i =)



#122

Postad 20 juni 2015 - 19:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Verkar som att pengarna dras den 15e om man bokar nu, så ingen fara med tanke på lönen. Har skaffat digital versionen nu, men ska nog skaffa physical copy också.



#123

Postad 21 juni 2015 - 01:05

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
En översatt intervju med vår käre Yu.

http://www.shenmuedo...php?f=5&t=47760

#124

Postad 21 juni 2015 - 12:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag sitter fortfarande och väntar på vilka fler belöningar som ska dyka upp. Det har talats om fler belöningsnivåer och fler stretchgoals, men jag tror själv inte det är någon idé med att sätta upp mål som inte kommer kunna uppnås. Idag är insamlingen på 3,465,092, så det går i den värsta snigelfarten någonsin. Sett till kl 1645 igår så rör det sig inte ens med en takt av 100.000 per dag längre, vilket bara gör en nojig supporter mer nojig.

Fem miljoner måste ju uppnås för tusan. Jag intalar mig själv att shenmue kommer få samma uppbackning som andra spel fått i slutet, men blir ändå lite orolig. Rör vi oss med en takt av 60kusd per dag så ligger prognosen just nu på just under 5 miljoner. Vilket borde bli just över med en liten liten slutspurt. Spännande. Onödigt spännande imo. Är helt för orolig att shenmue är en av dom få spelen där det verkligen är en så trogen skara som slängt in allt dom har och eftersläntrarna är få och fattiga.

Så in med fler belöningar nu för i helskotta!

#125

Postad 21 juni 2015 - 12:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

they had me at skilltree



#126

Postad 21 juni 2015 - 12:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det kan hända att vi når skill tree idag :)

#127

Postad 21 juni 2015 - 12:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

100.000 om dagen så når det väl 5 miljoner iaf. Jag ska köpa en fysisk utgåva också iaf,då har jag bidragit med 89 dollar. 

Hoppas även på lite mini games då detta var lite av charmen med Shenmue. 



#128

Postad 21 juni 2015 - 19:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

$3,506,366
YES! stretchmålet med skill tree är uppnått! nu är det ett stort steg upp till 4 miljoner, och sen några steg mellan 4 och 5 miljoner dollar. dock så tar vi ett steg i taget, fyra miljoner skulle vara riktigt fint om det nåddes nu i veckan =)



#129

Postad 23 juni 2015 - 07:58

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Jag tror att vi nästan kallt kan räkna med att det kommer in minst $1 miljon sista två dagarna. Iaf om Shenmue följer samma kurva som Bloodstained och Mighty no. 9. De har dragit in ungefär lika mycket de två sista dagarna som de två första dagarna.

 

Jag tror vi slår $5 miljoner. Däremot tror jag inte att vi kommer i närheten av de $10 miljoner Yu ville ha för att göra ett riktigt Open World.

 

Hoppas verkligen att de öppnar en PayPayl senare, då kommer de garanterat dra in mer $. Inte alla som har råd att trycka in flera hundra på ett bräde inom Kickstarter-perioden.

 

Då jag inte har tillgång till de gamla spelen (köpte dem så sent som förra året, men har sedan dess sålt dem) så rullar det här på en av mina skärmar medan jag sitter ensam på jobbet, såhär i semestertider:

https://www.youtube....rJWNpUc4XOWCi8u



#130

Postad 23 juni 2015 - 08:23

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0

Jag backade ett annat projekt http://kck.st/1MsdETF

 

Ruskigt kul att browsa kickstarter. Finns så sjukt många udda saker som man kan backa. 



#131

Postad 23 juni 2015 - 16:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Finns ingen garanti för succé även om det nu nått målet som krävdes, det går ruskigt segt nu. Jag tror att om man släpper det även till Xbox One så skulle fler backa upp det hela, kanske 1 miljon dollar till hade trillat in då. Men nu lär väl detta vara en omöjlighet då Sony finansierar stora delar av spelet.



#132

Postad 23 juni 2015 - 16:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vad Sony finansierar är lite oklart. Dom lägger in marknadsföringen och ex teknisk hjälp, men det verkar inte, på det jag läst, som att dom ska lägga några summor pengar.

#133

Postad 23 juni 2015 - 17:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Den avdelning som går in i projektet är för att se till att spelet fungerar så bra som möjligt på PS4. Men de är inte några utvecklare, finansierar inte spel och de distribuerar inte några spel. 

