Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips - Uppgradera HDD på PS4 billigt (2TB = 799kr)

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 25 februari 2015 - 20:52

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Jag fick ett skumt problem nyss (eller mer en WTF moment). Installerade nya disken igår, ladda ner det mesta , installera allt jag ville ha. Spelade en sväng sen satt jag den på rest mode. Och inte förrän nu starta jag upp den igen, den var inte i rest mode längre utan helt avstängd. Jag möttes av setup skärmen som kommer efter installation av ny HD eller när ps4:an var ny. Körde igenom det igen. Lyckligtvis var alla spel jag laddat ner och installerat igår kvar.

 

Nån som har en aning om varför den gjorde så?

Samma här!



#52

Postad 25 februari 2015 - 21:09

seal
  • seal
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

 

Tyvärr så gäller det inte bara vissa modeller av Seagate's diskar utan det är allmänt känt att deras diskar är av undermålig kvalité, det var därför jag kände att jag ville informera då kanske inte alla här känner till det.

 

Vi säger så, Seagate är sämre än skit.

Du varnar ändå om värdelösa Seagate diskar av den fysiska storleken 3.5" i en tipstråd om att stoppa i en större 2.5" disk i sin PS4, som bevisligen är av märket SAMSUNG.

 

Ha det gott, nu pyser jag vidare i cyberrymden...



#53

Postad 25 februari 2015 - 22:20

seal
  • seal
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag fick ett skumt problem nyss (eller mer en WTF moment). Installerade nya disken igår, ladda ner det mesta , installera allt jag ville ha. Spelade en sväng sen satt jag den på rest mode. Och inte förrän nu starta jag upp den igen, den var inte i rest mode längre utan helt avstängd. Jag möttes av setup skärmen som kommer efter installation av ny HD eller när ps4:an var ny. Körde igenom det igen. Lyckligtvis var alla spel jag laddat ner och installerat igår kvar.

 

Nån som har en aning om varför den gjorde så?

 

 

Samma här!

 

Skumt värre, sprang direkt och kikade på min.

Den tuffar på fint förnärvarande, hojtar till om samma sak händer mig.



#54

Postad 26 februari 2015 - 08:54

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Min gjorde också så en gång efter installation, men jag kopplade det till att vi hade strömavbrott under kvällen? Men det kanske är något annat som är vajsing? Igår uppträdde den i alla fall föredömligt och det har inte varit något mera krångel.



#55

Postad 26 februari 2015 - 09:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

 
Tyvärr så gäller det inte bara vissa modeller av Seagate's diskar utan det är allmänt känt att deras diskar är av undermålig kvalité, det var därför jag kände att jag ville informera då kanske inte alla här känner till det.


Hade jag byggt en server hade jag ej valt seagate.

Men belastningen den får i en PS4 lär vara ok.

#56

Postad 26 februari 2015 - 11:31

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Angående kvaliteten på diskarna så verkar 2 TB Seagate-disken vara så gott som samma modell som PS4:s originalhårddisk. Båda är från Samsung och serienumret börjar i alla fall på samma bokstäver. Jag är dock inte så insatt, det kanske är så att precis alla Samsungs hårddiskar har serienummer som börjar med dessa bokstäver.

Kongomannen, den 26 Feb 08:54, skrev:

Min gjorde också så en gång efter installation, men jag kopplade det till att vi hade strömavbrott under kvällen? Men det kanske är något annat som är vajsing? Igår uppträdde den i alla fall föredömligt och det har inte varit något mera krångel.

Det verkar- peppar peppar- som det var en engångsföreteelse även här.



#57

Postad 26 februari 2015 - 13:38

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Verkade vara en engångsföreteelse hos mig också. Däremot piper disken till ibland. Har googlat det och hittade lite trådar här och var där nästan alla med liknande disk har detta pipljud. Folk verkar tro det är nätkabeln till ps4:an som levererar för lite ström, då piper/låter disken litegrann då och då för det får för lite ström. Om det är sant eller inte vet jag inte. Men ingen verkar ha haft problem med kraschande diskar iallafall, den fungerar felfritt i övrigt för mig :)


Min gjorde också så en gång efter installation, men jag kopplade det till att vi hade strömavbrott under kvällen? Men det kanske är något annat som är vajsing? Igår uppträdde den i alla fall föredömligt och det har inte varit något mera krångel.

 

Jag tänkte också strömavbrott först, men min väckarklocka var inte nollställd så jag avfärdade den teorin.



#58

Postad 26 februari 2015 - 16:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 1

 

Vi säger så, Seagate är sämre än skit.

 

Sämre än skit vet jag inte, men sämre än andra hårddiskar är de ofta.

 

https://www.backblaz...est-hard-drive/

 

 

Hade jag byggt en server hade jag ej valt seagate.

