Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 22 augusti 2010 - 09:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Det är lätt att modifiera filerna, men om det fungerar att köra online återstår att se. Om piraterna håller sig offline eller för sig själva med deras moddar spelar det ingen större roll för mig.


Eller så vänder man på resonemanget: Är det inte bättre att köpa en PS3? Utöver mediafunktionerna får man en fullfjädrad spelmaskin för priset av en HTPC som bara pallar film?


i det jag tänkte mest på e att PSPt och ps3an ansluter till internet psn på samma sätt o på PSP har Sony bara spärrat till viss del modifierade filer för fusk men de har inte lyckats spärra online spel.

Redigerat av Duckface21, 22 augusti 2010 - 09:12.


#52

Postad 22 augusti 2010 - 09:30

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Gillar inte frestelsen med det här. Lite som om systembolagets monopol faller och spriten går att köpa överallt. Man intalar sig själv att, nej inte tänker jag köpa något mer för det, men när man står där i butiken så varför inte. När man väl skaffat usb-donglen så skulle frestelsen iallafall vara mig övermäktig, att ladda hem lite spel bara för att "testa".

#53

Postad 22 augusti 2010 - 09:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Varför skulle konsolen sjunka i någons ögon?

- 360 har varit knäckt sen 2006 och fortfarande så är det inte direkt så att spelen säljer dåligt. Många av fallen säljer 360 versionen bättre än PS3 motsvarigheten, vilket såklart också kan förklaras med större userbase. Sett till exklusiva titlar så har de oftast sålt monstersiffror och de bäst säljande på 360 har långt bättre siffror än PS3 topparna.

Så snacket om att de skulle ge utvecklarna mindre pengar verkar tyvärr inte hålla mot verkligheten.

- När det gäller moddade spelfiler så har heller inte det varit ett problem på 360. Så fusk med mera lär nog inte bli så omfattande på PS3 heller.

#54

Postad 22 augusti 2010 - 09:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Gillar inte frestelsen med det här. Lite som om systembolagets monopol faller och spriten går att köpa överallt. Man intalar sig själv att, nej inte tänker jag köpa något mer för det, men när man står där i butiken så varför inte. När man väl skaffat usb-donglen så skulle frestelsen iallafall vara mig övermäktig, att ladda hem lite spel bara för att "testa".


Jag har i allaf inställningen att det e fel att kopiera spel eller ladda ner man ska stödja spelbolagen USB stickan e nått jag anser Sony skulle byggt in i PS3an för länge sen möjligheten att slippa skivorna att föra över sina köpta spel på HDD för att på så sätt slippa repa skivorna mina barn har förstört 4 spel skivor senaste året det tycker inte ska va möjligt och skulle försvinna i många barnfamiljer om HDD möjlighet fanns

Varför skulle konsolen sjunka i någons ögon?

- 360 har varit knäckt sen 2006 och fortfarande så är det inte direkt så att spelen säljer dåligt. Många av fallen säljer 360 versionen bättre än PS3 motsvarigheten, vilket såklart också kan förklaras med större userbase. Sett till exklusiva titlar så har de oftast sålt monstersiffror och de bäst säljande på 360 har långt bättre siffror än PS3 topparna.

Så snacket om att de skulle ge utvecklarna mindre pengar verkar tyvärr inte hålla mot verkligheten.

- När det gäller moddade spelfiler så har heller inte det varit ett problem på 360. Så fusk med mera lär nog inte bli så omfattande på PS3 heller.


håller fullständigt med. fusk har inte vart ett problem och de fusk som funnits på 360 tex har MS stoppat fort med att banna

Redigerat av Duckface21, 22 augusti 2010 - 09:45.


#55

Postad 22 augusti 2010 - 10:05

Unregistered6c1e0a28
  • Unregistered6c1e0a28
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Varför skulle konsolen sjunka i någons ögon?
...
- När det gäller moddade spelfiler så har heller inte det varit ett problem på 360. Så fusk med mera lär nog inte bli så omfattande på PS3 heller.


