Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 maj 2007 - 14:24

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
För mig fungerar det bra nu förutom att det inte går pausa filmerna. Ska det vara så? En annan sak som är mysko är att filmerna avbryts innan slutet.. har sett några avsnitt mythbusters och dom slutar typ 20 sek innan den egentligen är slut.

Såg även grudge 2 igår och den tog slut typ 10 min innan slutet och det var ganska jobbigt då det inte går spola... Var tvungen att se slutet på datorn ;)

Har någon nån aning vad som kan vara orsaken till problemen?

Tacksam för svar!

#52

Postad 28 maj 2007 - 16:42

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

till er som kör WLAN, tappar eran ps3a ofta kontakten med den trådlösa routern? För mig är det väldigt ostabilt att köra wlan, även när det gäller spela online. Står typ att man loggar in i det högra hörnet, typ var 5 sek.

verkar vara en rätt kass mottagare i ps3an.

Nå, vad säger ni andra ??

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för router?
Jag hade samma problem med min D-Link DGL-4300.

Knappast att en slump att det dök upp en ny firmware strax efter europa-lanseringen av PS3:
Version 1.8 (Beta)
Datum 25-04-2007
1. Increased compatibility with Wireless cards
2. Solves, disconnect issue when using certain Wireless cards

Redigerat av Bertilsson, 28 maj 2007 - 16:43.


#53

Postad 28 maj 2007 - 18:33

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

För mig fungerar det bra nu förutom att det inte går pausa filmerna. Ska det vara så? En annan sak som är mysko är att filmerna avbryts innan slutet.. har sett några avsnitt mythbusters och dom slutar typ 20 sek innan den egentligen är slut.

Såg även grudge 2 igår och den tog slut typ 10 min innan slutet och det var ganska jobbigt då det inte går spola... Var tvungen att se slutet på datorn ;)

Har någon nån aning vad som kan vara orsaken till problemen?

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>


Det verkar vara en bugg som dyker upp för vissa. Kolla deras forum för mer info.

#54

Postad 28 maj 2007 - 20:06

Unregistered9ed1c5ca
  • Unregistered9ed1c5ca
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp här....

Får wmp11 att funka, den spelar upp mp3, visar bilder, videos i mpeg2. Men inte avi filer.
Installerade därför tversity men får det inte att funka, kan nån göra en guide hur man installerar ps3 patchen till tversity.
Och sedan vidare vilka inställningar som gäller för att få det att funka.

Vore evigt tacksam om nån orkade göra en guide på detta......

#55

Postad 28 maj 2007 - 22:21

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0

till er som kör WLAN, tappar eran ps3a ofta kontakten med den trådlösa routern? För mig är det väldigt ostabilt att köra wlan, även när det gäller spela online. Står typ att man loggar in i det högra hörnet, typ var 5 sek.

verkar vara en rätt kass mottagare i ps3an.

Nå, vad säger ni andra ??

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för router?
Jag hade samma problem med min D-Link DGL-4300.

Knappast att en slump att det dök upp en ny firmware strax efter europa-lanseringen av PS3:
Version 1.8 (Beta)
Datum 25-04-2007
1. Increased compatibility with Wireless cards
2. Solves, disconnect issue when using certain Wireless cards

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har en Belkin N1 Router. https://www.prisjakt...kt.php?p=131268

#56

Postad 28 maj 2007 - 22:51

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

För mig fungerar det bra nu förutom att det inte går pausa filmerna. Ska det vara så? En annan sak som är mysko är att filmerna avbryts innan slutet.. har sett några avsnitt mythbusters och dom slutar typ 20 sek innan den egentligen är slut.

Såg även grudge 2 igår och den tog slut typ 10 min innan slutet och det var ganska jobbigt då det inte går spola... Var tvungen att se slutet på datorn ;)

Har någon nån aning vad som kan vara orsaken till problemen?

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>


Det verkar vara en bugg som dyker upp för vissa. Kolla deras forum för mer info.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag är nog värdelös på att söka för jag hittar ingenstans någon som har samma problem :wub:

#57

Postad 28 maj 2007 - 23:16

Yesum
  • Yesum
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Nån som lyckats streama en HD film (mkv x264)? Ja/Nej.