 

Jag har gjort det, en gång... Den ena kraschade såklart efter ~1,5 år (den ena av två speglade diskar).


Redigerat av Ageve, 26 februari 2015 - 16:14.


#59

Postad 26 februari 2015 - 19:12

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Så, satt en Samsung i redan och nu sitter det en ny där. Lite småsvårt att öppna lådan men resten var en barnlek.

#60

Postad 01 mars 2015 - 17:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Uppgraderad och klar!

 

Gick som på ett kick! 1,77TB ledigt!

 

Samsung satt i och den man fick från CDON hade Samsung i sig! Klockrent!



#61

Postad 02 mars 2015 - 11:55

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

 

Vi säger så, Seagate är sämre än skit.

Du varnar ändå om värdelösa Seagate diskar av den fysiska storleken 3.5" i en tipstråd om att stoppa i en större 2.5" disk i sin PS4, som bevisligen är av märket SAMSUNG.

 

Ha det gott, nu pyser jag vidare i cyberrymden...

 

Jobbar du hos Seagate eller?

Du verkar ta det väldigt personligt nämligen.

 

Jag visade fakta om att 3.5" diskar inte var bra och det är relativt känt att andra modeller är mindre bra med, tycker du inte då att det är bra att upplysa om detta så att folk får färre problem?

 

Nu har det dock visat sig att det sitter Samsung i kabinetten men folk bör tänka lite innan de kollar på andra diskar som kan vara Seagate.



#62

Postad 05 april 2015 - 20:12

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Är det verkligen ingen annan än jag som har massa pipljud från nya disken? De flesta jag läst som satt in liknande har samma pipljud som jag. Och den enda teorin verkar vara att disken kräver mer ström än orginal disken, därav så piper den till då och då. Men jag vet inte om man ska tro på det. Finns det isåfall nåt nätagg man kan köpa till och koppla in ? Xbox360 hade en fet jävel om jag inte missminner mig.


Redigerat av DragonPuffer, 09 april 2015 - 21:32.


#63

Postad 09 april 2015 - 20:47

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jag har hört ett pip en gång, men jag spelar med lurar... Ställer mig tveksam till teorin om strömmen, skulle ett vanligt usb-uttag ge starkare ström?

#64

Postad 09 april 2015 - 21:32

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Jag har hört ett pip en gång, men jag spelar med lurar... Ställer mig tveksam till teorin om strömmen, skulle ett vanligt usb-uttag ge starkare ström?

 

Jag hör pipet många gånger då den bara står i menyn. Sällan då man spelar. Kör också mycket med headset så jag störs inte av det mycket direkt.

Hur menar du med usb-uttag?



#65

Postad 10 april 2015 - 07:25

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Hur menar du med usb-uttag?

 

Det var ju en USB-disk från början.



#66

Postad 10 april 2015 - 09:31

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Det var ju en USB-disk från början.

 

Haha ja såklart, hade helt förträngt det :) Det har ni rätt i hmm. Undrar vad det kan bero på då, iom att de många har samma problem. Verkar dock inte vara många här som har råkat ut för det.


Redigerat av DragonPuffer, 10 april 2015 - 09:32.


#67

Postad 14 januari 2016 - 16:42

Narek
  • Narek
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Battlefield 4 med alla sina mappar och premium är 75gb för mig



#68

Postad 17 januari 2016 - 02:02

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Köpte min Seagate 2tb (med Samsungdisk i) den siste juni 2014 och satte i min PS4a samma dag.

Den gav upp idag, filsystemet skadat och går ej att reparera står det i PS4an typ.

På kvittot (från NetOnNet) står det 1 års garanti, så ingen lycka där heller.

Ska sätta in den i etuiet imorgon och försöka formatera via pcn.



#69

Postad 17 januari 2016 - 17:12

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Seagate har väl en längre garanti, typ 3 år, bytte in min gamla efter ca 2 år utan problem.

Ioförsig var det ett tag sedan



#70

Postad 17 januari 2016 - 22:09

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Seagate har väl en längre garanti, typ 3 år, bytte in min gamla efter ca 2 år utan problem.
Ioförsig var det ett tag sedan


Garantin brukar inte gälla om man öppnat kabinettet för att ta ut disken? (plombering)

#71

Postad 17 januari 2016 - 22:50

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Just, sorry..glömde



#72

Postad 17 juni 2017 - 11:17

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Så vilken HDD gäller idag? Seagate. fortfarande?, Barracuda eller Firecuda på 2TB?

 

Enligt kommentar på prisjakt ska Seagate Firecuda 2TB 2.5" fungera med PS4. Så körde på en sådan.

På tisdag vet jag om den fungerar. :)

 

Tisdag: Installerat och initierat, hddn fungerar med PS4an helt enkelt.


Redigerat av Ramses, 20 juni 2017 - 17:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.