Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KILLZONE 3

1649 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Rösta (35 medlem(mar) har röstat)

Singleplayer

  1. 5 (9 röster [25.71%])

    Procent av omröstning: 25.71%

  2. 4 (15 röster [42.86%])

    Procent av omröstning: 42.86%

  3. 3 (7 röster [20.00%])

    Procent av omröstning: 20.00%

  4. 2 (3 röster [8.57%])

    Procent av omröstning: 8.57%

  5. 1 (1 röster [2.86%])

    Procent av omröstning: 2.86%

Multiplayer

  1. 5 (15 röster [42.86%])

    Procent av omröstning: 42.86%

  2. 4 (8 röster [22.86%])

    Procent av omröstning: 22.86%

  3. 3 (5 röster [14.29%])

    Procent av omröstning: 14.29%

  4. 2 (4 röster [11.43%])

    Procent av omröstning: 11.43%

  5. 1 (3 röster [8.57%])

    Procent av omröstning: 8.57%

Rösta Gäster kan inte rösta
Killzone 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 7,84 (18) 220:-
Killzone 3 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 5,5 (1) Inga priser
Killzone 3 - Helghast Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 4 8 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

#1601

Postad 04 april 2011 - 15:21

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

Körde public warzone igår och propaganda speaker omgången. Fi kom springande 10meter från avlämningsplatsen och hade en på mitt lag precis bakom sig. "Skjut! Skjut!" skriker jag i mina tankar, men icke. Han skulle prompt få till en melee och hinner inte fram eftersom de springer lika fort och lagom till det är försent och fi placerat propaganda speaker och fått poäng så lyckas jag sänka honom med en kulsvärm medans min allierade fortfarande springer bakom och jagar sin melee.

Vilket glänsande lagspelstänk det finns därute. Vägra spela TDM istället om man nu jagar kills eller trophys eller nåt.

Det är så det brukar bli när man spelar med random-miffon tyvärr.

Det hände mig en konstig grej igår, antar att det har med lagg o göra. Jag sprang i en "tom" korridor på någon bana och helt plötsligt dör jag av ett melee slag och jag bara WTF!!!! Sen i döende-sekvensen ser jag hur en gubbe typ hackigt svävar förbi min gubbe, han hade inte någon osynlighets-cloak så det måste ha varit lagg. Och jag som var på väg att fixa en fin killstreak ;)

#1602

Postad 05 april 2011 - 12:06

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Det låter märkligt. Sånt hände typ aldrig i KZ2 iallafall, stabilare gameplay fick man leta efter. Jag har iofs inte haft något lagg på KZ3 heller men på senare tid har ps3:an frusit då och då. Det jag retar mig oändligt på är att man måste ange vilken karta man föredrar för att undvika att hela tiden kastas in på Salamun Market. Och när man då väljer så får man spela BARA den och gärna med typ 3 andra spelare på servern. Va fan är det???

#1603

Postad 05 april 2011 - 13:34

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Håller med om man väljer en karta som man föredrar så får man ju nöta den hela tiden, borde slumpa mellan dom andra..
oturen då är att man kanske får Salamun Market o då är man fast på den.

hoppas detta fixas snart..

fråga. har Steel rain kartorna kommit ennu ??

#1604

Postad 05 april 2011 - 13:47

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

fråga. har Steel rain kartorna kommit ennu ??

Jag kollade senast i söndags och då kunde jag itne hitta dem. Har för mi att jag läste någonstans att de skulle varit ute redan i förra veckan...

#1605

Postad 05 april 2011 - 20:39

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
visst är det bara 2 kartor ?

synd bara att man inte kan köra alla spel lägen på alla kartorna.

#1606

Postad 06 april 2011 - 06:41

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

visst är det bara 2 kartor ?

synd bara att man inte kan köra alla spel lägen på alla kartorna.

Japp, två banor per mappack - en för TDM och en för warzone. Blir ju i princip så att man köper två banor men bara spelar en av dem, lite dåligt faktiskt. Tycker detta sköts mycket bättre i COD spelen.

#1607

Postad 06 april 2011 - 08:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Så här i efterhand hade jag nog passat på retro-packet men det nya steel rain verkar riktigt bra. http://www.killzone....g-the-rain.html Det är som sagt mycket märkligt att man inte kan använda alla kartor till alla olika spellägen.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 06 april 2011 - 08:05.


