Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Emotiva Audio

3343 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Emotiva XPA-3 (Slutsteg) 1 8,5 (3) Inga priser
Emotiva XPA-5 (Slutsteg) 1 9,09 (10) Inga priser
Emotiva UPA-7 (Slutsteg) 1 8,8 (4) Inga priser
Emotiva XPA-2 (Slutsteg) 2 8,94 (17) Inga priser
Emotiva USP-1 (Stereoförsteg) 0 8 (2) Inga priser
Emotiva ERC-1 (CD-spelare) 0 8,2 (4) Inga priser
Emotiva UPA-5 (Slutsteg) 1 7 (3) Inga priser
Emotiva UPA-1 (Slutsteg) 1 8,6 (4) Inga priser
Emotiva UMC-1 (Surroundförsteg) 3 8,33 (5) Inga priser
Emotiva XPA-1 Gen1 (Slutsteg) 1 7,67 (5) Inga priser
Emotiva ERD-1 (Surroundhögtalare) 3 (0) Inga priser
Emotiva XDA-1 (DAC & hörlursförstärkare) 6 8,57 (6) Inga priser
Emotiva UPA-2 (Slutsteg) 0 7,33 (2) Inga priser
Emotiva XPA-1L (Slutsteg) 0 (0) Inga priser
Emotiva XPR-1 (Slutsteg) 0 (0) Inga priser
Emotiva XPR-2 (Slutsteg) 0 7,33 (2) Inga priser
Emotiva XPR-5 (Slutsteg) 0 7 (1) Inga priser
Emotiva Stealth 6 (Aktiva PA-högtalare) 0 (0) Inga priser
Emotiva Stealth 8 (Aktiva PA-högtalare) 0 (0) Inga priser
Emotiva UMC-200 (Surroundförsteg) 0 (0) Inga priser
Emotiva XMC-1 (Surroundförsteg) 1 (0) Inga priser
Emotiva BasX A-300 (Slutsteg) 1 7,25 (3) Inga priser
Emotiva BasX A-150 (Slutsteg) 1 (0) Inga priser
Emotiva BasX A-100 (Stereoförstärkare) 1 (0) Inga priser
Emotiva BasX MC-700 (Surroundförsteg) 4 7 (3) Inga priser
Emotiva BasX TA-100 (Stereoförstärkare) 1 (0) Inga priser
19 relaterade trådar
CD spelare modell mellan eller bättre (10 inlägg) 6 år sedan
LG 49UB820v ingen passthru för DD+ ? (0 inlägg) 7 år sedan
Marantz AV8801 + MM8077 underkill för Monitor Audio Gold? (7 inlägg) 9 år sedan
Hemmabio förstärkare till B&W CM10! (max 30,000kr) (52 inlägg) 9 år sedan
Canton Vento Reference 5 DC + Emotiva UPA-2 (0 inlägg) 9 år sedan
Ny Emotiva Umc-200 Vs Begagnad Marantz AV7005.. Försteg Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
Försteg surround vad skiljer dessa åt ? (4 inlägg) 9 år sedan
Onkyo 3008/5008 Vs 3009/5009 (109 inlägg) 10 år sedan
Slutsteg, försteg. Marantz (8 inlägg) 10 år sedan
Emotiva XDA-1 - High Performance External DAC (113 inlägg) 10 år sedan
Primare A30.3, Marantz MM8077 och Emotiva XPA-3 (10 inlägg) 10 år sedan
Emotiva UMC-1 (48 inlägg) 11 år sedan
Slutsteg till Monitor Audio RX8 (18 inlägg) 11 år sedan
För-förstärkaren bränd (2 inlägg) 12 år sedan
Begagnade slutsteg (42 inlägg) 13 år sedan
Rotel RB-985MK II Vs. Emotiva XPA-2 (4 inlägg) 13 år sedan
Förstärkare/slutsteg till B&W 804S + HTM3s (10 inlägg) 13 år sedan
Vilket slutsteg mellan Onkyo 805 och Yamaha Soavo1 frontar? (3 inlägg) 13 år sedan
Mindre slutsteg till B&W 683 (2 inlägg) 13 år sedan

#1

Postad 05 februari 2009 - 23:38

Tinyox76
  • Tinyox76
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tjenare,

Jag funderar allvarligt på att beställa ett slutsteg och en Processor från Emotiva. Fan så snygg design och kraft så det räcker o blir över..nån som vet något om detta märke?

