Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tipstråd - 2.500 - 6.000 kr *

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 januari 2005 - 12:00

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Officiell Tipstråd - 2.500 - 6.000 kr
Officiell Tipstråd - Upp till 2.500 kr | Officiell Tipstråd - 6.000 - 9.000 kr | Officiell Tipstråd - Över 9.000 kr

Tanken med denna tråden är att vi snabbt och smidigt ska samla ihop alla tips och frågor om subbar inom budgeten 2.500 - 6.000 kr. Ställ gärna din fråga här, vad du prioriterar, vad den ska användas till, önskad design/finish, önskad storlek, hur stort rum du har, eller vad du känner att du har för förutsättningar.

Ni andra får väldigt gärna tipsa, länka, och dela med er av erfarenheter...antingen direkt som svar på någons specifika fråga, eller rent allmänt tipsa om något ni tycker om. Gärna då mer utvecklat än att "XX är en jättebra sub". B)

/Moderatorerna

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 30 oktober 2005 - 08:05.


#2

Postad 27 januari 2005 - 13:07

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Ok, här kommer första frågan i den nya officiella tråden :-)

Jag söker en mycket musikalisk subba. Jag kollar mycket på film och gillar mastodont-filmer men att den funkar bra till musik är ändå viktigare. Jag föredrar noggranhet och precision framför kvantitet. Visst vill jag att den ska kunna nå så djupt som möjligt men den behöver inte kunna skaka om hela huset B) . Jag bor i lägenhet och dessutom en ganska liten.
Alltså, hellre en liten diamant än en ###### massa guld. ;)

Har B&W 601 S3 som frontar och surround.

Är nyfiken på RELs Quake, skulle den passa tro?

#3

Postad 27 januari 2005 - 21:34

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
hej, jag söker en sub till mitt tänkta system som är följande:

receiver: yamaha 1500 (finns redan)

monitor b2:or * 4 st (front o surr, ska köpas)

monitor audio bc (center, ska köpas)



jag kikar mycket på film och lyssnar mycket på musik så den ska passa bra till båda ! den ska vara precis och ge en väldigt fin bas där de behövs, den behöver ej vara stark som ett monster, finish är väl kanske lite mindre viktigt fast lite spelar de ju roll.

rummet den ska den fylla är på 20 kvm
och de är en lägenhet så de finns grannar :huh:

jag har tänkte mig en sub i prisklassen mellan 2500-ca 4000 kr

de jag själv funderat på innan är canton as 22 sc (hembiobutiken.com 2995 kr), b&w asw 300 (hifiklubben 3998 kr)

tacksam för många svar och tips

#4

Postad 28 januari 2005 - 19:22

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0

hej, jag söker en sub till mitt tänkta system som är följande:

receiver: yamaha 1500 (finns redan)

monitor b2:or * 4 st (front o surr, ska köpas)

monitor audio bc (center, ska köpas)



jag kikar mycket på film och lyssnar mycket på musik så den ska passa bra till båda ! den ska vara precis och ge en väldigt fin bas där de behövs, den behöver ej vara stark som ett monster, finish är väl kanske lite mindre viktigt fast lite spelar de ju roll.

rummet den ska den fylla är på 20 kvm
och de är en lägenhet så de finns grannar  :ph34r:

jag har tänkte mig en sub i prisklassen mellan 2500-ca 4000 kr

de jag själv funderat på innan är canton as 22 sc (hembiobutiken.com 2995 kr), b&w asw 300 (hifiklubben 3998 kr)

tacksam för många svar och tips

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker nog att man bör kolla in Audio Pros subwoofers. Enormt prisvärda och fungerar bra till både musik och film. Kan inte nämna någon specifik modell dock utan man får testa sig fram om man har den möjligheten :D

#5

Postad 28 januari 2005 - 21:19

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
tack för tipset, då har jag liter mer att kika efter vill gärna ha en bra sub som ska ha ett bra ljud jag är in eute efter någon som kan spela högt utan vill ha bra ljud, vet du möjligtsvis vart man lyssna på dessa ? ( audio pro ) jag finns i sthlms området !



tack igen för tipset gärna många fler

#6

Postad 29 januari 2005 - 01:05

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0

tack för tipset, då har jag liter mer att kika efter vill gärna ha en bra sub som ska ha ett bra ljud jag är in eute efter någon som kan spela högt utan vill ha bra ljud, vet du möjligtsvis vart man lyssna på dessa ? ( audio pro ) jag finns i sthlms området !



tack igen för tipset gärna många fler

<{POST_SNAPBACK}>


Vet att Audio Pro finns på alla ONOFF butiker.