#1608

Postad 06 april 2011 - 08:22

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Nice dom nya kartorna kommer idag :)

#1609

Postad 06 april 2011 - 09:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Japp, två banor per mappack - en för TDM och en för warzone. Blir ju i princip så att man köper två banor men bara spelar en av dem, lite dåligt faktiskt. Tycker detta sköts mycket bättre i COD spelen.

Förstår inte varför de inte gjorde som i KZ2, designade alla kartor efter Warzone, sen bara smackade dit det där TDM-läget på dem...

#1610

Postad 07 april 2011 - 10:54

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Kravlade mig in på TDM häromdagen bara för att checka retrokartan. Och visst, den dök upp omedelbart trots att valet stod på "any". Min irritation över att retropacket verkar ligga som en j*vla override för andra kartor bara växer. Önskar jag kunde avinstallera retro-map pack för båda kartorna är sorgliga versioner av de ursprungliga och den för TDM är ju helt oduglig. Korridoren är helt tom. Och varför skulle någon vilja springa där egentligen i en TDM? Man är ju bara sitting duck och därför är nästan halva kartan obefolkad. Det är bara hål i huvudet alltihop.

#1611

Postad 07 april 2011 - 13:14

bylin
  • bylin
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Det är så det brukar bli när man spelar med random-miffon tyvärr.

Det hände mig en konstig grej igår, antar att det har med lagg o göra. Jag sprang i en "tom" korridor på någon bana och helt plötsligt dör jag av ett melee slag och jag bara WTF!!!! Sen i döende-sekvensen ser jag hur en gubbe typ hackigt svävar förbi min gubbe, han hade inte någon osynlighets-cloak så det måste ha varit lagg. Och jag som var på väg att fixa en fin killstreak :)


Han kanske hade lagswitch? Jag har inte märkt av det på KZ3 men såg det väldigt ofta i Uncharted 2. Tror det är lättare att upptäcka i det spelet.

Kravlade mig in på TDM häromdagen bara för att checka retrokartan. Och visst, den dök upp omedelbart trots att valet stod på "any". Min irritation över att retropacket verkar ligga som en j*vla override för andra kartor bara växer. Önskar jag kunde avinstallera retro-map pack för båda kartorna är sorgliga versioner av de ursprungliga och den för TDM är ju helt oduglig. Korridoren är helt tom. Och varför skulle någon vilja springa där egentligen i en TDM? Man är ju bara sitting duck och därför är nästan halva kartan obefolkad. Det är bara hål i huvudet alltihop.


Exakt min tanke när jag spelade i förrgår. Men jag lyckades utnyttja den till min fördel. Smög i korridoren och kom till stället andra laget campade och dödade väldigt många. Funkade fint.

#1612

Postad 07 april 2011 - 13:41

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

Han kanske hade lagswitch? Jag har inte märkt av det på KZ3 men såg det väldigt ofta i Uncharted 2. Tror det är lättare att upptäcka i det spelet.


Den gamla klassikern, jo det är väl möjligt och kanske rätt troligt eftersom jag annars inte har upplevt något lagg-problem tidigare i KZ3. Laggswithc verkade uppkomma väldigt ofta i COD4 vill jag minnas...

#1613

Postad 08 april 2011 - 08:31

bylin
  • bylin
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Den gamla klassikern, jo det är väl möjligt och kanske rätt troligt eftersom jag annars inte har upplevt något lagg-problem tidigare i KZ3. Laggswithc verkade uppkomma väldigt ofta i COD4 vill jag minnas...


Jag har varit väldigt skonad från det i mina spel. Uncharted 2 var första gången jag märkte det och det bara några månader sen.

Fördelen med KZ3 är att det är fler som spelar. I uncharted var man så få så det märktes väldigt fort.

#1614

Postad 12 april 2011 - 08:21

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Tjena pågar och töser!

Jag undrar om någon kan svara på mina frågor angående multiplayer. Jag har spelat i två veckor nu och nästan maxat både marksman och tactician. Jag har dock rätt mycket problem med objectives i o m att jag inte förstår symbolerna, dels på minimapen (kan man se ammocrates?) och dels alla pilar på skärmen. Vilka är tactical spawnpoints kontra annat?

Jag spelade search and retrieve igår och lyckades hitta den där propagandasändaren efter att jag följde någon siffra eller pil. Men när jag väl fick den visste jag inte vart någonstans på kartan jag skulle ta den. Det slutade med att jag tog den till basecamp och sedan stod det att jag hade "dropped the speaker" (?), dvs. att jag misslyckats.

