Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX Interface Enhancer (TViXiE)

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 juli 2008 - 11:05

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
TViXiE är ett program som automatiskt laddar hem filminformation och omslagsbild och bygger en bakgrundsbild till TViX'en samt lägger omslagsbilden som katalog bild.

Senaste versionen är 1.3.3

För att ladda ner TViXiE, gå till http://www.tvixie.com/

Screenshot 1: Bifogad fil  Screenshot1C.jpg   108,6K   10 Antal nerladdningar
Screenshot 2: Bifogad fil  Screenshot2d2.jpg   110,53K   7 Antal nerladdningar
Screenshot 3: Bifogad fil  tvix.jpg   131,52K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered52d00d79, 20 oktober 2011 - 09:22.


#2

Postad 08 juli 2008 - 13:27

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Det har kommit en ny version, 0.4.1, som fixar en otäck bug.
Var tvungen att döpa om TViXiE.config till Settings.xml pga en bugg i .NET som orsakade att man inte kunde ladda hem mer än en film och sedan var det stopp.

#3

Postad 09 juli 2008 - 00:19

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Oj, jag är imponerad över hur snabbt du uppdaterar programmet och 0.4.1 verkar bra mkt stabilare än 0.3 :P

Såg en konstig sak; sökte på filmen "The Counterfeiters" så hittar den ingenting på discshop men på imdb så hittar den rätt film där den försöker visa den tyska orginaltiteln, men den verkar inte få nåt spel på teckenen, det blir en massa #&288# i titeln.

För övrigt så har jag en önskan att enkelt kunna ändra vad den ska söka på, t.ex om jag har en mapp markerad så under varje temaflik så kan det finnas en funktion i stil med "edit search string" eller nåt liknande? Det skulle kunna vara en smidigt sätt att hitta infon om det är ngt fel med mappnamnet eller om man vill lägga till ngt för att utesluta resultat.

Ytterligare ett förslag för att förenkla sökningen är att kunna se fler alternativ i listan, samt en kolumn för filmens årtal hade varit guld!

Tack och keep up the good work!


EDIT!
Och här kommer 0.5 jo man tackar :)

Redigerat av PsychoCheF, 09 juli 2008 - 15:29.


#4

Postad 09 juli 2008 - 18:16

hExm8
  • hExm8
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej hej! Först och främst så ska jag säga att jag är grymt imponerad över detta prg. Otroligt smidigt och simplare än "GUI".
Har hittat lite.
  • - Get cover - Om man ändrar titeln och söker och den inte hittar och man vill göra om sökningen (ändra titeln igen) så måste man ut i menyn igen för att upprepa proceduren, lite synd. Vore bra om man kunde söka om direkt.
  • - Fönsterstorleken "Get movie information" skulle vara bra om man kunde ändra. Ibland är det långa titlar.
  • - Ibland så verkar den lägga till "år" och ibland inte när man söker. (Säkert jag som inte riktigt fattar).
  • - Ibland så lägger den till Thumbnail automatiskt. Gör den det om den bara hittar ett förslag till cover?
  • - Verkar också som om den "bara" söker på två st "siter" fast man kan ange tre "siter" under "Options"
  • - "MovieInfo.TViXiE" vad innehåller denna?
  • - "Keep cover picture" vilken funktion fyller denna. Är det om man har en cover redan?


Peter

#5

Postad 09 juli 2008 - 19:10

Unregistered33328
  • Unregistered33328
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Jag är grymt glad att du gör detta program för oss som inte kan.
Dock undrar jag hur man får fram "movieinfo" på tv:n.
Det skulle vara kul att lätt kunna läsa vad filmen handlar om innan man tittar på den.

/Pinhead

#6

Postad 10 juli 2008 - 06:44

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Jag är grymt glad att du gör detta program för oss som inte kan.
Dock undrar jag hur man får fram "movieinfo" på tv:n.
Det skulle vara kul att lätt kunna läsa vad filmen handlar om innan man tittar på den.


TViXiE skapar en TViX.jpg som har all film information som den kan hitta om en titel. Denna .jpg fil visas sedan som bakgrund när du navigerar in på film katalogen med din TViX media spelare. Det ser precis ut som TViXiE på din TViX.

