Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Singstar

832 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni för betyg på nya Singstar? (119 medlem(mar) har röstat)

Betyg (1-5)

  1. 5, Superbra (32 röster [26.89%])

    Procent av omröstning: 26.89%

  2. 4. Bra. (45 röster [37.82%])

    Procent av omröstning: 37.82%

  3. 3. Godkänt (22 röster [18.49%])

    Procent av omröstning: 18.49%

  4. 2. Underkänt (6 röster [5.04%])

    Procent av omröstning: 5.04%

  5. 1 . Urk (14 röster [11.76%])

    Procent av omröstning: 11.76%

Rösta Gäster kan inte rösta
SingStar (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8 (2) Inga priser
SingStar Vol. 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 3 (1) Inga priser
SingStar Vol. 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
SingStar: ABBA (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,83 (5) Inga priser
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,33 (5) Inga priser

#1

Postad 07 december 2007 - 09:19

perma
  • perma
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0



Fick nu äntligen mitt Singstar i går kväll. Oj, vilket grymt kul spel det var! Har aldrig provat PS2:ans Singstar men nu känns det äntligen som om min PS3:a kommer att börjas användas till något annat än BD-film. Vi körde The final countdown hela kvällen igår tills alla var hesa som bara den.

Singstar-affären verkade ha öppnat den också i går kväll men annars var det väl inte så mycket aktivitet online än. 15 spänn för en låt är ju helt ok tycker jag.

Är det nån av er på forumet som laddad upp något man kan titta/lyssna på? Själv måste jag skaffa en USB-kamera först.

/Per

Redigerat av perma, 07 december 2007 - 09:25.


#2

Postad 07 december 2007 - 09:54

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Mitt paket är på väg med posten! Får det idag! Skaffade en kamera igår (Eye of Judgment) så nu lär man inte bara låta fördjävligt utan även se ut som det! :lol:

#3

Postad 07 december 2007 - 10:59

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Hur funkar det, ska hämta mitt nu på lunchen.

Får man 30 låtar å sen får man köpa till fler? Då kan ju 15 spänn bli ganska dyrt. Kommer det inte komma gratislåtar? Finns inte de gamla till PS2:an gratis?

#4

Postad 07 december 2007 - 11:13

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Man kan nog utgå från att "gratislåtarna" är de som följde med. 15 spänn är ett rimligt pris för en låt när man fritt får välja och inte måste köpa ett paket där bara hälften är bra.

#5

Postad 07 december 2007 - 11:41

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Jag ska hämta mitt exemplar efter jobbet!
Alla låtar som tidigare har släpps på SingStar ska gå att köpa i Storen och det är över 300 st. Ett stort utbud vill jag säga!

#6

Postad 07 december 2007 - 12:00

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Jag ska hämta mitt exemplar efter jobbet!
Alla låtar som tidigare har släpps på SingStar ska gå att köpa i Storen och det är över 300 st. Ett stort utbud vill jag säga!



Pris? Kan ju inte va 15 spänn styck för dem. Måste ju vara ett paketpris. typ 129 spänn eller nått?

Jaja, nu har jag plockat upp mitt ex iaf. Får hoppas tjejen blir glad.

#7

Postad 07 december 2007 - 12:06

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Man kan nog utgå från att "gratislåtarna" är de som följde med. 15 spänn är ett rimligt pris för en låt när man fritt får välja och inte måste köpa ett paket där bara hälften är bra.


Kan man inte "återanvända" låtarna från de gamla PS2-skivorna ? (Självklart har jag 1 60gb ;) )
Känns ju som en rip-off om man måste köpa dem igen...

:lol:

#8

Postad 07 december 2007 - 13:06

perma
  • perma
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Det ingår 30 låtar på skivan, sedan kan du köpa till låtar via butiken. Igår hade de 41 låtar tillgängliga där och dessakostade 15 spänn st. Såg inget om några paket eller så...Dejag kollade på var i SD-format och låg mellan 45-85 Mb i nedladdning. Tyvärr fanns inga svenska låtar överhuvudtaget (dvs där man sjunger på svenska).

Vet inte heller om man på något sätt kan använda sina gamla PS2-skivor.

