Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor Audio Platinum

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Monitor Audio Platinum PL300 (Golvhögtalare) 5 9 (4) Inga priser
Monitor Audio Platinum PL100 (Surroundhögtalare) 5 9,29 (6) Inga priser
Monitor Audio Platinum PLW-15 (Subwoofers) 2 (0) Inga priser
Monitor Audio Platinum PLC350 (Centerhögtalare) 2 8,6 (4) Inga priser
Monitor Audio Platinum PLC150 (Centerhögtalare) 2 (0) Inga priser
Monitor Audio Platinum PL200 (Golvhögtalare) 1 7 (1) Inga priser
Monitor Audio PL100 Stand (Högtalarstativ & högtalarfästen) 1 8,33 (2) Inga priser
Monitor Audio PL350 C Stand (Högtalarstativ & högtalarfästen) 2 (0) Inga priser
Monitor Audio Platinum PL 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 4 (0) Inga priser
Monitor Audio PL InWall (st) (Inbyggnadshögtalare) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

#51

Postad 30 maj 2014 - 08:32

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 1

Grattis! :) Vilken färg blev det? :) Lägg gärna upp några bilder sen ;)


Det blev färgen ebony, ska försöka få till en bild sen när dom är på plats,har jag tur kommer dom idag ;)

#52

Postad 05 juni 2014 - 23:09

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 1
Nu är mina platinum pl100 på plats och jag är mer än nöjd, extremt detaljerat ljud!

#53

Postad 12 september 2014 - 09:41

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Ni som har pl100,hur har ni dom placerade? Avstånd till vägg bakom,vinklade mot lyssningsplats m.m?

#54

Postad 30 september 2014 - 17:38

Unregistered2a7f52e3
  • Unregistered2a7f52e3
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej.
ja har en liten fråga, har läst en del tester om Pl200 och Pl300 , Hur stora rum behöver dom för att låta bra?
har Gs i dag och gillar verkligen ljudet och då räknar ja med att de måste va bra mycke bättre i PL serien.
Och ja har ju hört att de ska komma en ny PL serie runt jul, så då borde ju dom " gamle " PL 200/300 gå ner lite i pris :-D

Tack för svar.

#55

Postad 30 september 2014 - 18:35

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 1

Hej.
ja har en liten fråga, har läst en del tester om Pl200 och Pl300 , Hur stora rum behöver dom för att låta bra?
har Gs i dag och gillar verkligen ljudet och då räknar ja med att de måste va bra mycke bättre i PL serien.
Och ja har ju hört att de ska komma en ny PL serie runt jul, så då borde ju dom " gamle " PL 200/300 gå ner lite i pris :-D

Tack för svar.

Är alls ingen expert på MA. Men hörde PL300 på en mässa för flera år sedan i ett pyttelitet rum knöfullt med folk, och det lät nåt rent överjä...gt bra! Förmodar att dessa maffiga pjäser knappast låter sämre i ett större rum. :)

#56

Postad 01 oktober 2014 - 19:06

Unregistered2a7f52e3
  • Unregistered2a7f52e3
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Tack för de laddie15.
De låter ju mycke bra, hoppas ju att den nya modelen kommer ut snabbt så priset går ner lite på Pl300.

Några andra här inne som har PL300 ??

#57

Postad 02 oktober 2014 - 10:57

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 1
Jupp o jag är supernöjd med PL300

#58

Postad 02 oktober 2014 - 15:49

Unregistered2a7f52e3
  • Unregistered2a7f52e3
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
aha, låter ju bra de. Hur stort rum har du dom i då ? sån ca alltså..:-)
Kan man även fråga va du driver dom med?
Tack.

Redigerat av Unregistered2a7f52e3, 02 oktober 2014 - 15:51.


#59

Postad 03 oktober 2014 - 12:51

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

aha, låter ju bra de. Hur stort rum har du dom i då ? sån ca alltså..:-)
Kan man även fråga va du driver dom med?
Tack.


Ganska litet rum skulle mitt första svar vara men det är en halvöppen planlösning så det är lite svårt att säkert säga kvadraten (18-20 kvm). Jag driver hela min hembiorigg front, center o surrar med ett Nuforce 7-kanalare (MCH-300SE C7) vilket räcker och blir över.

Mvh

#60

Postad 12 november 2014 - 09:57

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Platinum PL100 säljes,skicka PM för mer info. Färgen är Ebony

#61

Postad 02 april 2015 - 15:51

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Saknar mina PL100 som jag sålde,någon som har ett par till salu?



#62

Postad 27 april 2015 - 19:47

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Ingen som vill sälja sina pl100?? ;)

#63

Postad 15 maj 2015 - 23:56

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Sådär då har man pl100 igen,väldigt nöjd :)

#64

Postad 16 maj 2015 - 03:34

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Grattis! :)



#65

Postad 16 maj 2015 - 13:44

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Gott att du fick återställt ordningen ;)



#66

Postad 17 maj 2015 - 19:12

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Haha ja nu är allt som det ska igen ;)

#67

Postad 20 juni 2015 - 13:27

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Vilka högtalarkablar kör ni till era platinumhögtalare?

#68

Postad 20 juni 2015 - 13:52

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har inga platinum tyvärr men har under lång tid kört med Van Den Hul lösmeterkablar i olika varianter och tycker dessa funkat bra till allt jag kopplat in.
Öppet, transparent och neutralt ljud.
Kan väl tillägga att jag inte tillhör dem som tycker att kablar får kosta hur mycket som helst. Den tron på kablar har jag bara inte.

 

Tidgare har ja haft både Clearwater och CS-122

 

Är man intresserad av Biwire så finns modellen TEATRACK

 

Just nu har jag The D-352 Hybrid som får anses som en stabil och bra kabel

vdhd352sc_1.jpg?width=600&quality=100



#69

Postad 21 juni 2015 - 14:56

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Just d-352 har jag kört och det blev ett väldigt mörkt ljud.

#70

Postad 21 juni 2015 - 20:21

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Just d-352 har jag kört och det blev ett väldigt mörkt ljud.

Lite förvånad blir jag allt när du säger detta men det kanske är något med dessa då ihop med banddiskant som jag har missat.
Det är faktiskt en kombination jag inte provat. Det var ju tur att du redan testat så inte jag vilseledde dig att köpa:-)

Har främst kört högtalare med dome diskanter i olika matrial på senare år. Kan iofs tänka mig nu när du säger det att det kan finnas kombinationer där det upplevs lite åt det mörka.
Anledningen är att även om jag tycker det finns både detaljer, dynamik och tranparens i ljudet så blir aldrig diskanten hård och påfrestande möjligen kan den egenskapen hos kabeln upplevas negativt på vissa högtalare? Naturligtvis kommer den individuella smaken in också.



#71

Postad 22 juni 2015 - 14:31

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Vi provade även dessa kablar på polarns System audio master ranger och även där blev diskant och mellanregister väldigt mörkt.



#72

Postad 22 juni 2015 - 14:56

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Vad skulle göra att diskanten blev mörk säger ni?



#73

Postad 22 juni 2015 - 15:10

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Vi provade även dessa kablar på polarns System audio master ranger och även där blev diskant och mellanregister väldigt mörkt.

 

Uppenbarligen delar vi inte uppfattning kring denna kabel, jag skulle kunna drista mig till att säga en lite mjukare karaktär i övre registret men fortfarande ett öppet mellanregister och mycket dynamik.

Inte mörk i  mitt tycke alltså. Jag hade helt oprövat gissat att den skulle bidra på ett positivt sätt på en banddiskantshögtalare.

Men så är jag ju lite alergisk mot överdriven diskantåtergivning. Jag vill ha allt det bra i diskanten men det skall presenteras på ett sätt som låter naturligt vilket ofta är en svår balans och i vissa olyckliga konstellationer extremt beroende på källmatrialet..

Men jag skall ändå glänta på min sedan en tid stängda dörr när det gäller högtalar kablar. Kan ju finnas någon värdig och rimlig ersättare där  ute som kan locka fram precis allt ur anläggningen? 



#74

Postad 22 juni 2015 - 18:10

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 1

Uppenbarligen delar vi inte uppfattning kring denna kabel, jag skulle kunna drista mig till att säga en lite mjukare karaktär i övre registret men fortfarande ett öppet mellanregister och mycket dynamik.

