Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa Swans högtalare?

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Swans Diva 4.2R (Surroundhögtalare) 1 7,8 (4) Inga priser
Swans Diva 4.2C (Centerhögtalare) 1 7 (2) Inga priser
Swans 2.3C (Centerhögtalare) 5 9 (5) Inga priser
Swans F5R (Surroundhögtalare) 2 7,5 (1) Inga priser
Swans Diva 6.3R (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans M808 (Golvhögtalare) 4 7,5 (1) Inga priser
Swans F2.2A (Golvhögtalare) 1 8,5 (3) Inga priser
Swans F1.1A (Golvhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Swans M808C (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans M808A (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans M808AC (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 10 januari 2010 - 13:45

Ralle_81
  • Ralle_81
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Ngn som vet var man kan få tag i Swans högtalare här i sverige.....

inga gruppköp från öst på G heller verkar d ju som

#2

Postad 10 januari 2010 - 15:39

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Tror inte det finns någon återförsäljare kvar för Swans här i Sverige. Vet att det fanns två hifibutiker som sålde dem men dem finns tyvärr inte kvar längre.

#3

Postad 11 januari 2010 - 09:50

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Swans var en av många Kina-drömmar som dök upp i Sverige för några år sedan men att de inte finns kvar talar sitt tydliga språk. De var nog inte så bra som "alla" tyckte när Kina-vågen var som störst i Sverige.

Givetvis bara ett antagande men försvinner efterfrågan brukar inte kanonhög kvalité och prisvärdhet vara två av anledningarna. ^_^

De kan dock gå att hitta på Ebay från närmare håll men jag skulle hellre kollat vidare.

#4

Postad 11 januari 2010 - 11:07

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
så någon recension på swans nya högtalare nya nummret av ljud & bild (tror det var den tidningen)
där borde det stå vilken som är importör.

//Micke

#5

Postad 11 januari 2010 - 11:16

Tresor
  • Tresor
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Tämligen säker på att det finns en tysk importör. Kollade runt lite i somras när jag var i Kina och tyckte de lät riktigt bra och priserna var bra också. Men lite tunga och stora saker att stoppa i resväskan ^_^

#6

Postad 11 januari 2010 - 14:53

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hittade denna länk.
http://www.swans-eur...2087573ab0.html

Själv vet jag ingenting om Swans men dom hade ju många stiliga modeller iaf. Är Swans något som är billigt eller? Ser ju dyra o exklusiva ut iaf.

Gillade Diva och M6002 modellen. Riktigt läckra o grym finish! Nån som kan uppskatta prisbilden ungefär? Snackar vi 5000kr eller 30000kr eller mer?


Edit: Efter lite googlande så lyckades jag hitta Diva modellen i Ungern och listade då ut ett pris på ca 4000kr för det paret. Imponerande. Nu lyckades du få upp ögonen för mej med på detta märke.

Men som en föregående talare skrev att dom försvann från marknaden pga ev dålig kvalitet. Hur relevant är det då isåfall om man gämför andra högtalare i samma prisklass? Dålig kvalite på ljudet, elementen eller rent av själva burken?

http://sound.atctrad...b...=&keyword2=

100 ungerska Forint = 4,03 svenska Kronor

Redigerat av Kleppan, 11 januari 2010 - 15:18.


#7

Postad 11 januari 2010 - 15:11

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0
Vill man inte importera är blocket enda chansen men de dyker faktiskt upp då och då.. Såg för lite sedan ett par M1 till salu, nya i kartong, för 4000 och det är stöld..
Ägde själv för något år sedan ett par Diva 4.2HT och finishen var verkligen grym! Välbyggda på ett sätt som gjorde att man lätt tror att de kostar 5ggr så mycket..
Även ljudet var i prisklassen mycket fint, men just 4.2 med dubbla 5" i basen var alldeles för lättviktig för min smak.. Lät som ett par, visserligen bra men ändock, rätt små stativare..
Hittar man ett par swan och priset känns rätt behöver man inte fundera på om de är bra eller bara finish. Generellt är de mycket bra.
Problemet utan generalagent är att det blir rätt bökigt med reservdelar om man t.ex steker ett element....

