Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple iPad Mini

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad Mini 16GB (Surfplattor) 9 8,38 (75) Inga priser
Apple iPad Mini 32GB (Surfplattor) 9 9 (8) Inga priser
Apple iPad Mini 64GB (Surfplattor) 9 7,33 (2) 5 089:-
Apple iPad Mini Cellular 16GB (Surfplattor) 7 8,62 (7) Inga priser
Apple iPad Mini Cellular 32GB (Surfplattor) 9 8,5 (3) 2 215:-
Apple iPad Mini Cellular 64GB (Surfplattor) 9 6 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 06 november 2012 - 16:48

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Ja, då är det bäst att jag lämnar tillbaka min mini känner jag. Nu kan jag varken läsa mina mail eller höja på volymen på receivern utan att tänka på detta ;)

Som sagt, jag tror många är spec-jagare idag. Samma sak med mobiltelefoner. Folk med Samsung Galaxy S III kommer att byta till S IV så fort den finns medans det enda folk i min bekantskapskrets egentligen gör (till 95%), är att prata, skicka sms samt spela ett spel :)

#52

Postad 14 november 2012 - 20:09

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Som gammal PC-användare har jag i våras köpt två iPhone 4 S med fri surfing (perfekt i sommarstugan) samt iPad 3.
Jag är extremt nöjd med denna anskaffning och inväntar iPad Mini New (next?) med högupplöst skärm samt uppgraderad processor.

Men PC-miljön kommer jag dock aldrig att lämna.

#53

Postad 15 november 2012 - 14:52

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
2 veckor efter, sjukt nöjd med Mini:n.

Mindre nöjd med det faktum att jag inte har lyckats hitta något bra fodral. Jag skiter egentligen i om den får en repa eller två - har redan tappat den från en meters höjd i badrumsgolvet (utan större skada). Testade ett PURO case från Siba, väldigt plastig sak. Retur direkt.

Det bästa jag hittat hittills är Kavaj:s fodral, men de är inte släppta ännu (23 nov enligt mail från tillverkaren).

http://kavaj.com/ipad-mini-cases/

Om någon annan känner till ett snyggt fodral, helst i skinn så säg till.

#54

Postad 15 november 2012 - 15:14

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

2 veckor efter, sjukt nöjd med Mini:n.

Mindre nöjd med det faktum att jag inte har lyckats hitta något bra fodral. Jag skiter egentligen i om den får en repa eller två - har redan tappat den från en meters höjd i badrumsgolvet (utan större skada). Testade ett PURO case från Siba, väldigt plastig sak. Retur direkt.

Det bästa jag hittat hittills är Kavaj:s fodral, men de är inte släppta ännu (23 nov enligt mail från tillverkaren).

http://kavaj.com/ipad-mini-cases/

Om någon annan känner till ett snyggt fodral, helst i skinn så säg till.


Sena gör mycket snygga fodral.
http://www.senacases...pple/ipad-mini/

#55

Postad 15 november 2012 - 15:28

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Sena gör mycket snygga fodral.
http://www.senacases...pple/ipad-mini/


Absolut - har redan kikat på "Florence". Saftig prislapp. Har haft ett SENA till en 3GS och det var bra kvalitet på lädret.

#56

Postad 23 november 2012 - 12:19

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Någon som hittat smartcover billigt? Just nu med black friday så är ju "stora" smartcover billigare än lilla, vilket är lite sjukt.

#57

Postad 05 december 2012 - 13:23

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Smart Cover är riktigt dyra, men läderfodral också. Har precis köpt min första Apple tablet- iPad mini. Letar efter ett läderfodral också och gillar Piel Frama och Cool Bananas design, men det kostar för mycket :( Hittat bara ett som inte kostar mycket- 126 kr (i förhållande till 450 kr) men vet inte om det är bra. Har någon av er erfarenhet med sådana billiga produkter?

#58

Postad 07 december 2012 - 07:10

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Tack vare Samsung, måste Apple släppa den 6 mån tidigare.

"iPad mini 2 får retina-skärm"

http://macworld.idg....ar-retina-skarm

#59

Postad 07 december 2012 - 07:24

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Tack vare Samsung, måste Apple släppa den 6 mån tidigare.