Att det inte är ett problem på 360 kan bero på att pirater laddar hem hela image filer, som är svåra att modifiera. Jag har läst att man kan modifiera exempelvis GTA IV till 360 genom att skapa egna image filer, men det är så omständigt att det inte är ens i närheten av lika många som håller på med sånt på live som de gör på PC. Att man ser och kan byta ut filerna på PS3 gör att formatet liknar PC mer än 360, vilket gör mig orolig.

#56

Postad 22 augusti 2010 - 10:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Klipp som visar hur det fungerar
PS Jailbreak PS3 Gameplay Footage & Loading Speeds HD
http://www.youtube.c...h?v=bwiupGxCQGI

#57

Postad 22 augusti 2010 - 11:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Att det inte är ett problem på 360 kan bero på att pirater laddar hem hela image filer, som är svåra att modifiera. Jag har läst att man kan modifiera exempelvis GTA IV till 360 genom att skapa egna image filer, men det är så omständigt att det inte är ens i närheten av lika många som håller på med sånt på live som de gör på PC. Att man ser och kan byta ut filerna på PS3 gör att formatet liknar PC mer än 360, vilket gör mig orolig.


Nu är det dock så att där finns en hel del JTAGade Xbox 360 maskiner ute där du har 100% kontroll över maskinen. Där finns det gott om moddnings möjligheter.

Men än en gång, över PSN kan Sony göra precis som MS och aktivt kontrollera maskinen och banna. Fuskförsök finns på 360 men du blir med största sannolikhet avstängd rätt snabbt.

PC är en helt annan sak då plattformen är helt öppen och utvecklarna har inte samma möjlighet till kontroll över nätet som Sony och MS har.

Så risken för fusk ser jag som lite i det långa loppet.

#58

Postad 22 augusti 2010 - 12:00

Unregistered6c1e0a28
  • Unregistered6c1e0a28
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Okej, låter bra.
Det är först när USB-stickan lanseras det blir möjligt att försöka sig på fusk på det viset. Användarna kan hitta metoder för att lura systemet, precis som de gjorde med modern warfare 2 på steam som är en plattform där de kan stänga av användare. Dock ser jag detta som osannolikt nu.

#59

Postad 22 augusti 2010 - 12:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det är tyvärr inte säkert.

Det lilla jag lärde mig i skolan var att det kan var lagligt om det är en 1:1 kopia av ett medium som du äger. Alltså det måste vara gjort av ett medium du äger och vara identiskt med det mediet.

Var det inte det jag just sa?
Man får göra en kopia av ett orginal man själv äger.
Säljer du filmen, programmet eller vad det nu än är så måste du även förstöra kopian däremot.
Däremot så är det ju olagligt i det här fallet då det handlar om jailbreak.

Redigerat av Leatherface, 22 augusti 2010 - 12:16.


#60

Postad 22 augusti 2010 - 12:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Nu är det dock så att där finns en hel del JTAGade Xbox 360 maskiner ute där du har 100% kontroll över maskinen. Där finns det gott om moddnings möjligheter.

Men än en gång, över PSN kan Sony göra precis som MS och aktivt kontrollera maskinen och banna. Fuskförsök finns på 360 men du blir med största sannolikhet avstängd rätt snabbt.

PC är en helt annan sak då plattformen är helt öppen och utvecklarna har inte samma möjlighet till kontroll över nätet som Sony och MS har.

Så risken för fusk ser jag som lite i det långa loppet.


Fråga i detta fallet är om de kan banna. Nu e det lite tidigt att veta då den inte släppt men det jag menar är att denna är ingen hack eller nått som går runt deras spärrar den bygger på legitim programvara som e stulen från sony (SDK) skulle de spärra en sak så kan en hel drös av spel eller övrigt byggt på den SDK sluta funka det e lite tidigt att säga men just nu ser det ut som det.

#61

Postad 22 augusti 2010 - 12:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Var det inte det jag just sa?
Man får göra en kopia av ett orginal man själv äger.
Säljer du filmen, programmet eller vad det nu än är så måste du även förstöra kopian däremot.
Däremot så är det ju olagligt i det här fallet då det handlar om jailbreak.