Jag har kollat i manualen som följt med men där är ju noll info om det här. Det verkar som om det är utformat för personer som spelat KZ1 och KZ2.

Annars så tycker jag spelet är sjukt skoj. Speciellt en av snöbanorna är riktigt kul att spela.

#1615

Postad 12 april 2011 - 10:12

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Tjena pågar och töser!

Jag undrar om någon kan svara på mina frågor angående multiplayer. Jag har spelat i två veckor nu och nästan maxat både marksman och tactician. Jag har dock rätt mycket problem med objectives i o m att jag inte förstår symbolerna, dels på minimapen (kan man se ammocrates?) och dels alla pilar på skärmen. Vilka är tactical spawnpoints kontra annat?

Jag spelade search and retrieve igår och lyckades hitta den där propagandasändaren efter att jag följde någon siffra eller pil. Men när jag väl fick den visste jag inte vart någonstans på kartan jag skulle ta den. Det slutade med att jag tog den till basecamp och sedan stod det att jag hade "dropped the speaker" (?), dvs. att jag misslyckats.

Jag har kollat i manualen som följt med men där är ju noll info om det här. Det verkar som om det är utformat för personer som spelat KZ1 och KZ2.

Annars så tycker jag spelet är sjukt skoj. Speciellt en av snöbanorna är riktigt kul att spela.

Kolla på minimap så kommer du förstå. Om du är propagandaspeaker bärare så ska den alltid placeras nära fiendens hemma-spawn (så du vet vilket håll du ska). Du kommer se ikonen i rutan förutsatt att du är vänd i rätt riktning och det kommer stå hur många meter det är till avlämningsplats (siffran). Annars kan du snegla på minimap, det är en grön oktan typ. I search and destroy kommer explosion visas i bild förutsatt att du är vänd i rätt riktning och antal meter dit. På minmap är dessa vita oktaner. Om en laddning placerats blir de gröna. Om du är på försvarande lag ser du en sköld i bild och en röd oktan om en laddning placerats. Om du är taktiker så kommer alltid de olika spawnpunkterna man kan erövra visas i kartan och antal meter dit. Det är en rund ring med en flagga i typ. Om fienden håller punkten så är den röd. Samma princip som för search and destroy. Gröna ammocrates syns på minmap bara, små rektanglar med sträck (patroner) på. Röda ammocrates är fiendens. Om du är ingenjör så kommer skiftnycklar visas på minimap för föremål du kan reparera (ammocrates och stationära MGs).

Du kommer märka.

#1616

Postad 12 april 2011 - 10:20

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Kolla på minimap så kommer du förstå. Om du är propagandaspeaker bärare så ska den alltid placeras nära fiendens hemma-spawn (så du vet vilket håll du ska). Du kommer se ikonen i rutan förutsatt att du är vänd i rätt riktning och det kommer stå hur många meter det är till avlämningsplats (siffran). Annars kan du snegla på minimap, det är en grön oktan typ. I search and destroy kommer explosion visas i bild förutsatt att du är vänd i rätt riktning och antal meter dit. På minmap är dessa vita oktaner. Om en laddning placerats blir de gröna. Om du är på försvarande lag ser du en sköld i bild och en röd oktan om en laddning placerats. Om du är taktiker så kommer alltid de olika spawnpunkterna man kan erövra visas i kartan och antal meter dit. Det är en rund ring med en flagga i typ. Om fienden håller punkten så är den röd. Samma princip som för search and destroy. Gröna ammocrates syns på minmap bara, små rektanglar med sträck (patroner) på. Röda ammocrates är fiendens. Om du är ingenjör så kommer skiftnycklar visas på minimap för föremål du kan reparera (ammocrates och stationära MGs).

Du kommer märka.


Kanon!

Tack så hemskt mycket för ditt uttömmande svar. Nu kommer det bli ganska mycket lättare känner jag =).

#1617

Postad 12 april 2011 - 10:27

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Jag passar på att ställa en fråga till. Kan man verkligen inte ändra nickname någonstans? Eller man har alltid samma nickname som sin psn-användare? Jag har bara hittat en meny för klantags.

#1618

Postad 12 april 2011 - 10:30

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
no problem ;)

Nej, ditt namn är ditt psn id.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 12 april 2011 - 10:30.