Emotiva audio

Redigerat av Tinyox76, 05 februari 2009 - 23:40.


#2

Postad 25 februari 2009 - 00:00

2nice
  • 2nice
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
jag importerade ett xpa-2 steg från dom i slutet på juli 2008 och kan inget annat en rekkomendera dom helt underbara prylar :)
har en kort liten tråd med bilder å dylikt på deras forum här http://emotivalounge...x...1900&page=1 .

#3

Postad 25 februari 2009 - 00:28

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

  • 1 623 inlägg
  • 0
Vilken prisklass handlar det om?

#4

Postad 25 februari 2009 - 09:23

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Vilken prisklass handlar det om?


Om du kollar på deras hemsida så står det ju; "SALE PRICE: $719 (regularly $799)" för XPA-2, till exempel.

Redigerat av Warlokk, 25 februari 2009 - 09:44.


#5

Postad 25 februari 2009 - 16:03

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Kan redovisa min kontakt med dom här:

Hello

I found your website when researching available reasonable priced
multi channel amplifiers.
I cant seem to find any information about international shipping on
the site which probably means you only ship to North America. But I
thought I would ask anyway.

Thanks in advance


We actually do ship internationally. On our website, go to the FAQ's tab at the top. Then on the right side there will be a link for International Orders. This will give you a link to a PDF that you can download, and that will tell you our policies and procedures on international orders. Please let us know if you have any other questions in regards to ordering our product.

Thanks!
Best Regards,
Nick
Emotiva Audio Corp.


Kollar man då på hemsidan så kan man läsa:

In reference to international orders of Emotiva Audio Products:
Thanks for your interest in Emotiva Audio.
We currently do not have international distributors, and primarily ship within the continental
US . If you are outside of the US and would like to purchase our products, would be happy to
assist you if you agree to the following conditions:
Payment method: This would be done via an international wire transfer of funds from your
bank to ours. Our financial person will contact you and provide the details and a quote to
initiate this transaction.
Shipping: Our equipment is generally quite heavy, and international shipping is accordingly
very expensive. We can discuss shipping methods with you and ship to you in the most cost
effective manner, but tracking the package and guaranteed delivery may be beyond our
control.
Servicing Issues:
1. We will thoroughly test the unit(s) to make sure they are working properly before it
leaves Emotiva.
2. If service is required, the cost of shipping to us and return shipping is the sole
responsibility of the end user. Should you chose to have the servicing done locally, we
would offer any needed technical support by email or phone, as well as send any
necessary parts.
If these terms are agreeable to you, and you'd like to pursue purchasing Emotiva products,
you can initiate the process by contacting me at [email protected], or by calling 1-877-
EMO-TECH. International purchases are handled on a case by case basis.
Cathy Laufman, Operations
Emotiva Audio Corporation


Jag har inte helt räknat bort dom men det känns lite tråkigt att inte ha bättre alternativ om man skulle få en defekt produkt.

Redigerat av Nahaz, 25 februari 2009 - 16:04.


#6

Postad 25 februari 2009 - 23:05

2nice
  • 2nice
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har inte helt räknat bort dom men det känns lite tråkigt att inte ha bättre alternativ om man skulle få en defekt produkt.


emotiva packar up och testar enheten innan dom skickar den när det är en internationel order och om du e orolig
så kan du alltid be dom att testa den lite extra så fixar dom det. ;)

#7

Postad 27 februari 2009 - 09:54

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Ok.

Men alla som funderar på att beställa:
Glöm inte att lägga på moms på priset, det kommer ni med största säkerhet behöva betala i tullen.

#8

Postad 20 maj 2009 - 15:32

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag har fel, men borde inte dessa vara 110v produkter enbart eller klarar den även 220?

*EDIT*

Såg nu att den hade stöd för båda, glöm mig...

Redigerat av Zeatrix, 21 maj 2009 - 07:25.


#9

Postad 29 juli 2009 - 23:54

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0

Ok.

Men alla som funderar på att beställa:
Glöm inte att lägga på moms på priset, det kommer ni med största säkerhet behöva betala i tullen.


Hur mycket får man räkna med då? På typ 799 dollar?

