Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande Blu-ray från Rotel, Primare, Bladelius med flera.

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Primare BD32 (Blu-ray-spelare) 6 8,8 (4) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 10 januari 2010 - 18:03

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Hej alla!

Man går och väntar på ett flertal tillverkare att släppa sin första blu-ray spelare och emellanåt känns det lite som Blu-ray stannade till ens innan det fick fart ordentligt. Vad händer till exempel med Rotel? De som är så stora, när ska de få tummarna loss att släppa en blu-ray spelare? Och de Svenska tillverkarna Primare och Bladelius då?

Tanken med denna tråden är att hitta info om kommande modeller och märken. Jag har sökt som en galning efter info om Rotel, men inget...


Lista på tillverkare som "vi väntar på"!

• Rotel
• Arcam
• Primare
• Bladelius

Redigerat av e-lite, 10 januari 2010 - 18:24.


#2

Postad 14 januari 2010 - 09:14

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Inget nytt från någon? Tycker det är konstigt att inte Rotel är på gång. Enligt vad man kan läsa på nätet från mässor och med mera, så verkar det inte ens som Rotel har Blu-Ray spelare i planen just nu.

#3

Postad 14 januari 2010 - 12:59

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Rotel vet jag inget om, men Arcam presenterade två spelare på CES förra året, sen verkar det ha varit tyst...

http://www.blu-ray.com/news/?id=2267

#4

Postad 14 januari 2010 - 13:07

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
För många företag kanske det inte är särskilt lönsamt, t.ex. Rotel. Inte vet jag, men det kanske är en väldigt kostsam process att ta fram en ny blu-rayspelare och den måste ju även överglänsa konkurrenterna eller i alla fall vara lika bra, annars blir det ju magplask. Men vill man hänga med i framtiden så finns det väl inte så mycket att välja på.

#5

Postad 14 januari 2010 - 21:28

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

och den måste ju även överglänsa konkurrenterna eller i alla fall vara lika bra, annars blir det ju magplask.

Problemet, om vi ska se det så, är ju att det är svårt att misslycka med en BD-spelare. Titta bara på alla tester av BD-spelare, bildmässigt är det minimala skillnader. Det som då Rotel och övriga High-End märken kan vinna på är att satsa, likt Oppo, på bra DAC.

Frågan är om dem finner det lönsamt? Jag tror dem kommer, nästan helt 100 på att Rotel kommer med något inom kort.

#6

Postad 15 januari 2010 - 00:08

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Frågan är om dem finner det lönsamt? Jag tror dem kommer, nästan helt 100 på att Rotel kommer med något inom kort.


Där var det nog huvudet på spiken, inte måste de bara göra en ruskigt bra spelare, de måste också göra den prisvärd och ha en nog stor marknad. Säga vad man vill, men blu-ray har ett tag kvar innan det blivit mainstream och därför finns inte heller lika många potentiella kunder. Tror de väntar tills det finns fler kunder som vill köpa helt enkelt :)

#7

Postad 15 januari 2010 - 22:21

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Jag tror inte de har att göra med att Blu ray inte är mainstrem än, för dom märken vi pratar om här är ju knappast mainstrem, och jag tror dom som köper dessa märken är betydligt snabbare med att ta till sig ny teknik än gemene man.
Tror snarar att de handlar om att dom stora drakarna tävlar om att vara först med de nya för att sälja medans dom "små" firmorna inte har budgeten att ligga där och driva utvecklingen frammåt, men de kommer nog ganska snart.

Sen kan man ju hoppas att dom är långsamma för att dom är noggranna och vill säkerställa en god kvalite, men de är ju bara en förhoppning. :)

#8

Postad 16 januari 2010 - 00:15

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
McIntosh MVP881BR.

We’d be remiss not to mention McIntosh’s Blu-ray debut. It may be a bit out of your price range, but if you can swing the $8,000 price, you’ll get an impressive Blu-ray player indeed. The MVP881BR doesn’t stream audio and video, it doesn’t access Netflix and it doesn’t let you make Skype calls on your television. It’s a Blu-ray player designed to do one thing, and to do it well.