#8

Postad 11 januari 2010 - 15:11

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Gillade Diva och M6002 modellen. Riktigt läckra o grym finish! Nån som kan uppskatta prisbilden ungefär? Snackar vi 5000kr eller 30000kr eller mer?


drygt 1000 samt 3000 eurosar.

http://stores.shop.e...634Q2ec0Q2em322

#9

Postad 11 januari 2010 - 15:21

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

drygt 1000 samt 3000 eurosar.

http://stores.shop.e...634Q2ec0Q2em322


Jag fick det till 4000kr samt 12000kr i Ungern. Det är ju 3ggr dyrare där du hittade dom!

Redigerat av Kleppan, 11 januari 2010 - 15:28.


#10

Postad 11 januari 2010 - 15:31

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Problemet utan generalagent är att det blir rätt bökigt med reservdelar om man t.ex steker ett element....


Finns en uppsjö med delar på E-bay

Redigerat av Kleppan, 11 januari 2010 - 15:32.


#11

Postad 16 januari 2010 - 15:30

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Bara sådär så såg jag att L-Sound har börjat sälja Swans högtalre

//Micke

#12

Postad 05 mars 2010 - 18:48

Unregisteredf4855e32
  • Unregisteredf4855e32
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
Kollar man på Swans hemsida över dealers så är närmaste säljare i Norge eller Finland.

Soundwave, tydligen här som Ljud och bild fått låna sitt recensions exemplar. (Tänk på att Ljud och bild finns i Sverige, Danmark och Norge. Så är inte säker på om du kan importera från Soundwave till Sverige, men ta kontakt med dom. :) )
http://www.mamut.net/soundwave/shop/

Flextron, i Finland säljer också, även här har jag ingen aning om vilka regler dom har på köp från finland till sverige.
http://www.flextron.fi/

Har aldrig läst en dålig recension på Swans saker, finns en del medelmåttiga produkter men aldrig något som beskrivit som dåligt, i de flesta fallen så blev dom oftast mycket positivt överraskade. Skulle själv vilja lyssna på Swans F2.2F. Dom ser riktigt trevliga ut.

#13

Postad 06 mars 2010 - 00:59

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Även l-sound i norge saluför swans nu mera.

Och de skickar ju gladeligen till SE

#14

Postad 22 december 2010 - 13:12

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Satt här och småläste på forumet och kom in på nostalgi om SWANS;). Jag var ju en av dem som tog in Swans i till sverige och vi hann med 4 containrar har jag för mig innan vi lade ner. Att vi la ner var int epga dålig kvalite elelr bristande efterfrågan utan helt enkelt för att det tog för mycket tid. Vi hade båda heltidsjobb och familjer/hus och Swans var mer en "hobby", så valet blev att försöka satsa heltid på det eller lägga ner. Mitt val blev att lägga ner och Lyckman fortsatte dock en liten stund själv men orken tog slut även där efter en stund;). Dom M1:orna på blocket var faktiskt jag som hade ute och dom gick åt blixtfort. Ett tag så hade jag ju så mycket högtalare hemma att det vällde ut från varenda fönster i huset;), detta par stod hemma hos min mor och far och hittade dem när jag var där på besök. Så dom var helt orörda och kännde ju att någon säkert skulle vilja leka lite med dom:).
Swans högtalarna håller väldigt hög klass i både finish och ljud, jag har fortfarande kvar min AV-928 ihop med S600 runt om och är fortfarande nöjd. Det var en väldigt rolig och hektisk period och har inget annat än gott att säga om Swans högtalare, mycket få högtalare som kunde mäta sig med dem i finish och ljudkvalite i den prisklassen om något övht? Har INTE något med dem att göra eller något pengaintresse i det längre så detta är inte reklam för mig själv, men har nog sett, kännt och lyssnat på mer swans än dom själva gjort på fabriken;)

#15

Postad 06 januari 2011 - 22:26

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

Swans var en av många Kina-drömmar som dök upp i Sverige för några år sedan men att de inte finns kvar talar sitt tydliga språk. De var nog inte så bra som "alla" tyckte när Kina-vågen var som störst i Sverige.