#10

Postad 30 juli 2009 - 00:32

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Med dagens dollar och om man räknar på en tullavgift på 10% (vet inte vad den brukar vara)
så blir det med tull+moms 10439.25kr eftersom moms räknas på frakten också.

+/- nån hundring

Tror det blir en XPA-5 men jag är sugen på att vänta tills UMC-1 släpps och beställa båda.

Redigerat av GhostX, 30 juli 2009 - 00:35.


#11

Postad 25 augusti 2009 - 17:52

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Ingen annan som är sugen på XPA 5!

#12

Postad 25 augusti 2009 - 19:40

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Wow, har aldrig hört talas om Emotiva förrän idag..

Ingen annan som är sugen på XPA 5!

Jo! Processorn UMC-1 ser också intressant ut.

#13

Postad 25 augusti 2009 - 20:54

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Finns en hel del intressant att läsa om Emotiva om man googlar runt lite!
Finns inga på detta galleri som verkar äga något ännu. Men på Av Forum i Norge finns det en del som har införskaffat Emotiva!

http://avforum.no/

#14

Postad 25 augusti 2009 - 21:41

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Om man då inte läser 2nice inlägg(no2 i tråden) då han har importerat...

Tittade själv på dessa för ett tag sedan och har helt lagt dessa på minnet om det är så att jag uppgraderar högtalare nångång. Men mitt Rotel RB-1080 räcker rätt långt än så länge.

#15

Postad 04 september 2009 - 14:44

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Emofest är nu i helgen, då ska UMC-1an vara på plats för demo och förhoppningsvis försäljning.
Med lite tur kan man lägga en beställning på UMC-1 och XPA-5 inom nån vecka. Om inte Dann säger att XMC-1 är på ingång riktigt snart vill säga.

#16

Postad 04 september 2009 - 23:27

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Var kan man lyssna på dessa!? Vill också ha XPA 5!!

#17

Postad 21 september 2009 - 20:48

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Vad tros om Onkyos ny försteg PR-5507 & Ett Emotiva XPA 5?

#18

Postad 22 september 2009 - 22:18

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Läste om den på norska forumet. Verkar vara en kanonförstärkare. Frågan är vad den skulle kosta hemfraktad och klar?

#19

Postad 23 september 2009 - 09:32

Unregisteredd15a8e53
  • Unregisteredd15a8e53
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Läste om den på norska forumet. Verkar vara en kanonförstärkare. Frågan är vad den skulle kosta hemfraktad och klar?


Bara maila dom och fråga! :rolleyes:

#20

Postad 23 september 2009 - 19:02

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Läste om den på norska forumet. Verkar vara en kanonförstärkare. Frågan är vad den skulle kosta hemfraktad och klar?

Fick svar från Emotiva, en XPA-5 kommer kosta 986 dollar ink frakt. Sedan återstår vad Tullen vill ha. Har sökt på Tullens hemsida men hittar inte någon taxa om stereoförstärkare.

Kanske någon på forumet vet exakt tulltaxa?

#21

Postad 23 september 2009 - 19:24

petestone
  • petestone
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0

Fick svar från Emotiva, en XPA-5 kommer kosta 986 dollar ink frakt. Sedan återstår vad Tullen vill ha. Har sökt på Tullens hemsida men hittar inte någon taxa om stereoförstärkare.

Kanske någon på forumet vet exakt tulltaxa?


Momspåslag trodde jag att det handlade om helt enkelt.
Men, med svensk moms omsräknat till kronor så landar det på knappt 9.000SEK.
Jag vet ju inte hur grejerna låter, men de ser ju förbannat välbyggda ut.
Var jag ute efter ett 5-kanalssteg skulle jag nog slå till :P

Redigerat av petestone, 23 september 2009 - 19:28.


#22

Postad 23 september 2009 - 20:01

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Helt rätt, jag glömde skriva att moms tillkommer förutom tulltaxa.

#23

Postad 25 september 2009 - 16:47

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Ska beställa en XPA-5 från USA, har fixat ett PayPal-konto och mejlat det till Cathy på Emotiva. Jag har tittat på alternativ men kan inte hitta något som är i närheten av Emotiva i förhållande till pris. Ska koppla den till en Onkyo PR-SC5507 som Hembiobutiken ska skicka så fort den kommer till Sverige. Jag hade tidigare en Onkyo PR-SC886 som bildkretsen gav upp på och som inte gick att laga inom rimlig tid, 16-17 veckor. Nu har jag varit utan surroundförsteg sedan i mitten av juli men den som väntar på något gott....