Jailbreak är inte olagligt i sverige

#62

Postad 22 augusti 2010 - 13:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Var det inte det jag just sa?
Man får göra en kopia av ett orginal man själv äger.
Säljer du filmen, programmet eller vad det nu än är så måste du även förstöra kopian däremot.
Däremot så är det ju olagligt i det här fallet då det handlar om jailbreak.


Var otydlig, texten var mer mot film och musik. Det är inte självklart att du får göra en backup av mjukvara, även om det är 1:1 kopia.

Jailbreak är inte olagligt.

#63

Postad 22 augusti 2010 - 13:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ja du får alltid göra kopia för eget bruk av ett orginal du själv äger.
Däremot så brukar man inte få göra mer än 1 kopia.

#64

Postad 22 augusti 2010 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja du får alltid göra kopia för eget bruk av ett orginal du själv äger.
Däremot så brukar man inte få göra mer än 1 kopia.

Har du någon källa? I så fall har de ändrat de luddiga regler som fanns förut.

#65

Postad 22 augusti 2010 - 16:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Det där med antal kopior kan ju variera såklart och har ingen källa på det men vad jag är säker på är att kopior för eget bruk från eget orginal har alltid varit fullt lagligt.

Redigerat av Leatherface, 22 augusti 2010 - 16:11.


#66

Postad 22 augusti 2010 - 16:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det där med antal kopior kan ju variera såklart och har ingen källa på det men vad jag är säker på är att kopior för eget bruk från eget orginal har alltid varit fullt lagligt.

Inte för datorprogram, och dit räknas TV-spel. Så här säger lagen:

Lagen säger att den som har förvärvat rätt att använda ett program får lov att framställa säkerhetskopia av programmet om det är nödvändigt för den avsedda användningen av programmet. Säkerhetskopian får inte användas för något annat ändamål än som säkerhetskopia.


För film/musik får du göra kopior för eget bruk och använda dem.

#67

Postad 22 augusti 2010 - 16:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Är inte det mesta här off-topic och kunde flyttas till en egen tråd?

#68

Postad 22 augusti 2010 - 16:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Är inte det mesta här off-topic och kunde flyttas till en egen tråd?



Är ändå av vikt då ett spel som man installerar med PSjailbreak på en hårddisk och sen kör från hårddisken kan då inte ses som en säkerhetskopia då kopian används fast originalet är i gott skick.

Sen som jag tidigare sa så måste kopian vara 1:1 vilket inte är fallet då den finns på en hårddisk istället för BluRay skiva vilket var det mediet som upphovsrätts mannen publicerade spelet på.

#69

Postad 22 augusti 2010 - 17:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Är ändå av vikt då ett spel som man installerar med PSjailbreak på en hårddisk och sen kör från hårddisken kan då inte ses som en säkerhetskopia då kopian används fast originalet är i gott skick.

Sen som jag tidigare sa så måste kopian vara 1:1 vilket inte är fallet då den finns på en hårddisk istället för BluRay skiva vilket var det mediet som upphovsrätts mannen publicerade spelet på.


Vet inte om detta men jag tycker det låter lite luddig en kopia på en hdd kan ses som en säkerhetskopia så länge du har original skivan tycker jag låter mest rimligt

#70

Postad 22 augusti 2010 - 17:46

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0

Är ändå av vikt då ett spel som man installerar med PSjailbreak på en hårddisk och sen kör från hårddisken kan då inte ses som en säkerhetskopia då kopian används fast originalet är i gott skick.

Sen som jag tidigare sa så måste kopian vara 1:1 vilket inte är fallet då den finns på en hårddisk istället för BluRay skiva vilket var det mediet som upphovsrätts mannen publicerade spelet på.


Det är klart man kör på kopian för att spara originalet. Så har jag traditionellt alltid gjort med alla mina datorprogram. Köpt nytt Office-paket? Det första jag gör är att kopiera skivan. Sen installerar jag från kopian.