Funkar det inte pga routern eller fixar inte PS3 mkv formatet?

Avi filmer fixar linux utan problem. För er med streaming problem med avi, lägg ner och installera YDL. Den fixar allt förutom HD filmer.

#58

Postad 29 maj 2007 - 07:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Nån som lyckats streama en HD film (mkv x264)? Ja/Nej.

Funkar det inte pga routern eller fixar inte PS3 mkv formatet?

Avi filmer fixar linux utan problem. För er med streaming problem med avi, lägg ner och installera YDL. Den fixar allt förutom HD filmer.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagts tidigare stöds mkv x264 inte av PS3:an.

#59

Postad 29 maj 2007 - 08:26

Mumpleaser
  • Mumpleaser
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hej igen. Jag bestämde mig för att använda WMP11 eftersom jag är endast ute efter att streama musik och foto men får inte till det heller! PS3:an syns inte som 'enhet' under Konfiguera Delning i WMP11.

Jag kör via en trådlös D-Link router och vet att alla portar i min brandvägg för WMP11 är öppna, jag har kollat. Vet inte varför PS3:an inte syns.

Finns det någon som kan hjälpa mig?

#60

Postad 29 maj 2007 - 08:42

Unregisteredb0b4b564
  • Unregisteredb0b4b564
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Nån som lyckats streama en HD film (mkv x264)? Ja/Nej.

Funkar det inte pga routern eller fixar inte PS3 mkv formatet?

Avi filmer fixar linux utan problem. För er med streaming problem med avi, lägg ner och installera YDL. Den fixar allt förutom HD filmer.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagts tidigare stöds mkv x264 inte av PS3:an.

<{POST_SNAPBACK}>


MVK (Matroska) kontainer stöds ej av ps3, Men om jag föstått det hela rätt så stöds ej h.264 high profile. Men om det är h.264 main profile så ska det fungera. Och jag tror även att x.264 finns med main profile. Kolla in Red Kawa forum för mer info.

Så då borde det gå att steama, vissa filer.

#61

Postad 29 maj 2007 - 11:07

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Ja jag har lyckats streama mkv filer (och andra filformat) med tversity till ps3. Får dock inte ljudet att fungera i filer som har AC3-ljud när man använder denna setup på Vista, på XP funkar allt.

Liten guide här och kanske nån kan få igång även ljud på filer med AC3 på Vista:

OBS: Avinstallera alla andra codecs och starta om datorn innan ni provar.

Good news : I can stream hd mkv files with tversity to my PS3

The file that i used :
BBC HD - Planet.Earth.EP02.HDRE(1280x720).AC3.x264.mkv 2,2 GB

How I did it:
1. Install Tversity and latest PS3 patch
2. Install K-Lite Codec Pack 3.10 Full
http://www.free-code...ck_download.htm
Select x264 in the install program.
3. Install Haali Medi Splitter
http://haali.cs.msu.ru/mkv/
4. Change video resolution in Tversity settings to 1280 x 720.

Ovanstående konfiguration verkar funka med de flesta filer. Även Xvid, DivX m.fl. streamar fint. Enda problemet jag hittills inte löst är filer med AC3 ljud när man använder denna setup på Vista, ljudet låter jättekonstigt. Provade idag samma konfigurering på XP och då funkar allt utan problem.

Kan tillägga att jag har provat att streama med t.ex Nero också men Tversity funkar mycket bättre.

Redigerat av Richards, 29 maj 2007 - 20:33.


#62

Postad 29 maj 2007 - 11:34

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Här är en lite guide till UPnP klienter som gänget på Joystiq gjort:
Till Joystiq
Hoppas att det är till hjälp för någon!

#63

Postad 29 maj 2007 - 11:54

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Jag använder WMP11 för att spela upp MP3:or är tanken, men har stött på ett problem som jag antar att ingen kan hjälpa mig med, men here we go:

Har 7 st ALBUM med MP3:or med olika kbps...

Jag hittar 5 av albumen i WMP11 och kan spela upp musik från 2 av dessa 5 album...

2 av de övriga MP3 albumen står reggade som PCM i PS3:an fasten så inte är fallet, det är MP3:or.
De här 2 albumen kan jag spela upp kanske 3 låtar i PCM resten vill inte PS3 spela upp.