#9

Postad 07 december 2007 - 13:14

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Ang att återanvända låtar från PS2:

http://www.level7.nu...d.php?id=157595

Jag såg i de första låtlistorna från Singstore att ni släpper många av låtarna från PS2-expansionerna på nytt. Men folk som redan har dem till PS2 måste köpa dem igen nu?
- Ja tyvärr måste de det för att ha dem på sin PS3. Rent licensmässigt kunde vi tyvärr inte låta dem föra över låtarna från PS2 till PS3 eftersom man hade kunnat låna ut sina skivor till sina vänner. Så det är på grund av licenserna som du tyvärr måste betala för dem igen.

#10

Postad 07 december 2007 - 13:20

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Singstar är skälet till att vi köpte PS2 liksom Buzz! Mer såna partyspel tack!! Nu är jag inne på att köpa PS3 (40 gb) och får väl bita i det sura att man inte kan använda de tidigare skivorna. Trist bara att de trådlösa mickarna verkar dröja rejält men men. Längtar tills den dagen då man har buzz och singstar trödlöst vilket vore underbart!

Är det någon spelmässig skillnad på Singstar till PS3 när det gäller dueller, tävlingsform mm?

#11

Postad 07 december 2007 - 14:06

Unregistered37c7c1fa
  • Unregistered37c7c1fa
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har spelat PS2:ans Singstar på min PS3 60gb. Inga problem alls!!

Buzz funkar oxå kanon oxå.

#12

Postad 07 december 2007 - 17:07

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
It's the final cooooount - doooown.

Detta råkkar sjukt fett, årets spel!

#13

Postad 07 december 2007 - 17:58

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Nu har jag också fått det!


Hur kul som helst och snyggt som tusan! Helt klart en uppgradering från den gamla till PS2! Att kolla in andra som spelat in videos är hur kul som helst :) Så nära man kan komma lyteskomik det går ;)

Tur att man inte har laddat upp sig själv än!

Har ni hunnit köpa några låtar än? Jag har köpt Depeche Mode Enjoy the silence och Bonnie Tyler Total eclipse of the heart.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 07 december 2007 - 21:20.


#14

Postad 08 december 2007 - 00:13

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Jag har spelat PS2:ans Singstar på min PS3 60gb. Inga problem alls!!

Buzz funkar oxå kanon oxå.


Ja men nu är det ju så att PS3 med 40 Gb icke är bakåtkompatibelt men istället tystare och lite billigare.

Hur fungerar det här med att ladda ned låtar då? Måste jag ha en router eller hur kopplar man enklast upp sig? Finns alla låtar som varit på PS2 singstarskivorna möjliga att ladda hem? Har för mig att någon skrev att det än så länge bara finns de engelska låtarna.

#15

Postad 08 december 2007 - 10:41

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Jag har spelat PS2:ans Singstar på min PS3 60gb. Inga problem alls!!

Buzz funkar oxå kanon oxå.


Ja men nu är det ju så att PS3 med 40 Gb icke är bakåtkompatibelt men istället tystare och lite billigare.

Hur fungerar det här med att ladda ned låtar då? Måste jag ha en router eller hur kopplar man enklast upp sig? Finns alla låtar som varit på PS2 singstarskivorna möjliga att ladda hem? Har för mig att någon skrev att det än så länge bara finns de engelska låtarna.


Om du behöver en router? Du behöver ha din ps3 kopplad till internet iallafall.
Just nu finns det typ 41 engelska låtar att ladda hem, Sony har väl sagt att alla gamla singstar låtar ska göras tillgängliga.

#16

Postad 08 december 2007 - 15:55

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Impulshandlade en kopia idag och blöev lite besviken att det inte var trådlösa mic'ar... kanske skulle tittat innan jag plockade ett exemplar, nåja... nu skall här skrålas!

#17

Postad 08 december 2007 - 17:18

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Beställde ett ex. från game.uk till min dotter i julkapp men jag är trots min avsaknad av sångröst lite nyfiken på spelet.
Vad är det för låtlista som finns på skivan?

#18

Postad 08 december 2007 - 17:41

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Singstarskivorna till Ps2 funkar på Ps3 60gb versionen utan problem, oavsett om det är svenska eller "internationella" skivor. Visst hade det varit schysst att kunna kopiera över dom till Ps3:an för att slippa byta skiva... Men det är väll inte hela världen? Självklart kan dom inte ha ett sådan funktion eftersom alla skulle låna skivor av varandra = inga intäkter. Det är ju inte välgörenhet dom sysslar med.

