Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bloodborne [PS4]

392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 02 december 2015 - 20:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1

Jaaaaaa....I diiiiiiid IT.

Tur ingen var hemma och hörde mig skrika haha.

 

Tog bossen med en NPC å en spelare.

Var så äckligt nervös på slutet att jag knappt vågade attackera bossen hehe



#352

Postad 04 december 2015 - 18:25

Unregistered2454b83b
  • Unregistered2454b83b
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Lirar på Ng+ level 140

Är inne och mosar på dlc nu, the old hunters..

Rekommenderas !

 

Synd bara som sagt att det bara finns ett fåtal bloodrocks så man inte kan maxa speciellt många vapen.

Holy blade och Moonlight blade har jag +10 på.

Skulle vilja få upp "pizzaskäraren" till +10 också..



#353

Postad 04 december 2015 - 18:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Jo det systemet är ingen höjdare.

Man måste ner å nöta i chalise för att få tag i rocks.

Om jag fattade de rätt går det att få tag i 2-3st för nere på plus /genomspelning



#354

Postad 05 december 2015 - 18:17

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Har kikat lite på dlc'en o den verkar vara lite skoj,angående blodrocks så kan man få tag i dom i vissa tuffa grottor,hade 17st blodrocks nu när jag kollade o 15 av dom kommer från grottorna,har plöjt en hel del tid där och är på lvl 374 får se när jag kan ta mig an dlc'n lite mer seriöst : )

#355

Postad 05 december 2015 - 21:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Jo,har som aldrig brytt mig om dem.

Man klarar en så låser man upp chansen att öppna en svårare ?

 

DLC är klart värt pengarna ..

Mycket nya roliga vapen :-)

 

Tyvärr måste ja farma grottorna några timmar hehe



#356

Postad 19 februari 2016 - 01:49

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag har varit sugen på bloodborne sedan det släpptes men det har aldrig blivit av att köpa det förrän för några veckor sedan då det var extrapris på psn. Har aldrig spelat något av souls - spelen tidigare. Jag drog igång det för första gången tidigare i veckan och herrej*vlar, vilket spel. Det var länge sedan jag blev så fast och faktiskt kände någon spänning när jag spelade.
Jag har mest lallat på utan att riktigt förstå särskilt mycket inser jag nu efter att ha läst den här tråden. Det här med parry och speciella slag när fienden är stunnad hade jag missat helt, jag har bara använt pistolen för att lura till mig fiender. Jag har klarat första bossen men father gascoine lade mig över knät och gav mig pisk direkt så nu har jag farmat en del.
Hittade åt eileen the crow av en slump och anföll direkt och fick stryk. Tänkte gå tillbaka och prata med henne men då anföll hon istället. Kollade internet och hittade ett sätt att ha ihjäl henne enkelt och gjorde detta för att kunna köpa hennes vapen för 40000 vilket jag farmade ihop bara för att inse att de inte alls föll mig i smaken. Nu håller jag på farma ihop till hennes rustning och ska väl levla lite mer (är runt 20) innan jag testar gascoine igen. Måste försöka lära mig tekniken för att parera och sånt ändå.
Om jag ska klaga på något är det att jag tycker det är svårt att se vad som händer i bossfighterna, särskilt när jag slogs mot cleric beast. Kameran var så nära att jag bara såg ben och armar och aldrig hade någon aning om var jag stod i förhållande till honom. Jag tycker också att det ibland är svårt att låsa sig på fiender fastän de står rakt framför en. Dessutom stör jag mig fruktansvärt mycket på att skiten är översatt till svenska och jag har inte hittat någon möjlighet att ändra språk. Jag menar, hur farligt låter egentligen odjurspräst jämfört med cleric beast :-)