McIntosh’s Blu-ray player is made with the same high quality components as their audiophile grade amplifiers and processors. It’s enclosed in a custom steel and aluminum case that eliminates vibration and shields circuits from interference.

It supports Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio codecs, and a 24-bit, 192kHz PCM 7.1 channel bitstream is available. A quartet of 32-bit, 192kHz stereo DACS provide the 7.1 channel audio output, while a fifth supplies the stereo down mix. It also sports 14-bit video DACS that work with the Silicon Optics HQV Realta processor to provide a noise free and vibrant image.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  611967.jpg   31,9K   2 Antal nerladdningar


#9

Postad 17 januari 2010 - 08:07

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Till och med McIntosh har skakat fram en BD spelare :)

#10

Postad 17 januari 2010 - 09:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De märken som har riktigt dyra komponenter har nog insett att lågprismärkena redan har produkter på marknaden som de har svårt att slå märkbart rent prestandamässigt vad det gäller bildkvalitet på Blu-ray.
Alltså återstår bara de som vill köpa deras BD-spelare pga status eller design. Det kanske inte är så många att det lönar sig att ta fram spelare...?

#11

Postad 17 januari 2010 - 14:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
McIntosh anhängarna lär köpa blu-ray spelaren, 58 tusen är saftigt för en spelare.

#12

Postad 19 januari 2010 - 08:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Jag tror inte de har att göra med att Blu ray inte är mainstrem än, för dom märken vi pratar om här är ju knappast mainstrem, och jag tror dom som köper dessa märken är betydligt snabbare med att ta till sig ny teknik än gemene man.

Spot-on.
BD är mer än tillräckligt stort för att high-end tillverkarna skulle kunna släppa spelare. Problemet ligger i höga R&D-kostnader. Lösningen ligger i att utgå från en befintlig produkt och modifiera utsida samt insida och programvara. Eller ja, bara modifiera utsida funkar ju oxå. :)

#13

Postad 19 januari 2010 - 08:58

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

McIntosh anhängarna lär köpa blu-ray spelaren, 58 tusen är saftigt för en spelare.


det har ju blivit pinsamt uppenbart den senaste tiden att flera tillverkare använder varandras grejer med egna namn på för att sedan ta hutlösa priser (goldmund mm.) Risken är väl om man öppnar den så är det en 1000,- Funai inuti, nån som vill köpa en och se efter? Senaste är väl Lexicon som stoppade in en oppo med chassi och allt i ett eget skal och höjde priset sisådär 700%

#14

Postad 22 januari 2010 - 17:44

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

det har ju blivit pinsamt uppenbart den senaste tiden att flera tillverkare använder varandras grejer med egna namn på för att sedan ta hutlösa priser (goldmund mm.) Risken är väl om man öppnar den så är det en 1000,- Funai inuti, nån som vill köpa en och se efter? Senaste är väl Lexicon som stoppade in en oppo med chassi och allt i ett eget skal och höjde priset sisådär 700%



Mja, det där är ju inte riktigt hela sanningen. Lexicon har gjort en hel del modifieringar på spelaren, främst på ljudsidan. Därför har den också THX-certning, vilket original oppon inte har.

#15

Postad 22 januari 2010 - 17:50

kAlle kAnin
  • kAlle kAnin
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

McIntosh anhängarna lär köpa blu-ray spelaren, 58 tusen är saftigt för en spelare.


Denon har ju denna:

http://www.hifiklubb...mium-silver.htm

#16

Postad 22 januari 2010 - 17:59

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Denon har ju denna:

http://www.hifiklubb...mium-silver.htm


Fast nu var ju inte denon med på listan över tillverkare som saknar bluray spelare i sitt sortiment. Denon har ju massor med spelare i sortimentet.

#17

Postad 23 januari 2010 - 00:56

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Mja, det där är ju inte riktigt hela sanningen. Lexicon har gjort en hel del modifieringar på spelaren, främst på ljudsidan. Därför har den också THX-certning, vilket original oppon inte har.


Vad har dom ändrad exakt?

Skulle gärna se en källa för det påståendet. Lexicon har betalat för THX klassificering men det är allt.

Lexicon och Oppo har exakt samma krets layout och mäter även likt.

Ayre däremot har ju faktiskt gjort lite förändringar på sin Oppo variant

#18

Postad 23 januari 2010 - 06:35

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Vad har dom ändrad exakt?

Skulle gärna se en källa för det påståendet. Lexicon har betalat för THX klassificering men det är allt.

Lexicon och Oppo har exakt samma krets layout och mäter även likt.

Ayre däremot har ju faktiskt gjort lite förändringar på sin Oppo variant


Ah, dom "mäter likt" men inte exakt likadant. Till och med audioholics som uppdagade likheterna erkänner ju att de mäter olika. Det som oroar mig dock är inte faktumet att Lexicon är byggd på en oppo, utan snarare att den inte mäter bra nog för att vara THX certat. Men iallafall. Kan ni skapa en ny tråd om detta, så återgår vi till ämnet i min tråd.

Redigerat av e-lite, 23 januari 2010 - 06:58.


#19

Postad 23 januari 2010 - 08:47

Cedric
  • Cedric
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Det ryktas inom hifikrätsarna att Primare kommer att släppa en Blu-ray spelare och att den kommer ligga runt 20000 till 25000 kr mer vet jag inte nu men Audio Concept har väl T+A spelare som ska ha fått riktigt med ros.



http://www.audioconc.../...kr&Visn=Std

Redigerat av Cedric, 23 januari 2010 - 08:50.


#20

Postad 24 januari 2010 - 10:46

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Mja, det där är ju inte riktigt hela sanningen. Lexicon har gjort en hel del modifieringar på spelaren, främst på ljudsidan. Därför har den också THX-certning, vilket original oppon inte har.

Och det skulle motivera prishöjningen med 700% ???? Knappast det kommer bli fler och fler av dom finare märkena som köper billiga maskiner och sätter på eget skal .
Bara att kolla in CD och DVD hur det står till på den fronten ..

#21

Postad 24 januari 2010 - 19:49

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Ah, dom "mäter likt" men inte exakt likadant. Till och med audioholics som uppdagade likheterna erkänner ju att de mäter olika. Det som oroar mig dock är inte faktumet att Lexicon är byggd på en oppo, utan snarare att den inte mäter bra nog för att vara THX certat. Men iallafall. Kan ni skapa en ny tråd om detta, så återgår vi till ämnet i min tråd.



Nu är jag inte helt säker men THX certifieringen för DVD och BD-spelare gäller nog bara bilden och inte det analoga ljudet. För jag har inte sett någon spelare som använder delningsfrekvenserna som THX använder i surroundförstärkarna. Det vill säga delning vid 80hz och Low pass 24dB High pass 12dB.

Finns det någon THX godkänd DVD spelare som har korrekt delning och branthet på filtret?. Det är en av anledningarna till att jag inte tror att THX certifierar analogdelen.

Nu tycker ju jag att en THX godkänt DVD/BD spelare borde ha THX delningen för att bli godkänd men det är ju en annan femma.

Thomas

#22

Postad 25 januari 2010 - 10:34

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
alltså grejen är ju att det finns ju inte hur många tillverkare som helst av BD spelare (eller viss annan elektronik för den delen). Lexiconen kostar 3500$ har jag för mig, nuforce oppon med fräcka analoga utgångar ligger på 15000 sek vill jag minnas. Undra hur mycket bättre lexiconen är? Troligtvis inte bättre alls. Men nu handlade ju tråden om bla. mcintosh och jag har svårt att tro att dom bygger en helt ny bd spelare från grunden utan dom uppdaterar gissningsvis en befintlig spelare, men jag har svårt att se vad som skulle motivera en prislapp på 58 000,-

#23

Postad 25 januari 2010 - 12:51

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Och det skulle motivera prishöjningen med 700% ???? Knappast det kommer bli fler och fler av dom finare märkena som köper billiga maskiner och sätter på eget skal .
Bara att kolla in CD och DVD hur det står till på den fronten ..


Till att börja med så är prisskillnaden ungefär 250% och INTE 700%. Finns ingen mening med att överdriva för att bevisa din poäng. Och jag påstår inte att det är legitimt, jag säger bara att det är fullt möjligt att de modifieringar som Lexicon gjort faktiskt kostar så mycket. Prisskillnaden på ljudkretsen, DAC'en och chassit räcker för att komma upp i de pengarna.