#1619

Postad 16 juni 2011 - 08:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Spelade lite igår, först SP på Elite som jag inte kört och sen lite MP.

Jag blev dock raskt påmind om hur mycket fel GG tänkt när jag körde igång MP. Blev dödad av en cloakad "sniper" med STA52 runt mitt spawn ett par gånger i rad så jag tappade lusten totalt att ens fortsätta... :)

Hoppas med KZ4 att de kastar bort grafikmotorn från KZ3 och tar tillbaka den från KZ2 och går tillbaka till det klockrena MP-upplägget de hade där.

#1620

Postad 16 juni 2011 - 08:30

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Jag trodde du hade sålt din ps3:a Morlock...... :)

#1621

Postad 16 juni 2011 - 08:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag trodde du hade sålt din ps3:a Morlock...... :)

Tro det eller ej, men jag har numera 2st... :P

#1622

Postad 16 juni 2011 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Spelade lite igår, först SP på Elite som jag inte kört och sen lite MP.

Jag blev dock raskt påmind om hur mycket fel GG tänkt när jag körde igång MP. Blev dödad av en cloakad "sniper" med STA52 runt mitt spawn ett par gånger i rad så jag tappade lusten totalt att ens fortsätta... :)

Hoppas med KZ4 att de kastar bort grafikmotorn från KZ3 och tar tillbaka den från KZ2 och går tillbaka till det klockrena MP-upplägget de hade där.

Hear, hear.

(Även fast jag tyckte det var skitball att spela som snajper :P)

#1623

Postad 16 juni 2011 - 21:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Tro det eller ej, men jag har numera 2st... :D


Du menar att hushållet numera har 2st. :)

#1624

Postad 17 juni 2011 - 07:24

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Ska jag skicka upp två strömkablar så du kan använda dem också Morre..... :D

#1625

Postad 17 juni 2011 - 08:14

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Om man anser både grafik och gameplay vara bättre i Killzone 2 så kan man ju spela det då som tur är. Man behöver inte vänta på en fyra.

#1626

Postad 17 juni 2011 - 12:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Om man anser både grafik och gameplay vara bättre i Killzone 2 så kan man ju spela det då som tur är. Man behöver inte vänta på en fyra.

Jomen precis, för vi vill ju inte ha nya spel. Och aboslut inte spel som förbättrar formulas.

#1627

Postad 17 juni 2011 - 13:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Ska jag skicka upp två strömkablar så du kan använda dem också Morre..... :)

Har sladdarna nerpackade just nu men jag vet vart jag packat ner dem i varje fall. :) Lär nog lysa lite mindre med min frånvaro framöver. :D

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 juni 2011 - 13:03.


#1628

Postad 07 juli 2011 - 17:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Har kört klart detta på ELITE nu. Bra mycket lättare än KZ2 på ELITE. Enda som var drygt var
Spoiler


Mycket av spelet känns ganska rushat på något sätt, inte lika välpolerat som KZ2. Speciellt mellansekvenserna.

#1629

Postad 07 juli 2011 - 17:49

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Håller med 2:an var mera jämnt svår och med en sista bana som nästan fick en att vrida sönder kontrollen innan man klara den :)

#1630

Postad 28 juli 2011 - 12:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jomen precis, för vi vill ju inte ha nya spel. Och aboslut inte spel som förbättrar formulas.

Satte i tvåan häromdagen och spelade. Det var riktigt kul och ett kärt återseende. Det är bättre frenesi i tvåan till följd av av bland annat spawngranaterna som leder till en helt annan slakt än i trean. Men tvåan är inte bättre på allt. Grafiken är läckrare i trean har jag kommit fram till efter mycket spel i båda. Det är bättre att snipers är bättre skyddade i trean också. Deras cloak är ett alldeles för klent skydd i tvåan där man blir snipad inom tio sekunder eller av vilken annan unit som helst som har valt Spot & Mark som secondary om man står still (vilket man gör som sniper). Ljudet är mäktigare i trean och fler vapen har tillkommit. Killzone 3 är trots många aktiva spelare och höga betyg ändå ett relativt underskattat spel, det är mitt tredje intryck efter att ha spelat det lite längre tid nu. De flesta gameplayskillnader som ändrats, exempelvis kontrollpunkter för spawn är bara annorlunda, inte sämre.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 juli 2011 - 12:31.


