Hur tusan lyckas du med att aldrig få några?Hur tusan lyckas du så snabbt få "+1" på i princip alla dina inlägg, även små meningslösa som det senaste?
Du kan få en ledtråd om du vill
18 relaterade trådar
Postad 06 november 2013 - 19:04 Hur tusan lyckas du med att aldrig få några? Du kan få en ledtråd om du vill Postad 06 november 2013 - 19:06 Postad 06 november 2013 - 19:12 Postad 06 november 2013 - 19:39
Har jag missat mätningar på Stage? Eller kan alla här höra att Stage har lägre dist än andra högtalare i klassen? Postad 06 november 2013 - 19:40 Detta är helt klart något som är din upplevelse. Att en kräsen individ klarar sig med den basåtergivning som dessa högtalare ger är ett ganska vilt påstående, enligt mig. Postad 06 november 2013 - 19:42
Det är nog få personer på detta forum som är lika otrevliga i "tonen" som du. Ja, jag var tvungen att påpeka det, har tröttnat. Postad 06 november 2013 - 19:42 Nej jag har fått nog av dina oärliga argument men tack ändå... Dessutom stämmer det inte för jag har +3 på t.ex. det senaste nu. Det konstiga med Fredriks är att han får sitt nästan direkt efter att han postat, handlar nog om sekunder verkar det. Skumt va...? Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 06 november 2013 - 19:44. Postad 06 november 2013 - 19:46 De spelar alltså högt utan att det blir besvärande att lyssna på. Men om man, absolut korrekt, menar att dist egentligen betyder förvrängnig, vet jag inte alls hur transparent/oförvrängt Stage spelar. Postad 06 november 2013 - 19:48 Som du antyder så är det naturligtvis helt omöjligt. Var det snarare inte så att någon för många sidor sedan påpekade en hög angiven dist? Edit: Inte för att den därför nödvändigtvis är hörbar... Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 06 november 2013 - 19:56. Postad 06 november 2013 - 20:05
absolut. basen låter för mycket. välinspelade cd'n ELLER tom bra spotifyinspelningar. nog eftersom jag inte har det exakta antalet då jag som jag skrev inte hört speciellt mycket i prisklassen. kanske är 20 system jag skulle få ihop. eller 600. stage brister för mig i att diskanten fortfarande inte är högupplöst och systemet kan inte återge detaljer på en nivå som ens passar spotify, vars högsta bitrate är 320. alltså, nu börjar jag bli less på dig din fjortis. stage är inte världens bästa system, det spelar inte bäst för sin prisklass och det är absolut inte guds gåva till dig och övriga hifi-världen som du måste försvara med näbbar och klor, förstår du inte hur fjäntigt det är? du beter dig som att du är 4 år och ska försvara att du har den bästa spaden. vad gör stage för sina pengar? dom spelar högt och med pondus som jag skrev. bara dynaudio har tre stativare som alla ligger inom nivån för att spela mot stage. ska vi räkna hur många högtalare som ligger i rätt prisspann för att man även ska få med förstärkare och sånt? kör igång. boston acoustics 7 par dynaudio 3 par kef 2 par xtz 4 par audio pro 6 par tangent 12 par yamaha 7 par blue aura 3 par dali 12 par b&w 3 par canton 3 par elac ett par tannoy ett par pioneer 2 par jbl 5 par mirage ett par jamo 2 par bose ett par whafferdale 2 par klipsch 2 par anthony gallo 2 par och då är det inräknat en bunt som återfinns på prisjakt. vi ska inte försöka att lura oss att det bara är dom som finns på första sidan. 10 sidor finns. monitor audio har TJUGO PAR. osv osv osv. canton har TRETTIO PAR. har du hört alla högtalare i alla prisklasser? inte? så varför får du för dig att stage är ett bra system? du har ju inte jämfört med konkurrenterna. jösses vilken övertro på sitt system. har aldrig varit med om något liknande. inte ens cyniskt ljud skulle försvara sin true sub 12 i närheten av lika mycket som du håller på och kräks lovord och berömmelse över stage. Redigerat av Zartok, 06 november 2013 - 20:07. Postad 06 november 2013 - 20:25
Är jag fjortis eller 4 år gammal? Nu får du bestämma dig? Det sagt, tack för dina vidare intryck och att du tog dig tid att ta dig till butiken igen och lyfta det du upplevde första gången ett steg vidare. Ett proffs hade iofs sett/hört det med en gång, som jag anade, men ändå glad att vi kunde hjälpa dig komma till insikt i denna tråd. Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 06 november 2013 - 20:27. Postad 06 november 2013 - 20:27
Herregud... Postad 06 november 2013 - 20:32 Nej, nu får det vara nog. Tre resor, sex mil och sju timmar. Jag har aldrig försökt så mycket med ett system. Berätta nu, hur ser ett proffs vart en högtalare ska stå. Berätta. Jag vill så gärna veta från mr superexpert, som är förälskad i sitt system för 10 papp trots att han pysslat med hifi i 20 år. Jag har recenserat majoriteten av sortimentet på en annan butik och kan säga att jag aldrig varit med om så vansinnigt mycket krångel som med stage. Vad är poängen med att inte ha en på-lampa, utan bara en usb-signallampa? Ingen kontroll? För att inte tala om en fredrik som varit och slickat på vartenda system? Redigerat av Zartok, 06 november 2013 - 20:38. Postad 06 november 2013 - 20:33 Varken Fredrik eller många andra här kan hålla sig på en bra nivå (även jag får bita hårt i tungan.....) och det verkar knappast gå mot rätt håll. Låt tråden dö. Postad 06 november 2013 - 20:38 Påminner starkt om Sven Dufvas bravader i Fänrik Ståhs Sägner. Redigerat av laddie15, 06 november 2013 - 20:40. Postad 06 november 2013 - 20:39 Ller skit i det. Vi låter den självdö. Fredrik kan inte hålla den vid liv själv. Jag drar iaf, och kastar någon på ignorelistan samtidigt för att slippa eventuellt svammel i framtiden. Redigerat av Zartok, 06 november 2013 - 20:42. Postad 06 november 2013 - 20:48 Lugn och fin, jag bara försökte skoja lite... Det kan man tydligen inte här... Oärliga argument? o.O Vad menar du? Va? Sorry men jag förstår inte vad det där kom ifrån Jag försökte bara skoja lite med mittiprick, han försökte ju själv göra sig lite skojig, så jag bara hakade på. Menade inte alls något otrevligt eller allvarligt med det. Postad 06 november 2013 - 20:48 Postad 06 november 2013 - 20:54
Vad dumt inlägg, nå verkar som systemet börjar landa i en praktisk billig konpromisslösnibg. iofs inte illa. Tillägg:såg du förklarat dig, så onödigaste mig. Sorry. Redigerat av keenan, 06 november 2013 - 20:58. Postad 06 november 2013 - 21:32
Håller med till fullo, tråden blir bara mer pinsam desto mer Fredrik försöker höja systemet till skyarna, man kan ju inget annat tro än att hans enda mål är att höja försäljningen av stage samt förneka/påpeka att folk har fel som inte tycker systemet är det bästa någonsin. Postad 06 november 2013 - 22:52 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |