Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Atmos på Netflix

30 svar till detta ämne Atmos Netflix
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 februari 2018 - 19:20

AndreStadelmann
  • AndreStadelmann
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hallå alla!
 
Har vart frustrerad i flera månader över att Netflix inte själva går ut med vilka filmer som har Atmos-stöd så har tagit mig friheten att göra en hemsida som jag uppdaterar i takt med Netflix bibliotek i tro att jag kan underlätta för andra som har eller tänkt skaffa en Atmos-anläggning.
 
 
Sidan är helt utan reklam och jag tjänar inget på den. För de som vill bli uppdaterade så finns det ett nyhetsbrev som jag tänkt skicka ut när en ny film läggs till. Läggs det till flera på en vecka så kommer jag enbart skicka ut ett mail så ni inte blir spammade, valmöjligheter lär komma i framtiden. Har ni några idéer så är ni välkomna att lämna feedback här.
 
// EpicToaster / André S


#2

Postad 13 februari 2018 - 19:39

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Jag får inte Atmos som val på dessa , bara 5.1...så antar att Atmos inte funkar på Svenska Netflix?

Edit..funkar tydligen bara om man har en Xbox som källa....varför i hela friden då??

Redigerat av Jolt, 13 februari 2018 - 19:42.


#3

Postad 13 februari 2018 - 19:43

AndreStadelmann
  • AndreStadelmann
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag får inte Atmos som val på dessa , bara 5.1...så antar att Atmos inte funkar på Svenska Netflix?

Edit..funkar tydligen bara om man har en Xbox som källa....varför i hela friden då??

 

Vad streamar du från? Kravet från Netflix (Förutom att faktiskt ha en Atmos setup) är att du streamar via ett Xbox One S/X eller Windows 10s app. LG OLED-TV ska också fungera! 



#4

Postad 13 februari 2018 - 19:52

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Jag har en Sony x1000 in i en Trinnov Altitude 32 så det går ju inte då.

Ganska galet att det bara funkar med en Xbox som källa

#5

Postad 13 februari 2018 - 20:51

AndreStadelmann
  • AndreStadelmann
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis så kommer det flera källor i takt med att utbudet ökar :)



#6

Postad 13 februari 2018 - 21:16

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

gäller detta bara om man har 4K abonnemanget, eller kan man få ut atmos med HD abb.?


Redigerat av hundrakg, 13 februari 2018 - 21:29.


#7

Postad 14 februari 2018 - 12:43

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

gäller detta bara om man har 4K abonnemanget, eller kan man få ut atmos med HD abb.?

 

4K, HDR och Atmos verkar vara med 4K abonnemanget.

Får ut allt via Netflix playern i min LG 65B7. Streamar Atmos till receivern via HDMI ARC.

När jag körde HD abb så fick jag inte heller Atmos eller HDR har jag för mig. Endast DD+ ljud till receivern.



#8

Postad 14 februari 2018 - 14:30

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

4K, HDR och Atmos verkar vara med 4K abonnemanget.

Får ut allt via Netflix playern i min LG 65B7. Streamar Atmos till receivern via HDMI ARC.

När jag körde HD abb så fick jag inte heller Atmos eller HDR har jag för mig. Endast DD+ ljud till receivern.

ok, men varför finns atmos möjligheten i xbox one då? den är ju inte 4K kapabel, ser inte samnbandet där, men jag ringer netflix o frågar, så får vi se....



#9

Postad 14 februari 2018 - 14:47

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

pratat med netflix kundservice nu, men dom vet inte mer än morsan vet, hehe.....

 

jaja, förstår bara inte kopplingen mellan Xbox One och 4K abbonemanget man måste ha enligt Netflix, de säger ju emot sig självt( betala för 4K men ej få ut 4K  i bilden men man ska få atmos, hehe)...


Redigerat av hundrakg, 14 februari 2018 - 14:47.