Jag har svårt att tro att det skulle vara olagligt. Men om det skulle vara det, så skiter jag fullständigt i det. :)

#71

Postad 22 augusti 2010 - 18:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är klart man kör på kopian för att spara originalet. Så har jag traditionellt alltid gjort med alla mina datorprogram. Köpt nytt Office-paket? Det första jag gör är att kopiera skivan. Sen installerar jag från kopian.

Jag har svårt att tro att det skulle vara olagligt. Men om det skulle vara det, så skiter jag fullständigt i det. :)


Skiva till skiva är en 1:1 kopia. Skiva till hårddisk är en annan femma. Sak samma för min del, lär inte vara något som Sony jagar på.

#72

Postad 22 augusti 2010 - 18:29

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0

Skiva till skiva är en 1:1 kopia. Skiva till hårddisk är en annan femma. Sak samma för min del, lär inte vara något som Sony jagar på.


En 1:1 kopia betyder bara att informationen på kopian ska vara bit-identisk med originalet, och det är den ju oavsett om man lägger informationen på hårddisk, CD, DVD eller BD. Det är möjligt att det finns lagstöd för att det vid sådana här ärenden betyder att även mediet måste vara samma som originalet. Det vet jag inget om.

Redigerat av Kimpost, 22 augusti 2010 - 18:29.


#73

Postad 22 augusti 2010 - 18:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
nu börjar tråden gå lite off skulle va intressant om man kan gå vidare om va tråden handlar om inte backup o lagar eller?

#74

Postad 22 augusti 2010 - 18:51

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
den där USB tjofräsen finns att köpa på Rejoy.se
1195kr ska dom ha för den,nä då köper jag hellre ett gäng platina spel istället :)

#75

Postad 22 augusti 2010 - 19:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
se på då e det bara vänta så sjunker den i pris o sen får man se sonys svar på det med.

kopierade detta från rejoy :
PS Jailbreak är uppgraderingsbart- framtidssäkert, och kan uppdateras genom att koppla in den i din dators USB port.

Redigerat av Duckface21, 22 augusti 2010 - 19:25.


#76

Postad 22 augusti 2010 - 19:34

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Enligt eurogamer.net artikeln så tyckte dem att det ser ut som en smash n' grab historia, dvs de som säljer USB-donglen vet att de enbart kommer att kunna göra det under en kort period och har ett väldigt högt pris pga det.
Men sen om det är Sony som lyckas stoppa den eller om det är för kineserna kommer med en kopia till ett mycket lägre pris det får vi se.

Som jag förstår det så kan man inte bränna spelen och få det att fungera utan man måste ladda ner dem eller ha originalskivan för att få det att fungera undra om det blir så vanligt då för visst är de här spelen grymt stora eller?

#77

Postad 22 augusti 2010 - 19:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Som jag förstår det så kan man inte bränna spelen och få det att fungera utan man måste ladda ner dem eller ha originalskivan för att få det att fungera undra om det blir så vanligt då för visst är de här spelen grymt stora eller?


Du har spelen på en extern disk alt ps3 egna disk ( som du kan byta till en större utan några problem )
Diskar är väldigt billiga, det är inte BR skivor.
Du behöver en spelskiva i din PS3 för att lura den, självklart behöver det inte vara det spelet som är på disken då har ju hela grejjen gått förlorad.

Redigerat av Evil Homer, 22 augusti 2010 - 19:48.


#78

Postad 22 augusti 2010 - 19:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Enligt eurogamer.net artikeln så tyckte dem att det ser ut som en smash n' grab historia, dvs de som säljer USB-donglen vet att de enbart kommer att kunna göra det under en kort period och har ett väldigt högt pris pga det.
Men sen om det är Sony som lyckas stoppa den eller om det är för kineserna kommer med en kopia till ett mycket lägre pris det får vi se.

