Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5

4030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (244 medlem(mar) har röstat)

Fint som snus eller liknar kattskit?

  1. Kattskit (10 röster [4.10%])

    Procent av omröstning: 4.10%

  2. Kattpiss (10 röster [4.10%])

    Procent av omröstning: 4.10%

  3. Lagom (27 röster [11.07%])

    Procent av omröstning: 11.07%

  4. Bra (61 röster [25.00%])

    Procent av omröstning: 25.00%

  5. Riktigt jefvla bra! (136 röster [55.74%])

    Procent av omröstning: 55.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 2 9,2 (44) Inga priser
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Sony PlayStation Eye (PS3) (Övriga speltillbehör) 2 7,23 (12) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3) (Rattar & pedaler) 1 (0) Inga priser
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3) (Handkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Driving Force GT (PS3) (Rattar & pedaler) 6 8,36 (27) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC) (Rattar & pedaler) 1 7 (1) Inga priser
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 5 9,34 (34) Inga priser
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6,6 (4) Inga priser
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,2 (4) Inga priser
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4) (Rattar & pedaler) 5 7,25 (3) Inga priser
21 relaterade trådar
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg) 8 år sedan
Playseat challenge (21 inlägg) 8 år sedan
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg) 12 år sedan
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg) 13 år sedan
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg) 13 år sedan
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg) 13 år sedan
Playstation eye (13 inlägg) 13 år sedan
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg) 14 år sedan
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg) 14 år sedan
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg) 14 år sedan
Driving Force GT (11 inlägg) 14 år sedan
G25 pedaler (5 inlägg) 15 år sedan
Ny g25? (0 inlägg) 15 år sedan
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg) 15 år sedan
Sony Eye (16 inlägg) 15 år sedan
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg) 15 år sedan
Eye toy till ps3 (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg) 15 år sedan
Frågor om playstation eye (3 inlägg) 16 år sedan
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg) 16 år sedan
Playstation Eye (8 inlägg) 16 år sedan

#101

Postad 24 september 2009 - 09:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
En försening... igen. :P Ovanligt...


En positiv nyhet då;

950 cars.
20 locations / 70 tracks.

#102

Postad 24 september 2009 - 10:03

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Men detta snack om 950 bilar. Jag antar att det kanske kommer finnas ett hundratal unika bilar, resterande är modifieringar, olika motorer, modifierade för olika klasser osv. Eller?

#103

Postad 24 september 2009 - 10:57

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Mars 2010. Bra! Väntar hellre på en rejält putsad produkt, efter att ha upplevt buggarna med NFS:Shift, dessutom smart att låta alla andra bilspel som nu släpps så tätt få kallna lite...

Angående antalet bilar, så lär säkert några "upprepas", men det blir nog ändå så många att man får nog att göra. GT4 hade ju t.o.m T-forden, och sjukt ovanliga bilar som t ex Nikes conceptbil, med bara en växel(raketmotor?) till bilar som hade 15 växlar. Det som bekymrar mig är att det bara är 20 unika "locations", hoppas verkligen att fler kommer som DLC...

#104

Postad 24 september 2009 - 11:14

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

Det som bekymrar mig är att det bara är 20 unika "locations", hoppas verkligen att fler kommer som DLC...

Jo, att det inte skulle komma i år var föga förvånande. :P

Håller med dig där! 20 unika locations är verkligen inte mycket med tanke på att det skall vara både rally och nascar i spelet också. Blir inte många locations per "gren" så att säga.
Dock gillar jag inte alls DLC och inser att jag skulle bli ruinerad av detta eftersom jag utan tvekan skulle köpa ALLT som går att ladda ner... :rolleyes:
Det hade nog blivit lite svårt att integrera det i "GT-stuket" också kanske?
För att det skulle krävas att man köper till en massa extra banor för att få guld (eller ens kunna köra) loppen i respektive klasser verkar ju lite långsökt!?

#105

Postad 24 september 2009 - 11:26

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Vad händer då'rå? Haha! :P


Då får jag väl knyta näven i fickan, skulle jag tro...

#106

Postad 24 september 2009 - 11:44

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Jo, att det inte skulle komma i år var föga förvånande. :P

Håller med dig där! 20 unika locations är verkligen inte mycket med tanke på att det skall vara både rally och nascar i spelet också. Blir inte många locations per "gren" så att säga.
Dock gillar jag inte alls DLC och inser att jag skulle bli ruinerad av detta eftersom jag utan tvekan skulle köpa ALLT som går att ladda ner... :rolleyes:
Det hade nog blivit lite svårt att integrera det i "GT-stuket" också kanske?
För att det skulle krävas att man köper till en massa extra banor för att få guld (eller ens kunna köra) loppen i respektive klasser verkar ju lite långsökt!?


Det beror ju på vad dom menar med "locations", om det är städer t ex, så funkar det ju, men om det är banor med variationer, så blir det knepigt. Hoppas high speed ring är kvar, så man får toppa bilarna...

#107

Postad 24 september 2009 - 11:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Mars 2010. Bra! Väntar hellre på en rejält putsad produkt, efter att ha upplevt buggarna med NFS:Shift

Näe det är ju klart, en fet utvecklingsbudget, hela WWS i ryggen och typ 5 års utvecklingstid borde ju inte resultera i en rejält putsad produkt...tur att de fick några månader till.

Finns bara fördelar med att Polyphony är långsamma. Och tänk vad putsat GT5 skulle vara om den kom Mars 2011! :P

Redigerat av pacman, 24 september 2009 - 14:04.


#108

Postad 24 september 2009 - 13:08

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Risken är väl att fem år gamla tänk och lösningar inte känns så fräscht idag...

#109

Postad 24 september 2009 - 15:02

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
950 bilar.......... Jag är väl i minoritet, men jag skulle nöja mig med 95 bilar, i utbyte mot säg 30 banor.

I vinter kommer de väl dragandes med ytterligare försenad release så att de hinner hitta på 1200 bilar... :blush:

#110

Postad 24 september 2009 - 15:59

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Näe det är ju klart, en fet utvecklingsbudget, hela WWS i ryggen och typ 5 års utvecklingstid borde ju inte resultera i en rejält putsad produkt...tur att de fick några månader till.

Finns bara fördelar med att Polyphony är långsamma. Och tänk vad putsat GT5 skulle vara om den kom Mars 2011! :P


Jag förstår precis vad du menar! :blush:

Jag vill bara att GT5 ska vara bäst med stor marginal efter så lång tid, och nu när hösten blir nedsmetad med kompetenta konkurrenter så förstår jag att de vill maximera sin vinst när de nu jobbat så länge med sitt spel. Sen som du säger, de har vansinnigt med resurser, vi får väl verkligen hoppas att de får saker gjort under den tiden, som vi kanske skulle saknat annars.
De har haft så stora visioner, och har plockat in nya features relativt sent i utvecklingen, som headtracking, damage och kanske vill de även få in väderväxlingarna de pratat om. Detaljnivån på bilarna kanske varit lite överdrivet hög, likaså de höga kraven på upplösning och bilduppdatering, men nu när man vant sig med att det kan se ut så, så vill man ju inte offra det. Det känns ändå som att spelet är nära inpå nu, och att det kommer bli värt väntan. Det sista som görs på ett spel brukar vara det som märks mest, men jag förstår att det låter klyschigt efter så lång tid, och med dessa upprepade förseningar.

#111

Postad 24 september 2009 - 16:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

950 bilar.......... Jag är väl i minoritet, men jag skulle nöja mig med 95 bilar, i utbyte mot säg 30 banor.

Tycker att det verkar som det kommer finnas bra många banor.

20 olika områden, säg att det finns 1 bana per område, samt en spegelvändbaklänges av dem. dvs 40 banor. Sen ytterligare 30 tracks som är varianter. Tillräckligt IMO.

Håller dock med om att det är onödigt med 950 bilar. Vi behöver inte 15 årsmodeller av Nissas SX200 eller alla femtioelva varianter av Golf.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 september 2009 - 16:40.


#112

Postad 24 september 2009 - 16:25

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Tycker att det verkar som det kommer finnas bra många banor.

20 olika områden, säg att det finns 1 bana per område, samt en spegelvänd av dem. dvs 40 banor. Sen ytterligare 30 tracks som är varianter. Tillräckligt IMO.

Håller dock med om att det är onödigt med 950 bilar. Vi behöver inte 15 årsmodeller av Nissas SX200 eller alla femtioelva varianter av Golf.