Vidare... Det skall bli intressant att se spelaren ifrån Primare! Mycket goda nyheter!

Nu är jag inte helt säker men THX certifieringen för DVD och BD-spelare gäller nog bara bilden och inte det analoga ljudet. För jag har inte sett någon spelare som använder delningsfrekvenserna som THX använder i surroundförstärkarna. Det vill säga delning vid 80hz och Low pass 24dB High pass 12dB.

Finns det någon THX godkänd DVD spelare som har korrekt delning och branthet på filtret?. Det är en av anledningarna till att jag inte tror att THX certifierar analogdelen.

Nu tycker ju jag att en THX godkänt DVD/BD spelare borde ha THX delningen för att bli godkänd men det är ju en annan femma.

Thomas


Om du tittar ett par inlägg ovanför ditt inlägg, så har jag redan kommenterat att mätningarna inte uppnår THX standard.

#24

Postad 25 januari 2010 - 13:18

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Nu är vi där igen...

Vilka skillnader är det du pratar om som Lexicon gjort och en källa på det vill jag även se.

#25

Postad 25 januari 2010 - 13:26

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Nu är vi där igen...

Vilka skillnader är det du pratar om som Lexicon gjort och en källa på det vill jag även se.

Jäkla tjatande ring Lexicon själv och fråga.

#26

Postad 25 januari 2010 - 13:49

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Till att börja med så är prisskillnaden ungefär 250% och INTE 700%. Finns ingen mening med att överdriva för att bevisa din poäng.


Oppo 500$ Lexicon 3500$= 700%
http://www.audioholi...xicon-outside-1

Redigerat av Unregistered8344c668, 25 januari 2010 - 13:50.


#27

Postad 25 januari 2010 - 15:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Om du tittar ett par inlägg ovanför ditt inlägg, så har jag redan kommenterat att mätningarna inte uppnår THX standard.

Du menar det inlägg som Tumme citerar? Snurrigt det blev i så fall... :P

#28

Postad 25 januari 2010 - 15:20

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Nu är vi där igen...

Vilka skillnader är det du pratar om som Lexicon gjort och en källa på det vill jag även se.


Som sagt, google eller maila Lexicon. Jag jobbar inte där så jag vet inte. Jag vet bara vad jag läst på internet. Jag har inte ens påstått att jag vet vad det är de har modifierat, jag säger bara att det är fullt möjligt. Man kan inte bedömma det genom att titta på en bild som visar hur kretskortslayouten ser ut.

Oppo 500$ Lexicon 3500$= 700%
http://www.audioholi...xicon-outside-1


Var kan jag köpa Oppo 83SE för $500 ? Då vill jag gärna beställa en pall!



Snälla, sista gången jag ber, skapa en ny tråd om oppo vs lexicon, så går vi vidare nu :P


Inget nytt om Rotel ?

Redigerat av e-lite, 25 januari 2010 - 15:28.


#29

Postad 25 januari 2010 - 15:25

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Du menar det inlägg som Tumme citerar? Snurrigt det blev i så fall... :P


hehe, ja helt rätt. Sjukt snurrigt. Verkar inte som han ens läst hela mitt inlägg :D

#30

Postad 25 januari 2010 - 15:38

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Vad jag fattar det så är det inte ens SE modellen dom har stoppat i utan den vanliga och den har MSRP 499$ men det var ju inte detta som tråden skulle handla om. Jag tror dock att det kommer få betydelse ändå för dom tillverkare du radar upp i första inlägget troligtvis inte kommer att utveckla egna apprater utan göra som flertalet andra nischföretag och köpa en befintlig plattform för att sedan bygga om till sin egen, detta är ju såklart helt ok så länge man inte går till överdrift prismässigt. Problemet är ju att tekniken går fram så fort, lite tråkigt att lägga 30-60k på en spelare som inte klarar av format som kommer finnas om ett år. Nu kommer ju säkerligen dessa företag att komma med BD spelare framöver men det kommer nog ta lite längre tid än vad vi är vana med, dom kanske väntar in för att se om Hdmi 1.4 är här för att stanna ett tag.