#10

Postad 14 februari 2018 - 15:14

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Lite dum fråga och kanske fel tråd, men jag försöker. Jag har en LG Oled och en Onkyo TX-NR656, hur ska inställningarna på TV och förstärkare vara för att få ut bästa ljud när man kollar på tex netflix (5.1 eller atmos för de filmer som har det)? Det går ju att göra lite inställningar på vad som skall skickas ur tv'n och sen lägen på receivern för hur ljudet skall spelas upp. Jag har aldrig riktigt greppat vad som är optimalt, nån här som kan hjälpa? :) Eller ska jag ta min fråga till en annan tråd och inte störa denna tråden? :)

 

Gillar sidan du gjort AndreStadelmann!



#11

Postad 14 februari 2018 - 15:23

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

pratat med netflix kundservice nu, men dom vet inte mer än morsan vet, hehe.....

 

jaja, förstår bara inte kopplingen mellan Xbox One och 4K abbonemanget man måste ha enligt Netflix, de säger ju emot sig självt( betala för 4K men ej få ut 4K  i bilden men man ska få atmos, hehe)...

 

Xbox One S har 4k-stöd även om den gör fel med färger och HDR. Har en sådan och inte startat den sedan jag köpte min Panasonic och jämförde. Natt och dag. Sägs ju dock att de släppt massa patcher till Xboxen så kanske går att få en bild som inte är åt skogen nu för tiden. Väldigt märkligt att en konsol får det först men kan vara så att det är upp till tillverkarna själva att implementera det till deras platform. M$ kanske passade på i samma veva som de var inne och fixade atmos för skiva som inte funkade. 



#12

Postad 14 februari 2018 - 15:49

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

så här var det enligt person 2 på netflix: xbox one stöder 1080p på bilden men man skulle få atmos i ljudet, kravet är ändå ett Ultra HD abbonemang........... då vet vi det.....


alltså man betalar för 4K bild men får bara 1080p(xbox one) för de som vill ha atmos då...

Förstår ju att begränsningen ligger i xbox one, men konstigt de endast har atmos ljudet i ultra hd abbonemanget, de borde släppa atmos ljudet i de vanliga hd abbonemanget också kan jag tycka...

 

jaja, de är som det är...



#13

Postad 14 februari 2018 - 16:00

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Tråkigt detta när man sitter med ett Atmos system, ett Ultra HD Netflix abonnemang o den UHD spelare Netflix själva avvänder i sina studios . . .o jag får ÄNDÅ inte Atmos via Netflix.

 

Helt galet att begränsa detta till Xbox. . . .undrar vad MS betalat för det :ph34r:



#14

Postad 14 februari 2018 - 19:21

AndreStadelmann
  • AndreStadelmann
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Lite dum fråga och kanske fel tråd, men jag försöker. Jag har en LG Oled och en Onkyo TX-NR656, hur ska inställningarna på TV och förstärkare vara för att få ut bästa ljud när man kollar på tex netflix (5.1 eller atmos för de filmer som har det)? Det går ju att göra lite inställningar på vad som skall skickas ur tv'n och sen lägen på receivern för hur ljudet skall spelas upp. Jag har aldrig riktigt greppat vad som är optimalt, nån här som kan hjälpa? :) Eller ska jag ta min fråga till en annan tråd och inte störa denna tråden? :)

 

Gillar sidan du gjort AndreStadelmann!

 

Du ska ställa in TVn till passthrough, då kommer TVn själv låta signalen vara obehandlad till receivern. Väl på receivern så är det bara att se till att den är rätt kalibrerad.  



#15

Postad 15 februari 2018 - 15:13

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Du ska ställa in TVn till passthrough, då kommer TVn själv låta signalen vara obehandlad till receivern. Väl på receivern så är det bara att se till att den är rätt kalibrerad. 

 

 

Då ska man bara lyckas hittad den inställningen då. :) Hem och leta. Tack för svaret!  :)



#16

Postad 23 oktober 2018 - 20:19

The Absorbant
  • The Absorbant
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Typiskt, den hemsidan hade varit precis vad jag behövde för att avgöra om det var värt att betala 30 spänn extra i månaden - så fanns hemsidan inte kvar!



#17

Postad 24 oktober 2018 - 13:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Typiskt, den hemsidan hade varit precis vad jag behövde för att avgöra om det var värt att betala 30 spänn extra i månaden - så fanns hemsidan inte kvar!