Måste faktiskt ge en eloge till Erik på Hembiobutiken. Han hans hans arbetskamrater har varit mycket tillmötesgående och som sagt jag får ett nytt försteg utan att lägga en enda extra krona.

Redigerat av hanse1, 27 september 2009 - 15:00.


#24

Postad 09 oktober 2009 - 12:22

antiloop695
  • antiloop695
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Her har dere tråden fra Avforum i Norge. Får selv en XPA-3 i hus neste uke som skal drive SVS MTS-01 og Swans F1.1C

http://avforum.no/fo...tiva-audio.html

#25

Postad 09 oktober 2009 - 16:42

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Emotiva XPA-5 anlände efter drygt 10 dagar via Fedex. Jag betalade med PayPal. Har även fått mitt försteg Onkyo PR-SC5507. Just nu har jag kopplat ihop försteg och de två slutsteg jag har, Emotiva XPA-5 och ett class-d steg (2 kanals) av typ NCD från Danmark. Var faktiskt något nervös när jag kopplade in det amerikanska slutsteget så att det fungerade. Även om det är fem års garanti så kostar det mycket att skicka tillbaka det till USA. När jag fick kollit upptäckte jag att det var embalerat i en dubbel kartong med mycket stötabsorberande skum mellan apparatlåda och innerkartongen. Såg mycket bra ut. Enligt Emotiva är slutsteget uppbyggt så man kan skicka endast en modul till dem, om man är någorlunda tekniskt lagd och kan demontera själv. I annat fall bistår de gärna med teknisk support någon här hemma kan reparera.

Nu har jag kört Emotiva XPA-5 en par timmar. Det behöver nog ett antal timmar för att brännas in. Redan nu upplever jag en kristallklar och dynamisk återgivning. Har än inte jämfört med mitt class-d steg men ska göra det när inbränningen är klar.

Jag tror inte att det går att få ett slutsteg med fem kanaler till ett bättre pris än Emotiva. Det har balanserade ingångar och vanliga RCA-ingångar, anpassat för både 223 och 110 volt, triggeranslutning (sladd medföljer) och möjlighet att stänga av display.

Har tittat på alternativ men då hamnar jag på ca 15.000 kronor. Nu betalade jag ca 9000 kronor med frakt, moms och tullavgift. Emotivas priser är låga tack vare att de utvecklar och säljer utan mellanhänder. Tillverkningen är kinesisk om jag fattat rätt.

För er som är intresserade av Emotiva, kolla deras hemsida, http://emotiva.com/

#26

Postad 09 oktober 2009 - 17:09

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på att UMC-1an ska komma innan jag lägger en beställning.

Väntans tider detta, UMC-1an och BDP-831.

#27

Postad 27 oktober 2009 - 23:25

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
UMC-1an är i produktion nu, har pratat med Cathy och hon skulle försöka få med mig på preorder listan.

Hoppas på innan jul nu

#28

Postad 20 november 2009 - 17:53

7.1
  • 7.1
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Nu med "HOLIDAY Sale Price" på HELA sortimentet. Låter läga att beställa nu? Går väl knappast och få ett nytt A/B slutsteg billigare :D

Redigerat av 7.1, 20 november 2009 - 17:58.


#29

Postad 20 november 2009 - 18:33

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
verkar nästan för bra för att vara sant....skit snygga och verkar ha till synes vettiga konstruktioner...ser välbyggda ut.... frågan är ju hur de presterar i verkligheten?

någon som vet?

#30

Postad 20 november 2009 - 19:26

7.1
  • 7.1
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Alla verkar lyriska som hört produkterna och de får överlag mycket goda recentioner

http://emotiva.com/reviews.shtm

#31

Postad 20 november 2009 - 19:46

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Får hem XPA-5an i december och får förhoppningsvis UMC-1an i början av januari.
Här finns lite mätningar på XPA-2an för den som är intresserad.

Redigerat av GhostX, 20 november 2009 - 19:46.