"iPad mini 2 får retina-skärm"

http://macworld.idg....ar-retina-skarm


Var inte direkt oväntat att det kommer en med retina display. :)

Haft min nu ett tag och måste säga att man är riktigt nöjd.
Mycket bekvämare att använda än vanliga ipad.

#60

Postad 07 december 2012 - 09:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Tack vare Samsung, måste Apple släppa den 6 mån tidigare.

Vad har Samsung med det hela att göra?

#61

Postad 07 december 2012 - 09:32

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Vad har Samsung med det hela att göra?

Vänta 4 månader så får du se deras alternativ till 'minin'

#62

Postad 07 december 2012 - 10:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Vänta 4 månader så får du se deras alternativ till 'minin'

?!?!

Ja, då lär det finnas betydligt fler än ett alternativ till denna.

#63

Postad 10 december 2012 - 08:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tack vare Samsung, måste Apple släppa den 6 mån tidigare.

"iPad mini 2 får retina-skärm"

http://macworld.idg....ar-retina-skarm


Nice. I med A6 också så är det ett givet köp :D

#64

Postad 10 december 2012 - 09:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Vänta 4 månader så får du se deras alternativ till 'minin'

Kanon. Berätta mer vettja. Va lite förvirrande då det du länka till vare sig handla om Samsung eller nått "6 mån tidigare"-behov.

Personligen tror jag Apple har sån pass koll på displaymarknaden att ev konkurrenters släpp inte kommer som några jätteöverraskningar...

#65

Postad 10 december 2012 - 19:14

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 1
Jag kan glatt berätta att Apple idag har börjat skeppa ut Cellular varianten. Fick tag i ett rykande hett exemplar idag hos min lokala MediaMarkt butik :D

#66

Postad 17 december 2012 - 14:50

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har råkat ut för/upptäckt att chassit på iPad mini är böjbart?
Jag testade att ha den i bakfikan, vilket fungerade, gick runt lite och tog upp den. La den på bordet och upptäckte då att den var skev. Jag kunde böja tillbaka den men det känns ju inte så stabilt...

#67

Postad 17 december 2012 - 15:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja den är ju inte byggd i stål så det är klart att det går att deformera den om man tar i lite :)

#68

Postad 02 januari 2013 - 13:40

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Ni som har en mini. Hur känns den? Frun har en IPad2 och jag en Samsung Galaxy Note 10.1 och vill köpa en till grabben som 8års present. Den känns mer smidig och lite lättare i vikt för ett barn. Tror inte att de gör så mycket att både processor och skärmen är lite sämre. Han Ska se på Youtube och spela spel (barn appar) är den ok eller är det bättre å vänta till mini 2?

#69

Postad 02 januari 2013 - 14:43

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Bättre att vänta på mini 2 nu till försommaren. :)

#70

Postad 02 januari 2013 - 14:59

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Skulle vilja påstå, att om du köper en Ipad mini så kommer du att vilja ge din Ipad 2 till grabben istället ;)

Den lägre skärmupplösningen gör ju även att den blir mindre CPU-krävande. Trots samma kraft som en Ipad 2, så upplever jag den närme Ipad 3 i upplevelse. Du kommer inte, och absolut inte grabben, störa dig på skärmen.

Prova själv istället för att läsa alla dessa "retina är ett måste" kommentarer. Inte en enda som provat minin hos mig har varit besviken, de flesta har köpt eller är på väg att köpa egna nu istället :)

#71

Postad 02 januari 2013 - 15:10

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Ni som har en mini. Hur känns den? Frun har en IPad2 och jag en Samsung Galaxy Note 10.1 och vill köpa en till grabben som 8års present. Den känns mer smidig och lite lättare i vikt för ett barn. Tror inte att de gör så mycket att både processor och skärmen är lite sämre. Han Ska se på Youtube och spela spel (barn appar) är den ok eller är det bättre å vänta till mini 2?


Jag baserar mina kommentarer enbart på egna upplevelser och jag har haft den sedan den släpptes. Det som är slående, på gränsen till häpnadsväckande med Mini:n är formfaktorn. Fysiska yttermått och vikt. I min värld är den helt perfekt och i de fall som jag i efterhand har känt på en Ipad 2 och 3 så tycker jag de är väldigt klumpiga och tunga i jämförelse. Jag använder den i huvudsak till att surfa, uträtta mina bankärenden, styra mediacentret, läsa mail, skriva en och annan sak i hemmet. Den följer med mig i princip överallt. Den är rapp och batteritiden bra.

