Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng
  • Vänligen logga in för att kunna svara
McIntosh MB50 (Mediaspelare) 1 (0) 35 200:-

#1

Postad 15 augusti 2017 - 12:22

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Har idag en Oppo Sonica DAC och är väldigt nöjd med hur denna presterar. Absolut en underbar produkt som ger mig det jag vill ha.

Tyvärr är man skadad och läser oerhörda mängder på olika Amerikanska forum mm

Dök då på McIntosh MB50, en liknande produkt fast då i samma fabrikat som min McIntosh MA6900 integrerade förstärkare.

Blev genast larvigt intresserad och jaga all info jag kunde hitta, såg även ett test i Ljud&Bild.

http://www.ljudochbi...t/mcintosh-mb50

Vet att man inte ska lägga krut på allt de säger och så, men intresset blev inte mindre.

Någon som har hört eller äger denna produkt?

När det just kommer till Mediaspelare/Nätverksspelare är det viktigaste för mig att de har Spotify connect, samma med Tidal....sen såklart att de låter riktigt bra.

Tror såklart matchning är a&o, det är därför detta intesse väckts...
Lär låta galet bra...

Info/feedback uppskattas såklart

Bifogad fil(er)



#2

Postad 15 augusti 2017 - 15:14

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Ska försöka titta på Mcintosh MB100 och, det verkar som om det är den "många" har hemma.
Liten bums i pris dock på den.....

Bifogad fil(er)



#3

Postad 15 augusti 2017 - 15:52

Lakritsen
  • Lakritsen
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Ooohh den ser riktigt riktigt trevlig ut. :)



#4

Postad 15 augusti 2017 - 16:28

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Ooohh den ser riktigt riktigt trevlig ut. :)


Jaaa eller hur....spännande med nytt och som kanske matchar med min förstärkaren

#5

Postad 15 augusti 2017 - 18:37

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Jaaa eller hur....spännande med nytt och som kanske matchar med min förstärkaren

Såg att produkten dök upp i min närmaste butik. Är tyvärr inte intresserad utav att slanta upp 20k och det är en streamer vilket känns allt för mycket. Säkert ok för de som gillar McIntosh. Det finns så mycket andra alternativ att produkten är för högt prissatt.

MB100 kostar 56k det är lite sjukt pris

Redigerat av Buddaz12, 15 augusti 2017 - 19:02.


#6

Postad 15 augusti 2017 - 21:18

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Såg att produkten dök upp i min närmaste butik. Är tyvärr inte intresserad utav att slanta upp 20k och det är en streamer vilket känns allt för mycket. Säkert ok för de som gillar McIntosh. Det finns så mycket andra alternativ att produkten är för högt prissatt.

MB100 kostar 56k det är lite sjukt pris


Frågan var inte hur mycket du var intresserad att "slanta" upp för en streamer, den har dessutom funktionen som DAC. Om man vill....

Jag har inte sett allt för många streamers som fyller samma funktion som min Oppo Sonica DAC eller som denna....det finns massvis med DAC:ar och även mediaspelare/Nätverksspelare.
Ingen av de produkterna är gratis.
20k....nästan samma som för en Pioneer -70AE
Och ytterst få är dessutom fina att titta på....

Sen finns det självklart MÄNGDER med alternativ, men du nämner inte ett enda. Gärna ngt som fyller samma funktion och håller sig kring samma pris!
Jag frågade specifikt efter denna pga att jag vill kliva upp ett steg till och för att jag hittills hittat "mitt" ljud i McIntosh. Sen har väldigt många skrivit riktigt bra saker om den.
Är det ngt fel på McIntosh enl dig? Du får gärna dela med dig om vad isf, för jag anser inte att deras "streamer" är så oerhört mycket dyrare än ngt annat fabrikat i samma "klass"

Visst deras MB100 är dyr, men inte den jag frågar efter. Skulle jag ha råd skulle jag LÄTT fundera på den.

#7

Postad 16 augusti 2017 - 00:09

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Frågan var inte hur mycket du var intresserad att "slanta" upp för en streamer, den har dessutom funktionen som DAC. Om man vill....

Jag har inte sett allt för många streamers som fyller samma funktion som min Oppo Sonica DAC eller som denna....det finns massvis med DAC:ar och även mediaspelare/Nätverksspelare.
Ingen av de produkterna är gratis.
20k....nästan samma som för en Pioneer -70AE
Och ytterst få är dessutom fina att titta på....