Har du valt rätt modell i Tools -> Options?

Redigerat av Unregistered52d00d79, 10 juli 2008 - 07:55.


#7

Postad 10 juli 2008 - 06:59

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Är den här bara för 6500 eller funkar den på min 5100 också?

#8

Postad 10 juli 2008 - 07:54

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Är den här bara för 6500 eller funkar den på min 5100 också?


Den funkar på 7000/6500/5100/4100, man väljer model i Tools->Options

#9

Postad 10 juli 2008 - 08:05

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Hej hej! Först och främst så ska jag säga att jag är grymt imponerad över detta prg. Otroligt smidigt och simplare än "GUI".
Har hittat lite.

  • - Get cover - Om man ändrar titeln och söker och den inte hittar och man vill göra om sökningen (ändra titeln igen) så måste man ut i menyn igen för att upprepa proceduren, lite synd. Vore bra om man kunde söka om direkt.
  • - Fönsterstorleken "Get movie information" skulle vara bra om man kunde ändra. Ibland är det långa titlar.
  • - Ibland så verkar den lägga till "år" och ibland inte när man söker. (Säkert jag som inte riktigt fattar).
  • - Ibland så lägger den till Thumbnail automatiskt. Gör den det om den bara hittar ett förslag till cover?
  • - Verkar också som om den "bara" söker på två st "siter" fast man kan ange tre "siter" under "Options"
  • - "MovieInfo.TViXiE" vad innehåller denna?
  • - "Keep cover picture" vilken funktion fyller denna. Är det om man har en cover redan?


Tack för den ;) kommer att beta av det du hittat allt eftersom.

#10

Postad 10 juli 2008 - 08:42

Unregistered33328
  • Unregistered33328
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

TViXiE skapar en TViX.jpg som har all film information som den kan hitta om en titel. Denna .jpg fil visas sedan som bakgrund när du navigerar in på film katalogen med din TViX media spelare. Det ser precis ut som TViXiE på din TViX.

Har du valt rätt modell i Tools -> Options?


Jag har valt 6500a i options.
När jag öppnar en filmkatalog/mapp med Tvixen så är det enda jag ser 1.filmfilen och 2. front_cover.jpg.
När jag öppnar mappen via datorn så ser jag 1. filmfilen 2. folder 3. front_cover 3. MovieInfo.TViXiE 4. Movieinfo.

Det kommer inte upp ngn info om filen alls. Jag kan klicka på front_cover.jpg, men då ser jag bara omslaget till fílmen, ingen info?

Jag kör med FW 1.2.52 F

/Pinhead

#11

Postad 10 juli 2008 - 09:01

hExm8
  • hExm8
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag har valt 6500a i options.
När jag öppnar en filmkatalog/mapp med Tvixen så är det enda jag ser 1.filmfilen och 2. front_cover.jpg.
När jag öppnar mappen via datorn så ser jag 1. filmfilen 2. folder 3. front_cover 3. MovieInfo.TViXiE 4. Movieinfo.

Det kommer inte upp ngn info om filen alls. Jag kan klicka på front_cover.jpg, men då ser jag bara omslaget till fílmen, ingen info?

Jag kör med FW 1.2.52 F

/Pinhead


Precis samma för mej!
Har en 6500 samt valt dito i options.

Peter

#12

Postad 10 juli 2008 - 11:12

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
ni ska välja "template-standard" istället för "get cover" så gör den tvix.jpg
"get cover" gör just, hämtar omslagsbild...

#13

Postad 10 juli 2008 - 11:36

hExm8
  • hExm8
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

ni ska välja "template-standard" istället för "get cover" så gör den tvix.jpg
"get cover" gör just, hämtar omslagsbild...


Sjukt bra!!!
hehe bara uppdatera samlingen igen ;)

Så otroligt jädra bra och smidigt prg!!!

Bugar och bockar med respekt :blush:

Förslag.
Ett fält där man kan klistra in en direktlänk till tex. discshop. Kan vara smidigt om man vill peka på något direkt eller speciellt. tex. http://www.discshop....t.php...s&&ref=

Verkar inte heller fungera med å,ä,ö i titeln.