#31

Postad 25 januari 2010 - 16:35

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

hehe, ja helt rätt. Sjukt snurrigt. Verkar inte som han ens läst hela mitt inlägg :P


Jag missade nog den sista meningen :D men jag ville bara påpeka att det inte verkar som THX någonsin har certifierat analogdelen på THX godkända spelare utan bara cerifierat bilden, därför kan man inte lägga någon vikt på hur den mäter på den analoga ljuddelen. Men som sagt det kan man ta i en annan tråd.

Thomas

#32

Postad 26 januari 2010 - 11:05

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
För att återknyta till topic så verkar det som Arcam har något på gång, premiärvisades för ett år sedan så det borde vara produktionsstart runt hörnet eller?

http://www.blu-ray.com/news/?id=2267

En liten fråga bara, varför vill man ha en BD spelare från dessa märken? Är det för att man har resten av anläggningen i ett visst märke och vill matcha rent estetiskt? eller tycker ni att det saknas kompetenta BD spelare på marknaden idag?

Bifogad fil(er)



#33

Postad 26 januari 2010 - 23:03

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Vad jag har fått höra så skall Primare släppa en eller två spelare i Februari eller Mars 2010.
Enligt den infon jag fick så skall dom inte vara alls långt bort men detta kan ju ändra sig :)


Mvh

#34

Postad 19 maj 2010 - 02:57

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som vet var dom där två Blu-ray spelarna från Primare tog vägen?

Dom skulle ju komma i Mars, väntar och väntar :)

Redigerat av Unregistered2141, 19 maj 2010 - 02:58.


#35

Postad 22 maj 2010 - 15:28

svafo
  • svafo
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

En liten fråga bara, varför vill man ha en BD spelare från dessa märken? Är det för att man har resten av anläggningen i ett visst märke och vill matcha rent estetiskt? eller tycker ni att det saknas kompetenta BD spelare på marknaden idag?


De som har störst nytta av dessa high-end BD-spelare är väl de som har exklusiva rena tvåkanalsanläggningar som ju oftast endast har analogingångar på förstärkaren. Att då koppla in en Panasonic för 1800kr analogt och sen jämföra med en Bladeliusspelare... jag lovar, det blir inte svårt att höra skillnaden.

Sen att Panasonicen antagligen har minst lika bra bild är ju en annan sak.

#36

Postad 26 maj 2010 - 13:07

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Kort kommentar är att det är ju inte direkt gratis med licensavgiften till Sony för själva formatet.
Det gör att man måste kunna sälja en del enheter för att gå plus. Därav säkert en förklaring till väntan från mindre aktörer.
Och sedan har ju Sony som ansvarar för själva formatet en VÄLDIGT specifik lista för de komponenter som SKALL sitta i
en Blåljus spelare. Detta leder till att det är så sjukt lite som tillverkaren av produkten kan modifiera. Ni kanske har noterat att det inte är så vansinnigt stora skillnader mellan spelarna kontra priset... likaså förklaring för vissa "skal-lösningar" från andra tillverkare....De kan ju ändå inte sätta i några fantastiska grejor i spelarna. Så ta en som funkar och sätt eget skal på.

Och nej, fråga mig inte efter källa på kravspecen gällande licensen från Sony. Det kommer jag inte att utveckla vidare.
Ni får helt enkelt lita på mig där.

#37

Postad 26 maj 2010 - 13:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De har knappast någon chans att spöa Oppo på BD-sidan så det är bättre de fokuserar på att sälja försteg och slutsteg mm.

#38

Postad 26 maj 2010 - 17:55

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

De som har störst nytta av dessa high-end BD-spelare är väl de som har exklusiva rena tvåkanalsanläggningar som ju oftast endast har analogingångar på förstärkaren. Att då koppla in en Panasonic för 1800kr analogt och sen jämföra med en Bladeliusspelare... jag lovar, det blir inte svårt att höra skillnaden.

Sen att Panasonicen antagligen har minst lika bra bild är ju en annan sak.