Givetvis bara ett antagande men försvinner efterfrågan brukar inte kanonhög kvalité och prisvärdhet vara två av anledningarna. ;)

De kan dock gå att hitta på Ebay från närmare håll men jag skulle hellre kollat vidare.



Satt här och småläste på forumet och kom in på nostalgi om SWANS;). Jag var ju en av dem som tog in Swans i till sverige och vi hann med 4 containrar har jag för mig innan vi lade ner. Att vi la ner var int epga dålig kvalite elelr bristande efterfrågan utan helt enkelt för att det tog för mycket tid. Vi hade båda heltidsjobb och familjer/hus och Swans var mer en "hobby", så valet blev att försöka satsa heltid på det eller lägga ner. Mitt val blev att lägga ner och Lyckman fortsatte dock en liten stund själv men orken tog slut även där efter en stund;). Dom M1:orna på blocket var faktiskt jag som hade ute och dom gick åt blixtfort. Ett tag så hade jag ju så mycket högtalare hemma att det vällde ut från varenda fönster i huset;), detta par stod hemma hos min mor och far och hittade dem när jag var där på besök. Så dom var helt orörda och kännde ju att någon säkert skulle vilja leka lite med dom:).
Swans högtalarna håller väldigt hög klass i både finish och ljud, jag har fortfarande kvar min AV-928 ihop med S600 runt om och är fortfarande nöjd. Det var en väldigt rolig och hektisk period och har inget annat än gott att säga om Swans högtalare, mycket få högtalare som kunde mäta sig med dem i finish och ljudkvalite i den prisklassen om något övht? Har INTE något med dem att göra eller något pengaintresse i det längre så detta är inte reklam för mig själv, men har nog sett, kännt och lyssnat på mer swans än dom själva gjort på fabriken;)

Skönt att mina smutskastade Swanar fick en upprättelse nu! ;)

#16

Postad 01 september 2011 - 00:04

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Kan bara instämma med Mr Huhta, även jag var med i gruppköpet av Swans.

Har på senare tid haft nöjet att lyssna på, Swans M3, M6 och d2,1se. Det är svårt att inte bli imponerad både i
utseende och ljudkvalitet.
Själv är man riktigt ljudbög och har gått och blivit inoit efter många avverkade högtalare.
Visst är mina pi60s bättre än exempelvis M6, men enligt mig är de inte långt ifrån, det kan mycket väl bara handla om smak, nån kanske tycker att de tom är bättre.
Så hög klass är det, absolut.

#17

Postad 19 oktober 2012 - 19:25

linusgrip
  • linusgrip
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
MYC Hifi i Borlänge är återförsäljare av Swans

#18

Postad 18 oktober 2014 - 08:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

MYC Hifi i Borlänge är återförsäljare av Swans


Nära och bra ! Funderar på att slå till på ett par M808C (demo) snygga i alla fall :) Någon som lyssnat på dessa?

#19

Postad 22 oktober 2014 - 20:21

Toom
  • Toom
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Nära och bra ! Funderar på att slå till på ett par M808C (demo) snygga i alla fall :) Någon som lyssnat på dessa?


Jag har ägt ett par M808 samt centern M808C.
Jag gillade M808 riktigt bra!
Det är en mycket kompetent högtalare som man kan lyssna på all sorts musik på utan att det blir tröttsamt.
De har en väldigt högupplöst diskant (största skillnaden från mina tidigare Swanar F2.2) samt en bas med riktig tyngd.