Jag hoppas som sagt att locations betyder städer, vore kul om de kunde klarifiera lite bättre. (man är bra störd när man översätter clarify till klarifiera rakt av, haha)

Värst var då Mitsubishi Lancer Evolution, 20 stycken modeller!
Måste dock vara väldigt kul för de som är fans av den modellen. Det är så många bilar att man inte hinner köra alla, så man får välja sina favoriter, vilket ioförsig inte är nått fel, hade varit värre med för lite bilar. Som med Shift, tio-talet Tier4-bilar, och man har råd med alla efter tre dagar, då saknar man GT! :blush:

#113

Postad 24 september 2009 - 16:41

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Har jag väntat så här länge så klarar jag mig fram till mars också, om det nu inte blir försenat igen. :blush:

Angående mängden bilar så är det roligt att ha mycket att välja på, men trots att jag spelat GT4 till och från i åratal så har jag inte köpt i närheten av alla de bilar som finns. Men 20 olika Evos är viktigt!

#114

Postad 24 september 2009 - 17:13

TobbeT
  • TobbeT
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

hrrm, hade du bara läst några få inlägg upp så hade du redan sett det och sluppit skriva alla dom där bokstäverna. :blush:


Var ganska morgontrött och uppmärksammade inte de övre inläggen:) Men tack för upplysningen! Känns bra att det finns en Lamborghini i alla fall! Åtminstonde en av de nyare modellerna.

#115

Postad 24 september 2009 - 17:27

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Jag tycker det är kul med många bilar, speciellt med många "vanliga" bilar, sådana man har kört själv eller kanske har nu...

#116

Postad 24 september 2009 - 22:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Jo, att det inte skulle komma i år var föga förvånande. :)

Håller med dig där! 20 unika locations är verkligen inte mycket med tanke på att det skall vara både rally och nascar i spelet också. Blir inte många locations per "gren" så att säga.
Dock gillar jag inte alls DLC och inser att jag skulle bli ruinerad av detta eftersom jag utan tvekan skulle köpa ALLT som går att ladda ner... :D
Det hade nog blivit lite svårt att integrera det i "GT-stuket" också kanske?
För att det skulle krävas att man köper till en massa extra banor för att få guld (eller ens kunna köra) loppen i respektive klasser verkar ju lite långsökt!?

Löjligt med 950 bilar och bara 20 banor. Det är alla de där förbannade bilarna som tar tid och skapar försening.
Jag kommer använda max 50 bilar ändå, men det är väl jag det.
De tog tydligen 2 dagar att modellera en bil i GT på PS1 samt 2 veckor på GT3/4 för PS2. Kan bara gissa hur många 10000-tals timmar de lagt på bilarna. Fixa lite fler banor och släpp spelet nu istället :angry:
Släpp add-ons senare om ni vill ha fler bilar

#117

Postad 24 september 2009 - 22:26

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Om jag får gissa, så tror jag inte bilarna är problemet. Alla nya features spelar nog större roll.

Postad bild

Redigerat av Fredag, 25 september 2009 - 01:55.


#118

Postad 25 september 2009 - 01:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Löjligt med 950 bilar och bara 20 banor.

Som sagt, 70 tracks i 20 olika miljöer...

#119

Postad 25 september 2009 - 07:31

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
"Ny" ( uppdaterad ) officiell website för GT-serien:

http://us.gran-turismo.com/us/

Den svenska har inte öppnat ännu så jag plockade den amerikanska så länge.
Hmm, men undrar vad som är skillnaden mot den gamla?!?

Redigerat av BrittBastard, 25 september 2009 - 07:37.


#120

Postad 25 september 2009 - 10:38

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

950 bilar.......... Jag är väl i minoritet, men jag skulle nöja mig med 95 bilar, i utbyte mot säg 30 banor.


Jag gissar att de får lite sponsorpengar från tillverkarna för att inkludera deras bilar.

#121

Postad 25 september 2009 - 16:03

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Fick reda på att det är 31 Mars, den sista dagen på Sonys "fiscal year", så beslutet måste delvis vara ekonomiskt.

#122

Postad 25 september 2009 - 16:40

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Fy fan och läsa detta en Fredag dessutom!

kommer bli många killar som super extra hårt idag...

jag e knäckt iaf. Varför inte vänta tills 2011 och döpa det till GT6 ....

#123

Postad 25 september 2009 - 18:38

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Stuttgart/Affalterbach – The new Mercedes-Benz SLS AMG, the highlight of the 2009 International Motor Show (IAA) in Frankfurt/Main, will soon be delighting video game fans the world over. The gullwing model is being featured in the latest version of the PlayStation®3 (PS3™) game Gran Turismo®5, in which it is expected to excite gamers with its breathtaking performance.