Att man får köpa alla låtar på nytt om man valt att köpa 40gb varianten är ju inte heller konstigt, den är ju inte bakåtkompatibel med Ps2-spel överhuvudtaget. Just därför valde jag att köpa en 60gb innan dom tog slut, har 9 skivor till Ps2 nämligen.


Nu får man bara hoppas att dom är duktiga på att fixa ett brett utbud av låtar till Ps3, så länge det bara finns dom "gamla" låtarna att köpa online så kommer inte jag att köpa det. Går det på något sätt att se vilka låtar som finns tillgängliga utan att ha singstar för Ps3?

15:-/låt är alldeles lagom, 23 utvalda låtar för 345:- istället för 30 låtar för 349:- där 15st är värdelösa....

#19

Postad 08 december 2007 - 17:59

perma
  • perma
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Det här är låtarna som följer med, från singstargame.com:

The Automatic - Monster
The Killers - Mr. Brightside
R.E.M. - Losing My Religion
Blink-182 - All The Small Things
Macy Gray - I Try
Robbie Williams & Nicole Kidman - Something Stupid
Blur - Coffee & TV
Musical Youth - Pass The Dutchie
Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'
Britney Spears - Toxic
Ne-Yo - So Sick
The Stone Roses - She Bangs The Drums
The Cardigans - Lovefool
Orson - No Tomorrow
Supergrass - Alright
Coldplay - Fix You
OutKast - Hey Ya!
Twisted Sister - We're Not Gonna Take It
The Fratellis - Chelsea Dagger
Primal Scream - Movin' On Up
U2 - Beautiful Day
Gorillaz - Feel Good, Inc.
The Pussycat Dolls - Beep
Weezer - Buddy Holly
Gwen Stefani - Cool
Radiohead - No Surprises
Wolfmother - Love Train
Junior Senior - Move Your Feet
Razorlight - America
The Zutons - Valerie

#20

Postad 08 december 2007 - 19:18

mappe
  • mappe
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Det här är låtarna som följer med, från singstargame.com:

The Automatic - Monster
The Killers - Mr. Brightside
R.E.M. - Losing My Religion
Blink-182 - All The Small Things
Macy Gray - I Try
Robbie Williams & Nicole Kidman - Something Stupid
Blur - Coffee & TV
Musical Youth - Pass The Dutchie
Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'
Britney Spears - Toxic
Ne-Yo - So Sick
The Stone Roses - She Bangs The Drums
The Cardigans - Lovefool
Orson - No Tomorrow
Supergrass - Alright
Coldplay - Fix You
OutKast - Hey Ya!
Twisted Sister - We're Not Gonna Take It
The Fratellis - Chelsea Dagger
Primal Scream - Movin' On Up
U2 - Beautiful Day
Gorillaz - Feel Good, Inc.
The Pussycat Dolls - Beep
Weezer - Buddy Holly
Gwen Stefani - Cool
Radiohead - No Surprises
Wolfmother - Love Train
Junior Senior - Move Your Feet
Razorlight - America
The Zutons - Valerie


Skulle inte Europe också finnas med?
Angående första inlägget
"..The final countdown hela kvällen igår tills alla var hesa som bara den."

#21

Postad 08 december 2007 - 19:50

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Final Countdown finns att ladda ner för 15:-

#22

Postad 12 december 2007 - 15:58

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
Brittney rockar.
Spelet är kul med 36 låtar är lite lite tycker jag!

#23

Postad 14 december 2007 - 22:52

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0
36 skitlåtar tycker jag, väljer hellre själv faktiskt

#24

Postad 15 december 2007 - 08:43

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
detta spel är fett roligt, köpte ett exemplar igår och vi missade alla program på TVn, vi sjöng och sjöng, eller föröskte sjunga. Ladda ner 10 låtar och kommer nog ladda ner tills hårddisken är full, vilket den snart är, hmmm, kanske dax att byta till en större hårddisk än 60GB. Trist att det inte var trådlöst men det är klart, då slipper man ladda miken under sångerna.

Djävligt nice att två depeche mode låtar fanns att ladda ner, nu vill man ha resten av deras låtar också.

Min fru kommer sitta hemma och sjunga hela dagarna nu, hon trodde inte att det skulle vara så skoj. Undrar bara om vår lilla tre månaders baby uppskattar vår sång :(

Sen är det nog läge att sätta in kameran från PS2an och filma lite framträdanden.

#25

Postad 15 december 2007 - 10:30

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Sen är det nog läge att sätta in kameran från PS2an och filma lite framträdanden.