#32

Postad 21 november 2009 - 00:12

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Får hem XPA-5an i december och får förhoppningsvis UMC-1an i början av januari.
Här finns lite mätningar på XPA-2an för den som är intresserad.


Hur länge har du stått i kö för UMC-1? Jag står också på listan (den nyöppnade) men har fått för mig att de kommer börja skeppa ut enheter i slutet av januari tidigast. Tycker det verkar vara vara lite dåligt med info och jämförelser hur Emo-Q funkar jämfört med Audyssey, MCACC etc. Läste någonstans att det borde påminna HK's Ezset Eq.

#33

Postad 21 november 2009 - 17:01

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
En kvalificerad gissning är att Emo-Q inte kommer att vara väldigt avancerat. Både Dan och Lonnie tycker att rumsakustik etc är enda vägen att gå.

Ett företag i min smak!

#34

Postad 22 november 2009 - 11:16

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

Emotiva XPA-5 anlände efter drygt 10 dagar via Fedex. Jag betalade med PayPal. Har även fått mitt försteg Onkyo PR-SC5507. Just nu har jag kopplat ihop försteg och de två slutsteg jag har, Emotiva XPA-5 och ett class-d steg (2 kanals) av typ NCD från Danmark. Var faktiskt något nervös när jag kopplade in det amerikanska slutsteget så att det fungerade. Även om det är fem års garanti så kostar det mycket att skicka tillbaka det till USA. När jag fick kollit upptäckte jag att det var embalerat i en dubbel kartong med mycket stötabsorberande skum mellan apparatlåda och innerkartongen. Såg mycket bra ut. Enligt Emotiva är slutsteget uppbyggt så man kan skicka endast en modul till dem, om man är någorlunda tekniskt lagd och kan demontera själv. I annat fall bistår de gärna med teknisk support någon här hemma kan reparera.

Nu har jag kört Emotiva XPA-5 en par timmar. Det behöver nog ett antal timmar för att brännas in. Redan nu upplever jag en kristallklar och dynamisk återgivning. Har än inte jämfört med mitt class-d steg men ska göra det när inbränningen är klar.

Jag tror inte att det går att få ett slutsteg med fem kanaler till ett bättre pris än Emotiva. Det har balanserade ingångar och vanliga RCA-ingångar, anpassat för både 223 och 110 volt, triggeranslutning (sladd medföljer) och möjlighet att stänga av display.

Har tittat på alternativ men då hamnar jag på ca 15.000 kronor. Nu betalade jag ca 9000 kronor med frakt, moms och tullavgift. Emotivas priser är låga tack vare att de utvecklar och säljer utan mellanhänder. Tillverkningen är kinesisk om jag fattat rätt.

För er som är intresserade av Emotiva, kolla deras hemsida, http://emotiva.com/


Hur tycker du xpa-5 och 5507 lirar ihop, är det en bra kombination?
Kommer troligtvis köra samma kombination så det vore kul att höra vad du tycker.

Vilken procentsats ligger tullavgiften på?

För den intresserade så gick min frakt på $211 för xpa-5 och 5st xlr kablar.

#35

Postad 22 november 2009 - 11:59

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Det framgår inte på Emotiva's sida (inte just nu iaf), men för den intresserade så finns det svarta dekorlister att beställa istället för dom i aluminium som sitter där original.

Dom kostar $20 till xpa-5, bör vara liknade priser till dom andra apparaterna.

#36

Postad 22 november 2009 - 12:27

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Hur tycker du xpa-5 och 5507 lirar ihop, är det en bra kombination?
Kommer troligtvis köra samma kombination så det vore kul att höra vad du tycker.

Vilken procentsats ligger tullavgiften på?

För den intresserade så gick min frakt på $211 för xpa-5 och 5st xlr kablar.


Jag är mycket nöjd med kombinationen XPA-5 och 5507. Tidigare hade jag ett tvåkanals digitalt hemmabyggt slutsteg typ New Class D som nu fått maka på sig och fått tagit hand om backsurroundkanalerna. Jag ska prova att byta tillbaka senare för att testa av mina öron.

Jag tror tullavgiften var låg, lite drygt 4% tror jag. Men sedan går det tyvärr inte att komma undan momsen. Fick nyligen hem surroundhögtalare typ bi/di-pol ERD-1, från Emotiva. Blev så nöjd så nu har jag beställt ytterligare ett par. Emotivas produkter håller en mycket hög kvalité till ett pris man inte tror är sant. Det finns ett norsk forum om Emotiva. I Norge verkar Emotiva vara ett populär märke.