#1631

Postad 02 augusti 2011 - 09:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

De flesta gameplayskillnader som ändrats, exempelvis kontrollpunkter för spawn är bara annorlunda, inte sämre.

Jag pratar enbart om Warzone och inte något av de andra lägenena. Tactical Spawn Points gör spelet mycket mindre dynamiskt och lättare att spawnkampa det andra laget då dessa är få och statiska på banan. Kontrollerar ena laget alla dessa (ibland finns det bara 1) så har det andra laget ingen möjlighet att spawna någon annanstans än i basen, inte ens på en squadledare som man kunde i KZ2. Taktikerns roll i spelet blir ett oändligt Capture&Hold-spelande oavsett rond.

Sen att de har förstört balansen på varenda klass får väl stå för mig då...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 augusti 2011 - 09:10.


#1632

Postad 25 oktober 2011 - 20:23

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Nån som vill spela detta ikv?

#1633

Postad 26 oktober 2011 - 00:16

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Trasigare spel har jag nog aldrig sett maken till....

#1634

Postad 26 oktober 2011 - 08:00

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Trasigare spel har jag nog aldrig sett maken till....


MW2?

#1635

Postad 26 oktober 2011 - 10:35

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Trasigare spel har jag nog aldrig sett maken till....


eeh.. va?

Killzone 3 är riktigt kul. Nu har jag dock spelat tillräckligt av det och väntar på BF3.

#1636

Postad 26 oktober 2011 - 12:40

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0


eeh.. va?

Killzone 3 är riktigt kul. Nu har jag dock spelat tillräckligt av det och väntar på BF3.

Ja det finns nog ett skäl till att han inte har detaljerat vad som anses brutet.

#1637

Postad 26 oktober 2011 - 16:21

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Spawnsystemet är trasigt, konstant capture & hold och ingen fokuserar på objective, eller så orkar ingen spela taktiker så man blir baseraped varje match, kul!

Alla bottar är OP, turrets som skjuter raketer på gubbarna? WTF? Raketer kan de skjuta på drones istället.

Man har absolut INGEN koll på var ens squadmates är som i KZ2, där hade man koll hela tiden.

Dåliga kartor jämfört med KZ2.

Klasserna är trasiga oavsett vad ni säger, sta14 med scope? Låsa upp m82? Sniper med assault rifle? Och en sabotör som är omöjlig att se om han är sabotör om man inte siktar på honom.

Taktiker har spot & mark om jag inte har helt fel för mig, en ability för snipern...

Brutal melee borde inte finnas online för det tar en kvart att utföra skiten och man dör i princip varje gång man ska göra det...

Ska jag fortsätta? Nej det ska jag inte, färdig med detta spelet.

#1638

Postad 27 oktober 2011 - 08:30

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Spawnsystemet är trasigt, konstant capture & hold och ingen fokuserar på objective, eller så orkar ingen spela taktiker så man blir baseraped varje match, kul!

Alla bottar är OP, turrets som skjuter raketer på gubbarna? WTF? Raketer kan de skjuta på drones istället.

Man har absolut INGEN koll på var ens squadmates är som i KZ2, där hade man koll hela tiden.

Dåliga kartor jämfört med KZ2.

Klasserna är trasiga oavsett vad ni säger, sta14 med scope? Låsa upp m82? Sniper med assault rifle? Och en sabotör som är omöjlig att se om han är sabotör om man inte siktar på honom.

Taktiker har spot & mark om jag inte har helt fel för mig, en ability för snipern...

Brutal melee borde inte finnas online för det tar en kvart att utföra skiten och man dör i princip varje gång man ska göra det...

Ska jag fortsätta? Nej det ska jag inte, färdig med detta spelet.


Ja, smaken är som baken. Angående brutal melee så tycker jag det är helt rätt att det tar den tid det tar. Jag menar, vill du döda någon fortare så skjuter du dem i huvudet, inga problem. Angående sabotörerna så tycker jag det är väldigt sällan man stöter på en bra sådan, de flesta kommer från fiendehåll och då är det bara att skjuta något skott på dem så ser man att det är en fiende.

För egen del så är det BF3 som gäller framöver som sagt, men jag har fått många roliga speltimmar med KZ3.

#1639

Postad 27 oktober 2011 - 09:03

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Spawnsystemet är trasigt, konstant capture & hold och ingen fokuserar på objective, eller så orkar ingen spela taktiker så man blir baseraped varje match, kul!