Som jag förstår det så kan man inte bränna spelen och få det att fungera utan man måste ladda ner dem eller ha originalskivan för att få det att fungera undra om det blir så vanligt då för visst är de här spelen grymt stora eller?

nja det är olika från spel till spel tex LBP är 4gb i allaf den man fick genom PS PLUS
COD4 är på 5.34 GiB fick jag just reda på

Redigerat av Duckface21, 22 augusti 2010 - 20:16.


#79

Postad 22 augusti 2010 - 19:56

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Men alla spel som släpps till PS3 kan Sony väl medvetet göra så de blir väldigt stora med dummy files och liknande eller piraterna kan göra game-rips?
Om varje nytt lir är på 50gig lär det bromsa ner spridningen en hel del skulle jag tro.

#80

Postad 22 augusti 2010 - 20:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Men alla spel som släpps till PS3 kan Sony väl medvetet göra så de blir väldigt stora med dummy files och liknande eller piraterna kan göra game-rips?
Om varje nytt lir är på 50gig lär det bromsa ner spridningen en hel del skulle jag tro.

ja det kan dem men det lär ju finnas nått som rensar allt skräp. du kan ju dumpa spelen på en usb hdd och då har du tillgång till alla filerna i datorn..

#81

Postad 22 augusti 2010 - 20:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Men alla spel som släpps till PS3 kan Sony väl medvetet göra så de blir väldigt stora med dummy files och liknande eller piraterna kan göra game-rips?
Om varje nytt lir är på 50gig lär det bromsa ner spridningen en hel del skulle jag tro.


50gb är väl inga problem att ta ner?
Själva spelfilerna skall visst inte vara större än 4gb st, men jag går inte i ed på det.

Gör en copy&paste ifrån ett forum som nog inte gillas att det länkas till här.
"Den är för VARJE enskild fil som storleksbegränsningen är. Ett PS3-spel består av mängder med filer när det väl är uppackat. De flesta spel innehåller inga filer som är större än 4GB. "

Redigerat av Evil Homer, 22 augusti 2010 - 20:33.


#82

Postad 22 augusti 2010 - 20:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men alla spel som släpps till PS3 kan Sony väl medvetet göra så de blir väldigt stora med dummy files och liknande eller piraterna kan göra game-rips?
Om varje nytt lir är på 50gig lär det bromsa ner spridningen en hel del skulle jag tro.


Mer än 9 spel av 10 till PS3 är under 15gb. Mer än 8 av 10 är mindre än 10gb. Spel som är över 25gb kan räknas på en hand.

Så storleken är nog inget problem. Dummy filer är heller aldrig en lösning. Både Wii och 360 har utfyllnad på spelen men det hjälper sällan. Färdiga rips kommer isf leta sig ut lika snabbt.

#83

Postad 22 augusti 2010 - 20:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Så storleken är nog inget problem.


Så säger alla killar med en liten...



















Förlåt, kunde inte låta bli :)

#84

Postad 22 augusti 2010 - 22:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Hittat på nätet men antagligen rykten bara...

PS3 Firmware (v3.42) Update

The next system software update for the PlayStation 3 (PS3) system will be released on August 19, 2010 (JST) and will disable the USB ports that are available on all PS3 systems Due to security concerns Sony Computer Entertainment will remove the functionality through the 3.42 system software update.

In addition disabling the USB ports will help ensure that PS3 owners will continue to have access to the broad range of gaming and entertainment content from SCE and its content partners on a more secure system.
Consumers and organizations that currently use the USB ports can choose not to upgrade their PS3 systems although the following features will no longer be available;

* Ability to sign in to PlayStation Network and use network features that require signing in to PlayStation Network such as online features of PS3 games and chat
* Playback of PS3 software titles or Blu-ray Disc videos that require PS3 system software version 3.42 or later
* Playback of copyright-protected videos that are stored on a media server (when DTCP-IP is enabled under Settings)
* Use of new features and improvements that are available on PS3 system software 3.42 or later
Additional information about PS3 firmware updates, including v3.42 (once it becomes available), can be found here: http://us.playstatio...s/ps3/index.htm

PS3 owners who have further questions should contact Consumer Services: http://us.playstation.com/support/ask/ 800-345-7669 (800-345-SONY)

Redigerat av Leatherface, 22 augusti 2010 - 22:28.