I det sista albummet som krånglar är det bättre kbps kvalitet på Mp3orna, uppåt 200-300kbps.
I detta sista album kan jag spela upp kanske 3 låtar och resten vill inte PS3 spela upp.

Allt går att spela upp felfritt på datorn som filerna ligger i.

Någon som har liknande problem?

#64

Postad 29 maj 2007 - 12:55

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Är det någon som har nån aning varför mina filmer avbryts en stund innan slutet när jag streamar med nero mediahome?

Ska det gå spola och pausa filmerna? Det går inte för mig.

#65

Postad 29 maj 2007 - 14:29

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Är det någon som har nån aning varför mina filmer avbryts en stund innan slutet när jag streamar med nero mediahome?

Ska det gå spola och pausa filmerna? Det går inte för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gav upp Nero Mediahome och testade istället TVersity med PS3 patchen (beskrivning högst upp på denna sida) , detta gjorde att jag utan problem kunde köra avi (divx) filmer och alla mp3:or och bilder i den katalog struktur jag byggt upp (delat ut i Tversity) och snabbt gick det med trådlöst, kan bara rekommendera detta och att man även installerar codec's som beskrivs först i denna sida. Nu känns det för min egen del som man har fått till den där mediastationen med PS3:an som jag hade förhoppningar om att få till någongång i framtiden. Det kan bara bli bättre på streaming fronten när patchar släpps för dom olika mediaserver programvarorna.

#66

Postad 29 maj 2007 - 14:48

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Tack för tipset ska prova det :blink: Kan du spola och pausa filmerna?

#67

Postad 29 maj 2007 - 15:00

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Tack för tipset ska prova det :blink: Kan du spola och pausa filmerna?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, spolning/pausning fungerar bra, faktum är att jag är lyrisk över den här nya streaming funktionen tillsammans med TVersity, just att man kan streama divx filmer känns som den absolut största vinsten. Lycka till!

#68

Postad 29 maj 2007 - 17:33

Unregistered748be852
  • Unregistered748be852
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har lekt lite med Tversity nu och det fungerar bra. Har dock märkt en del konstigheter. T ex. om man har en .sub eller en .srt fil i samma mapp som filmen vill inte filmen spelas upp, dock verkar .txt filer fungera bra som undertextspår. Kanske jag saknar något program eller codec för att kunna få .sub och .srt textfiler att fungera?! Nån som provat och lyckats kanske? en sak till. Nu verkar det som om en del divx filer spelas upp uppochner.... Konstigt...

#69

Postad 29 maj 2007 - 19:38

Unregisteredb0b4b564
  • Unregisteredb0b4b564
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Någon som fått filer med ac3 att fungera? Har ts filer. mpeg2 filer med ac3 ljud.
Enligt teversity forumet ska man disable ffdshow för ac3, samt instalera ac3 filter och configurara den för stereo. Får bara bilden att fungera, inget ljud.

#70

Postad 29 maj 2007 - 20:20

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
T1ger:

Använder du Vista ? Jag har samma problem på Vista, testade till slut att installera samma konfiguration på en XP maskin och nu funkar allt. Får AC3 ljud på XP även utan AC3filter installerat, räcker att aktivera AC3 i ffdshow.

#71

Postad 30 maj 2007 - 15:00

Unregistered8386e6b4
  • Unregistered8386e6b4
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
  • 0
Har försökt att få det att funka med WMP 11. Tror jag har gjort de inställningar det står om i tråden. PS3:an hittar dock ingen mediaserver. Kör trådlöst LAN. Någon som har några tips?

#72

Postad 30 maj 2007 - 17:52

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Verkar vara mycket krångel... jag hittar ingen setver med tversity och med nero mediahome fungerar det sådär...

#73

Postad 30 maj 2007 - 21:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Verkar vara mycket krångel... jag hittar ingen setver med tversity och med nero mediahome fungerar det sådär...

<{POST_SNAPBACK}>

Är det inte meningen att du ska använda webläsaren med TVersity? ...