#37

Postad 22 november 2009 - 14:04

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Låter kanon, hoppas jag blir nöjd också! :)

Är ju inte nöjd med ljudet hemma idag, men vet inte vad det beror på så jag vet inte om jag byter ut den felande länken eller ej.
Är rädd att min rumsakustik spökar en del och jag är inte så sugen på att sätta upp massa fula absorbenter i mitt vardagsrum.
Hur som helst vill jag ha schysstare stärkare så kan jag nog få lite mer driv i basen och en del andra förbättringar hoppas jag.
Sen är det väl bara att gå vidare med att förbättra nästa steg vad det nu blir.

4% låter ju bättre än vad jag vågade hoppas på :P
Räknade på allt mellan 4-14%.

Skulle vara kul att lyssna på deras högtalare, men tyvärr så vill jag inte ha svarta lådor i vardagsrummet, föredrar något träslag så det smälter in i möblemanget bättre, smaksak men snyggare i mina ögon.
Men hade jag ett biorum så skulle jag klart vara intresserad av att ha dom där. Undrar hur ERT-8.3 låter?

Jag har varit inne på norska avforumet, finns det några lååånga trådar där om Emotiva.

#38

Postad 24 november 2009 - 18:08

7.1
  • 7.1
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Då har jag beställt en XPA-2 och en ERC-1. Någon får juh vara testpilot på CD-spelaren som tydligen klarar mina HDCD-skivor. Eftersom jag skall ha de svarta sidorna får jag vänta någon dag innan de skickar mina tidiga julklapp. Slutsteget skall vara komplement till min Pioneer SC-LX81 med Canton RCL som ger ett supermaffigt biomangel, men som saknar något i 2-channel mode, vilket många har poängterat med ICE-power tekniken.

Emotivaslutsteget hamnar på halva summan än om man valt andra alternativ, så det var värt att testa...

Redigerat av 7.1, 24 november 2009 - 18:21.


#39

Postad 26 november 2009 - 13:04

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Om jag vill köra 7.1 till hemmabion, så kan jag komplettera med en xpa-2 stärkare till min beställda xpa-5, men jag är lite osäker på om jag kanske vill testa på att köra 9.1 och då behöver jag en till xpa-5 stärkare istället.
Då till frågan, skulle man märka någon skillnad mellan xpa-2 och xpa-5 när man kör 2-kannal?
Är det någon som har koll på om man kan brygga xpa-5 för att få mer effekt om man skulle köra 7.1 med 2st xpa-5?

Tanken är att köpa ett xpa-5 till i fall man inte skulle märka någon större skillnad mellan dom nämnda stegen, då har jag ju valmöjlighet att köra hur många kanaler jag vill, men skulle det göra större skillnad med en xpa-2 till frontarna kanske jag nöjer mig med att endast att köra 7.1.

#40

Postad 26 november 2009 - 14:43

Unregistered69a7a1ce
  • Unregistered69a7a1ce
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Då har jag beställt en XPA-2 och en ERC-1. Någon får juh vara testpilot på CD-spelaren som tydligen klarar mina HDCD-skivor. Eftersom jag skall ha de svarta sidorna får jag vänta någon dag innan de skickar mina tidiga julklapp. Slutsteget skall vara komplement till min Pioneer SC-LX81 med Canton RCL som ger ett supermaffigt biomangel, men som saknar något i 2-channel mode, vilket många har poängterat med ICE-power tekniken.

Emotivaslutsteget hamnar på halva summan än om man valt andra alternativ, så det var värt att testa...


Vad blev fraktkostnaden för din beställning ??

Jag har skickat ett mail om intresse för deras produkter precis för en liten stund sen.

Jag har fastnat för försteg/slutstegskombon USP-1/XPA-2 och cd-spelaren ERC-1 med svarta sidor.

// DIESEL

#41

Postad 26 november 2009 - 16:51

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Vad blev fraktkostnaden för din beställning ??

Apropå frakten, hur har ni som köpt av Emotiva fått grejorna hemskickade, vilket fraktföretag osv?