#357

Postad 19 februari 2016 - 06:55

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Jag har varit sugen på bloodborne sedan det släpptes men det har aldrig blivit av att köpa det förrän för några veckor sedan då det var extrapris på psn. Har aldrig spelat något av souls - spelen tidigare. Jag drog igång det för första gången tidigare i veckan och herrej*vlar, vilket spel. Det var länge sedan jag blev så fast och faktiskt kände någon spänning när jag spelade.
Jag har mest lallat på utan att riktigt förstå särskilt mycket inser jag nu efter att ha läst den här tråden. Det här med parry och speciella slag när fienden är stunnad hade jag missat helt, jag har bara använt pistolen för att lura till mig fiender. Jag har klarat första bossen men father gascoine lade mig över knät och gav mig pisk direkt så nu har jag farmat en del.
Hittade åt eileen the crow av en slump och anföll direkt och fick stryk. Tänkte gå tillbaka och prata med henne men då anföll hon istället. Kollade internet och hittade ett sätt att ha ihjäl henne enkelt och gjorde detta för att kunna köpa hennes vapen för 40000 vilket jag farmade ihop bara för att inse att de inte alls föll mig i smaken. Nu håller jag på farma ihop till hennes rustning och ska väl levla lite mer (är runt 20) innan jag testar gascoine igen. Måste försöka lära mig tekniken för att parera och sånt ändå.
Om jag ska klaga på något är det att jag tycker det är svårt att se vad som händer i bossfighterna, särskilt när jag slogs mot cleric beast. Kameran var så nära att jag bara såg ben och armar och aldrig hade någon aning om var jag stod i förhållande till honom. Jag tycker också att det ibland är svårt att låsa sig på fiender fastän de står rakt framför en. Dessutom stör jag mig fruktansvärt mycket på att skiten är översatt till svenska och jag har inte hittat någon möjlighet att ändra språk. Jag menar, hur farligt låter egentligen odjurspräst jämfört med cleric beast :-)

Ändra språk till engelska på ps4an i settings -> spelen blir på engelska också etc ( i regel ) 



#358

Postad 19 februari 2016 - 07:22

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Det går att ändra språk i settings i spelet.

Har en fråga om DLC. Måsta börja om spelet från början för att spela det eller är det separat tillägg? Har bara en new game+ fil nu. Måste jag köra om spelet för dlc?

#359

Postad 22 februari 2016 - 07:08

Unregistered2ea85f97
  • Unregistered2ea85f97
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
För att komma åt DLC så måste man ha dödat den andra bossen (vicar amelia) och aktiverat skallen. Därefter så ska man åka till hunters dream för att få ett item. Sen i cathedral ward blir man tagen och forslad till dlc (hunters nightmare).

Har precis klarat dlcet och det var svinbra!

#360

Postad 15 mars 2016 - 05:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
En varning bara om man är på new game +
Och har tänkt klara det själv å inte kört en massa i grottorna.

Då äre fasen ingen lek.

En av de värsta bossarna är nere i grottorna.
När man har en tredjedel så mycket hp som man ska ha....

Bossen kan döda mig med en attack,på en mängd olika sätt...å han har sinnessjukt med hp.

Inte svår fight egentligen.
Men lååång.

Ett litet girigt misstag så är man död

#361

Postad 03 april 2016 - 23:29

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Igår tog jag platinatrofen och alla troféer på dlc på det här liret. Bloodborne räknar jag som ett av de tre absolut bästa spelen jag någonsin har spelat även om det i vissa stunder varit lite frustrerande :-). Nu funderar jag mest om jag ska vänta på dark souls 3 eller om jag ska ge mig i kast med tvåan först, har inte spelat något av dem. Det hade varit roligt att köra trean samtidigt som alla andra så man kan jämföra upplevelser och be om tips och så.
Till den som hade skrivit här ovanför om grottorna, chalice dungeons blir inte svårare oavsett om du är på första eller tionde genomspelningen. Det är bara deras djup som visar hur svåra de är.

#362

Postad 27 juli 2016 - 14:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Rea på PSN

 

Bloodborne: 239:-

GOTY: 409:-

 

Värt att lägga nästa 200 mer på GOTY?



#363

Postad 28 juli 2016 - 07:20

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nej det är det inte värt. Kör igenom vanliga spelet först. Är det kul kan du köpa dlc sen för mindre än 200...