#74

Postad 30 maj 2007 - 21:15

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

  • 759 inlägg
  • 0
Jag har installerat Vista på min burk idag och då hittar inte PS3:an åt TVersity.
Har öppnat port: 41952 i Windows brandväggen. (Fast det borde väl inte behövas?)
Jag har startat TVersity.
Det kan ju inte vara nått i routern eftersom det funkade med XP, eller hur?!
Jag har provat med mediadelning i WMP men inte heller den hittas åt.
Har stängt av mediedelningen och kört TVersity som rekomenderat.
Vad är det frågan om??? :)

Edit: Twonky Media funkar.....

Redigerat av Unregistereda1381774, 01 juni 2007 - 08:51.


#75

Postad 30 maj 2007 - 21:58

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hur ska man göra för att nero scout ska indexera filmena så man kan se dom på ps3an? Det står bara pausad pga användaraktivitet eller så står det tomgång... Jag fick det att fungera förr men då skulle jag lägga till en mapp till men den syntes inte.... Så då började jag om från början och nu hittar jag typ bara en mapp av dom som jag delat ut.
Hoppas att någon förstår så att jag kan få hjälp :)


Edit: Hittade nog problemet.. Jag måste nog uppgradera min nero version för jag såg på internet att det ska vara en knapp man kan trycka starta indexeringen...

Redigerat av labanskalle, 30 maj 2007 - 22:53.


#76

Postad 31 maj 2007 - 07:19

tobias_m
  • tobias_m
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Verkar vara mycket krångel... jag hittar ingen setver med tversity och med nero mediahome fungerar det sådär...

<{POST_SNAPBACK}>

Är det inte meningen att du ska använda webläsaren med TVersity? ...

<{POST_SNAPBACK}>


Den fungerar som en DLNA media server också, precis som Nero mediahome eller WMP11. Fast bättre :)

Jag fick aldrig WMP11 att visa mina mp3 eller spela upp dem. Tversity fixade det på en gång, så min röst går till TVersity alla gånger just nu... <_<

Synd bara att jag får 100% CPU-last när jag transcodar lågupplöst divx, dags för en ny dator... :]

#77

Postad 31 maj 2007 - 10:30

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Hittade en liten lista på diverse media servers som skall funka med ps3:an, finns förstås ingen garanti :-)

* Allegro Media Server (Mac OSX, Windows - commercial)
* Cidero Internet Radio Server (Java - open source)
* Cyberlink Digital Home Enabler Kit (Windows - commercial)
* CyberMediaGate - (C++ - open source)
* UPnP servers that might work with PS3 - Image 1EyeConnect - (Mac OSX - commercial)
* Fuppes (Windows, Linux, port to NAS has been reported - open source)
* Geexbox (Linux - open source)
* GMediaServer (Linux - open source)
* MediaTomb (Linux, port to NAS has been reported - open source)
* Musimatch Jukebox (Windows - commercial)
* MythTV (Linux - open source)
* Nero MediaHome (Windows - commercial)
* On2Share (Windows - commercial)
* PyMeds (Python - open source)
* Rhapsody (Mac, Windows - commercial)
* SimpleCenter (Java Based - commercial)
* TVersity (Windows - closed source, currently free)
* TwonkyVision (Linux, Windows, NAS - commercial)
* uShare (Linux, NAS - open source)
* Windows Media Connect (Windows - closed source, currently free)

#78

Postad 31 maj 2007 - 11:09

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Det hjälpte att ugradera nero för mig. Nu går det bra att dela ut. Men ett problem kvarstår och det är att filmerna som måste konverteras slutar innan slutet och dom går inte spola. Dom jag har konverterat före fungerar perfekt.

#79

Postad 31 maj 2007 - 11:47

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Det hjälpte att ugradera nero för mig. Nu går det bra att dela ut. Men ett problem kvarstår och det är att filmerna som måste konverteras slutar innan slutet och dom går inte spola. Dom jag har konverterat före fungerar perfekt.

<{POST_SNAPBACK}>


Det verkar vara ett problem med många media servers tydligen. Det KAN bero på vilka codecs och versioner av codecs man har installerade. Läste nånstans att för TVersity skall man ha en viss version av ffdshow för att streamingen ska funka ordentligt.