Skärmen är bra och inledningsvis hade jag inga some helst issues med den. Men när jag strax efteråt bytte upp mig från Iphone 3GS direkt till Iphone 5 så förstod jag att retina verkligen gör stor skillnad. Men jag tänker inte så mycket på det. Så länge det inte finns någon Ipad Mini med retinaskärm så är det bara en fantasiprodukt och jag orkar inte gå och vänta på prylar som "kanske" kommer att släppas. Livet är för kort för det och den dagen den dyker upp så är det ju isåfall bara att uppgradera (förutsatt att man har medlen för det).

I övrigt håller jag med om Jonas__W:s kommentarer.

Fråga gärna om det är något specifikt du vill veta.

Prova själv istället för att läsa alla dessa "retina är ett måste" kommentarer. Inte en enda som provat minin hos mig har varit besviken, de flesta har köpt eller är på väg att köpa egna nu istället :)



#72

Postad 02 januari 2013 - 18:53

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Tack för era svar :)
Huvudsakligen så blir det Youtube och appar (lek och spel appar) lite surf som säkerligen kommer att öka med åldern och kanske nån film till resan. Han snor frugans Ipad2 eller iPhone just för att det är smidigare :) Sen har det ju blivit minecraft som han nyligen fastnat i. Antar att mini sköter sig bra på den fronten. Skulle köpa den på Elgiganten idag men den var slut så det får bli en i slutet av månaden när man ska till GTB. Har redan klämt på den och tycker för övrigt att den är VÄLDIGT läcker och smidig. Men jag föredrar min android platta ;)

#73

Postad 02 januari 2013 - 18:59

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Av ren nyfikenhet, vad gör Android-plattan bättre? Inte för att jag kommer att byta bort det sjukt smidiga formatet på minin, men man vill alltid lära sig något nytt :)

Något du säkert komma tycka om med minin är ju dess grymma batteri som fredson skrev. Håller 1-2 dagar med mycket spelande, surfande osv. Går riktigt snabbt att ladda också.

Jämförde den med en polares nya Iphone 5, vi satt på jobbet när det var lugnt (haveri... :) ) och spelade i ett par timmar. Både började på 100% batteri, då hade han 8% batteri kvar och jag hade 67% :)

Edit: Naturligtvis samma spel och förutsättningar.

Redigerat av Jonas__W, 02 januari 2013 - 19:00.


#74

Postad 02 januari 2013 - 21:23

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Av ren nyfikenhet, vad gör Android-plattan bättre? Inte för att jag kommer att byta bort det sjukt smidiga formatet på minin, men man vill alltid lära sig något nytt :)

Fördelar med Androidplattan Google Nexus 10:
Mycket bra stereoljud i högtalare riktade mot spelaren.
Mycket bra format på skärmen för bio-tittande.
Greppvänlig att hålla i vid spelande. :)

#75

Postad 02 januari 2013 - 21:27

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Fördelar med Androidplattan Google Nexus 10:
Mycket bra stereoljud i högtalare riktade mot spelaren.
Mycket bra format på skärmen för bio-tittande.
Greppvänlig att hålla i vid spelande. :)


Aha, men det är väl fortfarande en 10" antar jag? Föräldrarnas Ipad är för stor för min del då jag slösurfar i soffan, där är minin med enhandsgrepp perfekt :). Vikten på 300g gör sitt också.

Film ser jag aldrig på ipaden faktiskt, har inte haft det behovet än. Men där kan jag tänka mig hur som helst att det är smidigare med en android som inte behöver bråka på samma sätt med mjukvaror, itunes m.m.

#76

Postad 02 januari 2013 - 22:05

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung Galaxy Note mobil och Galaxy Note 10.1 (4G) platta.
Har nu kört Android i ca 3år och tycker om friheten i den. Apple produkter i sig gillar jag oxå men föredrar mobil/platta som är Android baserad pga just att man är mer fri att göra mer som man vill jämfört med iOS som är som den är. Frugan har både mobil och platta med iOS (Äpplet) som jag tycker är trevligt, stabilt och byggkvalitet/design i TOPP klass. mini är en platta som oxå den är både liten, snygg och smidig men fortfarande så dras man till Android av just friheten med vissa saker. Inte lätt alla gånger :P

Android plattorna är olika i sig.
Olika tillverkare med olika filosofier mm.
Alla kör sitt race och det är nog en smaksak vad man tar eftersom det finns olika användare med olika behov.
Personliga fovvo är Asus och Samsung. Lutar mer åt Asus Transformer Pad Infinity TF700 pga deras byggkvalitet och tangentbordet (båda delarna i Aluminium)
Annars så är Både Asus Infinity 700 och Samsung Galaxy Note 10.1 väldigt lika i prestanda. Troligen dom vassaste på marknaden just nu.
Men som sagt, en smaksak vad man är ute efter.