#364

Postad 01 oktober 2017 - 10:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har börjat med det här nu. Jag älskar det Chtulu-inspirerade temat. Skönt med en ny setting också efter fyra Soulsspel. Fem bossar avklarade än så länge.

Observationer:
* Lore verkar mer sparsamt än i Souls då det inte finns bossjälar eller många olika items att läsa descriptions på.
* Man verkar mycket mer bunden i sin spelstil än i Souls. Färre vapenkombinationer och än så länge ingen magi

#365

Postad 10 oktober 2017 - 06:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Besegrade Wet Nurse igår och lyckades nästan välja forfeit life, men kände på mig att jag behövde kolla vad det innebar. Mycket riktigt, end game och NG+.

Puh! Upptäckte att jag fortfarande har två områden och tre optional bossar kvar. För att inte nämna Old Hunters DLC.

Eftersom jag inte har PS+ så kan jag inte se alla meddelandet folk lämnar överallt. Det hjälpte enormt i Dark Souls (PC) för att hitta optionalområden utan att spoila för mycket genom att läsa på nätet.

#366

Postad 10 oktober 2017 - 19:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Ligger det meddelanden ö.h.t? En del kändes som tilverkarna lagt ut.

#367

Postad 10 oktober 2017 - 22:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ligger det meddelanden ö.h.t? En del kändes som tilverkarna lagt ut.

 

Det gör de i Souls också  :)



#368

Postad 13 oktober 2017 - 08:08

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Ja det vet jag, men tror inte det var liiiiika uppenbart i Bloodborne som f.eks i Demon Souls med den engångskorridoren i nexus fullt av meddelanden i stil med "press triangle to dualwield"

Redigerat av Demon Slayer, 13 oktober 2017 - 08:09.


#369

Postad 14 oktober 2017 - 10:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Än så länge är det bara optionalbitarna som varit nämnvärt utmanande. Main content är relativt lätt. Jag hade väntat mig att det här skulle varit svårare än Dark Souls, men parryfönstret är ganska stort och man har hela tiden tillgång till snabb healing. I Dark Souls är det snarare så att motståndaren chargar om man ens tänker på att sippa Estus där varje sipp dessutom tar en evighet i förhållande till allt runtom.

 

Jag har blivit varnad om att Old Hunters och Chalice Dungeons ska ha bossar som utmanar det värsta Dark Souls har att erbjuda.



#370

Postad 14 oktober 2017 - 12:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Än så länge är det bara optionalbitarna som varit nämnvärt utmanande. Main content är relativt lätt.

 

Ja du tycker som jag då. Det var förvånande för mig att många tyckte tvärtom vid lanseringen.



#371

Postad 14 oktober 2017 - 13:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ja du tycker som jag då. Det var förvånande för mig att många tyckte tvärtom vid lanseringen.

Jag kan tänka mig att de första timmarna kan vara en rite of passage om man inte spelat något liknande tidigare. Noll direction, insight och ett labyrintaktigt Yharnam.

Men det verkar inte bara vara noobsen som tycker Bloodborne är svårt...

#372

Postad 15 oktober 2017 - 17:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Haha. Igår.
Amygdala. Första försöket.
Celestial Emissary. Första försöket.
Ebretias (ellet nåt). Sex försök.

Blood Starved Beast är nog den boss som varit svårast. Tror att jag behövde nästan tio försök där.
Ska ge mig på Old Hunters nu.

#373

Postad 15 oktober 2017 - 20:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Du är härdad av mörkret  :)

 

Alma från Ninja Gaiden, där har vi en svår boss.

 

Vulture gjorde nyss en 100 svåraste bossar-artikel. Souls hade några med där, Bloodborne 1 (som var skitenkel lol) och Old Hunters 2.

 

http://www.vulture.c...ses-ranked.html



#374

Postad 16 oktober 2017 - 20:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Som ett brev på posten.



#375

Postad 17 oktober 2017 - 06:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Som ett brev på posten.