#85

Postad 22 augusti 2010 - 22:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Hittat på nätet men antagligen rykten bara...

PS3 Firmware (v3.42) Update

The next system software update for the PlayStation 3 (PS3) system will be released on August 19, 2010 (JST) and will disable the USB ports that are available on all PS3 systems Due to security concerns Sony Computer Entertainment will remove the functionality through the 3.42 system software update.

In addition disabling the USB ports will help ensure that PS3 owners will continue to have access to the broad range of gaming and entertainment content from SCE and its content partners on a more secure system.
Consumers and organizations that currently use the USB ports can choose not to upgrade their PS3 systems although the following features will no longer be available;

* Ability to sign in to PlayStation Network and use network features that require signing in to PlayStation Network such as online features of PS3 games and chat
* Playback of PS3 software titles or Blu-ray Disc videos that require PS3 system software version 3.42 or later
* Playback of copyright-protected videos that are stored on a media server (when DTCP-IP is enabled under Settings)
* Use of new features and improvements that are available on PS3 system software 3.42 or later
Additional information about PS3 firmware updates, including v3.42 (once it becomes available), can be found here: http://us.playstatio...s/ps3/index.htm

PS3 owners who have further questions should contact Consumer Services: http://us.playstation.com/support/ask/ 800-345-7669 (800-345-SONY)


vad hittade du den informationen länk?

denna rad säger mig att det låter mer som ett påhitt
Consumers and organizations that currently use the USB ports can choose not to upgrade their PS3 system
hur ska då vissa spel funka om spelet tex kräver i framtiden 3.46 eller så

Redigerat av Duckface21, 22 augusti 2010 - 22:44.


#86

Postad 22 augusti 2010 - 22:42

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Fake. :)

#87

Postad 23 augusti 2010 - 04:27

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
http://www.ps3hax.ne...annable-on-psn/

Hoppas detta är sant så man får skratta åt de som köpte Usb donglen.

#88

Postad 23 augusti 2010 - 06:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

http://www.ps3hax.ne...annable-on-psn/

Hoppas detta är sant så man får skratta åt de som köpte Usb donglen.



L'r nog inte vara svårt som länken säger men samtidigt såär det som med Xbox 360, värsta som kan hända är att du blir kickad från PSN.

Ser borde det fungera att köra "rent" genom att bara starta upp den utan USB stickan, i med ett original och sen ut på PSN.

#89

Postad 23 augusti 2010 - 10:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

L'r nog inte vara svårt som länken säger men samtidigt såär det som med Xbox 360, värsta som kan hända är att du blir kickad från PSN.

Ser borde det fungera att köra "rent" genom att bara starta upp den utan USB stickan, i med ett original och sen ut på PSN.


om de kan banna så är det från PSN om de skulle tex göra konsolen obrukbar i fråga så skulle det inte gå i hand med svenska lagen då konsumenten har rätt till det man köpt oavsett va den ska användas som eller hur den ska användas som

Redigerat av Duckface21, 23 augusti 2010 - 10:17.


#90

Postad 23 augusti 2010 - 11:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
"According to several IRC users who mailed them, x3JailBreak dongle clones will be selling beginning next week for $20-$40 each."

Undrar vem som blir den första här på forumet som vågar, jag sjäv är alldeles för feg med min ps3 :)

#91

Postad 23 augusti 2010 - 11:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

"According to several IRC users who mailed them, x3JailBreak dongle clones will be selling beginning next week for $20-$40 each."

Undrar vem som blir den första här på forumet som vågar, jag sjäv är alldeles för feg med min ps3 :)


Jag är inte ens intresserad så det lär inte bli jag.

#92

Postad 23 augusti 2010 - 11:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Jag är inte ens intresserad så det lär inte bli jag.


Meningsfullt inlägg :)
Är man inte intresserad av detta så behöver man ju inte vara i tråden alls menar jag.