 

De har tidigare arbetat med

Activision Blizzard – Diablo 3 content
Atlus
Bethesda Games – The Elder Scrolls Online exclusive PlayStation 4 beta
Bluepoint Games – “Bringing a Sony classic to current game systems”
Bungie – Destiny content
Capcom – Deep Down
Disney Interactive
EA
Insomniac Games
Konami
Level-5
Nordic Games
Rockstar Games
Sanzaru Games
Sega
Square Enix
Sumo Digital
Take-Two
Ubisoft – Assassin’s Creed IV: Black Flag content, Watch Dogs content
Warner Bros. – Batman: Arkham Origins content
Zindagi Games


Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 23 juni 2015 - 17:51.


#134

Postad 23 juni 2015 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Den avdelning som går in i projektet är för att se till att spelet fungerar så bra som möjligt på PS4. Men de är inte några utvecklare, finansierar inte spel och de distribuerar inte några spel. 

 

 

Se till att spelet fungerar så bra som möjligt verkar betyda att de går in med finanser för PS4-versionen. Vad det betyder är frågetecken.

 

 

"SONY will not get any money from the KS, they will help to finance the PS4 version and will also help for advertisement."

 



#135

Postad 23 juni 2015 - 19:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Är väl självklart att Sony skjuter in cash.

Inte fasen går det att göra nått spel av värde för de 2 mille de hade som minimumkrav.

#136

Postad 23 juni 2015 - 20:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Två miljoner hade varit er spel som bara presenterade storyn. 10 miljoner behövs för ett open world.

#137

Postad 23 juni 2015 - 20:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Se till att spelet fungerar så bra som möjligt verkar betyda att de går in med finanser för PS4-versionen. Vad det betyder är frågetecken.

 

 

Aah det hade jag missat, vi får väl se vad det betyder. Jag menar att man kanske skall sänka sina förväntningar vad Sony kommer att hjälpa till med och bli positivt överraskad. Det är fortfarande SEGAs IP. 

 

http://www.escapistm...n-for-Shenmue-3

 

 

 

"It's a very exciting project and there are lots of PlayStation fans asking for it. But it's a Sega IP and of course Suzuki Yu-san is the creator. So somehow Suzuki-san was able to work out with Sega to allow them to Kickstart the project. And because we liked the project, our third-party relations team struck a deal to help Kickstart the campaign at the E3 conference. That's great PR."

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 23 juni 2015 - 20:33.


#138

Postad 23 juni 2015 - 21:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Can you make an open world game for just $2 million?

No, we cannot make an open world game for $2 million. Shenmue will be produced using both the funds raised from the Kickstarter and through other funding sources already secured by Ys Net Inc. We are very sorry, but due to contractual obligations, details of outside investments will not be disclosed.

Självklart har det fått in pengar från annat håll.

#139

Postad 23 juni 2015 - 22:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Självklart har det fått in pengar från annat håll.

Vem säger annat?



#140

Postad 24 juni 2015 - 13:55

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

$3,6 miljoner nu, sakta men säkert uppåt.

 

De har lagt ut en liten poll också för nya rewards.

 

https://www.kickstar...3/posts/1273417



#141

Postad 24 juni 2015 - 16:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Skulle ge rätt mycket för replikor av speglarna kan jag säga...

#142

Postad 24 juni 2015 - 16:31

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Skulle ge rätt mycket för replikor av speglarna kan jag säga...


Det är nog många som skulle ge mycket för att få vara en NPC eller få göra en röst.

Jag skulle kunna tänka mig att göra svenska subs gratis för att få ha varit delaktig ^^

#143

Postad 24 juni 2015 - 18:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

det blir intressant att se vilka belöningar som dyker upp. det verkar ju onekligen som att dom inte riktigt förväntade sig en sån succé och i sviten av det så vill dom att fler som investerat ska investera lite mer. jag har fortfarande inte lagt in mina pengar, men kommer speglarna där så ska dom nog kosta endel utifall att jag inte ska köpa dom...



#144

Postad 25 juni 2015 - 01:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Gubben vill ha mer cash =P

 

 

 

There have been many questions concerning Shenmue 3’s budget and what outside sources will be added to the money collected through Kickstarter. I apologize for not having been more forthright in this area and would like to take this opportunity to help clarify the situation.