Haha, åsikterna spretar åt alla håll. Skulle haft en poll. De flesta verkar iaf överens om att DLC är en nivå upp i svårighetsgrad.

#376

Postad 17 oktober 2017 - 14:23

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Tyvärr tycker jag neogaf har waaaaay för många såna trådar. Typ någon skapar en tråd för att fråga en fråga i stil med är det här bra?/svårt?/kommer du köpa det här?/har du förbokat det här? varpå fem miljoner väldigt korta svar följer som ingen är intresserad av och ger 0 och inget.



#377

Postad 17 oktober 2017 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tyvärr tycker jag neogaf har waaaaay för många såna trådar. Typ någon skapar en tråd för att fråga en fråga i stil med är det här bra?/svårt?/kommer du köpa det här?/har du förbokat det här? varpå fem miljoner väldigt korta svar följer som ingen är intresserad av och ger 0 och inget.

 

Jo men polls funkar inte för moderatorerna är dumma i huvudet där borta och tycker det är jättekul att förstöra varenda poll med intetsägande, fjantiga svar. Så man får aldrig reda på något i polls.

 

Men du får tänka på att Neogaf är världens största spelforum med en hel del användare jämfört med t.ex. här, så det är rätt svårt att undvika såna spontana diskussioner.



#378

Postad 18 oktober 2017 - 22:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Besegrade precis Ludvig. Bästa bossen än så länge. Noterade i trophyn att knappt 17% klarat honom.

Är inte det ganska lågt? Ludvig är första DLC-bossen... Köpa DLC och sedan (inte hitta det eller?) ge upp.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 19 oktober 2017 - 06:06.


#379

Postad 19 oktober 2017 - 14:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Besegrade precis Ludvig. Bästa bossen än så länge. Noterade i trophyn att knappt 17% klarat honom.

Är inte det ganska lågt? Ludvig är första DLC-bossen... Köpa DLC och sedan (inte hitta det eller?) ge upp.

Är det så det fungerar då? Räknar den bara de som köpt DLC eller alla som har spelet? Är osäker. 

 

Fast det är väl inte så konstigt. 75% av alla spelare Shadow of Mordor har Ratbag the Great and Powerful (Get Ratbag promoted to Warchief.). Det är ett av huvuduppdragen i kampanjen och är väl tre timmar in i spelet. Ändå har 25% av alla som köpt Shadow of Mordor inte denna trophy. 



#380

Postad 19 oktober 2017 - 15:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Är det så det fungerar då? Räknar den bara de som köpt DLC eller alla som har spelet? Är osäker.

Fast det är väl inte så konstigt. 75% av alla spelare Shadow of Mordor har Ratbag the Great and Powerful (Get Ratbag promoted to Warchief.). Det är ett av huvuduppdragen i kampanjen och är väl tre timmar in i spelet. Ändå har 25% av alla som köpt Shadow of Mordor inte denna trophy.

Hehe, och jag är en av de. Fick så mycket pisk att jag gav upp. Men det är iaf 75% som fixat det.

#381

Postad 28 oktober 2017 - 18:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Orphan of Kos nere på sjätte försöket. Ärligt talat måste jag haft tur, han var brutal! Jag gick igenom 24 blood vials och gick all in Kamikaze på honom i slutet. Trots tur. Friede var mycket värre.

#382

Postad 27 maj 2020 - 08:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Spelar om det här med en skill build och noterar hur bra det håller. Med fyra souls-spel, Sekiro, Nioh och en kort bit av Surge som referens. Bloodborne är ett mästerverk. Det enda jag tycker Dark Souls gör bättre är Estus-systemet. Nu behöver jag inte farma så mycket blood vials, men jag vet andra som behövt göra det. All form av grinding är något jag kan vara utan så i mitt tycke ett sämre designval med blood vials i jämförelse med Estus. 