Peter

Redigerat av hExm8, 10 juli 2008 - 12:38.


#14

Postad 10 juli 2008 - 15:34

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Jag äger ingen TViX och använder inte ditt program heller, men jag tar av hatten och bockar och bugar för alla som lägger ner sin fritid på att skapa apps som gör livet lättare! ;)

Respekt!

#15

Postad 10 juli 2008 - 18:51

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Ska det komma till Mac också?

#16

Postad 10 juli 2008 - 21:29

Unregistered33328
  • Unregistered33328
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

ni ska välja "template-standard" istället för "get cover" så gör den tvix.jpg
"get cover" gör just, hämtar omslagsbild...

Aaaahhhh, fan vad bra!
MÄSTERLIGT program!!

/P

#17

Postad 11 juli 2008 - 15:18

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Ska det komma till Mac också?


Om jag får lite tid över skulle jag kunna kika på att fixa till det så att det går att kompilera i Mono, eftersom TViXiE är skrivet i .NET så borde det inte vara några större problem med att få det att fungera både på Mac samt Linux eftersom Mono finns till dessa platformar.

#18

Postad 11 juli 2008 - 20:51

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Ditt program fungerar inte för mig. Varje gång jag trycker get i "Get movie information" så står det i statuskolumnen:
Error:Servern har utfört en åtgärd som inte följer protokollet. Section=ResponseStatusLine

Ibland kommer det upp en lista på filmer som är liknande min, men vad jag än väljer samma fel.

Dvs när den hittar en film. Oftast står det title not found, fast filmen visst finns på discshop.

Har Vista 64bit..är det det som strular tro? Även öppnat programmet i Windows brandväggen

#19

Postad 11 juli 2008 - 21:59

Unregistered33328
  • Unregistered33328
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Ditt program fungerar inte för mig. Varje gång jag trycker get i "Get movie information" så står det i statuskolumnen:
Error:Servern har utfört en åtgärd som inte följer protokollet. Section=ResponseStatusLine

Ibland kommer det upp en lista på filmer som är liknande min, men vad jag än väljer samma fel.

Dvs när den hittar en film. Oftast står det title not found, fast filmen visst finns på discshop.

Har Vista 64bit..är det det som strular tro? Även öppnat programmet i Windows brandväggen


Jag kör på vista 64 ultimate och jag har inga problem. Fick samma problem på vissa filmer på tidigare versioner av TViXiE.
Kör du med den senaste?

#20

Postad 12 juli 2008 - 08:57

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
den som ligger i första inlägget av joma...
TViXiE_0.5.0.0.zip

Tvix gui builder funkar..men jag gillar detta programmet av joma bättre

#21

Postad 12 juli 2008 - 10:19

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Om jag får lite tid över skulle jag kunna kika på att fixa till det så att det går att kompilera i Mono, eftersom TViXiE är skrivet i .NET så borde det inte vara några större problem med att få det att fungera både på Mac samt Linux eftersom Mono finns till dessa platformar.


Det hade varit kul att prova programmet, det verkar väldigt bra!

#22

Postad 12 juli 2008 - 15:43

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Kan någon förklara hur detta är tämkt att funka?

Jag får bara upp ett gränsnitt där jag kan välja video-mapp eller avsluta under File fliken, och Kan bara ställa om Options samt läsa About...

Var hämtar man film omslag och info??

Kan man bara jobba direkt mot en hårdisk i TViXen eller??

#23

Postad 13 juli 2008 - 17:37

65skoter
  • 65skoter
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag har som fler av er laddat hem detta prog.
Hur fungerar det ?
Hur hämtar man hem info om filmerna sedan man valt modell samt addat filmbiblioteket ?
Just när får jag inte till något Please help me out

// Skoter

#24

Postad 13 juli 2008 - 18:57

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
För att få det att funka ska man ha en mapp för varje film.
Mappen ska döpas till filmens svenska eller engelska titel.
I mappen lägger du sen film-filen.

När du startat programmet väljer du din mapp med media
som ska spelas på tvixen.
Detta görs under menyn File->Select TViX Video Folder.