Postad bild

For an emotionally appealing and realistic reproduction of the vehicle from different camera angles, the game designers and engineers from Polyphony Digital Inc. have digitised the new gullwing model using elaborate video scans. But it is not just the visual aspects of the game which are a delight: the in-game performance virtually matches the real performance of the SLS AMG on the race track.

Postad bild

To develop this realistically detailed simulation, Kazunori Yamauchi, the creator and producer of the Gran Turismo® series, subjected the SLS AMG to an extensive test drive on the Nordschleife circuit. "The performance of the SLS AMG is unbelievable. Despite the Nordschleife being an extremely undulating track, the gullwing remains extremely stable. Driving this unique super sports car in Gran Turismo®5 will be a fantastic experience," explains Yamauchi, who is in addition both Senior Vice President of Sony Computer Entertainment Inc. and President of Polyphony Digital Inc.

Postad bild

Developed by Polyphony Digital Inc. exclusively for the PlayStation® family of products, the Gran Turismo® series is not only one of the world's best-selling video games, having clocked up sales of more than 52 million copies, but thanks to its impressive true-to-life detail and realistic vehicle handling it also represents the absolute benchmark among fans.

Postad bild

Högupplösta bilder här!

http://www.youtube.c...h?v=ETk6YHBd5Cw

#124

Postad 26 september 2009 - 13:53

paltrude
  • paltrude
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Skit också, men det kommer i alla fall...
Även om det bara är ett halvår bort så känns det jobbigt.

#125

Postad 26 september 2009 - 16:29

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Verkar som man kommer kunna skada alla bilar, med skillnaden att vissa ("normala" bilar) skadas mindre än andra.

"Now, for starters, there's going to be deformation damage -- scratches and stuff -- for all normal cars, but race cars are going to take hits hard in a way that will cause doors and side panels to tear completely off."
http://ps3.ign.com/a.../1028707p1.html

På ett annat forum har jag förresten läst ett inlägg där det påstås att det skett en miss i översättningen när det gäller releasedatumet. Det ska egentligen ha sagts att spelet kommer släppas mellan nu och mars 2010. OBS: Någon ordentlig källa till detta har jag inte hunnit skaka fram.

#126

Postad 26 september 2009 - 18:45

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Ifall jag inte har spelet i näven SENAST Mars 2010 så kommer jag utrusta min bil med 500kg sprängmedel och påbörja resan till Polyphony.

Köpte ju min PS3 vid release enbart för att nån gång få spela GT5.
Nu har den ju med råge kommit att användas till annat med, men det var ju enda spelet jag verkligen ville ha...

#127

Postad 26 september 2009 - 18:50

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Ifall jag inte har spelet i näven SENAST Mars 2010 så kommer jag utrusta min bil med 500kg sprängmedel och påbörja resan till Polyphony.

Köpte ju min PS3 vid release enbart för att nån gång få spela GT5.
Nu har den ju med råge kommit att användas till annat med, men det var ju enda spelet jag verkligen ville ha...


Den som väntar på något gott.....................

Bäst för dem att spelet är grymt när det väl släpps, annars är det ganska fail.

#128

Postad 27 september 2009 - 03:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild

#129

Postad 27 september 2009 - 14:30

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Coolt att alla bilar får skador.

Sen är 31 Mars det som gäller för Japan, enligt officiella källor. EU och US har inga datum satta än. Men det blir nog inga större luckor att tala om, nån vecka in i april kanske...

#130

Postad 27 september 2009 - 15:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Kollar man på IGN så verkar skadorna inte alls vara mkt att hurra för, insåg det när de först visade upp dem men tänkte då att skadorna subarun fick var de mer grundläggande skadorna som alla bilar har så har vi nu sett att subarun har flest skadepunkter, och bilen känns forts som en tungstyrd låda utan minsta energi när man väl träffar ngt.

bilarna studsar lika mkt som de alltid gjort när man kör in i vägräcken etc. Hade hoppats att Polyphony kommit lite längre än så :)

#131

Postad 27 september 2009 - 16:40

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Nej, skademodelleringen kunde de ha hoppat över om de inte tänkte göra det bättre än det där. Rent skräp.