Ang. kamera: Fungerar vilken USB-ansluten webkamera som helst, eller måste det vara en speciell "Playstationkamera"?

#26

Postad 15 december 2007 - 11:29

ejobrutal
  • ejobrutal
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag kan tipsa om att Ica Maxi (i alla fall i Halmstad) just nu säljer singstar+micar för 499 kr. Lär väl vara rätt billigt om man jämför med priserna som nämns på prisjakt.

#27

Postad 15 december 2007 - 14:49

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Tycker det verkar vara lite dålig tillgång på Singstar+Mics just nu, de butiker jag besökt hade bara fått 4st vardera och skulle inte få tag i några fler i år.

Hur var det nu igen med PS2 Singstar-mikrofonerna, de funkar väl inte till PS3 Singstar-spelet (varken på 40 eller 60GB)? Eller...

#28

Postad 15 december 2007 - 14:57

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
micarna ska funka

#29

Postad 15 december 2007 - 17:34

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Tycker det verkar vara lite dålig tillgång på Singstar+Mics just nu, de butiker jag besökt hade bara fått 4st vardera och skulle inte få tag i några fler i år.

Hur var det nu igen med PS2 Singstar-mikrofonerna, de funkar väl inte till PS3 Singstar-spelet (varken på 40 eller 60GB)? Eller...


Kan verifiera att micarna fungerar kanon (verkar vara exakt samma)

#30

Postad 16 december 2007 - 00:37

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0
Sådär nu har jag köpt spelet med microfonerna och jag måste säga att Sony borde skämmas som skickar med dessa låtar på skivan. Jag och min tjej tittade igenom skivan och ruskade på huvudet något sämre får man nog leta efter den är ju rent pinsamt dålig, var dom här låtarna gratis för sony eller? jaja tänkte jag det går ju att ladda ner låtar man tycker om i alla fall, knappt det gick heller. Utav 61 låtar som finns att ladda ner hittade jag 5 låtar som var något att ha resten är bara skräp och många av dom har jag inte ens hört förut. Vart är dom här 300 låtarna som skulle finnas tillgängliga från day one? Nej detta var dåligt Sony, Det blir en bock i skämsboken. En annan sak skulle man inte kunna tävla mot varandra online tyckte jag mig läsa tidigare eller har jag fel?

#31

Postad 16 december 2007 - 00:50

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Sådär nu har jag köpt spelet med microfonerna och jag måste säga att Sony borde skämmas som skickar med dessa låtar på skivan. Jag och min tjej tittade igenom skivan och ruskade på huvudet något sämre får man nog leta efter den är ju rent pinsamt dålig, var dom här låtarna gratis för sony eller? jaja tänkte jag det går ju att ladda ner låtar man tycker om i alla fall, knappt det gick heller. Utav 61 låtar som finns att ladda ner hittade jag 5 låtar som var något att ha resten är bara skräp och många av dom har jag inte ens hört förut. Vart är dom här 300 låtarna som skulle finnas tillgängliga från day one? Nej detta var dåligt Sony, Det blir en bock i skämsboken. En annan sak skulle man inte kunna tävla mot varandra online tyckte jag mig läsa tidigare eller har jag fel?


Vilka låtar som är med står ju på baksidan av paketet. Vilka låtar som finns på Singstore för tillfället går ju att läsa i den här tråden och på andra ställen.... Sony har ju inte mörkat med vad som erbjuds direkt.

Varför köpte du Singstar om du inte gillar låtarna som finns?

Redigerat av Unregistered50fe2819, 16 december 2007 - 00:55.


#32

Postad 16 december 2007 - 02:14

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Sådär nu har jag köpt spelet med microfonerna och jag måste säga att Sony borde skämmas som skickar med dessa låtar på skivan. Jag och min tjej tittade igenom skivan och ruskade på huvudet något sämre får man nog leta efter den är ju rent pinsamt dålig, var dom här låtarna gratis för sony eller? jaja tänkte jag det går ju att ladda ner låtar man tycker om i alla fall, knappt det gick heller. Utav 61 låtar som finns att ladda ner hittade jag 5 låtar som var något att ha resten är bara skräp och många av dom har jag inte ens hört förut. Vart är dom här 300 låtarna som skulle finnas tillgängliga från day one? Nej detta var dåligt Sony, Det blir en bock i skämsboken. En annan sak skulle man inte kunna tävla mot varandra online tyckte jag mig läsa tidigare eller har jag fel?