Redigerat av RobNB, 02 januari 2013 - 22:10.


#77

Postad 08 januari 2013 - 11:55

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
Jag har haft min mini ett tag nu och måste säga att jag är riktigt imponerad utav batteritiden och även vikten.
Min håller 2-3 dagar, jag har skype gåendes hela tiden på den, stänger aldrig av den.
Den är lätt att lägga i handen, inte krävade att hålla den i ena hörnet heller. Är verkligen imponerad av formfaktorn och vikten.
Att skärmen inte är retina tycker jag inte gör något då jag inte använder den för något som kräver högsta kvalitén på bilden.
Jag har en iPad 2 och en iPad 3 sen förut, dessa använder jag inte längre, utan barnen får använda dem till att spela på och framför allt titta på Netflix.
Som påpekats förut så tycker jag "normala" iPad-storleken är otymplig och den är tung. Inget du plockar med dig utan problem.
Det enda funktion jag saknar på minin är att ringa. Tänk att kunna koppla till ett BT headset till den. Då skulle jag inte behöva ha telefonen. Minin skulle kunna ersätta telefon och dator i viss mån i arbetet. Ta anteckningar på, visa presentationer, skriva e-mail. Är det ingen som kan komma på ett hack för att använda den som telefon också, för apple lär ju aldrig tillåta den konkurrera med iPhone....

#78

Postad 09 januari 2013 - 16:16

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Jag har haft min mini ett tag nu och måste säga att jag är riktigt imponerad utav batteritiden och även vikten.
Min håller 2-3 dagar, jag har skype gåendes hela tiden på den, stänger aldrig av den.
Den är lätt att lägga i handen, inte krävade att hålla den i ena hörnet heller. Är verkligen imponerad av formfaktorn och vikten.
Att skärmen inte är retina tycker jag inte gör något då jag inte använder den för något som kräver högsta kvalitén på bilden.
Jag har en iPad 2 och en iPad 3 sen förut, dessa använder jag inte längre, utan barnen får använda dem till att spela på och framför allt titta på Netflix.
Som påpekats förut så tycker jag "normala" iPad-storleken är otymplig och den är tung. Inget du plockar med dig utan problem.
Det enda funktion jag saknar på minin är att ringa. Tänk att kunna koppla till ett BT headset till den. Då skulle jag inte behöva ha telefonen. Minin skulle kunna ersätta telefon och dator i viss mån i arbetet. Ta anteckningar på, visa presentationer, skriva e-mail. Är det ingen som kan komma på ett hack för att använda den som telefon också, för apple lär ju aldrig tillåta den konkurrera med iPhone....


Kul att läsa! Har precis beställt varsin till barnen i födelsedagspresent (4 resp. 7 år) så föräldrarna får ha sina iPhones ifred.

#79

Postad 09 januari 2013 - 21:41

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Så trisst med förhandsbokning :(
Slut överallt. Tipsa om någon vet var det finns Svart 16GB WiFi. Bara dom med mer minne och 3G finns och vanlig IPad2 mm som jag inte är intresserad utav :(

#80

Postad 10 januari 2013 - 20:14

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Så trisst med förhandsbokning :(
Slut överallt. Tipsa om någon vet var det finns Svart 16GB WiFi. Bara dom med mer minne och 3G finns och vanlig IPad2 mm som jag inte är intresserad utav :(

Jag beställde på Electroworld och fick leverans idag. Kan dock inte se att de är med i prislistan på Prisjakt längre. Men gå in på deras hemsida och sök. De har lager. Priset verkar ha stigit med någon tusenlapp sedan jag köpte vilket verkar konstigt. Ring dem och hör vad som står på. Det är mitt tips.

