Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Singstar

832 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni för betyg på nya Singstar? (119 medlem(mar) har röstat)

Betyg (1-5)

  1. 5, Superbra (32 röster [26.89%])

    Procent av omröstning: 26.89%

  2. 4. Bra. (45 röster [37.82%])

    Procent av omröstning: 37.82%

  3. 3. Godkänt (22 röster [18.49%])

    Procent av omröstning: 18.49%

  4. 2. Underkänt (6 röster [5.04%])

    Procent av omröstning: 5.04%

  5. 1 . Urk (14 röster [11.76%])

    Procent av omröstning: 11.76%

Rösta Gäster kan inte rösta
SingStar (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8 (2) Inga priser
SingStar Vol. 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 3 (1) Inga priser
SingStar Vol. 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
SingStar: ABBA (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,83 (5) Inga priser
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,33 (5) Inga priser

#801

Postad 29 september 2010 - 16:13

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0

Går det inte att handla på US-storen längre? Har aldrig funkat med mitt Mastercard, men sambons Visa har funkat hittills... till i går. Skulle handla lite singstar-låtar, dollarn är ju trevlig billig just nu.

Bumpelibump

#802

Postad 30 september 2010 - 12:37

Silverman
  • Silverman
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Verkar som att Europeiska visa-kort är blockade. Läs mer spekulationer här:
Loading

Redigerat av Silverman, 30 september 2010 - 12:38.


#803

Postad 30 september 2010 - 14:00

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem att få troféer till Singstar?

Har inte fått några troféer alls på ett bra tag, gick i början när dom implementerades. Men nu händer inget fastän tjejen sjunger massa medley, låtar mm för att försöka låsa upp.

Jag har köpt låtar från US och EU store om det nu kan ha med det att göra, har googlat lite och nån skriver att man ska ta bort all Singstar data och ladda ner igen, och en del skriver att man måste sjunga med den profil som är inloggad.
Har dock inte testat det, tycker det är konstigt att det bara kan sluta fungera.

#804

Postad 01 december 2010 - 19:49

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Längesedan någon skrev i tråden. Konstigt. Det enda problemet jag har haft med troféer är att jag har fått troféer som jag inte skulle få.

Är det ingen som har testat nya Singstar Dance? Jag laddade ner DLC:t till mitt Singstar och köpte Cotton Eye Joe. Det var roligt men rätt jobbigt. Det är ganska svårt att förutse rörelserna, så man får hålla på med varje låt ett par gånger innan man kommer in i det. Raining Men testade jag också. Där fick man skaka loss väldigt mycket. I Final Countdown fick man agera boxare. Så dansstegen är ganska olika. Mitt rekord ligger kring 7700 poäng på svår nivå. Inte speciellt imponerande dock...

Någon som testat andra låtar?

#805

Postad 01 december 2010 - 20:30

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem att få troféer till Singstar?

Har inte fått några troféer alls på ett bra tag, gick i början när dom implementerades. Men nu händer inget fastän tjejen sjunger massa medley, låtar mm för att försöka låsa upp.

Jag har köpt låtar från US och EU store om det nu kan ha med det att göra, har googlat lite och nån skriver att man ska ta bort all Singstar data och ladda ner igen, och en del skriver att man måste sjunga med den profil som är inloggad.
Har dock inte testat det, tycker det är konstigt att det bara kan sluta fungera.



Något klingar bekant. tror att jag läste någonstans att det även spelar roll vilket namn man spelar under. Alltså inte bara USER-ID. Men det är bara en vag minnesbild.

//Pryzze

#806

Postad 01 december 2010 - 20:52

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Vad gör trofeer för nåt?

Något klingar bekant. tror att jag läste någonstans att det även spelar roll vilket namn man spelar under. Alltså inte bara USER-ID. Men det är bara en vag minnesbild.

//Pryzze



#807

Postad 01 december 2010 - 21:57

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Vad gör trofeer för nåt?