#132

Postad 27 september 2009 - 17:08

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
De hade nog gjort det med, om inte alla fans skrikigt sig hesa efter det. Nu när de väl fogat sig efter massan så klagas det ändå, haha..

Det är iallafall work in progress, så det kan ju bli bättre. Själv försöker jag få perfekta varv i GT, vill man ha sönder bilarna kör man väl paradice eller nått...
Enda fördelen är att onlinespelet blir verkligare, då man kanske aktar sig mera för att köra in i sidan i en motspelare i hopp om att slippa bromsa tidigt och studsa in på banan. Damage i GT5 kommer ju göra styrningen skev, som i de flesta bilspel...

#133

Postad 27 september 2009 - 17:11

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0
Jag tyckte skadorna såg bra ut, men jag kanske bara är konstig :)

#134

Postad 27 september 2009 - 17:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jag tyckte skadorna såg bra ut, men jag kanske bara är konstig :)


finns inga crumple zones, om du saftar rakt in i räcket i 120 så pressas fronten in, som det är nu stannar man bara och framspoilern hänger löst.

Dessutom är det klart att folk skrikit sig hesa om skador eftersom som det är nu så kan du köra som en idiot utan penalty, däcksslitaget de hade modellerat förut var ju inte mkt att hänga i granen, men däremot tycker jag att de borde jobbat hårdare på det istället för att slänga in det som en afterthought.

#135

Postad 27 september 2009 - 18:25

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
NFS:S lider av samma problem, bilen repas bara. Ingen crumple ö.h.t. Även om du saftar in i nått, säg 361 km/h med en Veyron. Testade det på sista långa rakan(nürbugrringen) Där säger gubben "uuugh" och så bluras bilden med, men det finns inga spel på marknaden i den här kvalitén som får plats med en bra skademodell. Antingen eller. Jag är förvånad över det som PD klarat av, med tanke på hur snygga bilarna är. De har ju redan en pressad minnesbudget, då spelet ska köras i en hög upplösning och med en hög bilduppdatering. Det har nog jobbat på det så mycket det bara går, PD strävar ju efter perfektionism.
Sen tillkommer reglerna, där inga bilmärken tolererar för mycket crumple, därför paradice har "hittapå-bilar"...

Penalty borde man däremot ha kommit runt utan skador, NFS:S har en tröskel på fem genvägar, sen är du game over och får automatiskt en restart. Inte lätt när man kör nurbergring, där man ofta genat innan man ens hann fatta att man skulle bromsa, haha...
Likaså skulle man kunna gjort för räckstuds osv...

På en riktig bil räcker det med 70 km/h mot betongvägg för att mosa fronten på bilen så mycket att den inte går att reparera, än mindre köra med. Så inga bilspel idag är ens i närheten av att vara realistiska när det gäller krockar.

Här är en crash i "uppvärmingsfart", för att ge lite perspektiv:
http://www.youtube.c...h?v=BxWMKf-9CAo

Det skulle vara för magstarkt att ha med i ett spel, det ska ju fortfarande vara roligt att spela. Själv skulle jag köpa det som en barnförbjuden DLC om det var tekniskt möjligt, då jag gillar realism, men jag förstår att de måste dra gränsen ganska tidigt om de vill ha 3+ på omslaget...

#136

Postad 27 september 2009 - 20:06

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

De hade nog gjort det med, om inte alla fans skrikigt sig hesa efter det. Nu när de väl fogat sig efter massan så klagas det ändå, haha..


Som jag ser det, så har de inte fogat sig. De har ju inte ordnat någon skademodellering åt oss, på sin höjd ett halvhjärtat försök är vad vi har fått :)

Om man inte kan skall man låta bli att göra. I vart fall när det gäller mina pengar.

#137

Postad 27 september 2009 - 21:30

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Som sagt, hitta ett spel med lika snygga bilar som GT5 med bättre skademodellering och lägg pengarna där istället då... Lycka till! :)

#138

Postad 28 september 2009 - 08:13

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Som sagt, hitta ett spel med lika snygga bilar som GT5 med bättre skademodellering och lägg pengarna där istället då... Lycka till! :)


Som sagt, jag räknar inte det som finns i GT5 som skademodellering.

#139

Postad 28 september 2009 - 09:15

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
Om man ger ut ett spel och ödmjukt väljer att kalla det "the real driving simulator" så förpliktigar det ju en del, kan jag tycka.