Där ser man vilka Mappar som finns och kan för dessa skapa en mappikon och bakgrund
som sedan kommer att synas i TViX:ens gränssnitt.

Du skapar en ikon samt en bakgrund till din film genom att högerklicka på namnet
i den stora högra rutan och välja Use Template->Standard och sedan knappen Get i rutan som kommer upp.
Då kommer den att söka i olika databaser på mappnamnet efter information och bilder och
generera bakgrundsbild och mappikon. Hittas flera träffar kan du själv välja den som stämmer.

Väljer man alternativet Get cover... skapar den bara en ikon för mappen.
Klickar man i den lilla rutan Folder view ovanför det stora fönstret
får man en förhandgranskning av hur det kommer att se ut i TViX:ens gränssnitt.

Hoppas det klarnade lite ;)

Redigerat av Unregistered841d930f, 13 juli 2008 - 18:59.


#25

Postad 13 juli 2008 - 23:40

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Okidok, tack så mycket steve72 nu greppar jag hur det är tänkt.

Då är det bara att skapa egna bakgrunder och ändra i XML-filen om man vill ha en annan layout.

#26

Postad 14 juli 2008 - 07:28

Unregistered4bb56cbc
  • Unregistered4bb56cbc
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej!

För mig krashar programmet direkt, får upp en dialogruta där det står:

"The application failed to initialize properly. Click on OK to terminate the application".

Finns det något form av DEBUG-läge eller liknande?

#27

Postad 14 juli 2008 - 09:09

65skoter
  • 65skoter
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Tack för alla goda råd

Även jag har stora problem med progget får upp mess att katalognamnet är ogiltigt detta får jag oavsett vad jag har för namn på mina mappar svenska filmnamnet eller engelska.

Vad göra ?

// Skoter

#28

Postad 15 juli 2008 - 05:54

Horace
  • Horace
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hmmm, har nog inte fattat riktigt hur kompetent programmet är...men det här måste jag prova när jag kommer hem :) (hade inte koll på vad GUI-builder var för nåt heller)...

Eeehm :D det är ett program där all informationshämtning sker till datorn va och man sen för över info (jpeg?!) till tvixen va?? tvixen har inte njure nog att hämta all info själv...eller??

Redigerat av Horace, 15 juli 2008 - 06:02.


#29

Postad 16 juli 2008 - 00:34

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
gillar programmet mer och mer :D

dock har jag en liten undran som joma förhoppningsvis har lust att svara på:
Varför krävs det en *.nfo fil med imdb länk för att få filmens betyg?
Om programmet ändå hittar filmen på imdb för övrig info, kan man då inte få det att ta med betyget också då?

#30

Postad 24 juli 2008 - 20:30

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Programmet är kanon men min TVIX 4100SH blir långsam som bara den. Jag har ingen intern HDD utan kör allt via NFS till en server. Där har jag NetShare2.1..

Utan dessa bilder så är den acceptabelt snabb att hoppa mellan kataloger ( ca 1 sek) men med bilder blir den väääldigt lååångsam. Jag testade att skapa 5 mappar med folder/katalog bilder och film info och det tog 20 sekunder att öppna den katalogen. Sedan tog det 8 sekunder att öppna en katalog med film.

Synd för tanken är helt rätt, precis vad jag behöver. Det hade varit underbart att fixa bilder till barnprogrammen så kunde de också använda TVIX:en (de kan inte läsa än).

Måste man ha intern HDD eller har jag här en möjlighet att uppgradera till en 6500?

#31

Postad 25 juli 2008 - 09:15

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Programmet är kanon men min TVIX 4100SH blir långsam som bara den. Jag har ingen intern HDD utan kör allt via NFS till en server. Där har jag NetShare2.1..

Utan dessa bilder så är den acceptabelt snabb att hoppa mellan kataloger ( ca 1 sek) men med bilder blir den väääldigt lååångsam. Jag testade att skapa 5 mappar med folder/katalog bilder och film info och det tog 20 sekunder att öppna den katalogen. Sedan tog det 8 sekunder att öppna en katalog med film.

Synd för tanken är helt rätt, precis vad jag behöver. Det hade varit underbart att fixa bilder till barnprogrammen så kunde de också använda TVIX:en (de kan inte läsa än).