#20

Postad 22 oktober 2014 - 20:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag har ägt ett par M808 samt centern M808C.
Jag gillade M808 riktigt bra!
Det är en mycket kompetent högtalare som man kan lyssna på all sorts musik på utan att det blir tröttsamt.
De har en väldigt högupplöst diskant (största skillnaden från mina tidigare Swanar F2.2) samt en bas med riktig tyngd.


Du har grymma högtalare i ditt galleri :) Ska upp och lyssna på dem, enda som tala emot är storleken..

#21

Postad 23 oktober 2014 - 04:49

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0

Du har grymma högtalare i ditt galleri :) Ska upp och lyssna på dem, enda som tala emot är storleken..


Jag har också vart lite intresserad av M808, men som du säger är som lite svårplacerade pga djupet. Dom är väll ca 80 cm djupa har jag för mig. Jag skulle gärna vilja höra dom. Har dom byggt färdigt deras nya rum på myc?

#22

Postad 23 oktober 2014 - 07:01

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
jag var med på det första gruppköpet som gjordes det var länge sedan nu. :rolleyes:
Vi var hemma hos mr Huhta och bar högtalare i timmar hade så mycket i bilen hem så vi fick sitta med dom i knät :lol:
Den kvalitén och finishen för det priset vi fick dom för var oslagbart.
Kolla i mitt galleri så ser du mina Swanar.

#23

Postad 23 oktober 2014 - 07:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Dom är väll ca 80 cm djupa har jag för mig. Jag skulle gärna vilja höra dom. Har dom byggt färdigt deras nya rum på myc?


Ja nästan :D Ska förmodligen upp idag, om ingenting oförutsett händer...

#24

Postad 23 oktober 2014 - 13:28

MYC AUDIO
  • MYC AUDIO
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Jag har också vart lite intresserad av M808, men som du säger är som lite svårplacerade pga djupet. Dom är väll ca 80 cm djupa har jag för mig. Jag skulle gärna vilja höra dom. Har dom byggt färdigt deras nya rum på myc?


Det är förhoppningsvis lyssningsbart till helgen, men helt klart njaee.. :)

#25

Postad 23 oktober 2014 - 17:30

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0

Ja nästan :D Ska förmodligen upp idag, om ingenting oförutsett händer...


Du måste skriva vad du tycker sen :)

#26

Postad 23 oktober 2014 - 17:34

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0

Det är förhoppningsvis lyssningsbart till helgen, men helt klart njaee.. :)


Kul. Lägger ni upp bilder på rummet när det är helt färdigt?

#27

Postad 24 oktober 2014 - 16:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Du måste skriva vad du tycker sen :)


Åker upp imorgon och lyssnar :)

#28

Postad 24 oktober 2014 - 17:02

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0
Ska bli intressant. Har du lyssnat på något annat du är intresserad av?

#29

Postad 24 oktober 2014 - 17:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Ska bli intressant. Har du lyssnat på något annat du är intresserad av?


Nej tyvärr! Denna står högst på listan, tittat på Sonus med. Dock så måste man nog ta lastbilen vid ev M808 köp,. huva vilket emballage :D

#30

Postad 24 oktober 2014 - 20:09

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0
När jag pratade med dom så sa dom att dom tar en pallplats var, och frakt vid eventuell retur var ca 1900:- vid buy & try.

Jag hade hemma ett par XTZ Divine 100.49 nyss och tyckte dom va stort emballage till :P Dessa gick tillbaka pga att jag tyckte övre basen/midbasen var väldigt tunn tyvärr. Annars var det en väldigt bra högtalare

#31

Postad 24 oktober 2014 - 20:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Stämmer, har så nära sparar en slant. Spännande ska det bli i alla fall:) Jasså Divinen som de flesta hyllar..

#32

Postad 24 oktober 2014 - 21:04

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0

Stämmer, har så nära sparar en slant. Spännande ska det bli i alla fall:) Jasså Divinen som de flesta hyllar..