#7

Postad 29 januari 2005 - 01:26

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0

Ok, här kommer första frågan i den nya officiella tråden :-)

Jag söker en mycket musikalisk subba. Jag kollar mycket på film och gillar mastodont-filmer men att den funkar bra till musik är ändå viktigare. Jag föredrar noggranhet och precision framför kvantitet. Visst vill jag att den ska kunna nå så djupt som möjligt men den behöver inte kunna skaka om hela huset  :ph34r: . Jag bor i lägenhet och dessutom en ganska liten.
Alltså, hellre en liten diamant än en ###### massa guld.  :D

Har B&W 601 S3 som frontar och surround.

Är nyfiken på RELs Quake, skulle den passa tro?

<{POST_SNAPBACK}>


Eftersom Du inte angett någon mer exakt budget så tipsar Jag dig om lite allt möjligt B)
REL Quake II. B&W ASW 600 och Infinity Beta SW12 Skulle Jag nog kolla in om man söker i övre klassen (strax under 6000kr).

Vill man nu ha lite billigare sub så är det nog Audio Pro som gäller om man vill ha mest för pengarna iaf.

#8

Postad 29 januari 2005 - 01:47

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
ok tack för tipset ska ta en sväng förbi onoff och kika lite då och lyssna

gärna fler alternativ hur e canton as 22 c i jämförelse med audio pro ? och b&w ?

tacksam för fler tips

#9

Postad 29 januari 2005 - 15:59

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Eftersom Du inte angett någon mer exakt budget så tipsar Jag dig om lite allt möjligt :ph34r:
REL  Quake II. B&W ASW 600 och Infinity Beta SW12 Skulle Jag nog kolla in om man söker i övre klassen (strax under 6000kr).

Vill man nu ha lite billigare sub så är det nog Audio Pro som gäller om man vill ha mest för pengarna iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipsen. Min budget ligger mellan 4000-6000kr. Vad är det för skillnad mellan RELs Quake och Quake II? Hittar bara info om Quake på deras hemsida. Båda verkar vara 8" och förstärkare på 100W.

#10

Postad 29 januari 2005 - 16:10

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0

Tack för tipsen. Min budget ligger mellan 4000-6000kr. Vad är det för skillnad mellan RELs Quake och Quake II? Hittar bara info om Quake på deras hemsida. Båda verkar vara 8" och förstärkare på 100W.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte helt 100, men jag tror att II:an helt enkelt är den nya versionen.....alltså med största sannolikhet snäppet bättre. Det bör ju betyda att en eventuell version I fortfarande på marknaden bör gå att få rätt billigt....men då är ju frågan exakt hur stor skillnad det är på I:an och II:an..... :ph34r:

Skicka ett mail eller ring till HiFi-Agenten (hemsidan: http://www.hifi-agenten.se ), som är generalagent i Sverige. Dom är bra att ha och göra med dessutom.

#11

Postad 29 januari 2005 - 22:00

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Tusen tack. Jag kontaktar hifi-agenten.

P.S Såg att Quake (I) är 5kr dyrare än den nya Quake II ;) :wub:

#12

Postad 30 januari 2005 - 15:08

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Fick det här svaret på frågan om skillnaden mellan Quake och Quake II:

Quake finns inte. Det finns bara Quake II. Quake 1 var lääääänge sedan den fanns!



#13

Postad 30 januari 2005 - 16:59

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Hehe, då antar jag att de Quake du fortfarande kan hitta på nätet bara beror på ej uppdaterade listor....

