Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den "Svenska" avundsjukan!

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 juli 2019 - 14:25

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Ja för enda anledningen att man köper dyra högtalare eller en fin bil eller vilken annan vardagslyx som helst är bara för att man skall hävda sig. Varför kan han inte må bra psykiskt, ha en stabil ekonomi samt unna sig en något dyrare bil?
 
Jag har märkt att när jag sitter på middagar med nya människor så drar jag mig alltid till de som har något de brinner för, om det så är bilar eller hur sniglar utvecklas i Afrika. De intressanta människorna är de som brinner för något ämne och är helt nernördade i. 
 
Så om man tar detta med Kia eller finare bil så känner jag att jag hade bemött personen efter vilken passion han hade velat visa upp sin leksak med. Om man märker att detta är något stort för personen hade jag blivit meddragen och glatt mig.  Men så funkar jag, behöver inte vara köpta saker. Kan även vara personbästa på milen eller vad som. "Neutrala" människor finner jag lätt ointressanta.


Håller verkligen med. Jag tycker det är kul när någon visar upp sin hobby eller något de brinner för. Tex om de köpt en ny fet bil de alltid velat ha eller vad det nu kan vara. Det spelar egentligen ingen roll vad det är som du säger utan så länge de har ett intresse tycker jag det är kul att dras med i det och vara glad för deras skull. Jag upplever dock att de flesta drar sig för att nämna något då de är rädda för att stämplas som skrytmånsar. Väldigt tråkigt faktiskt och något som jag upplever vara typiskt svenskt. Man skall inte säga att man köpt nya huset eller att man är nöjd med någon renovering eller att man äntligen har drömhögtalarna. Oftast är det jag själv som frågar istället. Liksom man får fråga hur gick det på tävlingen nu i helgen då? Jaha du vann!? Men säg det då. Det är ok liksom! Bara kul tycker jag personligen.

Själv har jag ganska många intressen som jag då gillar att prata om då jag brinner för dessa men det är sällan man får någon respons tycker jag. Folk är väl totalt ointresserade eller så är det något annat. j*vla tråkigt faktiskt. Många som bara är totalt nöjda med sin gråa vardag och allt som sticker ut från det skall det inte pratas om.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.