Sen finns det självklart MÄNGDER med alternativ, men du nämner inte ett enda. Gärna ngt som fyller samma funktion och håller sig kring samma pris!
Jag frågade specifikt efter denna pga att jag vill kliva upp ett steg till och för att jag hittills hittat "mitt" ljud i McIntosh. Sen har väldigt många skrivit riktigt bra saker om den.
Är det ngt fel på McIntosh enl dig? Du får gärna dela med dig om vad isf, för jag anser inte att deras "streamer" är så oerhört mycket dyrare än ngt annat fabrikat i samma "klass"

Visst deras MB100 är dyr, men inte den jag frågar efter. Skulle jag ha råd skulle jag LÄTT fundera på den.

Jag missförstod frågan.
Technics ST-C700
Pro-Ject Stream Box RS
Naim NAC-172 XS finns just nu till 16k hos Leffers och då får du även försteg.
Marantz NA-8005
Cambridge Audio 851N
Quad Artera Link
Yamaha WXA-50
Atoll ST200
Simaudio Moon Mind
Auralic Aries
Auralic Altair

No money mathers
Aurender W20

Inget emot märket. Tycker bara McIntosh är allt för dyra. Så klart förstår jag att det tillverkas i mindre serier. Sedan om McIntosh verkligen tillverkar allt själv. För McIntosh gjorde en riktig fluga med dess hörlurar. En ren kopia från Beyerdynamic och tweaka lite och helt plötsligt ett pris på 23k. Som sagt det är du som skall vara nöjd.

Redigerat av Buddaz12, 16 augusti 2017 - 00:26.


#8

Postad 16 augusti 2017 - 08:28

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Jag missförstod frågan.
Technics ST-C700
Pro-Ject Stream Box RS
Naim NAC-172 XS finns just nu till 16k hos Leffers och då får du även försteg.
Marantz NA-8005
Cambridge Audio 851N
Quad Artera Link
Yamaha WXA-50
Atoll ST200
Simaudio Moon Mind
Auralic Aries
Auralic Altair

No money mathers
Aurender W20

Inget emot märket. Tycker bara McIntosh är allt för dyra. Så klart förstår jag att det tillverkas i mindre serier. Sedan om McIntosh verkligen tillverkar allt själv. För McIntosh gjorde en riktig fluga med dess hörlurar. En ren kopia från Beyerdynamic och tweaka lite och helt plötsligt ett pris på 23k. Som sagt det är du som skall vara nöjd.

Egentligen var det ingen fråga, förutom att jag undrade om ngn hört eller äger den efterfrågade produkt.

 

Vissa av de produkter du skrivit är såklart kandidater, men ligger dock i samma prisklass som McIntosh....så varför är då McIntosh dyra?? Vissa av de andra är säkert bra produkter, men då jag har en Oppo Sonica DAC så är egentligen vissa av dem klart sämre utifrån egna lyssningsintryck och är då egentligen inga kandidater. Sen tittar jag även på matchning och ljudbild, 

Jag vill ta ett steg upp och inte ett steg ner, så att föreslå tex Yamaha WXA-50...känns sådär.

 

Tror majoriteten av dyrare fabrikat idag har eller gör vissa tabbar...andra oftare vad vet jag.

 

För mig har jag hittat "rätt" i McIntosh ljudet, vissa av deras produkter är dyra, men är de så mycket dyrare än andra premium märken??? 



#9

Postad 24 augusti 2017 - 17:19

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Nu har det börjat röra på sig och det ser ut som att jag får min McIntosh MB50 i nästa vecka. Ska bli oerhört spännande att få prova ännu en McIntosh produkt.



#10

Postad 10 september 2017 - 21:16

Unregistered29a5f962
  • Unregistered29a5f962
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, hur känner du att MB50 levererar?
Gärna lite + och - jämfört med Oppon

Mvh

#11

Postad 10 september 2017 - 21:29

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 1

Hej, hur känner du att MB50 levererar?
Gärna lite + och - jämfört med Oppon

Mvh


Oj, det är svårt egentligen. Oppon gjorde ett grymt bra jobb, en välbyggd välljudande enhet.
McIntosh MB50, i mitt tycke har en "djupare och ngt bredare" ljudbild. Känns dock lite tunn i toppen i jämförelse mot Oppon. Men den har ett varmare och en separation som jag lite saknade hos Oppo.

Oppo Sonica DAC för de pengar som den kostar....är pinsamt bra. Gitarrer låter vansinnigt bra.
McIntosh MB50 är i en helt annan prisklass och går/bör inte jämföras mot annat än saker i samma liga.
Vissa saker som McIntosh lyfter fram hörde jag inte på Oppon. Den gör röster galet bra.

Jag blir lite tagen över hur tyst det varit om BÅDA dessa enheter, för de är oerhört bra båda två.




Även taggad med McIntosh MB50, Tidal, Spotify, Mediaspelare, Nätverksspelare, DAC, OPPO SONICA DAC, Sonica

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.