Eller begagnade då....

#14

Postad 31 januari 2005 - 18:05

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
SVS pb10måste väl ändå vara med här tycker jag. Jag har en själv och är väldigt nöjd med den. Den beställes från USA och jag betalade nyligen 3277 kr för subban och en ljudmätare, 1385 kr frakt och 1402 kr tull, moms och bax hanteringsavgift; totalt 6064 kr eller ca 5700 kr utan ljudmätaren. Det har skrivits en del om den i svs-klubbens tråd.

Några tester: http://www.hometheat...er-10-2004.html
http://www.hometheat...threadid=222220
http://www.avforums....ad.php?t=172343

Jag har några frekvenskurvor seom redan finns i SVS-klubbstråden , men här kommer de igen:

https://www.prisjakt...=30389&pic=.jpg
Innan jag köpte en parameterisk eq för att tämja topparna

https://www.prisjakt...=31049&pic=.jpg
Efter BFD har gjort sitt. Edit: bytte till min senaste kurva efter ha vridit in subban mot den soffa jag sitter i (spelar i rummets längsrikting nu)

Som ni ser går den djuuupt :) Jag har inte haft någon sub tidigare, så jag kan inte jämföra den med något, men jag upplever inte den som slö eller omusikalisk på nå't sätt. En potentiell nackdel är att den itne har något eget delningsfilter, så den passar inte att använda till vanliga förstärkare, men i princip alla receivrar har delningsfilter. SVS övriga subbar har delningsfilter.

Redigerat av Unregistered803f725b, 07 februari 2005 - 19:55.


#15

Postad 01 februari 2005 - 18:59

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
efter att kikat o läst andra trådar här på sub sidan så kanske de skulle bli bra men en audio pro sub + ? den verkar ju väldigt prisvärd o låter tydigen me musik o film har ej hört själv, men ska spela snabb o rapp bas och "låta bra " ej för mullrigt och så ,

vad säger ni om den ?

#16

Postad 01 februari 2005 - 21:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja du den kan du nog bli nöjd med..

#17

Postad 01 februari 2005 - 22:28

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
när ni pratar om små, stora eller mellanrum alltså storleken, hur stort menar ni då ?

jag har ett vardagsrum på ca 20 Kvm, vad räknas de som ? jag skulle själv säga ett litet rum, skulle vara kul om ni delade med er om era åsikter kring detta,

nu funderar jag på en audio pro sub +, tror den skulle räcka för de prioriteringar jag har satt upp, den e ju väldigt billig ( 1300 ca hos fyndbörsen ) också kanske för billig om man ska se till förstärkaren yamaha 1500 ?

men ja vill som sagt ej ha en monster bas som spelar hur högt som helst och fönstren skallrar ( lite kanske då :) ) men den ska låta bra och spela bra till musik och film och ha en snärtig bas och spela ganska djupt,

tacksam för flera tips

#18

Postad 02 februari 2005 - 18:21

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Tja!

Jag skulle vilja ha tips/åsikter om en sub i 3000krs-klassen, vad säger ni om det?

Har för övrigt conquest mkII runt om, så suben i samma serie skulle kanske vara nåt? Någon som har åsikter om den??


//Magnus


EDIT: Ingen som har nåt tips? Tycker inte att det är nån större aktivitet i de här tipstrådarna så kom igen nu!

Redigerat av Unregistered28100dfc, 06 februari 2005 - 13:58.


#19

Postad 06 februari 2005 - 17:43

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Ingen som har nåt tips?

#20

Postad 06 februari 2005 - 21:47

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Någon som känner till någon återförsäljare i Skåne som har REL Quake inne för lyssning?

#21

Postad 07 februari 2005 - 00:23

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Här hittar du en lista över återförsäljare av HiFi-Agentens sortiment. Inte säkert att alla i listan har just REL, men du kan ju kika upp de i din närhet, antingen ringa/maila dom direkt, eller till HiFi-Agenten så får du säkert hjälp.

#22

Postad 07 februari 2005 - 18:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Yo!