Vad gör trofeer irl? :) Exakt samma på PS3

#808

Postad 02 december 2010 - 08:28

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Längesedan någon skrev i tråden. Konstigt. Det enda problemet jag har haft med troféer är att jag har fått troféer som jag inte skulle få.

Är det ingen som har testat nya Singstar Dance? Jag laddade ner DLC:t till mitt Singstar och köpte Cotton Eye Joe. Det var roligt men rätt jobbigt. Det är ganska svårt att förutse rörelserna, så man får hålla på med varje låt ett par gånger innan man kommer in i det. Raining Men testade jag också. Där fick man skaka loss väldigt mycket. I Final Countdown fick man agera boxare. Så dansstegen är ganska olika. Mitt rekord ligger kring 7700 poäng på svår nivå. Inte speciellt imponerande dock...

Någon som testat andra låtar?


Finns dance att ladda ner som tillägg så man slipper köpa en skiva till? Hur är det med guitar?
Drygt å köpa massa skivor om man kan slippa :)
Kostar det något?

#809

Postad 02 december 2010 - 09:13

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Finns dance att ladda ner som tillägg så man slipper köpa en skiva till? Hur är det med guitar?
Drygt å köpa massa skivor om man kan slippa :)
Kostar det något?


Host. Se mitt förra inlägg. Och nej, det kostar inget extra. Ligger under extramaterial. DLC för gitarrspel finns också som gratis DLC, men jag vägrar köpa plastinstrument så jag komemr inte haka på den delen.

Alla expansionerna kostar sedan 5 kr per låt, men man måste ha köpt eller så måste man köpa den låten som dansen skall användas till. Gäller säkert gitarren med.

#810

Postad 02 december 2010 - 11:49

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Angående troféer så är det jäkligt snålt med troféer till Singstar.
Du kan köpa hur många Singstar spel som helst men det är fortfarande
bara en uppsättning troféer.

På t.ex. Buzz finns det ju en uppsättning för varja nytt spel som kommer.



Hade jag inte haft en sambo som är en fena på Singstar så hade jag knappt
haft en enda trofé.

//Pryzze

#811

Postad 03 december 2010 - 06:29

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Host. Se mitt förra inlägg. Och nej, det kostar inget extra. Ligger under extramaterial. DLC för gitarrspel finns också som gratis DLC, men jag vägrar köpa plastinstrument så jag komemr inte haka på den delen.

Alla expansionerna kostar sedan 5 kr per låt, men man måste ha köpt eller så måste man köpa den låten som dansen skall användas till. Gäller säkert gitarren med.


Blev bara så förvånad att det fanns, var inne å kollade för ett tag sedan men hittade inte så får gå in igen å kolla :wub:

#812

Postad 03 december 2010 - 23:38

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Blev bara så förvånad att det fanns, var inne å kollade för ett tag sedan men hittade inte så får gå in igen å kolla ;)


Hemskt skönt att man inte behöver köpa det nya Singstar Dance för att kunna dansa :-)

#813

Postad 10 december 2010 - 14:54

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Hemskt skönt att man inte behöver köpa det nya Singstar Dance för att kunna dansa :-)


Men du får chansen till fler troféer om du köper Dance och Guitar.

//Pryzze

#814

Postad 10 december 2010 - 16:23

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
Med risk för upprepning:
Hur handlar jag låtar från US-storen??
Har svenska MasterCard och VISA-kort.
Ska man handla nån sorts presentkort/koder på nätet eller hur var det??
Jag behöver nog lite steg-för-steg-handledning... Hoppas det inte är för krångligt. :lol:

#815

Postad 12 december 2010 - 18:15

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0

Med risk för upprepning:
Hur handlar jag låtar från US-storen??
Har svenska MasterCard och VISA-kort.
Ska man handla nån sorts presentkort/koder på nätet eller hur var det??
Jag behöver nog lite steg-för-steg-handledning... Hoppas det inte är för krångligt. :)

bump :P

#816

Postad 06 februari 2011 - 18:00

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
någon som vet om det finns något sätt att "önska" låtar som Singtar ska släppa? eller på något annat sätt påverka framtida låtsläpp