#93

Postad 23 augusti 2010 - 11:57

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Meningsfullt inlägg :)
Är man inte intresserad av detta så behöver man ju inte vara i tråden alls menar jag.


Hahaha, man tackar. Jag är intresserad av nyheten som sådan men har inget behov av att använda mig av den.

#94

Postad 23 augusti 2010 - 12:04

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Hahaha, man tackar. Jag är intresserad av nyheten som sådan men har inget behov av att använda mig av den.


:)

#95

Postad 23 augusti 2010 - 12:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
den som e intresserad att köpa den så e det ju bara köpa den den finns på svenska marknaden redan.
som tidigare i tråden sagt och länkat men priset är vågat 1195kr

Redigerat av Duckface21, 23 augusti 2010 - 12:11.


#96

Postad 23 augusti 2010 - 13:15

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

"According to several IRC users who mailed them, x3JailBreak dongle clones will be selling beginning next week for $20-$40 each."

Undrar vem som blir den första här på forumet som vågar, jag själv är alldeles för feg med min ps3 :)


Jag har beställt en och en ny PS3 så Sony kan vara nöjd. Vi får väl se om den fungerar men det hoppas jag för det blir perfekt för ungarna och jag kan lägga undan spelen. Eventuella PSN problem är inget jag bryr mig om då den nya PS3-burken förmodligen ändå inte ska vara uppkopplad. Det kanske blir problem att lära ungarna att göra rätt - ström av/på och eject med rätt timing men dom lär väl sig fort. Kommer inte att ladda ner något för det är enklare att köpa spelen så Sony och moraltanterna behöver inte oroa sig. Dessutom skulle man få jäkligt dåligt samvete om man tänker på hur många timmar spelglädje tex. Killzone och BF:BC gett.

#97

Postad 23 augusti 2010 - 13:25

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0
Intressant, men den verkar bara fungera för PS3 firmware 3.41. "... your PS3 console will need to be updated to 3.41 ...", "... PS Jailbreak will disable your console from doing automatic updates after installed...". Så det är väl rätt troligt att Sony kommer med en obligatorisk firmwareuppdatering ganska snart som tar bort PSN access för de som stannar kvar på 3.41.

#98

Postad 23 augusti 2010 - 13:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Intressant, men den verkar bara fungera för PS3 firmware 3.41. "...


Nja, det är väl så att dom endast kan garantera att den fungerar på 3.41 så att folk inte tror att den är "framtidssäker" och funkar på alla kommande FW's.
Som sagt var; Sony lär ju komma med en ny snart där den inte funkar.

#99

Postad 23 augusti 2010 - 14:05

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0

Jag har beställt en och en ny PS3 så Sony kan vara nöjd. Vi får väl se om den fungerar men det hoppas jag för det blir perfekt för ungarna och jag kan lägga undan spelen. Eventuella PSN problem är inget jag bryr mig om då den nya PS3-burken förmodligen ändå inte ska vara uppkopplad. Det kanske blir problem att lära ungarna att göra rätt - ström av/på och eject med rätt timing men dom lär väl sig fort. Kommer inte att ladda ner något för det är enklare att köpa spelen så Sony och moraltanterna behöver inte oroa sig. Dessutom skulle man få jäkligt dåligt samvete om man tänker på hur många timmar spelglädje tex. Killzone och BF:BC gett.


Spännande! Har du beställt ett jailbreak-original eller en klon?

#100

Postad 23 augusti 2010 - 14:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Nja, det är väl så att dom endast kan garantera att den fungerar på 3.41 så att folk inte tror att den är "framtidssäker" och funkar på alla kommande FW's.
Som sagt var; Sony lär ju komma med en ny snart där den inte funkar.


den funkar bara på 3.41 med andra ord den är inte testad under det men jag har läst på vissa funkar det på äldre FW. Den är byggd på stulen SDK skulle Sony släppa en ny update som stoppar det så är det på grund av att Sony tagit bort USB möjlighet. med att det bygger på stulen SDK så blir de svårt att stoppa men åter står att se va Sony hittar på



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.