Ys Net and I have been putting in many long years trying to find a way to bring back a sequel that so many fans have waited so long for. After learning of Kickstarter, I knew it would be possible to get Shenmue 3 started. Wanting to make the best game possible, I also knew that I would have to look to more traditional means to obtain all the funds that would be needed to create the game I had envisioned.

Sony and Shibuya Productions have been wonderful partners because they believe in Shenmue and want to see the best for the fans and the game. Their investment in (and support of) Shenmue have helped to realize a sequel that will stand proud with its predecessors. While it is not business practice to discuss the specific details of such arrangements, I can say that with their assistance on the production and marketing end, and in Sony’s case with some publishing support as well, Ys Net is able to use more of the money we collect through Kickstarter purely for Shenmue 3’s development. It is also important to note that your funds are going strictly to Ys Net for development of Shenmue 3 – Sony and Shibuya Productions are not seeing a cent of your Kickstarter dollars.

The outpouring of support from all of you, the backers, has been so inspirational. I cannot thank you enough. Having reached our funding goal, I am excited to say that the Shenmue story will go on, and our journey with Ryo and Shenhua will continue. Fans will be able to enjoy the sequel they have waited so long for, and newcomers to the series will be introduced to a unique gaming experience.

Of course, like with any Kickstarter, additional funding will only help us make a better game. On top of everything Shenmue 3 will already bring, the Stretch Goals that I have laid out will add extra quests, events, and new gameplay systems that will make the game even more immersive and take the series to the next level. At the $5 million mark, there will be an all new gameplay feature I would be excited to be able to add to the Shenmue legacy. If we should make the $10 million Stretch Goal, a much larger, completely open world will be yours to explore.

Even if these Stretch Goals are not reached, Shenmue 3 will already be a sequel true to its name, and one we can all be proud of. It is my hope though, that together we can make this Shenmue just as revolutionary as the first two were.

I understand this statement may by late in coming. Going forward, we wish to be as open as possible concerning the game’s development. I would like to again ask for your cooperation and support in helping make Shenmue 3 the best that it can be.

Sincerely, Yu Suzuki



#145

Postad 26 juni 2015 - 06:24

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Ja, det var ju inga dåliga stretch goals de la till i natt...

 

a415bdd840a389f74fdbb82719047831_origina



#146

Postad 26 juni 2015 - 11:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag såg dom och tänkte att det numera känns som att oavsett hur mycket pengar som samlas in så är det för lite. Från två miljoner så vill han ha 11. Har aldrig hänt på ks och kommer inte göra det nu heller, oavsett om alla nya rewards dyker upp. Fanbasen är stark, ja. Men den är inte den största direkt.

#147

Postad 26 juni 2015 - 11:15

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Sedan kan man ju undra exakt hur mycket som är nödvändigt för att göra ett riktigt bra spel. Jag blir nöjd även om jag inte får spela dart...



#148

Postad 26 juni 2015 - 11:56

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Det känns ju som att Battle System skulle gå före mini-games och undertexter i olika språk.

 

Jag tror att vi kanske kan nå upp i $6 miljoner, aldrig ens i närheten av $11.

 

Läser man kommentarerna på Kickstarter skulle de dra in bra mer deg om det även kom till XBONE och fanns rewards för fysiska kopior.



#149

Postad 26 juni 2015 - 12:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Håller med, undertexterna prioriterades väldigt hårt, men det är väl säkert för att dom vill kunna sälja till alla länder efter att spelet är klar. Alla dessa icke engelsktalande länder som Tyskland, Italien och Spanien där man tydligen inte lär sig engelska...

Ja, lite missnöje här pga det. Och att det känns som att det börjar vilseledas lite. Från två miljoner upp till 11 på en vecka typ. Ok med stretchgoals, men det borde ha kommenterats och lagts upp på ett mycket bättre sätt.

#150

Postad 26 juni 2015 - 12:20

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Men om det ska komma fysiska utgåvor så kan det bli väldigt dyrt. Då pratar vi närmare 90 kr per exemplar till Ps4:a om inte jag minns fel (någon får gärna rätta mig).

 

Gällande undertexter så kan jag tycka att spanska är vettigt då det är ett stort språk även i Nordamerika, men italienska och tyska är överflödigt. De tidigare spelen innehöll oerhört mycket dialog och text. Närmare 660 000 ord i tvåan som behövde översättas från japanska till engelska. Då kan jag tycka att det är en bra idé att skippa vissa europeiska språk då rätt många gamers här redan kan engelska.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.