Måste man ha intern HDD eller har jag här en möjlighet att uppgradera till en 6500?


Har en 4100SH och det funkar snabbt o fint med bilder här och jag streamar över nätverket. Det har skett en förändring med nyare firmwares som åtgärdat att det gått långsamt om man kört med bilder/ikoner.

Jag kör med senaste firmwaren 1.4.52

Redigerat av Unregistered841d930f, 25 juli 2008 - 09:16.


#32

Postad 25 juli 2008 - 19:21

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Uppdaterade firmware och nu funkar det smidigt. Lysande! Tack steve72.
Men katalog namn, storlek på filmen och när den är skapad (nederst på sidan) skriver sönder bildtexten. Kan man välja bort denna info på något sätt?

Redigerat av menhallå, 25 juli 2008 - 19:22.


#33

Postad 26 juli 2008 - 07:09

peswe
  • peswe
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Programmet är kanon men min TVIX 4100SH blir långsam som bara den. Jag har ingen intern HDD utan kör allt via NFS till en server. Där har jag NetShare2.1..

Utan dessa bilder så är den acceptabelt snabb att hoppa mellan kataloger ( ca 1 sek) men med bilder blir den väääldigt lååångsam. Jag testade att skapa 5 mappar med folder/katalog bilder och film info och det tog 20 sekunder att öppna den katalogen. Sedan tog det 8 sekunder att öppna en katalog med film.

Synd för tanken är helt rätt, precis vad jag behöver. Det hade varit underbart att fixa bilder till barnprogrammen så kunde de också använda TVIX:en (de kan inte läsa än).

Måste man ha intern HDD eller har jag här en möjlighet att uppgradera till en 6500?


Har du uppdaterat firmware på sistone? Före en viss version på firmware gick bläddringen otrooooligt långsamt. Sen blev det åtgärdat och med senaste versionerna är det ingen fördröjning alls (nästan...)
Jag har en 5100
/Peter

edit: oops, jag läste aldrig de senaste inläggen innan jag skrev. Case closed, tydligen :-)

Redigerat av peswe, 26 juli 2008 - 07:11.


#34

Postad 26 juli 2008 - 19:47

Unregistered5fd8ccc4
  • Unregistered5fd8ccc4
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Laddade precis ner zippen och fick detta medelande:

Programfel

"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet.


Jag har en helt vanlig installation av XP pro så jag har ingen aning om vad som kan orsaka det och kan inte heller hjälpa till så mycket med felsökningen ;)

Jag som blev så glad på XML filen med alla fina regexp :)

#35

Postad 26 juli 2008 - 21:26

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Programmet är kanon men min TVIX 4100SH blir långsam som bara den. Jag har ingen intern HDD utan kör allt via NFS till en server. Där har jag NetShare2.1..

Utan dessa bilder så är den acceptabelt snabb att hoppa mellan kataloger ( ca 1 sek) men med bilder blir den väääldigt lååångsam. Jag testade att skapa 5 mappar med folder/katalog bilder och film info och det tog 20 sekunder att öppna den katalogen. Sedan tog det 8 sekunder att öppna en katalog med film.

Synd för tanken är helt rätt, precis vad jag behöver. Det hade varit underbart att fixa bilder till barnprogrammen så kunde de också använda TVIX:en (de kan inte läsa än).

Måste man ha intern HDD eller har jag här en möjlighet att uppgradera till en 6500?


Kör själv med intern HDD och det går väldigt snabbt att navigera runt i katalog strukturen. Jag antar att det går segare via nätverk. I nästa version har jag lagt till 2 nya inställningar där man kan ställa bild kvalitén på folder.jpg samt TViX.jpg. Att dra ner dessa värden till 50-60% ger mindre bildfiler (KB) vilket i sin tur leder till snabbare navigering vilket i sin tur leder till nöjdare användare. ;)
Naturligtvis kommer du inte få samma kvalité på bilden men du kanske kommer att kunna hitta något mellan läge som är acceptabelt.
Nästa version kommer snart....

#36

Postad 27 juli 2008 - 19:41

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Tack för ett lysande program!!