I övrigt så lät dom väldigt bra. Dom hade fått stanna kvar om det inte hade varit för det. Det kändes faktiskt lite sorgset att packa ner dom igen. Akustiskt och röster lät otroligt bra med dom. När man satte på Allan Taylor var det inte lätt att stänga av stereon kan jag lova :)

Nu är det bara basarna som står kvar i vardagsrummet och väntar på att få spela lite. Får nog köpa mig något att ha så länge tills jag hittar helt rätt. Känns lite tråkigt att köpa något som man känner för att byta ut efter något år eller två, särskilt när det börjar komma upp i de summor vi kolla efter.

#33

Postad 24 oktober 2014 - 21:38

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

I övrigt så lät dom väldigt bra. Dom hade fått stanna kvar om det inte hade varit för det. Det kändes faktiskt lite sorgset att packa ner dom igen. Akustiskt och röster lät otroligt bra med dom. När man satte på Allan Taylor var det inte lätt att stänga av stereon kan jag lova :)

Nu är det bara basarna som står kvar i vardagsrummet och väntar på att få spela lite. Får nog köpa mig något att ha så länge tills jag hittar helt rätt. Känns lite tråkigt att köpa något som man känner för att byta ut efter något år eller två, särskilt när det börjar komma upp i de summor vi kolla efter.

Jag tycker att du gör helt rätt ta den tid det tar och far runt och lyssnar och även om man måste spara en stund till det man vill ha så är det rätt väg att gå.

Att byta jaga till något bättre bli ofta betydligt dyrare i längden.
Sen vet jag inte hur stor plats högtalarna får ta för mig var det rätt viktigt att dom inte var för breda för jag har öppningar på båda sidorna som högtalarna står.

Robert polaren som har bastornen är lite intresserad av Swans F1.1A som sina nästa högtalare verkar var fina pjäser är någon som lyssnat på dom ?

#34

Postad 25 oktober 2014 - 19:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Hemma efter en lång och väldigt trevlig dag hos Myc. En Åf som sätter focus på kunden, helt klart :) Klev in i ett härligt bio rum, där i hörnen såg jag något litet haha. Det som slog mig var hur välbyggda högtalarna var, otroligt fina skapelser. Man kunde spela riktigt högt, utan några som helst avvikelser i registren. Tajt/rapp bas, mjuk och fin diskant. Gillade dem :) Swans måste vara en av de mest prisvärda högtalare, gentemot vad de presterar och den fina finishen..Tack Rickard från en ny kund :)

#35

Postad 25 oktober 2014 - 20:26

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0
Grattis till köpet! Hoppas att du kommer att sitta nöjd ☺

#36

Postad 25 oktober 2014 - 21:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Grattis till köpet! Hoppas att du kommer att sitta nöjd ☺


Tack, kommer jag garanterat göra :)

Robert polaren som har bastornen är lite intresserad av Swans F1.1A som sina nästa högtalare verkar var fina pjäser är någon som lyssnat på dom ?


Hör med d00m här på forat, han har dessa :)

#37

Postad 26 oktober 2014 - 09:01

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Robert polaren som har bastornen är lite intresserad av Swans F1.1A som sina nästa högtalare verkar var fina pjäser är någon som lyssnat på dom ?


Jag har lyssnat på F1.1A hemma hos min vän d00m :)

Utan tvekan de bästa högtalarna jag haft nöjet att lyssna på och även finishen är otroligt bra.
Sen skadar det ju inte att han har ett akustikreglerat rum samt väldigt trevlig anläggning som driver högtalarna :)

Hade Swans RM600 serien gått att få hem i svart hade jag köpt dem istället för mina B&W.

Är dock supernöjd med mina B&W, men om jag ska byta högtalare någon gång framöver så kan det nog bli Swans.

Redigerat av Kimme, 26 oktober 2014 - 09:01.