Inte mörk i  mitt tycke alltså. Jag hade helt oprövat gissat att den skulle bidra på ett positivt sätt på en banddiskantshögtalare.

Men så är jag ju lite alergisk mot överdriven diskantåtergivning. Jag vill ha allt det bra i diskanten men det skall presenteras på ett sätt som låter naturligt vilket ofta är en svår balans och i vissa olyckliga konstellationer extremt beroende på källmatrialet..

Men jag skall ändå glänta på min sedan en tid stängda dörr när det gäller högtalar kablar. Kan ju finnas någon värdig och rimlig ersättare där  ute som kan locka fram precis allt ur anläggningen? 

Är du 100% seriös nu när du sitter och säger detta? vad i den där kabeln skulle göra detta menar du? förklara för mig hur den kan färga ljudet.



#75

Postad 22 juni 2015 - 18:22

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Är du 100% seriös nu när du sitter och säger detta? vad i den där kabeln skulle göra detta menar du? förklara för mig hur den kan färga ljudet.

Har inte sagt att den färgar ljudet, men det är ju sedan länge känt att några av oss tycker att kablar gör skillnad i matchning med olika hifiprodukter medans andra inte gör det. Tänker inte delta i en debatt om detta och skicka bevisbördor hit och dit.

Det finns andra trådar du kan utkämpa dessa diskussioner i. Detta var bara en liten parentesdiskussion som jag tror och hoppas är över nu.


Redigerat av Blåtand, 22 juni 2015 - 18:23.


#76

Postad 23 juni 2015 - 14:28

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Är du 100% seriös nu när du sitter och säger detta? vad i den där kabeln skulle göra detta menar du? förklara för mig hur den kan färga ljudet.

 

Jadu Lyfali troligtvis är det så att på din anläggning hör du ingen skillnad mellan olika kablar. Den dagen du kommer upp några snäpp i högtalar och elektronikkomponenter så kommer du garanterat att kunna höra skillnad mellan olika högtalarkablar.


Redigerat av Peterwallbom, 23 juni 2015 - 14:28.


#77

Postad 23 juni 2015 - 14:36

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Har inte sagt att den färgar ljudet, men det är ju sedan länge känt att några av oss tycker att kablar gör skillnad i matchning med olika hifiprodukter medans andra inte gör det. Tänker inte delta i en debatt om detta och skicka bevisbördor hit och dit.

Det finns andra trådar du kan utkämpa dessa diskussioner i. Detta var bara en liten parentesdiskussion som jag tror och hoppas är över nu.

 

Har man en fin anläggning så kan man höra väldigt stora skillnader mellan olika högtalarkablar,förr när man hade en anläggning för c:a 10000 så köpte jag mina kablar på biltema =)


Är du 100% seriös nu när du sitter och säger detta? vad i den där kabeln skulle göra detta menar du? förklara för mig hur den kan färga ljudet.

 

Olika material i kabeln färgar ljud olika.



#78

Postad 23 juni 2015 - 17:00

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Är du 100% seriös nu när du sitter och säger detta? vad i den där kabeln skulle göra detta menar du? förklara för mig hur den kan färga ljudet.


Menar du att du tror att fysik har något med kablage att göra? Jag trodde det var allmänt känt att det är kosmiska krafter som verkar när det gäller astrologi, slagruta och hifi-kablage...

#79

Postad 24 juni 2015 - 11:17

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Ni som inte tror på detta behöver heller inte kommentera!



#80

Postad 24 juni 2015 - 11:37

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Ni som inte tror på detta behöver heller inte kommentera!

Jag vill påstå att det aldrig handlar om att kabeln som sådan har ett eget ljud men man länkar ihop två ljudmaskiner med olika egenskaper via ett transmissionsmedia (kabel) som också har vissa egenskaper, således är det en hel kedja av enheter man lyssnar på inte en kabel.

Det finns bättre och sämre kombinationer/matchningar när man gör detta, vad som är bättre och sämre beror av den personliga smaken.
I vissa fall är skillnaderna så små att ett byte helt saknar betydelse i andra fall kan det göra lite större skillnad. Väldigt sällan låter en bra anläggning skit med en enklar kablar och lika sällan låter en skit anläggning bra med dyra kablar vilket möjligen skulle kunna betona att det är en transmissonskedja som skall låta bra inte en kabel.