Det är riktigt att man bör se efter tactical spawns, det måste ingå i strategin. Du får naturligtvis tycka att det inte är roligt, men det är en annan sak. Om laget är för dåligt så förlorar man oavsett hur spawnsystemet ser ut och diskussionen handlar då mest om vilket sätt man föredrar att förlora på. Det är inte så att det inte går att bryta en baserape situation för att det finns för få vägar vägar/möjligheter att slå tillbaka.

Alla bottar är OP, turrets som skjuter raketer på gubbarna? WTF? Raketer kan de skjuta på drones istället.

Dåliga kartor jämfört med KZ2.

Det är din åsikt. Inte samma sak som att nåt är brutet. Nu måste man passa sig för bottar, förut sprang man bara förbi dom.

Klasserna är trasiga oavsett vad ni säger, sta14 med scope? Låsa upp m82? Sniper med assault rifle? Och en sabotör som är omöjlig att se om han är sabotör om man inte siktar på honom.

Jag ser inte någon klass som ensamt regerar på alla de timmar jag spelat. Folk spelar alla klasser, det betyder att alla klasser har beaktningsvärda fördelar och därför används. Därmed är det inte brutet, bara annorlunda än KZ2. Tyckte du det var bättre i KZ2 när man med lätthet kunde se infiltratorn trots disguise?

Taktiker har spot & mark om jag inte har helt fel för mig, en ability för snipern...

Ja så var det i KZ2.

Brutal melee borde inte finnas online för det tar en kvart att utföra skiten och man dör i princip varje gång man ska göra det...

Jag föreslår att du väljer dina tillfällen och skjuter istället när det verkar osäkert.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 oktober 2011 - 09:07.


#1640

Postad 28 november 2011 - 16:13

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
En fråga. Eller flera. (har inte läst tråden alls, då jag inte vill läsa spoilers av något slag)

Har inte spelat annat än KZ2-demot(sp) och tyckte det var lite för svårt, så jag köpte inte spelet, tänkte vänta på budgetutgåvan. Den kom och gick och, för jag hade inte tid/ork. Nu har jag en rabattkod och kan därmed få KZ3 för fraktpriset. Nu ska jag inte fråga om det är värt det, för priset är rätt, men jag kommer INTE köra mp alls, BF3 tar upp all min mp-tid. Jag gillar starka singleplayerupplevelser, som Uncharted och MGS.

Så. Är singleplayer only värt min tid(då priset inte spelar någon roll och jag har andra spel på kö med), är storyn i klass med andra toppspel, eller är det mest köttande?

Måste jag köra tvåan först för storyns skull, och således köpa den samtidigt?

Ni som har 3D, är det mera värt att uppleva spelet i 3D första gången? (funderar på att investera i en 3D-tv) Isåfall kan jag ju vänta lite till och kanske köra igenom tvåan "istället"

Jaja, det var mina funderingar, hoppas nån förstår och orkar svara. :)

#1641

Postad 28 november 2011 - 16:52

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

En fråga. Eller flera. (har inte läst tråden alls, då jag inte vill läsa spoilers av något slag)

Har inte spelat annat än KZ2-demot(sp) och tyckte det var lite för svårt, så jag köpte inte spelet, tänkte vänta på budgetutgåvan. Den kom och gick och, för jag hade inte tid/ork. Nu har jag en rabattkod och kan därmed få KZ3 för fraktpriset. Nu ska jag inte fråga om det är värt det, för priset är rätt, men jag kommer INTE köra mp alls, BF3 tar upp all min mp-tid. Jag gillar starka singleplayerupplevelser, som Uncharted och MGS.

Så. Är singleplayer only värt min tid(då priset inte spelar någon roll och jag har andra spel på kö med), är storyn i klass med andra toppspel, eller är det mest köttande?

Måste jag köra tvåan först för storyns skull, och således köpa den samtidigt?

Ni som har 3D, är det mera värt att uppleva spelet i 3D första gången? (funderar på att investera i en 3D-tv) Isåfall kan jag ju vänta lite till och kanske köra igenom tvåan "istället"

Jaja, det var mina funderingar, hoppas nån förstår och orkar svara. :)


KZ2 har bättre story än KZ3, du borde spela KZ2 innan KZ3 för storyn hänger ihop.