#38

Postad 26 oktober 2014 - 11:57

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tack för era svar ska höra mig för.... ;)

#39

Postad 31 oktober 2014 - 16:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Man kan konstatera att centern spelar nå djävulskt, undrar hur det kommer bli med golvarna :D

#40

Postad 01 november 2014 - 22:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1

Man kan konstatera att centern spelar nå djävulskt, undrar hur det kommer bli med golvarna :D


Ja de fungerar skapligt de med :D Om ni får tillfälle eller funderar på uppgradering, lyssna på Swans större modeller. Ni lär inte bli besvikna, helt klart prisvärda :)

Redigerat av mcmike, 01 november 2014 - 22:39.


#41

Postad 21 juli 2015 - 18:18

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som bor i sthlm och skulle vilja att en butik här tar in dem för lyssning?

Bara läst sjukt bra rescentioner om dem men skulle vilja uppleva det LIVE , XD



#42

Postad 21 juli 2015 - 19:54

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som bor i sthlm och skulle vilja att en butik här tar in dem för lyssning?

Bara läst sjukt bra rescentioner om dem men skulle vilja uppleva det LIVE , XD

 

 

Du får väll ta dig en tur till Borlänge bara 18-19 mil beroende var du bor.

 

Vi i Östersund har samma avstånd till närmaste Ikea i Sundsvall och många som åker över en helg och handlar.

 

Men vet att detta avstånd lär kännas långt för er därnere.



#43

Postad 22 juli 2015 - 08:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Du får väll ta dig en tur till Borlänge bara 18-19 mil beroende var du bor.

 

 

Precis, vi "bönder" får alltid åka vid inhandling av elektronik i vanlig fall  :)



#44

Postad 25 juli 2015 - 22:58

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Swans är ett mkt underskattat märke helt klart....Kör själv med ett par tempus och de är nog de bästa jag haft hemma hittils tillsammans med Volent VL-2 och Mark&daniel aragorn bland stativare.

 

Pris skillnaden är dock markant dom emellan till tempus fördel.


Redigerat av robert293, 25 juli 2015 - 23:05.


#45

Postad 25 juli 2015 - 23:23

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Kollat lite på mychifis sida och är förbryllad över skillnaden mellan 4.2 och 6.3. Den första har 5 tums basar vs 6,5 tum på den senare, men då har 4.2 ju ett extra element. Enligt specen ligger -3db punkten 1Hz högre än på 6.3 ( 39 vs 38 ). Angiven distorsion under 1% är 56 Hz för 4.2 och 62 Hz ( !?! ) för 6.3. Och då det riktigt förbryllande, 4.2 är inte lite billigare än 6.3, den kostar under hälften av vad 6.3 kostar?!!

Jag antar att diskanten och elementen i övrigt är lika. Kan någon förklara, har någon jämfört dom?

#46

Postad 26 juli 2015 - 07:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Swans är ett mkt underskattat märke helt klart...

 

 

Ja verkligen, så sjukt nöjd med min setup från dem :)  Har börjat snegla på dessa, dock lite för stora för rummet jag har just nu..

 

http://www.mychifi.s...svart-pianolack



#47

Postad 26 juli 2015 - 12:35

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Swans f 2.2 Kr. 22.000 nok



http://www.hifisentr...nonse-nr-103999

Redigerat av ROBRUG, 26 juli 2015 - 12:36.


#48

Postad 26 juli 2015 - 18:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Swans f 2.2 Kr. 22.000 nok
 

 

Dessa har en finish som är grym, fast det är väl en auktion eller?



#49

Postad 26 juli 2015 - 22:29

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Dessa har en finish som är grym, fast det är väl en auktion eller?

ingen auktion, först till kvarn.



#50

Postad 27 juli 2015 - 07:56

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Sen frakt 2000 väger 130 kg i 6 st paket haha nä man kanske ska ta en bil semester och köpa lite hifi. Men var det f eller a modellen lite skillnad där....



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.