Förslag:
Ibland har just den träffen man valt inte full information och när bakgrunden genererats saknar den kanske bild eller nån av texterna.
Det hade varit lysande om man antingen kunde se en preview (eller möjligtvis en indikation på vad som hittats för just varje träff) innan man väljer och bakgrunden genereras.
Eller den enklare varianten vore om det fanns möjlighet att radera befintlig bakgrund så att man enkelt kan generera en ny och se om den var bättre.

EDIT:
Jag skyller på värmen B) Att radera befintlig bakgrund behövs ju inte då det räcker med att klicka i "Use link from..." så skrivs det ju över, sorry.

Redigerat av pwillow, 27 juli 2008 - 19:53.


#37

Postad 28 juli 2008 - 10:54

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Laddade precis ner zippen och fick detta medelande:


Jag har en helt vanlig installation av XP pro så jag har ingen aning om vad som kan orsaka det och kan inte heller hjälpa till så mycket med felsökningen B)

Jag som blev så glad på XML filen med alla fina regexp ;)


Prova igen med v0.6 som jag släppte nyss, om inte den fungerar kan du skicka mig tvixie.log till [email protected].

#38

Postad 31 juli 2008 - 06:28

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Tack för ett lysande prog!

Funderar på om det går att ändra texten som den hittar ? likt Movie GUI Bilder.

Och finns det möjlighet att använda en egen bakgrund ?

I nyare versioner kommer du att försöka att göra bilden roterbar, som i Movie GUI Bilder ?

Keep up the good work :-)

#39

Postad 31 juli 2008 - 10:33

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Tack...nya versionen funkar för mig. Smidigt och enkelt. Vore bra om man kunde välja editera texten (eller kunna välja bort den...läser den aldrig ändå)

#40

Postad 31 juli 2008 - 10:45

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Tjena.

Har en fråga om programmet.

Alla mina filmer ligger på en server där dom heter t.ex film.avi , film.720p.mkv
Varje gång när jag trycker på "get" så säger den "error: the directory name is invalid". Filmerna ligger i en mapp som heter dvd / high definition. Vad e kruxxet?

Edit: Okej, nu hajjar jag. Filen måste ligga i en separat mapp. Trodde man bara kunde ha alla filer i samma mapp :D

Redigerat av `rzr, 31 juli 2008 - 10:51.


#41

Postad 31 juli 2008 - 14:47

Kreien
  • Kreien
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

... Vore bra om man kunde välja editera texten (eller kunna välja bort den...läser den aldrig ändå)

Ja, att kunna skriva texten manuellt vore kanon! Kanske kryssrutor för vad som ska hämtas automatiskt ?
Provat att ändra direkt i MovieInfo.tvixie, men det funkar inget bra...
Annars ett kanon program!

#42

Postad 01 augusti 2008 - 09:00

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Tack för ett lysande prog!

Funderar på om det går att ändra texten som den hittar ? likt Movie GUI Bilder.

Och finns det möjlighet att använda en egen bakgrund ?

I nyare versioner kommer du att försöka att göra bilden roterbar, som i Movie GUI Bilder ?

Keep up the good work :-)

* Nej, för tillfället går det tyvärr inte att lägga in text manuellt.
* Egen bakgrund gör du enkelt genom att skapa en egen "template", enklast genom att kopiera befintliga "Standard" till ett nytt namn och sedan byta ut background_720p.jpg.
* Roterbar, ja kanske det. Är det någon som har lite perspektiv kod till övers för .NET? :(

Tack...nya versionen funkar för mig. Smidigt och enkelt. Vore bra om man kunde välja editera texten (eller kunna välja bort den...läser den aldrig ändå)

Ändra manuellt går tyvärr inte ännu, välja bort text kan du göra genom att ändra i "templaten". Ta bort den rad du inte vill visa i Template.xml filen.

#43

Postad 01 augusti 2008 - 13:30

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Trevligt litet program! Tack för det!

Först fick jag inte mycket att fungera, måste jag erkänna, utan fick "StartIndex cannot be less than zero." varje gång. Nu får jag det lite mer sällan, men har inte hundra koll på varför :lol:

Pespektiv på omslaget vore snyggt, så det finns även på min önskelista. Någon ytterligare info/bild-provider skulle heller inte vara så dumt.