#80

Postad 31 maj 2007 - 12:28

Kortskägg
  • Kortskägg
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Kör Nero Mediahome via Netgear Router WGT624. Får en signal på ca 50% till min PS3:a. Går hyggligt att streama mp3-låtar och foton men video hackar och går för långsamt antar jag. Har kollat att senaste mjukvara för routern är installerad och kör för övr på XP. Mappstrukturen blir iof sig helknasig på PS3 - måste man ordna sina filer efter en viss struktur som PS3:an förväntar sig? Vet någon hur man kan "snabba" upp streamandet så att man kan se film? Routern ska ju klara upp till 108 Mbps. Tips mottages med tacksamhet. Någon som prövat att koppla upp PS3:an mot nätverk med kabel istället som fått bättre resultat? Hur lång tid borde det ta att kopiera över en film (4 Gb) till PS3 genom trådlöst nätverk? Får inte heller det dock att funka speciellt bra. Antar att programvaran för detta användningsområde kommer att förbättras vad det lider (hoppas i alla fall på det). Finns det anledning att pröva Tversity istället för Nero??

#81

Postad 31 maj 2007 - 16:19

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

How I did it:
1. Install Tversity and latest PS3 patch
2. Install K-Lite Codec Pack 3.10 Full
http://www.free-code...ck_download.htm
Select x264 in the install program.
3. Install Haali Medi Splitter
http://haali.cs.msu.ru/mkv/
4. Change video resolution in Tversity settings to 1280 x 720.

<{POST_SNAPBACK}>


har det installerat som åvan, med skilnaden att jag har pal upplösning istället för 720.
Ps3 hittar mediaserven men jag får bara upp "unsuported data" i XBM även på de formaten som ps3 kan spela upp...

någon inställning någonstans som jag missat eller?

P.s, kör med XP, och min soundbridge hittar och kan spela upp Tversity mp3orna

#82

Postad 01 juni 2007 - 09:57

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Kör Nero Mediahome via Netgear Router WGT624. Får en signal på ca 50% till min PS3:a. Går hyggligt att streama mp3-låtar och foton men video hackar och går för långsamt antar jag. Har kollat att senaste mjukvara för routern är installerad och kör för övr på XP. Mappstrukturen blir iof sig helknasig på PS3 - måste man ordna sina filer efter en viss struktur som PS3:an förväntar sig? Vet någon hur man kan "snabba" upp streamandet så att man kan se film? Routern ska ju klara upp till 108 Mbps. Tips mottages med tacksamhet. Någon som prövat att koppla upp PS3:an mot nätverk med kabel istället som fått bättre resultat? Hur lång tid borde det ta att kopiera över en film (4 Gb) till PS3 genom trådlöst nätverk? Får inte heller det dock att funka speciellt bra. Antar att programvaran för detta användningsområde kommer att förbättras vad det lider (hoppas i alla fall på det). Finns det anledning att pröva Tversity istället för Nero??

<{POST_SNAPBACK}>


Det spelar ingen roll att din router kan skicka i 108mbps, PS3:an har ju bara ett 54mb kort i sig.

#83

Postad 03 juni 2007 - 21:39

Mumpleaser
  • Mumpleaser
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jag har installerat TVersity men när jag klickar på ikonen i XMB kommer det upp en varning som står att en "connnection with the media server couldn't be established".

Trycker jag på TVersity ändå kommer det upp at det inte finns några filer. Har jag missat något?

#84

Postad 04 juni 2007 - 08:10

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Min erfarenhet är att Tversity är rätt instabilt. Jag rekommenderar TwonkyVision som är ruskigt stabilt, enkelt och resurssnålt. Nackdelen är att det inte har transcoding än, men det är på gång.