 

Kan ju lägga till att priset nästintill saknar betydelse för om den skulle bidra positivt eller negativt, det är matchningen som avgör slutresultatet.


Redigerat av Blåtand, 24 juni 2015 - 11:40.


#81

Postad 24 juni 2015 - 21:31

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Jadu Lyfali troligtvis är det så att på din anläggning hör du ingen skillnad mellan olika kablar. Den dagen du kommer upp några snäpp i högtalar och elektronikkomponenter så kommer du garanterat att kunna höra skillnad mellan olika högtalarkablar.

AHAHAHA! alltså är du seriös med det du själv säger? 

 

1. du har ingen aning om vad jag har för anläggning.

2. det hade varit väldigt underligt ifall det krävdes en viss summa pengar för att en högtalarkabel skall göra någon skillnad då det faktist är elektronik vi pratar om, menar du att jag får bättre ljus i mina lampor ifall jag kör med guldledning?

3. Jag har ett par kablar för 15 inkopplade i mina "Budget burkar" kopplade till min "Budget förstärkare som förmodligen behöver komma upp några snäpp i prisklassen" enligt dig eftersom du verkar veta vad jag har.

 

4. Jag har testat kablar fram och tillbaka i en anläggning som jag lyssnar på nästan dagligen, anläggningen vi pratar om ifall du nu vill veta har en prislapp på närmare 400 000kr och jag har inte hört någon skillnad på biltema lösmeter, billigaste på BRL lösmeter, nordost, oehlbach, van den hul.


Har man en fin anläggning så kan man höra väldigt stora skillnader mellan olika högtalarkablar,förr när man hade en anläggning för c:a 10000 så köpte jag mina kablar på biltema =)


 

Olika material i kabeln färgar ljud olika.

Oilka material i kabeln färgar inte ljud olika.



#82

Postad 24 juni 2015 - 21:35

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Ni som inte tror på detta behöver heller inte kommentera!

Förövrigt av ditt galleri att döma så har jag en dyrare anläggning än dig.

 

Du behöver nog komma upp en ganska rejäl summa i din anläggning för att inte höra skillnad på kablar tror jag.



#83

Postad 24 juni 2015 - 21:54

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Förövrigt av ditt galleri att döma så har jag en dyrare anläggning än dig.

 

Du behöver nog komma upp en ganska rejäl summa i din anläggning för att inte höra skillnad på kablar tror jag.

 

 

Måste bara fråga när kostade Klipsh stativare + Reciever = 400 000 kr ??

 

Men även jag har inte hört nån skillnad på högtalar kablar har Marantz AV7000 series hemmabioförsteg + Steg och Magnat Quantum 650 series 7 kanals och även testat nya Klipsh RP280 som lär komma hem till mig.

 

Har Stereo integrity 18"  i 2 slutna lådor + Behringer EP4000 som subbas.

 

Vet att mitt system är billigt mot giganterna här och Faktiskt, men känns ändå dyrare en ditt i galleriet.


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 24 juni 2015 - 21:55.


#84

Postad 24 juni 2015 - 22:02

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Måste bara fråga när kostade Klipsh stativare + Reciever = 400 000 kr ??

 

Men även jag har inte hört nån skillnad på högtalar kablar har Marantz AV7000 series hemmabioförsteg + Steg och Magnat Quantum 650 series 7 kanals och även testat nya Klipsh RP280 som lär komma hem till mig.

 

Har Stereo integrity 18"  i 2 slutna lådor + Behringer EP4000 som subbas.

 

Vet att mitt system är billigt mot giganterna här och Faktiskt, men känns ändå dyrare en ditt i galleriet.

Som sagt vad som ligger i mitt galleri eller inte är väll ganska ointressant? vilka bilder jag väljer att lägga upp i mitt galleri säger väll ändå inte vad jag har för anläggning?.

 

Sedan har jag ju aldrig någonsin påstått att ett par Klipsch RB81 och en reciver kostar 400 000kr.



#85

Postad 24 juni 2015 - 23:02

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Men även jag har inte hört nån skillnad på högtalar kablar har Marantz AV7000 series hemmabioförsteg + Steg och Magnat Quantum 650 series 7 kanals och även testat nya Klipsh RP280 som lär komma hem till mig.

 

Har Stereo integrity 18"  i 2 slutna lådor + Behringer EP4000 som subbas.

 

Det där är alldeles för billigt system!  För att höra skillnaden mellan materialen i högtalarkablaget behövs även högtalare av exklusiva material :D

Heart-Audio-DW-Aural-Pleasure-Cast-in-Go

Till högtalare av solitt guld duger inga kopparsnören!



#86

Postad 25 juni 2015 - 10:02

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Som sagt vad som ligger i mitt galleri eller inte är väll ganska ointressant? vilka bilder jag väljer att lägga upp i mitt galleri säger väll ändå inte vad jag har för anläggning?.

 

Sedan har jag ju aldrig någonsin påstått att ett par Klipsch RB81 och en reciver kostar 400 000kr.

Trodde du la upp bilder för att det var just intressanta och att det visade hur din anläggning ser ut.
Att lägga upp bilder på någon annans anläggning är väl hyfsat meningslöst? Om du nu skall lägga upp bilder på någon annans anläggning så kan du väl lägga upp bilder på den för 400.000, den skulle helt klart vara intressant att se.


Redigerat av Blåtand, 25 juni 2015 - 10:26.


#87

Postad 25 juni 2015 - 10:27

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Trodde du la upp bilder för att det var just intressanta och att det visade hur din anläggning ser ut.
Att lägga upp bilder på någon annans anläggning är väl hyfsat meningslöst? Om du nu skall lägga upp bilder på någon annans anläggning så kan du väl lägga upp bilder på den för 400.000, den skulle helt klart vara intressant att se. Har du möjlighet att lyssna på den varje dag så borde det ju inte vara några problem att få till lite bilder.

Jag har heller inte sagt att jag lagt upp bilder på någon annans anläggning, jag äger dessa klipsch högtalare, jag äger även recivern och vinylspelaren och vinylerna i mitt galleri, jag äger dessa högtalare därför att hornhögtalare har alltid legat mig varmt om hjärtat och handen på hjärtat så spelar dessa högtalare skjortan av PL stativarna när det gäller distad underground black metal, vilket är det jag lyssnar på väldigt ofta.

 

Det är ju så här att jag bygger anläggningar efter vad jag lyssnar på och det tror jag de flesta gör.

Med detta sagt så kan det ju vara möjligt att jag har en till anläggning stående som jag använder till något annat, det är ju faktist inte någon omöjlighet? se på hifi perra tex, han har flera anläggningar i sitt hem som han avnjuter.

 

men om jag säger så här, min anläggning som jag lyssnar black metal på består av ett par Klipsch RB81 MK2

 

Prislapp 10 000kr när jag köpte dem, En Rörförstärkare med en markant mycket högre prislapp, där av att klipsch och rör är en svårslagen kombination, speciellt till black metal, och slutligen ett par högtalarkablar dyrare än högtalarna själva och en Technics SL 1200MK2 med en Ortofon M1 Red pickup.

 

Vad jag mer äger är helt ointressant kan jag tycka.



#88

Postad 25 juni 2015 - 11:15

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Jag har heller inte sagt att jag lagt upp bilder på någon annans anläggning, jag äger dessa klipsch högtalare, jag äger även recivern och vinylspelaren och vinylerna i mitt galleri, jag äger dessa högtalare därför att hornhögtalare har alltid legat mig varmt om hjärtat och handen på hjärtat så spelar dessa högtalare skjortan av PL stativarna när det gäller distad underground black metal, vilket är det jag lyssnar på väldigt ofta.

 

Det är ju så här att jag bygger anläggningar efter vad jag lyssnar på och det tror jag de flesta gör.

Med detta sagt så kan det ju vara möjligt att jag har en till anläggning stående som jag använder till något annat, det är ju faktist inte någon omöjlighet? se på hifi perra tex, han har flera anläggningar i sitt hem som han avnjuter.

 

men om jag säger så här, min anläggning som jag lyssnar black metal på består av ett par Klipsch RB81 MK2

 

Prislapp 10 000kr när jag köpte dem, En Rörförstärkare med en markant mycket högre prislapp, där av att klipsch och rör är en svårslagen kombination, speciellt till black metal, och slutligen ett par högtalarkablar dyrare än högtalarna själva och en Technics SL 1200MK2 med en Ortofon M1 Red pickup.

 

Vad jag mer äger är helt ointressant kan jag tycka.

Det var väldans vilken grej du gjorde av detta.

 

Jag såg det bara som en självklarhet att om det inte står något annat så är det sin egna rigg man visar i sina album.

Det var du själv som nämnde din tillgång till en anläggning för 400.000 så jag tyckte att det kunde var intressant med lite bilder. Oavsett den är din eller inte så har du ju daglig tillgång och har provat många kablar i den, eller hur. Borde väl inte vara något problem om det inte är som du själv brukar säga BS.

 

Att man bygger anläggning efter eget tycke och smak är väl självklart.



#89

Postad 25 juni 2015 - 11:24

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Det var väldans vilken grej du gjorde av detta.

 

Jag såg det bara som en självklarhet att om det inte står något annat så är det sin egna rigg man visar i sina album.

Det var du själv som nämnde din tillgång till en anläggning för 400.000 så jag tyckte att det kunde var intressant med lite bilder. Oavsett den är din eller inte så har du ju daglig tillgång och har provat många kablar i den, eller hur. Borde väl inte vara något problem om det inte är som du själv brukar säga BS.

 

Att man bygger anläggning efter eget tycke och smak är väl självklart.

Ja jag kanske lägger upp bilder på den ifall det är så att jag får lust, det är ett par scala utopia som står i fokus på den anläggningen ifall det är av intresse.



#90

Postad 25 juni 2015 - 11:27

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Ja jag kanske lägger upp bilder på den ifall det är så att jag får lust, det är ett par scala utopia som står i fokus på den anläggningen ifall det är av intresse.

Det låter som en schysst anläggning, stora Focal är aldrig fel.



#91

Postad 25 juni 2015 - 11:29

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Det låter som en schysst anläggning, stora Focal är aldrig fel.

Har hört bättre talare till black metal dock.

 

Förövrigt så är mitt nästa inköp ett par K-Horn ifall det intresserar dig.



#92

Postad 25 juni 2015 - 11:33

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har hört bättre talare till black metal dock.

 

Förövrigt så är mitt nästa inköp ett par K-Horn ifall det intresserar dig.

Görs det sådana fortfarande eller är det beg du skall ha?



#93

Postad 25 juni 2015 - 11:39

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Görs det sådana fortfarande eller är det beg du skall ha?

Det byggs ifall man beställer, tror inte de har rullande som kommer ut i butiker.


Det byggs ifall man beställer, tror inte de har rullande som kommer ut i butiker.

bästa talarn till rock som jag har hört iaf, skall man lyssna på dist så skall man ha horn och rör =).

 

Innan jag köpte mina RB81 stativare så lyssnade jag på ett par Dali Epicon 8 och fick inte gåshud, lyssnade sedan på Monitor Audio PL stativaren, den var bra men inte alls samma sak som horn, så lade krut på en rörförstärkare.



#94

Postad 25 juni 2015 - 11:43

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Skall du ha schyssta hornhögtalare så tycker jag du skall kolla upp blumenhofer om du inte redan gjort det.
 



#95

Postad 25 juni 2015 - 11:48

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Skall du ha schyssta hornhögtalare så tycker jag du skall kolla upp blumenhofer om du inte redan gjort det.
 

Nja designen va inget för mig, har lyssnat på Avantgarde och klipsch och gillade klipscharna mer då de är vildare och det händer massor, en klipsch högtalare är galen men den blir väldigt lugn och sansad med en rörförstärkare.

 

Blumenhofer blir ju svårare att provlyssna på då jag inte vet vilka som säljer dem och isf vill jag ju låna hem talaren och lyssna här hemma.



#96

Postad 25 juni 2015 - 14:45

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

AHAHAHA! alltså är du seriös med det du själv säger? 

 

1. du har ingen aning om vad jag har för anläggning.