 

I övrigt är loren intressantare. Hur Yharnam fick sitt namn, Pthumerians, Old ones (Kin), Beasts, Healing Church, Byrgenwerths högskola, Fishing Hamlet, Vad som hände i upper Cathedral Ward, Slottet Cainhurst och konflikten mellan Healing Church och Palebloods. Det är grymt när man stannar upp och tar in allt jobb som lagts på det.

 

Jag hade gärna sett en uppföljare. Hoppas Elden Ring är värt det och inte bara ytterligare en vanilj fantasy.


Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 maj 2020 - 11:39.


#383

Postad 27 maj 2020 - 10:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Fromsoftware har väl inte lagat så många vanilj-spel att jag blir orolig för det.



#384

Postad 27 maj 2020 - 11:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Fromsoftware har väl inte lagat så många vanilj-spel att jag blir orolig för det.

Hoppas det. Jag vet inte hur jag ska tolka deras samarbete med George Martin. Game of Thrones böckerna är grymma, men räknas ändå som vanilj-fantasy i min bok.



#385

Postad 27 maj 2020 - 13:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Vi får hoppas att dom bara använder han som hjälp til mera omfattande lore men att det spetsas med deras style. Utan denna sista krydda så blir det ju inte ett From-spel.



#386

Postad 28 juni 2020 - 11:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ett slut kvar och jag har min första platinum ever. Provade bara lite Chalice dungeons när jag spelade för tre år sedan. Finns ganska mycket content där som man missar i huvuddelen av spelet. 

 

Passade på att köpa Dark Souls Remastered nu under rean, men pallade bara spela 30 min. Det som att spela med blytyngder kring handleder och fötter. Allt går så långsamt i jämförelse med Dark Souls 3 och Bloodborne. Inte alls lika tillfredställande gameplay och dodgemekaniken kändes off. Som om det är helt andra iframes. Det var mycket svårare att rulla under Asylum Demons svingande än Iudex Gundyr eller Cleric Beast t.ex.



#387

Postad 28 juni 2020 - 12:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 1
Git gud.

Jag har spelat igenom remastern på ps4.

#388

Postad 28 juni 2020 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Git gud.

Jag har spelat igenom remastern på ps4.

 

Jag med, inte så långt efter DS3, nemas problemas. 

 

Att spela DS2 direkt efter DS1 däremot.. ^^



#389

Postad 28 juni 2020 - 16:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 1
Det med kontrollern är en sak jag hoppas dom faktiskt ändrar på i nya Demos Souls, som det är nu är det på gränsen till ospelbart. Jag har spelat igenom det flera gånger, och det känns bara mer och mer omodernt.

Redigerat av Demon Slayer, 28 juni 2020 - 16:26.


#390

Postad 28 juni 2020 - 17:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Git gud.

Jag har spelat igenom remastern på ps4.

Så, varför känns kontrollen off?

#391

Postad 28 juni 2020 - 18:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

För att det var längesen du spelade det. Spelet är ju 9-år gammalt, och alla delarna skiljer sig i hur dom känns, och DS1 rakt efter Bloodborne blir nog lite annorlunda ja.



#392

Postad 28 juni 2020 - 18:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Haha, sonen fick prova. Han pallade till Tower Demon sedan la han ner. ”Det går för långsamt (att röra på sig)”. Han är inne på fjärde varvet i Sekiro och van vid det högre tempot.

 

Edit: Besegrade Tower Demon nyss. Jag inser nu varför kontrollen är så konstig. Det är inte bara att det går långsammare. Man kan inte rulla i vilken riktning man vill. Det är begränsat till inkrement om 90 grader relativt kameran. D.v.s. fyra riktningar. Det gör att min vanliga strategi att rulla så jag hamnar bakom motståndaren inte går alls, istället rullar jag rakt in i han.


Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 juni 2020 - 08:40.


#393

Postad 01 juli 2020 - 07:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Yay, platinum!

 

Kollade igenom Trofélistan och jämförde med Dark Souls 3.

 

Bloodborne: Klarat Father Gascoigne. 45.7%. Sett något av sluten. ~14%.

 

Dark Souls 3: Klarat Vordt. 68.9%. Sett något av sluten ~22%.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.