#85

Postad 04 juni 2007 - 09:12

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Kör Nero Mediahome via Netgear Router WGT624. Får en signal på ca 50% till min PS3:a. Går hyggligt att streama mp3-låtar och foton men video hackar och går för långsamt antar jag. Har kollat att senaste mjukvara för routern är installerad och kör för övr på XP. Mappstrukturen blir iof sig helknasig på PS3 - måste man ordna sina filer efter en viss struktur som PS3:an förväntar sig? Vet någon hur man kan "snabba" upp streamandet så att man kan se film? Routern ska ju klara upp till 108 Mbps. Tips mottages med tacksamhet. Någon som prövat att koppla upp PS3:an mot nätverk med kabel istället som fått bättre resultat? Hur lång tid borde det ta att kopiera över en film (4 Gb) till PS3 genom trådlöst nätverk? Får inte heller det dock att funka speciellt bra. Antar att programvaran för detta användningsområde kommer att förbättras vad det lider (hoppas i alla fall på det). Finns det anledning att pröva Tversity istället för Nero??

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har precis samma erfarenhet av Nero. AVI filmer hackar och går inte att se...men MPG går bra. Tycker även att bilder laddas upp väldigt långsamt.
Ska testa med Tversity hade jag tänkt. Vore intressant att höra fler som haft problem med Nero och som fått det att fungera bättre med andra lösningar.

/Patrik

#86

Postad 04 juni 2007 - 09:54

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Jag har precis samma erfarenhet av Nero. AVI filmer hackar och går inte att se...men MPG går bra. Tycker även att bilder laddas upp väldigt långsamt.
Ska testa med Tversity hade jag tänkt. Vore intressant att höra fler som haft problem med Nero och som fått det att fungera bättre med andra lösningar.
/Patrik

<{POST_SNAPBACK}>


Det beror på att .avi-filer kodas om i realtid (transcoding) för att kunna spelas upp på PS3:an som inte stöder .avi nativt. Detta kräver en hel del processorkraft, så man bör sitta på en ganska vass maskin om det ska gå smärtfritt.

#87

Postad 09 juni 2007 - 23:02

Jisstus
  • Jisstus
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har stora problem med att pausa och spola när jag kör med TVersity, kan bara spola med 1,5x och när man har pausat och återgår så hänger sig filmen i pausläge efter ett tag.

Någon mer som har samma problem?

#88

Postad 10 juni 2007 - 17:57

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Har stora problem med att pausa och spola när jag kör med TVersity, kan bara spola med 1,5x och när man har pausat och återgår så hänger sig filmen i pausläge efter ett tag.

Någon mer som har samma problem?

<{POST_SNAPBACK}>


Inte för att jag själv har testat, men kolla inlägget från joe_manic en liten bit upp.

Min erfarenhet är att Tversity är rätt instabilt. Jag rekommenderar TwonkyVision som är ruskigt stabilt, enkelt och resurssnålt. Nackdelen är att det inte har transcoding än, men det är på gång.


Redigerat av Pinnacle, 10 juni 2007 - 17:57.


#89

Postad 24 juni 2007 - 20:37

Unregistered8a394dde
  • Unregistered8a394dde
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Kan man streama direkt från en HD som är kopplat via USB?
Dvs om jag har filmer på en extern HD kan jag spela upp dem på PS3:an via USB kontakten?
Eller måste man gå via ett nätverk.

#90

Postad 24 juni 2007 - 20:48

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Kan man streama direkt från en HD som är kopplat via USB?
Dvs om jag har filmer på en extern HD kan jag spela upp dem på PS3:an via USB kontakten?
Eller måste man gå via ett nätverk.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, fast då streamar du ju inte direkt. Kopplar du in HDD direkt i PS3:an så kan du ju spela upp allt innehåll på disken, förutsatt att den har rätt filsystem.

#91

Postad 24 juni 2007 - 22:46

Unregistered8a394dde
  • Unregistered8a394dde
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Spela upp allt innehåll såger du?
Så om HD är i FAT32 ch kopplas in på USBingång på PS3:an, så kan man spela upp allt dvs mp3, avi, xvid, mkv, x264 dvs allt som går att spela upp i en vanlig dator?
Måste man ha någon speciell programvara på PS3:an för att det skall funka?

#92

Postad 24 juni 2007 - 22:58

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Spela upp allt innehåll såger du?
Så om HD är i FAT32 ch kopplas in på USBingång på PS3:an, så kan man spela upp allt dvs mp3, avi, xvid, mkv, x264 dvs allt som går att spela upp i en vanlig dator?
Måste man ha någon speciell programvara på PS3:an för att det skall funka?