När det gäller betyg/stjärnmärkning så visas ju inte korrekt antal stjärnor i förhållande till betyget. Så en film som har betyg 5 visar fyra stjärmor medan en film som har betyg 8,3 visar 3,5 stjärna. Men det kanske inte finns någon enkel lösning på det.

En fråga. Om programmet inte hittar någon bild eller bara en med dålig kvalitet. Hur gör jag enklast för att importera en från t ex lokal disk?

#44

Postad 01 augusti 2008 - 17:22

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

En fråga. Om programmet inte hittar någon bild eller bara en med dålig kvalitet. Hur gör jag enklast för att importera en från t ex lokal disk?

Drag & Drop, dra din bild över katalogen när du har "Folder View" påslaget.

#45

Postad 01 augusti 2008 - 18:00

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Drag & Drop, dra din bild över katalogen när du har "Folder View" påslaget.


Oj, var det så enkelt B) Tack för hjälpen! :lol:

#46

Postad 01 augusti 2008 - 20:30

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Någon ytterligare info/bild-provider skulle heller inte vara så dumt.

Någon speciell du saknar?

#47

Postad 01 augusti 2008 - 22:38

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Någon speciell du saknar?


Det är ju alltid trevligt med svenska, c d o n . c o m kanske? Där har jag dessutom hittat lite bra bilder att använda manuellt. Men det kanske finns bättre. IMDB hittar ju det mesta med där är det ju tyvärr ganska ofta lågupplösta bilder.

Drag´n drop med covers funkade ju utmärkt, nu ska jag bara komma på hur de ska uppdateras i tvixen också. Än så länge har jag bara snygga covers i TViXiE-programmet! Ser man det positivt så är man ju halvvägs i alla fall :lol:

#48

Postad 01 augusti 2008 - 22:48

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Någon speciell du saknar?

Det finns ju en del andra för utländska filmer, t.ex. polska som min fru tittar på. Kan man ge dig URL:er och så lägger du in vid tillfälle? Är det mycket kod du behöver skriva speciellt för varje ny sajt, eller kan du parameterstyra informationshämtningen från sajterna?

När det gäller kod för perspektivhantering av bilder finns det säkert i den här fritt nerladdningsbara källkoden: http://www.softpedia...Paint-NET.shtml - det gäller bara att hitta den bland de 133,000 raderna kod... :lol:

#49

Postad 02 augusti 2008 - 11:54

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Det finns ju en del andra för utländska filmer, t.ex. polska som min fru tittar på. Kan man ge dig URL:er och så lägger du in vid tillfälle? Är det mycket kod du behöver skriva speciellt för varje ny sajt, eller kan du parameterstyra informationshämtningen från sajterna?

Varje film sajt har sina egna sidor där man söker via och visa filmer, vissa är enklare än andra att få till. Det blir en del rader kod för varje sajt, med en massa regular expressions.
Är precis klar med CDON och kan säga att den var inte lätt, de använder bl.a cookies. Tex kan man inte skriva en sökning direkt som URL utan man måste krångla en hel del.

När det gäller kod för perspektivhantering av bilder finns det säkert i den här fritt nerladdningsbara källkoden: http://www.softpedia...Paint-NET.shtml - det gäller bara att hitta den bland de 133,000 raderna kod... :(

Har redan kollat igenom deras kod samt kört programmet, tyvärr så har de ingen kod för att göra perspektiv.

Redigerat av Unregistered52d00d79, 02 augusti 2008 - 11:57.


#50

Postad 02 augusti 2008 - 11:57

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Det är ju alltid trevligt med svenska, c d o n . c o m kanske? Där har jag dessutom hittat lite bra bilder att använda manuellt. Men det kanske finns bättre. IMDB hittar ju det mesta med där är det ju tyvärr ganska ofta lågupplösta bilder.

Jag tycker att Amazon är mycket bättre än IMDB, jag har Amazon som tvåa på listan. Först Discshop sedan Amazon och sist IMDB.

Jag har precis gjort klart CDON, måste testa lite mer men den ser ut att fungera.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.