#817

Postad 09 februari 2011 - 18:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
Det finns en officiell hemsida.
http://www.singstar....rl-sv_SE-120973
Där finns det diskussionsforum där man t ex kan skriva vilka låtar man önskar.
Sen finns det nån blogg typ, där Nina, en tjej i London som har ansvar för Singstar i Europa, skriver om nyheter. Därunder kan man även kommentera (=önska låtar t ex). http://www.singstar....02-02-2011.html
Men det verkar ju inte vara nån demokrati precis, räkna inte med att kunna påverka alltförmycket...
Man kan prenumerera på deras månadsmejl, så får du reda på nyheter och kommande låtsläpp osv, du kan signa upp på hemsidan. Du kan även svara på det mejlet och skriva dina synpunkter, det brukar jag göra ibland :)

#818

Postad 27 april 2011 - 19:16

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Nu när PSN inte fungerar får man väl sjunga lite :)

Fast om någon frågar så är det ju tjejen som sjunger och allt annat kommer nekas till ;)

#819

Postad 27 april 2011 - 22:38

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Nu när PSN inte fungerar får man väl sjunga lite :)

Fast om någon frågar så är det ju tjejen som sjunger och allt annat kommer nekas till ;)


haha.. blir en stor fest på lördag.. kommer förmodligen bli Singstar & Move.

givetvis bara tjejerna som kommer sjunga ;)

#820

Postad 13 februari 2012 - 09:39

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Jag testade Singstore för första gången igår och råkade ut för att hela PS3:an hängde sig. Gång på gång. På c:a femte försöket lyckades jag faktiskt köpa 4 låtar. Jag lät PS3:an stå på i över en timme och trots det så står det bara att nedladdning pågår på respektive låt i listan (en mapp med en pil i). Hur lång tid skall det ta egentligen? Jag kör iofs via trådlöst nätverk, men har bra fart på det.

Kan inte påminna mig att min PS3:a nånsin hängt sig innan detta.

Redigerat av tamias, 13 februari 2012 - 09:57.


#821

Postad 13 februari 2012 - 11:28

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Tar inte mer en ett par minuter för mig att få ner låtarna från singstore. har aldrig hängt sig heller.

#822

Postad 13 februari 2012 - 14:17

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Får hoppas att det var något tillfälligt tjafs igår, får testa på nytt vid tillfälle.

Tack för svaret!

#823

Postad 13 februari 2012 - 15:25

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Många av låtarna som jag hade till singstar på Playstation 2 finns inte att ladda hem via singstore varför är det så ??

#824

Postad 13 februari 2012 - 16:29

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Tycker också att det är märkligt, hade tex tänkt tanka ner Nirvanas Smells like teen spirit, men den fanns inte.

#825

Postad 14 februari 2012 - 09:16

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Men vad f-n, skulle testa på nytt igår, och kom inte in överhuvudtaget. Fick nåt felmeddelande om att jag skulle stänga nån applikation som redan använde och därmed blockerade PSN. inte ens ett par omstarter av PS3:an hjälpte.

Redigerat av tamias, 14 februari 2012 - 10:58.


#826

Postad 14 februari 2012 - 10:09

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Prova att tabort singstore programmet & ladda ner det igen & installera om det.

#827

Postad 14 februari 2012 - 10:58

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Bra idé! Testar när jag hinner!