<{POST_SNAPBACK}>

Kopplar du in en FAT32 HDD så kan du spela upp de format som PS3:an stödjer. Du kan även installera Linux på PS3:an så får möjlighet att spela upp ännu fler format.

#93

Postad 26 juni 2007 - 21:37

Rafe
  • Rafe
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag kör också med Tversity, har inte testat så mycket men det verkar funka hyfsat, iaf för mig som kör med kabel. Jag följde den här guiden..

http://forums.gametr...143#post2499143

#94

Postad 07 juli 2007 - 00:37

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Jag kör också med Tversity, har inte testat så mycket men det verkar funka hyfsat, iaf för mig som kör med kabel. Jag följde den här guiden..

http://forums.gametr...143#post2499143

<{POST_SNAPBACK}>



Den guiden var inte dum! Tack och bock! Har exprimenterat en del med Nero men det var segt som katten (kör Wifi med PC). Mycket bättre flyt i filmerna.

#95

Postad 07 juli 2007 - 15:16

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Jag kör också med Tversity, har inte testat så mycket men det verkar funka hyfsat, iaf för mig som kör med kabel. Jag följde den här guiden..

http://forums.gametr...143#post2499143

<{POST_SNAPBACK}>



Den guiden var inte dum! Tack och bock! Har exprimenterat en del med Nero men det var segt som katten (kör Wifi med PC). Mycket bättre flyt i filmerna.

<{POST_SNAPBACK}>


Den guiden blir det till å testa ikväll. :lol:
Men ni som kört både Tversity OCH Nero- handen på hjärtat, vilken föredrar ni? ..Och varför? :D

//FF

#96

Postad 09 juli 2007 - 22:11

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat TVersity och provat lite mer. Jag har även gått från WiFi och kör nu med Cat6-kabel. Mindre filer (.avi mm) funkar bra men mina HD-filmer (.mkv) vill inte flyta. Bilden blir ok men ljudet bara knastrar (AAC). Körde även en HD-film som MPG4 och där var det ljud men ingen bild...

Någon som har förslag eller kan lägga upp en skärmdump på inställningarna för codecs? Jag har Win XP.

Tackar och hoppas denna tråd kan få min PS3 till en värdig mediaspelare!

#97

Postad 09 juli 2007 - 22:17

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0
Hur fungara det att streama 1080i/1080p? Lite intresserad att ersätta nuvarande Xbox. Går inte det så är det ju liksom inte intressant. Har använt Xboxen i åratal för att streama och det fungerar dessutom utomordentligt bra.

#98

Postad 10 juli 2007 - 20:00

Jisstus
  • Jisstus
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jag kör med Tversity och tycker att det fungerar bra så länga man inte pausar för längen eller väntar för längen mellan filmerna. Har streamat 1080p och 720p utan problem men ibland kan det vara lite struligt när man ska starta filmen, en refresh av media library och rescan av mediaservrar på PS3:an brukar lösa det.

#99

Postad 10 juli 2007 - 20:43

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Jag kör med Tversity och tycker att det fungerar bra så länga man inte pausar för längen eller väntar för längen mellan filmerna. Har streamat 1080p och 720p utan problem men ibland kan det vara lite struligt när man ska starta filmen, en refresh av media library och rescan av mediaservrar på PS3:an brukar lösa det.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du installerat enligt länken ovan i denna tråd eller har du gjort många efterjusteringar med codecs, mm?

Redigerat av the_mort, 10 juli 2007 - 20:44.


#100

Postad 13 juli 2007 - 21:06

Jisstus
  • Jisstus
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Jag kör med Tversity och tycker att det fungerar bra så länga man inte pausar för längen eller väntar för längen mellan filmerna. Har streamat 1080p och 720p utan problem men ibland kan det vara lite struligt när man ska starta filmen, en refresh av media library och rescan av mediaservrar på PS3:an brukar lösa det.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du installerat enligt länken ovan i denna tråd eller har du gjort många efterjusteringar med codecs, mm?

<{POST_SNAPBACK}>



Det enda jag har gjort är att justera ljudet, om jag bara gör enligt instruktionen ovan så får jag ett felaktigt ljud. Förutom det så har jag kört enligt instruktion utan problem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.