Man ska väl inte bara simulera bilarna korrekt när de står i depån, man ska väl försöka simulera själva körningen korrekt också. Annars fattar jag inte riktigt skillnaden mellan arkadspel och simulatorspel.

Sen fattar jag att man inte kan få allt på 3 år och en bluray-skiva... Men visst tusan är det ett stort minus. Kanske inte just att alla skador inte syns, utan att det är så onaturligt när man krockar och bara studsar som en flipperkula.

#140

Postad 28 september 2009 - 09:19

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

NFS:S lider av samma problem, bilen repas bara. Ingen crumple ö.h.t. Även om du saftar in i nått, säg 361 km/h med en Veyron. Testade det på sista långa rakan(nürbugrringen) Där säger gubben "uuugh" och så bluras bilden med, men det finns inga spel på marknaden i den här kvalitén som får plats med en bra skademodell. Antingen eller.


Det har också delvis med att göra att biltillverkarna gett motstånd mot att låta deras bilar bli skadade i spel. I många fall har de gett licensen gratis för att få reklam för sina bilar men istället krävt att bilen skall alltid visas i bästa skick. I GT5 fallet gissar jag att de fått betalt t.o.m för att inkludera bilarna eftersom det är så många (950 st). Då blir det nog ännu svårare att få till en sån deal, och det är antagligen därför "produktionsbilarna" i spelet kommer ha sämre skademodellering än racing-varianterna.

#141

Postad 28 september 2009 - 18:33

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Det har också delvis med att göra att biltillverkarna gett motstånd mot att låta deras bilar bli skadade i spel. I många fall har de gett licensen gratis för att få reklam för sina bilar men istället krävt att bilen skall alltid visas i bästa skick. I GT5 fallet gissar jag att de fått betalt t.o.m för att inkludera bilarna eftersom det är så många (950 st). Då blir det nog ännu svårare att få till en sån deal, och det är antagligen därför "produktionsbilarna" i spelet kommer ha sämre skademodellering än racing-varianterna.


Jo, du skulle citerat meningen efter istället, hehe. Det spekuleras mycket om vad som man får och inte får, men det verkar stå klart att området runt föraren inte får kompromissas. Varav diskussionen angående varför GT5:s skademodell tillåter att dörrarna slits av, men det var tydligen ok då det fanns stödbur. PD har på båda mässorna poängterat att det hela är work in progress och att de har testgrupper som får prova olika varianter på skademodellen.

#142

Postad 28 september 2009 - 18:40

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Det låter lovande!

Om den filmen som varit ute ett tag är typ v. 0.03 Beta så kan det nog bli bra till v. 2.0 B)

#143

Postad 28 september 2009 - 20:06

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Japp, mycket lovande, då skademodellen redan nu är bättre än t ex NFS:S, som är ett väldigt avskalat spel i jämförelse med GT5. B)

EDIT:
Det har läckt ut att GT5 kommer få både väder och natt/dagtid.
Det plockades ner, men det gjorde ju tidigare info med, som visade sig stämma. Även däckslitage ska finnas med, temperatur på gummit och andra variabler påverkar hur snabbt de slits. Nu blir det riktigt kul med enduro!

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av Fredag, 29 september 2009 - 01:39.


#144

Postad 29 september 2009 - 05:06

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Som jag ser det, så har de inte fogat sig. De har ju inte ordnat någon skademodellering åt oss, på sin höjd ett halvhjärtat försök är vad vi har fått :)

Om man inte kan skall man låta bli att göra. I vart fall när det gäller mina pengar.

Är du seriös? Du väntar dig att få ett äkta virtual reality spel som man kopplar in direkt i hjärnan. Du vill känna hjälmen fastspänd på huvudet, hur avgaserna sticker i näsan och hur 6-punktsbältet tillsammans med den urskålade stolen håller dig på plats när du gasar dig ur en kurva. Jo tack det vill jag också, men som Sir Duke säger så kan man inte riktigt vänta sig hur mycket som helst av dagens teknik!

Om man ger ut ett spel och ödmjukt väljer att kalla det "the real driving simulator" så förpliktigar det ju en del, kan jag tycka.

Man ska väl inte bara simulera bilarna korrekt när de står i depån, man ska väl försöka simulera själva körningen korrekt också. Annars fattar jag inte riktigt skillnaden mellan arkadspel och simulatorspel.