#828

Postad 29 juni 2012 - 17:47

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
Jaha tråd, dags att vakna igen! :)
Måste köpa ny PS3, blålasern har gett upp i gamla maskinen och jag tycker inte det är värt att laga/byta bara den delen då övriga komponenter också är 4,5 år gamla. Så det blir en ny 320-giggare.
Nu till problemet. Har köpt ca 70 låtar via US-storen, till mitt US-PSN-konto. Men nu måste ju låtarna resettas, är det nån som har lyckats få supporten att hjälpa till med det? Har mejlat både US-supporten och Nordisk film men amerikanerna är "unable" att hjälpa till med "foreign created US accounts". Vad f-n, jag har ju inte stulit låtarna, de är ju betalda. Hur har ni andra gjort som handlat i amerikanska storen och senare köpt ny maskin?

#829

Postad 03 juli 2012 - 10:42

PatrikLarsson
  • PatrikLarsson
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Jaha tråd, dags att vakna igen! :)
Måste köpa ny PS3, blålasern har gett upp i gamla maskinen och jag tycker inte det är värt att laga/byta bara den delen då övriga komponenter också är 4,5 år gamla. Så det blir en ny 320-giggare.
Nu till problemet. Har köpt ca 70 låtar via US-storen, till mitt US-PSN-konto. Men nu måste ju låtarna resettas, är det nån som har lyckats få supporten att hjälpa till med det? Har mejlat både US-supporten och Nordisk film men amerikanerna är "unable" att hjälpa till med "foreign created US accounts". Vad f-n, jag har ju inte stulit låtarna, de är ju betalda. Hur har ni andra gjort som handlat i amerikanska storen och senare köpt ny maskin?


Jag ringde nordisk film (PS3 supporten) så hjälpte de till att fixa detta. Mail till dem kan vara lite långsamt ibland.
/Patrik

#830

Postad 04 juli 2012 - 14:43

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Jaha tråd, dags att vakna igen! :)
Måste köpa ny PS3, blålasern har gett upp i gamla maskinen och jag tycker inte det är värt att laga/byta bara den delen då övriga komponenter också är 4,5 år gamla. Så det blir en ny 320-giggare.
Nu till problemet. Har köpt ca 70 låtar via US-storen, till mitt US-PSN-konto. Men nu måste ju låtarna resettas, är det nån som har lyckats få supporten att hjälpa till med det? Har mejlat både US-supporten och Nordisk film men amerikanerna är "unable" att hjälpa till med "foreign created US accounts". Vad f-n, jag har ju inte stulit låtarna, de är ju betalda. Hur har ni andra gjort som handlat i amerikanska storen och senare köpt ny maskin?

Hoppas det löser sig, hur är utbudet på singstar låtar i US storen jämfört med Den svenska.. ??

#831

Postad 04 juli 2012 - 18:16

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
Jag stötte på amerikanska supporten igen och de gav med sig och säger att de ska låsa upp låtarna, återstår att se men förhoppningsvis löser det sig. Hoppas man inte blir bannad av Sony Europe bara för att man handlar från USA, jag råkade nämligen få iväg ett mejl till dem också...

Ang utbudet är det något färre låtar, anledningen att handla är priset, runt 9 spänn per låt mot 15 spänn från Europa (detta gällde när jag handlade som mest - nu är dollarkursen högre och Europa-priset lägre så inte samma vinst).

#832

Postad 06 juli 2012 - 10:36

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Ok. hoppas det löser sig, tror inte du blir bannad av Sony Europa. kommer nog skaffa et US konto endå. för det finns nog ett gäng
spel på US storen som ej finns i EU.

Något som jag tycker är synd att man inte kan kopiera över alla singstar låtar som man har till PS2 till PS3:ans hårddisk.
sedan att dom inte har släppt alla låtar som finns på dom skivorna till Storen, för jag skulle utan tvekan köpa dom igen.

#833

Postad 22 december 2012 - 09:21

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Äntligen så har det kommit fler trofèer till Singstar.

Denna gång ligger platinum helt klart inom räckhåll
till skillnad från förra spelet.


Med tanke på att man för varje Guitarr Hero spel fick en uppsättning trofèer
så var det väldigt klent med de i SS.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.