Jag menar ju inte att man behöver koppla in en budgetspelare, det finns ju gott om kompetenta BD spelare i alla prisklasser. Det jag undrade är om det verkligen behövs med spelare? oppo + flera andra tillverkare har ju flertalet spelare med uppgraderade ljuddelar, varför skulle man behöva en från just bladelius eller primare?

#39

Postad 06 september 2011 - 22:09

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Nu har den äntligen dykt upp! Primare BD32! B) ;)

#40

Postad 07 september 2011 - 11:47

Antec
  • Antec
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Baseras på Oppo 93:an. Fast en hel del är omgjort i spelaren. Bara läsa på deras hemsida.
Blir ett givet köp

#41

Postad 07 september 2011 - 11:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Såg tidigare i den här tråden att det fanns BD-spelare som kosta över 50 000:-, helt sjukt!
Både DVD och BD är färskvara och ska oftast uppgraderas och för 40 000:- mer vad får man då?

#42

Postad 10 september 2011 - 17:18

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Såg tidigare i den här tråden att det fanns BD-spelare som kosta över 50 000:-, helt sjukt!
Både DVD och BD är färskvara och ska oftast uppgraderas och för 40 000:- mer vad får man då?

Inte mycket om du tänker bitstreama dina filmer iaf.
På analogsidan kan man säkert uppmäta någon % skillnad, men om det är värt +40k extra kan väl diskuteras.
Man ska man nog ha extremt bra kringutrustning för att ens se eller höra någon skillnad.

#43

Postad 14 september 2011 - 22:22

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0

Baseras på Oppo 93:an. Fast en hel del är omgjort i spelaren. Bara läsa på deras hemsida.
Blir ett givet köp

Sweet! Kan knappt vänta på reviews och givetvis att få testa själv! :lol:

#44

Postad 21 september 2011 - 10:23

Antec
  • Antec
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Primare BD32 beställd. Plockade med en Panasonic vt30 55" med.
Tv:n kommer på fredag. Får se när den andra kommer.

#45

Postad 16 oktober 2011 - 14:28

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Om dessa spelare inte klarar av "Eject - Skiva i - Play - Meny" på under 10 sekunder så ser jag ingen mening med att betala dessa priser oavsett hur mycket dom har fifflat med analogdelarna för att det ska låta "bättre".

#46

Postad 23 oktober 2011 - 21:49

Antec
  • Antec
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Då behöver du inte köpa Primare i så fall.
Använder min som CD, BD och media spelare. Än så länge finns inga film tjänster tillgängliga för oss här i norden.
Men det går kolla på HD film streamat genom denna om du bor i USA.
Smidigt koppla in externa disken o spela musik kolla på film eller foton.
Och ett givet köp för den som har Primare som övrig utrustning, då man kan slänga bort lite prylar ur bänken.
Men priset är högt det medger jag.
Jag ångrar mig inte för en sekund. Låter bra med Anthem Mx300 + A32 som hemmabio och Pre30 + A32 i stereo.

#47

Postad 01 november 2011 - 14:17

optimus
  • optimus
  • Forumräv

  • 811 inlägg
  • 0
Några fler omdömmen om Primaren-spelren?

Redigerat av optimus, 01 november 2011 - 14:17.


#48

Postad 11 november 2011 - 15:21

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Om dessa spelare inte klarar av "Eject - Skiva i - Play - Meny" på under 10 sekunder så ser jag ingen mening med att betala dessa priser oavsett hur mycket dom har fifflat med analogdelarna för att det ska låta "bättre".


Det klarar min HTPC :) för låååångt under de priserna.

#49

Postad 01 februari 2012 - 12:28

hazzy79
  • hazzy79
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 1
De kommer att komma en Primare Bd32 med inbyggd Dac & mediakort mm. Även en app. Vet inte än vad den styr mm.
Men den ligger på 44000.

#50

Postad 02 februari 2012 - 10:33

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

De kommer att komma en Primare Bd32 med inbyggd Dac & mediakort mm. Även en app. Vet inte än vad den styr mm.
Men den ligger på 44000.


Oj wow, 44000??! Måste vara en maskin som laddar skivorna på 1 sekund. Ska bli intressant att se denna revolutionerande maskin!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.