Sen fattar jag att man inte kan få allt på 3 år och en bluray-skiva... Men visst tusan är det ett stort minus. Kanske inte just att alla skador inte syns, utan att det är så onaturligt när man krockar och bara studsar som en flipperkula.

Tycker du verkligen att Gran Turismo bara "simulerar bilarna korrekt i depån" men att körningen mest liknar ett arkadspel? Du har inte kört GT5P va?.. Själv tycker jag att det är ganska bra körkänsla och jag tror inte att det blir sämre i det färdiga spelet! =)

#145

Postad 29 september 2009 - 05:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Körkänslan är det inget fel på, det är hur bilarna interagerar med omgivningen som kanske borde bättras på lite, själv så tycker jag mest att det är kul att de simulerar skador, men det är störande att de inte simulerar skador på refuger och däckbarriärer som nästan känns lite viktigare...
Dessutom kan de ha sönder såna saker hur mkt de vill, klart att det kan få finnas en yttre gräns så folk inte kan köra på utsidan av en bana, men lite deformation på räcken hade varit trevligt.

#146

Postad 29 september 2009 - 08:15

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Är du seriös? Du väntar dig att få ett äkta virtual reality spel som man kopplar in direkt i hjärnan. Du vill känna hjälmen fastspänd på huvudet, hur avgaserna sticker i näsan och hur 6-punktsbältet tillsammans med den urskålade stolen håller dig på plats när du gasar dig ur en kurva. Jo tack det vill jag också, men som Sir Duke säger så kan man inte riktigt vänta sig hur mycket som helst av dagens teknik!


Är det här något tarvligt försök att förlöjliga en helt relevant åsikt? Jag har inte sagt att jag förväntar mig äkta virtual reality, var får du det ifrån? Det jag förväntar mig är dock långt bättre än vad som visats. Det duger inte med perfekt polerade, intakta, karosseridelar som hänger lite löst.

Redigerat av Lindholm R, 29 september 2009 - 08:16.


#147

Postad 29 september 2009 - 08:42

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=ETk6YHBd5Cw


I mycket av den videon är den riktiga bilen som filmats. Alla scener där bilen har en tysk nummerplåt är det den riktiga bilen, så riktigt så snyggt är inte GT5. :)

Redigerat av SirIdot, 29 september 2009 - 08:42.


#148

Postad 29 september 2009 - 12:32

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Är det här något tarvligt försök att förlöjliga en helt relevant åsikt? Jag har inte sagt att jag förväntar mig äkta virtual reality, var får du det ifrån? Det jag förväntar mig är dock långt bättre än vad som visats. Det duger inte med perfekt polerade, intakta, karosseridelar som hänger lite löst.

Är bara så trött på folk (inte bara du) som ska klaga på allt... Verkar nästan som att en del tävlar om vem som ställer högst krav på saker och ting. Så fort något inte är perfekt så ska det påpekas!

Men det är väl bara jag som är trött och grinig....

I mycket av den videon är den riktiga bilen som filmats. Alla scener där bilen har en tysk nummerplåt är det den riktiga bilen, så riktigt så snyggt är inte GT5. :)

Att en sån sak måste påpekas tyder väl på att det är ganska snyggt! :lol:

#149

Postad 29 september 2009 - 12:57

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Är bara så trött på folk (inte bara du) som ska klaga på allt... Verkar nästan som att en del tävlar om vem som ställer högst krav på saker och ting. Så fort något inte är perfekt så ska det påpekas!

Men det är väl bara jag som är trött och grinig....


Det är klart förståeligt. Jag kan tycka samma sak i många fall. När det gäller den så kallade skademodelleringen i GT5 tycker jag dock inte det är helt fel att säga att man har en bra bit kvar. Nu verkar ju även PD vara inne på att det är en halvfärdig produkt, så det är, enligt mig, en ickefråga i dagsläget.

#150

Postad 29 september 2009 - 16:17

stewie82
  • stewie82
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Citat från dn.se:

– Det är tuffa tider och det var inte lika många stora titlar under våren som föregående år. Många lanseringar av nya spel har skjutits upp och så har det fortsatt även i höst, säger Martin Lindell, analytiker på Dataspelsbranschen.

Många lanseringar har flyttats till första kvartalet 2010 eftersom företagen är osäkra på det ekonomiska läget, enligt Lindell.



Kanske det här kan vara en bidragande orsak?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.