Mitt rum på 17-18m2 behöver ny subb. Efter att ha kollat lite så fastnade jag för AP Sub Focus. Men den kanske är för stark för ett så litet rum, tänkte jag (man vill ju inte betala för mycket). Så tittade jag på en lite mindre sub aka AP sub +. Men då undrar man om den är för liten. Förstår ni dilemmat?

Nån med liknande erfarenheter som kan ge riktlinjer?
-----------------------------------------------------------------------------------------------

OT: Magnus: Raz har liknande problem som mig. Han har inte fått nåt svar och det är som sagt ingen större aktivitet här nu. Jag trodde inte man blev tvingad att posta i de officiella tipstrådarna utan att det skulle finnas till för att underlätta för oss användare.

#23

Postad 07 februari 2005 - 22:50

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0
Tvingad är ju ett sätt att se på saken...det är inte riktigt meningen. Men om det är något som skulle tillföra till att göra denna tråden mer komplett så föredrar vi om vi kan hålla det här....på så vis kan framtida frågor kanske redan vara besvarade, eller iaf hitta bra tips om man vet vad man söker. Och de som söker har en bra informationskälla att gå till....detta är ju dock något som tar tid att bygga upp.

Sen är det ju tyvärr så att inte alla frågor kommer besvaras bara för att detta är en officiell tipstråd....vet folk inte så kan dom ju inte svara, eller hur? Är det något jag har info om, eller något en annan mod här vet något om så kommer vi garanterat göra vårat bästa för att hjälpa till, i övrigt är vi lika beroende på input från andra medlemmer som alla andra. Sen är ju även dessa trådar rätt nya, likaså hela subwoofer-forumet....det kanske kommer igång mer senare när fler hittat hit.

I övrigt kan jag ju försöka hjälpa dig lite a.n.g. att du tycker dig ha ett så väldigt litet rum....mitt rum är bara 20 kvm, och jag har en sub som många kallar värsting på ingång....har testat den i mitt rum och det funkade perfekt....det kan ju omöjligt bli för mycket subwoofer (om vi inte snackar riktigt vansinniga byggen)...enbart för lite. Allt hänger ju ändå på placering samt inställningar.....en sub som låter för mycket är ju bara att skruva ner, enkelt fixat.

Köp hellre för mycket sub än för lite....en bra sub som jobbar på en låg nivå kommer ju låta klart bättre än en sämre som pressas till max, oavsett rum. Men sen ska man ju inte gå på storlek heller....speciellt när vi snackar budget-subbor.....en enkelt byggd 15-tummare kommer nästan alltid vara sämre än en bra byggd 10-tummare, om vi snackar samma pris och är ute efter annat än enbart hembio-muller.

Min slutsats är att du inte bör vara dumsnål när du köper sub....och det gäller speciellt om du tänkt ha en allround-sub, som ska funka till musik också. Köper du för mycket sub kommer du eventuellt tycka att du spenderade lite i överkant, men du kommer vara nöjd med ljudet.....risken om du köper för lite sub är ju att du totalt ångrar hela köpet, och subben inte duger till dina krav. Utöver det kommer du även väldigt mycket fortfare att hamna i uppgraderingstankar igen, och det är ju aldrig något man tjänar pengar på.... <_<

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 07 februari 2005 - 22:54.


#24

Postad 07 februari 2005 - 23:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Tack Nerevarine, det var det jag ville höra. Bra svar från dig angående trådflytten också, förslagsvis bör ni undvika att förolämpa användare i framtiden när de bara ber om hjälp.

vet folk inte så kan dom ju inte svara, eller hur?


Det finns myycket kompetent folk här på forumet <_< .

Är det en SVS sub du har på ingående förresten?

#25

Postad 07 februari 2005 - 23:48

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0

Tack Nerevarine, det var det jag ville höra. Bra svar från dig angående trådflytten också, förslagsvis bör ni undvika att förolämpa användare i framtiden när de bara ber om hjälp.

vet folk inte så kan dom ju inte svara, eller hur?