?



#18

Postad 13 april 2019 - 20:34

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Någon som vet varför en del filmer har atmos när det står att det ska vara det och en del inte när det står det? Har lg c8 tv för övrigt

#19

Postad 18 juni 2019 - 20:01

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Enligt Netflix får man atmos med en ATV 4K . .nån som testat o finns det nackdelar med att köra Netflix via ATV ? ( hört om skumma bildfrekvenser )

#20

Postad 19 juni 2019 - 00:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Enligt Netflix får man atmos med en ATV 4K . .nån som testat o finns det nackdelar med att köra Netflix via ATV ? ( hört om skumma bildfrekvenser )

 

 

ATV 4K stödjer automatisk, och manuell växling av bildfrekvens.



#21

Postad 19 juni 2019 - 04:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Enligt Netflix får man atmos med en ATV 4K . .nån som testat o finns det nackdelar med att köra Netflix via ATV ? ( hört om skumma bildfrekvenser )

 

Skumma? Det är en av få spelare som spelar upp Netflix i rätt frekvenser... :)


Redigerat av Garrett, 19 juni 2019 - 04:15.


#22

Postad 19 juni 2019 - 08:37

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Låter bra :)

 

Hur är det med HDR->SDR? Min Proj hanterar inte HDR så bra så jag behöver kunna göra en HDR->SDR omvandling på allt Netflix HDR material



#23

Postad 19 juni 2019 - 12:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Låter bra :)

 

Hur är det med HDR->SDR? Min Proj hanterar inte HDR så bra så jag behöver kunna göra en HDR->SDR omvandling på allt Netflix HDR material

 

Du kan ställa in så det blir SDR i settings på AppleTvn. Använder inte HDR till varken projj eller TVn heller, även om TVn har det... :) 



#24

Postad 19 juni 2019 - 15:49

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Du kan ställa in så det blir SDR i settings på AppleTvn. Använder inte HDR till varken projj eller TVn heller, även om TVn har det... :)

 

Tack för svaret. skall bara kolla med perra1 här på forumet så det inte finns andra alt. . . 

 

men känns segt att sitta på en fin Atmos anläggning o inte få Atmos från Netflix. . måste fixas o ATV 4K är ju billig o "enkel"



#25

Postad 19 juni 2019 - 17:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Tack för svaret. skall bara kolla med perra1 här på forumet så det inte finns andra alt. . . 

 

men känns segt att sitta på en fin Atmos anläggning o inte få Atmos från Netflix. . måste fixas o ATV 4K är ju billig o "enkel"

 

Förstår frustrationen, med sån myshörna med grym bild och grymt ljud du har, förmodar jag! Om man inte får ut alla format!  :ph34r:  :D



#26

Postad 09 juli 2019 - 13:17

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Segt att det inte står ”Atmos” på Netflix trots att vissa serier har det...går man in på tex Jessica Jones så står det 5.1 trots att man får Atmos

#27

Postad 12 juli 2019 - 13:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Segt att det inte står ”Atmos” på Netflix trots att vissa serier har det...går man in på tex Jessica Jones så står det 5.1 trots att man får Atmos

Det står inte Atmos på några titlar, bara för att det inte står på Jessica Jones, eller hur menar du?



#28

Postad 12 juli 2019 - 15:49

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Segt att det inte står ”Atmos” på Netflix trots att vissa serier har det...går man in på tex Jessica Jones så står det 5.1 trots att man får Atmos


När jag går in på Jessica Jones står det Atmos

#29

Postad 12 juli 2019 - 16:48

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

När jag går in på Jessica Jones står det Atmos

 

Japp det gör det för mig nu också. . verkar som jag va tvungen att logga in några gånger innan allt blev rätt



#30

Postad 27 juli 2019 - 15:51

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Kommer det komma någon uppdatering ifrån Netflix som låter Playstation 4 få tillgång till Atmos tro?

#31

Postad 05 augusti 2019 - 14:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kommer det komma någon uppdatering ifrån Netflix som låter Playstation 4 få tillgång till Atmos tro?

Troligen inte, det får nog vänta till PS5.






Även taggad med Atmos, Netflix

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.