2. det hade varit väldigt underligt ifall det krävdes en viss summa pengar för att en högtalarkabel skall göra någon skillnad då det faktist är elektronik vi pratar om, menar du att jag får bättre ljus i mina lampor ifall jag kör med guldledning?

3. Jag har ett par kablar för 15 inkopplade i mina "Budget burkar" kopplade till min "Budget förstärkare som förmodligen behöver komma upp några snäpp i prisklassen" enligt dig eftersom du verkar veta vad jag har.

 

4. Jag har testat kablar fram och tillbaka i en anläggning som jag lyssnar på nästan dagligen, anläggningen vi pratar om ifall du nu vill veta har en prislapp på närmare 400 000kr och jag har inte hört någon skillnad på biltema lösmeter, billigaste på BRL lösmeter, nordost, oehlbach, van den hul.


Oilka material i kabeln färgar inte ljud olika.

 

Helt otroligt om du inte hört nån skillnad faktist, Jag har provat van den hul 352 och Audioquest till mina högtalare och det är väldigt stor skillnad. Och när jag skrev mitt inlägg så utgick jag ifrån att du hade anläggningen som är på dina bilder.



#97

Postad 25 juni 2015 - 14:53

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

När jag började med hifi för ett x antal år sedan så var jag precis som dig Lyfali,folk som sa att det va skillnad på högtalarkablar skrattade jag åt. Men under senare år när man provat runt en del så har man upptäckt att sånt man garvade åt för 10 år sen kanske inte alls va rätt att skratta åt. Åk in på en seriös hifibutik och låt dom dema kablar för dig,jag tror du kommer bli förvånad =)



#98

Postad 25 juni 2015 - 15:37

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

När jag började med hifi för ett x antal år sedan så var jag precis som dig Lyfali,folk som sa att det va skillnad på högtalarkablar skrattade jag åt. Men under senare år när man provat runt en del så har man upptäckt att sånt man garvade åt för 10 år sen kanske inte alls va rätt att skratta åt. Åk in på en seriös hifibutik och låt dom dema kablar för dig,jag tror du kommer bli förvånad =)

Lyssna nu, jag har själv varit intresserad av hifi i runda slängar 12 år, jag har växt upp med en Pappa som är oerhört musik och ljud intresserad som själv sitter på en anläggning för runda slängar 300 - 400 000kr, det är hans största intresse och passion efter båtarna förstås!.

 

Många i min bekantskapskrets är oerhört intresserad av hifi och diverse annan elektronik, varje gång jag åker på semester avsätter jag minst 2 heldagar till att vandra i olika exotiska hifibutiker för att njuta och lyssna på märken jag sällan har tillgång till här hemma i svedala.

 

Jag kommer förmodligen aldrig höra skillnad på kablar, därimot köper jag gärna en kabel för just looken, där av är jag ägare till ett par kablar för ganska många tusen.

 

Jätte kul att ni hör skillnad men för mig är eran skillnad intalad.



#99

Postad 25 juni 2015 - 16:02

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Lyssna nu, jag har själv varit intresserad av hifi i runda slängar 12 år, jag har växt upp med en Pappa som är oerhört musik och ljud intresserad som själv sitter på en anläggning för runda slängar 300 - 400 000kr, det är hans största intresse och passion efter båtarna förstås!.

Många i min bekantskapskrets är oerhört intresserad av hifi och diverse annan elektronik, varje gång jag åker på semester avsätter jag minst 2 heldagar till att vandra i olika exotiska hifibutiker för att njuta och lyssna på märken jag sällan har tillgång till här hemma i svedala.

Jag kommer förmodligen aldrig höra skillnad på kablar, därimot köper jag gärna en kabel för just looken, där av är jag ägare till ett par kablar för ganska många tusen.

Jätte kul att ni hör skillnad men för mig är eran skillnad intalad.


Oki du får tycka vad du vill men hemma hos mig är det så stor skillnad.

Redigerat av Peterwallbom, 25 juni 2015 - 19:16.


#100

Postad 25 juni 2015 - 16:39

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 1

Oki du får tycka vad du vill men hemma hos mig är det så stor skillnad så t.o.m morsan skulle höra skillnad  :)

 

Då kan du åka till Zartok och vinna 30 000kr ju! Det låter hur enkelt som helst för dig.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.