#81

Postad 11 januari 2013 - 18:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jag beställde på Electroworld och fick leverans idag. Kan dock inte se att de är med i prislistan på Prisjakt längre. Men gå in på deras hemsida och sök. De har lager. Priset verkar ha stigit med någon tusenlapp sedan jag köpte vilket verkar konstigt. Ring dem och hör vad som står på. Det är mitt tips.


Det är såna handlare man ska se upp med, när jag försökte köpa ipad 1 och den inte släppts i Sverige så försökte jag genom en tysk handlare, men eftersom det var dålig tillgång överallt så fanns det aldrig ngra i lager, när butiksjäveln då får in nya iPads så lägger de in dem i nya SKU:er, samma modeller av iPad, men andra SKU:er.
Det betydde att modellen jag beställt som inte längre fanns inne kostade 5595 kr (Apples pris), men ville du ha modellen jag tänkte köpa så kostade runt 7-8000kr för ett ex som fanns i lager.

Nej, beställ från Apple och vänta, eller beställ från ngn av Apples Premium Resellers, det är säkrast och man stödjer inte banditer.

#82

Postad 12 januari 2013 - 14:42

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Det är såna handlare man ska se upp med, när jag försökte köpa ipad 1 och den inte släppts i Sverige så försökte jag genom en tysk handlare, men eftersom det var dålig tillgång överallt så fanns det aldrig ngra i lager, när butiksjäveln då får in nya iPads så lägger de in dem i nya SKU:er, samma modeller av iPad, men andra SKU:er.
Det betydde att modellen jag beställt som inte längre fanns inne kostade 5595 kr (Apples pris), men ville du ha modellen jag tänkte köpa så kostade runt 7-8000kr för ett ex som fanns i lager.

Nej, beställ från Apple och vänta, eller beställ från ngn av Apples Premium Resellers, det är säkrast och man stödjer inte banditer.


Tråkig historia du råkat ut för simulacra. Electroworld verkar dock vara en seriös handlare vars webbplats uppvisar förvånande likheter med El-Gigantens. Mina prylar kom snabbt och utan krångel. Ska man spekulera så har de förmodligen höjt priset enligt marknadsekonomins spelregler. Alltid finns det nån som inte orkar vänta på att de vanliga aktörerna ska få in prylen i lager. El-Giganten uppger ex.vis 25 januari som leveransdag.

Själv gav jag över 2.700 kr för en Google Nexus 7 då jag var supersugen på en sådan och inte orkade vänta tills den officiellt släpptes i Sverige. Hade jag väntat så hade jag kunnat få 16 Gb mer minne och svensk laddare för en 5-hundring mindre.

Vad är SKU:er förresten?

Edit: nu är Electroworld tillbaka på Prisjakt igen. 2.979 kr! Den dyrare modellen har nu fått tillägget "cellular". Så det har nog rört sig om en välbehövlig uppdatering av uppgifterna på deras webbplats.

Redigerat av Saturnus, 12 januari 2013 - 14:45.


#83

Postad 12 januari 2013 - 16:17

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Tråkig historia du råkat ut för simulacra. Electroworld verkar dock vara en seriös handlare vars webbplats uppvisar förvånande likheter med El-Gigantens. Mina prylar kom snabbt och utan krångel. Ska man spekulera så har de förmodligen höjt priset enligt marknadsekonomins spelregler. Alltid finns det nån som inte orkar vänta på att de vanliga aktörerna ska få in prylen i lager. El-Giganten uppger ex.vis 25 januari som leveransdag.

Själv gav jag över 2.700 kr för en Google Nexus 7 då jag var supersugen på en sådan och inte orkade vänta tills den officiellt släpptes i Sverige. Hade jag väntat så hade jag kunnat få 16 Gb mer minne och svensk laddare för en 5-hundring mindre.

Vad är SKU:er förresten?

Edit: nu är Electroworld tillbaka på Prisjakt igen. 2.979 kr! Den dyrare modellen har nu fått tillägget "cellular". Så det har nog rört sig om en välbehövlig uppdatering av uppgifterna på deras webbplats.

Electroworld har samma ägare som Elgiganten, och trots att man är ett fristående bolag är det egentligen bara ett skal över Elgigantens grossistlager. Omdömet på Prisjakt är väldigt högt, så det bör inte vara någon fara att beställa därifrån. Har själv en beställning på en iPad mini liggandes.