#42

Postad 27 november 2009 - 06:38

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Apropå frakten, hur har ni som köpt av Emotiva fått grejorna hemskickade, vilket fraktföretag osv?


Godset levererades av Posten som tydligen har avtal med Fedex.

#43

Postad 02 december 2009 - 23:29

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Idag har Emotiva fått iväg min stärkare (skulle skickats igår om man ska vara petig ;) ).
Beräknad leverans den 9e, alltså 7 dagar, inte så farligt från staterna.

#44

Postad 02 december 2009 - 23:55

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Jag får mina steg i från samma sändning.
Du får nog räkna några extra dagar i tullen dock. Bättre att räkna med värsta tänkbara scenario så blir du inte besviken : )

#45

Postad 03 december 2009 - 00:01

THomaX
  • THomaX
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Så det är inte inräknat i Fedex kalkyl, då får man vara glad om man får steget nästa vecka överhuvud taget. ;)

Vika steg har du beställt om man får fråga?

#46

Postad 03 december 2009 - 00:04

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
XPA-5 (frontar, center, basmoduler) och UPA-7 (surround, front high)

#47

Postad 03 december 2009 - 19:22

7.1
  • 7.1
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Kontakta FedEx i Sverige själv för att reglera moms + tull så att det inte blev som för mig.

Telefonen ringer här hemma förra fredagen och min hälft svarar. En kvinna som bryter starkt och talar med låg röst vill ha betalt för moms och tull på min försändelse och undrar om hon kan e-maila över info. Min hälft tycker det är OK och ger henne mailadressen. Detta var i fredags när mitt paket var i Paris. Nu fyra arbetsdagar senare när jag undrar varför mitt paket ser ut att ha fastnat på Arlanda, så ringer jag FexEx. En yngre förmåga på felfri svenska svarar och vill ha mina kortuppgifter för att få betalt för moms och tull. Jag undrar varför kvinnan med brytningen (fick veta att hon heter Iljana) inte har e-mailat oss som hon lovade och fick ett undanglidande svar. Skulle jag inte få något levererat om jag inte kontaktade dem själv??? Svårt dessutom att hitta några uppgifter på deras hemsida.

Vilka jä..a stenåldersrutiner FedEx har - man baxnar ju! Nu får jag min förstärkare först efter helgen :rolleyes:

Redigerat av 7.1, 03 december 2009 - 19:26.


#48

Postad 03 december 2009 - 23:14

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Jag är inte speciellt tekniskt bevandrar när det gäller förstärkare.. Hur pass vanlig är Klass a/b tekniken (som Emotiva använder om jag förstått saken rätt) ibland andra erkänt bra märken. Tänker mest på lite större stereoslutsteg och monoblock. Som ett exempel, rotel 1090, är det klass a eller a/b?

Vad jag undrar är väl egentligen om man kan göra ett riktigt transparent steg av god kvalite med klass a/b..

Edit: XPA-1 monoblocken kallas "differential" reference... Vad menas?

Redigerat av spuj, 03 december 2009 - 23:20.


#49

Postad 03 december 2009 - 23:36

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Jag är inte speciellt tekniskt bevandrar när det gäller förstärkare.. Hur pass vanlig är Klass a/b tekniken (som Emotiva använder om jag förstått saken rätt) ibland andra erkänt bra märken. Tänker mest på lite större stereoslutsteg och monoblock. Som ett exempel, rotel 1090, är det klass a eller a/b?

Vad jag undrar är väl egentligen om man kan göra ett riktigt transparent steg av god kvalite med klass a/b..

RB-1090 är klass A/B. Och med tanke att både Rotel och Classé tillverkar typ alla sina steg i klass A/B(bortsett från klass D då) och det är den mest använda tekniken överlag bland förstärkare så är det inget speciellt med Emotiva av den anledningen, annat än att de inte verkar snåla på kraften och samtidigt bygger sina saker med ett extremt bra pris till kund. Förenklat kan man säga att en klass A/B stärkare arbetar i klass A upp till en viss effekt.

Man kan väl säga så här, om förstärkaren även dublerar som ett element när den är idle utan att det ligger någon signal på, då är det ren klass A.

#50

Postad 03 december 2009 - 23:48

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Tack, bug och bock.

Man blir ju sugen trots att man inte ens har högtalare hör hemma :rolleyes:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.