Vilka låtar som är med står ju på baksidan av paketet. Vilka låtar som finns på Singstore för tillfället går ju att läsa i den här tråden och på andra ställen.... Sony har ju inte mörkat med vad som erbjuds direkt.

Varför köpte du Singstar om du inte gillar låtarna som finns?

Jag köpte paketet för att jag var ute efter microfonerna egentligen dom trådlösa men dom har dom ju inte heller fått fart på, jag visste inte att man kunde köpa dom separat utan paket. Och jag tyckte inte att jag var tvungen att sitta och läsa trådar för att få reda på hur många låtar det finns på singstore utan jag trodde självklart att dom hade laddat upp dom 300 låtar som dom sa skulle finnas från start bla. alla ps2 låtar som redan fanns från dom tidigare skivorna. Men icke. 60 låtar och 50 av dom är skräp som inte är ett dugg roliga att sjunga och många av dom har jag inte ens hört förut och hur roliga är dom att sjunga med då?. Nej jag förväntade mig mer av sony faktiskt. Nu har man nästan väntat ett år på singstar till Ps3 och nu skall man väl antagligen behöva vänta ett år till innan det kommer några bra låtar. Inte bra sony, skäms på sig.

#33

Postad 16 december 2007 - 10:20

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på några frågor?


Är inte alla videos i HD och hur kommer ljudet ut dd 5.1 eller PCM?

#34

Postad 16 december 2007 - 10:53

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på några frågor?


Är inte alla videos i HD och hur kommer ljudet ut dd 5.1 eller PCM?


Alla videos är inte i HD-upplösning, antagligen för att de inte finns i HD (för gamla), det ser dock riktigt bra ut ändå och gör inget enligt mig.

Ljudet kommer i två kanaler.

#35

Postad 16 december 2007 - 10:57

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på några frågor?


Är inte alla videos i HD och hur kommer ljudet ut dd 5.1 eller PCM?


Alla videos är inte i HD-upplösning, antagligen för att de inte finns i HD (för gamla), det ser dock riktigt bra ut ändå och gör inget enligt mig.

Ljudet kommer i två kanaler.


Tack för info, märkligt att ljudet inte kommer ut i 5.1?

#36

Postad 16 december 2007 - 14:10

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
[/quote]
Jag köpte paketet för att jag var ute efter microfonerna egentligen dom trådlösa men dom har dom ju inte heller fått fart på, jag visste inte att man kunde köpa dom separat utan paket. Och jag tyckte inte att jag var tvungen att sitta och läsa trådar för att få reda på hur många låtar det finns på singstore utan jag trodde självklart att dom hade laddat upp dom 300 låtar som dom sa skulle finnas från start bla. alla ps2 låtar som redan fanns från dom tidigare skivorna. Men icke. 60 låtar och 50 av dom är skräp som inte är ett dugg roliga att sjunga och många av dom har jag inte ens hört förut och hur roliga är dom att sjunga med då?. Nej jag förväntade mig mer av sony faktiskt. Nu har man nästan väntat ett år på singstar till Ps3 och nu skall man väl antagligen behöva vänta ett år till innan det kommer några bra låtar. Inte bra sony, skäms på sig.
[/quote]

Håller med om att det är dåligt utbud på låtar, framförallt borde det finnas låtar som inte är med på dom gamla ps2-skivorna. Har 9 skivor till ps2 och kommer inte att köpa singstar till ps3 förrän det finns ett mycket större utbud av låtar.

Däremot tycker jag det är fel att gnälla på att dom låtar som finns är dåliga, det har ju enbart med din musiksmak att göra. Att du inte hört talas om en låt gör ju inte automatiskt att ingen annan har gjort det... Tycker nog att Sony har ett skapligt urval av låtar faktiskt, finns nått för alla smaker.

#37

Postad 16 december 2007 - 17:44

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Däremot tycker jag det är fel att gnälla på att dom låtar som finns är dåliga, det har ju enbart med din musiksmak att göra. Att du inte hört talas om en låt gör ju inte automatiskt att ingen annan har gjort det... Tycker nog att Sony har ett skapligt urval av låtar faktiskt, finns nått för alla smaker.