Det finns myycket kompetent folk här på forumet <_< .

Är det en SVS sub du har på ingående förresten?

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis ska vi inte förolämpa någon, och vi tar till oss av all kritik, positiv som negativ.

Ingen SVS, utan REL...alltid älskat hur dom låter till musik, har just nu en REL Q150E. Den på ingång är REL Storm 5, finns en officiell tråd här på på forumet om den, där jag skrivit en hel del samt lagt upp lite bilder. :rolleyes:

#26

Postad 08 februari 2005 - 07:38

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0

OT: Magnus: Raz har liknande problem som mig. Han har inte fått nåt svar och det är som sagt ingen större aktivitet här nu. Jag trodde inte man blev tvingad att posta i de officiella tipstrådarna utan att det skulle finnas till för att underlätta för oss användare.

<{POST_SNAPBACK}>


Givetvis så kan Vi inte tvinga någon att posta i vårt forum, Men Vi ser helst att ALLA använder sig av våra tipstrådar så att Vi slipper ha en massa olika tipstrådar som självdör efter 4-5 inlägg. Vi vill samla alla dessa trådar och försöka få en stor tråd för varje budget. Detta för att dels underlätta för er så att Ni lätt ska finna det ni söker och för att hålla nere antalet trådar.


Tack Nerevarine, det var det jag ville höra. Bra svar från dig angående trådflytten också, förslagsvis bör ni undvika att förolämpa användare i framtiden när de bara ber om hjälp.


Jag ber om ursäkt ifall Du känner dig förolämpad, det var inte alls mitt syfte.

#27

Postad 08 februari 2005 - 17:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Den på ingång är REL Storm 5, finns en officiell tråd här på på forumet om den, där jag skrivit en hel del samt lagt upp lite bilder.


Huvaligen vad dyrt för en student! :lol: . Men den lär ju bidra rejält sen också ;)

Magnus: Du är ursäktad och har PM :D

#28

Postad 10 februari 2005 - 10:57

Mr_Pro
  • Mr_Pro
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
kan någon gre lite tips om vilken bas som skulle kunna passa till techno.. har kollat på en sub med 2 15" mgr. kan den vara bra? :wub:

Redigerat av Magnus, 12 februari 2005 - 22:13.


#29

Postad 12 februari 2005 - 13:15

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Som sagt:

Ingen som har tips om en bas i 3k-klassen som är bra?

Ska använda den till mitt conquest mkII-system.
Vilken tycker ni man ska satsa på? Är subben i conquest mkII-serien nåt och ha eller ska man satsa på annat?

Redigerat av Unregistered28100dfc, 12 februari 2005 - 13:15.


#30

Postad 12 februari 2005 - 13:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Får lägga SVS PB-10ISD som ett allmänt tips.
Bättre bas under 6000:- har jag då aldrig hört.
Går djupt, är snabb, kan spela högt, spelar med tryck!
Min kostade strax under 5000:- inkl allt.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

En liten review här. (Samma som Egill länkar till, men den tåls att läsa igen :D)

hometheaterhifi.com

Redigerat av Martin.M, 12 februari 2005 - 13:34.


#31

Postad 12 februari 2005 - 16:16

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Hvordan ser regnestykket ut når du fikk den levert for under 5000SEK? Til Danmark kom den på like i overkant av 5000DKK.

#32

Postad 12 februari 2005 - 16:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Vet inte vad "regnestykket" är? In english!?

#33

Postad 12 februari 2005 - 16:35

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
hehe. Svenskene kom på andre plass i den siste undersøkelsen om forståelse av våre nabospråk, men det er vel ikke alt som er like enkelt å forstå :D

Men det jeg spør om er hvordan du kom frem til summen i underkant av 5000kr, hva kostet frakten, gebyrer etc etc.

#34

Postad 12 februari 2005 - 16:36

Unregistered28100dfc
  • Unregistered28100dfc
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Gick in och kollade på svs PB-10ISD, och den fick man för 619 USD, vilket blir
4 309,91 SEK inklusive door-to-door frakt. Det tål verkligen att tänkas på!