#84

Postad 12 januari 2013 - 17:14

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Electroworld fick det bli. Enligt deras status så har dom 100+ och då antar man att den skickas på måndag. 3 - 5dagars lev tid, upp till bevis :)

#85

Postad 12 januari 2013 - 17:17

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Tråkig historia du råkat ut för simulacra. Electroworld verkar dock vara en seriös handlare vars webbplats uppvisar förvånande likheter med El-Gigantens. Mina prylar kom snabbt och utan krångel. Ska man spekulera så har de förmodligen höjt priset enligt marknadsekonomins spelregler. Alltid finns det nån som inte orkar vänta på att de vanliga aktörerna ska få in prylen i lager. El-Giganten uppger ex.vis 25 januari som leveransdag.

Själv gav jag över 2.700 kr för en Google Nexus 7 då jag var supersugen på en sådan och inte orkade vänta tills den officiellt släpptes i Sverige. Hade jag väntat så hade jag kunnat få 16 Gb mer minne och svensk laddare för en 5-hundring mindre.

Vad är SKU:er förresten?

Edit: nu är Electroworld tillbaka på Prisjakt igen. 2.979 kr! Den dyrare modellen har nu fått tillägget "cellular". Så det har nog rört sig om en välbehövlig uppdatering av uppgifterna på deras webbplats.

Hur lång tid tog det från beställnings dagen till lev? Svårt och fatta att dom har 100st + medan alla andra inventar leverans den 25te.

#86

Postad 12 januari 2013 - 17:24

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Electroworld brukar vara snabba. 2 arbetsdagar + posten.
Har köpt mycket från dem och de har alltid levererat snabbt. :)

#87

Postad 12 januari 2013 - 17:34

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Första gången där för min del :) de är så som skrivs åvan. Väldigt lig side och samma process när man ska genomföra betalning. Sköter dom sig så blir det återbesök :)

#88

Postad 12 januari 2013 - 18:42

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Det tog inte mer än 3 eller 4 dagar med standardfrakt. Hade inte så brått eftersom det är presenter som ska delas ut den 20:e januari. Men jag kan definitivt förstå de som lägger några korvören extra för expressfrakt! Nu återstår det bara att lösa hur man konfigurerar barnens plattor på bästa sätt. Är ingen Mac-människa men äger en iPhone, och vill inte att barnen ska kunna handla på sig en massa strunt med sina plattor, dvs hur kringgår man kravet på att knyta ett kreditkort till kontot?

#89

Postad 12 januari 2013 - 19:53

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Då bör jag få den inom 3 till 5 arbetsdagar :)

Åxå nyfiken på hur det fungerar. De där med att regga ett kort. Plattan ska min 8åring ha, för visso så kan han den eftersom han tjuvar frugans heeeeela tiden och han vet vad som e gratis och vad som kostar. Men ändå så... han är ju ett barn...

#90

Postad 12 januari 2013 - 20:23

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Det tog inte mer än 3 eller 4 dagar med standardfrakt. Hade inte så brått eftersom det är presenter som ska delas ut den 20:e januari. Men jag kan definitivt förstå de som lägger några korvören extra för expressfrakt! Nu återstår det bara att lösa hur man konfigurerar barnens plattor på bästa sätt. Är ingen Mac-människa men äger en iPhone, och vill inte att barnen ska kunna handla på sig en massa strunt med sina plattor, dvs hur kringgår man kravet på att knyta ett kreditkort till kontot?

Tror att man kan köpa förbetalda presentkort (till apple app store) på vissa bensinmackar här i Sverige.
Bara att Googla runt.

Redigerat av Unregistered1605, 12 januari 2013 - 20:26.


#91

Postad 12 januari 2013 - 21:26

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Jag måste bara säga att jag är otroligt nöjd med min Mini! Har den i skolan för att förvara dokument och föreläsningar och det funkar helt klockrent. Sedan tilltalar vikten och formatet mig. Jag tycker att den stora Ipaden känns lite klumpig, visst den är nog strået vassare till film och spel men Minin tycker jag är oslagbar när det gäller portabiliteten. Jag har inte kännt att kraften inte räcker till och skärmen tycker jag är absolut godkänd. Batteritiden är även den riktigt bra. Har använt den mycket nu i skolan och lyssnat en hel del på spotify men trots det så håller den i åtminstone 3-4 dagar utan problem.