#1642

Postad 28 november 2011 - 21:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

En fråga. Eller flera. (har inte läst tråden alls, då jag inte vill läsa spoilers av något slag)

Har inte spelat annat än KZ2-demot(sp) och tyckte det var lite för svårt, så jag köpte inte spelet, tänkte vänta på budgetutgåvan. Den kom och gick och, för jag hade inte tid/ork. Nu har jag en rabattkod och kan därmed få KZ3 för fraktpriset. Nu ska jag inte fråga om det är värt det, för priset är rätt, men jag kommer INTE köra mp alls, BF3 tar upp all min mp-tid. Jag gillar starka singleplayerupplevelser, som Uncharted och MGS.

Så. Är singleplayer only värt min tid(då priset inte spelar någon roll och jag har andra spel på kö med), är storyn i klass med andra toppspel, eller är det mest köttande?

Måste jag köra tvåan först för storyns skull, och således köpa den samtidigt?

Ni som har 3D, är det mera värt att uppleva spelet i 3D första gången? (funderar på att investera i en 3D-tv) Isåfall kan jag ju vänta lite till och kanske köra igenom tvåan "istället"

Jaja, det var mina funderingar, hoppas nån förstår och orkar svara. :)

Folk tycker olika. Här har du en storytrailer. Döm själv.
http://www.youtube.com/watch?v=hrvbCkqBW5A&list=FLNret_CjbMfJ-qa-Lx31_cw&index=9&feature=plpp_videoSpelen hänger ihop storymässigt men jag tycker inte du måste ha spelat KZ2, det går ganska bra ändå. Har spelat KZ3 lite grann i 3D och det var grymt. Men det här är en shooter, det kommer mest vara köttande i singleplayer också, det brukar det ju vara. Om du har bra ljudanläggning kommer du uppskatta KZ3 ännu mer. Jag tillhör dom som tycker singleplayer i detta spel var riktigt bra. Jag har kört igenom singleplayer tre gånger.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 november 2011 - 21:19.


#1643

Postad 28 november 2011 - 21:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Så. Är singleplayer only värt min tid(då priset inte spelar någon roll och jag har andra spel på kö med), är storyn i klass med andra toppspel, eller är det mest köttande?

Min åsikt: Nej. Och det är väldigt kort dessutom. Det är inte alls lika stark SP som Uncharted och MGS, långt ifrån. Tror inte min recension har några spoilers för övrigt om du vill läsa den.

Tyckte däremot MP var ganska bra.

#1644

Postad 24 februari 2012 - 15:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Killzone 3 Multiplayer kommer som en stand alone på PSN snart. Gratis med alla kartor. Haken är dock att det är en level cap, så vill man spela MP fullt ut med alla ranker så får man pynta $14.99.

Kanonbra idé tycker jag. :)

... borde göra detsamma för ett riktigt KZ-multiplayer. (dvs KZ2 :P )

#1645

Postad 24 februari 2012 - 15:38

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Väldigt smart idé! Hoppas att flera titlar följer samma väg i framtiden!

#1646

Postad 29 mars 2013 - 19:00

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
YES! Fick till trippelmord trofén på Stahl Arms idag! Nu kommer jag kunna nå 100% på Killzone 3 :D
Det var den enda trofén kvar som var så pass svår att jag kanske aldrig skulle nå fram. Jag är på 90% nu men dom andra är klart görbara med lite tålamod. Jag firar 10 000 kills online på KZ3 nu också :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 mars 2013 - 19:01.


#1647

Postad 30 mars 2013 - 01:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Congratz :)

#1648

Postad 19 april 2013 - 17:54

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Platina på KZ3 inklusive alla map-packs och ingen jäkla boosting!

Yeah baby yeah! :D

#1649

Postad 19 april 2013 - 19:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Grattis!

Tog platina på detta spel (utom map packs) och har för mig att det var ganska lätt jämfört med KZ2.

#1650

Postad 20 april 2013 - 00:09

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Grattis!

Tog platina på detta spel (utom map packs) och har för mig att det var ganska lätt jämfört med KZ2.

Tack. De säger att det inte är lika svårt som KZ2 så det kan nog stämma. Det kanske är en medelsvår platina kan jag tänka mig. Men det är rätt många och vissa av de 25 multiplayer troféerna för map-packsen var väldigt besvärliga tyckte jag.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 april 2013 - 00:14.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.