Man hittar inget bättre i denna prisklassen väl?

Redigerat av Unregistered28100dfc, 12 februari 2005 - 16:39.


#35

Postad 12 februari 2005 - 16:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

hehe. Svenskene kom på andre plass i den siste undersøkelsen om forståelse av våre nabospråk, men det er vel ikke alt som er like enkelt å forstå :D

Men det jeg spør om er hvordan du kom frem til summen i underkant av 5000kr, hva kostet frakten, gebyrer etc etc.

<{POST_SNAPBACK}>


Aha då är jag med! Betalade ju en bit under 400$ för min. Förbokade en.
Vet inte exakt vad allt kostade, men allt som alla blev det precis under 5000:- inkl allt.
Borde landa runt kanske 5.500:- i dagsläget?!

#36

Postad 12 februari 2005 - 16:49

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Finnes ikke bedre for prisen selv om den da blir 5185SEK etter toll og moms. Og i Norge og Danmark er det også et fortollningsgebyer på 4-500kr, vet ikke om det er annerledes i Sverige? Fraktprisene varierer også etter hvor i landet du bor.

#37

Postad 12 februari 2005 - 19:04

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Regnestykket= räknestycket Martin
Jag har tidigare skrivit vad det går på att köpa en pb10 till södra Sverige. 3277 kr för subban och en ljudmätare, 1385 kr frakt och 1402 kr tull, moms och bax hanteringsavgift; totalt 6064 kr eller ca 5700 kr utan ljudmätaren.

Fraktpriserna skiljer sig faktiskt inte så jättemycket inom Sverige. Det är billigare om man bor nära en flygplats/Baxkontor, men i mitt fall (jag bor i Lund som är ett par mil bara från Sturup) så fick jag betala rätt mycket i frakt. Jag tror att det beror på att den kördes ut från Baxkontoret i Helsingborg.

#38

Postad 12 februari 2005 - 20:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Känns ju skönt att jag gjort en bra affär då! :D

#39

Postad 12 februari 2005 - 22:18

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0
Är intresserad av SVS subben men nu får man ju tjugo olika priser på den. Skulle ingen kunna kolla upp vart man får den billigast? :D

#40

Postad 12 februari 2005 - 22:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Är intresserad av SVS subben men nu får man ju tjugo olika priser på den. Skulle ingen kunna kolla upp vart man får den billigast? :D

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns bara ett ställe att köpa den på, och det är http://www.svsubwoofers.com
Priset varierar med dollarkursen och tullgubbarnas humör :lol:
Räkna med 6000:- så blir det i alla fall inte för lite.

Jag förbokade alltså min och fick några hundringar i rabatt.

#41

Postad 13 februari 2005 - 02:17

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

  • 863 inlägg
  • 0

Är intresserad av SVS subben men nu får man ju tjugo olika priser på den. Skulle ingen kunna kolla upp vart man får den billigast? ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns bara ett ställe att köpa den på, och det är http://www.svsubwoofers.com
Priset varierar med dollarkursen och tullgubbarnas humör ;)
Räkna med 6000:- så blir det i alla fall inte för lite.

Jag förbokade alltså min och fick några hundringar i rabatt.

<{POST_SNAPBACK}>


Okejj, den kostar just nu 429 USD = 3,032.99 SEK
Plus då frakt och tull. Vad tror du att tullen skulle kosta ungefär?

#42

Postad 13 februari 2005 - 03:41

MullBenkt
  • MullBenkt
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Okejj, den kostar just nu 429 USD = 3,032.99 SEK
Plus då frakt och tull. Vad tror du att tullen skulle kosta ungefär?

<{POST_SNAPBACK}>



Tullavgift ligger på ca 3% av produktens värde inkl frakt och svensk moms påslaget.

Redigerat av Magnus, 13 februari 2005 - 05:45.


#43

Postad 13 februari 2005 - 05:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Nej nu tycker jag det börjar bli off topic. Ta alla svs frågor i tex svs-klubben som
ligger under övrigt.
Finns ju fortfarande andra märken som folk köper ;)

#44

Postad 15 februari 2005 - 13:23

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Ingen som känner till någon återförsäljare någonstans i Skåne som har REL Quake II inne ?