Man tänker ju faktiskt inte på att det är en sämre skärm förräns man jämför den sida vid sida med en Ipad med retinadisplay. Har inte kollar på film med den men har lirat lite spel. Laddade ner ett par Need for speed spel och det funkade helt klanderfritt. Det känns som att det finns gott om kraft i A5-processorn. :)

Redigerat av AlexanderE, 12 januari 2013 - 21:27.


#92

Postad 13 januari 2013 - 10:10

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Tror att man kan köpa förbetalda presentkort (till apple app store) på vissa bensinmackar här i Sverige.
Bara att Googla runt.

Ja det har jag också fått berättat för mig. Frågan är dock om man ens kan registrera ett iTuneskonto utan att ange kreditkortsnummer?

#93

Postad 13 januari 2013 - 10:23

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Vi får la ta kontakt med frukt företaget och fråga :)
Om inte annat så tycker man att det bör finnas en barn spärr så att dom inte hittar på något galet.

#94

Postad 14 januari 2013 - 17:24

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
Det finns även en spärr i settings så att man kan "köpa i app" utan kod. Sen har man ju en kod till Appstore också.
Jag har spärrat mina iPads för "köp i app" har inte gett koden till AppStore/iTunes till mina barn. Vill de ha något måste de fråga mig (d.v.s. nya spel) tillåter aldrig att de köper något i apparna. Alla ipads är reggade på mitt konto så att jag kan hålla koll på dem.

#95

Postad 14 januari 2013 - 18:32

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Måste man knyta ett kort till kontot?!?
Har 4st telefoner en platta och en till på G till hushållet. Barnen är ju reggade på mitt och frugans kort som jag för den delen inte gillar. Tycker att man bör kunna ha ett konto utan att behöva knyta ett kort till det...
Eller?

#96

Postad 15 januari 2013 - 23:19

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Måste man knyta ett kort till kontot?!?
Har 4st telefoner en platta och en till på G till hushållet. Barnen är ju reggade på mitt och frugans kort som jag för den delen inte gillar. Tycker att man bör kunna ha ett konto utan att behöva knyta ett kort till det...
Eller?

Den här länken kanske kan hjälpa?

#97

Postad 16 januari 2013 - 00:43

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Ja det har jag också fått berättat för mig. Frågan är dock om man ens kan registrera ett iTuneskonto utan att ange kreditkortsnummer?


Ja, det går, men det kräver en liten omväg, du måste försöka köpa en gratisapp utan att vara inloggad på iTunes, då dyker det upp ett alternativ om att inte registrera betalkort upp.

Vad är SKU:er förresten?


http://en.wikipedia....ck-keeping_unit

Det är helt enkelt en benämning på en produkt som finns registrerad i ett lagersystem.

#98

Postad 16 januari 2013 - 05:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Den här länken kanske kan hjälpa?

:) Tackar.

#99

Postad 16 januari 2013 - 20:06

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 1
Plattan har nu kommit :)
Snabbt och smidigt :D
Måste skapa konto nu. Tydligen så får man inte vara 8år :angry: De är det som är dåligt. Bör ju kunna resa hur som och ha tillgång till alla gratis appar...

Ville bara rosa ELECTROWORLD!!!
Snabb lev :) och varan som ingen annan har på lager fanns över 100st.
Inte dåligt.

Electroworld! ;)

#100

Postad 25 juni 2013 - 17:14

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Är väl snart den enda i Sverige som inte skaffat en platta än så är inte så insatt.
Skulle därför behöva hjälp med lite frågor.

Har en iPhone 5 som jag är väldigt nöjd med.
Och fram till nu inte sett nyttan med en platta.
Jag surfar ganska mycket på telefonen hemma via wifi men känner att det vore skönt med lite större skärm ;-)
De vanliga känns för stora men minin känns väldigt bra storleksmässigt.

Har lite frågor nedan som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1. Kommer det komma en ny mini snart?
(Retina skärm tänker jag främst på)
2. Finns det någon app så jag kan spela upp mkv och flac filer?
3. Finns det någon adapter som gör att jag kan koppla in paddan till en tv via hdmi och se mkv filer? Kan den isåfall laddas samtidigt?
Inte via hdmi såklart men hoppas att de gjort så adaptern har uttag på laddning?

Vilken är att föredra ipad mini eller nexus 7?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.