Nej det har inte alls med min musiksmak att göra, jag gillar inte tex cindy lauper, eller boy george eller twisted sisters MEN låtarna kan vara roliga att sjunga ändå, det är mer än vad man kan säga om dagens utbud på singstore. Jag lyssnar på radion ca 3 timmar om dagen ibland mer på blandade stationer men jag måste ändå säga att många av låtarna som finns på singstore har inte jag hört ens, inte heller min flickvän eller kompisar, då tycker jag att man har misslyckats lite (kan ju iofs vara så att man faktiskt hört dom men att dom var så fruktansvärt dåliga så man inte helt enkelt inte har tagit någon notis om dom, det är ju inte direkt gamla trall-dängor som finns där utan antagligen det billigaste skräpet som gick att licensiera.

#38

Postad 16 december 2007 - 19:16

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

  • 530 inlägg
  • 0
Blir nog ett köp till jul här!

Fick reklamblad från ICA Maxi här och de sålde Singstar för 299:- resp. 499:- med micar till PS3, är väl bra priser!

#39

Postad 16 december 2007 - 19:16

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Det får stå för dig. jag tycker det är ett vettigt utbud.

#40

Postad 16 december 2007 - 21:02

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0
499:- ink microfoner är ett dunderpris jag betalade 699:- ebgames hade 2 ex kvar annars var dom helt slut överallt

#41

Postad 17 december 2007 - 09:34

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Blir nog ett köp till jul här!

Fick reklamblad från ICA Maxi här och de sålde Singstar för 299:- resp. 499:- med micar till PS3, är väl bra priser!


Säker på att det är PS3 Singstar? Isåfall är det ju kanonpris!

#42

Postad 17 december 2007 - 12:05

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

  • 530 inlägg
  • 0

Blir nog ett köp till jul här!

Fick reklamblad från ICA Maxi här och de sålde Singstar för 299:- resp. 499:- med micar till PS3, är väl bra priser!


Säker på att det är PS3 Singstar? Isåfall är det ju kanonpris!


Jag var själv också lite skeptisk till det hela eftersom man hade på samma sida reklam för Singstar för PS2 och det kostade 100:- mer än till PS3 (med micar då)

Hur som helst så var jag inne på ICA Maxi idag och inhandlade ett exemplar Singstar för min PS3 för 499:-!!!

Fanns en hel del kvar... Undrar om alla ICA Maxi har detta erbjudande? Reklambladet kom ut i helgen hos mig och min ICA Maxi ligger i Kristianstad.

EDIT : Jag kollade in baksidan på reklambladet och det verkar inte vara som att det är specifikt för min ICA Maxi eftersom det står "OBS! Lokala avvikelser i sortimentet kan förekomma". PS2 kostade visst "bara" 549:-.

Redigerat av Unregistered1014, 17 december 2007 - 12:07.


#43

Postad 17 december 2007 - 12:34

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Sådär nu har jag köpt spelet med microfonerna och jag måste säga att Sony borde skämmas som skickar med dessa låtar på skivan. Jag och min tjej tittade igenom skivan och ruskade på huvudet något sämre får man nog leta efter den är ju rent pinsamt dålig, var dom här låtarna gratis för sony eller? jaja tänkte jag det går ju att ladda ner låtar man tycker om i alla fall, knappt det gick heller. Utav 61 låtar som finns att ladda ner hittade jag 5 låtar som var något att ha resten är bara skräp och många av dom har jag inte ens hört förut. Vart är dom här 300 låtarna som skulle finnas tillgängliga från day one? Nej detta var dåligt Sony, Det blir en bock i skämsboken. En annan sak skulle man inte kunna tävla mot varandra online tyckte jag mig läsa tidigare eller har jag fel?

Jag tycker att spelet är kanon men jag håller med om att utbudet av låtar är röätt skralt.
Jag hittade 6 låtar som jag köpte online....
Hoppas verkligen på fler!

Än så länge får jag grym utdelning på min Brittney imitation i falsett :-)

#44

Postad 17 december 2007 - 12:36

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Det får stå för dig. jag tycker det är ett vettigt utbud.

Håller med dig. Det finns inte en enda låt på skivan som jag inte hört förr, och jag tycker också blandningen är bra. Många av låtarna är dock mer poppis i resten av europa än i Sverige. Fratellis "Chelsea Dagger" är ju t.ex. rätt poppis i england och tyskland, men nästan okända här. Personligen gillar jag sån musik, så det gör inte mig nåt när lite mer okända (i sverige) rockband får med sina låtar (tvärtom t.o.m.), men jag förstå att NRJ/RIX FM/Mix megapol/The Voice - lyssnarna tycker att det bara är okända låtar.