Ingen av återförsäljarna listade på www.hifi-agenten.com jag kontaktat verkar ha den inne :lol:

Tillägg:

Jag hittade till slut någon som hade Quake. The Rock i Lund hade den inne.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 15 februari 2005 - 15:31.


#45

Postad 18 februari 2005 - 19:05

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

Som sagt:

Ingen som har tips om en bas i 3k-klassen som är bra?

Ska använda den till mitt conquest mkII-system.
Vilken tycker ni man ska satsa på? Är subben i conquest mkII-serien nåt och ha eller ska man satsa på annat?

<{POST_SNAPBACK}>



hej där du undrar över conquest subben:

jag lyssnade på den på hifi mässan till filmen we were soldier jag gillade den mycket bra när dem sköt med stora kanoner i skogen , lät väldigt bra tycker ja sen lyssnade jag lite på musik men ej så mycket så ingen direkt uppfattning där, var o lyssnade på filmen 2 gånger :ph34r:

jag tyckte de lät bra , sägas ska att jag har ej hört så mycket andra subbar mitt tips är att lyssna själv

#46

Postad 21 februari 2005 - 00:25

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0
Inte för att tanken är så hög på ett köp, men skulle inte Yamaha YST-SW315 anses vara ett bra köp för 2800:-?

Eller finns det någon som direkt tar ut denna lådan i samma prisklass +-100sek?

//Loofy

#47

Postad 21 februari 2005 - 13:01

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Beställde igår en AP AceBass 2 från fyndbörsen.
Hoppas innerligt att detta är ett riktigt val....
Någon som kan lugna mig och säga att jag gjort ett riktigt val.
Men hey, no guts no glory.....

#48

Postad 21 februari 2005 - 23:44

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0
det finns två läger om den basen... Jag har inte lyssnat på den. Men som sagt det finns folk som gillar den mycket och folk som inte gör det alls..

det är ju relativt små element i den. (om man inte räknar med 10"-slaven, men det anser inte jag räknas som ett element, det är ju bara ett membran som spelar på "bakluften" från de andra två)


//Loofy

#49

Postad 22 februari 2005 - 09:41

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Jo, jag har förstått att det råder väldigt delade meningar.
Får bilda en egen uppfattning och på mitt lekmannavis dela med mig av vad jag tycker.
När man köper något nytt vill man givetvis att det ska vara det bästa för de pengarna och att det ska passa med övrig utrustning.
Men men, beställd är den så testas ska det.

#50

Postad 24 februari 2005 - 11:55

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

...det är ju bara ett membran som spelar på "bakluften" från de andra två...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror bestämt att du menar "de andra fyra".



Jag är på väg att köpa en XTZ 99 W. Framförallt pga dess inställningsmöjligheter. Chansen är ju större att man blir nöjd :P

Men vill någon rekomendera något annat för ett 18kvm rum i (undre delen av) trådens angivna prisspann så är jag öppen för förslag!

Mina prioriteringar är djup och kontrollerad bas. Eller är det kanske tydligare att skriva såhär: Jag kan göra avkall på kraft. (dock inte för mycket förstås.. :) )

Edit: Max ~4000:- syftade jag på... :(

Jag hittade två intresseanta kandidater på hembiobutiken:

HECO Mythos Sub Aktiv 2
18-200Hz och 100W. 10" element.. ser lovande ut. Vad är nackdelen?

Magnat Alpha 38
Den här ser verkligen bra ut för priset: 18-200Hz och 200W! Dock kanske detn inte är så snabb med tanke på att det är ett 15" element?

Canton AS 25 SC
Jag antar att den här är ett alternativ, med tanke på priset. Men det ser ut att vara mindre för pengarna här? (Några invändningar?)


Har någon erfarenhet eller kunskap om de här eller något alternativ?

Redigerat av Ree, 24 februari 2005 - 14:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.