#45

Postad 17 december 2007 - 12:41

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Jag tycker att spelet är kanon men jag håller med om att utbudet av låtar är röätt skralt.
Jag hittade 6 låtar som jag köpte online....
Hoppas verkligen på fler!

Än så länge får jag grym utdelning på min Brittney imitation i falsett :-)


Kul! Var är videon? :blush: :) Köpte Suspicieous Minds i helgen... vilken låt!

Skulle det förresten inte släppas ett stort antal titlar idag den 17 dec?

men jag förstå att NRJ/RIX FM/Mix megapol/The Voice - lyssnarna tycker att det bara är okända låtar.


:D Haha! Bra sagt!

#46

Postad 17 december 2007 - 13:05

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Hoppas någonting med Linkin Park kommer eller Metallica...

#47

Postad 17 december 2007 - 13:25

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Det får stå för dig. jag tycker det är ett vettigt utbud.

Håller med dig. Det finns inte en enda låt på skivan som jag inte hört förr, och jag tycker också blandningen är bra. Många av låtarna är dock mer poppis i resten av europa än i Sverige. Fratellis "Chelsea Dagger" är ju t.ex. rätt poppis i england och tyskland, men nästan okända här. Personligen gillar jag sån musik, så det gör inte mig nåt när lite mer okända (i sverige) rockband får med sina låtar (tvärtom t.o.m.), men jag förstå att NRJ/RIX FM/Mix megapol/The Voice - lyssnarna tycker att det bara är okända låtar.

Mmm...och hur många svenskar lyssnar på dessa kanaler? Rätt många skulle jag tippa....säg mellan 70-90% kanske till och med....Borde det då inte finnas låtar som dessa lyssnare känner igen i Singstar? Känns lite motsägelsefullt att säga att utbuded är vettigt och en bra blandning, om största delen av befolkningen inte känner igen låtarna (och det är hits i Tyskland). Självklart förstår jag att singstar inte skapades enbart för en Svensk publik och att kanske engelska och tyska hits får större utrymme i spelet....

Jag tycker att spelet är kanon men jag håller med om att utbudet av låtar är röätt skralt.
Jag hittade 6 låtar som jag köpte online....
Hoppas verkligen på fler!

Än så länge får jag grym utdelning på min Brittney imitation i falsett :-)


Kul! Var är videon? :blush: :) Köpte Suspicieous Minds i helgen... vilken låt!

Skulle det förresten inte släppas ett stort antal titlar idag den 17 dec?

men jag förstå att NRJ/RIX FM/Mix megapol/The Voice - lyssnarna tycker att det bara är okända låtar.


:D Haha! Bra sagt!

Nä. videon får nog vänta ett tag :-)

#48

Postad 17 december 2007 - 14:06

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
De har ju gjort en standardmix som ska passa så många som möjligt på den europeiska marknaden, utifrån det så har jag svårt att se att de skulle kunna trolla fram en så mycket bättre grundskiva
Misstänker att de har lyckats ganska bra med det också, då de flesta hittar säkert en 5-7 låtar som de tycker är kul att tralla till. Resten kompletteras via Singstore.

#49

Postad 17 december 2007 - 14:24

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

De har ju gjort en standardmix som ska passa så många som möjligt på den europeiska marknaden, utifrån det så har jag svårt att se att de skulle kunna trolla fram en så mycket bättre grundskiva
Misstänker att de har lyckats ganska bra med det också, då de flesta hittar säkert en 5-7 låtar som de tycker är kul att tralla till. Resten kompletteras via Singstore.

vi får väl hålla tummarna och hoppas att det kommer lite fler titlar till singstore helt enkelt.

FInns det en gemensam nämnare för de artister som finns representerade hittills, typ har kontrakt med Sony BGM eller nått sånt? kan vi anta att det kommer att finnas ett begränsat utbud av artister representerade pga detta??

#50

Postad 17 december 2007 - 16:40

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Jag tycker överlag att kvalitén på de första skivorna var usel. Ett riktigt dåligt utbud som inte någon jag känner egentligen uppskattar (väldigt mixade musiksmaker).

De senare skivorna har blivit betydligt bättre. Att sedan R&B kom ut som separat DVD är perfekt så finns det jag inte är intresserad av på en och samma DVD :blush:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.